Spring til hovedindholdet
Emne: Landsholdet (Læst 1559 gange) forrige emne - næste emne

Landsholdet

Vi havde en tråd der hed landsholdet-eller mangel på samme. Jeg synes vi i det nye format skal nøjes med landsholdet. Jeg var nok ikke den eneste, der var tæt på at afgå ved døden med hjerteslag i går. Vild afslutning med temaet "never give up".
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Sv: Landsholdet

Svar #1
Jeg må jo blankt erkende at da vi kom bagud 3-0 skældte jeg husets uskyldige kat voldsomt ud, pissede i haven og gik sur i seng.
Fejl 40, lige der......
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #2
Jeg må jo blankt erkende at da vi kom bagud 3-0 skældte jeg husets uskyldige kat voldsomt ud, pissede i haven og gik sur i seng.
Fejl 40, lige der......

:Det er trods alt en mindre traumatisk oplevelse end at smadre fjernsynet, hvorefter en stikflamme tager fat i gardinet og huset brænder ned til grunden.

Svar #3
Vi havde en tråd der hed landsholdet-eller mangel på samme. Jeg synes vi i det nye format skal nøjes med landsholdet. Jeg var nok ikke den eneste, der var tæt på at afgå ved døden med hjerteslag i går. Vild afslutning med temaet "never give up".
Jeg må indrømme at Hareide havde en helt anden tilgang til landsholdets spillemæssige udtryk, end det jeg forventede da han blev ansat. Ikke mindst har han (heldigvis) en mere offensiv tilgang - det sætter jeg stor pris på 8)

Det er en imponerende resultatrække der efterhånden er for landsholdet - hvornår har de sidst tabt i ordinær spilletid? Flot flot comeback i går - jeg var lige ved at slukke da der stod 3-0 men valgte at lade det køre i baggrunden og det var en fornuftig beslutning:-) Dejligt de tror på det men det skal de selvfølgelig også med den række kampe - de har om nogen været "med" i alle kampe indtil slutfløjt.

Svar #4

Jeg må indrømme at Hareide havde en helt anden tilgang til landsholdets spillemæssige udtryk, end det jeg forventede da han blev ansat. Ikke mindst har han (heldigvis) en mere offensiv tilgang - det sætter jeg stor pris på 8)

Det er en imponerende resultatrække der efterhånden er for landsholdet - hvornår har de sidst tabt i ordinær spilletid? Flot flot comeback i går - jeg var lige ved at slukke da der stod 3-0 men valgte at lade det køre i baggrunden og det var en fornuftig beslutning:-) Dejligt de tror på det men det skal de selvfølgelig også med den række kampe - de har om nogen været "med" i alle kampe indtil slutfløjt.
[/quote]

Heh, sjovt som man kan se fodbold forskelligt  :) .

Jeg synes, Danmark under Hareide spiller gudsjammerlig kedelig angrebsfodbold med kampen i går som et særligt lavpunkt trods comebacket, men resultaterne kan ingen tage fra ham.

Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #5
eg synes, Danmark under Hareide spiller gudsjammerlig kedelig angrebsfodbold med kampen i går som et særligt lavpunkt trods comebacket, men resultaterne kan ingen tage fra ham.

Ja, deri er jeg i alt fald ikke enig. Jeg vil medgive kritikere, at med Schoene og Delaney som spilstyrende på midtbanen savner vi lidt fart i forhold til konkurrenterne i top 10 i verden. Til gengæld er de gode til at finde rummene, der gør ondt på modstandernes defensiv. Desuden er de i stand til at servicere Eriksen, hvilket tidligere var et problem. Læg hertil Y,Y, Poulsens fart og målfarlighed, så synes jeg faktisk, at det er ret underholdende. Dalsgaard og Stryger er naturligvis ikke i europæisk topklasse, men de holder et ret stabilt niveau. Mest af alt mangler holdet en spidsangriber, nu hvor N. Jørgensen tydeligt er faldet i niveau, men Gytkjær så ret skarp ud, i de 20 min. han fik mod Schweitz. Vi skal nok tilbage til 1998 for at finde et dansk landshold på et tilsvarende niveau - eller er jeg blind?

Svar #6
På papiret har vi et af de bedste landshold i et årti og resultaterne understreger vel også den påstand, men underholdningsværdien er mildest talt elendigt. Igen resultaterne er med Hareide, men jeg overhovedet ikke mere underholdt nu end under Morten Olsen, jeg er faktisk slet ikke underholdt, hvilket for mig er et vigtigt kriterie, når vi snakker landsholdet, måske fordi jeg er vokset op med 80er landsholdet.

Svar #7
Hjulmand bliver senere i dag præsenteret som ny landstræner efter EM 2020.

Som en stor Hareide kritiker er jeg svært fornøjet.

Svar #8
Hjulmand....!?

Altså ja, jo, men, argh, måske, YES!, NEJ!, aner det ikke.

