Spring til hovedindholdet
Emne: Lidt nyt fra træningsbanen (Læst 23767 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Lidt nyt fra træningsbanen

Svar #100
Vor hjemmelsmand var igen forbi træningsbanen for at se, hvordan landet lå efter tre nederlag i rap.

Efter en spilledag deltager start 11 ikke, og i dag var det kun Jova, der var med.
Af de skadede deltog Amini ikke. Det forlyder, at der går flere uger, før han er klar. Tingager trænede for sig selv med standarden med løb, øvelser med elastik, lidt med bold et cetera. Men han er da på vej frem.

Ellers blev der trænet i diverse angrebskombinationer, hvor bl.a. Ankersen, Helenius, Links og Lunding var med.
Der blev også trænet i forsvarskombinationer med Gersbach og Diks på backs med Hausner i midten med Hvidt foran sig.

Vi skal jo spille mange kampe lige nu, så godt at få indøvet samspil mellem relevante suppleanter. Spændende at se trupperne mod OB og FCN.

Svar #101
Fedt du fortæller noget helt andet end der skete - så Jakob Michaelsen hopper den, hvis han læser med herinde :-)

Mon ikke han godt kan regne det meste ud af uanset....
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #102
Fedt du fortæller noget helt andet end der skete - så Jakob Michaelsen hopper den, hvis han læser med herinde :-)

Mon ikke han godt kan regne det meste ud af uanset....

Jeg henter altså kun oplysninger hjem fra åbne træninger, som alle og enhver kan overvære. Og du kan roligt regne med, at jeg generelt også tænker mig om i.f.t. hvilke oplysninger, der videregives. Så ingen “statshemmeligheder” herfra.

Synes generelt at GF - som efterhånden den eneste klub - er lidt for sjove med deres manglende info om skader, trupudtagelser med videre, og så må man jo nogen gange finde ud af det på egen hånd på helt lovlig og ordentlig vis. Det er absolut ikke for at skade nogen i klubben. Tværtimod er det for at øge interessen blandt de trofaste og mere nørdede tilhængere 😉.

Svar #103
Jeg sætter pris på dine indlæg!

Svar #104
Det er så fedt du tager på Fredensvang og fortæller lidt derfra - stor tak også herfra :-)

Tjekkede iøvrigt på google med Thøgersen, han har fået 8 kampe de to måneder, så fin træning til ham. Var sat af en gang og spillede midterforsvar der med fin succes. Spændende om han kan udvikle sig, synes han pisker godt frem og tilbage langs linjen og har en god indlægsfod.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #105
For en gangs skyld var det tæt på start 11, der var til eftermiddagstræning i dag på nær de par stykker, der var med fra start mod OB.

Men desværre var der intet godt nyt angående de skadede. Amini var stadig ikke med, og Tingager træner stadig for sig selv, så vi må nok regne med den efterhånden kendte start 11’er, hvis man kender DN. Han ændrer sjældent formation, selv om flere af de nye gjorde det godt mod OB.

Men der kan virkelig blive kamp om at komme med i truppen. De fire skadesfri oversiddere er ikke helt lette at udpege. Mit bud vil være Diks, Links, Lunding og Ammitzbøl. Anbo og Hvidt kan dog også være kandidater i stedet for de to førstnævnte.

Svar #106
Som PC er blevet citeret for at sige, er vores skadede spillere alle på vej tilbage. Både Amini, der var meldt klar sidst men blev syg, og Tingager er begge med i boldtræning her i landskampspausen. Så bliver der igen hård kamp om de 18 pladser i truppen mod BIF, hvis nye skader ikke kommer til. Som det ser ud i træningsprogrammet bliver der dog også plads til nogle ekstra fridage i denne uge.

Svar #107
Der var meget godt nyt i dag i testkampen mod ACH. Godt at se Amini og Tingager på banen igen. Jova var ikke med: skadet, ferie eller ....?
Opløftende var også fine indsatser fra de små spillere: Diks, Links og Mikkel Lassen (“Lasse”). Links ser ud til at blive bedre til at kompensere for sin spinkle statur, og ML havde bare en utrolig fart og god omgang med bolden. Nye spirer?
Opstillingerne tyder på start 11 til Eskelinen, Hauser, Amini og Helenius. Ser noget tungere ud for Tingager og PM.

