Spring til hovedindholdet
Emne: AGF - Vejle, mandag d. 1.4.2019 kl 19.00 (Læst 2646 gange) forrige emne - næste emne

AGF - Vejle, mandag d. 1.4.2019 kl 19.00

Modstanderen:
Vejle Boldklubs rejse gennem denne sæson har ikke ligefrem været en dans på roser
4 vundne
8 uafgjorte
14 tabte
0,8 mål pr kamp

Deres vigtigste spiller
Allan Sousa.
Han er holdets topscorer, men har her i foråret ikke kunne finde målformen

Hvor spilles kampen:

Live:
Ceres Park

Billetter kan købes HER

TV:Tv3sport

Head to Head

Point udvikling mellem de to hold i:
Grundspil:

Indbyrdes kampe i denne sæson:
30. 07.2018 VB - AGF 1 - 1

03.12.2018 AGF - VB 2 - 1

Form barometer

AGF: U - T - T
VB:  T - U - T

Generelt for Dødens pulje:

Karantæne info:
AGF:
Karantæne: Benjamin Hvidt
Næste gule kort: Jacob Ankersen

ACH:
Næste gule kort: Mads Juel Andersen, Peter Nymann og Mathias Nielsen
SE:
Karantæne Marcel Rømer, Alexander Bah og Marc Pedersen
VB:
Næste gule: Vladis Emmerson, Kjartan Finnbogasson, Melker Hallberg og Allan Sousa

Tabel:
Nr.NavnK.P.
1.AGF2631
2.ACH2631
3.SE2628
4.VB2620

Ugens fan gæst er Nicolaj Birk, der er fan af AC Horsens.

Hvis du skulle smide en slutstilling op i puljen bedømt på forårets kampe indtil videre hvordan ville den så se ud?
Bedømt på forårets kampe indtil videre vil jeg lave denne stilling:
AGF
Sønderjyske
AC Horsens
Vejle

Hvordan ser du på Vejle som klub?
Jeg er altid vokset op med, at Vejle er den værste klub i Danmark.
Det er ikke en klub som jeg overhovedet kan identificere mig med, og jeg tror også at mange vejlensere har svært ved det for tiden. Ikke nok med at de havde deres periode med Kolding, så er de nu på udenlandske hænder og har et meget kaotisk billede udadtil. Jeg synes Vejle har en fantastisk historie, men i stort set hele min levetid har de været det dårligste hold i Sydøstjylland.
De er i mine øjne klare favoritter til at rykke ned – og det håber jeg også de gør.

Hvordan ser du på AGF som klub?
Der bor utrolig mange århusianere i Horsens, hvilket gør, at man faktisk ofte ser AGF-merchandise rundt i byen.
Jeg har ikke det store forhold til AGF, men jeg synes det er en interessant og spændende klub, der har et kæmpe potentiale og en fed fanbase.
AGF anses af mange som den største joke i dansk fodbold, hvilket jeg nok også må hoppe med på.
Det gør mig dog ondt.
Det undrer mig, at der bare altid skal være den forbandelse over AGF, at klubben bare ikke kan få den forventede succes.
Jeg håber dog at AGF bliver en del af toppen i dansk fodbold – det kunne være fantastisk for Superligaen og Århus.

Ordet er frit
Det bliver en fantastisk gruppe med mange spændende opgør.
Jeg tror at AGF klarer frisag sammen med Sønderjyske, da de to hold virker bedst kørende.
AC Horsens skal dog nok få skaffet point sammen, og jeg er spændt på om AGF får skovlen under os… Det er ved at være længe siden sidst i ligaen ;-)

Jeg hedder Nikolaj og er 25 år. Jeg er kommet på stadion siden jeg var en ung knægt, og undervejs er min kærlighed til AC Horsens blevet større og større. Jeg har selv spillet i HFS, da jeg var yngre, og har altid haft klubben tæt på mig, da jeg er opvokset ca. 1 km fra stadion. Jeg har arbejdet de seneste år som freelance sportsjournalist, men starter med at læse til folkeskolelærer til sommer.

