Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: Europa Playoff seminalerne mod AaB (Læst 6749 gange) forrige emne - næste emne

Kamptråd: Europa Playoff seminalerne mod AaB

PLAYOFF

Jeg har valgt at køre semifinalerne som en dobbelttråd.
Det vil som sædvanligt betyder at alt det spændende kommer i det første indlæg, mens mit indlæg efter første kamp vil indeholde de tørre tal frem mod kamp nr 2

5 hurtige om kampene
Hvem møder vi:
AaB
Deres vigtigste spiller:
Det må blive Lukas Andersen, der på sine bedste dage er et niveau højere end de andre spillere
Hvor spilles kampen:
Live:
Aalborg Portland Park
Harald Jensens Vej 9
9000 Aalborg

TV:
Tidspunkt:
Søndag d. 5.5.2019 kl. 12.00
Billetter købes HER

Form barometer:
AaB: U - V - U
AGF: V - V - V

AaB skal være taknemmelige for at de ikke blev placeret i vores pulje.
De ville være i fare for at komme i nedrykningskampene med deres resultater 
2 nederlag, 3 uafgjorte og 1 sejr.

Karantæne info:
AGF:
Næste gule kort: Daniel Thøgersen, Adama Guira
Gult kort - 6 points: Tobias Sana

AaB::
Næste gule kort: Frederik Børsting, Rasmus Thellufsen, Oliver Abildgaard
Gult kort - 4 points: Rasmus Würtz
Gult kort - 6 points: Magnus Christensen

RFC:
Næste gule kort: André Rømer, Emil Riis, Marvin Erho, Mads Aaquist
Gult kort - 4 points: Nicolai Poulsen
Gult Kort - 6 points: Frederik Lauenborg

SE:
Karantæne denne runde: Niki Zimling, Eggert Jonsson
Næste gule kort: Thomas Juel-Nielsen
Gult kort - 6 points: Stefan Gartenmann

Gæstefan i denne omgang er Lasse Bjørnstrup, som tidligere har hjulpet mig i forbindelse med en AaB kamp

Hvad kunne du godt tænke dig mere af/om omkring din klub?
Jeg kunne godt tænke mig mere/bedre kommunikation fra vores sportschef Gaarde. Jeg syntes der er lidt for meget leverpostej over hvad der kommer fra ham. Jeg ved godt at han ikke er Lynge, men der mangler at komme lidt power fra ham. Han virker lidt for tilfreds med en 6-9 plads, hvilket selvfølgelig kan være fint i 1-2år i en genopbygningsfase, men ikke 5 år i streg. På transfersiden er der selvfølgelig plusser som Lucas A., Rinne, få penge + Van Weert samt vores +30mil. Salg af Bassogog Men der har været for langt mellem snapsene i transferne, og i forhold til at vi nu skal nedjustere spillerbudgettet, så har Gaarde bare ikke fået nok ud af det. Når man så samtidig kigger på at vi har fyret 2 trænere under Gaarde, så peger pilen kraftigt mod at det er nu eller aldrig for Gaarde. Der er ikke råd til mange flere svipsere fra ham.

AaB har meldt ud at der skal endnu flere af egne talenter på holdet i årene fremover.
Hvilken betydning mener du det får for AaB?

Jeg er rigtig glad for at man vil satse endnu mere på de unge i AaB fremfor en ligegyldig lottokupon fra Slovakiet eller lign. Dog skal man ikke tro at man kan vinde et mesterskab med 11 Aalborg drenge på banen, men kan man supplere de talenter med nogle etablerede profiler udefra så ser det godt ud. Lidt ligesom i 2014. Når man ser på u19 holdet er der rigtig meget kvalitet på holdet (Ross (allerede rykket fast op), Bærtelsen, 2 x Kiltten, Pedersen, Tengstedt, Kaufmann) ser utroligt spændende ud og nogle der er høje forventninger til i AaB. Men vi kan ikke forvente at bygge et hold op om dem, så vi er nød til at der kan komme nogle bærende folk ind der kan blive profiler fra dag 1. som de kan læne sig op ad. Også med henblik på at vi mister 2 kæmpe kulturbærere efter sæsonen i Würtz og Risgård.
AaB - AGF er et opgør mellem to af Jyllands største klubber.

Hvilket af de to hold går videre til kampen om 7. pladsen
Den rigtige kamp om Jylland😊
Du spurgte mig inden sidste runde i grundspillet om nogenlunde det samme, hvor jeg mente at vi forholdsvise store favoritter mod jer dengang, Der er desværre sket meget siden der gør at den er meget mere tæt denne gang. Vi har spillet som var det er serie 4 hold på sommertur mens i nærmest har vundet alle jeres kampe virker det til. Det kombineret med at i fået Patrick Mortensen på det rigtige tidspunkt gør at det bliver en 50/50 kamp. Jeg var glad for at se at det blev jer vi skulle op mod og ikke Sønderjyske eller Horsens som meget gerne vil stå +10 mand bag bolden. Der er vi bare ikke gode. Men heldigvis har i vist at i gerne vil frem af banen, hvilket gør at vi forhåbentlig kan få gang nogle omstillinger med Lucas, Van Weert og Kusk især. Jeg tror/håber at vi går videre, og jeg kan godt se at det bliver 2 kampe med masser af mål. Jeg tror vi går samlet videre med +1 i målscore, måske 5-4 samlet😊
Jeg håber at i kommer rigtig mange så vi kan få den fest opgøret fortjener.