Svar #108
Det er fedt for bredden Lassen kan spille begge backs, har han vist også gjort før, og MF selvom han er mest HB.
Godt at høre med Links og DIks.

Svar #109
Gad vide om man skal ligge noget i at Hausner spillede ved siden af Backman igen i dag, selvom Tingager var klar?

Svar #110
Gad vide om man skal ligge noget i at Hausner spillede ved siden af Backman igen i dag, selvom Tingager var klar?

Det tror jeg godt du kan gøre, indtil Tingager er helt oppe i omdrejninger. Hausner har givet fart til bagkæden.

Svar #111
Så er de landskampsaktuelle spillere tilbage i træning. Alt fra Bundu til selv Jova var tilbage på banen. Så der bliver endnu engang rigtig hård kamp om blot at blive en del af de 18 mand.

Bliver spændende at se, hvor vi er henne efter endnu en landskampspause, hvor både Amini og Tingager er blevet klare igen. Og hvor vi skal møde et stærkt BIF hold, der kan trække fra på bronzepladsen, hvis vi ikke stikker en kæp i hjulet foran et udsolgt udebaneafsnit. Håber vi selv også møder talstærkt frem til en vigtig top 6 kamp.

Svar #112
Kort fra dagens træning: humøret var i top og Jova trænede med rigtig god energi sammen med de to øvrige målmænd. Vigtigst af alt var dog, at Bundu trænede med sammen med de øvrige markspillere og ikke så ud til at være mærket af en skade, selv om han udgik i kampen mod BIF.

Svar #113
Kort fra dagens træning: humøret var i top og Jova trænede med rigtig god energi sammen med de to øvrige målmænd. Vigtigst af alt var dog, at Bundu trænede med sammen med de øvrige markspillere og ikke så ud til at være mærket af en skade, selv om han udgik i kampen mod BIF.

Jeg håber at Jova og klubbens forhold er godt igen og at han bliver udtaget til de sidste 3 kampe. Mest for hans egen skyld, mit indtryk er at han altid har været vellidt i klubben, og det ville være ærgerligt hvis han smutter til vinter på den baggrund. Så det er godt nyt at det lader til at være tilfældet.

Da Bundu gik ud i BIF kampen så det ikke umiddelbart så alvorligt ud, men bliver sgu nervøs alligevel, så det er også super godt nyt. Esbjerg er ikke bare en ildelugtende udebane, den er også pisse vanskelig, selvom jeg hørte at EFB ikke har vundet over AGF i de seneste 10 kampe eller sådan noget.

Svar #114

Jeg håber at Jova og klubbens forhold er godt igen og at han bliver udtaget til de sidste 3 kampe. Mest for hans egen skyld, mit indtryk er at han altid har været vellidt i klubben, og det ville være ærgerligt hvis han smutter til vinter på den baggrund. Så det er godt nyt at det lader til at være tilfældet.
Det synes jeg er en af de helt store forskelle på David og tidligere trænere. Den slags kunne nemt være eskaleret til en kæmpe historie under Glenn, PS m.fl. Det vildeste medierne får ud af David i den type situationer er et træk på skuldrene og en kommentar i retning af at han elsker spillere med ild i øjnene. Det er altså både fantastisk mandskabs- og pressehåndtering.

Svar #115
Helt rigtigt, Holmertz. Endnu et sted hvor AGF og DN er et godt match.
Der HAR jo været og blir også fremover mange små og større bataljer og et større mediefokus omkring AGFs træninger, kampe o.a.  DN ser selvfølgelighed sig selv i galskaben og tændingen - derfor er han også så glad for Aarhus og kærligheden gengældt.

Han ville jo kollapse af kedsomhed i Haderslev eller Hobro. Men det er en konstruktiv tilgang til konflikter at vende aggressionen og reflektere den.

Svar #116
Ja DN får jo også kritik for at have lagt lidt låg på sig selv i AGF, men det vidner egentlig bare om en klog tilpasning til forholdene. Man behøver ikke "skabe sig" for at få opmærksomhed her, det handler snarere om at kunne bevare roen og udtrykke stabilitet. Jeg synes han har en god balance mellem det overfor medierne og mere engagement og følelser over fans og spillere.

