Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: Sønderjyske - AGF - Dobbelttråd (Læst 3845 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: Sønderjyske - AGF - Dobbelttråd

Svar #30
Truppen er identisk med sidst bortset fra, at Toutouh og Hausner erstatter Blume og Thøgersen.

I start 11 har Stiften Toutouh, Sana, Hvidt og Guira i stedet for Blume, Ankersen, Bundu og Amini.
Karantænereglerne betyder så, at alt ruller videre indtil den afgørende play off, hvor alt bortset fra uafsonet rødt slettes.
Jeg synes, det er fint. De fire spillere er i hvert fald både friske og tændte. Om det lille dyk i kvalitet i forhold til idealopstillingen mod et topmotiveret SønderjyskE-hold så alligevel koster point, må vi se. De fire spillere ved i hvert fald, at de ikke får genvalg på søndag, med mindre de spiller en brandkamp.

Svar #31
Hmmm.... er det et udtryk for DN tror på dem eller er det B-holdet der skal have kampe i benene.

Umiddelbart syntes jeg det er lidt frisk på hjemmebane, hvor vi trænger til nogle sejre.

Nå men de bør vel være friske og have viljen til at spille sig helt ud, i et forsøg på at komme i startopstillingen. Forhåbentlig er det et udtryk for bredde i truppen og ikke en nedprioritering af en hjemmekamp, 

Svar #32
Truppen er identisk med sidst bortset fra, at Toutouh og Hausner erstatter Blume og Thøgersen.

I start 11 har Stiften Toutouh, Sana, Hvidt og Guira i stedet for Blume, Ankersen, Bundu og Amini.
Karantænereglerne betyder så, at alt ruller videre indtil den afgørende play off, hvor alt bortset fra uafsonet rødt slettes.
Jeg synes, det er fint. De fire spillere er i hvert fald både friske og tændte. Om det lille dyk i kvalitet i forhold til idealopstillingen mod et topmotiveret SønderjyskE-hold så alligevel koster point, må vi se. De fire spillere ved i hvert fald, at de ikke får genvalg på søndag, med mindre de spiller en brandkamp.

Youssef Toutouh er ulideligt ringe på kanten, men ellers er jeg også tilhænger af udskiftninger. Det var en hård kamp mandag, vi spiller igen søndag  og der kan være langsigtede fordele i at rotere.

Svar #33
Det blev som Stiften skrev, bortset fra at Patrick også sidder over og Alexander får chancen. Er ret skeptisk over Sana og Toutouh på kanterne. Ikke bedste plads for førstnævnte, og YT er stadig bare ikke i form. Det sidste er ret vildt.

Amini kommer helt sikkert ind. Han spiller kamp 100 i dag 😉.

Svar #34
Jeg havde noget hellere set Lunding få chancen på kanterne frem for Sana ude af position. Men det handler måske også om mandskabbehandling fra DNs side. Sana er nok rigeligt utilfreds over at være blevet bænket de sidste par kampe.

Men ellers glæder jeg mig bare til at se de andre unge få chancen.

Svar #35
Jeg havde noget hellere set Lunding få chancen på kanterne frem for Sana ude af position. Men det handler måske også om mandskabbehandling fra DNs side. Sana er nok rigeligt utilfreds over at være blevet bænket de sidste par kampe.

Men ellers glæder jeg mig bare til at se de andre unge få chancen.
Nu hvor Toutouh spiller højre kant havde jeg noget hellere set Lunding derinde. Han har så også været absolut blodfattig i første halveg.

Svar #36
Ok - det var en virkelig ringe kamp. Ingen af holdene kunne ret meget, SønderjyskE ville mest. I 43 minutter af anden halveg bliver vi domineret stort i egen hule, det er ikke helt godt.
Så får Rømer en hjerneblødning (selvfølgelig var der rødt)  og 90 sekunder senere er vi foran på en genialitet fra Bundu - en Dioh light :)

Det bragte mindelser om AGF i nedrykningssæsoner at se SøE - spiller godt, skaber chancer og brænder dem, og dummer sig så til sidst, så dét de faktisk har, bliver mistet. Jeg holder mig ikke for god til at gnække lidt over, at prøve at stå på den anden side i dén historie.

Alt det sagt så skal vi spille ret meget bedre i Vejle, hvis vi vil have point med hjem derfra.

Kampens smukkeste øjeblik (udover Bundus scoring), var da Glen påstod at nedsablingen af Hvidt var ren bold: "Hold kæft, Glen. Hold kæft!" En smuk og eviggyldig sandhed  :))
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #37
Så er det jeg har lyst til at bruge ordet sølle igen. Vi har spillet mange dårlige kampe med mere på spil, men det er svært ikke at tænke dagens indsats var influeret af hvad der stod på spil for de to hold. Det var, bortset fra få glimt og enkelte spillere, uinspireret, langsomt i tanke og handling, presset fungerede ikke, de vandt andenboldene, og vi havde et utal af fejlafleveringer. Der var noget individuel kvalitet fra Grabara og en flot aktion fra Bundu, der gjorde at vi på en eller anden måde alligevel vandt. Der var naturligvis også en del udskiftninger, så der manglede lidt kvalitet, men så synes man jo i det mindste ikke de skulle virke så trætte. Det er dog alt i alt også meget positivt at det kan lade sig gøre at lave de udskiftninger og vi de en kamp hvor modstanderen spiller for lidt mere. Dejligt med hjemmesejr også, dem skal vi have nogle flere af.

