Spring til hovedindholdet
Emne: Fodbold på tv (Læst 4503 gange) forrige emne - næste emne

Fodbold på tv

Superliga rettighederne skal genforhandles og forventes afgjort til sommer. Iflg, EB bliver lørdagskampene droppet efter ønske fra klubberne. Aftalen vil med stor sandsynlighed træde i kraft til næste år, når Superligaen er skåret ned til 12 klubber.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Sv: Fodbold på tv

Svar #1
Superliga rettighederne skal genforhandles og forventes afgjort til sommer. Iflg, EB bliver lørdagskampene droppet efter ønske fra klubberne. Aftalen vil med stor sandsynlighed træde i kraft til næste år, når Superligaen er skåret ned til 12 klubber.
Gad vide om JN kan få flyttet noget ifht hvordan pengene fordeles så vi får lidt mere for den interesse der er for vores kampe. Måske kan det først blive næste gang igen hvis (når!) vi blander os mere i toppen og måske ligefrem kan udfordre Brøndby og FCK som konsekvente førstevalg. Vi skal vel også prøve at minimere antallet af mandagskampe lidt. Problemet er nok at der skal være andre end os der har interesse i den slags ændringer.

Svar #2
Måske ikke den rigtige tråd men:

Yousee har lavet en komedieserie om en afrikansk ung mand uden fodboldegenskaber, der ender i FC Fredericia som holdets nye stjerne, AGF har i 1. sæson har cameo rolle. I 2. sæson er AGF mere repræsenteret og bl.a DN får en gæsterolle:

Sunday sæson 2 - indspilningerne er i gang : DIGITALT.TV

Klik ikke på linket hvis du ikke har set 1. sæson og ikke vil spoiles.

Svar #3
Som følge af Yousee's tvist med Discovery forsvinder bl.a. canal 6 og 9 og Eurosport 1 og 2 fra den store fuldpakke hos Yousee >:( .  Dvs at jeg ikke længere kan se alle superligakampe (og meget andet fodbold). Og netop det har været grunden til at jeg har holdt fast i den dyre pakke til 589 per måned  ::) .  Nu skal jeg så finde en ny løsning, men det er ikke så let synes jeg.

Boxer ser ud til at have det hele. Men for at se det, skal der installeres en antenne på loftet (har kælder, stueetage, 1.sal og loft) og så trækkes kabel ned til tv'et i stuen og videre ned i kælderen. Det er ikke en løsning jeg er særligt begejstret for.

Jeg har endnu ikke fundet andre løsninger der giver mig alle kanaler. Fullrate har ikke alle kanaler og vi kan ikke få Waoo, da vi ikke har mulighed for fiber på vores adresse. Stofa vil heller ikke levere til vores adresse.

Hvad gør i? Har nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

Svar #4
Hvad med d play ? min kæreste snakkede om man kunne se en del derinde også men du må ikke hænge mig op på hvor meget. for jeg står selv i samme situation og skal af med YouSee nu .

Svar #5
Jeg har Viaplay, Netflix og Eurosportplayer. Det giver alle superliga-kampe, alt sport fra Discovery/Viasat genrelt, og masser af film og serier. Og så har jeg intet flow-TV:

Det koster 537kr/md, og giver alt jeg ønsker. Men Netflix er jo ikke nødvendigt ift sporten, så den reelle pris uden Netflix er 438kr/md
Det kan laves for 402kr/md hvis man tegner årsabonnement hos eurosportplayer istedet. Og 402kr er den billigste måde at få alle superligakampe på lige nu.  

Lige nu kan man få D-play for 99kr/md (koster normalt 179kr/md med sportsdelen), så det næste halve år kan man få en masse serier/reality med oveni hos discoverys sportskanaler for 418kr i alt. 517 for Viaplay, Dplay og Netflix.

Boxer flex 8 kan teknisk set laves for 392kr/md hvor du vælger alle kanaler der viser superliga, men du vil stå med en masse kanaler du kun ser meget sjældent, og i mange tilfælde uden at kunne gense, spole, pause etc som man kan med streamingløsningerne!

