Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: Vejle - AGF, Søndag d. 21.04.2019 kl. 18.00 (Læst 3813 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: Vejle - AGF, Søndag d. 21.04.2019 kl. 18.00

Svar #90
Det er efter min mening særdeles urimeligt hvis en dommer skal undlade at bruge sin faglighed og bevidst dømme mod hvad han mener er korrekt.
Det er ikke i spillets ånd, at der scores ifbm dommerkast; så hvis der er den mindste tvivl (og her var der endda snarere en meget stor tvivl), så giver det rigtig fin mening, at dommeren bruger sit skønsmæssige råderum til at lade tvivlen komme et målspark til gode. Længere er den ikke.
Er jeg gået glip af, at dommeren har sagt han var i tvivl?

Edit: Det svar jeg lige kunne finde fra dommeren
   Ved det første mål sagde han følgende:

- Det er sådan, at når dommeren lader bolden falde, så er der ét kriterie, som skal være opfyldt. Det er, at der er to spillere, der skal røre bolden, inden den går i mål, og det er vores skøn i kampen. Derfor er der scoring, siger Peter Munch Larsen, som slår fast, at han dermed føler sig sikker på, at AGF-målmand Grabara rørte bolden i situationen.
Selvfølgelig skal han ikke gå imod det han skønner er sket - du beder ham dømme noget som han ikke mener.

Hvilket ramaskrig ville der ikke have lydt, hvis han havde skønnet der ikke var mål og tv-billederne efterfølgende viste at der var klart hånd på.

Svar #91
Hvilket ramaskrig ville der ikke have lydt, hvis han havde skønnet der ikke var mål og tv-billederne efterfølgende viste at der var klart hånd på.
 I det her tilfælde højest et "tak" fra alle parter, hvilket det efterfølgende forløb bedst viser.

Svar #92
I det her tilfælde højest et "tak" fra alle parter, hvilket det efterfølgende forløb bedst viser.
Det er der jo så delte meninger om:-)

Svar #93
Jamen vi skal da have mest mulig drama ud af den situation. Der var den løsning der blev valgt af dommeren da den mest optimale.
Jeg påeger blot at dommeren NEMT kunne have håndteret det anderledes med lovens bogstav og fodboldens ånd retmæssigt bag sig.
Men de to annullerede mål beviser blot min påstand, at der skønnes for fuldt fart i sådan en kamp: Linievogteren SKØNNER at AGF spilleren er offside selvom vi tydeligt kan se noget andet på tv.
Sårn er det bare.
Videre.

Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Simple Audio Video Embedder