Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd Horsens - AGF, fredag d. 4.9.2019 kl. 19.00 (Læst 1845 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd Horsens - AGF, fredag d. 4.9.2019 kl. 19.00

Svar #15
Okay AGF fører 0-1, men AGF scorer IKKE på deres mange store chancer. En 2 måls føring til AGF er ikke for meget at forlange. Der er spillet 56 min.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #16
Endelig, ACH 0 AGF 2. Spillet 81 min.

KSDH

Svar #17
Bundu for F.....

KSDH

Svar #18
Helt igennem fortjent AGF sejr! :)

KSDH

Svar #19
Fint med en 3-0 sejr. Det var sgu rart at der var det overskud og to på, selvom der gik lang tid, før kampen blev lukket.

Jeg koger stadig over Bundu. Måske tog han fejl og troede virkelig det var sikkert, men det går bare ikke. I den situation SKAL den bare være der. Patrik Mortensen har haft et par, der burde have været der, men der er en verden til forskel på at brænde en stor chance, og så at afslutte selv på noget, der med en nem aflevering er en sikker scoring for holdet.

Hvid Bundu starter inde igen, bliver jeg endnu mere indebrændt, også selvom jeg generelt er stor tilhænger af knægten.

Svar #20
Fint med en 3-0 sejr. Det var sgu rart at der var det overskud og to på, selvom der gik lang tid, før kampen blev lukket.

Jeg koger stadig over Bundu. Måske tog han fejl og troede virkelig det var sikkert, men det går bare ikke. I den situation SKAL den bare være der. Patrik Mortensen har haft et par, der burde have været der, men der er en verden til forskel på at brænde en stor chance, og så at afslutte selv på noget, der med en nem aflevering er en sikker scoring for holdet.

Hvid Bundu starter inde igen, bliver jeg endnu mere indebrændt, også selvom jeg generelt er stor tilhænger af knægten.
Med den kamp han spillede så bliver jeg indebrændt hvis ikke han starter inde
Hellere en ”grim” sejr end at tabe 1-4 på en naiv omgang ”fremad, march”.
Det ligger i klubbens DNA.
Knofedt fremfor kæleri.
AGF

Svar #21
Shit jeg var nervøs. Det lignede længe den perfekte opskrift på endnu en uafgjort, elelr værre endnu: den perferkte opskrift på en Horsens-sejr til allersidst...
Med de chancer  PM brændte, hvade jeg godt nok løs mave og svedige håndflader. Men død og kritte, det holdt sgu hjem og sejren endte med at blive fortjent stor.

Hele holdet spillede satme godt - Bundu får min MoM - på trods af blamagen til sidst. Han var non-stop umulig for ACH at håndtere og kilde til rigtig meget godt for os. Sana må seriøst overveje om han kan komme tilbage i startopstillingen.

...og så håber jeg godt nok at Munksgaard kommer sig hurtigt.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #22
Jeg er rigtig rigtig positiv lige nu. Jeg synes det er en af de bedste kampe vi har spillet hele sæsonen.

Det kan godt være, at Horsens fik skabt et par chancer på dødbolde, men mængden af chancer vi selv skabte var imponerende og vi kunne i virkeligheden have givet Horsens en ordentlig snitter, hvis vi havde scoret bare på halvdelen af vores store chancer.

Det er dejligt at man havde løsnet håndbremsen en smule og særligt Amini fik lov til at lave flere offensive løb, hvilket i den grad var befriende, så man kunne få det bedste ud af ham.

Svar #23
Jeg synes nu også Bundu gjorde det fint. Dejligt at se ham tilbage i fuld vigør. Han skal have kritik at sjofle en sikker scoring væk, men han havde nok et lidt for stort behov for at få scoret og jeg tænker også lidt han havde spillet PM hvis vi ikke havde ført med to. PM skulle have haft sit hattrick, men det kunne han selvfølgelig også have fået på flere andre chancer. Alt i alt er det nu meget rart for en gang skyld mest at ærgre sig over at vi ikke vandt dobbelt så stort.

Det var også fint defensivt, jeg synes ikke man sad og frygtede Horsens ville score, heller ikke på deres dødbolde, som de heller ikke fik voldsomt mange af. Tilfældigheder kan opstå, men ret beset var Horsens ikke i nærheden af noget.

Svar #24
Uha... Godt jeg valgte at tage afsted her aften alligevel. Just hjemkommet er jeg bare bund-glad for Bundu og Blumes indhop i truppen, som virkelig fortjener genvalg. Det var præcis dette her jeg nævnte omkring Blume ift at skille sig hurtigere af med bolden, og være effektivt og præcis. 

