Spring til hovedindholdet
Emne: Dødens pulje (Læst 4164 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Dødens pulje

Svar #60
Man må da sige, at de andre resultater i den grad flasker sig for os lige nu. Som jeg kan regne på det, kan vi med fire points fra nu af sikre os, uanset hvordan det går i alle øvrige kampe senere.
Og hvis vi kommer op i gear og alle bliver klare, kan vi måske kæmpe os frem til en afgørende kamp om en Europaplads. Det ville være et drømmescenarie.
Ja, og med en sejr på mandag er vi reelt også sikret. Eneste teoretiske mulighed for at det ikke vil være nok er, at SønderjyskE så vinder resten og Horsens vinder deres to øvrige opgør, samt at både Horsens og Sønderjyske henter vores målscore. Her skal man bemærke at Horsens har en -20 målscore i forhold til os, og at de altså skal hente de mål ved at vinde to og tabe en kamp. Så det sker ikke. 

Svar #61
Det bliver et super drama at følge fra første parket nu, hvor vi er ude af nedrykningskampen.

Hvem tør forudsige, hvordan det her vil ende? Horsens har nu fem point ned til Vejle, men Vejle har allerede bedre målforskel, så de “kun” skal hente de fem point. Ikke mindst har Vejle momentum, hvor Horsens ligner et hold i frit fald: Efter 0-0 og to gange 0-3 har de stadig ikke scoret i gruppespillet, og mit gæt vil være, at scorer Vejle først i returkampen, så vinder Vejle igen. Er fem points forspring til Horsens nok med tre kampe tilbage...?

Og SønderjyskE? Det kan også blive både en dreng og en pige, ikke? De spiller jo ikke som sådan dårligt mod os i dag, men de er uskarpe og stod så desuden over for Grabara (Whalley havde lukket mindst to ind i dag). De har scoret eet ubetydeligt mål i gruppespillet, har tre point op til Horsens og to ned til Vejle. Hvem tør gætte på, hvordan dramaet lander...? 😋

Svar #62
Hvem tør gætte på, hvordan dramaet lander...? 😋
Det gør jeg - det bliver SønderjyskE der klarer skærene, ACH slutter sidst. De får slet ikke flere point i gruppespillet...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #63
Titlen "Dødens Pulje" passer stadigvæk, men der var vist ikke nogen der havde forudset at det var i dette format.

Svar #64
Hvis jeg var Vejle-spiller eller -fan, ville jeg betragte andenpladsen som indenfor rækkevidde nu. De har scoret ni mål i de første tre gruppekampe, heraf syv i de seneste to. Kjartan scorer hver gang nu, Sousa er kommet i gang, Gryn er virkelig spændende - og bagude holder de rimelig tæt. Hvis Vejle holder sig oppe, kan de blive en faktor i næste sæson. Ikke et tophold, men en faktor at regne med, også for topholdene.

De havde næppe turdet at drømme om, hvordan de seneste to runder nu er faldet ud med to sejre til både dem og os, seks point hentet på begge de andre på en uge. Men lige nu tror jeg, at tendensen fortsætter, og at anden runde i dobbeltrunden vil gå som den første, så vi og Vejle vinder igen. Sker det først, har de lagt SønderjyskE bag sig og har to point op til Horsens. Så møder de os hjemme, hvor de er svære at have med at gøre, og hvor forskel på motivationen også kan spille ind. Til sidst kan de så stå med en gyser i Haderslev, hvor forskellen på nederlag og sejr kan være, om de bliver nummer 4 eller 2.

Wauw, hvor er det bare en fed pulje...at kunne følge uden at have nerverne på højkant!

Svar #65
Jeg tror den kommer til at hedde:
Sønderjyske
Vejle
Horsens
Hellere en ”grim” sejr end at tabe 1-4 på en naiv omgang ”fremad, march”.
Det ligger i klubbens DNA.
Knofedt fremfor kæleri.
AGF

Svar #66
Dejligt, at vi igen hurtigt fik spillet os fri af nedrykningen. Spørgsmålet er nu, hvordan David vil gribe de sidste tre kampe an. Jeg frygter lidt at der kan komme en reaktion i form af en lad indsats i de næste kampe, sådan som vi så det sidste år, hvor vi først tabte i Helsingør og derefter hjemme mod Hobro. Det kunne måske være en god ide at bringe nogle flere sultne spillere i nogle af de sidste kampe. Det vil vel stort set sige nogle af de unge. Hvidt og Lunding, foruden Anbo eller måske Hausner, især hvis Munksgaard er klar igen. Hvis vi ikke vil forlænge med Juelsgaard, kan vi lige så godt investere nogle spilleminutter i Hausner.

