Spring til hovedindholdet
Emne: Lidt nyt fra træningsbanen (Læst 8806 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Lidt nyt fra træningsbanen

Svar #50
Det var lige før, at alvorlige hovedskader var ved at blive et stort problem i vores forsvar, men nu lysner det da lidt:

Munksgaard undgik en hjernerystelse og træner allerede let med igen. Backman er tilbage på banen, og træner med bold sammen med de øvrige spillere.

Så alt tyder på, at vi får begge af se videre frem i forårssæsonen.

Svar #51
Dennis Bjerre har i Stiften et interview med Backman, som ikke kan melde ud, hvornår han er klar. Han er bare glad for, at han kan træne helt med. De tager det dag for dag.

Han skriver også, at Munksgaard ikke har hjernerystelse, men kun var i styrkelokalet. Det sidste er dog ikke helt korrekt, da han også var ude at løbe og selvtræne på græs i dag.

Svar #52
Lidt nyt fra forårsgræsset: Man skulle umiddelbart tro, at den første af vores “hovedpiner”, vi skulle se på banen igen, var Munksgaard. Men lige nu ser det ud til, at Backman er ved at gøre sig klar til kamp igen, hvorimod der stadig er skånekost til Munksgaard. I dag var der fuld skrald på Backman, så det ville ikke undre mig, hvis han erstattede Juelsgaard på søndag, så han kan nå at få lidt spiltræning, inden det for alvor går løs. Men, men ... det er jo altid staben og manden selv der trykker på go-knappen, når det gælder hjernerystelse, men det så rigtigt godt ud i dag.

Svar #53
Lidt nyt fra forårsgræsset: Man skulle umiddelbart tro, at den første af vores “hovedpiner”, vi skulle se på banen igen, var Munksgaard. Men lige nu ser det ud til, at Backman er ved at gøre sig klar til kamp igen, hvorimod der stadig er skånekost til Munksgaard. I dag var der fuld skrald på Backman, så det ville ikke undre mig, hvis han erstattede Juelsgaard på søndag, så han kan nå at få lidt spiltræning, inden det for alvor går løs. Men, men ... det er jo altid staben og manden selv der trykker på go-knappen, når det gælder hjernerystelse, men det så rigtigt godt ud i dag.

Gode nyheder, selvom det er voldsomt at det slag, Munksgaard fik, har været så slemt.

Ønskescenariet mod Horsens er, at Backman og Hausner starter på banen, og at Hausner og Tingager får anden halvleg. Så kan Hausner prøve at begå sig med begge makkere.

Ideen med Backman først, er, at vi så kan skifte Tingager ind, hvis Backman skulle få problemer med hovedet. Det er lidt svært den anden vej rundt, hvis Tingager allerede er skiftet ud.

Svar #54
Det ville være fantastisk med Backman/Tingager klar til play-off kampene.

Svar #55
Til træningen økonomiseres der stadig med kræfterne her 3 dage før kamp, så alle kan yde det optimale.
Julle, Munksgaard, Backman, Stage, Amini, Bundu og Patrick er på forskellig skånekost. Spændende hvem der kommer til at dække bagkæden i første kamp.

Svar #56
Til træningen økonomiseres der stadig med kræfterne her 3 dage før kamp, så alle kan yde det optimale.
Julle, Munksgaard, Backman, Stage, Amini, Bundu og Patrick er på forskellig skånekost. Spændende hvem der kommer til at dække bagkæden i første kamp.

Jeg hørte Kim Robin Graahede sige at der er bekymring omkring Patrik Mortensens tilstand i den seneste udgave af det Hvide Snit, de håber han bliver klar til på søndag, men er ikke sikre:

Afsnit 33 - AaB og kampen om den hvide Twix | Det Hvide Snit - en podcast om AGF

Svar #57
Ja, og det er der katastrofen omkring vores trup-sammensætning forud for sommerens transfervindue.
Det nytter sgu ikke at man skal tilbage til at overveje Stage på toppen, såfremt vores eneste kvalificerede angriber er ude. 