Til den jyske klassiker mellem AGF og Vejle har jeg lavet et lille interview med Anders Møllenberg.
Anders har tidligere boet i Århus, så han kender AGF som klub og han dækker Vejle Boldklub for Vejle Amts Avis.

Hvis du skulle udpege en spiller fra hvert hold, som vi skal holde øje med.
Hvilke spillere ville du så vælge og hvorfor?

For Vejle vil jeg pege på Kjartan Finnbogason. Det er ham målene skal komme fra, når nu det ser ud til at Sousa er gået i stå. Finnbogason har lavet 2 mål i de 6 kampe han har spillet i for Vejle.
For AGF vil jeg pege på Niklas Backman. Han giver en ro i forsvaret som gør at de andre spillere tør tage den ekstra risiko der skal til for at lave den rigtige aflevering eller dribling

Hvad bliver afgørende i gruppe E45?
(Anders mener den skal kaldes E45 syd, da E45 også passer på den anden pulje)
Det vigtigste bliver hvilke hold, der kommer i omdrejninger. Både AGF og Horsens har været skidt kørende i foråret, mens Sønderjyske er kommet i gang. Vejle er ude af ræset og skal fokusere på at være klar til nedrykningskampene. Det vigtigste, selvom det lyder banalt, er at vinde nogle kampe

Hvordan tror du kampen ender?
Det er umuligt at sige.
Vejle kan spille frit, men har ikke været specielt gode i foråret, mens AGF uden Backman ikke bedre end de andre hold. Samtidigt synes jeg at kampen i Århus mellem de to hold gav et misvisende uafgjort resultat. Det burde have endt med en Vejle sejr, da de var klart bedst i den kamp.
Men jeg har  AGF som 55-45 favorit.

Anders Møllenberg - Vejle Amts Avis

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: AGF - Vejle, mandag d. 1.4.2019 kl 19.00

Svar #1
Rigtig fedt at høre fra en ACH fan på skrift, med udefraseende tanker både om VB og AGF. Jeg kender selv mange, som følger andre klubber i superligaen (dog ingen fra sjælland), som mener det samme vedr. AGF. Og ja, jeg mener også at den manglende sportslige succes i AGF er en joke. AGF er min klub og jeg forlanger da succes i en stor klub som AGF - hvert eneste sæson, men forventer det nærmest yderst sjældent.

Nu kommer det gode, AGF kan stadigvæk få en succesfuld 2018-19 sæson, selvom vinduet kun står på klem.  8)
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #2
Naturligvis er det en vigtig kamp, som kan skabe lidt ro, hvis vi vinder. Hvis vi taber, og SE samtidig slår ACH, så er udtrykket dødens pulje virkelig passende.  Uafgjort i begge kampe kan for så vidt være OK.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #3
Solen skinner, VB stinker, Bachman er på vej tilbage som duo med Tingager.
Jeg er med andre ord optimist.

ACH-SE lugter i øvrigt af uafgjort.

Svar #4
Vejle er det svageste hold i gruppen og har hentet meget  få points på udebane i denne sæson.

Det bliver nok jævnbyrdigt, men det er en kamp, der skal give tre points i mit overlevelsesregnskab.

Svar #5
Solen skinner, VB stinker, Bachman er på vej tilbage som duo med Tingager.
Jeg er med andre ord optimist.

ACH-SE lugter i øvrigt af uafgjort.
Sejr over Vejle kombineret med uafgjort i ACH-SE vil være et stort skridt mod redning. En stor chance for at trække fra, men omvendt ikke en "6-point kamp" som det bliver mod de to andre hold.

Dejligt at Backman træner igen, men han er jo nok næppe i spil til på mandag. Det er dog enormt betryggende at kunne se frem til Tingager/Backman duoen i de kommende afgørende kampe. 

