Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: Europa Playoff mod Randers (Læst 5216 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: Europa Playoff mod Randers

Svar #15
Jamen altså bare fordi jeg ikke tror det, og fordi jeg kalder det vildt, gør ikke at jeg ikke har plads til at rumme at det stadig skulle være sandt :D Jeg tror bare ikke man vil gå til de længder for at "forvirre fjenden" i en kamp med mindre betydning imod et hold som Horsens.

I øvrigt, så har jeg på intet tidspunkt læst, at Backmann har kunne træne med bold i alle øvelser, kun når det var afleveringer/løb etc. Løber han eksempelvis rundt i dag og header til bolden?

Tipsbladet skriver at Munksgaard og Backman er færdige for sæsonen:

Optakt: Randers FC - AGF | Tipsbladet.dk

Jeg ved ikke hvem der har givet dem de oplysninger.

Svar #16
Jamen altså bare fordi jeg ikke tror det, og fordi jeg kalder det vildt, gør ikke at jeg ikke har plads til at rumme at det stadig skulle være sandt :D Jeg tror bare ikke man vil gå til de længder for at "forvirre fjenden" i en kamp med mindre betydning imod et hold som Horsens.

I øvrigt, så har jeg på intet tidspunkt læst, at Backmann har kunne træne med bold i alle øvelser, kun når det var afleveringer/løb etc. Løber han eksempelvis rundt i dag og header til bolden?

Tipsbladet skriver at Munksgaard og Backman er færdige for sæsonen:

Optakt: Randers FC - AGF | Tipsbladet.dk

Jeg ved ikke hvem der har givet dem de oplysninger.

Både Patrick, Munksgaard og Backman træner alle med i løb og boldspil uden at udfordre hovedskaderne. Backman er uofficielt dømt ude for denne sæson. Se også mit lille resume fra træningen i dag.

Svar #17
Det er ikke ideelt for vores chancer for at nå finalen og måske endda vinde den, at vi har de skader, men en af de store fordele ved at have nået semifinalerne, uanset hvordan det går, er jo at det kan blive et par kampe ekstra til nogle unge spillere, så med henblik på næste sæson gør det ikke noget at Ammitzbøl og Hausner skal spille igen. Og de har jo gjort det fint, Hausner endda ude af position. PM må dog gerne blive klar, så kan vi have den ene eller anden at skyde med fra bænken.

Svar #18
Enig @Winther

Sidste år var sgu en mærkelig kamp/opstilling. Det var jo feltlazarettet imod overmagten sidste år, og så røg Pusic endda også i karantæne.. pff...

Nå, men Stage og et par andre kan måske håbe på, at reglen om gule kort kommer dem til gode hvis vi når finalen. Får man et gult kort i den afgørende kamp imod Randers som normalvist ville have sendt spilleren i karantæne via point, så annulleres den frem mod finalen.

Får man rødt (både direkte eller via dobbelt-gult i samme kamp som Pusic i Haderslev), så er man stadig ude.

EDIT: Vi har Thøgersen og Guira der får karantæne ved næste gule kort uanset point, og ellers har vi Sana der får karantæne ved næste gule kort til 6 point. Ellers ingen i fare. Det er en stor fordel.

Randers har til sammenligning følgende i karantæne ved gult uanset point:
Kevin Conboy
Marvin Egho
Eiml Riis
Mads Aaquist

Ingen ved næste gule til minimum 4 point

Følgende ved næste gule til minimum 6 point:
Frederik Lauenborg

Svar #19
Jeg ved ikke ret meget om hovedskader, så måske nogle mere kyndige kan sige noget om følgende;

Er det ikke al bevægelse man helst skal undgå, hvis man er påvirket af en hjernerystelse? Er det fordi, at der er en forhøjet risiko for gentagelse kort efter en hjernerystelse, at man lader dem være aktive fysisk, men ikke kan bruge dem i spil/kamp?

I min verden virker det underligt, at de spiller med til træning (uden kontakt), men ikke kan spille. Det må da være enten eller, eller hvad? For, hvorfor så ikke lade dem være helt i ro/inaktive, så de har de bedste muligheder for at få 'helet'?

Svar #20
Jeg ved ikke ret meget om hovedskader, så måske nogle mere kyndige kan sige noget om følgende;

Er det ikke al bevægelse man helst skal undgå, hvis man er påvirket af en hjernerystelse? Er det fordi, at der er en forhøjet risiko for gentagelse kort efter en hjernerystelse, at man lader dem være aktive fysisk, men ikke kan bruge dem i spil/kamp?

