Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: Europa Playoff mod Randers (Læst 5196 gange) forrige emne - næste emne

Kamptråd: Europa Playoff mod Randers

PLAYOFF

Hvem møder vi:
Randers FC

Deres vigtigste spiller:
Jeg vil mene at det i Randers ikke er én spiller der stråler - det er en enhed.

Hvornår og hvor spilles kampen 1:
Lørdag d. 18.05.2019 kl 16.00
Live:
Cepheus Park Randers
Viborgvej 92,
8920 Randers NV

TV:

Form barometer
Randers: U - U - V
AGF: V - V - V

Karantæne info:
AGF:
Næste gule kort: Daniel Thøgersen, Adama Guira
Gult kort - 6 points: Tobias Sana

RFC:
Næste gule kort: Emil Riis, Marvin Erho, Mads Aaquist
Gult Kort - 6 points: Frederik Lauenborg

Der kommer måske ændringer til situationen med de gule kort.
Jeg har til denne tråd ikke fundet eksperter/journalister eller fans fra modstanderen at stille spørgsmål
Hellere en ”grim” sejr end at tabe 1-4 på en naiv omgang ”fremad, march”.
Det ligger i klubbens DNA.
Knofedt fremfor kæleri.
AGF

Sv: Kamptråd: Europa Playoff mod Randers

Svar #1
Også godt for økonomien, for der kommer sikkert tæt på fuld hus i sidste kamp hjemme. Og så må der vel også være en del i tv-penge og placering.

Svar #2
Også godt for økonomien, for der kommer sikkert tæt på fuld hus i sidste kamp hjemme. Og så må der vel også være en del i tv-penge og placering.

Jeg tror faktisk slet ikke der kommer mere end maks 12.000. Men TV-pengene for minimum 8.pladsen er på plads nu, og vi kan endda slutte 7'er og ende over det vi har budgetteret med. Og en EL-deltagelse vil betyde alt muligt positivt for klubben som under PS-tiden, hvor klubben blev 5'er, havde EL-kampene, og blev 7'er i sæsonen efter, hvor man selv efter halvdelen af sæsonen lå i top 6, og faktisk var på 3.pladsen efter runde 12 (altså 1/3 inde i sæsonen). Så altså der er ingen beviser på at et par EL_kampe forhindrer os i at kæmpe om top 6. Men hvis man som SøE kommer så langt, at man er tæt på gruppespillet og ikke kommer med, så er der da risiko for spildte kræfter som kan koste i ligaen. Men at møde et eller to hold i EL og ryge ud inden man kommer for langt tror jeg kun kan smitte positivt af ift den opladning det vil give, og den positivitet det vil sætte igang omkring klubben henover sommeren.

Tilbage til det med tilskuertallet. Der kom 10.134 tilskuere til AGFs kamp imod EfB under Glens nedrykningsspil på hjemmebane, hvor vi havde spillet 0-0 ude, og skulle i dødskamp imod dem der og vandt 3-1. Nærmest identisk med tilskuertallet i går. Så det er fair at sige, at man har samme interesse i en kamp om at undgå at skulle i direkte nedrykningskamp, som en kamp om at skulle spille sig videre til sidste runde af EL-playoff-dobbeltopgørene. Der kom til sammenligning 10.768 til 2-2 kampen imod Sønderjyske som var det første af to opgør, og altså ikke det afgørende, mens der var 9.770 til 3-2 kampen imod OB hjemme, som også var første af to opgør.

Så konklusionen er, at der kommer mellem 9.770 og 10.768 tilskuere til de kampe her, i snit 10.198 tilskuere.
Så altså jeg tror godt på at der kommer flere fra Randers end fra Aalborg og Sønderjyske. Og Horsens kom også med 1.000 mand. Men det der "mangler" fra disse opgør, og så på den afgørende kamp imod Viborg i Glens 16/17-nedrykningsspil hvor der kom 17.462 er, at der intet definitivt kan vindes eller tabes. Vinder mand går man i en finale. Taber man er ens hold....på sommerferie.

