Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: Vejle - AGF, Søndag d. 21.04.2019 kl. 18.00 (Læst 3814 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: Vejle - AGF, Søndag d. 21.04.2019 kl. 18.00

Svar #30
Sikken en dag

Du glemte, at Bundu som højreback driblede rundt i eget felt og lavede straffe - som Grabara reddede!

Sana scorede desuden et mål der fejlagtigt blev underkendt for offside, (og fik et gult kort oven i købet).

Lunding scorede også et mål hvor offside kendelsen var ret tynd.

To kendelser som man i “normale” kampe ikke glemmer at få med, men som sagtens kan overses i en kamp som den i dag.

Svar #31
 Det er nok en pæn beskrivelse. Har lige genset den igen - Lunding var klart onside da han blev spillet.

Svar #32
Mærkelig kamp, måske fed - for den skal lige fordøjes.

Der var mange kontroversielle kendelser men bottomline, så er Vejle vel selv skyld i de afgørende momenter.

Sousa var klokkeklar og det anerkender de også. Greve skulle have en advarsel og blev ved med at parlamentere med dommeren i stedet for at komme på plads - det gør han formentlig ikke næste gang.

Bortset fra det - stor respekt til Vejle for deres fairplay og måden de har løftet deres spil på i gruppen. Egentlig lidt synd de ligger hvor de gør men det er jo pga. kampene i grundspillet. I stærk kontrast står Horsens som kun har scoret 2 mål i noget der ligner 8 kampe men alligevel er placeret som 2'er i gruppen.

Svar #33
Det er ikke første gang der er ballade til en kamp mellem Vejle og AGF

Største skandale i Jysk Fodbold
Hellere en ”grim” sejr end at tabe 1-4 på en naiv omgang ”fremad, march”.
Det ligger i klubbens DNA.
Knofedt fremfor kæleri.
AGF

Svar #34
Det er ikke første gang der er ballade til en kamp mellem Vejle og AGF

Største skandale i Jysk Fodbold

Det var også lidt en Cowboy-kamp i dag, men også kampen hvor vi så Patrick Mortensens første hattrick! (Af mange) Det skal man ikke glemme imellem alle gemenhederne.

Svar #35
Sana scorede desuden et mål der fejlagtigt blev underkendt for offside, (og fik et gult kort oven i købet).

To kendelser som man i “normale” kampe ikke glemmer at få med, men som sagtens kan overses i en kamp som den i dag.

Vi kan nu heller ikke ignorere at Stage skulle have haft et rødt kort lige efter 1-0 scoringen.
Helt vildt at han slap for det, når dommeren jo rent faktisk så hvad der skete, men nøjedes med at give ham et gult kort.

Den vildeste kamp jeg har oplevet på professionelt niveau.
(I serie 6 kan alt ske)
Og endnu et kapitel til AGF og Vejles indbyrdes historie.

Svar #36
Der var endnu flere aktioner, der kunne skrives på den lange liste over vilde ting.
- Bundu blev skadet, da han driblede i eget felt, og gav et straffe, som blev brændt
- Amini ramte stolpen på et langskud i første halvleg
- Anbo skulle have haft rødt, da han ramte Tobias Mølgaard bagfra. Mølgaard rendte så rundt i 10 min og kunne ikke finde ud af, om han var død eller levende.
- Hausner skulle cleare en bold, ramte den helt skævt og var dernæst ved at heade en tilbagelægning lige i fødderne på en Vejle-spiller

Og så må jeg lige rose vores unge forsvarsspillere. Vejle lagde et gedigent tryk i den sidste del af kampen. Og det hjalp ikke, at alle vores offensivspillere (inkl. vores højreback Bundu) bare stod på modstanderens banehalvdel og ventede på bolden. Men alligevel formåede de at holde Vejle fra at score.

Min lille dom over de 3 unge:
- Anbo gør det rigtig godt. Der er selvfølgelig stadig rigtig meget at arbejde med, men ham er jeg helt tryg ved
- Hausner minder lidt om Okore. Glemmer at tænke sig om, handler impulsivt og stoler rigtig meget på sin egen fart og styrke. Det er tit ved at blive farlig omkring ham, selvom han heldigvis fik reddet kastanjerne ud af ilden i går. Men han har helt klart et stort potentiale, og så har han en rigtig god teknik af en forsvarsspiller.
- Thøgersen er rigtig dygtig allround, men virker lidt langsom i tanke og handling. Han kommer derfor ofte for sent i taklinger. Så enten skal der arbejdes med reaktioner eller positionering eller begge.