I min verden virker det underligt, at de spiller med til træning (uden kontakt), men ikke kan spille. Det må da være enten eller, eller hvad? For, hvorfor så ikke lade dem være helt i ro/inaktive, så de har de bedste muligheder for at få 'helet'?

Der er som sådan ikke noget holdepunkt, for at man skal undgå fysiskaktivitet. Der værste i tilfældet hjernerystelser er kognitiv påvirkning og stress. Det kan forklare hvorfor de ikke indgår i kamp og kamplignende situationer.

Svar #21
Med FCMs sejr i pokalfinalen står det nu klart, at vi kæmper om en kamp mod nr. 4. Som det ser ud lige nu, er Esbjerg vel favorit til den plads, selvom Brøndby og OB også stadig er mulige modstandere. 

Svar #22
I lørdagens JP Århus er der en artikel om hvorfor NP ikke starter inde mod os.....da NP har afsonet karantæne og Thomasberg ikke vil ændre et vindende hold, har han en oplagt undskyldning....men alle ved jo godt hvorfor, som det såiøvrigt også fremgår af samme artikel.

Svar #23
I lørdagens JP Århus er der en artikel om hvorfor NP ikke starter inde mod os.....da NP har afsonet karantæne og Thomasberg ikke vil ændre et vindende hold, har han en oplagt undskyldning....men alle ved jo godt hvorfor, som det såiøvrigt også fremgår af samme artikel.
 Thomasberg siger også lige ud, at det er en problemstilling med NPs skifte i det her interview:
Thomasberg inden derby: AGF's selvtillid er ikke større end vores | TV2...

Svar #24
Alexander Munksgaard er igen klar til at spille (tilsyneladende)

Truppen til dagens kamp - AGF Fodbold

1. Óscar Whalley / 5. Frederik Tingager / 7. Jakob Ankersen / 8. Mustafa Amini / 11. Tobias Sana / 13. Alexander Munksgaard / 14. Jens Stage / 16. Casper Højer Nielsen / 17. Adama Guira / 18. Jesper Juelsgård / 19. Mustapha Bundu / 20. Patrick Mortensen / 22. Benjamin Hvidt / 24. Youssef Toutouh / 29. Bror Blume / 33. Daniel Thøgersen / 37. Sebastian Hausner / 38. Alexander Ammitzbøll / 73. Kamil Grabara

Det giver vel en opstilling som den der startede sidst mod AaB (Never change a winning team):

73. Kamil Grabara

37. Sebastian Hausner - 5. Frederik Tingager - 18. Jesper Juelsgård - 16. Casper Højer Nielsen

14. Jens Stage - 8. Mustafa Amini - 29. Bror Blume

19. Mustapha Bundu - 38. Alexander Ammitzbøll - 7. Jakob Ankersen

Selvom Munksgaard nok rigtigt gerne vil vise at han er klar til at blive udtaget til U21 EM, og Patrick Mortensen nok kunne gøre mere ondt på Randers defensiven end Ammitzbøll.

Svar #25
Selvom Munksgaard nok rigtigt gerne vil vise at han er klar til at blive udtaget til U21 EM
Som en anden bruger skrev for nogen tid siden, så var Munksgaard nok ikke kommet i betragtning til truppen, selvom han ikke havde fået sin skade. Vi har Joakim Mæhle, som er fast mand for de nykårede belgiske mestre, Genk, samt Rasmus Nissen som har spillet omkring 20 kampe i denne sæson for Ajax, heriblandt et par CL-kampe og den hollandske pokalfinale for et par uger siden, hvor han endda scorede et mål. Så vi er ret stærkt besat på den plads.

Svar #26
Mon ikke PM starter i dag, hvis han er klar.

Svar #27
Mon ikke PM starter i dag, hvis han er klar.
Det tror jeg han gør.

AA har spillet et par fornuftige kampe men hvis førsteangriberen er klar, bør han spille.

Svar #28
Der leges igen kispus med udtagelserne til kampdagens trupper.
Randers offentliggør som næsten alle andre deres trup dagen før men har 19 mand med og deriblandt Poulsen. Det er en driller.
GF venter som altid til sidste øjeblik med offentliggørelsen og har også 19 mand med inkl. Patrick og Munksgaard. Mest sandsynligt er, at den ene af dem er ude, men der kan også være en ubehagelig “overraskelse” fra den hårde træning. Thøgersen må p.t. ellers være med som gardering.

Svar #29
Patrick er siet fra og Toutouh er syg. Kaastrup er efterudtaget. Start 11 som sidst.

Simple Audio Video Embedder