Er Toutouh fysisk ude af form? Det giver da ingen mening længere. Kan han ikke låne PM’s psykolog eller sådan noget?

Svar #38
Anden halvleg var elendig, men med til kritikken hører det, at første halvleg var fornuftig fra vores vedkommende.

Når Youssef Toutouh efter 6-8 måneder på Fredensvang er så langt fra at være en Superligaspiller, er det meget svært at se det projekt lykkes. Første led må være at holde ham langt væk fra kanterne. Det har han slet ikke temposkiftet til anno 2019.

Svar #39
Jeg vil godt godkende AGFs første halvleg, så er jeg også flink, men anden halvleg var ringe indtil indskiftningerne. Utroligt dårlig omgang med bolden og der vindes alt for få anden bolde. Nuvel, AGF vinder fordi de er skarpere i felterne end SøE. Resultaterne i puljespillet er 100% godkendt, men spillet med bold, der er AGF ikke kommet videre - det er for mig en af grundene til, at AGF har svært ved at komme i top 6.  Indstilling/arbejdsindsatsen i AGF truppen er dog ved at nå et højt bundniveau og ikke et bundløst niveau som under GR eller PS.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #40
Jeg vil godt godkende AGFs første halvleg, så er jeg også flink, men anden halvleg var ringe indtil indskiftningerne. Utroligt dårlig omgang med bolden og der vindes alt for få anden bolde. Nuvel, AGF vinder fordi de er skarpere i felterne end SøE. Resultaterne i puljespillet er 100% godkendt, men spillet med bold, der er AGF ikke kommet videre - det er for mig en af grundene til, at AGF har svært ved at komme i top 6.  Indstilling/arbejdsindsatsen i AGF truppen er dog ved at nå et højt bundniveau og ikke et bundløst niveau som under GR eller PS.

Enig, men nu er det næppe kampen i dag, der giver et retfærdigt billede på vores boldomgang.

Svar #41
Jeg var derude. Jeg er egentlig ikke i tvivl om, at kampen havde set anderledes ud, hvis vi ikke havde sparet et halvt hold. To af de nye faldt igennem: Toutouh og Hvidt. Vi kom til at se ringere ud end vi egentlig var, fordi vi i store perioder af kampen reelt spillede 10 mod 11. Toutouh lavede absolut ingenting. Han gik omkring. Kiggede på bolden. Til trods for, at han skulle støtte op om Anbo på højrebacken lavede han ingen tilbageløb. Tingager og Anbo fik ingen hjælp fra hans side af midten. Jeg må tilstå, at jeg har ikke noget ønske om at se Toutouhs kontrakt forlænget.  Tilbageløbet endnu et sted, hvor Bundu ændrede på kampen.
Hvidt var derimod mere uskyldig. Alder og manglende erfaring kan undskylde meget.

- Og ja, der var kraft...... rødt til Rømer. Fuldstændig sindssyg tackling. Hvis han havde ramt Bundu anderledes, kunne han have brækket benet på ham.

Svar #42
Enig, men nu er det næppe kampen i dag, der giver et retfærdigt billede på vores boldomgang.
Dejligt at være enige :) Jeg mener det nu også som værende et generelt problem, at AGF har svært ved at holde bolden i egne rækker. Her har AGF ikke rykket sig i en nævneværdig positiv retning - også noget GFs trænerstab ofte selv nævner...så de arbejder vel på det.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #43
Dejligt at være enige :) Jeg mener det nu også som værende et generelt problem, at AGF har svært ved at holde bolden i egne rækker. Her har AGF ikke rykket sig i en nævneværdig positiv retning - også noget GFs trænerstab ofte selv nævner...så de arbejder vel på det.

Jeg synes, at vi er langt bedre i pasningsspillet under David end under Glen, men det kan stadig blive markant bedre og generelt handler om, at vi skal kunne styre kampene bedre.

Min pointe var, at lige netop kampen i dag er en dårlig indikator på ovenstående problem pga. de mange udskiftninger på holdet.  Det er ikke overraskende, at vi havde markante problemer.

Svar #44
Okay, det var virkelig ikke kønt, og selvfølgelig var vi heldige. Og ja, det er bekymrende med Toutouh. Når det så er sagt, er der også en slags klasse over at vinde på sådan en dag. Og vi fik hvilet Amini, Ankersen og Blume hele kampen og Patrick og Bundu i det meste af kampen. Det kan godt få noget at sige på mandag, hvor vi givetvis kommer op mod et meget determineret, grænsende til desperat Vejle-hold, der ikke kan bruge meget andet end en sejr.

Simple Audio Video Embedder