Spring til hovedindholdet
Emne: Fobier (Læst 2625 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Fobier

Svar #60

Jeg kan ikke lade være med at tænke over en koncert jeg var til for et par år siden til Smukfest, der var 20.000 mennesker
som havde en kæmpefest med Odense Assholes. Deres sange ville bonge ud på alle krænkelses parametrene hos alle
de krænkelsesparate, og alligevel havde alle en god aften.

De af jer som synes bøsseråb er nedgørende, ville I egentlig så fremover kunne deltage i sådan en type koncert?

Jeg ville sagtens, da præmissen er sat til at det er ok. På sæt samme vis som til en fodboldkamp.

/Aske

Svar #61
De af jer som synes bøsseråb er nedgørende, ville I egentlig så fremover kunne deltage i sådan en type koncert?

Jeg ville sagtens, da præmissen er sat til at det er ok. På sæt samme vis som til en fodboldkamp.
 Der er i min optik gigant forskel på at opsøge en koncert med et band, som man ved indeholder den type skældsord i teksterne som er en del af produktet, og så til at folk vælger at råbe det af egen fri vilje i en helt anden kontekst. Ligesom du heller ikke kan sige, at folk bare kan lade være med at tage bussen, hvis du vælger at køre med bussen hver dag og råbe "bøsserøv" efter alle. Og busselskabet kan iøvrigt også forbyde dig adgang, ligesom fodboldklubberne kan forbyde dig adgang til stadion hvis du råber "bøsserøv" der. 

Homofobi og racisme er ikke en del af produktet fodbold. Det er dumme gamle vaner og traditioner, som snart hører/bør høre fortiden til, som folk føler sig frie til at ytre på fodboldstadion, men ikke andre steder. Og da det er et underholdningsprodukt, kan klubberne forholde sig til, om de som udbyder af det produkt vil lade homofobi og racisme som en del af det. 

Og når klubberne/foreningerne har taget den beslutning, så kan du som tilskuer/køber selv bestemme om du vil købe billet og deltage. 

Svar #62
Aske, du er med på at Odense Asshole er en parodigruppe og fyrene bag dem hedder Fler' Farver? De smed maskerne i 2010 til info.

Og for at svare på dit spørgsmål, nej jeg ville ikke gå til en koncert og have en fest hvis det der var den samlende kraft var at hænge en udskældt gruppe ud.

Og jeg er hamrende uenig i dig med at "præmissen er sat til OK" til fodbold. Undskyld mig, men se dig omkring? Hvorfor tror du det her bonger ud i hele landet? Hvorfor er der homoseksuelle fans der pludselig taler ud om hvor nedern de synes det er med homoråb på stadion, og hvorfor er der en træner der anonymt fortæller til mediano om hvorfor han ikke gider springe ud i fodbold-DK. Og stadig et rungende "0" homoseksuelle udøvere på højeste plan i DK.

Vi SKAL rykke os ind i nutiden og vi skal gøre det nu!

Svar #63
Jeg er kommet frem til et kompromis.
Fremover skal alle fans bare synge "Fischer er pædofil" til Victor Fischer.

Det er efter min mening ikke for grimt til en person som Fischer og jeg er ret sikker på at der ikke er nogen der bliver stødt på de pædofiles vegne.
Debatten er hermed sat skakmat.  Tak fordi I deltog. Næste emne.

Svar #64
Apropos fobier - så har Jan Jensen vel ret i hans kritik af DBU & co som syntes det er fint at afholde Wm i Quatar Håbløst, DBU! – Ekstra Bladet

VM I Qatar i 2022 er uden sammenligning den største fejltagelse, FIFA nogensinde har begået. Det siger ikke så lidt.

Også danske fodboldfans har øje for problemerne i den lille ørkenstat, og derfor var det en gave for dem, da DBU straffede ringeagtsytringer mod homoseksuelle på danske stadioner.

HURTIGT blev DBU udfordret på de sociale medier med det meget præcise spørgsmål: Vil I så undlade at stille op ved VM i Qatar, hvor homoseksuelle risikerer dødsstraf?

Svar #65
Apropos fobier - så har Jan Jensen vel ret i hans kritik af DBU & co som syntes det er fint at afholde Wm i Quatar Håbløst, DBU! – Ekstra Bladet

VM I Qatar i 2022 er uden sammenligning den største fejltagelse, FIFA nogensinde har begået. Det siger ikke så lidt.

Også danske fodboldfans har øje for problemerne i den lille ørkenstat, og derfor var det en gave for dem, da DBU straffede ringeagtsytringer mod homoseksuelle på danske stadioner.

