Spring til hovedindholdet
Emne: Lidt nyt fra træningsbanen (Læst 6251 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Lidt nyt fra træningsbanen

Svar #30
Jeg synes, at man er alt for ukritisk overfor Ryan Mmaee, hvis formationen bruges som undskyldning for,  at han slet ikke slog til. Forudsætningerne for at lykkes som angriber i AGF er ikke værre end de fleste andre steder. 

Derudover er en fysisk stærk angriber, der har sine styrker med ryggen til mål, da netop prototypen på en enlig 9'er. Endeligt synes jeg, at Ryan Mmaee er ret uinteressant for AGF på både den korte eller lange bane.  Jeg kan slet ikke forestille mig, at der er nogen chance for, at han er i AGF efter sommerpausen.

Svar #31
Endeligt synes jeg, at Ryan Mmaee er ret uinteressant for AGF på både den korte eller lange bane.  Jeg kan slet ikke forestille mig, at der er nogen chance for, at han er i AGF efter sommerpausen.

Det er jo lige præcis det, jeg mener. Mmaee virker allerede fra engang i efterårssæsonen til at være blevet kørt ud på et regulært sidespor og, i eksemplet, endte bag Stage i kampen om pladsen på toppen. Der er intet, der rigtig indikerer, at vi vil noget som helst med ham længere, så min undren og ærgrelse over klubben er, at man ikke søger at sætte ham fri i januar, og giver ham og Liège en mulighed for at finde ham et andet græs at fortsætte sin udvikling på. (-hvis tingene altså forholder sig således - jeg har selvsagt kun mine indtryk at gisne på.)

Konkurrence om pladserne er sundt - også for Mmaee at lære - men at bruge sin tid som 2. års senior på at dele autografkort ud på kampdage i et fremmed land, i en fremmed klub, man i øvrigt kun er til låns i, det vil jeg gerne forholde mig kritisk til, om der nogensinde er nogen, som overordnet har udviklet sig positivt på.
Både klub og spiller spilder lidt hinandens tid her, og det forstår jeg ikke, man ikke har bragt til ende for hinandens skyld.

Svar #32
Der er intet, der rigtig indikerer, at vi vil noget som helst med ham længere
En skade til Patrick Mortensen vil jo lynhurtigt gøre Mmaee aktuel igen, i hvert fald på bænken. Man skal også huske at en beslutning om at ophæve lejemålet (hvis det overhovedet var muligt) skulle være sket inden han blev skadet i den første træningskamp mod OB den 15. januar. Altså inden Patrick Mortensen overhovedet havde spillet et minut for os. 

Svar #33
At både Riel og Mmaee er her endnu er spild af alles tid. De er begge helt ude på et sidespor. At Riel ikke selv har gjort noget for at komme videre er ubegribeligt. Så sjovt må det heller ikke være kun at træne. Selv med en håndfuld skader er der ikke plads i 18 mandstruppen. For de fleste andre er penge ikke alt.

Svar #34
At både Riel og Mmaee er her endnu er spild af alles tid. De er begge helt ude på et sidespor. At Riel ikke selv har gjort noget for at komme videre er ubegribeligt. Så sjovt må det heller ikke være kun at træne. Selv med en håndfuld skader er der ikke plads i 18 mandstruppen. For de fleste andre er penge ikke alt.
.....men pengene bliver vist ikke større for Riel, og det er vist det han prioriterer.....

Svar #35
 .....men pengene bliver vist ikke større for Riel, og det er vist det han prioriterer.....
 Riel kom sent igang med at tjene gode penge i sin karriere. Han er snart 30. 
Han lever af at være professionel fodboldspiller, og møder på arbejde, og gør det ifølge stiften "fint" til træning. Jeg husker endda en podcast fra Stiften hvor de sagde at Riel bare pløkker mål ind til træning. 

Uanset hvad, så er Riel igang med at sikre sin pension. Og da han aldrig før har fået en løn i nærheden af den han har lige nu, så kan man jo nærmest ikke andet end at forstå ham en smule. Selvom det er skide irriterende. Men der må være tale om at DN ikke kan udstå Riel siden at han nærmest har nægtet at bruge ham. 
Samtidig kunne ingen vel fortænke DN i at Mmaee stod foran Riel i efteråret? De var jo begge bag Stage endda.

Svar #36
Ang. Riel må PC skrue købmandshatten på......hvis det er sikkert og vist at DN ikke vil benytte Riel, så skal han entes sælges eller lejes ud på bedste økonomiske vis.
Hvis han f.eks får 100k i mdr. løn, så kunne han måske lejes ud til 30-40k i en 1. div klub eller Norge/Sverige m.fl...? Eller sælges ud fra samme tilgang: Hellere få noget ind end lade det være Pallis Tivolibod.....