Så hvorfor er det mindre "vildt"/"fedt" at man vinder en semifinale om en playoff-EL-finale-kamp?
Fordi en pokalfinale har langt mere tradition, er et trofæ i sig selv, og som er kommet af at være de bedste af de bedste i den turnering, og ikke vinderen af taberne (7'er). Måske flere grunde. Sidste år var det lidt antiklimatisk at vinde i Haderslev, og så skulle i Parken til opvisningskamp. Jeg troede ikke på vi havde en kinamands chance for at vinde den kamp. vi havde utal af skader og karantæner (sound familiar?), og FCK var for alvor kommet igang

Men jeg tror slet ikke vi kommer op på de 17.462 vi havde imod Viborg. Det skal der en medaljekamp eller en overlevelseskamp til for. Eller også skal opgøret være imod eks. BIF hvis de også var landet uden for top 6, og vi skulle mødes i "finalen" om at komme i finalen :D
Eller også, hvis EL-playoff-finalen blev spillet i Aarhus. Og det er mit store håb/mål for klubben i næste sæson. Top 6 og at være med i kampen om top 4, men en mulig playoff-finale hjemme i Aarhus. (Men selvfølgelig en 3.plads hvis det på nogen måde kan lade sig gøre, hvis sæsonen bliver så tæt som i år). 

Svar #3
Iøvrigt står kampene fejlopslået på både den officielle formidler af ligaen "superliga.dk" og bold.dk. De skriver begge at vi starter hjemme på lørdag, og slutter i Randers mandag den 27/5.

Magen til amatører... Flot mand..!

Vi starter i Randers på lørdag den 18/5 kl 16.
Og slutter i Aarhus mandag den 27/5 kl 19.

Bum. Og finalen, hvis vi er dygtige nok til at komme dertil, er:
Fredag den 31/5 kl 19 i enten Odense, Esbjerg eller Brøndby.

Svar #4
Superliga
‏Verificeret konto @Superligaen
2 min.2 minutter siden

Efter ønske fra AGF og Randers FC flyttes Europa Playoff returkampen i runde 36 fra mandag til søndag med kickoff kl. 18.00.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #6
Vi har fået hele endetribunen i Randers på Søndag
Plads til stor opbakning i Randers - AGF Fodbold

Så de jo også sikre på at der bliver stemning deroppe
Hellere en ”grim” sejr end at tabe 1-4 på en naiv omgang ”fremad, march”.
Det ligger i klubbens DNA.
Knofedt fremfor kæleri.
AGF

Svar #7
Jeg finder det sgu lidt underligt at Munksgaard og Backmann blev udtaget til kampen mod Horsens d. 28. April, men ikke har været udtaget siden.

Truppen mod AC Horsens - AGF Fodbold

Det er kun fordi perioden har budt på lutter sejre, at det ikke har været et større issue. Hvorfor blev de udtaget når de tilsyneladende ikke var klar alligevel? Eller har de fået et tilbagefald? Eller en ny skade? Eller har DN og Sellas valgt at spare dem efter at være sikret en ny sæson? Og kunne køre nogle talenter ind i kampe hvor der ikke er noget at tabe?

Det der pisse GDPR gør at man ikke kan få en skid at vide længere!!

Men det er sguda lidt underligt, mon de bliver udtaget mod Randers?

Svar #8
Jeg finder det sgu lidt underligt at Munksgaard og Backmann blev udtaget til kampen mod Horsens d. 28. April, men ikke har været udtaget siden.

Det er kun fordi perioden har budt på lutter sejre, at det ikke har været et større issue. Hvorfor blev de udtaget når de tilsyneladende ikke var klar alligevel? Eller har de fået et tilbagefald? Eller en ny skade? Eller har DN og Sellas valgt at spare dem efter at være sikret en ny sæson? Og kunne køre nogle talenter ind i kampe hvor der ikke er noget at tabe?