Svar #6
Bare vær opmærksom på at hos Dplay får du et elendigt produkt imo. Der er reklamer når du starter et stream, og hvis du trykker på et forkert stream, eller vil springe lidt frem og tilbage iml de streams de har(granted-ikke et kæmpe problem, da deres udvalg er ganske begrænset😁)kan du værsgo få lov til at se reklamen færdig først, da skærmen er låst til den er færdig. Derefter ny reklame når du finder den rigtige stream. Hvis du går ud til mainscreen, og tilbage til dit stream, får du lige en reklame oven i hatten igen.
Derudover synes jeg ikke deres interface er noget nær brugervenligt.
Hvis man er til deres serie udvalg, finder jeg det utrolig inferiørt, og fuld af afbrydelser til (surprise surprise) - reklamer.....

Svar #7
Boxer ser ud til at have det hele. Men for at se det, skal der installeres en antenne på loftet (har kælder, stueetage, 1.sal og loft) og så trækkes kabel ned til tv'et i stuen og videre ned i kælderen. Det er ikke en løsning jeg er særligt begejstret for.
Har der ikke været trukket kabler til yousee og i så fald kan de genbruges? De nye digitale antenner er mere fleksible end de gamle og alt afhængig af område, er det måske nemt at få signalet.

Bortset fra det, gik vi selv fra flow-tv for nogle år siden og benytter ca. samme løsning som Stig
Jeg har Viaplay, Netflix og Eurosportplayer. Det giver alle superliga-kampe, alt sport fra Discovery/Viasat genrelt, og masser af film og serier. Og så har jeg intet flow-TV:
Vi har dog TV2 med i pakken men til gengæld opsagt Eurosportplayer pt. Den skal vist først bruges til foråret, når superligaen/cykelsæsonen starter op igen. Derudover veksler vi nogle gange lidt med netflix/hbo.

Vi har kun 2 fjernsyn tilsluttet pt. og der bruger vi Apple-tv som boks - fungerer fint. Ellers bruger vi Ipad/Iphone, hvis vi ønsker at se noget på det sidste fjernsyn (som pt. ikke er tilsluttet).

Svar #8
Tak for inputs'ne alle sammen.

Det koster 537kr/md, og giver alt jeg ønsker. Men Netflix er jo ikke nødvendigt ift sporten, så den reelle pris uden Netflix er 438kr/md

Det er en løsning som jeg også har overvejet, selvom min kone foretrækker at beholde flow tv. Særligt er hun bekymret for at kvaliteten ikke altid er god nok (lagging og den slags).  Stiller streaming af sport nogle særlige krav til internetforbindelsen? Vi har på papiret 150 Mbit nu, men sidst jeg tjekkede var den reelt omkring 100 Mbit.

Svar #9
Citat fra: Geza Toldi dato Igår kl. 10:27Boxer ser ud til at have det hele. Men for at se det, skal der installeres en antenne på loftet (har kælder, stueetage, 1.sal og loft) og så trækkes kabel ned til tv'et i stuen og videre ned i kælderen. Det er ikke en løsning jeg er særligt begejstret for.

Har der ikke været trukket kabler til yousee og i så fald kan de genbruges? De nye digitale antenner er mere fleksible end de gamle og alt afhængig af område, er det måske nemt at få signalet.

Lige nu kommer signalet ind i kælderen og derfra er der i hvert fald trukket kabel op til stuen. Men har faktisk lige fundet ud af at vi også har et stik på 1. sal gemt bag et møbel (har ikke været brugt i den tid vi har boet her). Så det gør selvfølgelig den løsning mere spiselig.

Svar #10
Kan du ikke bare bruge en stueantenne til Boxer?

Er sikker på vi havde havde det på et tv på mit gamle arbejde - og der var det bare en stueantenne
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #11
Tak for inputs'ne alle sammen.

Det er en løsning som jeg også har overvejet, selvom min kone foretrækker at beholde flow tv. Særligt er hun bekymret for at kvaliteten ikke altid er god nok (lagging og den slags).  Stiller streaming af sport nogle særlige krav til internetforbindelsen? Vi har på papiret 150 Mbit nu, men sidst jeg tjekkede var den reelt omkring 100 Mbit.
Kvaliteten er super her og ikke noget problem. Konen var også bekymret/irreteret over ikke at kunne zappe på samme måde - tænk sig, hun skulle til at forholde sig til hvad hun ønskede at se (og elsker det nu).

Svar #12

Du skal have 10 mbit, så er du super kørende. Ligesom Netflix. Hvis du skal streame i ultra HD skal du have 25 mbit.
For hvert TV/udsendelse/stream der kører skal du lægge til, og reservere lidt til normal browsing.