Ammitzbøl er måske fremtidens mand, men han er jo ikke ham man skal sætte lid til at skulle bære klubben/holdet, men løftes af de andre (endnu)

Svar #58

Jeg hørte Kim Robin Graahede sige at der er bekymring omkring Patrik Mortensens tilstand i den seneste udgave af det Hvide Snit, de håber han bliver klar til på søndag, men er ikke sikre:

Afsnit 33 - AaB og kampen om den hvide Twix | Det Hvide Snit - en podcast om AGF

Den er jeg optimistisk på. Han har haft lidt problemer længe, og derfor har man skånet ham de seneste kampe og mest lavet løbetest på ham til træning.

Svar #59
Optimismen i.f.t. Patrick i første AaB kamp viste sig desværre at være for stor. Det var albuestødet, der stadig holdt ham ude.
Der er dog forhåbninger om, at han og/eller Munksgaard skulle kunne være tilbage i truppen på søndag.

Desværre er der stadig lange udsigter til, at Backman vender tilbage. Mon ikke vi i bedste fald først ser ham igen efter sommerferien ? Det har været en rigtig alvorlig hjernerystelse, han pådrog sig. Han kan fint træne med i løb og boldøvelser, men hovedet bliver stadig påvirket, hvis han header. Det er foruroligende.

Svar #60
Der var næsten fuldt hus til træningen i dag og kun Blume deltog ikke på vanlig vis, mens nogle af de etablerede kun var med i dele af træningen.
Og der blev gået til stålet og flere var nede at ligge. Værst gik det ud over Amini, der måtte have is på anklen og Tingager, der såmænd fik en bold i hovedet. Der var virkelig gang i de unge, som strutter af selvtillid. Kunne godt tænke mig at se noget mere fra Toutouh. Riel og Mmaee deltager ikke.

I forhold til hovedskader ser vi næppe mere til Backman i denne sæson, mens det er et mere åbent spørgsmål, hvornår Patrick og Munksgaard er tilbage. De giver udtryk for, “at de lige mangler det sidste”, så mon ikke man fortsætter uden, så længe andre tager fra.

Svar #61
I et interview med Lunding i Stiften forleden, lød det til, at han så sig egen hovedskade som mindre end de øvriges. Det var dog noget uklart, om han mente, at han var klar til søndag eller første senere.

Til træningen torsdag var Lunding dog den af spillerne, der først trak sig fra boldøvelserne. Her deltog Munksgaard, Patrick og Backman til det sidste, men som jeg hørte det, er Backman ikke med mere i denne sæson. Dejligt at Munksgaard er helt klar, og så kan man kun blive glædeligt overrasket, hvis Patrick og/eller Lunding er med igen søndag.

Svar #62
Der er vitterligt ingen grund til, nogen af de 3 skal risikere noget som helst. Langt vigtigere alle er helt klar til pre-season.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #63
Har lige været et kort smut forbi træningen de sidste dage. Helt muntert at se David spille med for fuld skrald i 5 mod 5 og ende med at være med på det vindende hold. Start 11 tog en let omgang for sig selv tirsdag.

Onsdag var alle relevante i truppen i spil til træningen. Så ingen af dagene Toutouh. Så mon ikke han er ude at søge nye græsgange. Benjamin var fuldt med i spil.

Svar #64
Har lige været et kort smut forbi træningen de sidste dage. Helt muntert at se David spille med for fuld skrald i 5 mod 5 og ende med at være med på det vindende hold. Start 11 tog en let omgang for sig selv tirsdag.

Onsdag var alle relevante i truppen i spil til træningen. Så ingen af dagene Toutouh. Så mon ikke han er ude at søge nye græsgange. Benjamin var fuldt med i spil.
Nyt om Backmann? Træner han bare med for FULD SKRALD? Eller er han på nogen måde på skånekost?

Svar #65

Nyt om Backmann? Træner han bare med for FULD SKRALD? Eller er han på nogen måde på skånekost?

Backman er helt og fuldt med.