Svar #37
En lille dom over de 3 unge:
- Anbo gør det rigtig godt. Der er selvfølgelig stadig rigtig meget at arbejde med, men ham er jeg helt tryg ved
- Hausner minder lidt om Okore. Glemmer at tænke sig om, handler impulsivt og stoler rigtig meget på sin egen fart og styrke. Det er tit ved at blive farlig omkring ham, selvom han heldigvis fik reddet kastanjerne ud af ilden i går. Men han har helt klart et stort potentiale, og så har han en rigtig god teknik af en forsvarsspiller.
- Thøgersen er rigtig dygtig allround, men virker lidt langsom i tanke og handling. Han kommer derfor ofte for sent i taklinger. Så enten skal der arbejdes med reaktioner eller positionering eller begge.
Egentligt meget enig i vurderingerne.

- Anbo slår ikke større brød op end han kan bage og løser opgaven kompetent.
- Hausner synes jeg virker rigtigt spændende. Når først han lige får 50 seniorkampe under bæltet kan han blive rigtig, rigtig god. God teknik, hård i duellerne og dejligt aggressiv. Så skal han bare lige lære at det ikke er U-19 fodbold længere.
- Thøgersen har nogle virkeligt gode indlæg og generelt nogle virkeligt gode offensive aktioner. Assist både i går og mod VFF med indlæg helt ude fra sidelinjen. Synes også han virker lidt tung i bevægelserne i det defensive (han er vel også fysisk lidt større end de fleste moderne backs). Men Thomas Helveg var jo også lidt stor af en back at være og han fik jo en meget fin karriere...
- Tager også lige Lunding med. Det virker til at modstanderne har læst ham lidt nu - eller så er han bare lidt i en bølgedal ift. starten af sæsonen. I hvert fald lykkedes han ikke med så mange 1 mod 1 aktioner. Men virkeligt gode dybdeløb og blev snydt for et mål pga. fejlagtig offside.

Men apropos debatten om gavnen af så mange unge spillere på banen af gangen, så fik de da en på oplever en i går! Stærkt at de holdt hovedet koldt og de holdt jo faktisk Vejle væk fra de vilde chancer på trods af en vild indianerkamp.

Gad i øvrigt vide om Thøgersen og Ankersen havde fået at vide, at de skulle tirre Souza? De gik meget hårdt til ham flere gange inden sikringen sprang for ham.

Svar #38
Havde håbet at se Kaastrup i går.
Nogen der ved hvad der sker omkring ham?
Hellere en ”grim” sejr end at tabe 1-4 på en naiv omgang ”fremad, march”.
Det ligger i klubbens DNA.
Knofedt fremfor kæleri.
AGF

Svar #39
Fem nedslag fra Vejle - AGF Fodbold

Moderskibet har lavet et 5 nedslag om kampen.

Yngste start-11'er i sæsonen er et af dem :)
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #40
Når man sjældent er på stadion var det her en ret velvalgt en at se live :)

Med en del reserver og en sen sejr mindede den på en måde om Sønderjyske-kampen, men måden sejren kom i hus på var en anelse mere dramatisk... Jeg havde ikke de store forventninger med så mange unge, men de gjorde det fornuftigt og holdt generelt VB fra store chancer. Vi blev hjulpet en del af Sousa der i starten gav os en del problemer og hvis man i Vejle efterfølgende man er utilfredse med noget skal den den rettes mod ham. De har ikke rigtig kunnet spare spillere i påskeprogrammet og med 10 mand så længe måtte det næsten gå galt til sidst. Udvisningen - og alle kontroverserne - gør det hele lidt sværere at vurdere, men det er meget opløftende at se en bagkæde med tre af vores egne unge og urutinerede klare den opgave.

Jeg håber Vejle overlever, det er lidt federe kampe end mod Hobro/VFF og formentlig også dem der bliver nummer to i førstedivision.

Svar #41
Jeg sagde til min kære gamle far jeg havde med, at det ville blive 3-2 eller 4-3 til AGF. Imod SøE sparede vi offensiven, og havde gode folk nede bagved. Det blev en kamp hvor vi intet skabte, og skulle forholde os til SøEs offensiv hele tiden.

Imod Vejle fik jeg da startopstillingen kom bekræftet at det ville blive omvendt efter mit bud. Vi havde de unge bagi, men de bedste og mest rutinerede oppe foran. Så jeg tænkte at vi ville score en del mål, men også lukke mål ind.

Jeg endte med at bette på 4-2 og 4-3, og min far fik sgu en på opleveren.

