Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: AaB - AGF, Søndag d. 17.03.2019 kl. 17.00 (Læst 2959 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: AaB - AGF, Søndag d. 17.03.2019 kl. 17.00

Svar #15
Tobias Sana har været rædderlig i første halvleg. Det er ellers en kamp, hvor der er plads til at 10'erne hygger sig.

Svar #16
Det var godt nok dejligt med udligningen inden pausen. Et mål mere plus et i Hjørring, så er vi i top-6. Ja, man kan endnu drømme. Det er dog meget vigtigt at vinde den her, uanset.

Svar #17
Vi selvdestruerer.

Svar #18
Dårlig kamp som afslutning på en ret beset elendig afslutning på grundspillet. Mulighederne var der i de sidste kampe, men det sejlede væk i skader og udvisninger og point der blev smidt væk.

Svar #19
AaB spillede jo pokalkamp i torsdags! Håber snart den idiotiske lottokupon af et argument slutter nu! Det er ikke en nævneværdig fordel for modstanderen og jeg har sagt det siden 2014 hvor startede med at skrive på GF-Forum.

AGFs historik i denne afdeling taler for sig selv og de som evindeligt klynger sig til dette argument, er altid stumme bagefter.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #20
AaB spillede jo pokalkamp i torsdags! Håber snart den idiotiske lottokupon af et argument slutter nu! Det er ikke en nævneværdig fordel for modstanderen og jeg har sagt det siden 2014 hvor startede med at skrive på GF-Forum.

AGFs historik i denne afdeling taler for sig selv og de som evindeligt klynger sig til dette argument, er altid stumme bagefter.
Ikke at jeg har snakket om den fordel, det havde nok krævet forlænget spilletid eller karantæner, men hvordan ved du at vi ikke havde tabt 5-1 hvis det ikke havde været for den pokalkamp?

Det er lykkedes os at få en spiller vist ud i begge de kampe vi i foråret evt kunne have fået en lille fysisk fordel i slutningen af kampen efter modstanderens pokalkampe. De udvisninger mere end udligner naturligvis den mulige fordel.

Svar #21
Ærgerligt at den her del af sæsonen blev smadret af skader hos nøglespiller(e) og trælse karantæner, men det burde vi jo efterhånden være vant til. Ret beset burde vi bare have sikret os en placering i top-6 via kampene i efteråret, men vi har bare manglet det sidste. Både OB og AaB viste sig som bedre hold end os lige pt. 

Nu gælder det så Horsens, Sønderjyske og Vejle. Vi har lavet 0 point mod Horsens og 6 point mod Sønderjyske i denne sæson, og 6 point mod de to hold er sikkert også nok denne gang, men lad os nu for pokker sætte tingene på plads, især mod Horsens!

Svar #22
Ikke at jeg har snakket om den fordel, det havde nok krævet forlænget spilletid eller karantæner, men hvordan ved du at vi ikke havde tabt 5-1 hvis det ikke havde været for den pokalkamp?

Det er lykkedes os at få en spiller vist ud i begge de kampe vi i foråret evt kunne have fået en lille fysisk fordel i slutningen af kampen efter modstanderens pokalkampe. De udvisninger mere end udligner naturligvis den mulige fordel.
Jeg lytter blot til hvad professionelle fodboldspillere selv siger - det betyder ikke noget nævneværdigt. Intet slår kamptræning. Nuvel, turneringstræthed og spillere  som alligevel stiller op med småskader, det betyder oftere noget mod slutningen af turneringer. Superligaen i 2019 er 6 kampe gammel.

Men som du rigtigt skriver, så betyder røde kort mere...specielt for AGF i dette forår...unanset om det er AGF der får dem eller modstanderen.

BTW, Esbjerg vandt med ti mand over VB!

