Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: AGF - OB, mandag d. 11.03.2019 kl. 19.00 (Læst 4848 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: AGF - OB, mandag d. 11.03.2019 kl. 19.00

Svar #50
Toutouh var en klokkeklar forstærkning da han kom på banen mod VFF.
 Fra 1. minut altså ;)  Men ja, han gjorde det rigtig fint i sin første kamp fra start. Dog som erstatning for Sana det meste af kampen.
Præstationerne til træning kan jo også spille en stor rolle her. Hvis Ankersen har fulgt sin dårlige præstation mod VFF op med lige så dårlige træninger (og Toutouh omvendt har shinet), så er det da langt fra utænkeligt, at David vælger at prøve noget nyt. Ankersen virker i hvert fald som en type der ikke tager skade af, at opleve at han ikke er selvskrevet til sin plads. 

Svar #51
Det kan godt være at man kan mene at Ankersen ikke har spillet sig af, men det jo ikke ensbetydende med, at Toutouh ikke har vundet pladsen. Altså: Ankersen kan godt have spillet tilfredsstillende efter DN's mening, samtidig med at Toutouh har været bedre.

Jeg ser gerne at Toutouh får chancen - jeg synes han var en gevinst i Hjørring og vi skal gå efter sejren i aften; så både Toutouh og Sana fra start kunne sgu være så fint - og Ankersen på bænken ville altså heller ikke være den ringeste trumf at kunne spille ud, hvis kampen står og tipper midt i anden halveg.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #52
Ramler og ramler, det ved jeg ikke. Men klart at forsvaret er mere svækket med Tingager ude end hvad godt er. Men uanset hvad, så kan Stage komme tilbage på midten istedet for Guira, Sana er tilbage i front med Mortensen, og Juelsgård er tilbage i forsvaret som makker til Hausner hvis Tingager ikke kan spille.
Jeg må indrømme, at hvis jeg var træner så ville jeg ikke turde spille med Juelsgård/Hausner som midstopperduo. Så ville jeg alvorligt kigge på at bruge Stage dernede igen, enten som makker med Hausner, hvor Juelsgård tager VB, eller en central duo med Stage og Juelsgård. Så ville Blume skulle tage den centrale midtbane. 

Svar #53
Juelsgård har været ganske stabil når han har spillet med alle andre end Kanstrup, bare til info :D 

Og af samme grund synes jeg ikke det er så slemt at Backmann er skadet, så længe Tingager og Juelsgård er klar. 

Tingager/Juelsgård vinder over Juelsgård/Kanstrup 100 ud af 100 gange tror jeg :D

Svar #54
Juelsgård har været ganske stabil når han har spillet med alle andre end Kanstrup, bare til info :D

Og af samme grund synes jeg ikke det er så slemt at Backmann er skadet, så længe Tingager og Juelsgård er klar.

Tingager/Juelsgård vinder over Juelsgård/Kanstrup 100 ud af 100 gange tror jeg :D
Jeg er heller ikke så nervøs for Juelsgård/Tingager, selvom det statistiske materiale på deres samarbejde ikke er til alt for bombastiske udmeldinger. Jeg synes Juelsgård tager for mange dårlige beslutninger, når han er under pres og derfor synes jeg ikke, at han er den rette at sætte sammen med en helt ung fyr som Hausner. Både Juelsgård og Hausner har brug for at spille sammen med en erfaren/"kold" makker.

Svar #55
Synes primært Juelsgård har været svag i sin omgang med bolden, specielt i opspillet. Jeg er dog ret tryg ved ham sammen med Tingager. Har en ok fornemmelse af kampen i aften.

Svar #56
En AGF sejr over OB, øger chancen for en AGF sejr i Aalborg om en uge, derfor er en sejr i aften den vigtigste lige nu.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #57
Stiften fik ret i deres opstilling. Toutouh på venstre kant i stedet for Ankersen. Lad os være positive og sige, at det er Toutouh der har spillet sig på holdet.