Svar #66
Backman er helt og fuldt med.
Det giver god mening, at vente med at sætte Backman ind, indtil Tingager eller Juelsgaard må stå over med enten en skade eller karantæne. Alle ved, at hvis Backman kommer i omdrejninger igen, vil han være svær at slå af. Det er et dårligt signal at sende til Juelsgaard, at erstatte ham med Backman, hvis så Tingager bliver skadet eller udvist i næste kamp. Jeg synes, det er helt OK at vente med Backman indtil en af de to bliver tvunget til et break. Det kommer på et tidspunkt. Backman ved godt, at fordi det har været nat i 10 timer, behøver det ikke at fortsætte i 11. og 12. time.

Svar #67
Det giver god mening, at vente med at sætte Backman ind, indtil Tingager eller Juelsgaard må stå over med enten en skade eller karantæne. Alle ved, at hvis Backman kommer i omdrejninger igen, vil han være svær at slå af. Det er et dårligt signal at sende til Juelsgaard, at erstatte ham med Backman, hvis så Tingager bliver skadet eller udvist i næste kamp. Jeg synes, det er helt OK at vente med Backman indtil en af de to bliver tvunget til et break.
@JB‍ 
Enig.
Der er dog folk rundt omkring som "bare" tror at JJ har slået Backmann af. Men jeg er enig med dig i, at det bare er til han får chancen igen. En spiller der mangler kampform er altid 5-15% bagefter. Så med JJs præstationer giver det fint mening, at Backmann først spiller når Juelsgård kommer i karantæne eller skades, eller oplever et formdyk, eller at Backmann har spillet sig så klar til træning/reservekampe, at han fortjener at få chancen.

Lige nu fortjener JJ som den der har spillet mest af alle i truppen det sidste år, med at højt bundniveau i hele 2019 at spille, fremfor at blive flået af det sekund Backmann er nogenlunde klar. Det giver samtidig Backmann muligheden for at komme så meget på bagkant af sin hovedskade, at man forhåbenligt totalt eliminerer risikoen for tilbagefald, når han engang får chancen igen...!

Svar #68
Det giver god mening, at vente med at sætte Backman ind, indtil Tingager eller Juelsgaard må stå over med enten en skade eller karantæne. Alle ved, at hvis Backman kommer i omdrejninger igen, vil han være svær at slå af. Det er et dårligt signal at sende til Juelsgaard, at erstatte ham med Backman, hvis så Tingager bliver skadet eller udvist i næste kamp. Jeg synes, det er helt OK at vente med Backman indtil en af de to bliver tvunget til et break.
@JB
Enig.
Der er dog folk rundt omkring som "bare" tror at JJ har slået Backmann af. Men jeg er enig med dig i, at det bare er til han får chancen igen. En spiller der mangler kampform er altid 5-15% bagefter. Så med JJs præstationer giver det fint mening, at Backmann først spiller når Juelsgård kommer i karantæne eller skades, eller oplever et formdyk, eller at Backmann har spillet sig så klar til træning/reservekampe, at han fortjener at få chancen.

Lige nu fortjener JJ som den der har spillet mest af alle i truppen det sidste år, med at højt bundniveau i hele 2019 at spille, fremfor at blive flået af det sekund Backmann er nogenlunde klar. Det giver samtidig Backmann muligheden for at komme så meget på bagkant af sin hovedskade, at man forhåbenligt totalt eliminerer risikoen for tilbagefald, når han engang får chancen igen...!
Backman skal da spille så snart det er ham der er en den bedste. Det er naturligt nok det tager lidt tid at nå dertil, men jeg håber det bliver snart så han kan få et par kampe inden vinduet lukker. Hvis han er bænket fordi der stadig er risiko for tilbagefald er det sikkert heller ikke løst om nogle uger og så kommer vi til at gå ind i efteråret med meget stor risiko uden en spiller mere. Hvis rygtet om vores interesse i Wormgoor passer, kan det også indikere at vi leder efter noget, men omvendt træner Backman vel ikke fuldt med hvis ikke han er klar, så jeg tror på han snart kan komme i kamp. Der er desværre længe til næste reserveholdskamp (20. august), det havde været fint lige at få et par stykker af dem i benene.

