Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: Europa Playoff mod Randers (Læst 7655 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: Europa Playoff mod Randers

Svar #50
Ja. Fredag den 31/5 kl 19. 

Og vi finder den mulige modstander på lørdag hvor de spiller sidste runde. Så modstanderen er klar inden kampen.

Svar #53
Ja. Fredag den 31/5 kl 19.

Og vi finder den mulige modstander på lørdag hvor de spiller sidste runde. Så modstanderen er klar inden kampen.

Jeg har ikke brugt megen energi på øverste halvdel af tabellen, men som jeg forstår det, er det Esbjerg, OB og Brøndby, der er i spil til den 4. plads, som vinderen af AGF-Randers skal møde.

Brøndby er oppe mod OB og kan med en sejr over OB sikre sig en 4. plads.

Jeg er væsentligt mindre optimistisk på AGFs vegne nu, end jeg var før 1. kamp. Og en evt finale i Brøndby - potentielt endnu en legendarisk  away - er heller ikke verdens mest attraktive modstander, rent sportsligt. Derudover har jeg altid hadet ture til Brøndby, både fordi resultaterne sjældent er så gode, men også fordi risikoen for at møde voldelige idioter i mine øjne er størst der.

Svar #54
Jep. OB smed en 2-0 føring væk i Farum, så er selv ude om, at BIF nu kan hente dem på målscorer i sidste runde. Det har BIF på ingen måde fortjent, hvis man spørger mig. De pisser dusinvis af millioner væk i en spillertrup, som kun er i top 6, fordi man har kastet utallige millioner efter den. De har i dag nedjusteret forventningen til regnskabet til minus 56 millioner....... Føj.

Og der kom kun 7.500 tilskuere til trods for over 11.000 solgte sæsonkort. Føj.
Og de giver skylden på mandagskampe.... RIIIIIIGHT!!! Ja tak for kaffe.
Nej må hellere stoppe nu. Jeg kun blive ved omkring hvorfor BIF ikke fortjener det.

Men jeg er 100% enig med dig i, at det kunne blive en legendarisk away, såfremt AGF formår at tage derover og vinde. Men det levner jeg ikke mange chancer. Dertil har vi for mange skader, og nøglespillere ude, og et for dårligt resultat med fra Randers til at min tro på sagen som helhed lige nu. Men jeg kommer på stadion på søndag, og jeg tror godt på at vi kan vende den kamp isoleret.

Men når det er sagt, så ved jeg ikke om BIF eller OB er værste modstander. Vi håber allesammen på EfB, går jeg ud fra. Og så længe OB spiller uafgjort eller vinder, så kan det kun blive OB/EfB.

Og det bliver EfB hvis følgende realistiske og sandsynlige scenarier sker:
EfB spiller uafgjort, og OB vinder.
EfB taber og OB spiller uafgjort. (OB har bedre målscore end EfB)
EfB taber og OB vinder.

Det bliver OB hvis følgende sker:
EfB vinder og OB spiller uafgjort.
EfB vinder og OB vinder.
EfB spiller uafgjort og OB spiller uafgjort.

Det bliver BIF hvis følgende sker:
BIF vinder over OB.

Svar #55
Det var virkelig komisk, at være vidne til hvordan BIF fans på SoMe, inkl. klubbens kommunikationschef før kampen havde travlt med at håne FCM for manglende forhåndskøb af billetter og så gider de ikke engang selv møde op, trods BIF havde noget at spille for i modsætning til FCM, der ovenikøbet skulle køre tværs over landet en mandag aften.

Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #56

Jeg tror, at vi har Fifty-Fifty chancer mod Efb og OB og 40% mod Bundby. Men hestene skal jo slagtes først.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #57
Jeg tror, at vi har Fifty-Fifty chancer mod Efb og OB og 40% mod Bundby. Men hestene skal jo slagtes først.