Svar #58
Lunding is for real....det er AGFs top 6 drømme så nok ikke!

KSDH

Svar #59
Her kommer så det positive indslag - sorry ;)

De unge presser sig mere og mere på, så som minimum er bredden på plads.
Lunding er god - som i rigtigt god.
PC skal imo ud og finde:
- en midterforsvar på Backman niveau
- en angriber der kan presse Mortensen
- en højre back der kan presse Munksgaard
Næste år...
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #60
Her kommer så det positive indslag - sorry ;)

De unge presser sig mere og mere på, så som minimum er bredden på plads.
Lunding er god - som i rigtigt god.
PC skal imo ud og finde:
- en midterforsvar på Backman niveau
- en angriber der kan presse Mortensen
- en højre back der kan presse Munksgaard
Næste år...
Jeg er helt enig, de unge AGF'ere gør det godt og det er virkeligt positivt for fremtiden. :)

KSDH

Svar #61
Ja, hvad skal man sige? Vi spiller i perioder naivt, når vi skal have bolden ud af kommunen; alligevel fører vi 1-0 og har to direktører, der kunne give 2-0. Er Grytebust virkelig så god? Eller er Mortensen og Sana de store syndere. Svært at svare på, men nok lidt af begge ting.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #62
Jeg håber VIRKELIG man kan finde ud af at give Lunding minimum en 4-årig kontrakt så han ikke pludselig daffer. Han kan blive vigtig næste år.

Svar #63
Årh men for helvede da! Hvor er det stramt. Ret skal være ret: OB var sgu gode i dag. Jeg synes imidlertid at vi skaber chancer til at lukke kampen, men omvendt kunne OB også mageligt have scoret et par stykker mens den stod 0-0.

På positivsiden tæller Lunding i dén grad. Shit han er god. Thøgersen var ikke prangende, men omvendt slog han heller ikke op i banen, så det vælger også at tælle på positiv siden. Vi skal vinde i Aalborg for at indfri sæsonens økonomiske målsætning. Vi skal også vinde i Aalborg for at kunne vælge pulje, og det er ikke uvæsentligt.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #64
Mål nr 2 må vel ligge mest hos Thøgersen. Ikke fordi han skal være en scapegoat, for han klarer sine første kampe rimeligt pænt, men Højers karantæne har været dyr.

Svar #65
Lunding har vist sig at være holdets bedste spiller pt. Fantastisk

DNs kombination af Thøgersen og Toutouh viste sig ikke at holde. Sidstnævnte fylder for lidt defensivt og har hverken kræfter eller hurtighed til dybdeløb og tilbageløb.

Patrick Mortensen brændte to 100% chancer. Med blot en af dem i kassen, havde vi vundet den kamp.

Nåh, op på hesten igen. Højer, Ankersen og Guira har noget at bevise overfor fansene mod AaB.  Sammen med Patrick der skylder et par stykker.

Svar #66
Der har godt nok vaeret mange kampe i den her vi har smidt point og faa kampe paa vippen vi har faaet tippet over til vores side. Der var chancer i begge ender i dag, men det blev bare endnu en af dem... De fleste af dem selvfoelgelig i efteraaret, saa det ender alligevel ved et for svagt hold i den periode og saa skulle der en slutspurt til vi trods alt ikke har kvaliteten til. Der skal i hvert fald lidt af et mirakel til nu.

Meget skuffende at vi overhovedet ingenting kunne det sidste kvarter hvor vi jagter en udligning. Og aergerligt vi ikke kunne lave den finale til sidst hvor en sejr giver top-6, selvom vi maa jagte den spinkle mulighed. Dejligt at foelge Lunding og maaske kan vi faa en kamp her i foraaret med Kaastrup og Lunding paa kanterne, det vil da vaere et godt tegn for fremtiden.

