Spring til hovedindholdet

Afstemning

Årets spiller 2018/2019

Óscar Whalley
[ 0 ] (0%)
Kamil Grabara
[ 7 ] (11.5%)
Niklas Backman
[ 0 ] (0%)
Frederik Tingager
[ 0 ] (0%)
Alexander Munksgaard
[ 0 ] (0%)
Casper Højer Nielsen
[ 8 ] (13.1%)
Jesper Juelsgård
[ 0 ] (0%)
Daniel Thøgersen
[ 0 ] (0%)
Sebastian Hausner
[ 0 ] (0%)
Magnus Anbo
[ 0 ] (0%)
Jakob Ankersen
[ 0 ] (0%)
Mustafa Amini
[ 22 ] (36.1%)
Tobias Sana
[ 1 ] (1.6%)
Jens Stage
[ 23 ] (37.7%)
Adama Guira
[ 0 ] (0%)
Youssef Toutouh
[ 0 ] (0%)
Bror Blume
[ 0 ] (0%)
Kasper Lunding
[ 0 ] (0%)
Mustapha Bundu
[ 0 ] (0%)
Patrick Mortensen
[ 0 ] (0%)
Alexander Ammitzbøll
[ 0 ] (0%)
Benjamin Hvidt
[ 0 ] (0%)

Totale antal stemmeafgivende: 61

Afstemingen er lukket: 16 Jun, 2019, 15:28

Emne: Årets spiller 2018/2019 (Læst 1852 gange) forrige emne - næste emne

Årets spiller 2018/2019

Efter en pause er Superligaens vigtigste afstemning tilbage. Hvem skal være årets spiller i AGF?
Afstemningen løber i 21 dage og der kan ikke ændres efter stemme afgivning.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Sv: Årets spiller 2018/2019

Svar #1
Fem trænger sig på med de mest konstante præstationer og de færreste udfald: Højer, Stage, Amini, Grabara - og faktisk bør man også nævne Juelsgaard som den, der har overpræsteret mest i forhold til det forventede. Både på antal spilleminutter og på kvaliteten af dem. Blandt de fem har Grabara selvfølgelig fået klart færrest minutter. Til gengæld har han i den grad gjort en forskel.

Bundu og Patrick har haft deres momenter med højt topniveau, men uden den stabilitet, der retfærdiggør at nominere Grabara for et antal minutter, der er sammenligneligt med Patricks og lavere end Bundus. Jeg kan ikke se, at man kan nævne andre.

Men hey, vi ved jo allesammen, at det ender med Stage. For AGF-fans vil se fight i en grad, så det nogle gange undrer mig, at folk ikke bare går til boksning eller brydning. Vi kunne have ligaens bedste tekniker, og han ville aldrig blive valgt til årets spiller så længe vi har en fighter som Stage. Og han har da også haft en god sæson.

Svar #2
Delaney var heller ikke FCKs teknisk bedste spiller. Det handler om stabilitet og højt bundniveau over tid. På de parametre har Højer og Stage været outstanding.

Svar #3
Fem trænger sig på med de mest konstante præstationer og de færreste udfald: Højer, Stage, Amini, Grabara - og faktisk bør man også nævne Juelsgaard som den, der har overpræsteret mest i forhold til det forventede. Både på antal spilleminutter og på kvaliteten af dem. Blandt de fem har Grabara selvfølgelig fået klart færrest minutter. Til gengæld har han i den grad gjort en forskel.

Bundu og Patrick har haft deres momenter med højt topniveau, men uden den stabilitet, der retfærdiggør at nominere Grabara for et antal minutter, der er sammenligneligt med Patricks og lavere end Bundus. Jeg kan ikke se, at man kan nævne andre.

Men hey, vi ved jo allesammen, at det ender med Stage. For AGF-fans vil se fight i en grad, så det nogle gange undrer mig, at folk ikke bare går til boksning eller brydning. Vi kunne have ligaens bedste tekniker, og han ville aldrig blive valgt til årets spiller så længe vi har en fighter som Stage. Og han har da også haft en god sæson.

Godt nok har jeg selv stemt på Grabara fordi han redder os så utroligt mange point, men man skal nok være pænt blind for ikke at få øje på hvorfor Stage er en absolut favorit: Han er Århus-dreng, han har spillet enormt godt og han er udtaget til U21-EM på et tidspunkt hvor der er rigtig mange dygtige talenter i DK. Fodbold er altså også mere end Messi ;)

Svar #4
Jeg anerkender fuldt ud, at Stage har spillet en rigtig flot sæson og vil være en værdig Årets Spiller. Jeg synes bare, at publikum i Aarhus er for nøjsomt med al den her fokus på fight. Fight er helt grundlæggende. Hvis et hold ikke fighter, vinder det ikke. Derfor er fight et mindstemål at stille af krav, og ovenpå det har jeg i mange år ønsket mig, at vi vil stille et mindst lige så stærkt krav om teknisk flot angrebsfodbold. Det gør vi bare ikke, i hvert fald ikke endnu. 🙂Måske hjælper det, hvis vi taler lidt om det.

PS: Apropos - Stage på vej ud til pause mod RFC:
“Det har været lidt for meget fight og lidt for lidt fodbold”. ⚽️

Svar #5
Måske du ikke mener det, men jeg synes dine indlæg i denne tråd ang. Stage, anklager ham for kun at være en fighterspiller. Han er meget mere end det, nej han er ikke en Iniesta, men teknisk er han altså slet ikke ueffen. AGF kan sagtens spille mere teknisk betonet med ham på holdet, at vi så ikke gør det, er mig en gåde.