Jeg er utrolig glad for at have fået fat i en person der har indgående kendskab til AGF.
Lars Fournais har været i AGFs bestyrelse siden 2008 - formand siden 2012.

Jeg har bedt Lars se lidt tilbage på sæsonen og kommenterer på hvad planerne er for fremtiden.

Sportslig har det været en svingende sæson med flere højdepunkter, men jo også skuffelser. Først og fremmest er det naturligvis en skuffelse, at vi ikke nåede vores sportslige målsætning om deltagelse i mesterskabsspillet. Vi var tæt på, men måtte konstatere, at vi betalte en for stor pris med vores dårlige oktober og november, der i den sidste ende kostede for mange point. Det var også i samme periode en stor skuffelse, at vi røg ud af DBU pokalen så tidligt som vi gjorde - det var bestemt ikke tilfredsstillende, når vi sætter pokalturneringen så højt som vi gør.

Undervejs har der dog heldigvis været store fodboldoplevelser i Ceres Park. Som sejren over Brøndby eller kampen mod FC København, hvor en af vores egne i skikkelse af Jens Stage scorede og vi var et øjeblik fra en flot sejr. Det har i foråret også været flot at se holdet rejse sig i slutspillet og endnu en gang sikre os en plads i Europa Playoff kampene med mange sejre på stribe og flotte kampe ude som hjemme. Ja, med 3-1 sejren over Horsens i går har vi vundet 5 kampe i træk, hvilket er rekord for AGF i Superligaen. Det er vigtigt for os at holde det momentum i de to næste vigtige Play Off kampe mod Aab.

Det har også været glædeligt at følge vores unge talenter, hvor mange har fået debut og spilletid i denne sæson - og det vel og mærke med succes.

Uden for banen fortsætter vi den positive udvikling - senest med en succesfuld rettet emission, der giver os mulighed for investere yderligere i vores talentudvikling og i Superligaholdet - blandt andet i opførelse af akademiboliger i forlængelse af de nyopførte klubhusfaciliteter på Fredensvang.

Det er også glædeligt, at konstatere, at vores sponsoromsætning fortsat er i fremgang og tilskuertallene i Ceres Park også fortsætter med at stige. Sammen med gode spillersalg er dette er stærkt medvirkende til at vi kommer ud af dette regnskabsår 2018-19 med et overskud i størrelsesordenen 0-5 mio. kr. Det er vigtig, fordi en sund økonomi i AGF er en forudsætning for, at vi kan udvikle os sportsligt.

Så hvor vi gerne havde klaret os bedre på banen, så går det godt uden for, og man kan sammenligne det lidt med et isbjerg. Det omverden for det meste interesserer sig for, er det, man kan se over vandoverfladen. Det, man ser der, er et Superliga-hold, der ikke præsterer helt så godt, som vi gerne vil, når vi ser på resultaterne og de point, vi har skrabet sammen. Og så sker der så mange andre ting under havoverfladen - i resten af isbjerget - som jeg, bestyrelsen, ledelsen og vores dygtige administration og sportslige stab bruger meget tid og hjerteblod på. Og dér går rigtig mange ting godt.

På den korte bane handler det for os nu om at få sluttet sæsonen så godt af som muligt og så sikre os, at vi står så stærkt rustet, som overhovedet muligt til den kommende sæson.

På den lange bane har vi investeret kraftigt i vores ungdomssektor i de senere år. Vi har investeret meget på ledersiden og gjort meget ud af, hvilke typer, vi skal have ind i forhold til vores værdier og det udtryk, vi vil have af AGF’ere inde på banen, og som vi gerne vil se på Superliga-holdet. Det arbejde starter i ungdomsafdelingen og det tror jeg man i de kommende år i endnu højere grad vil se komme til udtryk på Superliga-holdet.

Og i fremtiden vil de spillere så forhåbentlig spille på et nyt Ceres Park, hvor vi fornylig - sammen med alle andre aktører i Ceres Park & Arena - har fremlagt en spændende vision for Aarhus Folkepark, der fornyer og moderniserer den vision byen havde for 100 år siden for området i skoven. Det bliver også rigtig spændende at følge det arbejde i de kommende år. I den forbindelse har jeg en opfordring til alle jer,  der ønsker et rigtigt og tidsvarende fodboldstadion i Aarhus. Vær aktiv i debatten, hvor det er relevant - i trykte og sociale medier - der er et meget lille lokalt mindretal, der ikke ønsker forandringer i området. Det er vigtigt, at det ikke kun er det mindretal der præger debatten - desværre er det situationen nu. Så kom ind i kampen for et nyt stadion til Aarhus - og for bedre vilkår til alle sportsgrene i det grønne Aarhus Folkepark projekt.