100-150 mbit er MANGE GANGE RIGELIGT. Jeg har 20-25mbit på min 1.sal via WIFI, og det kører 100% fint. Har 100mbit at dele rundt af. Har dog haft streamingtjenester i ÅREVIS, og selv for 8 år siden var viaplay 100% velfungerende. Med ting som apple TV og airplay er alt bare blevet vildt nemt.
Mine forældre har et apple TV 3 (brugt til 250kr fra DBA), så når jeg er hos dem og vi ser en kamp sammen, så smider man det bare op fra ens egen konto via tlf helt uden kabler og tilslutniger. Så hos venner med smart TV etc kører det også. Og når man ikke er hjemme har man kampene med. Det er den funktionalitet jeg ALDRIG vil undvære.

Når jeg kører hjem fra stadion hører jeg nedtakt over bilens anlæg. Det er mange penge værd ift produktanvendelse for mig personligt. Jeg kan endda starte udsendelsen fra umiddelbart efter kampen, og ikke bare der de er nået til når jeg når bilen. Vi kan sidde og høre "hvem sagde hvad" på vej hjem, og evt. genhøre/se mål, eller perioder i kampen. Scorer AGF et sent mål ser vi altid de sidste 10 minutter+ overtid og skuer godt op for lyden. 

Turen hjem fra Esbjerg sidst var mange penge værd :D 

Svar #13
Kl 21 i aften tager Leicester imod Liverpool.

Svar #14
Den 30. Januar skifter Stofa deres frit valg 8, 16 og 24 ud med frit valg 10, 20 og 30. Det betyder desværre ikke, som jeg troede, at jeg nu kan få to kanaler mere i den lille frit valgs pakke, fordi alle kanaler nu bliver tildelt point, og de fleste af de kanaler der viser superliga koster 2 point. Så den lille pakke giver ikke længere det samme antal kanaler, hvis man vil se superliga så går man fra 8 kanaler til kun at have 6! 

6’eren           1 point
Canal 9         2 point
Eurosport 2  2 point
TV3+            2 point
TV3 MAX      1 point
TV3 Sport    2 point

Svar #15
Er det kun på EB man kan se kampen mod Slavia Prag?

Svar #17
Nu har jeg så betalt 99 til EB .... men linket virker ikke - nogen der  ved hvad der sker - klokken er 15 min i 14... kan det være fordi linket først virker kl 14?  

Svar #18
linket på EB virker fint, spillerne er på banen nu

Svar #19
Linket til ScoreBat virker vist ikke.... :-(

Svar #20
Søg på Beki nyangu på YouTube

Svar #21

Kartu Beak

Svar #22
Lige nu kan man få D-play for 99kr/md (koster normalt 179kr/md med sportsdelen)
Har du erfaring med Dplay vs. eurosport? https://auth.dplay.dk/products

Der er pt. 14 dages gratis prøveperiode på Dplay og det dækker jo lige kampen i morgen men regner nu med turen går til stadion. Af ren nysgerrighed - viser de kun live eller kan man afspille fra arkiv efterfølgende? Sæt nu man er nødt til at se den forskudt:-)

Er kampen i morgen ikke den eneste kamp på Dplay inden slutspillet?

Svar #23
Jeg mener godt man kan se det forskudt på Dplay, men er ikke 100%. Jeg VED man kan på Eurosport. Dplay er valgt fra af mig pga. deres enorme reklame-show. Når du åbner kampen, SKAL du igennem en reklame(el 2-husker det ikke). Hvis du går ud til hovedsiden og tilbage til kampen igen, skal du igennem endnu en reklame. Derudover er deres player experience uhyggelig dårlig, ifht eks. Viaplay(og til dels eurosport). Det gør sig især gældene hvis du streamer fra deres app på en ipad eller tlf. jeg vil fraråde Dplay, også selvom det er en del billigere. Deres interface er også urimelig elendigt.

Svar #24
MEN da det er den enesta kamp der ikke vises på Dplay/Eurosport i det planlagte tv-program(resten er på Visplay), kan jeg godt forstå hvis det er fristende at evt snuppe en gratis prøveperiode hos Dplay, og derefter næsten halv pris de første 6 mdr....