HURTIGT blev DBU udfordret på de sociale medier med det meget præcise spørgsmål: Vil I så undlade at stille op ved VM i Qatar, hvor homoseksuelle risikerer dødsstraf?
Lige på kornet! Dødsstraf er ikke en eller anden mere eller mindre konkret artikuleret fobi. Det er en sanktion med irreversibel konsekvens.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #66

Lige på kornet! Dødsstraf er ikke en eller anden mere eller mindre konkret artikuleret fobi. Det er en sanktion med irreversibel konsekvens.
Stod det til mig boykotter Danmark VM hvis vi kvalificerer os. Den slutrunde personificerer alt hvad jeg afskyr ved den korrumperede side af eliteidræt og det er en skandale at slutrunden er blevet placeret i det land.

Jeg kan godt forstå hvis det er svært for spillerne at melde fra - det har jo nok været en drøm for dem siden de var 10 år gamle - men så må DBU og det "officielle Danmark" tage ansvaret på sig og melde fra.

Svar #67
Stod det til mig boykotter Danmark VM hvis vi kvalificerer os. Den slutrunde personificerer alt hvad jeg afskyr ved den korrumperede side af eliteidræt og det er en skandale at slutrunden er blevet placeret i det land.

Det vil da være besynderligt først at trække sig efter man er kvalificeret.
Skulle der virkelig være stemning for at vi ikke skal deltage i Quatar, så kan man da ligeså godt trække sig inden den første VM-kvalifikationskamp er fløjtet i gang i stedet for at spilde en masse spillere, fans' og andre holds tid med kvalifikationskampe.

Jeg håber dog ikke at det er en overvejelse DBU har.
VM og EM slutrunder er en fantastisk fest at deltage i og man kan påvirke mere ved at deltage end ved at blive væk, både som landshold og som fans.
Jeg glæder mig til Quatar '22

Svar #68

Det vil da være besynderligt først at trække sig efter man er kvalificeret.
Skulle der virkelig være stemning for at vi ikke skal deltage i Quatar, så kan man da ligeså godt trække sig inden den første VM-kvalifikationskamp er fløjtet i gang i stedet for at spilde en masse spillere, fans' og andre holds tid med kvalifikationskampe.

Jeg håber dog ikke at det er en overvejelse DBU har.
VM og EM slutrunder er en fantastisk fest at deltage i og man kan påvirke mere ved at deltage end ved at blive væk, både som landshold og som fans.
Jeg glæder mig til Quatar '22

Jeg havde da også foretrukket, at vi havde trukket os inden kvalifikationen var startet, men når det ikke er sket, må det være det næstbedste. Det sender måske også et stærkere signal, hvis man først trækker sig efter man er kvalificeret.

Man rykker i hvert fald ikke noget ved at deltage. Det bliver næppe Christian Eriksen eller andre af landsholdspillerne der stiller sig op og taler om menneskerettigheder efter en sejr.

Og ja, slutrunder kan være en fantastisk folkefest, men sgu ikke når det foregår i et land som ikke respekterer selv de mest basale menneskerettigheder og hvor de stadions der spilles på er bygget under slave-lignende forhold med tusindvis af døde. Det er sports-washing når det er aller værst og jeg kommer personligt ikke til at se et eneste minut fra den slutrunde.

Svar #69
Slutrunde i Qatar er en skamplet på fodbolde. Længere er den ikke.

Jeg vil også gerne tænke om mig selv, at jeg boykotter hele lortet når vi skriver 2022 - men det sagde jeg også om VM i Rusland, og det kunne jeg ikke holde.

Til syvende og sidst bliver det et opgør mellem mit politiske sind og min glæde ved snart sagt al fodbold...

Men jeg er helt med på, at det eneste jeg kan gøre, at at skifte kanal, så jeg vil virkelig gøre mit yderste for at lade medmenneskelighed vinde over egoistisk fornøjelse.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #70
Det kunne være fedt hvis landsholdet fx stillede op med sørgebind for de der er døde under opførslen af stadion, men det kommer selvfølgelig ikke til at ske. Fans kunne forsøge med t-shirts og bannere og kan vel dårligt smides ud af landet for det, men det vil blive svært at få med på stadion og hvis det lykkes vil tv ikke vise det. Der kommer nok også bare mange kinesere til slutrunden igen. DBU kommer heller ikke til at gøre noget, når det kommer til den slags her er parolen jo at man ikke skal blande politik og sport sammen. Der skulle komme en bevægelse blandt flere lande, inklusiv nogle store, der begyndte at melde fra, men det er helt usandsynligt og man vil sikkert bare spille videre med nogle andre alligevel.

Svar #71
Slutrunde i Qatar er en skamplet på fodbolde. Længere er den ikke.

Selvfølgelig er den længere. Det handler om hvorvidt man mener det gavner landes demokratiproces at fryse dem helt ude eller at inkludere dem i almindelige apolitiske fællesskaber og forsøge at påvirke tingene den vej.

Den måde de fik slutrunden på er en skamplet, men det er en anden snak der primært omhandler korrupte FIFA.

Simple Audio Video Embedder