Svar #6
Kim Graahede skriver på Twitter, at Backman ikke er i spil til Vejle kampen.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #7
Det findes ikke walk overs i fodbold. Men dette er det tætteste vi kommer på en. Et nederlag vil være eklatant fiasko, en uafgjort et utilfredsstillende resultat.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #8
Det findes ikke walk overs i fodbold. Men dette er det tætteste vi kommer på en. Et nederlag vil være eklatant fiasko, en uafgjort et utilfredsstillende resultat.
Jeg ved ikke, hvorfor der er et behov for at sætte de her stærke ord som "eklatant fiasko" på resultater af enkeltkampe. Det er sådan et medieskabt fænomen.

Jo, vi er bedre end de andre hold i gruppen, set henover sæsonen og har klaret os klart bedre end Vejle. De indbyrdes kampe mod dem har dog været meget tætte. Et nederlag mod dem hjemme vil være skuffende, men vi er desværre ikke der, hvor vi bare kan forvente en sikker sejr mod et andet superligabold. Men holder vi nogenlunde vores niveau, så vil vi over de næste seks kampe kunne holde de tre andre hold i gruppen under os.

Svar #9

Jeg ved ikke, hvorfor der er et behov for at sætte de her stærke ord som "eklatant fiasko" på resultater af enkeltkampe. Det er sådan et medieskabt fænomen.

Fordi der er et behov i medierne, hos eksperterne og fans for at anskue fodbolden sort/hvidt. Nuancer bliver affærdiget som undskyldninger, nederlag som fiaskoer osv.

Ikke alle medier, ikke alle eksperter og fans er så sort/hvide men der er en udpræget og kedelig tendens. Ret beset bør man ikke konkludere noget som helst før sæsonen er forbi, men det er alligevel også for kedeligt.

Svar #10
Truppen er i øvrigt blevet udtaget: Truppen til aftenens kamp mod VB - AGF Fodbold

Ingen Backman. Stage er tilbage og afløser Hvidt, som nu er i karantæne. Blume er med igen istedet for Kaastrup.

Svar #11
Bliver en interessant kamp i aften. De to kampe vi har spillet mod dem har til trods for fire point ikke været prangende kampe. Håber på  en effektiv kynisk tilgang i aften.

Svar #12
Vejles venstreback Viljormur Davidsen blev i øvrigt skadet i kamp for Færøerne i deres landskamp mod Rumænien. Jeg ved ikke, hvad de ellers har at stille med på pladsen, men det kunne måske give Lunding mulighed for at boltre sig lidt mere.

Svar #13
Vejles venstreback Viljormur Davidsen blev i øvrigt skadet i kamp for Færøerne i deres landskamp mod Rumænien. Jeg ved ikke, hvad de ellers har at stille med på pladsen, men det kunne måske give Lunding mulighed for at boltre sig lidt mere.
 Ok, jeg kan så se, at de har hentet en 20-årig venstreback i Rosenborg her i januar, så han er sikkert en ok reserve. 

Svar #14
Den forventede startopstilling:

Svar #15
Hold op hvor er vi ringe..........

Må jo sidde her og håbe vi kan holde nullet indtil de forhåbentlig bliver trætte og vi kan bringe kvalitet ind fra bænken. Det er sgu lidt sørgeligt.

Svar #16
Jeg er desværre ikke overrasket, men AGF skal sgu' finde en vej til sejr i dag.

KSDH

Svar #17
Hold da op David - det var sku konsekvent for en gangs skyld.

Spændende om det kan bringe os op i gear.

Svar #18
Hold da op David - det var sku konsekvent for en gangs skyld.

Spændende om det kan bringe os op i gear.
Det er bare ret tydeligt at det ikke har fungeret med at spille uden 6'er lige siden Backman blev skadet igen. 

Svar #19
Sådan - Bundu bringer alligevel noget mere offensivt. Han har vel allerede leveret flere opspil til chancer end der kom fra højrekanten i hele første halvleg.