Blume har iøvrigt 2. sidste for på 2 af målene (første og andet), og kæmpede som en gal oven i. 
Jeg sagde før kampen, at når Blume får et hårdt indlæg, så rammer han oftest målet, og at jeg ikke var et sekund i tvivl om, at havde Blume fået mange af de chancer som Stage og Ankersen pløkker over, så havde vi scoret flere mål. 

Men han har ikke spillet sådan her hver kamp, det er klart. Jeg husker ham i kampe som imod Vejle i efteråret, og i Odense i playoff tidligere, hvor han scorer de der mål fra kanten af feltet. Kontrollerede og hårde skud. Dejligt at se. Ankersen har vel ikke scoret udefra siden i Nordsjælland under Glen Riddersholm, hvilket forklejner hans rolle en hel del, da han jo er højrebenet og netop har som opgave/taktik at trække ind i banen og skyde. Det får han slet ikke gjort nok, og/eller godt nok. I samme omgang så fortjener han STOR ROS for at løse opgave på højre back fantastisk. Ankersen bag Bundu/Lunding, det er helt habilt reserve til Munksgaard.

Svar #25

Fordi han brænder en stor chancen?

Nu så jeg kun de sidste 20 min. af kampen, men jeg kan forstå Bundu spillede en flot kamp, så er det godt nok lidt vildt at kræve knægten bænket pga. en brændt chance. Med den logik så havde PM ikke spillet mange kampe i dette forår.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #26
Det var dæleme dejligt at se, at holdet mødte både med en anden attitude og med en anden opstilling og strategi i både opspil og forsvar. Men DN havde da i den grad også fået talt med store bogstaver.

Der er mange, mange positive ting i dag, så der er ikke mange fingre at sætte på præstationen. Man kan stadig ønske sig, at Grabaras udspark bliver bedre, og Toutouh har desværre stadig ikke niveauet, men stort set alt andet sad lige i skabet i dag. Tak.

Svar #27
Efter sidste uges indsats vil jeg nu stoppe med at dunke hovedet rytmisk ind i væggen og i stedet give mig til at kigge på alle de hånlige og enkelte truende beskeder fra sidste uge.
Det er som om overskuddet er vendt tilbage.
Troen og håbet lever.
Vi er jo AGF.
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #28

Det er givet vis den mes uintelligente kommentar, jeg til dato har læst herinde!

Bundu har i noget nær 3 halvlege været vores bedste mand, og gav kæmpe problemer for både Vejle og Horsens. Lumb er altså en ret habil og erfaren back, men han fik ikke et ben til jorden mod Bundu.

Ja, Bundu skulle have afleveret til Mortensen. Men én fejl ændrer ikke på, at Bundu spillede en virkelig god kamp.

Svar #29
Det er svært at få armene ned, selv om de lugter af sved. I store dele af kampen er Horsensforsvaret blot kegler, der mere eller mindre står i vejen for vores kombinationsspil. Selv om PM brænder 3-4 direktører, scorer han dog to kasser, men vigtigst af alt: Hvornår har vi haft en angriber, der kan positionere sig til 5-6 oplagte chancer i det lille felt? Vi skal vel tilbage til den tid, hvor gravhunden var skarpest!!! Ellers håber jeg, at en eller anden med en papkasse fyldt med bitcoins sikrer, at vi ikke mister Amini. I øjeblikket en af de stærkeste på sin position i suppen, inklusive dem, der tøffer rundt i top 6. Stærkt også, at Grabara efter sine drops i mandags stadig spiller med stor autoritet i feltet. Så må vi bare håbe, at en eller anden hvisker ham i øret, at sætte spillet i gang med hænderne. Hans spark er i kategorien: "Muligt hjerteanfald til en pensionist, som brænder for GF." Selvfølgelig er vi ikke sikret mod nedrykning endnu, men 3-4 points mod halvtyskerne vil være nok. Og kikser det, så er der to kampe mod Vejle og dagens "MODSTANDER", som stadig kan sikre os et par play offs om at få en billet til EL. Men sælg ikke bjørnen, før skindet er skudt, kast ikke med glas, når du bor i et stenhus osv., lad os glæde os over denne opløftende præstation, men tage en kamp ad gangen. Vi er en håndfuld GF'er bosiddende på djævleøen, som har løst billet til hjemmekampen mod ACH. Vi går i skarp træning med hensyn til at vores stemmer kan høres, selv om det må erkendes, at en af vennerne skråler falsk, selv på nationalhymnen. See you all, alligators!
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Simple Audio Video Embedder