Svar #67
Jeg synes det er fair nok, at vi ikke får noget med fra denne kamp. Vi er helt væk i forsvaret i store perioder. Vi bakker helt vildt, og mange spillere er meget passive, også når der er masser af folk bag bolden. Vi klarer den et godt stykke tid, og jeg er enig i, at vi sagtens kunne have lukket kampen, men OB er altså noget bedre end os idag.

Jeg synes ikke Thøgersen spiller en ret god kamp, men det er til gengæld stærkt at han på intet tidspunkt gemmer sig. Han tilbyder sig hele tiden, og er ikke bange for at få bolden, selvom han vel ikke har ret mange gode afleveringer i kampen. Så, ros til Thøgersen for mentalt at være lavet af alt det rigtige. (alt) det andet skal nok komme, når han får nogle flere kampe i kroppen, og 'tempoet' ikke føles helt så højt længere.

Jeg synes, at mange af vores spillere ser flade ud, men det er lidt svært at se på fjerneren, om det er taktik (altså at vi altid skal afvente) eller reel træthed.

Svar #68
Og så lige en enkelt tilføjelse: Det er altså helt håbløst at spille så meget bagud, at meget ender hos Grabara, hvis største svaghed er spillet med fødderne. Han leverer som regel bolden ud over sidelinjen eller direkte til en modspiller. DN, for helvede. Det skulle der være grebet ind overfor. Og det var mere held end forstand, at venstre side holdt en hel halvleg. Ikke en heldig hånd fra bænken i dag.

Svar #69
Det meste er sagt: OBs sejr var fortjent, vi solgte Thøgersen ved at sætte den defensivt stærkere Ankersen på bænken (men Toutouh kunne modsat på en bedre dag også have afgjort kampen for os) - og Patrick pisser egenhændigt sejren væk med endnu (!) et mislykket lob, igen-igen spillet fri af Kasper Lunding.

Og apropos den situation: Så I Lundings ansigtsudtryk, da tv fangede ham i nærbillede umiddelbart efter? Vantroen stod malet i hele krydderen på ham. Han lignede seriøst en mand, der ikke fattede, hvad han netop havde set. Og selvom man intet kunne høre, så skreg det blik bare: “Han gjorde det igen! Det er løgn, han gjorde det igen!”.

Svar #70
Det var vel lidt det ventede resultat. Men som kampen formede sig, var det da ærgerligt at tabe den. OB var vel i princippet tilfredse med at komme afsted med uafgjort, som ville sikre dem top-6. 

Nu må vi håbe på en trodsreaktion i Aalborg. Vigtigt at vinde den kamp. Jeg orker ikke rigtig det gruppespil med Horsens og Sønderjyske.

Svar #71
Thøgersen kan ikke klandres for det sidste mål.
Han skal søge ind mod angriberen der ligger alene midt for mål.
Den ligger hos Juelsgård/Tingager
Som jeg ser det så presser OB os til at spille bolden bagud - tror ikke det er et bevidst valg.
AGF

Svar #72
+1 til Marschner. Jeg bemærkede også Lundings ansigtsudtryk. Han var helt paf.
Hvis han fortsætter sin udvikling og undgår skader bliver han virkelig god. Han afdriblede 2-3 OBere igen og igen. Man glemmer helt, at han ikke har rundet 10 seniorkampe endnu.

Svar #73
Kan desværre ikke rigtig hidse mig op. OB var klart bedst, selv om vi havde de største chancer. Bittert, at vi ikke får scoret, men OB havde også kæmpe chancer inden vores første mål. Sådan er livet i Superligaen - marginalerne.

Svar #74
Peter Brüchmann "forsvarer" i øvrigt AGF i dagens podcast på Mediano om AGF-OB. Som han siger, hvis han stod og skulle købe aktier og kunne vælge mellem en OB- og AGF-aktie, så ville han vælge AGF-aktien, fordi AGF på mange måder har gang i et bedre projekt end OB. 