Jeg bemærker i øvrigt at Jova udtaler sig, så det er da ikke fordi han har fået mundkurv på her. Jeg tror også han er tilbage på bænken mod Esbjerg, DN har sat foden ned og det var næppe værre end at straffen skulle være en enkelt kamp på tribunen.

Svar #117
Den her slags gnidninger (Jova og Anker) er nok en uundgåelig konsekvens af, at vi har fået en meget stærkere trup. Jeg er heller ikke sikker på at landsholdspillere som Gersbach og Links synes at det er sjovt at befinde sig et sted mellem bænken og tribunen. For ikke at tale om Diks, som skulle bruge opholdet her til at spille sig tilbage i kampform i Serie A eller Æresdivisionen.

Svar #118
Den her slags gnidninger (Jova og Anker) er nok en uundgåelig konsekvens af, at vi har fået en meget stærkere trup. Jeg er heller ikke sikker på at landsholdspillere som Gersbach og Links synes at det er sjovt at befinde sig et sted mellem bænken og tribunen. For ikke at tale om Diks, som skulle bruge opholdet her til at spille sig tilbage i kampform i Serie A eller Æresdivisionen.

Korrekt. Også spændende, hvordan en Tingager reagerer, hvis Haunser fortsætter med at starte inde de sidste 3 kampe her inden jul, hvilket jeg synes han har fortjent.

Svar #119
Korrekt. Også spændende, hvordan en Tingager reagerer, hvis Haunser fortsætter med at starte inde de sidste 3 kampe her inden jul, hvilket jeg synes han har fortjent.
Man kan omvendt spørge, hvorfor Tingager ikke har fortjent at fortsætte sit makkerskab med Backman?

8 kampe = 24 point og 18-2 i målscore, plus Randers-kampen, hvor Tingager måtte lade sig udskifte efter en time ved stillingen 0-0. 

Jeg synes stadig at Tingager på 100% må være foran Hausner, men det er dejligt at der nu pludselig er tvivl om hvem der er 2. og 3. valg. Eneste fortsatte bekymring er, at vi  er meget afhængige af, at vores 1. valg spiller. 

Svar #120
Man kan omvendt spørge, hvorfor Tingager ikke har fortjent at fortsætte sit makkerskab med Backman?

@SteenA
Personligt tror jeg Tingager og Backmann anses som truppens start 11-makkerpar, men at Hausner har stort momentum pt, og at Tingager først lige er kommet tilbage fra skade, og nyligt er begyndt at træne fuldt med. Ligesom da Backmann var klar, og først fik spilletid da Juelsgård udgik med håndskade i starten af sæsonen.

Tingager var med i alle AGFs 6 sejre på stribe, før han gik ud imod Randers i forbindelse med 1-0 scoringen.
Og Backmann taler for sig selv.

Men der kan ikke være nogen tvivl om, at Hausner har overhalet Juelsgård som reserve. Men Tingager har leveret gode resultater over længere tid. Hausner har 3 ligasejre i træk af 3 mulige, samt en pokalsejr over OB.

Ville det ikke være naturligt hvis Tingager og Hausner får hver sin kamp mod EfB og Lyngby, men at Tingager spiller imod FCM pga højden i luftduellerne vs FCMs offensiv. Hausner vs Riel/Gytkær/Emil Nielsen giver god mening ift deres speed.

Svar #121
Jeg elsker dine små korte skarpe analyser Steen - det er verdensklasse (lange også fint).

Enig i at Tingager og Backman har gjort det godt, og nu må tiden vise om Hausner slår ham af. I hverfald en super garderingen med fremtid i, og fint med oveni Julle, især hvis han rammer forårets niveau. Ikke mange er kan mønstre så fint et 4. valg.

Tror DN (klogt) vælger at spille med fast forsvar for automatismerne så længe vi vinder, selvom både tingager, diks og gersbach (julle) alle har klassen og presser sig på - også selvom Stigs glimrende taktiske forslag er en mulighed. Måske DN gør det? Hausner er nu også ferm i luften.

Iøvrigt er jeg ikke så bekymret for at Backman evt.  er ude - Hausner ogTingager er også en stærk kombi.

Og fedt med dobbelt besat i truppen på alle pladser - og ialt 25 der alle har en reel rolle og kan gå ind i start 11. Og det tal kan måske øges når MML, Erlykke og Maarouf får bygget på fysisk hen over vinteren. De andre unge debuterede sidste forår i den alder som de 3 har.