Svar #69
Backman skal da spille så snart det er ham der er en den bedste. Det er naturligt nok det tager lidt tid at nå dertil, men jeg håber det bliver snart så han kan få et par kampe inden vinduet lukker. Hvis han er bænket fordi der stadig er risiko for tilbagefald er det sikkert heller ikke løst om nogle uger og så kommer vi til at gå ind i efteråret med meget stor risiko uden en spiller mere. Hvis rygtet om vores interesse i Wormgoor passer, kan det også indikere at vi leder efter noget, men omvendt træner Backman vel ikke fuldt med hvis ikke han er klar, så jeg tror på han snart kan komme i kamp. Der er desværre længe til næste reserveholdskamp (20. august), det havde været fint lige at få et par stykker af dem i benene.

Det kan jo også være at Julsgård har spillet godt fordi hele holdet har spillet godt, og hvis Backman fik lov at spille, ville holdet spille endnu bedre. Backsene ville komme i flere offensive aktioner, Nicolaj Poulsen kunne flytte sit spil længere fremme på banen, Eskelinen ville få mere ro og opspillet igennem midten af banen ville blive bedre? Jeg synes ikke Julsgård har spillet dårligt, det er ikke det jeg siger, men det jeg så fra Backman og Tingager i de kampe de havde sammen, var bare på et helt andet niveau.

Svar #70
Det kan jo også være at Julsgård har spillet godt fordi hele holdet har spillet godt, og hvis Backman fik lov at spille, ville holdet spille endnu bedre. Backsene ville komme i flere offensive aktioner, Nicolaj Poulsen kunne flytte sit spil længere fremme på banen, Eskelinen ville få mere ro og opspillet igennem midten af banen ville blive bedre? Jeg synes ikke Julsgård har spillet dårligt, det er ikke det jeg siger, men det jeg så fra Backman og Tingager i de kampe de havde sammen, var bare på et helt andet niveau.
Ja, og selvom man kan have sympati for at en spiller ikke har spillet sig af, kan en lille forbedring jo være forskellen der giver en sejr eller uafgjort, så vi kan ikke tillade os at vente til en anden spiller sig af. Jeg tror heller ikke på at det er det der holder Backman på bænken. Han er enten ikke helt i form eller også er der fortsat så stor usikkerhed at man leder efter en afløser. Hvis han træner fuldt med er det sikkert - og forhåbentlig - bare det første og han kan træde ind på holdet indenfor de næste par kampe.

Svar #71
Juelsgaard er under alle omstændigheder en bedre boldspiller end Backman. Og David Nielsen roser jævnligt hans venstrefod og evne til at slå diagonaler til fx Bundu. Så selvom Backman måske er bedre i duelspillet og til at cleare, så bringer Juelsgaard bare nogle andre ting.

Juelsgaard har ingenlunde spillet sig af og har i min optik været mindst på niveau med Tingager. Så helt objektivt kunne det ligeså vel være Tingager som Juelsgaard, der bør ofre sin plads for Backman. Ingen af dem har dog spillet sig af, og forsvaret har set rigtig solidt ud. Og derfor giver det også mening at vente med Backman, indtil chancen opstår af sig selv. Hvorfor ændre i noget, der tydeligvis fungerer?

Svar #72
Hvis han er bænket fordi der stadig er risiko for tilbagefald er det sikkert heller ikke løst om nogle uger
Skaden opstod jo under træning, så hvis han træner fuldt med, så er den risiko alligevel til stede.

Svar #73
Juelsgaard har ingenlunde spillet sig af og har i min optik været mindst på niveau med Tingager. Så helt objektivt kunne det ligeså vel være Tingager som Juelsgaard, der bør ofre sin plads for Backman. Ingen af dem har dog spillet sig af, og forsvaret har set rigtig solidt ud. Og derfor giver det også mening at vente med Backman, indtil chancen opstår af sig selv. Hvorfor ændre i noget, der tydeligvis fungerer?

Spørgsmålet er om det kan blive endnu bedre. Det er fint nok hvis DN vurderer at Tingager-Juelgaard er en bedre duo også selvom Backman er helt klar, men argumentet var at det ville være et dårligt signal overfor Juelsgaard og at Backman ville blive svær at slå igen. Altså at det ville være lidt synd for Juelsgaard. Dén tilgang er jeg imod og jeg er heller ikke nervøs for Juelsgaards professionalisme i den sammenhæng. Det bedste hold skal spille og Juelsgaard er heller ikke et ungt talent man behøver investere ekstra spilletid i.