Så der er nok af udfordringer for os i AGF i de kommende år - på og udenfor banen.
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: Kamptråd: Europa Playoff seminalerne mod AaB

Svar #1
Som altid en fantastisk kamptråd! Keep up the good work!

Svar #2
En lille måske træls kommentar, men er det ikke mere en kvartfinale off sorts da finale jo er kampen mod holdet fra mesterskabsslutspillet?
Kender du det når man ikke kan huske sin signatur efter så mange år.... Det er godt nok træls.

Mon ikke det er som vittigheden om boomerangen man ikke kan huske.

Den skal nok komme tilbage til dig.

Svar #3
En lille måske træls kommentar, men er det ikke mere en kvartfinale off sorts da finale jo er kampen mod holdet fra mesterskabsslutspillet?
Jo, det var også det første jeg tænkte. Jeg opfatter også de her kampe som kvartfinaler. Men det er vist en subjektiv ting, for reelt har de jo ikke noget navn. Man kan jo også argumentere for, at vi vandt det her playoff sidste år (selvom vi tabte "finalen").

Tak for endnu en flot kamptråd!

Svar #4
Shit en kanon at fiske frem til en kamptråd! Flot arbejde @Salling!  :))

Jeg synes Fournais som sædvanlig siger kloge ting, og jeg er temmelig enig i det hele - for mig er sæsonen nu officielt godkendt, vi har i temmelig sikker stil sikret os en ny sæson i superligaen, og det endda i en gruppe som af alle, blev vurderet som ekstremt tæt. Det holdt den ret hurtigt op med at være for vores vedkommende, og det er flot. Så selvom det er med en snert af skuffelse, over det missede mesterskabsslutspil, så synes jeg sæsnonen er godkendt. Kommer vi hele vejen gennem playoff, er der mulighed for mere end godkendt, men lige nu er det akkurat godkendt.

I forhold til alt det, der foregår i klubben, som ikke direkte handler om førsteholdet, så tænker jeg, at pilen peger alene i én retning for tiden. Opad.

Kampen mod AaB: Jeg her helt på linje med vor nordjyske ven - den er helt 50/50. Holdenes form plejer at betyde mindre i de opgør, dertil kommer at det er playoff format osv... på den mentale side må vi dog have en lille fordel i at være virkelig godt kørende. Måske den bliver næsten udlignet af, at AaB vandt senest vi mødtes. Over to kampe tror jeg godt vi kan tage dem, men kampen i Aalborg er helt åben.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #5
Jeg var faktisk også selv i tvivl om hvad jeg skulle kalde det.
AGF

Svar #6
Hvis man spørger det hold der ender på 3./4. pladsen, så vil de nok ikke kalde Europa-kampen for en finale 😉

Vores vej til Europa svarer til kvartfinale-vejen, men overhovedet at få chancen som den kun syvende bedste klub er vel en præmie for at vinde bund-finalen.

Svar #7
Vores situation er da i den grad bedre, end hvad FCN, Brøndby og OB har af muligheder. Med det rygstød 5 sejre i træk giver, er jeg tæt på at mene, at AAB er værste hurdle i forhold til EL pladsen. Randers får vel stryg af SE, som vi har haft krammet på. Og de hold, er er sat af i top 6, er helt væk, Kan vi pacificere Lukas Andersen? Kan de indkapsle Patrick Mortensen? Det er vel det, der afgør, om vi får en kamp i Parken - gerne mod Brøndby.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #8
Hvis vi får en forsvarslinje med Backman og Munksgaard så kan Lukas Andersen bare komme med det han har, og med Stage, Amini og Ankersen der har fået en pause, så burde der også være mere power på midtbanen. Det bliver ikke sjovt at være AaB. 

I øvrigt så skal kampen spilles på Brøndby stadion, hvis det er Brøndby der er modstander, ikke i parken, jeg tror nu mere på OB som modstander.

Svar #9
I øvrigt så skal kampen spilles på Brøndby stadion, hvis det er Brøndby der er modstander, ikke i parken, jeg tror nu mere på OB som modstander.
Præcis. 

Derfor håber jeg også at det bliver Esbjerg eller OB, da det burde betyde en af de der 2200+ udefans-kampe. 
BIF kan jo også vinde pokalen over FCM, så er det pt mest sandsynligt at det bliver Esbjerg som 3'er. Det er jo kun hvis vinderen af pokalen allerede er kvalificeret/står til kvalifikation at den går til 4'eren. Kort fortalt: Hvis nummer 1, 2 eller 3 vinder pokalen bliver det nummer 4 der skal i playoff (er sket hvert år med denne struktur)

Svar #10
Præcis.

