Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: Europa Playoff seminalerne mod AaB (Læst 7149 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: Europa Playoff seminalerne mod AaB

Svar #50
Pointen er at man ikke kan ende med at gå videre på reglen om udebanemål når man har vundet den første kamp på udebane med 1-0. Ved pointlighed går AaB videre eller den ender i straffesparkskonkurrence.
Jeg er helt med. Men sagde de det ikke da AGF scorede, og ikke efter kampen. Da AGF kommer foran, så åbner den udebanescoring jo for, at kampen selv hvis den ender 1-1 sender AGF videre med 0-0 i Aarhus, og hvis AGF tabte 2-1 i Aalborg, så ville 1-0 stadig være nok i Aarhus.

Det er jo lidt unfair at tage kampes resultat og forholde det kommentatorerne siger under kampen? Udebanemål tæller ikke dobbelt når man vinder 1-0. Korrekt. Men i de øjeblik de scores kan de "meget vel komme til det". Den tilføjelse skulle de have sat på. Det mål AGF scorer i Aalborg i dag tvinger jo AaB til at score 2 mål senere i kampen i dag eller score 2 i Aarhus for at gå direkte videre kan man sige, mens AGF nu ikke behøver at score mere. Derfor kan man jo godt tillade sig at beskrive målet som et der "tæller dobbelt". Synes du ikke? Men teknisk set ville 1-0 hjemme betyde samme resultat som du jo er beskriver det.
Jeg ville stadig ikke beskrive det som et der tæller dobbelt, når AaB skal score flere for at gå direkte videre og AGF kun går direkte videre uden at score hvis den ender 0-0 og de så går videre på ‘point’. Det er naturligvis under alle omstændigheder lidt noget vrøvl at sige det tæller dobbelt, selvom de fleste er klar over hvad der menes, men det er forbeholdt de situationer hvor der er point- og mållighed, så hjemmeholdet skal score i ens udekamp for at man kan gå videre på udebanemål. Jeg mener det blev sagt både ved målet, sent i kampen og efter slutfløjt, men også under kampen med udgangspunkt i situationen hvis kampen endte sådan. Jeg vil dog skulle se og høre kampen igen for at kunne sige det helt klart, det var ikke sådan at jeg syntes det var en skandaløs udtalelse, men bare noget jeg syntes var lidt noget vrøvl. Den slags er der jævnligt...

Svar #51
Det er noget vås at udebanemål tæller dobbelt. Ved mållighed tæller antal scorede udebanemål som næste kriterie. Som nævnt så kan det kun blive den afgørende faktor til AaBs fordel nu med gårsdagens resultat, men fordi vi har scoret 1 mindsker det den risiko betydeligt.

Skrækscenariet var at tabe uden at score på udebane, for så kan det hurtigt gå rigtig galt på hjemmebane hvis modstanderne får puttet én i kassen.

Svar #52
Det er noget vås at udebanemål tæller dobbelt.
 Ja ja.... Men altså de tæller potentielt mere end hjemmebanemål, og derfor taler folk om det. 
Du skriver det jo selv: 
Skrækscenariet var at tabe uden at score på udebane, for så kan det hurtigt gå rigtig galt på hjemmebane hvis modstanderne får puttet én i kassen.

Svar #53
Det er noget vås at udebanemål tæller dobbelt.
Ja ja.... Men altså de tæller potentielt mere end hjemmebanemål, og derfor taler folk om det.
Du skriver det jo selv:

Jeg skriver det faktisk efter det første punktum du citerer. Winther skriver det jo egentlig også ovenover, men det er den formulering jeg er sur på. Jeg har været ude for at, selv ganske fornuftige mennesker, troede at det betød at et udebanemål talte for 2.

Jeg tror nu egentlig vi er ret enige. Selvom sejren kunne have været større, var det et super resultat og det ER vigtigt at score på udebane i sådan en dobbeltkamp.

Svar #54
Jeg har været ude for at, selv ganske fornuftige mennesker, troede at det betød at et udebanemål talte for 2
 Wow... Det faldt mig slet ikke ind, at folk kunne tænke i så bogstavelige termer. 