Og tak til Stage for at vide hvor man skal stå:-)

Svar #20
Vi "står" meget bedre på banen nu i 4-1-4-1. Mon ikke det bliver gameplanen i den kommende tid.

Svar #21
I guder en helt igennem forfærdelig indsats. Det tekniske niveau var stærk kritisabelt, endnu ringere end det plejer. Det er til at få lange nosser af at se, holdet har så svært ved at lave bare 3 succesfulde afleveringer.

Sana var igen helt væk, Ankersen ligeså ja stort set samtlige spillere bør overveje om ikke evt. bonusser fra kampen bør doneres til Tifokassen,

Bundu i særklasse bedste spiller mens også PM og Stage (primært pga. målet og den fine assist) kan se sig selv i spejlet.

Svar #22
Det var ikke ret godt. Det har det ikke været længe.

Jeg er ved at få løs mave af at se AGF komme foran, for så at gå i baglås. Mit bedste bud er faktisk, at de snakker for meget om det. Jeg tror de skal have ros for at kæmpe sig tilbage (og lige dét er egentlig også flot), og så skal fokus skiftes til fredag. Jeg er bange for at snak er ved at være en del af problemet.

Helt ærligt: jeg synes det er ved at være noget tid siden, at man kunne spore udvikling i holdet. Givet, jeg har ikke set de første to kampe i foråret (noget med palmer, pool og pilsner), men det bekymrer mig alligevel, at vi ikke evner at gøre mere. Spillet hænger overhovedet ikke sammen. Spørgsmålet er, om det er fordi man er i færd med at lære sig en ny spillestil? Hvis det er tilfældet, så kan det forklare en hel del i forhold til, at spillet ikke rigtig hænger sammen. Men det ændrer bare ikke på, at man skal jo ikke ændre mere ad gangen, end at resultaterne stadig kommer. Ellers slår man sig selv tilbage til start igen og igen, når man skal til at spille alene på resultaterne. Det var det, der gik galt for Glen.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #23
AGF fik da 2-2 på en meget dårlig dag. Det er for nemt at give Grabara hele skylden, men de 2 fadæser ser aldrig godt ud. Resultatet er dog ikke godkendt og spillet kun godt i perioder i anden halvleg.

Stage & Bundu er AGFs bedste i dag. Amini fighter nu godt i dag, vigtigt PM mål og Højer redder AGF flere gange defensivt.

Puha, det bliver nærmest en mareridts pulje nu.

KSDH

Svar #24
Uheldig aften for Grabara, og generelt er vi bare ikke ret gode for tiden. 

Ærgerligt at Guira nu igen er i karantæne i næste kamp, mod Horsens. Men Hvidt må så få en ny chance. Jeg tror vi skal tilbage i 4-1-4-1, med mindre vi kan stille med Tingager/Backman

Svar #25
Der skal noget helt, helt andet til, hvis vi ikke skal i store problemer mod Horsens. Det bliver uden Guira, så at genindføre 6’eren bliver til en start i hvert ikke med ham.

Bundu trænger sig på, vel mest i venstre side, for kampen i dag var stadig Lundings første svage kamp, hvor intet lykkedes, mens det desværre ikke var første gang, at man kan sige det samme om Ankersen. At spille Toutouh fra start kan vel også blive et tema, men skal det i så fald være på bekostning af Anker eller Sana? Der er positioner nok, som man kan tænke nyt på.

Synd for Kamil, der vel nu skal høre på, at han kostede sejren. Det første mål er ikke kun hans. Det er i sidste ende hans, men optakten til det er to forsvareres unødvendige driblen baglæns og rundt om sig selv ret tæt på eget mål, før bolden så bliver lagt tilbage til Kamil.

Der bliver nok at tænke på og ikke mindst arbejde på før på fredag. Vi har dårlige erfaringer med Horsens i ikke bare denne sæson (0 point), men også i sidste (1 point). De er svære at spille mod, særligt dernede, og de står dårligt til os. Vi får ikke noget med fra den kamp, hvis vi ikke stepper ret kraftigt op.

