Spring til hovedindholdet
Emne: Reserveholdet (Læst 1625 gange) forrige emne - næste emne

Reserveholdet

Som tidligere omtalt i en anden tråd, så har reserveholdet i efteråret kvalificeret sig til et slutspil om DM for reservehold. Her i foråret møder vi, dobbeltrundigt, de tre andre gruppevindere, Brøndby, AaB og Lyngby.

Foromtale her: BIF, AaB og Lyngby venter i Reserveligaen - AGF Fodbold

Vores første kamp i turneringen blev spillet i mandags. Velsagtens den letteste i programmet, hjemme mod Lyngby. På trods af at 1. holdet jo stillede ret decimeret op i søndags, så lykkedes det da at stille et fornuftigt hold til kampen. Man kunne glæde sig over at kunne benytte Juelsgård og Højer i forsvaret, og restforsvaret bestod så af Whalley, Anbo og Jakob Kiilerich. Det lykkedes at komme godt fra start med en 3-1 sejr. Målene blev scoret af Højer og 2 x Kaastrup.

Omtale af kampen her: https://www.agf.dk/klubben/nyhedsarkiv/2019/marts/premiere-i-reserveligaen/

I dag er det positivt at se, hvordan vores unge spillere hele tiden bliver bedre og bliver ved med at udvikle sig. De arbejder hårdt for at komme nærmere førsteholdet, hvilket de 90 minutter i dag også viser. Hvis vi bliver ved med at bruge de unge spillere på reserveholdet, som vi gjorde i dag, og som vi har gjort i de sidste seks måneder, så vil de også komme nærmere et Superliga-niveau, sagde Ruben Selles.

Den 18. marts går turen til Brøndby, som allerede har spillet to kampe, begge mod AaB. Det er blevet til en sejr til hvert hold.

Stillingen i reserveligaen kan følges her:  Reserveligaen 18/19: Tabel og kampprogram

Sv: Reserveholdet

Svar #1
Reserveholdet spiller i dag kl. 14 mod Brøndby på Ceres Park. Der er både gratis adgang og en kop kaffe oveni:

Reserveliga-kamp på Ceres Park i dag - AGF Fodbold

Resultaterne af de her kampe er selvfølgelig ikke det afgørende, men vi spiller dog i en pulje med gruppevinderne fra efteråret om titlen som bedste reservehold. Lige nu er vi 5 point efter topholdet Brøndby, men for en kamp færre, så med en sejr i dag er vi helt med i kampen igen.

Svar #2
Det blev til en sejr på 5-2, og Whalley, Juelsgaard, Hvidt, Stage og Ankersen fik lidt kilometer i benene.
Efter to direkte røde kort til BIF døde kampen, og der blev ikke scoret efterfølgende. Stage fik scoret.

Svar #3
Det blev til en sejr på 5-2, og Whalley, Juelsgaard, Hvidt, Stage og Ankersen fik lidt kilometer i benene.

Efter to direkte røde kort til BIF døde kampen, og der blev ikke scoret efterfølgende. Stage fik scoret.
@Di Stefano‍ 

Lyder sgu som en god dag på kontoret :D

Svar #4
Hvem er ham den unge, der lavede hattrick? Jeg synes ikke at have hørt om ham før...

Svar #5
Jeg synes det fedeste ved den 5-2 sejr er, at det er en spiller jeg aldrig har hørt om, umiddelbart efter kampen hvor vi bragte 5-6 unge spillere, som netop er kommet igang med lidt spilletid. Det viser hvor meget holdet har rykket sig ift at kunne rumme unge nye. 
Dejligt at skibet glider stabilt afsted.

Men hvad er det her?
FC København og FC Nordsjælland topper ny licensrangering

Der står at AGF ikke overholder deres minimumskrav. Jeg forstår ikke helt hvad det kan få af konsekvenser, og hvad det egentlig betyder.

Svar #6
Marcus Ginnerup (med de tre mål i dag) er 18 år og højrekant. Hvis Transfermarkt er ordentligt opdateret, har han kun spillet fem kampe for U 19 i sæsonen, men han må jo have vist noget, når han nu er med reserverne. Alder og position giver måske håb om, at vi her kunne have Lundings back-up (hvis man tør antage, at Lunding  bliver fast mand, og det tør jeg umiddelbart godt). Læg også mærke til endnu et reserveholdsmål fra Marouff, også U 19, der kom fra Lyseng før sæsonen - og til, at Mathias “Marvin” Laursen tilsyneladende er hjemme igen fra Odder i 2. division. Hjemme igen er også Martinus Mandal og Magnus Kirchheiner, der begge startede dette forår i Aarhus Fremad. Har vores ungdomsboom givet nogle fortabte sønner modet tilbage? Med i dag var også et par andre, der var med til at vinde U 17-guld sammen med Kaastrup, Hausner, Thøgersen og Anbo (og måske 1-2 flere, de er pludselig blevet så mange).