Svar #55
Nogle på Mtac skriver det kunne være passende at klappe af Rasmus Würtz hvis han bliver skiftet ind (eller ud). Jeg synes det er en glimrende ide. Vi er i forvejen for dårlig til at hylde spilleres meritter generelt i Superligaen sammenlignet med England. Kunne være super positivt med den medieomtale i øvrigt.

Svar #56
Jeg har været ude for at, selv ganske fornuftige mennesker, troede at det betød at et udebanemål talte for 2
  Wow... Det faldt mig slet ikke ind, at folk kunne tænke i så bogstavelige termer.
Jeg har bestemt også været ude for den misforståelse før. Men "udemål tæller dobbelt" er blot et af mange forvrøvlede sportsudtryk. Som man har set masser af eksempler på i Danske Spils blondine reklamer. 

Svar #57
PLAYOFF
Kamp 2

5 hurtige om kampen
Hvem møder vi:
AaB
Deres vigtigste spiller:
Det må blive Lukas Andersen, der på sine bedste dage er et niveau højere end de andre spillere
Hvor spilles kampen:
Live:
Ceres Park
TV:
Ikke bestemt endnu
Tidspunkt:
Søndag d. 12.5.2019 kl. 18.00

Form barometer:
AaB: V – U - T
AGF: V - V – V

Karantæne info:
AGF:
Næste gule kort: Daniel Thøgersen, Adama Guira
Gult kort - 6 points: Tobias Sana

AaB:
Karantæne denne runde: Frederik Børsting, Magnus Christensen
Næste gule kort: Rasmus Thellufsen, Oliver Abildgaard
Gult kort - 4 points: Rasmus Würtz
Gult kort – 6 points: Lucas Andersen

RFC:
Karantæne den runde: André Rømer, Nicolai Poulsen
Næste gule kort: Emil Riis, Marvin Erho, Mads Aaquist
Gult Kort - 6 points: Frederik Lauenborg

SE:
Næste gule kort: Thomas Juel-Nielsen, Alexander Bah
Gult kort - 6 points: Stefan Gartenmann

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #58
Vi bør også klappe Kasper Risgaard ind eller ud, hvis det bliver aktuelt. Også en markant profil i mange år - for cirka 15 år siden havde jeg gerne set ham i hvidt, da han var 20-21 og stod på spring i AaB.

Svar #59
Nogle på Mtac skriver det kunne være passende at klappe af Rasmus Würtz hvis han bliver skiftet ind (eller ud). Jeg synes det er en glimrende ide. Vi er i forvejen for dårlig til at hylde spilleres meritter generelt i Superligaen sammenlignet med England. Kunne være super positivt med den medieomtale i øvrigt.

Det var også Rasmus Würtz der udviste fair play i pokalsemifinalen 2016 og fik AaB spillerne på banen efter baneinvasionen ved 2-2
Nogle vil nok have forsøgt at presse dommeren til at afbryde i den situation for at tage en skrivebordssejr.

Svar #60
Husker jeg ærgrede mig gevaldigt da AAB fik Würz da han skiftede fra Skive....jeg klapper af ham hvis han er/kommer på banen på søndag - trods et hav af røde og gule kort synes jeg stadig han er en sympatisk spiller/fyr - og han har haft en fin karriere. Så stort klap herfra....

Svar #61
Enig med dig @KejserJohn‍ 

Men jeg håber han enten bliver skiftet ud eller ind. For jeg kommer ikke til at klappe af AaB ved indløb :D Så spiller han mod forventning 90 minutter, så må han evt. blive kaldt specielt ned til en Fenerbahce.

Svar #62
Jeg kunne godt være med på en *Fenerbache' til Würtz, hvis det viser sig at søndag er hans sidste kamp. Klassespiller, da han var bedst, sympatisk og ordentlig fyr - og ikke mindst manden, der som anfører viste stort format ifm. baneinvasionen i pokalsemien i 2016 og fik AaB tilbage på banen. Folk med mindre klasse ville have spekuleret i, at kampen måske skulle spilles om, hvis man kunne stille spørgsmålstegn ved spillernes sikkerhed.