Svar #67
Spørgsmålet er nu, hvordan David vil gribe de sidste tre kampe an. Jeg frygter lidt at der kan komme en reaktion i form af en lad indsats i de næste kampe, sådan som vi så det sidste år, hvor vi først tabte i Helsingør og derefter hjemme mod Hobro.
Nu bliver det fristende at se på odds til de andre.

Er bange for du har helt ret - har før troet/håbet på det var et overstået kapitel i GF men er blevet skuffet en del gange på den front.

Svar #68
Det der tæller imod sidste gans præstationsdyk er, at det kom efter et helt forår i absolut fokus, hvor man kun tabte 1 eneste kamp (til FCK, hvor DAP var i midterforsvaret og kiksede en høj bold og Santander scorede på), 

Det var et kæmpe lettelsens suk at vi gik fri dengang, og vi havde ikke top 6-dødskampe frem til sidste runde som i år. Så jeg vil vurdere at vi i år ikke allerede har opnået noget, men netop nu kan komme i gang med det. Sidste år havde vi det frisk i erindringerne at vi havde spillet nedrykningsspil året før, og at vi for Guds skyld ikke ville komme i de kampe igen. I år har vi frisk i hukommelsen at vi glippede top 6, og at vi nu jagter EL-playoff, og at holde os kørende. 

Og så er der også den faktor at det ikke er Helsingør vi møder torsdag, men Sønderjyske hjemme. Hobro hjemme sidste år mindede nok om det, desværre ja.

Og det kan også sagtens være at det bliver sådan som I skriver. Og det er da lige før at man skal hive den gamle "penge eller glæde"-præmis frem og spille på sejre til modstanderne, så der enten er point eller penge på kontoen. Er man den helt nervøse type, så kan man spille 1X og være helt sikker på, at det ikke ender uforløst :D

Svar #69
Det var et kæmpe lettelsens suk at vi gik fri dengang, og vi havde ikke top 6-dødskampe frem til sidste runde som i år. Så jeg vil vurdere at vi i år ikke allerede har opnået noget, men netop nu kan komme i gang med det. Sidste år havde vi det frisk i erindringerne at vi havde spillet nedrykningsspil året før, og at vi for Guds skyld ikke ville komme i de kampe igen. I år har vi frisk i hukommelsen at vi glippede top 6, og at vi nu jagter EL-playoff, og at holde os kørende.
Jeg tror heller ikke det kommer til at gaa helt saa galt den her gang. Det var soelle sidste saeson saa det boer man have laert lidt af og det boer vaere en lidt mindre tung sten der er taget af skuldrene denne gang. Men det bliver spaendende at se for et eller andet sted er det maaske ogsaa bare uundgaaeligt at man mister lidt naar man ikke har saa meget andet end aeren at spille for ifht et andet hold der kaemper for overlevelse i raekken. Der er mulighed for at vise noget aergerrighed her!

Det er helt aergerligt AaB udlignede i sidste sekund mod Hobro ellers kunne vi vaere paa vej mod at sikre overlevelse hurtigere end et af holdene i den anden gruppe der var 'afgjort paa forhaand.' Vi udlignede ogsaa sent mod VB osv, men det er lidt bemaerkelsesvaerdigt og minder vel paa sin vis om hvordan vi hurtigt fik reddet os sidste saeson. Det er om ikke andet godt at se at vi kan haandtere den her situation.

AaB's spil og resultater viser at det - naar det saa faktisk gaar godt - maaske kan vaere udmaerket ikke at faa saa lang en periode uden alt for betydende kampe. De er dog givertvis ogsaa blevet ramt lidt af at de var et enkelt maal fra top-6 og vil sikkert vaere i gear igen naar vi formentlig skal moede dem i el-playoff.

Svar #70
Var det virkeligt så sølle sidste år - efter at vi reddede os?

Vi tabte knebent på en helt håbløs bane i Helsingør, tabte en svagt spillet kamp hjemme mod Hobro og smadrede så SIF fuldstændigt på platikbanen i Søhøjlandet. I betragtning af, at vi ikke havde det store at spille for er det da specielt ikke sølle.

Jeg kan ikke forstå, hvis man bliver meget skuffet, hvis AGF går lidt ned i kadance i de næste tre kampe. Ligaen er meget jævnbyrdig og de 2-3% der ligger i forskel på motivationen mellem AGF og hold i akut nedrykningsfare, kan sagtens være tungen på vægtskålen. Dermed ikke sagt, at jeg ville være tilfreds med tre nederlag. For det første håber jeg, at vi giver en sejr til hjemmepublikummet (det trænger de til) og dernæst at  vi udnytter kampene effektivt til at rotere og eller eksperimentere lidt.

