Spring til hovedindholdet
Emne: Dødens pulje (Læst 6287 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Dødens pulje

Svar #120
Bundu viste også i går hvor meget én spiller med meget højt niveau kan betyde for en kamp. Han skaber reelt to mål ud af tæt på ingenting. På samme måde har PM og Grabara i andre kampe været afgørende.

Men sådan er det jo. FCK vinder jo også rigtigt, rigtigt mange kampe på grund af Skov og N'Doye. Bare dejligt, at vi har profiler der rent faktisk formår at være kampafgørende og ikke bare dræner budgettet...

Svar #121
Desuden er vi nu sikre på at slutte sæsonen på mindst 9. pladsen. Det vil i givet fald stadig være en plads under, hvad vi har budgetteret med, men de fem sejre i træk vi lige har lavet må trods alt lune lidt i JNs pengeskab.

@SteenA
Jeg er ikke helt sikker på, at TV-penge udbetales efter slutspillets placering, men først efter EL-playoff/nedrykningsspil etc.

Så altså hvis vi taber 2x 0-3, så slutter vi vel som 10'er? Det er nemt nok at se hvem der slutter 7'er og 8'er, da det er vinder og taber af sidste omgangs kampe, men der er jo 2 tabere fra første omgangs kampe (dem imod AaB). Så hvis AGF ryger ud der med dårligere resultater end Sønderjyske og Randers, så tror jeg ikke vi slutter over dem samlet set)

Jeg har også været forvirret af at flere hold har udtalt at sidste  runde var vigtig pga placeringspenge.
Som jeg forstår det er det først efter turneringeren er færdig.

EDIT: Superligaen uddeler tv-millioner: Så mange penge får din klub | Tipsbladet.dk

Tv-pengene i Superligaen uddeles i tre rater: efter runde 13, efter runde 26 og efter sæsonafslutningen.

Svar #122
@Stig AKA Frank Heskjær: Jeg tror, Steen henviser til at 9 og 10 - efter som de ikke spiller placeringskamp - bliver placeret efter antal point efter gruppespillet. Sådan mener jeg i hvert fald det er. Og da vi havde flest point efter gruppespillet er vi garanteret mindst en niendeplads.

Svar #123

@Stig AKA Frank Heskjær
: Jeg tror, Steen henviser til at 9 og 10 - efter som de ikke spiller placeringskamp - bliver placeret efter antal point efter gruppespillet. Sådan mener jeg i hvert fald det er. Og da vi havde flest point efter gruppespillet er vi garanteret mindst en niendeplads.
@Ato Vari‍ 

Ja okay. Jeg var ikke klar over om det var placering efter antal point i gruppespillet 9 og 10 imellem. 

Ift pengeudbetalinger, så er stillingen lige nu dog ligegyldig med mindre man bliver 9'er eller 10'er, så.... Som jeg forstår det. For 7'er vinder jo over 8,er.

Svar #124
@Stig AKA Frank Heskjær: Jeg tror, Steen henviser til at 9 og 10 - efter som de ikke spiller placeringskamp - bliver placeret efter antal point efter gruppespillet. Sådan mener jeg i hvert fald det er. Og da vi havde flest point efter gruppespillet er vi garanteret mindst en niendeplads.
Lige præcis.

Simple Audio Video Embedder