Derfor håber jeg også at det bliver Esbjerg eller OB, da det burde betyde en af de der 2200+ udefans-kampe.
BIF kan jo også vinde pokalen over FCM, så er det pt mest sandsynligt at det bliver Esbjerg som 3'er. Det er jo kun hvis vinderen af pokalen allerede er kvalificeret/står til kvalifikation at den går til 4'eren. Kort fortalt: Hvis nummer 1, 2 eller 3 vinder pokalen bliver det nummer 4 der skal i playoff (er sket hvert år med denne struktur)
::Esbjerg er vel favorit til bronzen nu. OB er en tand bedre end Brøndby og FCN lige nu. Men det er naturligvis set tidligere, at et hold kommer buldrende fra baghjul. FCN var jo ikke ligefrem i glansposition til Top 6 før sidste runde. Men undgår naturligvis helst Brøndby, selv om de egentlig har været ret sløje på hjemmebanen i år. Nå, lad os ikke sælge bjørnen, før skindet er skudt, lad os ikke kaste med glas, når vi bor i et glashus, altså lad os ikke være blærede. Først gælder det AAB, og det kan blive svært nok.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #11
Enig.

Personligt tror jeg ikke vi klarer os til playoff-finalen i år. Har en dårlig fornemmelse om, at AaB igen igen bare er et af de hold vi har det skide svært imod. Det var vores individualister der vandt pokal-semifinalen i Aalborg for os, og det er vores individualister der skal vinde det igen denne gang tror jeg. AaBs spillere stod efter sidste kamp og sagde, at de glæder sig over at skulle møde AGF, fordi vi også gerne vil have bolden, og vil spille fodbold, og det har de det bedst med, og at de ikke kan finde ud af at spille imod hold der står lavt....

Så jeg håber at vi laver en "kedelig" 0-0 i Aalborg :D

Og min fornemmelse af at vi ikke når finalen er kun forstærket af, at vi skal møde Randers hvis vi klarer den imod AaB.
Velsagtens to af de hold vi har haft det allersværest imod de sidste 4 år.

Svar #12
Personligt tror jeg ikke vi klarer os til playoff-finalen i år.
Det tror jeg heller ikke. Men det er udelukkende baseret på, at træerne selvfølgelig ikke vokser ind i himlen, og vi naturligvis ikke kan vinde så mange kampe i træk. Det ville være helt naturstridigt.

Svar #13
Personligt tror jeg ikke vi klarer os til playoff-finalen i år.
Det tror jeg heller ikke. Men det er udelukkende baseret på, at træerne selvfølgelig ikke vokser ind i himlen, og vi naturligvis ikke kan vinde så mange kampe i træk. Det ville være helt naturstridigt.
Den del ved jeg nu ikke. (EDIT: altså ift at der lidt bliver trykket "reset" efter disse kampe) Sidste år gjorde vi præcis det samme, med undtagelse af, at de to "slappe" kampe imod Hobro og Helsingør blev tabt 0-1, istedet for at blive vundet som vi gjorde imod SøE hjemme, og Vejle ude. Vi vandt 4 af 6 kampe sidste år, og 5 af 6 i år.

Og i EL-playoff mødte vi så OB og SøE og vandt 3 af 4. Det er nok med 0 af 4, så altså mindre kan jo også gøre det. 1-1 ude og 0-0 hjem = videre :D

Så hvis vi dominerer EL-playoff mindre i år end sidst, så er det fint med mig, så længe vi sniger os videre. Men jeg tror bare altid vi taber imod AaB og Randers. Det er min default setting efterhånden, desværre. Jeg var selv i Aalborg til pokal-semifinalen for et par år siden, og det var surrealistisk at køre hjem i bilen derfra med en flot 2-0 sejr !! Det var næsten ikke til at forstå.

Svar #14
Det er spændende, om AaB har tænkt sig at lægge deres taktiske oplæg ind i vores system igen... Denne gang må vi hellere lade være med at forberede os efter det, i givet fald.

Svar #15
....Jeg var selv i Aalborg til pokal-semifinalen for et par år siden, og det var surrealistisk at køre hjem i bilen derfra med en flot 2-0 sejr !! Det var næsten ikke til at forstå.

Og det er nok lige præcis her at optimismen bør gemme sig, AGF har ofte overhånden mod AaB i “Cup” kampe, så de næste kampe mod AaB kan sagtens give et andet resultat end de tre kampe i ligaen, da præmisserne er anderledes.

Svar #16
....Jeg var selv i Aalborg til pokal-semifinalen for et par år siden, og det var surrealistisk at køre hjem i bilen derfra med en flot 2-0 sejr !! Det var næsten ikke til at forstå.

