Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd Horsens - AGF, fredag d. 4.9.2019 kl. 19.00 (Læst 2218 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd Horsens - AGF, fredag d. 4.9.2019 kl. 19.00

Svar #30
Meget overbevisende og meget overraskende. Nu spiller vi vel pludselig 4-3-3, og der er nok heller ingen tvivl om, at alle får genvalg mod SønderjyskE. Så hurtigt gik Blume i så fald fra tribune eller bænk til start-11, og næsten lige så hurtigt blev det hverdag for Lunding igen. Det er nådesløst: Han spillede seks gode eller rigtig gode kampe, faldt så med resten af holdet mod Vejle, før Bundu gjorde en forskel, fik genvalg og spillede som et monster mod Horsens. Lunding har ikke spillet sig af, men Bundu har spillet sig på, og selvom det må gøre ondt på Kasper, er det fedt at se, at vi har bredde og konkurrence om flere pladser end før.

Vigtigt også fremadrettet at få vist, at vi kan vinde over Horsens, endda klart. Vi har smidt alt for meget mod dem og mod Randers, og får vi Silkeborg og/eller Viborg tilbage i næste sæson, bliver der endnu flere hold, der er overmotiverede mod os. Det fænomen skal vi have styr på, for det er hold, som vi skal have mange point mod, hvis vi skal med i toppen af rækken.

Svar #31
og næsten lige så hurtigt blev det hverdag for Lunding igen. Det er nådesløst: Han spillede seks gode eller rigtig gode kampe, faldt så med resten af holdet mod Vejle, før Bundu gjorde en forskel, fik genvalg og spillede som et monster mod Horsens. Lunding har ikke spillet sig af, men Bundu har spillet sig på, og selvom det må gøre ondt på Kasper, er det fedt at se, at vi har bredde og konkurrence om flere pladser end før.
Det er sjovt som man ser kampene så forskelligt - jeg syntes ikke Lunding har været god i nogle af de sidste kampe og han blev især lukket helt ned af Vejle. Han har nogle små fine detaljer der vidner om et kommende (formentlig) højt niveau men det er bare ikke nok - der skal leveres og udfordres. Ja han er fra egen ungdomsafdeling, et stort talent og stadig ung men pas nu på med at sætte ham op på den piedestal, hvor han endnu ikke er nået til.

Bundu virker flere længder foran Lunding - han er meget meget mere farlig og pågående overfor modspillerne og ikke mindst falder han rigtig godt ind i samspillet med de andre. Han burde naturligvis have afleveret til Mortensen men det ændrer ikke på det overordnede indtryk.

Det var en flot spillet kamp fra vores side og vi blev for en gangs skyld ved med at gå efter målet til 2-0. Naturligvis svært at vurdere, om det var fordi vi var gode eller om det var fordi Horsens var ringe. Midtbanen virkede meget mere afstemt og i "sync" end tidligere men Sana var heller ikke det evige samlingspunkt som har en tendens til at trække tempoet ud af offensiven. Jeg ved godt jeg har været efter Sana men syntes bare ikke han har leveret siden sidste forår - det er for få snapse der kommer fra hans fødder og det er ikke nok, hvis man skal være den der orkestrerer offensiven.

Nå men selv med en "ny" højreback holdte vi dem fra at score - jeg frygtede ellers det var ved at blive lige vel offensivt men den gik.

Svar #32
Hvornår har vi haft en angriber, der kan positionere sig til 5-6 oplagte chancer i det lille felt? Vi skal vel tilbage til den tid, hvor gravhunden var skarpest!!!
@ramloser
Jeg tænkte faktisk netop på hvor meget jeg savnede Arons evne til at positionere sig korrekt i feltet og score de lette mål (også flotte), men som du siger var det jo også noget Graulund kunne. Han havde dog mere gennembrudsstyrke også, noget vi ikke har set fra PM endnu. Det har PM heldigvis også, som du er inde på ja. Noget Junker velsagtens aldrig får lært eller har i sig.

Den måde Skhirtladze kunne spille Osama i dybden, og så finde en fri Aron på bagerste med et tab in var bare effektivt. Og det er vigtigt med effektivitet.

I det lys var jeg også vild med Blume i går, som skrevet. Han er effektiv i sin boldomgang, og er i den henseende vel Sanas modsætning.