Det ser altså spændende ud, og ja konkurrence og lidt utilfredshed er prisen - men bare fedt :-)

Svar #122
Jeg tror heller ikke man skal undervurdere betydningen af at en af klubbens egne talenter begynder at bide sig fast, for motivationen og engagementet hos de øvrige. Jeg havde i hvertfald selv min tvivl om DN var den rette når det kom til talenterne, men enten er han blevet sat på plads, eller også har Hausner, Hvidt og til dels Anbo bare løftet niveauet efter Friis er kommet tilbage.

Svar #123
Der blev på træningsbanen afprøvet spændende opstillinger, da to af de faste skal sidde over med karantæne.

Har på fornemmelsen, at Lyngby måske godt kunne få noget af en overraskelse, så eksperimenterne skal der ikke løftes sløret for her 😉. Dermed ikke sagt, at man i sidste ende ikke blot skifter Tingager og Ankersen ind på de ledige pladser, men nu er der i det mindste åbnet op for et alternativ. Spændende.

Jovanovic ser ud til at have aftjent sin værnepligt for GF i denne omgang.

Svar #124
Der blev på træningsbanen afprøvet spændende opstillinger, da to af de faste skal sidde over med karantæne.

Har på fornemmelsen, at Lyngby måske godt kunne få noget af en overraskelse, så eksperimenterne skal der ikke løftes sløret for her 😉. Dermed ikke sagt, at man i sidste ende ikke blot skifter Tingager og Ankersen ind på de ledige pladser, men nu er der i det mindste åbnet op for et alternativ. Spændende.

Jovanovic ser ud til at have aftjent sin værnepligt for GF i denne omgang.

Jeg ved ikke hvad der er sket med DN, men det er ikke længe siden man med rette kunne kritisere ham for at skifte ud for sent i kampene og altid 1-1, han prøvede aldrig at ryste posen og bruge en større del af sin brede trup. Men efter Randers kampen hvor han slet ikke hjalp holdet fra bænken, har han kastet sig ud i eksperimenter af Jacob Michelsen‘ske dimensioner. Det klæder ham, og jeg glæder mig til at se hvad det ender med på søndag.

Svar #125
spændende.  Tak for briefing, Di Stefano.
Jova er en virkelig god målmand, men han må - efter at han både er detroniseret i Huesca og nu i Aarhus - kigge lidt indad. Jeg håber han må komme videre og måske en dag vende stærkere tilbage til byen.

Med en Dagur i karantæne er der muligheder for et andet spændende move på højrekant, som jeg heller ikke skal afsløre her, men som imo ku være interessant. Jeg er klar over han huserer på v. kant, men det reducerer andre mulige eksperimenter på h. kant men åbner, måske, for et uprøvet!

Et andet spørgsmål - kunne man tænke at spekulere i ostemadder til nogle af de bærende,  der er i karantænefare - med den logik, at de hellere måtte undværes i en i bedstefald 1-points kamp i Herning, fremfor en 6-p kamp mod hestene? Jeg spørger bare.

Svar #126
spændende.  Tak for briefing, Di Stefano.
Jova er en virkelig god målmand, men han må - efter at han både er detroniseret i Huesca og nu i Aarhus - kigge lidt indad. Jeg håber han må komme videre og måske en dag vende stærkere tilbage til byen.
Jeg er under alle omstændigheder for at spille med Eskelinen der er her efter nytår, men det undrer mig nu alligevel at Jova ikke får bænken. Det virker som det har været en større konfrontation, at han nærmest har nægtet at sidde der eller sådan noget. Forhåbentlig kan vi skilles på god fod, han har jo været glad for at være her ellers.

Med en Dagur i karantæne er der muligheder for et andet spændende move på højrekant, som jeg heller ikke skal afsløre her, men som imo ku være interessant. Jeg er klar over han huserer på v. kant, men det reducerer andre mulige eksperimenter på h. kant men åbner, måske, for et uprøvet!
Jeg kunne godt tænke mig at se Links i aktion. Det handler selvfølgelig lidt om at han måske står til at skulle spille meget mere hvis Bundu bliver solgt i næste vindue og så burde han stå på spring nu. Ankersen er måske den mest oplagte afløser for Thorsteinsson, men så i det mindste som indskrifter.