Og hvis det slutter for ham søndag, så vil jeg under alle omstændigheder være i godt humør og have stort overskud til en gestus...

;-)

/W

Svar #63
Jeg kunne godt være med på en *Fenerbache' til Würtz, hvis det viser sig at søndag er hans sidste kamp. Klassespiller, da han var bedst, sympatisk og ordentlig fyr - og ikke mindst manden, der som anfører viste stort format ifm. baneinvasionen i pokalsemien i 2016 og fik AaB tilbage på banen. Folk med mindre klasse ville have spekuleret i, at kampen måske skulle spilles om, hvis man kunne stille spørgsmålstegn ved spillernes sikkerhed.

Der er nok en vis chance for, at Würtz og Risgaard kommer til at spille, for AaB fik to midtbanefolk, Magnus Christensen og Frederik Børsting i karantæne efter den første kamp. Nicolai Poulsen er i øvrigt også i karantæne for Randers, så han risikerer også at have spillet sin sidste kamp for dem. Stillinger og resultater

Svar #64

Der er nok en vis chance for, at Würtz og Risgaard kommer til at spille, for AaB fik to midtbanefolk, Magnus Christensen og Frederik Børsting i karantæne efter den første kamp. Nicolai Poulsen er i øvrigt også i karantæne for Randers, så han risikerer også at have spillet sin sidste kamp for dem. Stillinger og resultater

I et tænkt eksempel bliver Wurtz taget ud midt i 2. Halvleg efter at have scoret 2 mål og bragt AaB på 3-0, så skal man også være klar til at klappe ham af banen, hvis man taler om sportsmanship på Premier League niveau. ;-)

Svar #65

Der er nok en vis chance for, at Würtz og Risgaard kommer til at spille, for AaB fik to midtbanefolk, Magnus Christensen og Frederik Børsting i karantæne efter den første kamp. Nicolai Poulsen er i øvrigt også i karantæne for Randers, så han risikerer også at have spillet sin sidste kamp for dem. Stillinger og resultater

I et tænkt eksempel bliver Wurtz taget ud midt i 2. Halvleg efter at have scoret 2 mål og bragt AaB på 3-0, så skal man også være klar til at klappe ham af banen, hvis man taler om sportsmanship på Premier League niveau. ;-)
.......det er nok noget af en udfordring, men jeg klapper nu af ham, såfremt der opstår en mulighed ved ind/udskiftning.

Svar #66
I givet fald bliver det jo ikke hans afskedskamp. 

Svar #67
Skarpt! ;-)

Svar #68
Skarpt! ;-)

3-3 er også nok til at gå videre.

Svar #69
Nu må vi se hvordan det går i bronzekampen ift hvem man skal håbe på at AGF kan være dygtige og heldige at komme til at møde.
Der er pt 7 point fra EfB på 3.pladsen og ned til BIF på 5.pladsen, og OB ligger imellem 2 point efter EfB. Så hvis OB vinder i aften, så er OB på 3.pladsen med 8 point ned til BIF hvor BIF har 3 kampe tilbage.

AGF-vinklen i aften er: Hvis EfB vinder, så bliver det 4.pladsen der skal i EL-playoff såfremt FCM vinder pokalen. Vinder BIF pokalen, så står det til at være nummer 3 der skal i playoff. Det er altsammen lidt noget "rod", og svært at holde styr på. Mest usandsynligt er det at det bliver BIF man skal møde.

Men rigtig kort fortalt, så kan det stadig både blive OB, EfB og BIF der skal i EL playoff, og lige nu giver det ikke megen mening at kigge mod ligaen for at finde ud af hvem af de 3 det bliver, da alt afhænger af resultatet af pokalfinalen. Vinder FCM den, så kan det kun blive BIF hvis BIF bliver 4'er.