Jeg frygter til tider flot men naivt angrebsspil. 
Men hvis det betyder, at man får et langt mere underholdene landshold, så fred være med det. 
Om et Hjulmand-landshold ville have spillet ligeså godt i VM i Rusland ved jeg ikke, men den kamp imod Kroatien var noget af det mest professionelle jeg har set et DK landshold spille. 

På den anden side var det rent angrebsfodbold og et par hårde hunde bagtil som vandt os EM, og gjorde det så flot i 80'erne.
Så jeg havde forventet en ny elkjær/Laudrup-æra, med Laudrup i spidsen for landsholdet. 

Hjulmand... Jeg er okay med det. Men han har ALDRIG fået mine interesse-klokker til at ringe.

Svar #9
Hareide skulle være skuffet over beslutningen. Det lugter langt væk af, at Hjulmand overtager landsholdet længe inden EM 2020.

Svar #10
Hjulmand er det logiske valg. 4-3-3 og ikke bange for at bringe talenter i spil. - Og selvfølgelig stopper Hareide snarest. I praksis er han handlingslammet efter pressemødet og kontrakten ud.

Svar #11
B.T. afslører: Kasper Hjulmand bliver Danmarks nye landstræner | BT Fodbold...

Artiklen i BT. Overraskende synes jeg nok. Hareide har resultaterne med sig og selvom det ikke er sindsygt underholdende, har vi ogsaa stadig begraenset spillermateriale. Der er heller ikke megen sjov ved at spille underholdende hvis man ikke vinder. Hjulmand er helt sikkert en meget dygtig traener, og det vil vaere interessant at se det med dygtigere spillere, men kan han implementere det paa landsholdet hvor han kun har spillerne i korte perioder?

Det er nok meget taenkeligt der saa skal skiftes hest midt i kvalifikationen - Hareide er dead man walking og Hjulmand er allerede klar til at traede til.

Svar #12
Det her kunne DBU anno 1990 nærmest ikke have gjort ringere.

Hareide er færdig inden ugens udgang, samme uge som han førte landsholdet til en 5-1 sejr og 11 måneder efter en VM-ottendedelsfinale.

Svar #13
Ja, Hjulmand har gjort det godt i FCN. Og Ja, det har været imponerende den måde han har fået unge spillere op på førsteholdet.

Men altså, som vi som AGF fans også har pointeret flere gange, så er der bare heller ikke noget pres i en klub, som ingen interessere sig for. Tænker der er ret så stor forskel at implicere unge spillere på førsteholdet i FCN end på det danske fodboldlandshold.

Morten Wieghorst har sgu også et ret flot CV efterhånden, i forhold til han ikke rigtig har fået noget ud af det, de steder han har været.

Svar #14
Som jeg skrev andetsteds:
Så længe det bliver mere som Hjulmands offensivt dynamiske FCN, og mindre som MWs “boldbesidende” AGF/AaB... For det var noget af det kedeligste fodbold jeg har set i lit liv på Aarhus stadion. Boldflytteri nej tak. Defensivt frygter jeg også naivitet. Let’s see!

Svar #15
Den nye slagsang for landsholdet
Nik & Jay

Lad mig se dig gå frem og tilbage
Fra side til side
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #16
Mere seriøst så tror jeg faktisk det er et godt valg.
Den røde tråd i DBU kommer i gode hænder med de to.
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #17
Btw, hvor ligger det nye i at skifte træner efter en 5-1 sejr? ;-)

Svar #18
Btw, hvor ligger det nye i at skifte træner efter en 5-1 sejr? ;-)
 Haha :D Altså nu meldes det jo faktisk ud, at Åge og Jon får EM2020 med før de skal overtage, og at der kun bliver udbetalt løn til Hjulmand/MW derefter. 

Det lyder helt skørt. Det er der lidt nyt i. Vi betalte mig bekendt dobbeltløn dengang, og flere andre gange når vi har skiftet trænere.
Jeg kan ikke forestille mig at Hjulmand og MW skal gå rundt til 2020 efter EM i Danmark bl.a. og vendte på jobbet.

Svar #19
Når vi tager i betragtning, at DBU valgte at sætte Peter Albue-Møller i sædet, er det en logisk udvikling. Han har - ofte med slag under bæltestedet - som kommentator været på nakken af Hareide. Måske er det i virkeligheden Jon T. der er anstødsstenen,  pga. misundelse over for en langt dygtigere angriber end ham selv. Hvem ved? Men at DBU endnu engang viser sig parat til at overtage galehuset fra os, er ingen overraskelse. Nr. 10 i verden, næstbedste snit pr. kamp i verden inden for de sidste to år - og det bedste snit, nogen dansk landstræner har leveret. Jamen, det er da logik at han erklæres "persona non grata" et år før kontraktudløb. Selvfølgelig håber grødhovederne i DBU, at Hareide siger op hurtigst muligt. Det kunne være en fin hævn at blive siddende og medvirke til, at vi kvalificerer os til EM. Omvendt, hvis Hjulmand og Wieghorst tager over og misser kvalifikationen - så er DBU selvforskyldt sat i gabestokken.