Et andet spørgsmål - kunne man tænke at spekulere i ostemadder til nogle af de bærende,  der er i karantænefare - med den logik, at de hellere måtte undværes i en i bedstefald 1-points kamp i Herning, fremfor en 6-p kamp mod hestene? Jeg spørger bare.
Hvis vi slår Lyngby behøver vi ikke tænke på Randers-kampen som en sekspointkamp om en plads i top-6 - med 35 point eller mere inden nytår skal vi gå voldsomt ned for ikke at komme med. I sidste ende kan der selvfølgelig blive noget med placeringen i top-6, men så er der rigtig mange sekspointkampe i mellemtiden. Jeg er ret tilfreds med at Backman og Poulsen ikke er ude samtidig, men overordnet set kan vi også godt klare en karantæne her og der. Det vil næppe være det vi taber til Randers på, hvis det går så galt.

Svar #127

Resten af grundspillet vil jeg kalde 1-3 point kampe. Vi behøver ikke længere at gå så meget op i hvem vi møder. 6 point mere, så er vi så godt som i mål. 

Ud fra erfaringen er vores chance for at få point i Herning vel lige så god som hjemme mod Randers.

Svar #128
Synes også det vil være fedt at se Links få fx ½ time og kunne også være smart nok af DN at give Lunding sidste 10-15 minutter, hvis han ellers er fit nok. Bare lige for at de kan mærke "smagen" af superliga igen.

Svar #129
Så oprandt den første helt almindelige udendørs træningsdag i det nye årti.

Det skete i drivende vådt regnvejr på kunstgræsbanen. Bortset fra de to aussier, der er i gang med U23 turnering, var alle øvrige 23 spillere så vidt vides mødt frem. Nogle enkelte havde fået lov til at være inde på træningscyklerne i tørvejret. Gud ved, om de havde en seddel med hjemmefra 😂.

Bl.a. Bundu og Amini blev skånet. I.f.t. dagens udmelding om manglende forlængelse med Amini, må man ikke håbe, at “skånekosten” hænger sammen med, at man ikke vil risikere at spillere, der måske skal videre i dette vindue, bliver skadede. Fæl tanke.

Når Amini ikke ønsker at forlænge nu, giver det rigtig god mening, at man har været ude efter Baccus. Tipsbladet oplyser, at der også er dansk bud på en anden spiller derovre, som angiveligt foretrækker en sydkoreansk klub, da Amini har takket nej til dem!

Svar #130
Så oprandt den første helt almindelige udendørs træningsdag i det nye årti.

Det skete i drivende vådt regnvejr på kunstgræsbanen. Bortset fra de to aussier, der er i gang med U23 turnering, var alle øvrige 23 spillere så vidt vides mødt frem. Nogle enkelte havde fået lov til at være inde på træningscyklerne i tørvejret. Gud ved, om de havde en seddel med hjemmefra 😂.

Bl.a. Bundu og Amini blev skånet. I.f.t. dagens udmelding om manglende forlængelse med Amini, må man ikke håbe, at “skånekosten” hænger sammen med, at man ikke vil risikere at spillere, der måske skal videre i dette vindue, bliver skadede. Fæl tanke.

Når Amini ikke ønsker at forlænge nu, giver det rigtig god mening, at man har været ude efter Baccus. Tipsbladet oplyser, at der også er dansk bud på en anden spiller derovre, som angiveligt foretrækker en sydkoreansk klub, da Amini har takket nej til dem!

Mon ikke det kan skyldes, at Amini først er vendt tilbage til DK i går eller noget i den dur? Han er nok lidt træt :-)

Svar #131
Tror han bare tager lidt længere tid om at tørre håret inden fotos fra årets første træning på fredensvang

Svar #132
Tak for rapporten. Det er rigtigt at Amini måske bare lige skal lande, men hvis der kommer en afløser i en kategori hvor vedkommende kan gå ind og spille fra start er det også OK, hvis Amini sendes videre nu. Begge spillere i klubben et halvt år er selvfølgelig fint hvis det er en knap så udviklet spiller, men det skubber også Duncan og Hvidt længere fra spilletid.