Svar #26
Puha. En grim aften på stadion.

Grabara laver sit første reelle drop. Det er ikke ok.

Ankersen er mere end anynom igen.

Hvor var Sana?

Munksgaard var en katastrofe i 1. halvleg og endte med at sælge Lunding så hårdt, at Lunding røg ud. Lunding VAR bedre end Munksgaard i dag indtil udskiftningen. Vi har bare ikke alternativet på backen. Det kostede ikke mål, men vi var domineret i højre side.

Mortensen var pivringe, men holder stort set stadigt sit målsnit fra forrige klubber.

Jeg synes endnu engang, at vi pakker ned efter en føring - det samme som kostede alt for mange føringer i grundspillet og endte ud i uafgjorte resultater.

Svar #27
Men hey, første runde i puljen blev nulstillet, målt rent på point. Kan det bare ske fem gange mere, så vinder vi puljen (ironi kan forekomme).

Svar #28
Jeg ser det nu heller ikke som særlig oplagt, at SønderjyskE bare tager til Vejle og vinder. De har allerede tabt en kamp der (2-0) i dette forår. Det er så også Vejles allersidste skud i bøssen i forhold til at nå 3. pladsen, at de vinder de to kampe over SønderjyskE.

Svar #29
Det mest foruroligende er, at vi har alle spillere til rådighed på nær Backman og så leverer endnu en helt ufattelig blodfattig omgang. De erfarne spillere kan slet ikke løfte holdet, og der mangler i den grad en styrmand. Hvordan kan så mange underpræstere på en gang? Ingen vil have bolden, ingen løber i huller et cetera. Er de låst i systemspil eller hvad foregår der ?

Backman er i den grad savnet, men en enkelt spiller må ikke betyde så meget. Troede at vi var ved at have en trup, men de sidste 5 kampe stiller spørgsmålstegn ved alt og alle. Også trænerteamet der ikke formår at få mere ud af holdet.

Svar #30
Ikke at nogen som sådan siger noget forkert, men mand, hvor er jeg (efter “Jagten på top 6”-tråden) ved at være træt af al snak og spekulation om andre hold og andre kampe, som vi ikke har del i, og hvordan den slags kampe mere eller mindre hypotetisk (som regel det første) kan spille ind på vores situation. Om fem runder. Nu senest en lang snak om Thomas Juel Nielsen.

Hvis det skyldes vores eget tvivlsomme spil og svage resultater, forstår jeg det fint. Kan vi ikke holde ud at tale om os selv, men har vi stadig brug for at tale, så kan vi da tale om de andre. Vi trænger bare til at vinde nogle kampe. FCK-og FCM-fans bruger næppe megen tid på at snakke om, hvordan andre kan hjælpe dem til guldet. Gid vi dog også snart begynder at levere så stabilt, at vi også bare kan holde fokus på os selv.

Svar #31
endte med at sælge Lunding så hårdt, at Lunding røg ud.
Den udlægning er jeg ikke helt enig i men sådan kan vi jo se så forskelligt på det.

I min verden lykkedes Lunding stort set med intet. Mølgaard fik lukket ham fuldstændig ned.

Modstanderne har luret ham - han er temmelig etbenet og de skal gå til ham fysisk. Han vil formentlig være fremtidens mand og skal udvikles men umiddelbart syntes jeg folk har en tendens til at sætte ham op på en piedestal som han (endnu) ikke burde være på.

Jeg har det også lidt svært med PM - syntes han vandt forsvindende få dueller i luftspillet igen i dag. Han kæmper dog men får ikke meget ud af det spillemæssigt. Til gengæld er hans fornemmeste opgave jo at score mål men han måtte nu gerne skabe lidt ekstra plads til medspillerne.