EDIT: OB er i skrivende stund foran 3-0 imod EfB hjemme, og har efter en dårlig start på top 6-mesterskabsspillet virkelig kommet igang. EfB har dog lavet langt flere point (12 mod OBs 7 inden runden). Men nu har de så vundet 3-1 over FCM, og vinder formentlig over EfB i aften. Jeg ved sgu ikke hvem jeg helst ville møde før kampen. Men med aftenens kamp in mente, og med AGFs kampe mod OB og EfB i sæsonen i betragtning, så ville en EL-playoff-kamp imod EfB være det vi skal håbe på. 

Men vi skal selv afgøre sagerne ift at spille os frem til de kampe. Og jvf vores snak om Patrick Mortensen, så skal han komme tilbage, hvis vi skal kunne bære den hele vejen tror jeg.

Svar #70
Uanset hvad, skal vi vel holde med FCM i pokalen. På den måde går EL-finalekampen videre til nr. 4.
Så må vi se, om vi kan gøre vores del af arbejdet.

Svar #71
Uanset hvad, skal vi vel holde med FCM i pokalen. På den måde går EL-finalekampen videre til nr. 4. 
Så må vi se, om vi kan gøre vores del af arbejdet.
@swharders‍ 

Jeg tror halvdelen af landet, hvis ikke mere, kommer til at håbe at BIF taber den finale.
AGF fordi vi så får en lettere modstander på papiret i 4'eren istedet for 3'eren.
EfB og OB fordi hvem en der slutter 3'er så er direkte i EL, og den anden får chancen for EL via playoff.
Alle andre hold der hader BIF, og ikke gider se dem vinde noget som helst. 

Mit eneste forbehold er, at FCM aldrig har vundet pokalturneringen før, og virkelig gerne vil vinde den, og at mange folk jo heller ikke kan snuppe FCM. Men altså pest vs kolera.... 

Svar #72
Det er jeg så helt uenig i. Hør nu: OB er lige nu et (1) point foran Esbjerg, så stillingen siger reelt intet om hvilket hold af de to, der er bedst. Vi er selvfølgelig nødt til at se på hvilket af de to, vi helst vil møde.

I min bog er vi klart bedst tjent med Esbjerg. De har ikke scoret mod os (0-0 og 2-0), og vi holdt dem fra chancer begge gange. Mod OB pissede vi først 2-0 væk til 2-2 og var presset mere eller mindre i bund i en time, før de så vældig fortjent slog os 2-1 i Aarhus til sidst i grundspillet. Andre hold har det måske anderledes, for eksempel har Brøndby haft kæmpe problemer og tabt og tabt mod Esbjerg - men mod os er OB det stærkeste hold af de to.

Fordi Esbjerg og OB ligger så lige i tabellen, er det også meningsløst at lade deres duel spille ind på, hvilket hold man holder med i pokalfinalen. FCM kan vinde, hvorefter OB bliver nummer 4, så de får Europa-playoffen, og vi er lige vidt. Eller Brøndby kan vinde, hvorefter OB tager bronzen, og vi er lige vidt igen. Personligt holder jeg med Brøndby, og så håber jeg på, at Esbjerg tager bronzen, så vi får dem i en eventuel Europa-finale.

Svar #73
Det er jeg så helt uenig i. Hør nu: OB er lige nu et (1) point foran Esbjerg, så stillingen siger reelt intet om hvilket hold af de to, der er bedst. Vi er selvfølgelig nødt til at se på hvilket af de to, vi helst vil møde.

I min bog er vi klart bedst tjent med Esbjerg. De har ikke scoret mod os (0-0 og 2-0), og vi holdt dem fra chancer begge gange. Mod OB pissede vi først 2-0 væk til 2-2 og var presset mere eller mindre i bund i en time, før de så vældig fortjent slog os 2-1 i Aarhus til sidst i grundspillet. Andre hold har det måske anderledes, for eksempel har Brøndby haft kæmpe problemer og tabt og tabt mod Esbjerg - men mod os er OB det stærkeste hold af de to.

