Spring til hovedindholdet
Emne: Evaluering sæson 18/19 (Læst 5248 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Evaluering sæson 18/19

Svar #105
ft. ovenstående liste, så synes jeg faktisk det er skiftet til 4-3-3 der har rykket os mest.
@Holmertz
En nuance: det betyder jo blot at vi kan konkludere at vi kan spille på den måde imod midterhold og hold under os. Hvem ved om det falder totalt igennem på BIF stadion eller i Parken/På Heden.

Så jeg er meget enig, og meget tyder på at vores spil generelt er slået mere effektivt op, og med flere svar-muligheder hvis de lukker x eller y ned. Men reelt skal vi se det imod top 6, for at kunne sige om det kan bære os op til de sjove placeringer.

AaB viste dog forrige år at man kan komme i top 6 nærmest uden at vinde over nogle top 6-hold. De var bare konstant gode imod bund 8, og det er også nok.

Svar #106
ft. ovenstående liste, så synes jeg faktisk det er skiftet til 4-3-3 der har rykket os mest.
@Holmertz
En nuance: det betyder jo blot at vi kan konkludere at vi kan spille på den måde imod midterhold og hold under os. Hvem ved om det falder totalt igennem på BIF stadion eller i Parken/På Heden.

Så jeg er meget enig, og meget tyder på at vores spil generelt er slået mere effektivt op, og med flere svar-muligheder hvis de lukker x eller y ned. Men reelt skal vi se det imod top 6, for at kunne sige om det kan bære os op til de sjove placeringer.

AaB viste dog forrige år at man kan komme i top 6 nærmest uden at vinde over nogle top 6-hold. De var bare konstant gode imod bund 8, og det er også nok.

Enig. Men forskellen på vores hold i kampen mod AaB i grundspillet og så i de to kampe i play-off var voldsom. Så har svært ved at tro, at vi ikke også vil være bedre mod de gode hold, når vi nu har været bedre mod de dårlige. Og det gode ved opstillingen er, at den kan justeres afhængigt af modstanderen uden at ændre opstillingen. Der er stor forskel på vores midtbane afhængigt af om vi stiller med Guira eller Blume (og Stage spille 6'er eller 8'er) for ikke at tale om, hvis vi smider Sana ind i tre-kæden.

Med en 4-4-1-1 var vi meget låst fast på Sana som det offensive omdrejningspunkt, hvilket var svært at justere sig ud af. Og sjovt nok spiller vi langt mere flydende nu, hvor det offensive ansvar er fordelt mere mellem Amini, Blume og Stage. Og det er langt nemmere at finde nye spillere til de tre centrale midtbaner end til 10'er positionen, hvor det kræver nogle meget høje spidskompetencer (og dyre), hvis ikke spillet skal falde fra hinanden. Ser man på Ajax, så spiller de heller ikke med en decideret 10'er mere, men med tre ret komplette 8'ere, som supplerer hinanden og gør det nemt at skifte enkeltspillerne ud.

Svar #107
Al evaluering af sæsonen starter og slutter med denne tabel:

Stillingen, fra runde 1 2018/2019 til runde 34 2018/2019 - SuperStats

Jeg synes, det er bekymrende, at vi igen i år først bliver gode resultatmæssigt, når det sportslige mål er glippet. Har vi en mentalitetsudfordring.

Synes det er for voldsom en generalisering. Der er som jeg ser det 3 væsentlige faktorer på at vi har været forholdsmæssigt stærkere i nedrykningsspillet end i grundspillet:

- Truppen var en del svagere i efteråret kontra foråret.
- DN er efter at have forsøgt at skifte fra 4-1-4-1 til 4-4-1-1 i vinterpausen endt med en 4-3-3, som passer langt bedre til truppen selvom det "ofrer" Sana.
- Vi har sæsonen igennem været ret solide mod de hold der er dårligere end os. Det giver naturligvis bonus i nedrykningsspillet.

Ift. ovenstående liste, så synes jeg faktisk det er skiftet til 4-3-3 der har rykket os mest. Det giver os mulighed for at variere vores udtryk en del ved blot at udskifte sammensætningen på vores centrale midt, hvor vi er ret bredt besat. Og så udnytter det, at flere af vores fløje er ret svage defensivt (vel kun Ankersen og Lunding der kan arbejde defensivt) samtidig med, at de tre centrale midtbaner beskytter bagkæden en del bedre end 4-4-1-1 opstillingen gjorde.

P.S. Og så skal man ikke undervurdere hvor stor effekt Bundu har haft. Han har ene mand gjort forskellen i flere af de lige kampe her i nedrykningsspillet.