Svar #37
Ang. Riel må PC skrue købmandshatten på......hvis det er sikkert og vist at DN ikke vil benytte Riel, så skal han entes sælges eller lejes ud på bedste økonomiske vis.
Hvis han f.eks får 100k i mdr. løn, så kunne han måske lejes ud til 30-40k i en 1. div klub eller Norge/Sverige m.fl...? Eller sælges ud fra samme tilgang: Hellere få noget ind end lade det være Pallis Tivolibod.....
Selv en købmand kan ikke sælge/udleje mennesker som ikke vil sælges eller udlejes. Det handler jo også om hvordan Riel bor/arbejder. Man kan ikke bare udleje ham til Hobro eller Vendsyssel. 1: fordi han sikkert ikke vil det. 2: ikke er super populært at overtage hele eller dele af hans løn. Og da han ikke nåede at at spille mere end 8 kampe i SL for Helsingør, så kan jeg godt forstå hvis klubberne ikke umiddelbart står i kø.

Men først og fremmest tror jeg simpelthen ikke at Riel gider. Jeg tror han har det ganske fint i AGF, og træner/arbejder med folk han er glad for at se til dagligt, til en løn han er mere end tilfreds med. 

Ift økonomien, så er jeg helt enig i, at det ville være optimalt for AGF at få ophævet/udlejet ham billligt. Jeg kan bare ikke se det ske. Jeg er bare glad for at PC lærte af den handel, og ikke har lavet nogen lignende siden, og eksempelvis kun skrev 10 måneder med Mmaee med købsoption istedet.

Svar #38
Nej, den køber jeg ikke....synes jeg læser han er i Kbh/Helsingør hver weekend mere eller mindre. HVis dette er tilfældet MÅ det være attraktivt at kunne komme til at spille i Hovedstadsområdet - lidt sportmansship har han vel i sig.....og med mit forslag går han jo ikke ned i løn, men GF får en lavere personaleudgift. Jeg nægter at tro han bare er er 100% tilfreds....

Svar #39
Stiften har talt med Niklas Backman:

http://stiften.dk/artikel/563824

Det var et hårdt skud, som jeg fik lige i hovedet. Jeg havde det lidt dårligt bagefter men dagen efter var det ok. Det var to dage før Sønderjyske-kampen og den kamp spillede jeg. Men det blev værre igen efter kampen og jeg havde det dårligt i nogle dage. Det bliver stille og roligt bedre, men det er stadig ikke 100 procent. Og jeg vil ikke forcere noget, når det handler om en lille hjernerystelse

Det er pisseærgerligt. Jeg kom tilbage og nåede at spille tre kampe, som vi vandt med clean sheets. Det er klart, at det er hårdt at sidde ude igen. Men jeg prøver på at komme tilbage, som jeg efterhånden har prøvet nogle gange.

David Nielsen:
Han er tilbage når han er tilbage og han er ikke klar lige foreløbigt. Han skal bruge tid til at komme sig over det.

Svar #40
Backman deltager igen i træningen. Håber han allerede er klar til Vejle.

Svar #41
Backman deltager igen i træningen. Håber han allerede er klar til Vejle.
SÅDAN... Kæft det er gode nyheder, tak for det.

For opklaringens skyld, er "håber han allerede er klar til Vejle" et udtryk for dit personlige håb, eller noget de melder om?

Svar #42
Nej, klubben har ikke meldt noget ud, men når man begynder dagen med opvarmning på lige vilkår med de øvrige spillere, har man da lov at håbe.

Men mon ikke at staben nok skal finde balancen mellem at være sikker på, at han er helt klar, samtidig med at man meget gerne vil have ham på banen i en fart .

Svar #43

Nej, klubben har ikke meldt noget ud, men når man begynder dagen med opvarmning på lige vilkår med de øvrige spillere, har man da lov at håbe. 

Men mon ikke at staben nok skal finde balancen mellem at være sikker på, at han er helt klar, samtidig med at man meget gerne vil have ham på banen i en fart .
@Di Stefano‍ 

Ja okay. Jeg venter med at få hænderne over hovedet til jeg hører at han deltager i træningen med bold. For han må jo gerne varme op og løbe etc. Men hvis de holder ham ude af spillet med bold for at skåne ham, så spiller han jo i hvert fald ikke.

Svar #44
Jeg fik kun en melding om, at han deltog i træningen på lige fod fra start, så jeg formoder da, han var med hele vejen. Men det må vi lige få bekræftet fredag, da jeg mener, der er træningsfri i dag.

Simple Audio Video Embedder