Der er virkelig grøde i ungdomsafdelingen, for der er også endnu flere end de her. I den ideelle verden etablerer første generation (som vi senest så i går) sig så hurtigt og sikkert, at de sammen med Stage (“generation 0”, forløberen for hele kuldet) kan være med til at integrere anden generation i løbet af de næste par år. Det er sådan de gør i FCN, hvor en fyr som Andreas Skov Olsen i en alder af 19 allerede har spillet Superliga i to hele sæsoner, og hvor også en hel del af hans jævnaldrende garanteret har roller i at modtage det næste kuld, der kommer op.

Hvis vi lykkes med at rykke niveauet for de unge markant, så flere end før bliver ligaklar tidligere end før, vil vi kunne målrette transfer- og en pæn del af lønbudgettet på en håndfuld virkelige profiler. Så vil vi i den bedste verden kunne være på vej mod de pæne eller ligefrem rigtig flotte salg af egenproducerede spillere, der danner en hel del fundament for, at en klub som FCN tilsyneladende kan gøre det igen og igen.

Svar #7
Jeg synes det fedeste ved den 5-2 sejr er, at det er en spiller jeg aldrig har hørt om, umiddelbart efter kampen hvor vi bragte 5-6 unge spillere, som netop er kommet igang med lidt spilletid. Det viser hvor meget holdet har rykket sig ift at kunne rumme unge nye.

Men hvad er det her?

Der står at AGF ikke overholder deres minimumskrav. Jeg forstår ikke helt hvad det kan få af konsekvenser, og hvad det egentlig betyder.

AGF har svaret på twitter. Det er fordi, vi ikke har brugt egne unge spillere de sidste år (i år er ikke med i scoringen). Det får ingen konsekvenser.

Svar #8

Men hvad er det her?

AGF har svaret på twitter. Det er fordi, vi ikke har brugt egne unge spillere de sidste år (i år er ikke med i scoringen). Det får ingen konsekvenser.
Det er jo et ret fair argument ift. bedømmelsen. Og heldigvis er der i den grad rådet bod på det i år og bliver det endnu mere i de kommende år.

Svar #9

Men hvad er det her?

Det er jo et ret fair argument ift. bedømmelsen. Og heldigvis er der i den grad rådet bod på det i år og bliver det endnu mere i de kommende år.

SHC har uddybet lidt på Twitter. Det handler ikke kun om, at vi ikke selv har brugt talenter ret meget på SL-holdet. Det handler også om, at vi generelt ikke har produceret ret mange talenter, som får spilletid i divisionerne (dvs. at der heller ikke løber AGF-producerede spillere rundt i Skive, Fredericia, Aarhus Fremad og andre steder i divisionerne). Vores talentproduktion har simpelthen været for sløj de seneste tre år. Der er kommet for få spilere ud af pipeline.

Svar #10
De syv mål fra Brøndby-kampen kan i øvrigt ses her:

Svar #12
Sejr bringer reserveholdet til tops - AGF Fodbold

En ufortjent sejr til reserverne.....prøvespilleren Zack Duncan, en 18 årig fra Australien, scorede målet og spillede en fin kamp.
Ha, det er da også ved at være for længe siden at en Duncan har scoret for AGF. Han er dog midtbanespiller og ikke angriber: Zachary Duncan - Wikipedia

Svar #13
Med mindst mulig marginal blev vi vinder af årets reserveholdsturnering! Vi sluttede lige med AaB, men med en målscore der var et mål bedre.

AGF vinder Reserveligaen - AGF Fodbold

Vi gjorde dét, vi skulle i vores sidste kamp mod AaB, hvor vi vandt 1-0, og vi er glade for, at det så også rakte til at vinde mesterskabet. Vi har haft et godt mix af unge spillere og Superliga-spillere, og sammen har vi fået skabt et stærkt miljø omkring reserveholdskampene. De unge spillere har vist sig godt frem og er blevet støttet godt af Superliga-spillerne, og kampene har også vist, at når de unge spillere har præsteret godt, så har det også bragt dem ind omkring Superliga-holdet - som det for eksempel er sket med Anbo, Ammitzbøll, Hausner, Hvidt og Thøgersen, siger Ruben Sellés.

Svar #14
Og da vi sluttede med netop at slå AaB selv, så er det sgu bare fortjent. AaB må igen ærger sig over at være 1 mål fra at opnå noget :D

Godt at se at vores reserver gør det godt. Især fordi vi har mange U19-spillere som får en nemmere vej til superligaen den vej. Og der virker til at være god harmoni på holdet etc. Alt i alt så er der meget der bare kører positivt for klubben.

Simple Audio Video Embedder