Spring til hovedindholdet
Emne: Anklage - AGF hacekde Aab inden skæbnekamp (Læst 5178 gange) forrige emne - næste emne

Anklage - AGF hacekde Aab inden skæbnekamp

Voldsom anklage: AGF hackede AaB før gyserkamp – Ekstra Bladet

Puha... det var noget af en anklage.

Op til gyserkampen AaB-AGF blev AaB-trænerens konto tjekket fra en adresse Aarhus.

Det blev nordjyderne opmærksomme på, da personer – formentlig spillere – fra AGF-lejren fortalte bekendte i AaB-truppen, at en træner hos De Hvide havde koketteret med, at aarhusianerne ’havde adgang til alle AaB’s dødbolde.’

Ps: Og vi har ikke engang 1 april endnu.....

Sv: Anklage - AGF hacekde Aab inden skæbnekamp

Svar #1
Det har bare at være løgn...

Shit en skandale, hvis det er rigtigt.

Svar #2
Det har bare at være løgn...

Shit en skandale, hvis det er rigtigt.
Det er dummere end dumt hvis det er sandt. Den slags skal man bare holde sig fra.

Svar #3
Hvis det ikke er en 1. april nar de har fået smidt online lidt for tidligt, så ryger der nok desværre mindst et hoved på den sag.

Svar #4
Spørgsmålet er hvilken betydning det vil få udover at der skal rulle hoveder.
Hvordan skal andre klubber nogensinde kunne stole på os igen?
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #5
Spørgsmålet er hvilken betydning det vil få udover at der skal rulle hoveder.
Hvordan skal andre klubber nogensinde kunne stole på os igen?

Uanset om det bare er uheldigt at det kom AGF i hænde, så kan sagen blive grum fordi man får den gennem pressen og ikke AGF selv, efter at have vendt det med Allan K/AaB.

Tænker nok "blot" at de sørger for at få givet nye passwords til ansatte som hentes i AGF.
Om det er direkte på kontoret at han har glemt at skifte/logge ud, og man kommer direkte ind i Allan Ks logger når man åbner fra AGFs computere, så er det en dum sag. Men det ville i sagens natur være langt værre såfremt man har "hacket" oplysninger man ikke har.

Det her er jo forsømmelse af Allan K også, såfremt han efterlod en arbejdscomputer logget ind, og bare fortsatte uden password-skift etc etc. Jeg vil sammenligne det med dengang min kæreste havde brugt min PC til at tjekke facebook, og jeg åbnede facebook, hvor hendes konto var den aktive på min PC. Jeg nåede da at se et par ting (ikke noget farligt) inden jeg loggede af, men opdagede det først efter lidt tid.

Så altså det hele handler jo om hvordan man gør med det info man fik skrabet sammen. AGF kunne jo have oplyst AaB om sagen. Den pågældende medarbejder kunne have holdt det for sig selv etc etc.. Sagen bliver mega træls af, at det meldes at en af trænerne (ikke nødvendigvis DN/Selles) har lavet sjov/fortalt til spillerne at man havde alle AaBs dødbolddata.

Svar #6
Det er også længe siden der har været en rigtig lortesag.
Vi var vel nærmest i underskud...
Hvis det ikke er en dårlig joke.
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #7
Kombinationen af Ekstrabladet, journalister i almindelighed og "IT-afsløringer", får mig til at tænke at det er en storm i et glas vand. Der er nok næppe tale om hacking.

Svar #8
Kombinationen af Ekstrabladet, journalister i almindelighed og "IT-afsløringer", får mig til at tænke at det er en storm i et glas vand. Der er nok næppe tale om hacking.
Rent juridisk er det hacking, hvis du uberettiget skaffer dig adgang til andres IT oplysninger/programmer (som f.eks. en cloud-løsning som det lyder til er tilfældet her), så overskriften er helt berettiget. Og sker det i erhvervssammenhæng, så er straffen op til 4 år fængsel. At det så sker fordi Allan K's kodeord og password stadig hænger i en computer hos AGF er sådan set ligegyldigt i den sammenhæng.