Ps: Nåja - Sana vil jeg næsten ikke kommentere på. Det var ikke meget han fik ud af det (igen igen) i dag. Ankersen virkede også lidt tung i bagdelen og med manglende kvalitet men måske det blot er fordi jeg forventer mere af ham.

Svar #32
endte med at sælge Lunding så hårdt, at Lunding røg ud.
  Den udlægning er jeg ikke helt enig i men sådan kan vi jo se så forskelligt på det.

I min verden lykkedes Lunding stort set med intet. Mølgaard fik lukket ham fuldstændig ned.

Modstanderne har luret ham - han er temmelig etbenet og de skal gå til ham fysisk. Han vil formentlig være fremtidens mand og skal udvikles men umiddelbart syntes jeg folk har en tendens til at sætte ham op på en piedestal som han (endnu) ikke burde være på.

Jeg har det også lidt svært med PM - syntes han vandt forsvindende få dueller i luftspillet igen i dag. Han kæmper dog men får ikke meget ud af det spillemæssigt. Til gengæld er hans fornemmeste opgave jo at score mål men han måtte nu gerne skabe lidt ekstra plads til medspillerne.

Ps: Nåja - Sana vil jeg næsten ikke kommentere på. Det var ikke meget han fik ud af det (igen igen) i dag. Ankersen virkede også lidt tung i bagdelen og med manglende kvalitet men måske det blot er fordi jeg forventer mere af ham.
Jeg er rneget enig i, at Lunding er meget et-benet pt. Jeg er også enig i, at knægten bliver sat højere op, end hvad retfærdigt er. Han er dog bare virkelig afhængig af en back, der markerer, og tager inder- eller  dybdeløb. En fornuftig og erfaren back. Munksgaard spiller IMO sin værste kamp indtil nu - jeg er ellers meget tilfreds med ham. Jeg tror, at Guira bliver sat ind for at støtte mod højre i dag.

Svar #33
Det er måske meget godt vi ikke er i top-6 hvor den slags indsatser kunne føre til nogle grimme nederlag - men der skal stadig også noget helt andet til hvis vi vil holde os fri af nedrykningsplayoff. Var det virakken omkring mulig hacking der forstyrrede? Måske, måske ikke, for det er egentlig bare fortsættelsen på en dårlig periode. Det er foruroligende og måske på tide simpelthen at ryste posen ifht startopstillingen.

Grabara koster selvfølgelig i dag, den første var en af flere dårlige udspark og det er absolut ikke hans force, mens den anden var meget atypisk og sikkert ikke noget der sker for ham igen i resten af karrieren. Han har også et par fine redninger, er stadig sikker i feltet og giver ro på indlæg, så det er hvad der sker og det kunne også have været i en værre kamp end den her. Der var flere andre bærende kræfter der var helt væk i dag og det gør jo også at den slags fejl kommer til at koste.

Et andet “højdepunkt” var kommentatoren der havde travlt med at kritisere AGF for at melde ud at det nu handlede om at undgå nedrykning, modsat AaB der modigt havde meldt ud at de gik efter EL-pladsen... Ak ja, så er det ligesom understreget at klubben ikke behøver tage det alt for seriøst hvad man i medierne mener om deres målsætninger.

Svar #34
Grabara har ikke dårlige udspark. Det havde Staff. I dag bliver Kamil ramt af to håbløse tilbagelægninger, som får ham til at ligne en klovn. Han er en meget stærk keeper, og jeg priser mig lykkelig over, at han er i buret i stedet for Whalley, som konstant gav retourer og var svag i feltet. 

Svar #35
Det er måske meget godt vi ikke er i top-6 hvor den slags indsatser kunne føre til nogle grimme nederlag - men der skal stadig også noget helt andet til hvis vi vil holde os fri af nedrykningsplayoff. Var det virakken omkring mulig hacking der forstyrrede? Måske, måske ikke, for det er egentlig bare fortsættelsen på en dårlig periode. Det er foruroligende og måske på tide simpelthen at ryste posen ifht startopstillingen.