Mediano Superliga: OB og AGF - Hvem er den mest interessante provinsklub? —...

Svar #75
Det er også vanvittigt, hvor små marginaler vi taler om over sæsonen. Så ærlige talt: Lad os ikke male fanden på væggen. Vi har også en trup, der kan udvikle sig til det bedre, og ikke har toppet endnu. Dertil har vi stadig en chance, der skal spilles. Og hvis vi ryger i gruppespillet, så er det ikke utænkeligt, at vi kan tilspille os chancen for europæisk. Der er ikke nogen i en top-6, der ender på en 3.plads, som vi ikke har en reel chance i mod.

Svar #76
Det værste ved slutspilstrukturen som jeg ellers synes langt henad vejen har været en succes, er at, en sæson for en klub med top 6 ambitioner, er afgjort efter allerede 26 kampe.

Jeg håber inderligt, ledelsen er sandfærdige når JN udtaler, de ser hele processen - ja en klub er altid i en proces - og ikke vil lade en misset top 6 være lig med fiasko.

For mig har det hele tiden været langt mere vigtigt, at holdet udvikler sig og at der bliver plads til de mange store talenter. Det første kan altid diskuteres, men jeg synes holdet spiller bedre og er mere solide end da sæsonen begyndte. Det andet er der, hvor der er markante fremtids perspektiver.
Lunding har vel allerede tilkæmpet sig højrekanten og har et helt vildt potentiale. Jeg vil påstå, at hvis han spillede i FCK eller FCN, så ville de allerede nu ikke overveje bud under 20 mill. kr. Så god er han.
Hvidt er imo næste i køen, Kaastrup bliver forhåbentlig snart helt klar. Hausner og Thøgersen er heller ikke langt væk.
Ikke alle af talenterne vil slå igennem, men ingen tvivl om AGF har at gøre med et helt ekstraordinært kuld, derfor håber jeg også, PC når der skal handles ind, kun vil gå efter absolutte profiler. Ikke mere udenlandsk fyld det har vi simpelthen for mange store talenter til.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #77
Det værste ved slutspilstrukturen som jeg ellers synes langt henad vejen har været en succes, er at, en sæson for en klub med top 6 ambitioner, er afgjort efter allerede 26 kampe.

Jeg håber inderligt, ledelsen er sandfærdige når JN udtaler, de ser hele processen - ja en klub er altid i en proces - og ikke vil lade en misset top 6 være lig med fiasko.

Præcis, og super enig.

Jeg tænker det personligt som om, at det er ligesom i den gamle liga bare med 26 kampe istedet for 33. Og så plus en masse ekstra. Men det er klart, at der ikke skal konkluderes på fiasko eller succes endnu, da man jo ligesom sidste år kan komme i EL-playoff, og endda komme ud i europæisk og alt muligt, og så jo faktisk også ende i nedrykningsspil.

Jeg tror vi er kommet så langt, hvor EL-playoff er det vi budgetterer med (som jeg forstod det, så var 8.pladsen budgetteret med), mens vi sportsligt har som målsætning at nå i top 6. Det åbner for, at AGF kan glippe top 6 lige med nød og næppe, som i år formentligt, og stadig komme i mål med budgettet. Det synes jeg er en fin skildring.

For der er mange flere penge at hente i EL-playoff (som jo forudsætter lidt sportslig succes), og efterfølgende interessante kampe om at opnå noget, frem for kampe i bunden hvor man forsøger at undgå noget.
Før den nuværende struktur var der: Medalje/EL-feltet i toppen, midterfelt, nedrykningsfelt.
I den nuværende struktur er der: Top 6 (6 klubber), EL-playoff feltet (4 klubber) Nedrykningsfeltet.

Og da det kun er top 6-feltet der inddeles nu, så skilles EL_playoff-feltet of nedrykningsfeltet jo først efter runde 32 når de har mødt hinanden ude/hjemme i puljerne.