Og spørgsmålet er, om ikke posen blandes imod Horsens ift at spare offensit/defensivt. Jeg tror man lærte lidt at SøE-kampen ift at man ikke bare kunne spare hele offensiven, da modstanderen så får foræret hele kampen. Alt blev jo også vendt på hovedet i den kamp da Lunding, Bundu og Mortensen kom ind.
Jeg håber Vejle overlever, det er lidt federe kampe end mod Hobro/VFF og formentlig også dem der bliver nummer to i førstedivision.
@Winther
Enig. Der er masser af grunde til at jeg ønsker at det bliver Vejle der overlever og Vendsyssel der rykker ud. Et par af dem der står stærkest er, at Vendsyssel ligger så skide langt væk, og er en meget uattraktiv away for mig at se. Hobro falder lidt i samme kategori. Vendsyssel har AJA som jeg vil have til AGF. Hobro har været med så mange år nu, at de for mig at se repræsenterer et hold vi har lidt nylig historie med.

Men jeg vil hellere have Viborg og Silkeborg oppe, da jeg personligt har langt mere fodboldhistorie med de to klubber end Hobro.
Faktisk vil jeg rangere Vejle på linje med Silkeborg og Viborg. For jeg har ikke været med i dengang hvor AGF og Vejle kæmpede om mesterskaber sammen for 50+ år siden. Og jeg er opvokset ved Ry tæt på Silkeborg, så dem hadede jeg inderligt.

Så jeg anderkender at en klub som Hobro jo faktisk har spillet sig mere under huden af mig de senere år pga antallet af år de har været med. Men sådan kan alle klubber jo komme til, hvis de er der længe nok. Traditioner og historier skabes på ny, og er jo ikke kun nævn fra fortiden.

Men kampene i Vejle kan noget, som kampene i Hobro (& Vendsyssel) aldrig har kunnet. Skabe kæmpe spænding for mig, selv på dage hvor AGF ikke har kniven for struben som i går. Og det kommer kun med traditioner/historie/og i byer der elsker fodbold som os. Og det gør de i Vejle må man sige. Fedt at se og opleve igen og igen.

Og ja, så spiller de jo også fodbold som er mere værd at kigge på for den objektive tilskuer end Hobro/Horsens eksempelvis har gjort det.
Personligt kan jeg jo godt lide at Horsens er med, fordi det er en god away. Og det betyder en del. Så lad os få Vendsyssel og måske Hobro byttet med Silkeborg og Viborg, og lad Vejle+ SøE/Horsens overleve, og lad os så se hvem der klarer cuttet næste år hvor der skal findes 3 nedrykkere.

Svar #42
Vi har nogle karantæner så de udskiftninger til Horsens-kampen giver selvfølgelig sig selv, men spørgsmålet er hvem der ellers skal spares. Der er en uge mellem kampene igen nu, så vi behøver vel ikke tage helt så meget hensyn til den del, men kan dog spekulere i at undgå skader eller lade nogle unge få mere spilletid. Der er vist ikke nye spillere i karantænefare? Jeg håber ikke vi amputerer angrebet for meget så vi kan få en sejr, men det er vel også rimelig oplagt at spille Ammitzbøl igen her. Hvis han fx kunne få Toutouh, Sana, Lunding som den offensive del af midtbanen og Hvidt/Guira og Amini bagved bør han kunne få lidt at arbejde med. Defensivt kunne vi såmænd godt nøjes med at skifte Juelsgård ud med Tingager, selvfølglig scorer Horsens på et tidspunkt, men med Grabara til at dominere feltet på deres dødbolde er der vel ikke alverden at frygte.

Svar #43
Det er i øvrigt en ret vild straffesparksstatistik og udnyttelsesgrad (scoret/tildelt):

AGF for 0/1
AGF imod 3/7

Vi har fået tildelt færrest (delt med Hobro og Randers) og har begået flest af alle med 7 (næste hold 5). Vi har selv brændt det ene vi har haft,  men altså også reddet mere ene halvdelen af dem imod og det er vel kun TK af de mange målmænd den her sæson der ikke har taget et straffe.

Svar #44
Jeg tror vi stiller i næsten stærkeste opstilling. Ellers får nogle af de spillere der har siddet over pludseligt meget langt mellem kampene. F.eks. kunne Munksgaard nok godt bruge lidt kamptræning, hvis ellers han er klar igen. Men David ville nok gerne kunne skifte 6-7 spillere efter en time, hvis ellers han måtte😁

Simple Audio Video Embedder