@ramloser

Sjovt. Jeg tænkte ca. det samme, og samme % på Randers før vores 2 kampe imod dem pga forhistorie med dårlige præstationer. Men jeg tænkte også det samme før kampene imod AaB, og tænkte at det ville være så fucking typisk dem at spille af lort mod alle andre end os. Og Randers gør jo det samme. De var heldige med ikke at tabe 1-5 i Haderslev, og det blev indianer-bold i Randers da de vandt 4-3. Men fælles for de to opgør var, at Randers ikke tabte. Og præcis sådan nogle hold som AGF har svært ved Randers. Når de får kampen der hvor de fik den ved 2-1, så er de et af ligaens mest irriterende/svære hold at spille imod synes jeg. Af den grund at de er okay med at slå kampe 100% i stykker, og spille på det "smarteste" de lige vurderer. Det betød 0-0 sidst i Randers i grundspillet, og før det 0-1 på selvmål af Kanstrup. Kampe, hvor Randers er 100% okay med at skabe 0 chancer, fordi de vurderer at 0-0 er et perfekt resultat for dem.

Det er præcis sådan en kamp jeg tror de vil forsøge at skabe på Aarhus stadion på søndag. Men modsat mange andre gange de har haft held med det, så er det sværere for dem i Aarhus. Der kan de vinde 4-1 og 2-0, men også tabe 3-2 i en vild forestilling. David ønskede at vi skulle have en reddet 2. halvleg. Og jeg forstår ham 100%, såfremt han mener at han vil fjerne RFCs kontrol på kampene.

Vi skal ud og smadre dem. Vi skal for alt i verden komme foran. For så længe AGF er på 1-0, så er AGF videre, og RFC er tvunget til at komme frem. Men scorer de til 1-1, så skal vi ikke regne med at komme på 3-1, da de så 100% vil stille sig ned og ødelægge kampen igen. Så altså jeg tror vi får en mærkelig kamp hvis AGF kommer tidligt på 1-0. Så tror jeg at vi ser AGF vente meget påpasseligt, og Randers vente til 10 minutter før tid, før de sætter et massivt pres ind. Og der skal AGF så undgå at de scorer til 1-1, og vi ryger ud fordi der ikke er tid til at score til 2-1 og få forlænget.

Jeg vil vurdere chancen for at vi får videre imod Randers til 33-40% nu. Vi står bare elendigt til dem, og de har et resultat. Heldigvis er 1-0 nok, og 2-1 giver forlænget. De må IKKE score to drømmehug igen. Og laver vi 2 mål sikrer vi minimum forlænget, så længe de ikke scorer to mål igen.. I Randers kunne vi ikke skabe 2 mål. Men i vores slutspil har vi i snit scoret 2,11 mål (19 mål i 9 kampe). 
Og selv uden PM har vi scoret 7 mål i 4 kampe. Så altså vi får se.

Svar #58
Strøtanker om returopgøret i Århus........
Vi skal holde nullet og vi SKAL score.
Hvis DN virkelig har gode motivationsevner så er det satama NU der skal fuld rebekka på den del (Selve playofffinalen sælger sig selv)
Godt så.
Det vil sige: en stærk defensiv men med et fremadrettet fokus. Det lyder mere enkelt end det er.......... Men vi skal vel egentlig bare spille som i Randers men lukke af bagude.
Og DN: Om du lover dem shawarma, japansk kobe kød eller stegt flæsk ad libitum så spiller du bare på alle tangenter!!!!!!
Lov dem lååååve, lov dem gåtur ved åen og festugen uden tømmermænd.
Tryk på alle knapper, få de her gutter i "zonen".
Vind for os, vind for dem der tager turen til Farum i regn og Hobro i frost.
Bare vind.
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #59
Til træningen tirsdag var alle “hovedpinerne” med, så man kunne håbe på, at vi både får Munksgaard og Patrick med mod Randers.

Svar #60

Til træningen tirsdag var alle “hovedpinerne” med, så man kunne håbe på, at vi både får Munksgaard og Patrick med mod Randers.
@Di Stefano‍ 

Selv Backmann?

Svar #61

@Di Stefano

Selv Backmann?

Ja, og han træner med hver gang og har gjort det længe. Men han kommer næppe med i denne sæson.

Svar #62

@Di Stefano

Selv Backmann?

Ja, og han træner med hver gang og har gjort det længe. Men han kommer næppe med i denne sæson.
 Med bold, og mens han headede til bolden? Som jeg forstår "at træne fuldt med".

Svar #63

@Di Stefano

Selv Backmann?