Fordi Esbjerg og OB ligger så lige i tabellen, er det også meningsløst at lade deres duel spille ind på, hvilket hold man holder med i pokalfinalen. FCM kan vinde, hvorefter OB bliver nummer 4, så de får Europa-playoffen, og vi er lige vidt. Eller Brøndby kan vinde, hvorefter OB tager bronzen, og vi er lige vidt igen. Personligt holder jeg med Brøndby, og så håber jeg på, at Esbjerg tager bronzen, så vi får dem i en eventuel Europa-finale.

Jeg er helt enig i at Esbjerg klart er den foretrukne modstander sammenlignet med OB, det er dog umuligt at forudsige hvordan det skulle lykkes at møde den ene i forhold til den anden. Et er dog helt sikkert, AaB skal slås samlet i morgen ellers er det alt sammen pisse ligegyldigt.

Svar #74
AaB har udtaget de 18 mand og her er 11 fra egen talentudvikling. Ikke en skræmmende trup umiddelbart.

Svar #75
@Jakob Marschner
Esbjerg har lavet flere point i slutspillet end OB. De har vundet 3, spillet 3 uafgjort, og kun tabt 2, hvor den ene var i går...
Det ville være klassisk AGF at ønske at møde EfB, og så tabe til dem :D Kampen skal spilles i Esbjerg, hvor EfB sluttede med at vinde 4 hjemmekampe i træk, og er ubesejrede i slutspillet også. Her har de spillet uafgjort imod FCM, OB og FCN, samt vunder over BIF, så altså 8 hjemmekampe uden nederlag.

Så det der "hør nu", der lytter jeg gerne. Men EfB har overrasket mange hold denne her sæson.
Eneste ting der tæller for at ville have EfB er, at vi har haft et godt tag på dem resultatmæssigt. Men i Esbjerg skabte vi en halv chance, og de var rigtig dygtige til at stille sig helt ned, hvilket vi har haft lidt svært ved. I Aarhus fik vi foræret et mål til Sana.

Så vi må se. Jeg synes selvfølgelig selv at Grytebust og Kadrii med flere er spillere der kan afgøre det for OB, men EfB har bare et godt hold sammenlagt. Og de taber meget få hjemmekampe.

Svar #76
Brøndby kan også stadig nå at blive modstanderen og jeg tænker egentlig ikke det vil være en sværere modstander end Esbjerg eller OB - og så vil det bare være lidt ekstra sjovt at tage en EL-kvalifikation fra dem :)

Svar #77
Ochs og Kasper P. tager med AaB til Aarhus

AaB kan stadig stille en helt habil og ret rutineret start-11. Men bænken bliver tynd, og det bliver ikke derfra, at de får noget at skyde med, hvis de får brug for at satse.

Svar #78
Jep, og selvom det bliver lidt for teoretisk at både EfB og OB skal tabe resten af deres kampe samtidig med at BIF vinder 3 i træk, så skal man ikke kunne udelukke noget som helst nu hvor mesterskabet er afgjort, og FCM heller ikke kan rykke sig i tabellen.

BIF har kun vundet en enkelt kamp hele slutspillet, og de møder FCM, FCN og OB i de sidste tre. 
OB møder BIF og FCN.
EfB møder FCK og FCM.

Så altså på papiret har EfB det sværeste program, og OB og BIF møder hinanden. BIF kan matematisk nå bronzemedaljer, hvilket dog vil sende 4.pladsen i EL-playoff, så det kan kun blive BIF i playoff hvis de bliver 4'er og FCM vinder pokalen.

BIF har lige nu 7/8 point op, og kan med en sejr komme 4 og 5 point efter, med 2 runder tilbage efter denne runde. Målscoremæssigt ligger de helt tæt, men det vil være umuligt for BIF ikke at være bedre på målscore såfremt de henter pointene, da OB er på +2, og EfB på -4, mens BIF selv er på +1. Så henter de sejre mens EfB/OB taber, så overhaler BIF OB uanset hvad som jeg lige kan se det.

Svar #79
PM tilbage i truppen i dag, hvor bl.a. Lunding må stå over.
Stiften tipper på samme opstilling som sidst, bortset fra at Guira afløser Blume. De plejer at ramme plet eller tæt på.