Vedrørende det sidste der: der er en dansk klub der er interesseret i en australsk spiller, men vedkommende vil hellere til en Sydkoreansk klub, fordi Amini har takket nej til dem? Lidt mærkelig logik at vælge efter hvem en anden har sagt nej til??

Svar #133
Når Amini ikke ønsker at forlænge nu, giver det rigtig god mening, at man har været ude efter Baccus.

Ud fra hvad der er skrevet om Baccus som type, så vil det undrer mig meget, han er udset til at være Amini afløser. I så fald kommer vi virkelig til at mangle noget kreativitet på den centrale midtbane, med mindre det der er skrevet om Baccus ikke er sandt eller mangelfuldt.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #134
Tak for rapporten. Det er rigtigt at Amini måske bare lige skal lande, men hvis der kommer en afløser i en kategori hvor vedkommende kan gå ind og spille fra start er det også OK, hvis Amini sendes videre nu. Begge spillere i klubben et halvt år er selvfølgelig fint hvis det er en knap så udviklet spiller, men det skubber også Duncan og Hvidt længere fra spilletid.

Vedrørende det sidste der: der er en dansk klub der er interesseret i en australsk spiller, men vedkommende vil hellere til en Sydkoreansk klub, fordi Amini har takket nej til dem? Lidt mærkelig logik at vælge efter hvem en anden har sagt nej til??

Det sidste skulle forstås sådan, at en sydkoreansk klub var ude efter Amini, men han takkede nej. Derefter forsøger man med en anden australsk spiller, som en dansk klub også havde fattet interesse for, men det ser ud til, at spilleren foretrækker Sydkorea.

Svar #135
Tror heller ikke, at Keanu Baccus har noget med situationen omkring Amini at gøre. Interessen for Baccus handler nærmere om, at vi er en smule tynde på back-up for Nicolai Poulsen.

Vi har Hvidt i reserve, Tingager kan sikkert til nød spille 6’er, men på Nicolais karantænedage spillede vi jo faktisk med Zach Duncan.

De meritterende udesejre over Brøndby og FC Midtjylland var begge uden Nicolai, og begge gange udgjorde Amini, Duncan og Blume midtbanen. Husker nogen forresten de kampe så detaljeret, at de også husker hvem af de her tre 8’ere, der spillede 6’er i Nicolais fravær?

Jeg er ret sikker på, at Duncan er udset til at afløse Amini, hvis han ender med at smutte. PC har nu flere gange vist, at første prioriteten selvfølgelig er at forlænge med Amini. Men lykkes det ikke, venter jeg ikke et køb af en ny og lidt ældre 8’er. Så åbner PC og David i stedet konkurrencen mellem Duncan og Hvidt om een plads i startopstillingen. Og lader dem puste i nakken af Erlykke, der godt kan komme med på bænken ved fravær og formdyk hos andre allerede her i foråret.

Svar #136
Mht Amini

Bedste mand spiller - og er de ca lige gode spiller den med mest fremtid i for klubben ud fra såvel en sportslig og økonomisk afvejning.

Iøvrigt skal man huske på den ikke 100% lukket med Amini. Det er før set en spiller vil se tiden an og lytte hvad der kommer, og alligevel bliver (vil godt give det 20% til AGF). Fx DAP der så endte med en lang næse, fordi AGF fandt en anden løsning. Så Amini er også under lidt pres. Han kan blive skadet go få formsvigt. Står dog bedre end DAP.

Henter PC en stor profil ind kan der være lukket for Amini forlængelse, som kun kan forlænges 2 år pga forskerslut der. Betyder sammenholdt m alder 27 til sommer, at han ikke er helt så attraktiv som fx en 22 årig der kan hentes ind på 5 år og 2 års evt forlængelse.  Som kan bygges meget op om og kan sælges for stort beløb.

Hentes et talent a la Hvidt og Zach, er der nok stadig åbent for Amini, selvom vi så så numerisk bliver en ekstra.

Zach står også på spring til start11 og presser sig på.

Svar #137
Tror heller ikke, at Keanu Baccus har noget med situationen omkring Amini at gøre. Interessen for Baccus handler nærmere om, at vi er en smule tynde på back-up for Nicolai Poulsen.

Vi har Hvidt i reserve, Tingager kan sikkert til nød spille 6’er, men på Nicolais karantænedage spillede vi jo faktisk med Zach Duncan.