Med bold, og mens han headede til bolden? Som jeg forstår "at træne fuldt med".

Han deltager i alle spiløvelser med videre og har gjort det i ugevis, men han udfordrer ikke hovedskaden, da han indtil nu er blevet negativt påvirket af det.

Svar #64
Esbjerg skal til Herning, hvor de ikke har vundet siden 2001!! FCM stiller med stærkeste trup, og har vel en ambition om at slutte ordenligt af hjemme. OB her hjemmebane i den sidste kamp mod Brøndby og virker markant stærkere lige nu, så det er vel mest sandsynligt at OB tager 3. Pladsen og Esbjerg bliver nr. 4. 

Det betyder at kampen i morgen på Communale afgør hvem der skal møde (sansynligvis) Esbjerg om at komme ud i Europa. Det skal sgu da være motiverende nok til at udligne den ekstra motivation som Randers FC altid har når de møder AGF.

En hurtig scoring som sidst, og så kan Randers ikke spille på den måde som de bedst kan lide, ved at ødelægge modstanderens spil. Det er dog vigtigt ikke at holde op med at spille fodbold igen når man kommer foran.

Jeg tror sgu på det..

Svar #65
FCM 1 EfB 2

OB 0 BIF 2
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #67
Så er det i dag kampen om at møde BIF skal stå. Patrick er med i en 19 mands trup. Så mon ikke det skal vurderes på dagen, om han er klar. Eller måske er det bare endnu et røgslør. Ingen oplysninger om Patrick, Lunding og Toutouh i udtagelsen, hvor de to sidste ikke er med. Lunding er stadig skadet sammen med Backman, og det samme gælder vel Toutouh.

Tidligere sagde man i GF pænt farvel til spillere, der skulle forlade klubben til den sidste hjemmekamp. Tror det stoppede, da man begyndte at sige farvel til 10-11 spillere pr. sæson. Et eller andet sted er det dårlig stil.

Svar #68
EB laver optakt med fokus på Bundu - artiklen kunne smides i flere tråde, da den både handler om hans egen historie, ankomsten af flere unge spillere og udviklingen i GF. Superligaprofil bekræfter: Kæreste med EM-helts datter – Ekstra Bladet

Btw. - EB laver naturligvis clickbait der ikke omhandler fodbold men der er faktisk en god del fodboldrelaterede ting i artiklen.

Tipsbladet tror på vi vinder 2-0 Optakt: AGF - Randers FC | Tipsbladet.dk

Svar #69
Tipsbladet rammer ret ofte ciffertippet, har jeg lagt mærke til. De havde også 2-1 til Randers sidste weekend. Så måtte de ramme rigtigt igen.

Svar #70
Er desværre geografisk afskåret fra at komme på stadion også i dag, derfor også fra at tjekke, om RFC virkelig har brugt AGFs logo i ret stor udgave på plakater, der skal håne AGF - ophængt udenfor Ceres Park.

Hvis det ikke bare er billedmanipulation, så pil svineriet ned. De små dumme nordpå kan håne som de vil og svine som de vil - nordpå. Men de skal ikke bruge AGFs logo til at svine os uden tilladelse, og de skal først slet ikke gøre det udenfor vores egen hjemmebane.

Svar #71
Jeg skal ind og se kampen i aften, sammen med min ældste bror og min datter. Jeg er også stor Star Wars fan...and I've got a bad feeling about this. LOL  :))
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #72
Kan vi så få PM på banen og få afgjort den her kamp!!!

Var det virkelig første gule kort ?

Svar #73
Hold nu op, hvad skal man snart sige? Ikke for ingenting, at ingen endnu har sagt noget, nu 45 minutter efter slutfløjt.

Alle hans kvaliteter til trods: Havde enhver anden end Bundu da bare ført bolden op til sidst. Sana, Ankersen, Amini, alle andre end Bundu havde søgt ud mod sidelinjen, helst helt ned mod hjørneflaget. Bundu slår den dybe stikning, der kan sende (var det Patrick, nu er det helt lige meget) alene igennem. Selv to minutter inde i overtiden søger Bundu det 2-0 mål, der vil lukke opgøret helt - uden tanke på, at han bedst og mest sikkert dræber kampen ved bare at holde på bolden. 20 sekunder efter ligger den så inde bag Kamil. Så ultra ironisk i sig selv, at Kamils superkamp, måske hele hans tid i AGF skal ende med...en bold han ikke redder.