Svar #20
På trods af ok resultater så har Hareide aldrig fået den folkelige opbakning. Noget af det skyldes givetvis slagsmålene mellem spillerne og DBU, hvor Hareide selvsagt ikke har nogen andel i, men man skal ikke have været længe på SoMe, fora eller deltage i diskussioner mellem venner og bekendte, før man opdager, Hareides spillestil har fået voldsom meget kritik.
Det man man godt kalde forkælelse, men landsholdet vil altid blive holdt op imod noget andet end bare resultater, fair eller ikke fair.

Timingen er ikke heldigt, men Hjulmand har sikkert været en topprioritet længe i DBU og nu var chancen der.
DBU kan ikke bare vælge og vrage blandt emner, hvilket ansættelsen af Hareide i 2015 også viste og et kig rundt omkring i Europa, viser da også, at de store trænernavne gider ikke landstræner jobbet, men Hjulmand ER et stort trænernavn i Danmark, nok det største danske trænernavn.
Derudover har vi en meget talentfuld generation som enten er U21 landsholdsspillere eller allerede er inde omkring A-landsholdet og her passer Hjulmand perfekt.

Som sagt jeg er rigtig godt tilfreds. Hareides landshold havde jeg svært ved at blive begejstret over, så meget at kampen i mandags blev set på en 2nd screen iPad.

Svar #21
På trods af ok resultater så har Hareide aldrig fået den folkelige opbakning
I modsætning til Morten Olsen? Kan nogen dansk landstræner blive populær? Folk tror jo landsholdet er barce-fucking-lona. Det er umuligt at være populær om man så er ubesejret nogle og tyve kampe i streg. Og Hjulmand? Tjah... Havde det været for nogle få år siden havde de peget på Glen. Men den ene kan være så god som den anden.

Svar #22
På trods af ok resultater så har Hareide aldrig fået den folkelige opbakning
I modsætning til Morten Olsen? Kan nogen dansk landstræner blive populær? Folk tror jo landsholdet er barce-fucking-lona. Det er umuligt at være populær om man så er ubesejret nogle og tyve kampe i streg. Og Hjulmand? Tjah... Havde det været for nogle få år siden havde de peget på Glen. Men den ene kan være så god som den anden.

Hvad har Morten Olsen med Hareides popularitet at gøre?

Piontek og Bosse var da 2 populære landstrænere, men nej jeg har aldrig sagt, det er nemt at være dansk landstræner.

Svar #23
Hjulmand har haft succes med et koncept hvor alle fra u7 til superligaholdet samt det afrikanske akademi skulle spille det samme system. Det primære mål at udvikle spillere med salg for øje. Kan man tænke sig noget koncept længere fra landsholdsfodbold end det?  Møn ikke Eriksen ligesom under Olsens sidste tid vil blive låst i en taktisk spændetrøje?  Møn ikke vi bliver druknet i Ajax-light possesion stil. Jeg håber det ikke men frygter det værste.

Svar #24
På den anden side var det rent angrebsfodbold og et par hårde hunde bagtil som vandt os EM
Det danske landshold under Ricardo var vel det mest defensivt indstillede vi nogensinde har haft. Hvilket bl.a. fik Michael Laudrup til at sige fra. Men vi havde et godt forsvar og en god individualist i Brian Laudrup. 

Svar #25
På den anden side var det rent angrebsfodbold og et par hårde hunde bagtil som vandt os EM
Det danske landshold under Ricardo var vel det mest defensivt indstillede vi nogensinde har haft. Hvilket bl.a. fik Michael Laudrup til at sige fra. Men vi havde et godt forsvar og en god individualist i Brian Laudrup.

og Flemming Povlsen <3

Svar #28
Jeg har aldrig fattet hvorfor man skal deltage i en lodtrækning om at få billetter til kampe, hvor man stadig ikke aner hvem der spiller hvor og hvornår... Det er sgu lidt latterligt. Jeg ville ønske man kunne deltage i lodtrækningen om billetter til "x lands kampe", færdig. Og så når det bliver offentliggjort hvornår/hvor det er, så kan du claime dem, eller lade dem gå videre til næste på listen.. :(

Svar #29
@Stig AKA Frank Heskjær
Jeg er sådan set enig, men skulle jeg tilfældigvis ramme England vs Frankrig er det ok med mig. Rammer jeg Georgien vs San Marino (😉) holder jeg en fest i baren.
...Men tænk, hvis det bliver DK vs Sverige...

Svar #30
@Stig AKA Frank Heskjær
Jeg er sådan set enig, men skulle jeg tilfældigvis ramme England vs Frankrig er det ok med mig. Rammer jeg Georgien vs San Marino (😉) holder jeg en fest i baren.
...Men tænk, hvis det bliver DK vs Sverige...
 Jeg forstår bare ikke hvorfor man ikke kan anmode om billetter til Danmarks kampe, og så må man dukke op hvis man vinder. 

Simple Audio Video Embedder