KSDH

Svar #23
Jeg lytter blot til hvad professionelle fodboldspillere selv siger - det betyder ikke noget nævneværdigt. Intet slår kamptræning. Nuvel, turneringstræthed og spillere  som alligevel stiller op med småskader, det betyder oftere noget mod slutningen af turneringer. Superligaen i 2019 er 6 kampe gammel.
Det har da helt klart betydning, hvor stresset programmet i forvejen er. Man ser det nok mest tydeligt i starten af sæsonen, med de hold som spiller Europa-kvalifikation i midtugerne i en måned i træk. Man skal selvfølgelig kunne klare en midtugekamp, når programmet ikke er så tætpakket.

BTW, Esbjerg vandt med ti mand over VB!
Det var vist mest vores tidligere målmandstalent, Thomas Hagelskjær, som tabte kampen for Vejle. 

Svar #24
@SteenA og alle andre som holder med AGF:

Det har været en hård dag for alle, som elsker AGF og jeg vil lige smide den her op David N: Vi har stadig en masse at spille for

KSDH

Svar #25
Bi

Det har været en hård dag for alle, som elsker AGF og jeg vil lige smide den her op David N: Vi har stadig en masse at spille for

Der er vel ingen, der troede sæsonen ville slutte med et nederlag?

Sæsonen starter vel først for alvor nu, hvor det bliver en hård kamp om overlevelse.

Svar #26
Bi

Der er vel ingen, der troede sæsonen ville slutte med et nederlag?

Sæsonen starter vel først for alvor nu, hvor det bliver en hård kamp om overlevelse.
I saa fald maa vi haabe det bliver et nederlag i el-playoff og ikke i nedrykningsplayoff...

Vi kan godt blive enige med DN om at der stadig er meget at spille for og ogsaa mere end der burde have vaeret i negativ retning. I foerste omgang maa vi bare forsoege at komme fri af nedrykning saa hurtigt som muligt. Det er vaesentligt ifht forberedelserne til naeste saeson, men vi skal ogsaa lige ud at bevise at der er bund i det her hold, ellers er katastrofen heller ikke saa langt vaek.

Svar #27
Det bekymrende er, at bortset fra de første 20 minutter, hvor vi havde et par pæne chancer, skabte vi intet offensivt.  I første halvleg holdt vores lejesvend i målet os inde i kampen med 3 redninger, som nemt kunne være gået i kassen. Ankersen viste energi, men faldt ned i tempo efter pausen, ligesom de fleste andre. Benjamin er helt klart kastet for løverne i en så afgørende kamp, og David Nielsen må tage på sin kappe, at den unge mand blev scapegoat. Han skulle naturligvis flås ud efter det gule kort, hvor han i øvrigt kort efter  blev meget hårdt bedømt for tacklingen, der gav rødt, især fordi modstanderen havde hands på bolden inden "forseelsen". Men hvis DN havde gjort sit hjemmearbejde, var han naturligvis klar over, at Mads Kristoffer x2 Kristoffersen altid viser en GF' er ud for et godt ord. Den slags må man altså tage højde for.

Men  det er trods alt ikke dommerens skyld, at AaB har chancer til 5-6 mål, mens vi kun har et par halve muligheder.  Nu må det være slut med arrogancen, og de ansvarlige må erkende, at vi risikerer at rykke ned, hvis vi fortsætter dette forår som vi har begyndt det. I øvrigt interessant, at JN benyttede de sidste 10-15 minutter af opgøret til livlig sms-korrespondance (på Canal 9). DN's fortsatte virke hænger nok i en tynd tråd, og hvis vi rykker ned, er han "Dead Man Walking". Som sine seneste 8-9 forgængere. Trænerfyringer løser naturligvis ikke problemet. Truppen er simpelthen ikke god nok til ambitionerne. Den dag ledelsen erkender dette, er meget vundet.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #28
Trænerfyringer løser naturligvis ikke problemet. Truppen er simpelthen ikke god nok til ambitionerne. Den dag ledelsen erkender dette, er meget vundet.
Jeg er enig!

KSDH

Svar #29
Lucas Andersen var satme god! Lidt ærgerligt at vores svenske version af Lucas Andersen svinger så meget. Noget helt andet er så, at jeg har svært ved at tro på, at AaB har lavere spillerbudget end os med store navne som Lucas Andersen, Okore og Kusk. Det kan næsten ikke passe.

Simple Audio Video Embedder