Og så igen: Over to kampe er det fair nok. Randers var bedst og ville det mest i sidste weekend. Og kun Randers skabte chancer i dag, hvor vi kun får scoret på et kluntet begået straffespark. I begge kampe lever vi kun videre i kraft af Kamil. Over to kampe var de bedst - men hold nu kæft, hvor er det bittert.

Svar #74
Randers var klart bedst i 150/180 min. Men måden de vandt på... græder endnu 😢

Svar #75
Ærgerligt at tabe som vi gjorde, men fortjent nok. Jeg er godt tilfreds med, at vi undgår europæiske kampe næste år. Det kunne blive rigtig farligt med tre nedrykkere.

Svar #76
Ærgerligt at tabe som vi gjorde, men fortjent nok. Jeg er godt tilfreds med, at vi undgår europæiske kampe næste år. Det kunne blive rigtig farligt med tre nedrykkere.
Jeg ser det også som held i uheld at vi røg ud. Nu får truppen en ekstra uge til at forberede sig til den nye sæson og vi kan fokusere 100% på at komme godt i gang med den nye sæson. Det bliver endnu vigtigere næste sæson end det plejer at være.

Svar #77
Sørgelig slutning - det lignede vi skulle nappe den. Set over 2 kampe havde det nok ikke været helt retfærdigt.

Respekt til spillerne for at passe på Bundu på trods af fejlen - det giver heller ikke rigtig mening at hænge ham ud men det kunne sagtens være sket AGF-profil i tårer efter kæmpefejl – Ekstra Bladet

Det er én situation i kampen. Jeg tabte bolden 400 gange i løbet af kampen, og det er jo tilladt at forsvare bedre der. Vi taber bolden på midten og står trods alt otte mand tilbage.

- Nu sidder han overvældet af følelser i omklædningsrummet, og vi må ikke glemme, at han har båret os mange gange i de seneste kampe, sagde kaptajn Jens Stage, mens forsvarsfyrtårnet Frederik Tingager fulgte trop.

Svar #78
Godt se se der bakkes op. Til gengæld var jeg arrig over at se den angrebsiver AGF havde i kampens slutfase (spøjst at tænke på, at DN af nogen blev kritiseret for at være for defensiv i lignende situationer).

Samtidig var jeg noget uforstående over at DN ikke foretog en defensiv udskiftning. Morten Bruun foreslog at Sana skulle have været ude igen. Ret beset havde han ret, men i min humanisme var jeg mere til at tage Bundu ud.

Ovenstående er noget jeg sad med under kampen og jeg havde nok skrevet som jeg gør, selvom Randers ikke havde udlignet.

Ved udligningen var der ikke så meget at komme efter, ud over den @#_&$## pasning. Ved tidligere situationer så jeg offensive spillere med defensivt alibi-arbejde, hvilket bragte mit blod i kog.

Bundu var meget synlig, mest for det gode, og han demonstrerede fint sit høje niveau. Desværre var der først en situation hvor han burde have afleveret og derefter en situation, hvor han burde have afsluttet. Men det fysiske overskud, den hurtighed og den teknik, samt blik for medspillerne... Han skal bare på jagt, så han kan få lidt killerinstinkt.

I øvrigt enig med jer andre. Randers fortjent videre, men en pervers måde der skete på. Og stadig bittert, at den flotte indledning i Randers blev kvalt af de to lykketræf.

Sad og tænkte på, at med den medvind kunne man cykle fra Århus til Brøndby på ca en time, uden Kattegatbro ... Og så vendte vinden brat.

Svar #79
Hvis man skal komme med et positivt indspark til turneringsstrukturen, mødte der 12.300 tilskuere op til en sommerkamp ml to hold som kæmpede om at blive nr 7 og 8.

Svar #80
Jeg ser det også som held i uheld at vi røg ud. Nu får truppen en ekstra uge til at forberede sig til den nye sæson og vi kan fokusere 100% på at komme godt i gang med den nye sæson. Det bliver endnu vigtigere næste sæson end det plejer at være.

