Spring til hovedindholdet
Emne: Landsholdet (Læst 1048 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Landsholdet

Svar #15
Den nye slagsang for landsholdet
Nik & Jay

Lad mig se dig gå frem og tilbage
Fra side til side
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #16
Mere seriøst så tror jeg faktisk det er et godt valg.
Den røde tråd i DBU kommer i gode hænder med de to.
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #17
Btw, hvor ligger det nye i at skifte træner efter en 5-1 sejr? ;-)

Svar #18
Btw, hvor ligger det nye i at skifte træner efter en 5-1 sejr? ;-)
 Haha :D Altså nu meldes det jo faktisk ud, at Åge og Jon får EM2020 med før de skal overtage, og at der kun bliver udbetalt løn til Hjulmand/MW derefter. 

Det lyder helt skørt. Det er der lidt nyt i. Vi betalte mig bekendt dobbeltløn dengang, og flere andre gange når vi har skiftet trænere.
Jeg kan ikke forestille mig at Hjulmand og MW skal gå rundt til 2020 efter EM i Danmark bl.a. og vendte på jobbet.

Svar #19
Når vi tager i betragtning, at DBU valgte at sætte Peter Albue-Møller i sædet, er det en logisk udvikling. Han har - ofte med slag under bæltestedet - som kommentator været på nakken af Hareide. Måske er det i virkeligheden Jon T. der er anstødsstenen,  pga. misundelse over for en langt dygtigere angriber end ham selv. Hvem ved? Men at DBU endnu engang viser sig parat til at overtage galehuset fra os, er ingen overraskelse. Nr. 10 i verden, næstbedste snit pr. kamp i verden inden for de sidste to år - og det bedste snit, nogen dansk landstræner har leveret. Jamen, det er da logik at han erklæres "persona non grata" et år før kontraktudløb. Selvfølgelig håber grødhovederne i DBU, at Hareide siger op hurtigst muligt. Det kunne være en fin hævn at blive siddende og medvirke til, at vi kvalificerer os til EM. Omvendt, hvis Hjulmand og Wieghorst tager over og misser kvalifikationen - så er DBU selvforskyldt sat i gabestokken.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #20
På trods af ok resultater så har Hareide aldrig fået den folkelige opbakning. Noget af det skyldes givetvis slagsmålene mellem spillerne og DBU, hvor Hareide selvsagt ikke har nogen andel i, men man skal ikke have været længe på SoMe, fora eller deltage i diskussioner mellem venner og bekendte, før man opdager, Hareides spillestil har fået voldsom meget kritik.
Det man man godt kalde forkælelse, men landsholdet vil altid blive holdt op imod noget andet end bare resultater, fair eller ikke fair.

Timingen er ikke heldigt, men Hjulmand har sikkert været en topprioritet længe i DBU og nu var chancen der.
DBU kan ikke bare vælge og vrage blandt emner, hvilket ansættelsen af Hareide i 2015 også viste og et kig rundt omkring i Europa, viser da også, at de store trænernavne gider ikke landstræner jobbet, men Hjulmand ER et stort trænernavn i Danmark, nok det største danske trænernavn.
Derudover har vi en meget talentfuld generation som enten er U21 landsholdsspillere eller allerede er inde omkring A-landsholdet og her passer Hjulmand perfekt.

Som sagt jeg er rigtig godt tilfreds. Hareides landshold havde jeg svært ved at blive begejstret over, så meget at kampen i mandags blev set på en 2nd screen iPad.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #21
På trods af ok resultater så har Hareide aldrig fået den folkelige opbakning
I modsætning til Morten Olsen? Kan nogen dansk landstræner blive populær? Folk tror jo landsholdet er barce-fucking-lona. Det er umuligt at være populær om man så er ubesejret nogle og tyve kampe i streg. Og Hjulmand? Tjah... Havde det været for nogle få år siden havde de peget på Glen. Men den ene kan være så god som den anden.

Svar #22
På trods af ok resultater så har Hareide aldrig fået den folkelige opbakning
I modsætning til Morten Olsen? Kan nogen dansk landstræner blive populær? Folk tror jo landsholdet er barce-fucking-lona. Det er umuligt at være populær om man så er ubesejret nogle og tyve kampe i streg. Og Hjulmand? Tjah... Havde det været for nogle få år siden havde de peget på Glen. Men den ene kan være så god som den anden.

Hvad har Morten Olsen med Hareides popularitet at gøre?

Piontek og Bosse var da 2 populære landstrænere, men nej jeg har aldrig sagt, det er nemt at være dansk landstræner.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #23
Hjulmand har haft succes med et koncept hvor alle fra u7 til superligaholdet samt det afrikanske akademi skulle spille det samme system. Det primære mål at udvikle spillere med salg for øje. Kan man tænke sig noget koncept længere fra landsholdsfodbold end det?  Møn ikke Eriksen ligesom under Olsens sidste tid vil blive låst i en taktisk spændetrøje?  Møn ikke vi bliver druknet i Ajax-light possesion stil. Jeg håber det ikke men frygter det værste.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #24
På den anden side var det rent angrebsfodbold og et par hårde hunde bagtil som vandt os EM
Det danske landshold under Ricardo var vel det mest defensivt indstillede vi nogensinde har haft. Hvilket bl.a. fik Michael Laudrup til at sige fra. Men vi havde et godt forsvar og en god individualist i Brian Laudrup. 

Svar #25
På den anden side var det rent angrebsfodbold og et par hårde hunde bagtil som vandt os EM
Det danske landshold under Ricardo var vel det mest defensivt indstillede vi nogensinde har haft. Hvilket bl.a. fik Michael Laudrup til at sige fra. Men vi havde et godt forsvar og en god individualist i Brian Laudrup.

og Flemming Povlsen <3

Simple Audio Video Embedder