Helt ærligt tror jeg de blev udtaget for at snyde fjenden. Backman er og har ikke været klar på noget tidspunkt, da han stadig kun kan holde til spillet ved jorden. Munksgaard derimod skulle være på vej, selv om man undervurderede hans skade fra start. Patrick blev også udtaget sidst uden at blive benyttet, så han bliver nok også skånet lige nu.

Svar #9

Jeg har også undret mig over den. Men jeg tror simpelthen at man kører så længe man kan med B-løsninger så længe det bærer i de her kampe, og så overvejer man sikkert at bruge Munksgaard i finalen hvis han er klar, mens Backmann bør spares helt pga fortilfælde op til pre-season til næste sæson. 

Det ville være forfærdeligt at benytte Backmann i en kamp eller to, og have det til at koste store dele af næste sæson. Så altså hvis man vurderer at han kan komme tilbage, men at det er en risiko at bringe ham nu, så er sagen nok klar.

Men jeg undrer mig ligesom dig over, at de overhovedet blev udtaget imod Horsens når de ikke var udtaget til kampen i Aalborg. Er det for sølvpapirs-hat-agtigt at tro at de kun bliver risikeret hvis vi har noget at indhente, altså hvis man taber i Randers, og virkelig skal jagte en sejr på hjemmebane? 

Svar #10
Helt ærligt tror jeg de blev udtaget for at snyde fjenden. Backman er og har ikke været klar på noget tidspunkt, da han stadig kun kan holde til spillet ved jorden. Munksgaard derimod skulle være på vej, selv om man undervurderede hans skade fra start. Patrick blev også udtaget sidst uden at blive benyttet, så han bliver nok også skånet lige nu.
Lidt vildt at frasortere og ikke udtage to spillere, for at udtage nogen som ikke kan spille, blot for at narre fjenden.  
Det ved jeg ikke om jeg tror på. Ikke når alternativerne hedder Juelsgård og Tingager. Det tror jeg helt sikkert at DN/Selles vurderer er stærkt nok til ikke at satse to udskiftere på at kaste røgslør :D Det ville sgu være lidt af et potentielt selvmål at ofre en indskifter, og så mangle ham ved en ny skade i kampen.

Svar #11
Lidt vildt at frasortere og ikke udtage to spillere, for at udtage nogen som ikke kan spille, blot for at narre fjenden. 
Det ved jeg ikke om jeg tror på. Ikke når alternativerne hedder Juelsgård og Tingager. Det tror jeg helt sikkert at DN/Selles vurderer er stærkt nok til ikke at satse to udskiftere på at kaste røgslør :D Det ville sgu være lidt af et potentielt selvmål at ofre en indskifter, og så mangle ham ved en ny skade i kampen.

Det kan du måske have ret i Stig, men DI Stefano har en pointe, Hausner og Thøgersen var også udtaget, det er sgu mange forsvarsspillere at have på bænken, hvis de alle sammen var klar til at komme ind.

Svar #12
Jeg synes ikke, at der er noget som helst fordækt i, at Backman og Munksgaard har været inde og ude af trupperne.

Hovedskader og særligt hjernerystelser har sjældent et lineært progressionsforløb. Det er helt almindeligt med pludselige tilbagefald.  Det er grundlæggende også svært at sætte tidsramme på den slags skader.

Svar #13
Jamen altså bare fordi jeg ikke tror det, og fordi jeg kalder det vildt, gør ikke at jeg ikke har plads til at rumme at det stadig skulle være sandt :D Jeg tror bare ikke man vil gå til de længder for at "forvirre fjenden" i en kamp med mindre betydning imod et hold som Horsens. 

I øvrigt, så har jeg på intet tidspunkt læst, at Backmann har kunne træne med bold i alle øvelser, kun når det var afleveringer/løb etc. Løber han eksempelvis rundt i dag og header til bolden?

Simple Audio Video Embedder