Mit valg står mellem Højer Nielsen og Grabara. Højer har imo været den mest stabile spiller over hele sæsonen, mens Grabara har haft sådan en impact i de 5 måneder han har været i klubben, at jeg frygter for, hvordan sæsonen var endt uden ham.

Svar #6
Jeg anerkender helt, at Stage også kan meget mere end at fighte. Mit ærinde handler mere om mentaliteten i Aarhus - at det frem for alt handler om fight. Det synes jeg er en tand for simpelt og nøjsomt

Svar #7
Jeg anerkender helt, at Stage også kan meget mere end at fighte. Mit ærinde handler mere om mentaliteten i Aarhus - at det frem for alt handler om fight. Det synes jeg er en tand for simpelt og nøjsomt

Jeg er fuldstændig enig. Det er blevet en udbredt sandhed, at AGFs fans bare vil have fight. Hvis det er rigtigt, hører jeg ikke blandt flertallet. Jeg mener, at AGF er så stor en klub, at der må forlanges mere end fight.

Stage er selvsagt mere end fight, selvom han ikke er noget teknisk vidunder. Stages kvaliteter er for mig at se primært hans fysiske kapacitet (herunder god i hovedstødsdueller og stor løbekapacitet) sammen med hans mentalitet. Han har en forbilledlig tilgang (herunder fight, men han er også en klog spiller) og optræder modent på og uden for banen. Han spiller sjældent en dårlig kamp.

Svar #8
For mig at se, kommer tre spillere på tale, når vurderingen skal gå på hele sæsonen: Højer, Stage og Amini. Hjertet siger Stage, men forstanden siger at Amini har været spilleren med det højeste niveau. Han bliver utroligt svær at undvære i næste sæson.

Svar #9
For mig at se, kommer tre spillere på tale, når vurderingen skal gå på hele sæsonen: Højer, Stage og Amini. Hjertet siger Stage, men forstanden siger at Amini har været spilleren med det højeste niveau. Han bliver utroligt svær at undvære i næste sæson.

Jeg er enig i at Amini har gjort forskellen i mange kampe, han er en god mentor for Stage og man kan godt mærke at han er mere rutineret og lidt længere i sin udvikling på nuværende tidspunkt. Han har haft en sæson hvor bundniveauet har været meget højt, og han var stærkt savnet da han var ude. Stage havde også en rigtigt flot sæson, men der var dog en periode hvor han ikke helt fandt sit niveau.

Svar #10

Jeg er fuldstændig enig. Det er blevet en udbredt sandhed, at AGFs fans bare vil have fight. Hvis det er rigtigt, hører jeg ikke blandt flertallet. Jeg mener, at AGF er så stor en klub, at der må forlanges mere end fight.

Stage er selvsagt mere end fight, selvom han ikke er noget teknisk vidunder. Stages kvaliteter er for mig at se primært hans fysiske kapacitet (herunder god i hovedstødsdueller og stor løbekapacitet) sammen med hans mentalitet. Han har en forbilledlig tilgang (herunder fight, men han er også en klog spiller) og optræder modent på og uden for banen. Han spiller sjældent en dårlig kamp.
Det er vist meget naturligt at fans af et kronisk bundhold holder meget af fighteren. Det er nok også meget fornuftigt at man fokuserer på den helhjertede indsats i alle kampe fremfor de momentvise lækkerier fra luksusspilleren. Så snart den grundliggende mentalitet er på plads bliver der muligheder for bedre spil og flere tekniske kvaliteter. AGF’s fans sætter pris på den slags lige så meget som andre fans, men det skal ikke være brødløst artisteri på bekostning af resten af holdet og resultaterne.

Svar #11
Min bedste spiller i 2019 er Patrick Mortensen (pga hans tiltrængte evne til at placere sig/løbe korrekt nærmest hele tiden) i stærk konkurrence med Tingager, som virkelig er en god solidt superligaspiller, og som man sgu ikke bare passerer, og så har han løst vores savn af Backmann.. Noget jeg ikke troede nogen kunne.

Min bedste spiller i 2018 er Amini. 

Og da Amini af naturlige årsager har været bedre end PM/Tingager i 2018, og da Amini spiller HVER EVIG ENESTE GANG; og nærmest aldrig er decideret dårlig, og ofte har været vores bedste eller blandt det, så falder mit valg på ham.

Jeg håber vi kan beholde ham.

Svar #12
Min bedste spiller i 2019 er Patrick Mortensen
Hvis det kun handlede om at vurdere forårssæsonen, så er jeg enig i, at de tre spillere vi hentede i vinterpausen har gjort en kæmpe forskel. Mortensen har især været manden vi manglede og har fyldt pladsen ud med 9 mål, men Grabara har været outstanding.

Svar #13
Jeg har smidt min stemme på Casper Højer. Han har vel haft truppens højeste bundniveau og hans topniveau (som han har ramt ganske ofte) matcher også de øvrige kandidaters. Han er vel også den eneste spiller i truppen som man kunne se f.eks. FCK komme og hente over sommeren.

De andre kandidater har primært været Stage og Amini, men Stage har været lidt for svingende (han startede foråret skidt) og jeg synes Amini mangler en smule slutprodukt ift. mål og assists for at være helt oppe og ringe. Grabara og PM fortjener naturligvis også at blive nævnt og havde Grabara haft en hel sæson på det niveau han havde i foråret, så havde han også fået min stemme.

Svar #14
En lille reminder at der kun er 2 dage tilbage før afstemningen slutter.

Svar #15
Stort tillykke til Jens Stage.

Simple Audio Video Embedder