Svar #25
* Den eneste kamp der vises

Svar #26
Jeg mener godt man kan se det forskudt på Dplay, men er ikke 100%. Jeg VED man kan på Eurosport. Dplay er valgt fra af mig pga. deres enorme reklame-show. Når du åbner kampen, SKAL du igennem en reklame(el 2-husker det ikke). Hvis du går ud til hovedsiden og tilbage til kampen igen, skal du igennem endnu en reklame. Derudover er deres player experience uhyggelig dårlig, ifht eks. Viaplay(og til dels eurosport). Det gør sig især gældene hvis du streamer fra deres app på en ipad eller tlf. jeg vil fraråde Dplay, også selvom det er en del billigere. Deres interface er også urimelig elendigt.
Tak - super input👍

Dine punkter er noget mere væsentlige end prisforskellen. Hader at vente på reklamer og det går slet ikke på noget jeg betaler for - sæt nu kampen er igang😱. Derudover er jeg stærk modstander af apps der ikke virker ordentligt eller er gennemtænkt.
Undrede mig blot over de kun skrev live-kanaler og ikke om on-demand.

Men det kan være det skal testes i morgen aften.

Svar #27
Jeg husker bare at da Dplay satte prisen ned til 99 kr/mdr, sidste år, blev blev jeg for fristet ( eller min indre jyde blev😉) af det. Så jeg tog en prøveperiode for 14 dage, men inden 20 min af den første kamp jeg så var gået, var jeg ved at får spat, så jeg købte Eurosport og så kampen færdig der🤣. Men som sagt er det fristende da vi ikke har mange kampe på Dplay/Eurosport.....

Svar #28
Jeg droppede Dplay inden for de 14 dages prøveperiode. Kunne overhovedet ikke hamle op med Eurosportplayer/Viaplay som jeg har haft i årevis.

Både pga. interface, reklamer, samt selve streamkvaliteten som du er inde på her ja.
Jeg betaler gerne 20-30kr ekstra for at få noget der kan bruges. Eller rettere så nægter jeg at betale så mange penge for noget der nærmest ikke virker, og føler mig tvunget til at betale mere for det der virker. 

Og så er det til stadighed en skandale at viasat og discovery stadig slipper afsted med at dele superligaen imellem sig uden at man kan vælge hvilken udbyder man ønsker. Man er tvunget til at have begge to hvis man vil se alle AGFs kampe, og det er rent ud sagt afpresning i min optik. Der er monopol på den enkelte AGF_kamp. 

Svar #29
Og så er det til stadighed en skandale at viasat og discovery stadig slipper afsted med at dele superligaen imellem sig uden at man kan vælge hvilken udbyder man ønsker. Man er tvunget til at have begge to hvis man vil se alle AGFs kampe, og det er rent ud sagt afpresning i min optik. Der er monopol på den enkelte AGF_kamp.
Ja - venter stadig på jeg "blot" kan købe AGF's kampe men det kommer nok aldrig. De vil pakke det ind i noget andet, så de kan tage en højere pris. Så vidt jeg har forstået, er det pt. politisk bestemt og vi er så uheldige tit at blive valgt som "skiftehold".

Svar #30
 Ja - venter stadig på jeg "blot" kan købe AGF's kampe men det kommer nok aldrig. De vil pakke det ind i noget andet, så de kan tage en højere pris. Så vidt jeg har forstået, er det pt. politisk bestemt og vi er så uheldige tit at blive valgt som "skiftehold".
 Det syrede er, at EU har bestemt at man ikke skal kunne have monopol på ligaerne. For så kunne man jo i princippet tage 1000kr/md for det, og du ville ikke kunne gå til en anden udbyder. Derfor måtte viasat afstå dele af rettighederne til discovery, og nu har de så superligaen begge to på et officielt niveau, mens de i min optik ikke har superligaen nogen af dem, men begge har monopol på hver sin del, og dermed tvinger os forbrugere til at betale merpris. Hvis kun viasat havde superligaen kunne man nøjes med viaplay eller 3-4 viasat-kanaler i sin TV-pakke. Ak nej. 

Jeg fatter ikke at de slipper afsted med det. Og de kommer ALDRIG til at have reel konkurrence. Hvis de begge viste HELE superligaen, så ville man kunne vælge hvilken pris/kvalitet man synes var det bedste produkt, og de kunne kæmpe om kunderne. Men som det er nu er samtlige fans af danske fodboldklubber tvunget til at betale viasat og discovery penge begge to for hver deres del uden muligheder for at handle andetsteds. Det er jo ikke sådan, at hvis AGF bliver vist på Canal 9, at man så kan se den på 3+ i stedet hvis man ikke bryder sig om Discovery's værter/dækning/andet.