De meritterende udesejre over Brøndby og FC Midtjylland var begge uden Nicolai, og begge gange udgjorde Amini, Duncan og Blume midtbanen. Husker nogen forresten de kampe så detaljeret, at de også husker hvem af de her tre 8’ere, der spillede 6’er i Nicolais fravær?

Jeg er ret sikker på, at Duncan er udset til at afløse Amini, hvis han ender med at smutte. PC har nu flere gange vist, at første prioriteten selvfølgelig er at forlænge med Amini. Men lykkes det ikke, venter jeg ikke et køb af en ny og lidt ældre 8’er. Så åbner PC og David i stedet konkurrencen mellem Duncan og Hvidt om een plads i startopstillingen. Og lader dem puste i nakken af Erlykke, der godt kan komme med på bænken ved fravær og formdyk hos andre allerede her i foråret.

Det er egentlig tankevækkende, at i begge de to meriterende udesejre over top tre kandidaterne BIF og FCM spillede vi med Amini på 6’eren med Duncan og Blume foran.

Svar #138
Hentes et talent a la Hvidt og Zach, er der nok stadig åbent for Amini, selvom vi så så numerisk bliver en ekstra.
Vi sagde altså også farvel til Stage, Guira, Sana og Toutouh i det seneste vindue, så det burde være ok at hente en ekstra. Vi er tynde på 6'eren og havde også været det på 8'eren, hvis ikke Duncan havde præsteret så uventet flot, som har har gjort.

Svar #139
Ja vi er begunstiget af at NP og Amini sjældent er skadet, samt Zach slog hurtigt til, men det kunne de vel se i sommer og derfor ikke hentede en ekstra midtbanespiller, som vi alle mig selv inklusive ønskede.

Udover de 5 primære regnes Jon (som Blume backup) og Anbo med, så vi reelt har 6-7 til de 3 pladser. Anbo bliver der ikke meget behov for på hb med munks, diks, mikkel mølle der også. Meget tyder på Anbo er mere i spil som 6-8'er end hb.

Svar #140
På “træningsbanen” i udlandet har Australiens U23 i dag spillet sig videre blandt de sidste 8 hold med en 1-1 mod Bahrain i den sidste gruppekamp. Gersbach fik hele kampen og Duncan 79 minutter og med fra start. Baccus fik også hele kampen.

Svar #141
Lidt speciel tilgang til den første testkamp i dag:
De to halvlege blev kun dækket af 16 mand fra førsteholdstruppen og de sidste 6 af klubbens unge spillere.

Hverken Diks, Juelsgaard, Hausner, Amini eller Bundu kom i spil i dag. Derudover er Jon skadet og Gersbach og Duncan med Australiens U23 i kvartfinale i Thailand lørdag mod Syrien. OL er ikke langt væk for dem.

GF vandt 2-1 på mål af PM og Helenius. Det midlertidige førstehold vandt første halvleg 1-0 og var helt dominerende. Anden halvleg af gode grunde noget mere rodet med 6 helt unge spillere.

Svar #142
Australien kvalificerede sig i dag til semifinalen i U23, hvor de 3 bedste kommer med til OL.

Gersbach og Baccus fik alle 120 minutter. Duncan 75. Australien scorede sejrsmålet til 1-0 efter 101 minutter.
Lige kamp med mest spil til Australien.

Svar #143
Australien kvalificerede sig i dag til semifinalen i U23, hvor de 3 bedste kommer med til OL.

Gersbach og Baccus fik alle 120 minutter. Duncan 75. Australien scorede sejrsmålet til 1-0 efter 101 minutter.
Godt for Australien, men ikke nødvendigvis gode nyheder for os at skulle undvære dem i 3-4 af de første runder i næste sæson. OL afvikles fra 24. juli til 9. august og de skal vel også samles lidt før selve slutrunden.

Men det er selvfølgelig også et udstillingsvindue.

Svar #144
Vores australiere mangler nu kun en sejr i to kampe for at komme til OL.
Første kamp bliver semifinalen onsdag 14.15 dansk tid mod Sydkorea. Godt at både Duncan men især Gersbach får nogle kilometer i benene inden sæsonstart.