Svar #33
Bundu virker flere længder foran Lunding - han er meget meget mere farlig og pågående overfor modspillerne og ikke mindst falder han rigtig godt ind i samspillet med de andre. Han burde naturligvis have afleveret til Mortensen men det ændrer ikke på det overordnede indtryk.
Jeg kan sagtens følge dit motiv om lige at få folk ned på jorden igen i forhold til Lunding. Men du behøver ikke overdrive. På 7 kampe har Lunding scoret lige så mange mål som Bundu har på 23 (2). Bundu har lavet en del flere chanceskabende afleveringer og assists, men ikke hvis man måler i snit pr kamp.

Når det er sagt, tror jeg, det er fint, at Lunding får en mental hviler, inden han skal i spil igen. Det er vigtigt, at han ikke får en dårlig oplevelse her i starten af karrieren. Men hvis Ankersen skal være reserve på højre back kunne det da også være spændende at se Bundu og Lunding på hver sin fløj.

Svar #34
Jeg synes Jens Stage, og den rolle han udfører er afgørende for holdet igår. Han fylder så meget, at alle de andre kan frigøre sig, og ikke bliver straffet helt så hårdt for fejl. Han var out-standing.

Det sagt, så gør alle det godt, men Horsens så også svage ud, men det var også vores fortjeneste.

Svar #35
Lunding går meget ind i banen. Bundu bringer mere bredde og det er vigtigt, når Ankersen også trækker meget ind i banen. Begge backs skal mere med frem, hvis begge fløje trækker ind i banen hele tiden.

Svar #36
Jeg synes Jens Stage, og den rolle han udfører er afgørende for holdet igår. Han fylder så meget, at alle de andre kan frigøre sig, og ikke bliver straffet helt så hårdt for fejl. Han var out-standing.

Der var en episode, hvor han løb hele banens længde og fik stoppet en Horsens omstilling ved at give et indkast med en perfekt takling. Dette illustrerede meget godt Stages arbejdsindsats: Han var overalt og kom i vejen for det hele.

På TV lagde man måske ikke så meget mærke til ham, fordi han arbejdede i det "skjulte" og sørgede for, at de andre offensive kræfter havde alle forudsætninger for at brillere. Men det var fedt at se, at Niels Frederiksen lagde mærke til det. Ved ovennævnte takling, fandt kameraet ham, og man kunne se, at han havde en ansigtsudtryk a la: "fuck, hvor var det stærkt! Shit"

Jeg tror, Stage er stensikker deltager til sommerens slutrunde

Svar #37
Jeg kan sagtens følge dit motiv om lige at få folk ned på jorden igen i forhold til Lunding. Men du behøver ikke overdrive. På 7 kampe har Lunding scoret lige så mange mål som Bundu har på 23 (2). Bundu har lavet en del flere chanceskabende afleveringer og assists, men ikke hvis man måler i snit pr kamp.

Når det er sagt, tror jeg, det er fint, at Lunding får en mental hviler, inden han skal i spil igen. Det er vigtigt, at han ikke får en dårlig oplevelse her i starten af karrieren. Men hvis Ankersen skal være reserve på højre back kunne det da også være spændende at se Bundu og Lunding på hver sin fløj.
Der var lige en detalje hvor jeg skrev "de sidste kampe" O:) Det haltede imod Aab og Vejle men gjorde det ikke også mod Ob.

Jeg forventer umiddelbart store/større udsving for så ung en spiller i præstationerne og en lille hviler giver god mening. Jeg regner da med han kommer stærkt igen men det kræver hårdt arbejde. Ellers er jeg enig i at det er meget afgørende at en spiller kan score mål og der står Lunding pt. stærkt med et par mål på få kampe 8) Det må han meget gerne fortsætte med og så skal han nok blive fast starter.

Btw - det skal altså også til at være for Bundu, hvis han skal have det gennembrud som der var forventninger om.

Svar #38

Der var en episode, hvor han løb hele banens længde og fik stoppet en Horsens omstilling ved at give et indkast med en perfekt takling. Dette illustrerede meget godt Stages arbejdsindsats: Han var overalt og kom i vejen for det hele.

På TV lagde man måske ikke så meget mærke til ham, fordi han arbejdede i det "skjulte" og sørgede for, at de andre offensive kræfter havde alle forudsætninger for at brillere. Men det var fedt at se, at Niels Frederiksen lagde mærke til det. Ved ovennævnte takling, fandt kameraet ham, og man kunne se, at han havde en ansigtsudtryk a la: "fuck, hvor var det stærkt! Shit"

Jeg tror, Stage er stensikker deltager til sommerens slutrunde
Ja, det må han være og jeg er enig i at han spillede en stor kamp igår. Det var til gengæld synd for Munksgaard at han måtte gå ud, hvis han overhovedet stadig har mulighed for at snige sig med på yderste mandat.

Simple Audio Video Embedder