Svar #31
Dplay er valgt fra af mig pga. deres enorme reklame-show. Når du åbner kampen, SKAL du igennem en reklame(el 2-husker det ikke). Hvis du går ud til hovedsiden og tilbage til kampen igen, skal du igennem endnu en reklame. Derudover er deres player experience uhyggelig dårlig, ifht eks. Viaplay(og til dels eurosport). Det gør sig især gældene hvis du streamer fra deres app på en ipad eller tlf. jeg vil fraråde Dplay, også selvom det er en del billigere. Deres interface er også urimelig elendigt.
Det er åbenbart heller ikke blevet bedre nu, sikkert fordi mange yousee-kunder er røget derover nu og de ikke har kapacitet til det. Åbenbart har der både været nedbrud i Sønderjyske-Hobro og nu Silkeborg-AaB.
Det ville sikkert være gået helt galt, hvis vi havde spillet.

Tv-tjeneste gik i sort: 'Kom nu ind i kampen' – Ekstra Bladet

Svar #32
Dplay er valgt fra af mig pga. deres enorme reklame-show. Når du åbner kampen, SKAL du igennem en reklame(el 2-husker det ikke). Hvis du går ud til hovedsiden og tilbage til kampen igen, skal du igennem endnu en reklame. Derudover er deres player experience uhyggelig dårlig, ifht eks. Viaplay(og til dels eurosport). Det gør sig især gældene hvis du streamer fra deres app på en ipad eller tlf. jeg vil fraråde Dplay, også selvom det er en del billigere. Deres interface er også urimelig elendigt.
Det er åbenbart heller ikke blevet bedre nu, sikkert fordi mange yousee-kunder er røget derover nu og de ikke har kapacitet til det. Åbenbart har der både været nedbrud i Sønderjyske-Hobro og nu Silkeborg-AaB.
Det ville sikkert være gået helt galt, hvis vi havde spillet.

Tv-tjeneste gik i sort: 'Kom nu ind i kampen' – Ekstra Bladet

Alle kampe der vises på D-Play. Vises OGSÅ på Euro Sport. Der reklameres bare ikke for det.
At være AGF-fan er en ÆRE og en UDFORDRING

Svar #33
Alle kampe der vises på D-Play. Vises OGSÅ på Euro Sport. Der reklameres bare ikke for det.
 Præcis. Og Eurosports app fungerer perfekt, og du kan se mere end 1 stream af gangen i samme pris (1 kamp i stuen og 1 i soveværelset eksempelvis) , og du kan spole og gense etc. 

Og på farten håndterer den data rigtig fint gift at vise god kvalitet. Den sluger efter min opfattelse mere data end viaplay, men det tager jeg med. Den er alle pengene værd. Jeg prøvede Dplay i 1 dag, og aflyste med det samme. Kørte fra Kolding til Esbjerg i den runde AGF spillede der, og kunne slet ikke se en livekamp på turen i bilen. Det er min tradition på vej til kampe at have andre kampe kørende. Det kunne man slet ikke. Og det er ikke fordi der var dårlig dækning, for jeg havde stadig min eurosport-app, og da jeg lukkede for dplay kunne eurosport køre perfekt samme sted.

De viser også Europaleague, og landskampe. Kort fortalt, så viser eurosportplayer ALT sport som discovery viser.

Svar #34
Gælder det også 6'ern, som viser FCK - Celtic i aften? Eller kan man kun se den på dplay?

Svar #35
Gælder det også 6'ern, som viser FCK - Celtic i aften? Eller kan man kun se den på dplay?

Det gælder OGSÅ Euroleaguekampen i aften

Svar #36

Det gælder som jeg skrev ALT som discovery viser. Altså alt som canal 9, 6'eren, 5'eren, eurosport 1& 2 viser fra de ligaer, turneringer og andet som de nu gør.

ALT!

Svar #37
Husk at købe et årsabonnement. OG husk at forny det før det løber ud. Ellers ryger man automatisk over på betaling hver måned, og så stiger prisen fra ca. 83,33 til 129,- kroner om måneden.
Forretningsmoralen i tv-selskaberne er noget anløben. ;)

Svar #38
Men er det ikke lidt risikabelt, hvis Discovery så pludselig vælger at ekskludere fx superligaen fra Eurosport for at få flere over på dplay?