Og det er nok lige præcis her at optimismen bør gemme sig, AGF har ofte overhånden mod AaB i “Cup” kampe, så de næste kampe mod AaB kan sagtens give et andet resultat end de tre kampe i ligaen, da præmisserne er anderledes.
 Ofte? Hvornår ellers udover pokalkampene i 16?

Svar #17

Ofte? Hvornår ellers udover pokalkampene i 16?

Generelt møder vi meget sjældent AaB i pokalen.
Dog har vi kun tabt en gang,  da de slagtede os i pokalkvartfinalen i Aarhus der fik Peter Sørensen fyret

Men ja, at basere "ofte" på seks pokalkampe over de sidste 32 år giver ikke så meget mening selvom statistikken hedder 4-1-1 i vores favør og indebærer en pokalfinalesejr i 1987

Vores generelle statistik i Aalborg er pænt skidt derimod
18-18-35 i 71 kampe og med en målscore på 97-134
Hjemme ser det straks bedre ud, så den hjemmekamp at slutte af på er nok meget godt for os.

AGF's kampe mod AaB

Svar #18
Tager gerne en gang 2-2 og 2-0 igen i fuldstændigt ligegyldig rækkefølge :D

Svar #19
Jeg er spændt på hvor vi står ifht AaB. Vi kommer i fantastisk point-form, trods mange unge spillere, men også med en svingende spillemæssig form. Det er umiddelbart mest positivt på den lange bane, nu skal hele kavaleriet ud igen og spillet skal løftes hvis vi skal kunne fortsætte sejrsstimen. AaB kommer i en langt dårligere point-form. Jeg ved ikke hvor meget de har eksperimenteret, men de har i hvert fald ikke haft noget meget afgørende at spille om endnu længere end os. Formen taler til vores fordel, men begge hold kan starte lidt fra nul her og vi var meget ringe sidst i Aalborg. Den kamp skal vi gerne have lært noget af og så ser det alt sammen meget lige ud.

At vores statistik i Aalborg er dårlig har ikke ret meget at sige, vi har altså dårlig statistik mod de fleste hold der har været i Superligaen en del år. Det er muligt vi står godt til AaB, men jeg er nu stadig ikke i tvivl om at AaB hellere ville møde Sønderjyske end os, de skal jo sige at de er glade for at møde os.

Svar #20
I øvrigt fedt med en kommentar fra Fournais - og en god pointe derfra at vi andre selvfølgelig også skal tænke på at give et nyt stadion noget positiv omtale, så debatten ikke udelukkende repræsenteres af de nærmeste naboer der vil undgå alle ændringer.

Svar #21
Jeg kan ikke være i Aalborg - skal se kampen på TV i Kbh. Nogen der ved om den er på viaplay - fremgår ikke af viaplays oversigt endnu - bold.dk siger TV3Max - hvad det så end er? Anyone der kan oplyse mig? tak

Svar #22
Lige nu står den 4. europa league plads mellem 7 hold:

OB, EfB, BIF (hvis de taber pokalfinalen), AGF, RFC, AaB og SjE.

Hvis jeg skal lave en powerranking ud fra de sidste 6 kampe i slutspil, men også med højde for basal kvalitetsforskelle i truppen og forskelle i modstanderniveau mellem top 6 og bund 8, lyder vurderingen:

1. EfB
2. AGF
3. OB
4. BIF
5. RFC
6. AaB
7. SjE

Svar #23
Jeg kan ikke være i Aalborg - skal se kampen på TV i Kbh. Nogen der ved om den er på viaplay - fremgår ikke af viaplays oversigt endnu - bold.dk siger TV3Max - hvad det så end er? Anyone der kan oplyse mig? tak
 Alle viasats kampe er på viaplay. TV3MAX erstattede TV3 sport 2 for noget tid siden, og blev sådan en slags blandings-TV-kanal som jeg husker den beskrevet. Jeg har ikke TV længere, men kun streaming, så ved ikke hvad de sender. Men kampene kommer på viaplay i hvert fald.

Svar #24
Daniel Thøgersen på højre back overfor Lukas Andersen?? Hmmm......

Svar #25
Man må mene, at han er en smule bedre end Anbo. Men det er sgu surt, at Munksgaard også bare virker til at være ude resten af sæsonen. Jeg forstår dog godt at man ikke tager nogen chancer med hovedskader og om en uge kan sæsonen jo være forbi, så det bliver en lang pause at komme sig i. Munksgaard misser dog nok U21-slutrunden.

Svar #26

Start 11 uden Mortensen, der er gledet ud af truppen pga en lille skade.
Målet må være at få et godkendt resultat med hjem, så vi kan klare den på hjemmebane
AGF

Svar #27
   Man må mene, at han er en smule bedre end Anbo. Men det er sgu surt, at Munksgaard også bare virker til at være ude resten af sæsonen. Jeg forstår dog godt at man ikke tager nogen chancer med hovedskader og om en uge kan sæsonen jo være forbi, så det bliver en lang pause at komme sig i. Munksgaard misser dog nok U21-slutrunden.