Svar #74
Prøver I at sige, at så snart et sår er nogenlunde helet, så skal man ikke beskytte stedet længere, fordi man ligeså godt kan falde og skrabe et nyt hul dagen efter alligevel?

Altså er vi ikke i kategorien win win omkring Juelsgård og Backmann? Juelsgård spiller godt, og Backmann er klar, og mangler kun kampformen....!?

Spørgsmålet er jo, hvorvidt Backmann på 85% er bedre end Juelsgård i topform, som har spillet mest af alle i hele truppen det sidste år(!).. Hvis Juelsgård havde spillet af lort, eller Juelsgård eller Tingager var skadet/i karantæne på mandag, så spillede Backmann jo. Det er ikke det det handler om for mig. Og spekulationer om, hvorvidt Backmann er helt færdig med sin karriere fordi han ikke har fået comeback endnu er helt omsonst i min bog.

Svar #75
Hvis han er bænket fordi der stadig er risiko for tilbagefald er det sikkert heller ikke løst om nogle uger
  Skaden opstod jo under træning, så hvis han træner fuldt med, så er den risiko alligevel til stede.

Ja, netop og når han træner fuldt med bliver der vel headet lige så hårdt som i en kamp. Derfor forventer jeg også at det nu handler om form og boldføling som måske stadig er lidt efter. Juelsgaard er en udmærket reserve som han ikke nødvendigvis bare slår af igen, men mon ikke han alligevel snart er tilbage på banen.

Svar #76
Spørgsmålet er om det kan blive endnu bedre.

Spørgsmålet er også, om det kunne blive værre. Der er ingen garantier for, at tingene bliver bedre ved at smide Backman på banen. Den evige jagt på noget bedre, hedonismen, har ledt mange mennesker i fordærv og ødelagt mange relationer.

Heldigvis slår David Nielsen mig som en uhyre pragmatisk mand, så jeg er egentlig overbevist om, at Juelsgaard spiller, fordi DN vurderer ham til at være bedre (eller i hvert fald mere klar) end Backman pt.

Svar #77
Spørgsmålet er om det kan blive endnu bedre. Det er fint nok hvis DN vurderer at Tingager-Juelgaard er en bedre duo også selvom Backman er helt klar, men argumentet var at det ville være et dårligt signal overfor Juelsgaard og at Backman ville blive svær at slå igen.

@Winther‍ 
Ligesom man ikke kan konkludere noget på ligaen efter 3 kampe, så kan man heller ikke konkludere noget for resten af sæsonen ift Backmann/Juelsgård. Backmann nåede jo ikke at spille mere end halvdelen af hver anden træningskamp (blev sparet imod Horsens og størstedelen af kampen imod Randers som jeg husker det), og så en reserveholdskamp, mens Juelsgård har spillet mest af alle i truppen, som jeg skriver. Så altså måske David bare ikke ville bruge åbningskampen og kampe imod FCK/FCMtil at spille Backmann tilbage igen.

Jeg vil ikke blive en skid overrasket hvis Backmann får comeback i en af de tre næste kampe, og derefter er fast mand igen.

Svar #78
Juelsgård har vel også fået alle de hints man kan forestiille sig, i forhold til at han ikke forventes at være stamspiller? Men han viser en rigtig god indstilling.

Svar #79
Spørgsmålet er også, om det kunne blive værre. Der er ingen garantier for, at tingene bliver bedre ved at smide Backman på banen

@8000

Sidst Backmann var ude med hovedskade og kom tilbage vandt vi 1-0, 2-0 og 2-0 i hans tre kampe før han blev skadet igen.
Så det ville være underligt at stille det spørgsmål synes jeg. Og han trådte imod Hobro før vinterpausen ind efter at have været ude (EDIT:i længere tid), og dominerede fra første sekund, og fortsatte det fra foråret inden skaden. Det mere fair spørgsmål er: Hvorfor skulle han ikke kunne gøre det igen?