Svar #71

Vi tabte knebent på en helt håbløs bane i Helsingør, tabte en svagt spillet kamp hjemme mod Hobro og smadrede så SIF fuldstændigt på platikbanen i Søhøjlandet. I betragtning af, at vi ikke havde det store at spille for er det da specielt ikke sølle.

Jeg kan ikke forstå, hvis man bliver meget skuffet, hvis AGF går lidt ned i kadance i de næste tre kampe. Ligaen er meget jævnbyrdig og de 2-3% der ligger i forskel på motivationen mellem AGF og hold i akut nedrykningsfare, kan sagtens være tungen på vægtskålen. Dermed ikke sagt, at jeg ville være tilfreds med tre nederlag. For det første håber jeg, at vi giver en sejr til hjemmepublikummet (det trænger de til) og dernæst at  vi udnytter kampene effektivt til at rotere og eller eksperimentere lidt.
Det var maaske for kraftig en betegnelse for pointen var netop at det er svaert at undgaa en forskel til hold med kniven for struben - man traekker sig maaske lige lidt, tager en chance mindre osv - og faa procent kan goere en stor forskel naar vi nok er bedre, men maaske ikke ligefrem klasser bedre paa papiret. Naar de sidste kampe i gruppespillet fremstaar daarligt er det ogsaa fordi de er i kontrast til en lang god periode, saa det lignede noget mentalt der traadte i kraft der. Jeg husker det om ikke andet som mere end bare tilfaeldigheder der ikke gik vores vej de par kampe.

I oevrigt kan jeg da ogsaa godt acceptere hvis DN spiller de unge lidt ekstra eller har noget der skal proeves af og det saa koster. Det bliver naeppe store eksperimenter, men det er OK at taenke lidt langsigtet hvis bare vi ikke gaar saa meget ned i kadance at det rammer os i el-playoff. Vi har brug for ogsaa at give isaer hjemmepublikummet et par sejre, saa jeg haaber i det mindste indstillingen bliver god.

Svar #72

@Stats

Jeg ved godt det ikke var mig der kaldte det "sølle", men deltager lige i svaret.
Hvilket tillægsord man tillægger det vil jeg ikke gå mere op i nu, men det var nu egentlig bare for at understrege at vi gik ned i kadence sidste år, hvor det for mig at se var mere "okay" og forståeligt end hvis vi gør det i år.
I år synes jeg ikke vi trænger til en puster, men til at bygge op på ny. Sidste år var missionen klar, og det var "tid til en pause".

Det var i hvert fald den fornemmelse jeg havde.
Mens jeg nu ser os famle mod Vejle, ramme det helt rigtigt imod Horsens, og forsøge det samme imod SøE, hvor vi fik vist nye udfordringer ved den stil etc.
Vi arbejder pt ikke i et super klart sport, men med at knække koden, i min optik. Og jeg synes de tre næste kampe skal bruges på at eksperimentere seriøst ift afslutningen på sæsonen, samt imod at sikre den bedst mulige start på næste sæson.

Hvis man bare pisser det hele væk nu, så bliver jeg stik tosset.

Svar #73
Vi kan godt forlange en 100 procent dedikeret indsats i de sidste tre kampe, også selvom vi sandsynligvis stadig vinder puljen, hvis vi taber alle tre. For skal vi i Europa, så skal vi præstere i de sidste fem kampe, og det gør vi lettere, hvis vi ikke har en serie på 2-3 kampe med dårligt spil og pointtab mellem nu og starten på Europa-playoff. Hertil kommer, at vi også har et ansvar over for de andre hold i puljen. Det er okay at bruge truppen en smule bredere end hidtil, og afhængigt af situationen er det helt okay at give de unge spilletid. Men førsteprioriteten må være at holde momentum og sætte en længere serie gode resultater sammen før Europa-playoff. Som jeg forstår hvad David siger, er det da også planen.

Svar #74
Målet nu er at blive nummer 7. Jeg er ligeglad med de kommende tre træningskampe som sådan, de tæller ikke med i det regnskab. Spørgsmålet er blot, om man kan tillade sig at få ned i kadence, eller om man så risikerer det går ud over playoff-kampene.

Fra et sportsligt punkt skal man naturligvis gå efter at vinde alle kampe, inkl de kommende tre, og det gør man også. Men alle der er bare lidt trætte skal have en pause. Ingen strafpoint nok til at risikere noget, skal have fri den 3. kamp, osv.

Simple Audio Video Embedder