Ifølge opstillingen på AGFs Twitter er det Hausner på højre back?

Svar #28
Øv, øv. Også uden Mortensen. Det kan godt nok blive svært. Når man vælger Hausner, må det være for at dæmme op for de dødbolde, der gav problemer sidst mod AaB.

Svar #29
Ifølge opstillingen på AGFs Twitter er det Hausner på højre back?
Nå ja, det var vel også mere oplagt, når både Juelsgård og Tingager er klar.

Svar #30
For F....ingen PM. De må sgu' slappe lidt af til træning og ikke skade hinanden!
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #31
Jamen for fanden da også. PM er også en hovedskade. De må spille med hjelm.

Svar #32
1: Ammitzbøl viser sig som mere end en statist. Flot arbejdet, og hans fysik er ikke som en traditionel ungdomsspiller, men mere udviklet. 2: Vi har en tynd trup ift at skulle i både EL-kval og koncentrere os om dødsudgaven af SL med 3 nedrykkere.

Sådan er mine tanker her i pausen. 
Hold da op hvor er vi fortjent foran. Vi vil det mere, det er tydeligt. Og hvor vi mangler kvaliteten, så trumfer den vilje igennem.

Svar #33
Fortjent AGF sejr, men en alt for lille AGF sejr. PM savnet, selvom Ammitzbøl gør det rigtigt godt. Alle GF'ere gør det faktisk godt. Vil dog fremhæve Ankersen, måske ikke bedste AGF'er i dag, men vigtigt at netop Ankersen er i gear, med så mange skader. Stage er sgu' nok MOM.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #34
Ammitzbøll gør det faktisk fint. Han har både fysik og teknik til at drible. Selvfølgelig håber vi på at Mortensen bliver klar, men det er da dejligt at vi kan bruge skader til at udvikle på de unge. Det er værdifulde minutter Ammitzbøll får for tiden.

Det var til tider en rodet kamp med mange fejlafleveringer, men det var tydeligt AGF-holdet der udstrålede selvtillid. Nu sejr nr. 6 i træk! Det skal vi bære videre til den næste kamp. Amini er min MOM, men hele maskinrummet med Stage og Blume gør det godt. Bundu var bedre i de forrige kampe, men jeg er stadig vild med hans teknik og evne til at holde på bolden.

Svar #35
Stærkt indsats i dag. Bundu tørrer godt nok deres back efter behov. Midtbanen var længder bedre end Aab's. Grabara er helt kold - går ud til en bold på kanten af feltet, og da han indser den er lige på kanten header han bare til den istedet eller er det mig der ser forkert?

Normalt plejer jeg at være urolig når vi pakker os de sidste 20 minutter, og selvom en cup-kamp ikke er helt det samme, er der ikke ét tidspunkt hvor jeg er urolig for at vi smider den i dag. Ellers synes jeg det aggressive presspil skal nævnes på midten og særlig sidste tredjedel, hvilket giver os relativt store chancer når Aab'erne fumler den væk. Og hold op en bænk vi efterhånden sidder med - Sana, Guira og Toutouh kan smides ind på banen til sidst. Ammitzbøll med fine takter. Det eneste minus i dag er vel at vi ikke scorer en enkelt eller to mere og at man efterhånden bliver lidt for jubeloptimistisk. Det bliver stadig spændende om en uge.

Svar #36
Så vidt jeg kunne se, får de også to mand fra den centrale midtbane i karantæne til næste kamp, Magnus Christensen og Frederik Børsting. Ikke at jeg ville frygte at møde dem igen, men man kunne vel antage at afløserne er endnu dårligere.

Svar #37
Det lader til at AaB vil køre talenter ind uanset at de kommer til at smide et avancement, der er godt nok meget rutine på bænken med Kasper Pedersen, Rasmus Wurtz og Kasper Risgaard f.eks. Det indtryk man fik fra dagens kamp er at deres talenter ikke er modne til Superliga endnu, hvis de stiller op ligesådan på Communale i næste uge, så burde DN og Sellas have en gameplan klar til at skille dem ad, der var godt nok mange situationer hvor AaB talenterne blev tørret. Det understreger bare rigtigheden i at DN først har bragt talenter på banen nu, de hviie talenter virkede væsentligt mere klar end de bolsjestribede.

Svar #38
Stærk indsats over hele linjen og, ja, vi burde have mere eller mindre lukket den ifht det samlede resultat. AaB havde et par chancer, men samlet set ikke alverden og vi manglede lidt af effektiviteten fra de seneste kampe. Vi har stadig fordelen nu, men AaB er bedst ude og et par marginaler den forkerte vej kan stadig tippe den over til dem.