Backmanns stats viser tydeligt, at ligegyldigt hvornår og imod hvem, og på hvilket tidspunkt af sæsonen han har spillet, så har vi vundet mest med ham. Det synes jeg bliver alt for teoretisk og langhåret overhovedet at stille spørgsmålstegn ved. Vent du hellere med at betvivle Backmann når han spiller igen, og har svært ved at genfinde niveauet i kamp.

Svar #80
Backman er sådan set også vores anfører.

Svar #81
Backman er sådan set også vores anfører.
@SteenA‍ 
+1

Svar #82
Spørgsmålet er om det kan blive endnu bedre.

Spørgsmålet er også, om det kunne blive værre. Der er ingen garantier for, at tingene bliver bedre ved at smide Backman på banen. Den evige jagt på noget bedre, hedonismen, har ledt mange mennesker i fordærv og ødelagt mange relationer.

Heldigvis slår David Nielsen mig som en uhyre pragmatisk mand, så jeg er egentlig overbevist om, at Juelsgaard spiller, fordi DN vurderer ham til at være bedre (eller i hvert fald mere klar) end Backman pt.

Jo da, og den vurdering overlader jeg trygt til DN. Jeg argumenter alene mod at Juelsgaard ikke skal bænkes fordi det ville være et dårligt signal overfor ham.

Svar #83
Ligesom man ikke kan konkludere noget på ligaen efter 3 kampe, så kan man heller ikke konkludere noget for resten af sæsonen ift Backmann/Juelsgård. Backmann nåede jo ikke at spille mere end halvdelen af hver anden træningskamp (blev sparet imod Horsens og størstedelen af kampen imod Randers som jeg husker det), og så en reserveholdskamp, mens Juelsgård har spillet mest af alle i truppen, som jeg skriver. Så altså måske David bare ikke ville bruge åbningskampen og kampe imod FCK/FCMtil at spille Backmann tilbage igen.

Jeg vil ikke blive en skid overrasket hvis Backmann får comeback i en af de tre næste kampe, og derefter er fast mand igen.
Ja, som sagt tror jeg det kan blive endnu bedre med Backman fremfor Juelsgaard hvis han er i fulde ondrejninger. Nogle gange kræver det lige en kamp eller to efter en skade, men Backman er som type heller ikke en hvor det behøver betyde så meget. Det ville overrakte mig hvis Juelsgaard simpelthen har slået ham af, men det må DN selvfølgelig vurdere. Spørgsmålet er så om det ikke - igen uden at tage noget fra Juelsgaard - mest ville være et udtryk for at Backman har mistet niveau permanent og der så skal handles ind. Jeg forventer dog som sagt også at se Backman på banen meget snart, men reelt har jeg ingen viden om hans øjeblikkelige niveau.

Svar #84
Sidst Backmann var ude med hovedskade og kom tilbage vandt vi 1-0, 2-0 og 2-0 i hans tre kampe før han blev skadet igen.
Så det ville være underligt at stille det spørgsmål synes jeg

Backmans stats var også bedre, når han spillede sammen med Juelsgaard, end når han spillede sammen med Kanstrup. Var det Juelsgaard, der gjorde Backman god? Statistikker er gavmilde.

Og tesen om, at "man er ikke bedre end sin sidste kamp" holder ikke helt, når Backmans sidste kamp ligger et halvt år tilbage. Du ved af gode grunde ikke, hvilket niveau eller hvilken forfatning Backman er på pt. I stedet bygger du hele dit argument på noget, der var engang. Med samme logik burde Toutouh vel også spille hver gang.

Jeg siger ikke, at Backman ikke er på sit gamle niveau. Men det kan vi af gode grunde ikke vide.

Så bare at smide Backman ind, fordi man håber og antager, det hele bliver bedre, er ikke den rigtige fremgang. Den rigtige fremgang er derimod at smide Backman ind, når/hvis han er bedre end alternativet, som pt. gør det rigtig fornuftigt.

Svar #85
Ja eller måske spillede Kanstrup ikke godt pga dårligere keeper end Grabara - og vi ikke fik den defensive midt til fungere optimalt i efteråret eller fordi det var Dino og ikke Munksgaard. Der er mange afledte ting der spiller ind....