Svar #80
Ja, det er rigtigt, at Esbjerg er svære at slå hjemme, Stig. Jeg tror bare stadig, at vi har bedre chancer dernede, end vi har i Odense. Med kun et point i de seneste to kampe, senest 1-4 mod OB, viser Esbjerg også begyndende tegn på at have mistet det momentum de havde først i slutspillet.

Slutprogrammet peger på, at OB tager bronzen. Hvis vi helst vil have Esbjerg i en eventuel Europa-finale, skal FCM i så fald vinde pokalen. Og der er lang vej endnu. AaB i dag bør vi klare, og i så fald vil de fleste af os vel helst have SønderjyskE (fire sejre til os i fire kampe i denne sæson) end Randers (et point i to kampe og historisk stort besvær). Randers har desværre overhånden, for deres udebanemål til 1-1 i den første kamp var vigtigt.

Svar #81
Slutprogrammet peger på, at OB tager bronzen. Hvis vi helst vil have Esbjerg i en eventuel Europa-finale, skal FCM i så fald vinde pokalen. Og der er lang vej endnu. AaB i dag bør vi klare, og i så fald vil de fleste af os vel helst have SønderjyskE (fire sejre til os i fire kampe i denne sæson) end Randers (et point i to kampe og historisk stort besvær). Randers har desværre overhånden, for deres udebanemål til 1-1 i den første kamp var vigtigt.
 Ja vi må se hvem det bliver. OB i Odense ser jo heller ikke ligefrem nemmere ud, som du siger. 

Vi skal først og fremmest sikre os muligheden for overhovedet at få den kamp, det er klart, og vi har traditionelt haft det rigtig svært imod både AaB og Randers. Så vi skal som du siger håbe på SøE idag, og de spiller endda inden vores egen kamp går i gang. Så ved kampstart kender vi en evt. modstander.

Men klarer vi os imod AaB og Randers evt, som vi altid har det svært mod, så tror jeg på sejr over OB eller EfB. Jeg vil faktisk sige at det er sværere for AGF at klare sig videre over 2 kampe imod Randers, end at vinde imod OB eller EfB i en enkelt kamp. Bare fordi vi er favoritter og har det svært imod Randers, mere end nogen anden åndssvag klub :D Det kunne egentlig være fint at få vasket den plet lidt væk over to kampe nu her. Lad det ske :D

Svar #82
Davids 18 udtagne til kampen i aften:

1. Óscar Whalley / 5. Frederik Tingager / 7. Jakob Ankersen / 8. Mustafa Amini / 11. Tobias Sana / 14. Jens Stage / 16. Casper Højer Nielsen / 17. Adama Guira / 18. Jesper Juelsgård / 19. Mustapha Bundu / 20. Patrick Mortensen / 22. Benjamin Hvidt / 24. Youssef Toutouh / 29. Bror Blume / 33. Daniel Thøgersen / 37. Sebastian Hausner / 38. Alexander Ammitzbøll / 73. Kamil Grabara

Truppen til aftenens kamp mod AaB - AGF Fodbold

Mon ikke det bliver disse der starter:
73. Kamil Grabara

16. Casper Højer Nielsen - 18. Jesper Juelsgård - 5. Frederik Tingager - 37. Sebastian Hausner

8. Mustafa Amini - 17. Adama Guira - 14. Jens Stage

7. Jakob Ankersen - 20. Patrick Mortensen - 19. Mustapha Bundu

Svar #83
Davids 18 udtagne til kampen i aften:

1. Óscar Whalley / 5. Frederik Tingager / 7. Jakob Ankersen / 8. Mustafa Amini / 11. Tobias Sana / 14. Jens Stage / 16. Casper Højer Nielsen / 17. Adama Guira / 18. Jesper Juelsgård / 19. Mustapha Bundu / 20. Patrick Mortensen / 22. Benjamin Hvidt / 24. Youssef Toutouh / 29. Bror Blume / 33. Daniel Thøgersen / 37. Sebastian Hausner / 38. Alexander Ammitzbøll / 73. Kamil Grabara