Grabara koster selvfølgelig i dag, den første var en af flere dårlige udspark og det er absolut ikke hans force, mens den anden var meget atypisk og sikkert ikke noget der sker for ham igen i resten af karrieren. Han har også et par fine redninger, er stadig sikker i feltet og giver ro på indlæg, så det er hvad der sker og det kunne også have været i en værre kamp end den her. Der var flere andre bærende kræfter der var helt væk i dag og det gør jo også at den slags fejl kommer til at koste.

Et andet “højdepunkt” var kommentatoren der havde travlt med at kritisere AGF for at melde ud at det nu handlede om at undgå nedrykning, modsat AaB der modigt havde meldt ud at de gik efter EL-pladsen... Ak ja, så er det ligesom understreget at klubben ikke behøver tage det alt for seriøst hvad man i medierne mener om deres målsætninger.

Ja den fik også mig op i det røde felt...
Desværre har Daniel Ortved det med sådan en vinkling, hvor han får den kritiske.. GF ville da blive nedsablet alle steder hvis de sagde  de ikke fokuserede på nedrykningsspillet hvor de kun er 3 point foran..

Svar #36
rabara har ikke dårlige udspark
Grabara er rigtig god til mange ting, men udspark er ikke en af dem. Jeg synes også han er en fantastisk keeper, men det er på trods af evnerne til udspark.

Svar #37
Det mest foruroligende er, at vi har alle spillere til rådighed på nær Backman og så leverer endnu en helt ufattelig blodfattig omgang. De erfarne spillere kan slet ikke løfte holdet, og der mangler i den grad en styrmand. Hvordan kan så mange underpræstere på en gang? Ingen vil have bolden, ingen løber i huller et cetera. Er de låst i systemspil eller hvad foregår der ?

Backman er i den grad savnet, men en enkelt spiller må ikke betyde så meget. Troede at vi var ved at have en trup, men de sidste 5 kampe stiller spørgsmålstegn ved alt og alle. Også trænerteamet der ikke formår at få mere ud af holdet.
 Jeg synes i høj grad at problemet er vores 4-4-2 eller 4-4-1-1, som giver vores midtbane for store udfordringer. Jeg synes vi kom fint ud de første 10 minutter, men derefter blev vi bare overspillet i bagrummet mellem forsvar og midtbane og det var tydeligt at spillerne blev usikre. Vi så meget bedre ud, da Guira kom ind i stedet for Sana. 

Svar #38
Jeg synes det er foruroligende, at vi 4 gange i de sidste 5 kampe har sat en føring overbord.

I 3 af pointtabene - inkl mod Vendsyssel - var problemet, at AGF stillede sig dybt for at forsvare en stilling hjem, men på en yderst usikker, passiv og inkompetent måde.

I går smider man så en føring ved nonchalant at spille rundt i eget felt fremfor aktivt at søge at komme til egne chancer.

AGF er rimelige, når de spiller for at score, men rædderlige, når de spiller for at modstanderen ikke skal score.

Svar #39
Jeg synes det er foruroligende, at vi 4 gange i de sidste 5 kampe har sat en føring overbord.

I 3 af pointtabene - inkl mod Vendsyssel - var problemet, at AGF stillede sig dybt for at forsvare en stilling hjem, men på en yderst usikker, passiv og inkompetent måde.

I går smider man så en føring ved nonchalant at spille rundt i eget felt fremfor aktivt at søge at komme til egne chancer.

AGF er rimelige, når de spiller for at score, men rædderlige, når de spiller for at modstanderen ikke skal score.
Jeg synes sgu det er svært at laste holdet generelt for to kæmpe målmandsfejl. Ved det første mål skal han jo bare losse den langt væk første gang. Om det så er udover sidelinjen er sådan set ligegyldigt, for når man ikke er god med fødderne og den bliver spillet tilbage under pres, så skal den bare hakkes langt, langt væk. Og det andet mål taler vel for sig selv, me det er værd at bemærke at Munksgaard og Juelsgaard også leverer forsvarsspil på serie-niveau (altså serie 5-6 stykker) lige inden, hvor ingen af dem går til bolden så den får lov til at hoppe hen til Vejle-spilleren.