Men der er stadig en trist tendens. Det var også sådan sidste år - og vist også de to sæsonner før den. Vi er klogere i september...

Svar #108
Al evaluering af sæsonen starter og slutter med denne tabel:

Stillingen, fra runde 1 2018/2019 til runde 34 2018/2019 - SuperStats
Ja, og skal man evaluere på hele perioden siden Selles kom til, ser det sådan ud:

Stillingen, fra runde 20 2017/2018 til runde 34 2018/2019 - SuperStats

Vi mangler sådan set bare at sætte en ordentlig efterårssæson sammen. 12 nederlag i 51 kampe er ret godkendt. Kun tre nederlag mere end FCK.

Svar #109
Men der er stadig en trist tendens. Det var også sådan sidste år - og vist også de to sæsonner før den. Vi er klogere i september...
 Enig. Men det ville trods alt være mere nedslående hvis det var med de samme spillere. Den trup der spillede forrygende i foråret 2018 manglede jo Pusic i efteråret, og tilmed Junker også efter runde 8. 

Så hvis denne her trup skal undvære PM eller Amini eller andre, så kan sagen hurtigt blive den samme.

Svar #110
Vi mangler sådan set bare at sætte en ordentlig efterårssæson sammen. 12 nederlag i 51 kampe er ret godkendt. Kun tre nederlag mere end FCK.

Men det er jo det, der er hele humlen. Hvornår har vi sidst sat en god efterårssæson sammen. Var det den sæson, hvor vi endte med at rykke ud med Fredberg?

Der er ikke noget "bare" her. Det kan godt være, at jeg er lidt "brændt barn skyr ilden". Men jeg vil se mere end et par gode forårssæsonner, hvor vi først bliver rigtigt gode, når vi har misset top seks og fået lov til at spille med bund 8, før jeg tror på, at vi for alvor har flyttet os. Jeg jubler over vores præstationer i nedryknings- og EL-kvalspillet, men når jeg kigger ind i næste sæson, så er mine arme ikke over hovedet.

Svar #111

Men det er jo det, der er hele humlen. Hvornår har vi sidst sat en god efterårssæson sammen. Var det den sæson, hvor vi endte med at rykke ud med Fredberg?

Der er ikke noget "bare" her. Det kan godt være, at jeg er lidt "brændt barn skyr ilden". Men jeg vil se mere end et par gode forårssæsonner, hvor vi først bliver rigtigt gode, når vi har misset top seks og fået lov til at spille med bund 8, før jeg tror på, at vi for alvor har flyttet os. Jeg jubler over vores præstationer i nedryknings- og EL-kvalspillet, men når jeg kigger ind i næste sæson, så er mine arme ikke over hovedet.
Om ikke andet tror jeg vejen til top 6 (ironisk nok da det jo bliver en super vigtig sæson) bliver nemmere næste år. FCN og AAB ligner klubber på vej tilbage mere end frem og Esbjerg får formodentlig en svær 2. sæson i ligaen. Bo Henriksens magi i Horsens ser også ud til at være udtømt og jeg vil gerne se Glen have succes i Sønderjyske før jeg tror på det. Og guderne må vide hvad der sker i BIF.

Derimod virker OB og vi ret meget på vej frem. Så jeg spår en ret sikker top 5 næste år med FCK, FCM, OB, BIF og AGF. 6- pladsen er nok mere åben men mon ikke Randers kan nuppe den eller måske Silkeborg med oprykkergejst kan overraske.

Svar #112

Om ikke andet tror jeg vejen til top 6 (ironisk nok da det jo bliver en super vigtig sæson) bliver nemmere næste år. FCN og AAB ligner klubber på vej tilbage mere end frem og Esbjerg får formodentlig en svær 2. sæson i ligaen. Bo Henriksens magi i Horsens ser også ud til at være udtømt og jeg vil gerne se Glen have succes i Sønderjyske før jeg tror på det. Og guderne må vide hvad der sker i BIF.

Derimod virker OB og vi ret meget på vej frem. Så jeg spår en ret sikker top 5 næste år med FCK, FCM, OB, BIF og AGF. 6- pladsen er nok mere åben men mon ikke Randers kan nuppe den eller måske Silkeborg med oprykkergejst kan overraske.
Der er bestemt ikke noget bare. Vores efterårssæsoner har i en del år båret præg af markante ændringer i sommervinduet. Enten har vi udskiftet mange stamspillere, eller også har vi mistet et par profiler kort før deadline (denne sæson). Så jeg vil bestemt ikke udråbe nogen top-5 eller top-6 før vi ser resultatet af det kommende transfervindue. Alene det at vi nok mister Amini, vil gøre en stor forskel på vores hold. Men jeg håber da at han kan lokkes til en lille forlængelse, hvis det rigtige tilbud ikke kommer til sommer. I det hele taget forstærker vi os jo bedst, ved at lave så lidt om som muligt i truppen.