For egentlig burde Kanstrup jo ikke have været så ringe. Han var god i Sønderjyske i sølvsæsonen, og foråret 18 i AGF og vist også fået lidt succes i Tyrkiet?

Svar #86
Jeg er nu mere tilfreds med vores nuværende forsvar, og Backmann i topform tager pladsen. Spændende med Hausner også - der er stort udviklingspotentiale, han er også stærk på bolden og har hele pakken synes jeg.

Svar #87
Og i de tre kampe Backman fik mellem sine hovedskader, var det altså ikke topholdene vi mødte. Der var tale om Hobro, EfB og et SønderjyskE hold, der havde store startvanskeligheder under Glen Ridderholm.

Jeg prøver ikke at tale Backman ned. Jeg synes, han er en fantastisk forsvarsspiller. Eller i hvert fald han var. For som jeg skrev i mit foregående indlæg, er der ingen af os der ved, hvilket niveau han er på pt.

Jeg har selv en baggrund som elitesportsudøver (ikke fodbold). Og jeg kan fortælle det ikke overraskende faktum, at hver gang man har haft en alvorlig skade eller været i en lige-ved situation, så sætter det spor. For en tennisspiller betyder det, at de ikke tør gå efter yderboldene, da de er bange for at vrikke om. For en løber betyder det, at de er forsigtige i svingene. For en så udpræget fysisk og duelorienteret spiller som Backman, vil det formentligt betyde, at man er mere forsigtig, når man går ind i duellerne. Det ville kun være naturligt, hvis Backman var mærket efter to hovedskader. Og i det tilfælde er det ikke utænkeligt, at det er en lidt anden Backman, vi får tilbage.

Svar #88
Backmans stats var også bedre, når han spillede sammen med Juelsgaard, end når han spillede sammen med Kanstrup. Var det Juelsgaard, der gjorde Backman god? Statistikker er gavmilde. 

@8000‍ 

Nu er mine poster om emnet blevet slettet, men jeg kan afsløre for dig, at Kanstrup og Juelsgård begge havde forfærdelige stats sammen, og gode stats med Backmann, og at Backmann bare havde gode stats uanset hvem han spillede med. Jeg argumenterede selv for, at Backmann og Juelsgård var et langt bedre par en Kanstrup og Backmann, så jeg er ikke nervøs eller bekymret ved Juelsgård/Tingager, men jeg mener 100% at Backmann er vores bedste defensive spiller til pladsen. Om han er bedre end Tingager ved jeg ikke. Vi har kun 1 kamp at bedømme dem sammen på, og der vandt vi 2-0 i den første mens Tingager udgik efter 5 minutter og Backmann vandt 2-0 igen sammen med Juelsgård. Og det er faktisk historien om Backmann. Når han spiller, så vinder AGF, eller taber i hvert fald ikke. Backmann nåede kun at tabe en eneste af sine 12 kampe sidste sæson, og det var den hvor han udgik med skade ved stillingen 2-1 til Horsens, i Horsens efter 37 minutter.. Og jeg synes det er helt vanvittigt at vi skal diskutere det her. 

Backmann har ganske enkelt et meget højere pointsnit end Juelsgård.

Svar #89
men jeg mener 100% at Backmann er vores bedste defensive spiller til pladsen

Vi må vel antage, at David Nielsen stiller med det bedste hold. Så der er noget, der tyder på, at Backman ikke er den bedste pt. (Du insisterer på at skrive om ham i nutid.) Om det er fordi, skaderne har mærket ham, eller han bare ikke er helt i form endnu, ved jeg ikke. Men han er formentligt ikke den bedste til pladsen... for så spillede han nok.

Om han er den bedste om en måned, kan vi af gode grunde ikke vide. Men hvis han er, så spiller han helt sikkert til den tid.

Svar #90
Vi må vel antage, at David Nielsen stiller med det bedste hold. Så der er noget, der tyder på, at Backman ikke er den bedste pt. (Du insisterer på at skrive om ham i nutid.) Om det er fordi, skaderne har mærket ham, eller han bare ikke er helt i form endnu, ved jeg ikke. Men han er formentligt ikke den bedste til pladsen... for så spillede han nok.