Svar #39
Men er det ikke lidt risikabelt, hvis Discovery så pludselig vælger at ekskludere fx superligaen fra Eurosport for at få flere over på dplay?
 Well, jeg har haft det i årevis. Så det ved jeg ikke om det er. Men jo sikkert. Men det virker dog som om, at eurosport og discovery er mere 2 forskellige enheder der "arbejder sammen i ejerskab" og at deres indhold eksisterer oven i hinanden. Modsat er viaplay og viasat jo fuldstændigt sammensmeltet, selvom et par af deres medarbejdere indimellem forsøger at pointere at det stadig er to forskellige selskaber, trods at viasats medarbejdere namedropper viaplay hele tiden. 

Men jo, der er en "risiko" for at discovery og eurosport vælger at ændre noget. Men mon ikke det forbliver som det er nu!?

Svar #40
Jeg kan sagtens forestille mig Discorverys plan efter købet af Eurosport at udfase Eurosport Player og samle alt indhold på Dplay. Det vil give mest mening også for at undgå forvirring.
Mon ikke de laver en Viaplay, hvor du kan vælge mellem Dplay uden sport og Dplay med sport?

Svar #41
Hvis de gør, bliver det helt sikkert et setup, hvor sportsfans bliver “tvunget” til den største pakke.... dvs hvis du vil se sport, må du værsgo købe alle vores lorte reality programmer oveni🤮

Svar #42
Hmmm...med den store Tv pakke hos Stofa kan man ikke se den nye TV2 Sport X....korrekt??

Svar #43
Jeg kan sagtens forestille mig Discorverys plan efter købet af Eurosport at udfase Eurosport Player og samle alt indhold på Dplay. Det vil give mest mening også for at undgå forvirring.
Mon ikke de laver en Viaplay, hvor du kan vælge mellem Dplay uden sport og Dplay med sport?
 De har allerede med/uden sport. Det køres seperat fra eurosportplayer som er en international app som jeg forstår det.

Svar #44
Det er jeg klar over Stig, men det er under et andet navn og er kun med til at skabe forvirring bare se i denne tråd.

Det giver ingen mening at have det samme produkt under forskellige navne. Eurosport player indikerer jo ikke at indholdet fra eks. Canal 9 også findes der, sådan noget koster kunder.

Svar #45
Det er jeg klar over Stig, men det er under et andet navn og er kun med til at skabe forvirring bare se i denne tråd.

Det giver ingen mening at have det samme produkt under forskellige navne. Eurosport player indikerer jo ikke at indholdet fra eks. Canal 9 også findes der, sådan noget koster kunder.
Discovery bløder kunder efter vinteres magtkamp med Yousee eller også er interessen for BIF dalet gevaldigt. Der var kun 36.000 seere til kampen mod Lyngby i går
Kæmpe tv-mavepuster til Brøndby: Seerne flygtede fra Lyngby-kamp – Ekstra Bladet

Svar #46
Det er lidt en blanding af forskellige faktorer: Dplay skal have kapret rigtig mange kunder før seertallet kan normaliseres på den konto, givet hvor få der efterhånden kan se indholdet på TV. Dertil har BIF i forvejen et meget forhøjet seertal pga. de uendelige søndagskampe i bedste sendetid uden anden konkurrence på dansk TV, hvilket gør slaget værre. BIF har også skibet deres profiler af sted, så hvis man f.eks. var fan af Wilczek fremfor BIF som sådan er der ingen grund til at følge med på en platform man skal betale yderligere for.

Hvad Yousee har lavet er stadig det største clusterfuck i mange år: Ikke så meget at de laver en ny satsning, men simpelthen fordi de snigløber deres egen partner og kunde med en pressemeddelelse ud af det blå. Det kan dog blive et stort problem på sigt for Yousee, idet Discovery omsatte for 70,3 mia. kroner i 2018 og derfor er pænt ligeglade med at det koster 800.000 kroner om dagen i DK.

Svar #47
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ny-tv-ballade-telias-aftale-med-discovery-networks-ophoerer/8028891

Discovery presser citronen overalt. 

Det er mig et mirakel at Eurosport har kunne holde fast i Eurosportplayer som er ganske fin ift pris og kvalitet.

119kr via appstore/83kr med årsabonnement direkte hos dem.