Jeg tror også at man skal passe på med at lægge for meget i det momentum, som forskellige hold har lige nu. OB har i årevis været meget svingende. Det samme kan man mildt sagt også sige om os. Det er dejligt med en sejrsstime nu, men det er nok ikke bare noget vi automatisk kan overføre til næste sæson. Det er dog dejligt at få plantet lidt vinderkultur i truppen. AaB skal nu nok komme igen til næste sæson. De har ligesom os en del spændende talenter, som også har fået spilletid her i foråret. Derudover har de altså en lille håndfuld superligaprofiler. De er dog også meget ustabile. FCN tør man jo aldrig afskrive. De virker bare til at hive nye store talenter frem, hvergang de sælger en anden. Men det er da et eller andet sted naturstridigt. 

Svar #113
Så er det slut og man kan evaluere. Jeg var en af de hårde kritikere både i og efter efteråret, jeg må tilstå at det er jeg stadig.
Jeg kan ikke forstå hvordan ledelsen kan skabe et hold som det der rullede ud i efteråret og jeg må tilstå at jeg heller ikke kan forstå at største delen af dette forum er parate med "dårlige" undskyldninger.
Jeg har læst undskyldning på undskyldning og en jublebeundring af David Nielsen, fakta er at han har et dårligere snit end sin forgænger og at han nu to gange har misset sin opgave. Det eneste positive jeg kan få øje på er egentlig at vi er de bedste af de dårlige, bortset fra Randers PÅ DAGEN.

Man må håbe at det lykkedes David Nielsen at få spillerne til at forstå at det starter ved kamp 1 og at lad indstilling ikke er foreneligt med en plads på holdet. Nå men undskyldningen er vel allerede på plads, vi mangler er god målmand fordi vi ikke i tide fik en erstatning og Liverpool sagde nej sent i forløbet.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #114
Er du sådan en sort/hvid person Hamborg? Jeg spørger, fordi der er noget, der hedder nuancer selv i sport, men du har ikke overraskende valgt, at det så er undskyldninger.

Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #115
Nej jeg er sgu ikke sort/hvid. Det har bare undret mig hvor mange undskyldninger jeg har læst her for at vi ikke kom forbi RFC, endda FØR første kamp.
Vedr. trænerposten er jeg mere sort/hvid. Davids forgænger blev smidt på porten med et bedre snit end David har og det var med begrundelsen at han ikke havde ført holdet i top 6, det har David så heller ikke endda med et bedre hold, ifølge mange herinde.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #116
Sæson evaluering:

Efteråret var skidt
Vi mangler spillere på vitale pladser
Angreb, forsvar og målmand

Foråret har været opløftende - også før nedrykningskvalen
Der er klart fremgang på flere områder
Målmand og Angreb er blevet styrket - det samme med forsvaret, men desværre gik Backman i stykker.
De unge presser på for en plads på banen, så træningen bliver hårdere for alle

Min karakter: 7
Hellere en ”grim” sejr end at tabe 1-4 på en naiv omgang ”fremad, march”.
Det ligger i klubbens DNA.
Knofedt fremfor kæleri.
AGF

Svar #117
Nej jeg er sgu ikke sort/hvid. Det har bare undret mig hvor mange undskyldninger jeg har læst her for at vi ikke kom forbi RFC, endda FØR første kamp.
Vedr. trænerposten er jeg mere sort/hvid. Davids forgænger blev smidt på porten med et bedre snit end David har og det var med begrundelsen at han ikke havde ført holdet i top 6, det har David så heller ikke endda med et bedre hold, ifølge mange herinde.

Hvad er det for undskyldninger, du har læst?

Jeg gider ikke diskutere DN og Riddersholm med dig, det er som at diskutere med en fundamentalist. Du hader DN, fair nok men det giver sjældent en god diskussion.

Svar #118
Meget enig med Salling men vil tilføje, AGF må og skal blive bedre på bolden og det kan ikke undskyldes med holdet, for der er ganske mange ganske dygtige teknikere også til en bedre boldomgang.
Derudover må vi gerne ser endnu mere til, at holdet tager ejerskab over en kamp helt fra startfløjt.

Meget er forbedret, meget kan blive langt bedre.

Karakter for sæsonen: 7 med lille pil nedad.

Svar #119
Mener i 7 eller 13 trins skala?

Til info ;) Den ene betegner den gode præstation og den anden den jævne.

Simple Audio Video Embedder