Truppen til aftenens kamp mod AaB - AGF Fodbold

Mon ikke det bliver disse der starter:
73. Kamil Grabara

16. Casper Højer Nielsen - 18. Jesper Juelsgård - 5. Frederik Tingager - 37. Sebastian Hausner

8. Mustafa Amini - 17. Adama Guira - 14. Jens Stage

7. Jakob Ankersen - 20. Patrick Mortensen - 19. Mustapha Bundu

Jo, det ser ikke tosset ud, hvis Patrick er helt klar og du får vendt venstre og højre.

Svar #84
Enig, bortset fra du får vendt opstillingen ift gængs brug ;-)

Svar #85
Det blev samme opstilling som sidst, denne gang dog med PM på bænken, hvad der kan blive afgørende nok i 2. halvleg plus evt. forlængelse.

Svar #86
Godt nok en fornøjelse at se hvordan holdet er vokset. Bundu og Ammi er virkelig vokset på det seneste, og vi begynder faktisk at mønstre en ret pæn bænk. Potent hold vi er ved at bygge.

Tror endda der bliver lagt på fra øverste hylde i transfervinduet, så tingager kan få en mere permanent makker. Og så 1 more year til Grabben!

Svar #87
Dejlig oplevelse, at vi kan gennemføre sådan en kamp, hvor udgangspunktet egentlig er at vi har et resultat at forsvare, uden at det bliver en febrilsk og nervøs forsvarskamp. Syv sejre i træk, og jeg kommer til at tænke på nogle af de faktisk kloge ord, som Glen talte om, da han kom til klubben. At det handlede om at vende en taberkultur til en vinderkultur. At man ikke bliver bange for at vinde, når man fører en kamp. Det er sådan noget vi får ud af at vinde alle de her kampe, selvom flere af dem faktisk har været betydningsløse for os. Selvfølgelig slutter den her sejsstime på et tidspunkt, men lad os da bare får udryddet vores Randers-kompleks, nu hvor vi er igang.

Dagens detalje for mig, ud over Bundus oplæg til 1-0, var den helt vilde redning Grabara havde på et hårdt skud inde foran mål. Der blev godt nok dømt offside, men sindssygt at han kunne tage den.

Svar #88
Vi er ikke specielt gode før målet til 1-0, hvor vi ikke skaber noget, ikke får presset, og hvor bagkæden smider for mange bolde væk i opstillet, fordi AaB står godt nok på banen til, at bagkæden må slå for mange 50-50 bolde.

Meget bedre efter målet, der løsner op for nogle ting og også tvinger AaB længere frem, så vi kan spille mere på kontra, hvad vi gør fint. Og kampen igennem sikkert spil i forsvarskæden, der får lukket ned for Lukas og Kusk, hvad der også betyder, at vi ikke ser meget til Kaufmann og Van Weert. Endelig har vi heldet de par gange, hvor de alligevel får broderet sig igennem. Man var aldrig for alvor nervøs.

Over snart mange kampe er det meget, meget positivt, at vi kan skifte nødtvungent ud og rokere rundt i forsvaret, uden at det medfører usikkerhed og uden at det ændrer på forsvarets spillestil og udtryk. De dele virker alle forsvarsspillerne så hjemme i, at vi kan kaste Anbo ind, spille med Thøgersen og/eller Hausner (endda out of position i de sidste to kampe), uden at det ændrer på noget, sådan udefra betragtet.

Det er super positivt, også fordi det betyder, at vi ikke nødvendigvis skal handle ind til forsvarskæden i det kommende vindue. Til gengæld skal vi endelig forlænge med Juelsgaard, der jo faktisk (målt på minutter) er den mest gennemgående figur i det her solide billede. Den kontinuitet og hjemmevanthed med de andre og med systemet, skal vi selvfølgelig bevare i truppen. Bortset fra det har han simpelthen været god. Han har rigeligt fortjent at få kontrakten forlænget.

Simple Audio Video Embedder