Men Dplay og discovery's setup med reality og forsøg på at køre deres eget ræs: nej tak. 
Jeg forstår sagtens at Telia og Yousee har sagt nej til at sætte prisen op på deres Discovery-kanaler til kunderne.

Svar #48
Discovery presser bestemt citronen for tiden, men jeg tror også det er fordi det traditionelle TV-marked bliver mere uinteressant for dem som tiden går. Uden Yousees kunder kan deres platform alligevel ikke betale sig grundet dyre sportsrettigheder, og så går de hårdt efter fremtiden i form af streaming.

I et større perspektiv kan man sige at de nu har et marked hvor de kan eksperimentere så meget som de vil med fremtidens indhold og TV-formater, uden det koster det store. Et tab på 800.000+ kroner om dagen er mange penge for almindelige mennesker, men det matcher sikkert ikke engang el-regningen for moderselskabet. Det er selvfølgeligt ikke langtidsholdbart, men de har vel et par år til at finde ud af hvordan streamingen skal skrues sammen og få noget markedsdata som de andre virksomheder ikke har. Yousee kan trods alt leve fedt af almindeligt TV, internet og alt muligt andet, mens Discovery skal have streamingen til at fungere.

Det er sgu lidt træls at TV-selskaberne opfører sig som babyer, men i det mindste kan det give streamingen generelt et ordentligt spark i røven. Dog koster det altså også mange seere hos Yousee og Telia i sidste ende, for jeg tror mange glemmer konsekvensen:
Citat fra: EB
Til gengæld bliver de forkælet med følgende:

CMore Stars, CMore First, CMore Hits, CMore Series samt SF-kanalen. Tv-pakkerne bliver derfor heller ikke billigere.

Samme pris, væsentligt ringere produkt (ingen sport, der er hvad der koster mange penge at købe). Det kan heller ikke blive ved med at gå.

Svar #49
Men du kan da ikke forvente at Yousee og Telia skal sætte prisen drastisk op for at komme Discovery i møde, eller sætte prisen ned fordi Discovery bliver stædige.

Yousee og Telia ønsker et produkt til deres kunder, som kunderne gerne vil have. Så jeg forstår ikke at kunderne bliver sure på telia/yousee når Discovery bryder med Telia/Yousee fordi disse ikke vil sætte prisen op.

Når det så er sagt, så forstå jeg sagtens at kunderne BAGEFTER er trætte af at prisen forbliver den samme når man mister noget man er glad for. Men det starter med at Discovery spiller konger.. Og så er det noget "bøvet" når yousee/telia peger på at du får TV2 Charlie istedet for kanal 5 som eksempel. Folk mister landskampe, men får inspector morse/barnaby istedet... Udover det ældre segment og dem der ikke er sportsinteresserede, så er mange retteligt trætte af det "bytte". Men mange er sgu sikkert ligeglade.

Og jeg synes det er en skandale hvor ringe Dplay fungerer. Jeg har haft viaplay siden det kom frem, og eurosportplayer i en del år nu (siden viasat ikke måtte have alle rettighederne til SL). Det er rent faktuelt et dårligere produkt som discovery udbyder.

Men jeg synes bedre om discovery's dækning af superligaen end viasat. Men det er så en anden snak.
Jeg ville jo egentlig bare ønske at viasat og discovery arbejdede sammen om at levere en fælles stærk streaming-løsning.
For pt er kunderne tvunget til at have begge dele. Men ift yousee og Telia, så kan man jo sætte sin TV_pakke ned med ca. 119kr og kun have viasat-kanalerne, og så købe eurosportplayer ved siden af. Så har man de fleste ligaer og hele superligaen.

Personligt har jeg jo "bare" viaplay+eurosportplayer+netflix. Alt på stream, og en samlet løsning på 517kr/md for alt det TV, Film, Serier og sport jeg kan ønske mig. Og alt på tlf/ipad med på farten. Vi streamer via apple-TV (har en udgave 4 i stuen hvor man kan installere alle apps man ønsker eks. eurosportplayer, og så en udgave 3 i soveværelset, hvor netflix og viaplay er automatisk installeret på den men eurosportplayer skal castes fra tlf/ipad) Alt kan køres via playstation/chromecast også.

Uden netflix er prisen kun 402kr (319+83) hvis man har viaplay+eurosportplayers årsabonnement til 999kr/året = 83kr måneden.
Og altså så har man jo DRs streaming-apps/andet godt også at gøre godt med.

Simple Audio Video Embedder