Spring til hovedindholdet
Emne: Talentarbejdet i AGF (Læst 20339 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Talentarbejdet i AGF

Svar #200
Jeg kan heller ikke finde andet end kontraktoplysninger der siger 2019..

Men ja, det er selvfølgeligt ikke et godt tegn at være ældre end Erlykke, men efter ham i hierarkiet. Jeg kan dog se han har fødselsdag den 26. november, så der er stadig 9,5 måneder til han bliver 20 år. Derudover så tror jeg, kun ud fra hvad jeg har kunne læse mig til, at han er en noget anden type midtbanespiller. Dette ændrer dog ikke ved, at han stadig skal prioriteres over de andre upcoming på hans plads.

Hvad ved vi om Emil Agerbæk? Jeg har ikke rigtigt anden info end at han er en venstrebenet stopper som var et rigtig stort talent i FM19. Har dog ikke kunne se hans navn i kamprapporterne fra u17 det meste af efteråret, har han været skadet?

Svar #201
Som jeg har forstået det så er han bare en der skal have lidt ekstra tid til at bygge på fysisk - teknisk er han super stærk. Lad os se hvor han står til sommer, og enig er han ikke klar der til at være mælketand et år i superligatruppen, så håber jeg man skriver en 2 års med ham og udlejer ham et år.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #202
@Grahn
Ja, Emil Agerbæk er ude med en korsbåndsskade vidst. Han har været ude hele sæsonen.

Der i er i dag blevet udtaget ungdomslandshold, og der er lidt AGF at spotte.

U17 landsholdet - Daniel Jakobsen (Forsvarsspiller)

U18 landsholdet - Thomas Kristensen (Forsvarsspiller)

U19 landsholdet - Daniel Gadegård og Albert Erlykke

Godt med lidt AGF blod på de danske ungdomslandshold. Den tidligere AGF'er Gustav Mogensen er også med for U19.

Der er godt nok hovedsageligt forsvarsspillere der bliver produceret i AGF. Magnus Anbo, Daniel Thøgersen, Hausner, Møller Lassen, Agerbæk og så Thomas Kristensen og Daniel Jakobsen også nu, som alle har været omkring landsholdene. Det ville da vildt, hvis ikke én fik sit navn slået fast i AGF.

Svar #203
Og Jonathan Hutters (målmand) udtaget til u16

Svar #204
Og Jonathan er en god fyr der hviler utrolig godt i sig selv. Bliver spændende at se hvor langt han kan drive det.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #205
JP omkring talenterne »De unge skal være vilde efter at spille, men de skal også kende deres...

»De unge har altid muligheden for at byde sig til, når en ny halvsæson går i gang, og der er altid enkelte, der gør det. Det er også sket nu. Benjamin Hvidt har spillet meget, og Kasper Lunding har igen grebet chancen. Også Mikkel Lassen og Albert Grønbæk har gjort det godt i opstarten. De to sidstnævnte skal bruge foråret på at blive integreret og blive klar rent fysisk, så de er parate til sommer,« siger Lars Friis, der er såkaldt transitionstræner i AGF, bindeled fra superligastaben til klubbens ungdomstrænere.
I AGF er samtlige unge talenter udstyret med individuelle udviklingsplaner, der både handler om aspekter i deres spil på banen, men også om deres fysiske udvikling.
»De unge skal selv sørge for at være opmærksomme på, at de bliver dygtige nok. Alle de unge virker ærgerrige, men de får ikke det hele serveret. De skal selv tage ansvar for deres udvikling. Uden for banen sidder vi og gennemgår mentale aspekter. Vi har psykologer og coaches tilknyttet. Mange er begyndt at selvtræne meget mere. De er nysgerrige,« roser Lars Friis.

Svar #206
Stiften har en fin artikel i dag om foryngelseskuren i AGF: En AGF-trup på foryngelseskur: - Vi vil have en gruppe af unge, sultne og...

Der bliver blandt andet nævnt unge spillere på vej op nedefra: Erlykke, Mikkel Møller Lassen og Mads Bager. Måske er det gået min næse forbi, men jeg mindes ikke rigtigt at have hørt om Mads Bager før. Er der nogen, der kan sætte nogen ord på, hvad han er for en type, og hvad der i givet fald kan forventes fra den kant?

(Det er ikke helt klart for mig, om det er journalisten eller PC, der har trukket navnene frem).

Svar #207
En sjælden venstrebens type

U19-talent på ungdomskontrakt - AGF Fodbold

Svar #208
En gut som jeg synes skal nævnes (endnu engang) i denne tråd, og som jeg personligt gerne vil høre mere om, hvis folk ligger inde med opdateret info af nogen art, er Jacob Trenskow. Han beskrives som en ret lille men meget teknisk stærk spiller som gennem ungdomsrækkerne har spillet meget 10'er og lidt falsk 9'er og klassisk 8'er. Senest har han dog gjort sig som en slags dybdeliggende playmaker som 6'er, hvilket jeg synes lyder ret spændende og anderledes fra hvad vi er vandt til i AGF.

Jeg er bosat i København og var ude og se træningskampen mod Nordsjælland, hvor jeg synes han var blandt de bedste på banen i 2. halvleg - han var, med sin teknik og kløgt, et skridt foran modstanderen.
Han virker pt til at ligge lige efter spillere som Erlykke og Lassen ift. spilletid og træninger med førsteholdet.

Jacob Trenskow er et stort talent, da han teknisk og ift. spilforståelse er på et højt niveau. Jeg talte med Anders Madsen (daværende talentchef) om ham for snart fire år siden, og han sammenlignede hans talent med Benjamin Hvidts, men sagde, at han bare vejede meget mindre, hvilket gjorde det svært for ham. Det er hans spinkle statur, der er hans primære udfordring, og den kan også være årsagen til, han ikke slår igennem. I sommer vejede han 64 kg., og det er kun marginalt mindre end Albert Grønbæk vejede (65 kg.), så han er da trods alt på vej. Hans forældre er begge små, så det ligger nok ikke i hans gener, at han bliver et fysisk monster, men det kompenserer han for med sin fodboldklogskab. Om det så er tilstrækkeligt, må tiden vise. Han fik chancen på 6´er-positionen i en kamp, hvor han gjorde det så godt, at man har rykket ham permanent ned på den position. Idéen er, at han via sin gode boldomgang og spilforståelse, skal sætte spillet nedefra. Han bliver spændende at følge.

Dog undrer det mig, at der ikke er meldt noget ud om en kontraktforlængelse, men det blev nævnt under KMD-Cup, at han har fået kontrakten forlænget til sommer. Det vil jeg lige finde ud af ved lejlighed.

Svar #209
Han lyder lidt som vores egen fremtidige Andrea Pirlo :)

Simple Audio Video Embedder