Spring til hovedindholdet
Emne: U-21 EM med AGF-deltagelse (Læst 3099 gange) forrige emne - næste emne

U-21 EM med AGF-deltagelse

Jeg tænker at vi får brug for en tråd til at følge de danske (og polske!) drenge til EM, når nu superligaen slutter lige om lidt.

Den danske trup udtages på tirsdag, og mens Munksgaards drømme om EM er forduftet, så må Stage vel forventes at blive udtaget.

Behovet for Stage i truppen bliver også understreget af de overvejelser Niels Frederiksen går med:

U21-boss om EM-trup: I tvivl om 3-4 spillere

Men det handler også om den generelle sammensætning af truppen: Hvor mange stoppere skal vi have med? Hvor mange midtbanespillere? Skal vi have fire backs med eller kan vi nøjes med tre?

Sv: U-21 EM med AGF-deltagelse

Svar #1
Den danske trup udtages på tirsdag, og mens Munksgaards drømme om EM er forduftet, så må Stage vel forventes at blive udtaget.
U21: Wind og Skov i EM-bruttotruppen

Det blev Stage som deltager og der skal stadig sies 3 spillere fra nedenstående trup.

Keepere

Daniel Iversen, Oldham

Oskar Snorre, Lyngby

Peter Vindahl, FC Nordsjælland

Forsvarsspillere

Joakim Mæhle, Genk

Rasmus Nissen, Ajax

Victor Nelsson, FC Nordsjælland

Joachim Andersen, Sampdoria

Asger Sørensen, Jahn Regensburg

Jacob Rasmussen, Empoli

Jonas Bager, Randers

Mads Valentin, FC Nordsjælland

Andreas Poulsen, Gladbach

Midtbane

Magnus Christensen, AaB

Jens Stage, AGF

Mathias Jensen, Celta

Magnus Kofod, FC Nordsjælland

Oliver Abildgaard, AaB

Philip Billing, Huddersfield

Angreb

Jacob Bruun Larsen, Dortmund

Robert Skov, FC København

Anders Dreyer, St. Mirren

Andreas Skov Olsen, FC Nordsjælland

Jonas Wind, FC København

Marcus Ingvartsen, Genk

Mikkel Duelund, Dynamo Kiev

Carlo Holse, FC København

Svar #2
Det skal lige med, det er en bruttotrup og 3 spillere skal sorteres fra.

I øvrigt ret vildt FCN har 5 spillere med + 2 med opdragelse i klubben.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #3
Stage skal nok klare cuttet, når truppen skal ned på 23. Niels Frederiksens beskrivelse af ham i dag peger den vej, og desuden er der seks kantspillere blandt de p.t. otte angribere. Tror to af de seks bliver siet fra, og at den sidste bliver en af forsvarerne. Seks midtbanespillere er helt normalt og fornuftigt i en trup på 23, og de er netop seks midtbanefolk blandt de 26 i bruttotruppen.

Svar #4
Stage skal nok klare cuttet, når truppen skal ned på 23. Niels Frederiksens beskrivelse af ham i dag peger den vej, og desuden er der seks kantspillere blandt de p.t. otte angribere. Tror to af de seks bliver siet fra, og at den sidste bliver en af forsvarerne. Seks midtbanespillere er helt normalt og fornuftigt i en trup på 23, og de er netop seks midtbanefolk blandt de 26 i bruttotruppen.

Derudover vil jeg målt på niveau og formkurver tænke, at  Jens Stage er et skridt foran Oliver Abildgaard og især Magnus Christensen.  Det er heller ikke utænkeligt, at han får en del spilletid, hvilket det ellers ikke så ud til for få måneder siden.

Svar #5
Ingen spilletid til Stage i går. Lader til Abildgaard er foretrukket frem for Stage.

Gruppespillet består dog af 3 kampe på 6 dage, hvor jeg tænker der bliver roteret en del, så Stage får chancen i en af kampene.

Svar #6
Stage fik 30 minutter jf. Sofascore, og eb.dk skrev bla. "Især introduktionen af Mikkel Duelund og Jens Stage gav noget mere pondus og effekt i det danske pres, men selv om der i kampens løb var fine opløb til muligheder, så kom Danmark ikke tættere på end den flugter som den ellers svage Phillip Billing huggede på overliggeren." - Dortmund-stjerne topper Danmarks bekymringer – Ekstra Bladet

Svar #7
Mystisk. Ifølge landsholdets egen live opdatering på facebook, så kom han ikke på banen.

Men hvis EB har set kampen, må der vel være noget om det.

Svar #8
Flashscore fangede det heller ikke - CRO 1-0 DEN | Croatia - Denmark

- men rygnummeret på denne liste passer i hvert fald med ham som brillere i denne video efter 4:24  ;)

]

Svar #9
Stage er ikke med mod Tyskland. Plejer han ellers  ikke at være på?