Sidste kamp bliver enten lørdag eller søndag 13.30 alt efter, om det bliver kampen om 3. pladsen eller finalen. Sidste modstander bliver så eksotisk som Saudi Arabien eller Usbekistan. Sidstnævnte har et ret stærkt U23.

Svar #145

Godt for Australien, men ikke nødvendigvis gode nyheder for os at skulle undvære dem i 3-4 af de første runder i næste sæson. OL afvikles fra 24. juli til 9. august og de skal vel også samles lidt før selve slutrunden.

Men det er selvfølgelig også et udstillingsvindue.

Udover de første 3-4 runder (4. runde spilles 9. august, altså efter OL, så - især hvis de ikke når langt - spillerne  kan muligvis være med igen her) så er der forhåbentligt også et par europæiske kampe i samme periode. Bronzevinderen træder fx allerede ind 9. juli, men her er eventuelle OL-spillere næppe heller til rådighed. Alle tre kvalifikationsrunder til EL-playoff spilles samtidigt med OL.

Så længe Højer er i klubben, er det næppe nogen stor udfordring at sende Gersbach (hvis altså etc.) til Tokyo. Til gengæld taler det for, at hvis Højer skal sælges og/eller Thøgersen lejes ud i sommervinduet, så vil det først ske medio august. På den centrale midtbane kan AGF til gengæld hurtigt blive udfordret, hvis Amini forlader klubben, og Duncan først er til rådighed medio august. Det mest konkrete rygte - Bacchus - vil ikke hjælpe meget, for han skal måske selv afsted også. [Det kan godt være en af grundene til, at PC holder lidt på sparebøssen i den transfersaga].

Sydafrika er allerede kvalificeret, og Gift Links har været fast mand lige indtil skiftet til AGF. Han ligner også en mulig OL-deltager. Medmindre han pludseligt slår igennem for AGF i foråret, så ligner det ikke noget uerstatteligt midlertidigt tab, men hvis Bundu og Ankersen også måtte være væk på det tidspunkt, ser bredden på fløjene også pludseligt lidt tynd ud.

Svar #146
Meget tyder på, at det bliver noget nær samme flok, der også kommer i spil mod AaB i morgen.

Bundu træner stadig kun indendørs, og tænkeligt kommer Amini først rigtigt med til træningslejren, med mindre man vil lave en transfer i dette vindue. Well, der er jo ikke længe til, før flere ting kan være afklaret. Vinduet internationalt lukker om 11 dage.

Svar #147
Det her var opstillingerne mod Viborg ifølge AGF.dk:

Første halvleg:
William Eskelinen - Alexander Munksgaard, Niklas Backman, Frederik Tingager, Casper Højer - Nicolai Poulsen, Benjamin Hvidt, Bror Blume - Gift Links, Patrick Mortensen, Jakob Ankersen

Anden halvleg:
Kasper T. Kristensen - Magnus Anbo, Mikkel Lassen, Mads Bager, Mostafa Maarouf - Jacob Trenskow, Albert Erlykke Grønbæk, Nicklas Helenius - Magnus Kirchheiner, Alexander Ammitzbøll, Kasper Lunding.

@Di Stefano‍ : Så du kampen? I så fald kunne det være interessant at høre lidt mere om hvordan Maarouf gjorde det på venstre back, det er vel ikke der man ellers forestiller sig hans fremtid ligger. Måske var det lidt i mangel af alternativer eller fordi han skulle øve defensive aktioner. Lidt som Bundu nu har glæde af at have spillet wingback nogle kampe selvom det heldigvis kun var en kort overgang. I det hele taget var det et voldsomt ungt og uprøvet hold i anden halvleg og meget positivt at de tilsyneladende gjorde det godt. 

Svar #148
Ja, jeg så kampen.

Maarouf spillede en noget utraditionel og meget offensiv venstre back og var i flere tilfælde med helt oppe i det lille felt. Et af de mere pudsige tilbagebeløb var fra noget der lignede højre kant inde i feltet og tilbage til venstre back. Den knægt vil lave mål og han bringer altid fare på færde.

Svar #149
Den knægt vil lave mål og han bringer altid fare på færde.
I begge ender måske ;)

Men tak, han er jo uortodoks og spændende at følge fremover. Man fornemmer næsten det må blive alt eller intet med en som ham.

Simple Audio Video Embedder