Om han er den bedste om en måned, kan vi af gode grunde ikke vide. Men hvis han er, så spiller han helt sikkert til den tid.
@8000‍ 
Skrev et langt indlæg. Sletter det. Giver op.
Gider ikke tage kampen. Backmann er i min optik den bedste vi har, når alle er på 100%. Backmann har et efterslæb, og Juelsgård spiller pt godt. Jeg lader den ligge der. Mit gæt er at Backmann snart er tilbage i start 11, og forbliver der når han er.

Svar #91
Imponerende hvor meget man kan debattere, når man - set fra sidelinjen - er enige :).

Svar #92
Stiften skriver til morgen citeret fra PC, at Toutouh har været væk fra træningen i en uge af forskellige private årsager. Hvad det dækker over, må man selv gætte sig til.

Det er en del af en hel side om Toutouh, hvor han ikke selv ønsker at lade sig interviewe, da han fredag var tilbage til træning.
Der er som sådan ingen markante udtalelser, men indtrykket er, at han er med, hvis han er god nok og ellers ikke. Og så gentager man bare PCs melding om, at hans kontor praktisk nok ligger på vejen til frokost, hvis der er nogen (som Guira), der gerne vil tale med ham om at komme videre p.g.a. for lidt spilletid.

Svar #93
Men jeg synes vi skal have en lille transfer svarende til ½ af den løn YT har fået i 10 måneder på at spille sig i form. Det er jo først nu man kan regne med at han er tilbage på niveua. Man holder ikke sådan bare et års pause med reseveligaen og selvtræne som han har gjort uden det koster...

Svar #94
Men jeg synes vi skal have en lille transfer svarende til ½ af den løn YT har fået i 10 måneder på at spille sig i form. Det er jo først nu man kan regne med at han er tilbage på niveua. Man holder ikke sådan bare et års pause med reseveligaen og selvtræne som han har gjort uden det koster...

Vi skal da bare være lykkelige, hvis vi slipper for lønudgiften indtil næste sommer. Toutouh har ikke været i nærheden af Superliganiveau i AGF og det kan man frygte, at mulige aftagere også har set det.

Svar #95
Ærlig talt synes jeg vi har investeret 10 måneders løn i ingenting indtil videre, og vil hellere gå planken ud med ham nu. Synes Jakob Nielsen skal kalde ham ind til et bukse-tjek og kigge der og i karriere-planen ... vil han ikke forløse sit potentiale?

Nå pyt - han skriver nok snart den 1 årige med Lyngby eller en svensk klub, med mindre FCN synes de har brug for mere rutine.

Svar #96
- Det er ligegyldigt, hvilke meritter du har. Du skal levere varen hele tiden - om du er 18 eller 27 år. Alex Gersbach (ny spiller i AGF, red.) har spillet på landsholdet, og han var også ude af truppen til seneste kamp. Det har vi egentlig et afslappet forhold til, og det tror jeg også, spillerne har. De ved godt, at hvis de ikke er med, så er det fordi, de ikke er gode nok.

Det er da heller ikke det bedste skud Gersbach lige får med på vejen der!?

Og dette svar omkring hvorfor Toutouh ikke vil snakke med pressen får mig også til at fundere:
- Det kan være, han ikke gider svare på de samme spørgsmål, som jeg bliver bedt om at gøre lige nu, fordi han bare vil passe sit arbejde? Jeg går ud fra, det er derfor, han ikke vil snakke.

Altså er det ved at køre helt af sporet med AGF og Stiften/pressen?
AGF kører med 3 lukkede træninger i træk op til den kommende kamp imod en oprykker! Og Stiftens medarbejdere ligger det ud til "skue" på deres twitterprofiler, som om de lige vil have folks holdning til den sag. Og jeg tænker da egentlig også, at lukket træning 3 dage i træk lyder helt vildt. Det må jo betyde at der sker store ændringer. Eller hvad? Backmann? Gersbach? Tager den snak i kamp-tråden til LBK_kampen Kamptråd: Lyngby - AGF mandag d. 5.8 kl. 19.00
https://twitter.com/dennisbjerre/status/1157592027632230400?s=20

Simple Audio Video Embedder