Der er ikke så meget negativt at hive frem udover lidt manglende effektivitet. Bundu har et par dårlige indlæg, men kommer også bare frem til rigtig mange muligheder med fart og teknik. I et par andre situationer kunne en pasning mere have gjort chancen større, men når en spiller som Ammitzbøl banker den på stolpen er det også positivt at han har det angribergen og den selvtillid at han afslutter selv. Ankersen havde måske også lidt en blandet kamp, men blev jo matchvinder. Overordnet set var vi så stærke at det ikke var noget problem at spille Hausner ude af position og han klarede det fint på backen, mens Ammitzbøl også lignede en lidt mere reel erstatning for PM i dag.

Svar #39
Fin indsats og fint resultat - der er bare også pokker til forskel på, om vi scorer det andet mål eller ej. Med 2-0 havde vi været 95-5 favoritter til den samlede sejr, bedømt på føringen, på kampen i dag og på dagsform. Nu er vi vel 75-25 favoritter. AaB skal trods alt bare score et enkelt, før det står lige igen, og de fortæller allerede (måske ikke mindst sig selv), at de ser store chancer, fordi de i flere år har været bedre ude end hjemme.

Lækkert i sig selv at vinde i Aalborg, der mildt sagt ikke er nogen lykkebane for os: Sejren i dag var den første i otte forsøg, og før i dag skulle vi næsten seks et halvt år tilbage (til 3. december 2012) for at finde den seneste sejr deroppe. Skal vi være tophold, så skal vi også allehånde komplekser mod andre hold og visse udebaner til livs. Horsens-komplekset skulle nu være elimineret, og nu har dagens hold så også prøvet at vinde i Aalborg. Det går den rigtige vej på mange parametre.

Svar #40
Lækkert i sig selv at vinde i Aalborg, der mildt sagt ikke er nogen lykkebane for os: Sejren i dag var den første i otte forsøg, og før i dag skulle vi næsten seks et halvt år tilbage (til 3. december 2012) for at finde den seneste sejr deroppe. Skal vi være tophold, så skal vi også allehånde komplekser mod andre hold og visse udebaner til livs. Horsens-komplekset skulle nu være elimineret, og nu har dagens hold så også prøvet at vinde i Aalborg. Det går den rigtige vej på mange parametre.
Vi vandt jo også deroppe da vi sidst var i et lignende opgør over to kampe mod dem, i 2016 i pokalsemifinalerne. Men nej, der er vist ikke nogen tilbage fra det hold. 

Dengang spillede vi fremragende i Aalborg og vandt fortjent 0-2, men i returkampen var det tydeligt malet i ansigterne på spillerne, at de nu havde alt at miste i returkampen. Det var først da AaB kom foran 0-2 i kampen i Aarhus, at vi begyndte at spille fodbold.

Det bliver Davids vigtigste opgave at få indstillet spillerne på at vi skal spille fodbold i den næste kamp også. Der er ingen grund til at vente på, at AaB bringer sig foran efter total spildominans i første halvleg. Lige nu har vi blot den fordel, som udeholdet plejer at have, nemlig at vi går videre i tilfælde af alle uafgjorte resultater. Ellers er det bare en ny kamp, som starter fra nul. Jeg tror så virkelig også på, at det her hold vil komme ud med samme selvtillid og bare mase på for at lukke opgøret. Kan vi gøre det, så er det også et tegn på, at vi har flyttet os.

Svar #41
Godt husket, Steen. Så var der kun tale om første ligasejr i Aalborg siden december 2012. Min kilde er danskfodbold.com - DBU's Officielle Statistikere - hvor man også kan se, at vores første registrerede kamp mod AaB var i Mesterskabsserien 1930/31, hvor vi vandt 8-2 over dem i Aarhus. Der må dog næsten have været en del kampe også før den, for AaB er jo også en af dansk fodbolds gamle drenge, stiftet i 1886.

Svar #42
Så vidt jeg kan se, er Backman den eneste der er tilbage (hvis man da kan sige at han er det) fra truppen dengang i 2016:

Svar #43
Det var i det hele taget nogle vilde kampe vi spillede i Aalborg der i foråret 2016. Her er slutningen af den vilde superligakamp, hvor vi var bagud 1-0, da der manglede få minutter af kampen. Men så eksploderede det hele:

Svar #44
Med fare for at spamme rummet, så lad os også tage den tredje kamp mod AaB det forår. Nemlig returkampen i pokalsemifinalen. Eller slutningen af den - i nogle alternative videoer. Den var jo om muligt endnu vildere. Den slags scener får vi nok trods alt ikke på søndag:

Svar #45
Det bliver Davids vigtigste opgave at få indstillet spillerne på at vi skal spille fodbold i den næste kamp også. Der er ingen grund til at vente på, at AaB bringer sig foran efter total spildominans i første halvleg. Lige nu har vi blot den fordel, som udeholdet plejer at have, nemlig at vi går videre i tilfælde af alle uafgjorte resultater. Ellers er det bare en ny kamp, som starter fra nul. Jeg tror så virkelig også på, at det her hold vil komme ud med samme selvtillid og bare mase på for at lukke opgøret. Kan vi gøre det, så er det også et tegn på, at vi har flyttet os.
Der blev talt rigtig meget af kommentatorerne bl.a. om at det godt for AGF med et udebanemål som tæller dobbelt, men vi kan jo ikke gå videre på reglen om udebanemål efter 1-0. Vi skal selvfølgelig minimum have uafgjort og et nederlag kan maksimalt føre til forlænget spilletid. Det er et godt udgangspunkt, men alene fordi det er en sejr. Jeg frygter heller ikke umiddelbart for at vi ikke kommer ud med den rigtige tænding eller at vi skulle blive nervøse for det vi har at miste - David skal nok ordne den del og vi var jo også i den situation sidste sæson. De 1-0 kan heller ikke give os nogen forestillinger om at det allerede er afgjort, men det var nok også gået med en større sejr...

Svar #46
 Der blev talt rigtig meget af kommentatorerne bl.a. om at det godt for AGF med et udebanemål som tæller dobbelt, men vi kan jo ikke gå videre på reglen om udebanemål efter 1-0. Vi skal selvfølgelig minimum have uafgjort og et nederlag kan maksimalt føre til forlænget spilletid. Det er et godt udgangspunkt, men alene fordi det er en sejr. 
 Altså vi kunne jo også have spillet 1-1, hvor vi stadig havde et udebane mål at gå videre på med 0-0 hjemme. Så at det blev en 1-0 sejr betyder jo bare, at vi har 2 resultater at gå videre med, hvor det ellers ikke havde gjort det uden det udebanemål. 

Altså spillede vi 0-0 skulle vi vinde hjemme for at undgå forlænget eller ryge ud. 
Spillede man 1-1 og fik det udebanemål, så ville 0-0 hjemme jo sende AGF videre, og 1-1 sende klubben i forlænget = AaB skulle score 2 for at gå videre. 

Svar #47
Der blev talt rigtig meget af kommentatorerne bl.a. om at det godt for AGF med et udebanemål som tæller dobbelt, men vi kan jo ikke gå videre på reglen om udebanemål efter 1-0. Vi skal selvfølgelig minimum have uafgjort og et nederlag kan maksimalt føre til forlænget spilletid. Det er et godt udgangspunkt, men alene fordi det er en sejr.
Altså vi kunne jo også have spillet 1-1, hvor vi stadig havde et udebane mål at gå videre på med 0-0 hjemme. Så at det blev en 1-0 sejr betyder jo bare, at vi har 2 resultater at gå videre med, hvor det ellers ikke havde gjort det uden det udebanemål.

Altså spillede vi 0-0 skulle vi vinde hjemme for at undgå forlænget eller ryge ud.
Spillede man 1-1 og fik det udebanemål, så ville 0-0 hjemme jo sende AGF videre, og 1-1 sende klubben i forlænget = AaB skulle score 2 for at gå videre.
Pointen er at man ikke kan ende med at gå videre på reglen om udebanemål når man har vundet den første kamp på udebane med 1-0. Ved pointlighed går AaB videre eller den ender i straffesparkskonkurrence.

Svar #48
Til gengæld bliver en 1-0 sejr ikke til en sovepude, hvor spillerne tror den allerede er sikker. Det ville en 2-0 sejr nemt kunne gøre som i pokalen i 16 hvor det først var da forspringet var væk i returopgøret, at spillerne vågnede op.

Svar #49
Pointen er at man ikke kan ende med at gå videre på reglen om udebanemål når man har vundet den første kamp på udebane med 1-0. Ved pointlighed går AaB videre eller den ender i straffesparkskonkurrence.
Jeg er helt med. Men sagde de det ikke da AGF scorede, og ikke efter kampen. Da AGF kommer foran, så åbner den udebanescoring jo for, at kampen selv hvis den ender 1-1 sender AGF videre med 0-0 i Aarhus, og hvis AGF tabte 2-1 i Aalborg, så ville 1-0 stadig være nok i Aarhus.

Det er jo lidt unfair at tage kampes resultat og forholde det kommentatorerne siger under kampen? Udebanemål tæller ikke dobbelt når man vinder 1-0. Korrekt. Men i de øjeblik de scores kan de "meget vel komme til det". Den tilføjelse skulle de have sat på. Det mål AGF scorer i Aalborg i dag tvinger jo AaB til at score 2 mål senere i kampen i dag eller score 2 i Aarhus for at gå direkte videre kan man sige, mens AGF nu ikke behøver at score mere. Derfor kan man jo godt tillade sig at beskrive målet som et der "tæller dobbelt". Synes du ikke? Men teknisk set ville 1-0 hjemme betyde samme resultat som du jo er beskriver det.

Simple Audio Video Embedder