Den slags har ikke noget med med spillestil eller andet at gøre - det er bare personlige fejl.

Svar #40
Vi skal efter vores første halvleg være glade for ikke at være bagud. (jeg synes dog vores første 20 minutter eller sådan noget er helt fine, og vi kommer i feltet et par gange allerede i kampens start). Jeg synes første halvleg udviklede sig helt forfærdeligt. Jeg kunne bl.a. se dele af vores hold nærmest nægte at spille bolden over i højre side. Sana var ved at blive tosset. Samtidig fik han alt for ofte selv lukket sig inde imellem 3 Vejle-folk.

Men hvis vi ser 2.halvleg isoleret, så synes jeg heller ikke man kan laste holdet at Grabara lukker de mål ind. Men vi kan laste DN/holdet for, at vi igen igen falder tilbage efter at have opnået en føring. Det har vi jo ofte talt om. DN siger at det sker når vi ikke spiller godt, og falder tilbage på det vi ved vi er gode til, at stå lavere og forsvare. 

Men det er jo efterhånden sket så mange gange at vi har forvandlet føringer til nederlag/uafgjorte, at det må siges ikke at lykkes særligt godt. Men det er en naturlig menneskelig reaktion at falde tilbage på det man er tryg ved, når man føler sig presset og/eller bliver i tvivl om, hvorvidt man skal fortsætte med noget andet, eller bliver bange for at miste en føring. 

Så vi skal vel derhen til, hvor vi er trygge ved et offensivt udtryk. Bliver trygge ved at fortsætte med VORES SPIL efter at have opnået en føring. Altså gøre det vi gjorde fra starten af 2.halvleg og frem til Bundus scoring til "det vi gør og det vi er". Lige nu virker det som om, at det vi ser i de andre dele af kampen er vores "default", mens den gode periode er noget vi sådan lige får skabt frem i korte perioder.

Svar #41

Jeg synes sgu det er svært at laste holdet generelt for to kæmpe målmandsfejl. Ved det første mål skal han jo bare losse den langt væk første gang. Om det så er udover sidelinjen er sådan set ligegyldigt, for når man ikke er god med fødderne og den bliver spillet tilbage under pres, så skal den bare hakkes langt, langt væk. Og det andet mål taler vel for sig selv, me det er værd at bemærke at Munksgaard og Juelsgaard også leverer forsvarsspil på serie-niveau (altså serie 5-6 stykker) lige inden, hvor ingen af dem går til bolden så den får lov til at hoppe hen til Vejle-spilleren.

Den slags har ikke noget med med spillestil eller andet at gøre - det er bare personlige fejl.

Men vi vælger en spillestil med nonchalant spillen rund i bagkæden for at tiden skal gå, hvor personlige fejl bliver straffet med åbne chancer.

Svar #42
Som en klog person engang har udtalt, så ændrer mål kampe. Jeg er sådan set lige så forbistret over at se os gå fra sprudlende angrebsspil til tøvende alibispil, som alle jer andre. Man skal dog tage med, at psykologien i sådan en kamp virker begge veje. Ikke bare har vi pludselig noget at miste, men det andet hold har pludselig alt at vinde og er tvunget til at komme højere på banen. Det handler også rigtig meget om, at næsten alle hold i superligaen er mest trygge ved at spille omstillingsspil, og det ændrer et mål lige pludselig på. Vi burde være glade for selv at kunne komme til at spille på omstillinger, men det viser sig gang på gang, at vi ikke er ret gode til at lave den transformation i kampene. Det er lidt som om vi glemmer, at vi altså stadig skal spille fodbold.

Simple Audio Video Embedder