Spring til hovedindholdet
Emne: Talentarbejdet i AGF (Læst 7247 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Talentarbejdet i AGF

Svar #75
En forklaring eller for nogen en undskyldning for hvorfor U19 holdet havde en resultatmæssig skuffende sæson:

https://stiften.dk/artikel/583093?rss

Jeg synes, det giver god mening. Det er egentlig ret vildt, at de spillere som var hjørnestenene i de 2 U17 mesterskaber, mere eller mindre har sprunget U19 over. Siger ret meget om størrelsen af deres talent.
@Martin Hansen‍ 
Men vel også lidt mærkeligt at de ikke sprang U17 over for at få kampe på U19 sidste år!? Nogen der ved, om der var en ungdomstræner som gik lidt for meget op i at U17 fik resultater, og fik tænkt lidt for lidt på spillernes udvikling? 

Svar #76
En forklaring eller for nogen en undskyldning for hvorfor U19 holdet havde en resultatmæssig skuffende sæson:

Jeg synes, det giver god mening. Det er egentlig ret vildt, at de spillere som var hjørnestenene i de 2 U17 mesterskaber, mere eller mindre har sprunget U19 over. Siger ret meget om størrelsen af deres talent.
@Martin Hansen
Men vel også lidt mærkeligt at de ikke sprang U17 over for at få kampe på U19 sidste år!? Nogen der ved, om der var en ungdomstræner som gik lidt for meget op i at U17 fik resultater, og fik tænkt lidt for lidt på spillernes udvikling?
Det kan også have noget med udviklingen at gøre at de netop ikke spillede U19, da de var U17.
Deres succes i U17 - kan have  udviklet dem og dermed gjort dem klar til at springe U19 over
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #77

Jeg synes, det giver god mening. Det er egentlig ret vildt, at de spillere som var hjørnestenene i de 2 U17 mesterskaber, mere eller mindre har sprunget U19 over. Siger ret meget om størrelsen af deres talent.[/quote]
@Martin Hansen
[/quote]
Det kan også have noget med udviklingen at gøre at de netop ikke spillede U19, da de var U17.
Deres succes i U17 - kan have  udviklet dem og dermed gjort dem klar til at springe U19 over
[/quote]
Jeg husker det også som om at David har snakket om at de var vant til at vinde og det er en styrke - correct me if I'm wrong.

Svar #78
Jeg husker det også som om at David har snakket om at de var vant til at vinde og det er en styrke - correct me if I'm wrong.
Det mener jeg men i efteråret sagde han også, at de ikke var gode nok til at komme på holdet.

Jeg tror ikke den anden artikel omkring spillerne har været herinde https://stiften.dk/sport/Foraarets-ungdomsrevolution-i-AGF-En-snebold-der-kunne-vaere-smeltet-men-i-stedet-begyndte-at-rulle/artikel/581492

Men den viser lidt om to meget forskellige perioder i løbet af sæsonen. Modstanden var naturligvis også svagere i foråret men forhåbentlig har de unge spillere fået blod på tanden og lidt mere brugbar erfaring.

Svar #79
Det mener jeg men i efteråret sagde han også, at de ikke var gode nok til at komme på holdet.

Jeg tror ikke den anden artikel omkring spillerne har været herinde https://stiften.dk/sport/Foraarets-ungdomsrevolution-i-AGF-En-snebold-der-kunne-vaere-smeltet-men-i-stedet-begyndte-at-rulle/artikel/581492

Men den viser lidt om to meget forskellige perioder i løbet af sæsonen. Modstanden var naturligvis også svagere i foråret men forhåbentlig har de unge spillere fået blod på tanden og lidt mere brugbar erfaring.

Tja, mod mod bronzevinderen Esbjerg spillede Lunding og Hvidt, mod FCM Lunding og AA og mod OB Lunding, Thøgersen og AA.

Der har været en del ude omkring de unge spillere gav den gas på træningslejren i januar, som kan være forklaringen på hvordan David fuldstændig ændrede fra ikke at spille én eneste, til at spille næsten et halvt hold.

Jeg tror måske casen omrking Gustav Mogensen kan have noget at sige. AGF får lidt kritik (selvfølgelig af stiften) for at sælge ham. I forbindelse med skiftet udtalte han, at det var nemmere at slå igennem som ung spiller i Brentford end AGF. Kan være David har tænkt, at det skal sgu være løgn. Lidt gætværk, muligvis også utænkeligt.

Det er dog et vigtigt signal vi har sendt i foråret, at de unge sagtens kan komme ind på holdet. Det er vigtigt, og så de yngre spillere ikke skifter til SIF og FCM, som de har gjort førhen.

Simple Audio Video Embedder