Der var altså tale om max 2x2 kampe (da det sidste danske hold bliver useedet i 2. kvalrunde)
De kampe bliver alle spillet i Juli - de to første inden Superligasæsonen er gået i gang.  På et tidspunkt hvor vi i forvejen vil skulle spille træningskampe.

Så det er simpelthen en udbredt misforståelse at det skulle få indvirkning på Superligasæsonen, med mindre vi havde spillet over evne i 2. kvalrunde.

I 2. kvalrunde, hvor vi havde været useedede, træder hold som Eintracht Frankfurt, Wolwerhampton og Roma ind i turneringen.
Tænk hvad det kunne have betydet for klubben at få besøg af et af de hold.
Økonomisk er det måske begrænset, men for klubben havde det været et kæmpe signal at kunne sende til eksempelvis sponsorere.

Så nej, den der taber-attitude med at "godt vi ikke kom videre" er absolut ikke noget der klæder hverken os eller nogen anden klub for den sags skyld.
Den eneste kliché der er mere tyndslidt er den med "vi har alligevel ikke noget at gøre i Europa"

Svar #81
Det havde under alle omstaendigheder vaeret bedre at faa en sejr og en kamp mere i Broendby, men jeg mener nu ogsaa kvalifikation til europaeiske kampe havde vaeret en stor gevinst. Det ville vaere godt for klubbens udvikling, det giver noget ifht sponsorere og status overfor evt nye spillere og ogsaa ifht spillernes udvikling. Det er ikke nogen katastrofe ikke at kvalificere sig - med mindre det var forskellen paa at holde paa Grabara, men det er nok tvivlsomt - men bestemt ikke positivt. Personligt havde jeg ogsaa bare gladet mig til at tage den fra Broendby :)

Surt med den pasning til sidst og man kunne se det gaa galt med det samme. Bundu gjorde det eneste han ikke maatte, men det sker og han maa bare laere lidt af det. Jeg taenker ogsaa Amini kunne have forhindret maalet med en sprint tilbage - maaske var der ikke flere kraefter, men hvis man er naaet dertil skal man maaske heller ikke loebe frem i en kontra. I sidste ende var det hele lidt urutineret, men det er ogsaa bare paafaldende saa mange foeringer vi har smidt i den her saeson, saa det er noget der skal adresseres.

Svar #82
Så det er simpelthen en udbredt misforståelse at det skulle få indvirkning på Superligasæsonen, med mindre vi havde spillet over evne i 2. kvalrunde.

Alligevel er det jo en holdning der er underbygget af rigelige mængder fakta. Alle hold i superligaen, på nær FCK og til dels FCM og BIF, lægger dårligt ud i superligaen når de skal spille europæisk. Det sker år efter år, næsten uden undtagelse.

Så jeg opgiver gerne den teoretiske mulighed for en kamp mod et lidt interessant hold (sandsynligheden for at trække et totalt ligegyldigt - men alligevel ret overlegent - hold, er ret stor). Risikoen for at vi mentalt har fokus det forkerte sted og fysisk topper på et forkert tidspunkt, er simpelthen for stor i en sæson, hvor vi absolut skal gøre alt for at komme i top 6.

Svar #83
Det betyder også, at holdet helst skal være i kampform tidligere, og derfor vil have kortere restitution.
Jeg er fint tilfreds med, at vi nu kan se, at der stadig er noget at arbejde med før vi er et top-6 hold. Holdet har i foråret fået fine resultater med middelmådigt spil. Det ville være typisk AGF at tro, at vi var meget længere i vores udvikling end vi er. Godt nok at Randers gav os det wake up call.

Svar #84
Jeg er fint tilfreds med, at vi nu kan se, at der stadig er noget at arbejde med før vi er et top-6 hold. Holdet har i foråret fået fine resultater med middelmådigt spil. Det ville være typisk AGF at tro, at vi var meget længere i vores udvikling end vi er. Godt nok at Randers gav os det wake up call.

Jamen så lad os da krydse fingre for nedrykning næste sæson.
Bare så vi for alvor ikke tror at træerne vokser ind i himlen ;-)

Simple Audio Video Embedder