Svar #10
Nej. Stage er periferi spiller.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #11
Nej. Stage er periferi spiller.
Måske lidt hårdt sat op, men det plejer at være nogle mere boldspillende typer der bliver foretrukket. Han kommer dog ofte på banen og Billing og Matias Jensen har været pænt dårlige i 1. halveg. Så langt fra utænkeligt han kommer i spil.

Svar #12
Den kommende Brøndby træner virker som handlingens mand. Når der er behov for nye kræfter og ny inspiration for at vende et kampbillede, så sidder han på sine hænder ude på bænken, indtil det er for sent at gøre noget. Ham skal de da nok blive glade for i BIF

Svar #13
Med risiko for at fornærme nogen er der bare at sige, at Niels Frederiksen er uddannet bankmand. Det mærkes.

Svar #14
Det er nemt at være bagklog, men der var for mange spillere på banen, som har spillet for få minutter det sidste halve år. Sikke en masse fejlafleveringer! Robert Skov satte sig til gengæld op til et salg til Bundesligaen.

Svar #15
Men Brøndbys nye træner er heldigvis mand nok, i nederlagets stund, til at kaste Mads Vallentin under bussen, og give ham hele skylden for dagens nederlag på DR efter kampen!!!

Fantastisk træner.

Svar #16
Jeg synes at være bekræftet i min holdning til FCN og spillere derfra igår:
Fem af de startende 11 er eller har været FCN’er.
To af dem har ikke spillet i en evighed men startede alligevel inde, to andre var alt andet end lagkage og kun Viktor var rimelig i sin præstation.
Nu til min kæphest som har eksisteret efterhånden en del år. FCN er pissedygtige købmænd men deres spillere er alt for nursede og ikke vant til at spille under pres what so ever. Så snart de forlader DK falder de igennem. Den eneste jeg kan erindre med succes er Lobotka, men han er jo også med østeuropæisk tilgang til det at få succes.
At Kofoed startede inde, subsidiært Mathias Jensen, er en hån mod Stage og Oliver mens Ingvartsens start ift Andreas Skov er til grin.

God dag 😎

Svar #17
Jeg synes at være bekræftet i min holdning til FCN og spillere derfra igår:
Fem af de startende 11 er eller har været FCN’er.
To af dem har ikke spillet i en evighed men startede alligevel inde, to andre var alt andet end lagkage og kun Viktor var rimelig i sin præstation.
Nu til min kæphest som har eksisteret efterhånden en del år. FCN er pissedygtige købmænd men deres spillere er alt for nursede og ikke vant til at spille under pres what so ever. Så snart de forlader DK falder de igennem. Den eneste jeg kan erindre med succes er Lobotka, men han er jo også med østeuropæisk tilgang til det at få succes.
At Kofoed startede inde, subsidiært Mathias Jensen, er en hån mod Stage og Oliver mens Ingvartsens start ift Andreas Skov er til grin.

God dag 😎
Det er jo et klassisk problem for en dansk landstræner i en slutrunde. Vælger man de spillere som holdet er bygget op omkring, men som er røget på bænken i deres udenlandske klubber, eller vælger man spillerne fra næste led, som har spillet fast i deres hjemlige klubber. Det så ud som om man valgte forkert i går, men omvendt havde Stage og Abildgaard m.fl. sgu nok også haft det svært mod en flok bundesligaspillere.

Og retfærdigvis så var det ikke kun FCN-spillerne der skuffede. Billing og Rasmus Nissen var også tydeligt rustne ligesom en Jacob Bruun heller ikke fik sat det store aftryk. Reelt var det vel kun Robert Skov der leverede på det forventede niveau.

Svar #18
Jeg sad og taenkte at Broendby vist kan slaas paa kontraangreb naeste saeson, men ret beset har forsvaret vist netop staaet ret godt for U21-holdet og i spillede trods alt mod Tyskland. Niels Frederiksen er helt sikkert ogsaa dygtig, men der er det med hans personlighed vi har vaeret inde paa og saa starter han vel med nogen skepsis blandt fansene og med et hold der kommer til at spille anderledes og med en del nye ansigter i bagkaeden - som han vel ikke kan vaere fuldt optaget af at vaere med til at rekruttere mens han er til EM. Det kan godt blive interessant hvis det foerer til en daarlig saesonstart og Broendby kan sagtens blive et af de hold vi skal kaempe med om en plads i top-6.

Svar #21
Det virkede for mig som om han havde fået en stram taktisk spændetrøje på.
De karakteristiske løb i feltet var der ingen af
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #22
Jeg synes han gjorde det udmaerket. Vi sad paa dem med pres og fysik og det var Stage en vaesentlig del af. Jeg tror ogsaa det var meningen han skulle holde sig lidt tilbage offensivt.

Paa et tidspunkt fik han en skudmulighed paa en bold der blev headed ud efter et hjoernespark. Det undrer mig lidt at Stage var lagt derud fremfor i feltet da han jo ogsaa bidrager med hovedstoedsstyrke. Jeg saa eb skrev han svigtede ved Oestrigs maal - jeg saa det ikke som Stages mand, men i saa fald traekker det saa ned.

