Spring til hovedindholdet
Emne: Lidt nyt fra træningsbanen (Læst 7164 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Lidt nyt fra træningsbanen

Svar #45
Jeg fik kun en melding om, at han deltog i træningen på lige fod fra start, så jeg formoder da, han var med hele vejen. Men det må vi lige få bekræftet fredag, da jeg mener, der er træningsfri i dag.
Uanset hvad må han alt andet lige halte en del efter fysisk. Mig bekendt kan man ikke lave det vilde rent fysisk hvis man er ramt af en hjernerystelse. Men gad godt vide om ikke de overvejer om han skal spille med sådan en beskytter som Morten Karlsen spillede med i sin tid efter han havde været ramt af et par alvorlige hjernerystelser. Det er jo ikke kun hans fodboldkarriere han skal tænke på - langtids-konsekvensen af gentagne hjernerystelser kan være ret uhyggelig ud fra hvad man har set i NFL og andre steder.

Svar #46
Desværre ingen Backman i 11 mod 11 i dag, og A-opstillingen var den gammelkendte.

Svar #47
Niklas Backman var med i duelspillet i begyndelsen af dagens #ultratwitteragf-træning. Hvorvidt han er i spil til mandag vides dog ikke.
Skipper fra TVOJ i dag på twitter.

Twitter

Svar #48
Noget tyder på, at man tester ham og prøver ham gradvist, men ikke gode  tegn, at han ikke var med i 11 mod 11. Men nu er røgsløret totalt, for vi hører ikke mere før kort før kampen, når truppen offentliggøres.

Svar #49
Det er svært for mig at vurdere. Man skal godt nok fare med lempe ift hjernerystelse. Det ved jeg af erfaring. Men som jeg ser det måske først i spil til evt playoff af den ene eller anden art.
---
Jeg kender desværre til tilfælde - på det helt personlige plan - hvor man aldrig kom til at spille fodbold igen.
Kim Robin Graahede
på twitter.

Han skriver iøvrigt, at Backmann ikke er i spil til mandag.

Twitter

Svar #50
Det var lige før, at alvorlige hovedskader var ved at blive et stort problem i vores forsvar, men nu lysner det da lidt:

Munksgaard undgik en hjernerystelse og træner allerede let med igen. Backman er tilbage på banen, og træner med bold sammen med de øvrige spillere.

Så alt tyder på, at vi får begge af se videre frem i forårssæsonen.

Svar #51
Dennis Bjerre har i Stiften et interview med Backman, som ikke kan melde ud, hvornår han er klar. Han er bare glad for, at han kan træne helt med. De tager det dag for dag.

Han skriver også, at Munksgaard ikke har hjernerystelse, men kun var i styrkelokalet. Det sidste er dog ikke helt korrekt, da han også var ude at løbe og selvtræne på græs i dag.

Svar #52
Lidt nyt fra forårsgræsset: Man skulle umiddelbart tro, at den første af vores “hovedpiner”, vi skulle se på banen igen, var Munksgaard. Men lige nu ser det ud til, at Backman er ved at gøre sig klar til kamp igen, hvorimod der stadig er skånekost til Munksgaard. I dag var der fuld skrald på Backman, så det ville ikke undre mig, hvis han erstattede Juelsgaard på søndag, så han kan nå at få lidt spiltræning, inden det for alvor går løs. Men, men ... det er jo altid staben og manden selv der trykker på go-knappen, når det gælder hjernerystelse, men det så rigtigt godt ud i dag.

Svar #53
Lidt nyt fra forårsgræsset: Man skulle umiddelbart tro, at den første af vores “hovedpiner”, vi skulle se på banen igen, var Munksgaard. Men lige nu ser det ud til, at Backman er ved at gøre sig klar til kamp igen, hvorimod der stadig er skånekost til Munksgaard. I dag var der fuld skrald på Backman, så det ville ikke undre mig, hvis han erstattede Juelsgaard på søndag, så han kan nå at få lidt spiltræning, inden det for alvor går løs. Men, men ... det er jo altid staben og manden selv der trykker på go-knappen, når det gælder hjernerystelse, men det så rigtigt godt ud i dag.

Gode nyheder, selvom det er voldsomt at det slag, Munksgaard fik, har været så slemt.

Ønskescenariet mod Horsens er, at Backman og Hausner starter på banen, og at Hausner og Tingager får anden halvleg. Så kan Hausner prøve at begå sig med begge makkere.

Ideen med Backman først, er, at vi så kan skifte Tingager ind, hvis Backman skulle få problemer med hovedet. Det er lidt svært den anden vej rundt, hvis Tingager allerede er skiftet ud.

Svar #54
Det ville være fantastisk med Backman/Tingager klar til play-off kampene.

Svar #55
Til træningen økonomiseres der stadig med kræfterne her 3 dage før kamp, så alle kan yde det optimale.
Julle, Munksgaard, Backman, Stage, Amini, Bundu og Patrick er på forskellig skånekost. Spændende hvem der kommer til at dække bagkæden i første kamp.

Svar #56
Til træningen økonomiseres der stadig med kræfterne her 3 dage før kamp, så alle kan yde det optimale.
Julle, Munksgaard, Backman, Stage, Amini, Bundu og Patrick er på forskellig skånekost. Spændende hvem der kommer til at dække bagkæden i første kamp.

Jeg hørte Kim Robin Graahede sige at der er bekymring omkring Patrik Mortensens tilstand i den seneste udgave af det Hvide Snit, de håber han bliver klar til på søndag, men er ikke sikre:

Afsnit 33 - AaB og kampen om den hvide Twix | Det Hvide Snit - en podcast om AGF

Svar #57
Ja, og det er der katastrofen omkring vores trup-sammensætning forud for sommerens transfervindue.
Det nytter sgu ikke at man skal tilbage til at overveje Stage på toppen, såfremt vores eneste kvalificerede angriber er ude. 

Ammitzbøl er måske fremtidens mand, men han er jo ikke ham man skal sætte lid til at skulle bære klubben/holdet, men løftes af de andre (endnu)

Svar #58

Jeg hørte Kim Robin Graahede sige at der er bekymring omkring Patrik Mortensens tilstand i den seneste udgave af det Hvide Snit, de håber han bliver klar til på søndag, men er ikke sikre:

Afsnit 33 - AaB og kampen om den hvide Twix | Det Hvide Snit - en podcast om AGF

Den er jeg optimistisk på. Han har haft lidt problemer længe, og derfor har man skånet ham de seneste kampe og mest lavet løbetest på ham til træning.

Svar #59
Optimismen i.f.t. Patrick i første AaB kamp viste sig desværre at være for stor. Det var albuestødet, der stadig holdt ham ude.
Der er dog forhåbninger om, at han og/eller Munksgaard skulle kunne være tilbage i truppen på søndag.

Desværre er der stadig lange udsigter til, at Backman vender tilbage. Mon ikke vi i bedste fald først ser ham igen efter sommerferien ? Det har været en rigtig alvorlig hjernerystelse, han pådrog sig. Han kan fint træne med i løb og boldøvelser, men hovedet bliver stadig påvirket, hvis han header. Det er foruroligende.

Simple Audio Video Embedder