Så da AGF formentligt kommer i den suppe, så er jeg sikker på at man venter på at kalde noget "fiasko" før vi også har misset EL-playoff. Der tror jeg stadig, og synes selv, at ordet fiasko/kæmpe skuffelse hører til. Måske fiasko skal være forbeholdt nedrykningskampe, og kæmpe skulles være glippet EL-playoff, men overlevelse som 3'er. Det ved jeg ikke. Og jeg tror ikke man går højt op i at analysere hvordan man skal anskue den slags fremover, da lortet jo laves om igen til 20/21, hvor vi går over til 12 hold med ren top 6, bund 6. Der kommer der mere af det gamle midterfelt igen. Og det er jo også langt mere fair.

For et år som i år kunne nummer 7-10 have rigtig mange point imellem sig, og pga. 1. og 2.vælger-halløj, så kunne der potentielt være 10-12 point mellem nummer 1 i den ene pulje og 2 i den anden pulje. Det giver ikke megen mening pointmæssigt at de skal møde hinanden på lige vis. 

Efter 20/21 bliver det det hold som bliver nummer 7 direkte og flat, som skal spille EL-playoff-kampen. Så jeg er sikker på, at man til den tid har som målsætning at nå i top 6, men budgetterer med at blive 7'er, og "nøjes" med at blive skuffede over at glippe top 6, og glæde sig over 7'er -placeringen og EL-playoff-finalen der følger med. Det giver gode kampe og ekstra penge i kassen. 

BONUS-info: Vent bare til efter 20/21 når nummer 7 et år slutter med ligeså mange point som nummer 4 i toppen, og folk skal til at skændes om, hvorvidt det nu er fair, og skal til at sammenligne point vs kvalitet i modstand etc.

Svar #78
Så er første indlæg rettet til med karantæne info, stilling og pointudvikling
AGF

Svar #79
@Stig AKA Frank Heskjær
Rimelig enig, også i at det er lidt tidligt at sætte en betegnelse på sæsonen, der er stadig en lille chance for at nå målsætningen og en lidt større risiko for en kæmpe fiasko, men hvis vi ikke kommet i top-6 må det i hvert fald være en skuffelse når det var målet og økonomien er til det. Ender vi i nedrykningsplayoff bliver skuffelsen også så stor at det nærmer sig fiasko. Næste sæson bør betegnelsen for at misse top-6 dog blive lidt stærkere - vi har forbedret os en anelse på nuværende tidspunkt ifht sidste sæson, ikke meget, men nok til at yderligere fremgang bør være lig med top-6 og det skal trods alt også snart til at være. Selvfølgelig under forudsætning af at vi ikke skærer ned sportsligt igen (det er der jo heller ikke lagt op til).

Jeg plejer at kalde gruppespillet en halv nedrykning, men det kan jo blive mere end en halv succes hvis man vinder EL-playoff. Faktisk vil det jo opfylde klubbens tidligere målsætning om at vinde noget som LF vist har revurderet til også at være EL-kvalifikation selvom det vil være på et tyndt grundlag. Der er naturligvis også penge i det, men jeg vil under alle omstændigheder elske at snuppe den plads fra et hvilket som helst hold der tager den via topstriden, om ikke andet fordi jeg så nemt kan forestille mig at vi selv mister den på den måde hvis vi på et tidspunkt er helt deroppe.

At budgettet er en 8-plads er en af de ting vi virkelig kan glæde os over i de her dage hvor vi har smidt de point der mangler til top-6. Det er naturligvis stadig ekstremt ærgerligt at miste de ekstra indtægter, men det er en virkelig stærk position at være i (hvis det holder sportsligt og økonomisk). De sportslige resultater kommer sjældent let til os, men den forbedrede økonomi og det der ellers foregår udenfor banen giver stadig håb for fremtiden.

Simple Audio Video Embedder