Så det er rent faktisk en pisse alvorlig sag og vedkommende bør blive smidt ud på røv og albuer. Problemet er jo så bare hvis det er David eller Seles og ikke en længere nede i hierakiet, for så er det jo en person klubben dårligt kan undvære.

Svar #9
Den milde version:
Allan K's brugernavn og password er gemt i google chrome. En træner (u-træner, assistent eller whatever) opdager det, prøver det af ud af nysgerrighed (så man IP-logges) og laver en joke om, at man har hacket Allan K. og fået alle hans planer.

Den vilde version:
Man har opdaget fejlen, logget ind gentagne gange og brugt den viden, man har opnået i forberedelsen til kampe (dvs min. Selles er involveret). I så fald er der tale om en mellemstor skandale.

Antallet af gange, en aarhusiansk IP-adresse er logget er med andre ord ret afgørende.

Svar #10
Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at nogle ville være så dumme
1) ikke at bruge en VPN, hvis der endelig skulle hackes
2) at joke med det bagefter

Jeg forestillet mig, at Allan K. har været logget ind på en af klubbens computere, og at en eller anden ansat har åbnet siden (evt. for selv at bruge den?), ser at den er logget ind på Allan K's bruger, hvorefter han logger ud, men joker efterfølgende med, at de kunne have haft alle deres taktikker.

Måske er det ønsketænkning, men jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at klubben bevidst har hacket hans bruger og trænet ud fra det.
En efterårsprofet uden lige - vinder af Optimismebarometerquizzen E2017 & E2018.

Svar #11
Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at nogle ville være så dumme
1) ikke at bruge en VPN, hvis der endelig skulle hackes
2) at joke med det bagefter

Jeg forestillet mig, at Allan K. har været logget ind på en af klubbens computere, og at en eller anden ansat har åbnet siden (evt. for selv at bruge den?), ser at den er logget ind på Allan K's bruger, hvorefter han logger ud, men joker efterfølgende med, at de kunne have haft alle deres taktikker.

Måske er det ønsketænkning, men jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at klubben bevidst har hacket hans bruger og trænet ud fra det.

Helt enig. Hvis man laver noget gedulgt, så taler man nok ikke for højt om det.

Svar #12

Så det er rent faktisk en pisse alvorlig sag og vedkommende bør blive smidt ud på røv og albuer. Problemet er jo så bare hvis det er David eller Seles og ikke en længere nede i hierakiet, for så er det jo en person klubben dårligt kan undvære.

I så fald må vi håbe at de ofrer en bonde til at påtage sig skylden.
Magter ikke et trænerskifte igen på hverken chef eller assistentsiden.

Svar #13
Der er også den vinkel, at Allan K. ikke har været "tvunget" til at skifte sit password etc, og muligvis derfor har beholdt alt det data han opbyggede på AGF i sin tid. Det ville også være uprofessionelt. Men hold nu kæft hvor magter min hjerne ikke at det skal komme aftenen til 1.april, så man skal se på et flammehav, hvor folk mangler noget at gøre grin med...

Uanset hvad der er op og ned, og hvor slemt det er, så må man fandme håbe at AGF lærer af det her. 
En i min omgangskreds blev fyret fra Legoland-admin(!)- og skulle forlade arbejdspladsen samme dag, og måtte aldrig komme tilbage. 

Og det var altsammen, fordi han arbejdede med Legolands-billet software som er styret af en Britisk virksomhed (merlin ent.). 
Så mon ikke det fører til en protokol, hvor medarbejdere som har arbejdet med AGF fra nu skal underskrive at de logger ud/overleverer data etc etc...

Svar #14
Håber virkelig ikke nogen har tiltusket sig adgang ved at gætte Allans password eller lignende.

Der er en sandsynlighed for at en ny medarbejder har fået hans gamle pc hvor han har været logget ind automatisk. Når det er sagt, så er placeringen af en IP-adresse ikke noget man kan udlade noget af. TDC's adresser udgår fra Aarhus eller København, 3's er København, Waoo er Horsens osv.

Så der må være anden info end blot placeringen siden de går ud med en så markant anklage. Det kan også være manglende IT viden, men det vil tiden nok vise.

Simple Audio Video Embedder