Det bliver spaendende om Stage faar lov til at fortsaette paa pladsen mod Serbien eller om der skal roteres igen. Mathias Jensen var ikke god i den foerste kamp eller da han kom ind mod Oestrig, men er under alle omstaendigheder i karantaene. Saa er der Kofod Andersen, men jeg taenker NF gerne vil bevare den fysiske og loebemaessige styrke der giver plads til de offensive wingbacks.

Svar #23
Det var lidt leverpostej fra Stage synes jeg også. Men det var også hans første kamp fra start på U21, hvilket også kan have medvirket til nogle af de låste roller.

Men det er fedt at se Stage blive matchet på en lidt højere hylde. Det viser også nogle af de ting han i hvert fald skal forbedre, hvis det er som 8'er han vil spille, og skulle kunne hvis det er i en af de store ligaer (Bundesliga fx).

Lad os håbe han starter igen mod Serbien!

Svar #24
Stage vender sansynligvis hjem og tilslutter sig truppen i morgen, hvis ikke han har brug for ferie. Det er kun den bedste 2er der går videre, og Italien ligger lige nu med 3 point mere end DK og en målscore der er 3 mål bedre end danskernes. Desuden kan Rumænien og Frankrig blot vælge at spille uafgjort i morgen, så er begge hold videre. Så for at Stage og resten af U21 landsholdet skal kunne gå i en semifinale, så skal de slå Serbien med min 3 mål, og samtidig skal Rumænien slå Frankrig (Hvis Frankrig slår Rumænien er 3 mål næppe nok for Danmark)

Svar #26
NF skifter ud igen. Både Skov og Stage er sorteret fra efter en kamp vi vandt. Uintelligent IMO.
God fornøjelse med BIF.

Svar #27
Danmark er ude, efter "kun" at have vundet 2-0 i kampen imod Serbien. 

Dermed kan Danmark ikke nå at blive bedste 2'er.. Niels Frederiksen valgte Stage fra, og Billing fik hele kampen til at vise sin nederen attitude. Jesus hvor blev jeg træt af at se på ham. Han bliver aldrig en favorit som Stage/Delaney-typerne på samme måde.

Det betyder dog, at Stage kommer lidt tidligere hjem.

Svar #28

Dermed kan Danmark ikke nå at blive bedste 2'er.. Niels Frederiksen valgte Stage fra, og Billing fik hele kampen til at vise sin nederen attitude. Jesus hvor blev jeg træt af at se på ham. Han bliver aldrig en favorit som Stage/Delaney-typerne på samme måde.

og Stage nok desværre ikke er steget i værdi, såfremt evt. købere skulle få øjnene op for ham igen, ligesom Zulte havde !

Svar #29

og Stage nok desværre ikke er steget i værdi, såfremt evt. købere skulle få øjnene op for ham igen, ligesom Zulte havde !

Det bedste er vel også, at Stage bliver.

Svar #30

Det bedste er vel også, at Stage bliver.
Enig, men hvis han vil væk, altså begynder at få disse tanker efter alt det med Zulte, og de "avis" udtagelser som fulgte, så ville det jo være rart, at vi min kunne lande et salg på omkring de 2,5 mill euro :) (måske drømmer jeg for stort, men 1 mill euro, syntes jeg personligt er for lavt i forhold til hvad vi mister på holdet.

Svar #31

Enig, men hvis han vil væk, altså begynder at få disse tanker efter alt det med Zulte, og de "avis" udtagelser som fulgte, så ville det jo være rart, at vi min kunne lande et salg på omkring de 2,5 mill euro  :)  (måske drømmer jeg for stort, men 1 mill euro, syntes jeg personligt er for lavt i forhold til hvad vi mister på holdet.
Jeg har svært ved at se, at Stage skulle komme til at indbringe meget mere end det Zülte Waregem har tilbudt. Måske 1,5 mill. Euro. Ellers skal det i hvert fald være fordi vi når op i top-3 og kommer til at spille europæisk fodbold, hvilket plejer at løfte priserne generelt.

Stage har nogle tekniske begrænsninger, men de vejes så op af en hel masse vilje og hjerte. Men det er egenskaber der er svære at sælge på youtube, og egenskaber som i virkeligheden gør ham meget mere værdifuld for os end nogen klub vil betale for. Dog skal han selvfølgelig have lov til at prøve eventyret om et år eller to, hvis interessen stadig er til stede.

Svar #32
Dog skal han selvfølgelig have lov til at prøve eventyret om et år eller to, hvis interessen stadig er til stede.
 Enig. Men han er først "lige" kommet ordenligt igang i AGF, har 4 år tilbage af sin kontrakt, og er først lige kommet på sin yndlingsplads, og kan se frem til at spille der en hel sæson. Og hvis han har svært ved at bevise præcis hvad han har kunnet som 8'er tidligere, så er det jo nu han skal bevise det på hans "rigtige" plads, og ikke blive solgt til en klub der blev vild med ham for det han leverede som højrekant og/eller 6'er.

Simple Audio Video Embedder