Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: AGF - OB, mandag d. 11.03.2019 kl. 19.00 (Læst 4479 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: AGF - OB, mandag d. 11.03.2019 kl. 19.00

Svar #30
Jeg tænker nu det vil være noget nær optimalt, hvis de er sikre allerede inden kampen. Motivation er utroligt vigtigt i fodbold og et OB-hold, der allerede har opfyldt sæsonens mål om top-6, vil sandsynligvis lige mangle de 10% tænding som er så vigtige.
  Hmm..... jeg er lidt overrasket over I er flere der har den holdning. Mener I virkelig de slår op i banen, mangler de sidste 10 % og ikke vil gå efter bronzemedaljerne som absolut er indenfor rækkevidde?
Eller har jeg misforstået konceptet og alle hold begynder fra nul point igen efter grundspillet?

Jeg tror, at et hold som OB, der har kæmpet sig op efter en elendig sæsonstart og når top 6 for første gang i mange år, uundgåeligt vil puste dybt ud og slække lidt på koncentrationen i de næste par kampe. Derefter vil de nok refokusere og tænke på at 3. pladsen i grunden ikke er langt væk. Men her og nu tror jeg der kommer en reaktion, det øjeblik de er sikre på top 6.

Men lad os se - jeg står tydeligvis ret alene med den opfattelse og der er nok også lidt for mange resultater der skal flaske sig for at det sker. Så nok tvivlsom at det bliver et realistisk scenarie.

Svar #31

Jeg tror, at et hold som OB, der har kæmpet sig op efter en elendig sæsonstart og når top 6 for første gang i mange år, uundgåeligt vil puste dybt ud og slække lidt på koncentrationen i de næste par kampe.
Jeg er helt enig. Det samme ville ske for os. Forestil jer, at vi kunne sikre os top-6 på mandag. Hvis det lykkedes ville publikum fejre spillerne, som havde de vundet medaljer eller lignende, og for spillerne ville det naturligt fylde en masse i de efterfølgende dage. En blanding af lettelse og måske endda mæthed. 

Det er dog svært at sige noget entydigt om, hvordan det ville påvirke indsatsen i den næste kamp. Jeg synes ikke helt, at man kan sammenligne det med gruppespillet sidste år, hvor vi havde kvalificeret os til knald-eller-fald kampene om EL-kval. Dengang var pointsene rimelig ligegyldige (betød kun noget for rækkefølgen af hjemme/udekamp). Her kan man sige, at slutspillet starter så snart man er kvalificeret til det. Men koncentrationen til næste kamp vil være anderledes og tændingen/presset ligeså, på godt og ondt.

Svar #33
OB kan sagtens ryge ud af top-6, hvis de taber de to næste. Så der bør være motivation for dem i forhold til at sikre sig 100%.

(Har lavet slutspilssimulator, inden BIF-AaB var fløjtet af)

Svar #34
Værd at bemærke forud for vores kamp mod OB:
1: 2 sejre = top 6 uanset hvad. FEDT!
2: Sejr imorgen = top 6 forud for sidste kamp pga målscore.
3: 4 point er nok til at hente AAB uanset hvad
4: 4 point er nok til at hente RFC og FCN hvis de taber.
5: 4 point er nok til at hente BIF og EFB hvis de taber, og vi henter deres målscore (EfB let, BIF svært)

EDIT: Faktisk er 4 point også nok til at hente FCN, selv hvis de får uafgjort imod Vendsyssel. Og jeg er ikke sikker på at Vendsyssel tager derop og vinder

Svar #35
Og det bedste i sidste runde er, at OB, Vejle, Horsens, Vendsyssel allesammen kan vinde for at hjælpe os!

Der er ingen direkte kampe i sidste runder, hvor vi ikke har et klart hold at holde med.

Men det hele kræver at vi får minimum uafgjort imod OB. Ellers har vi kun en teoretisk mulighed tilbage at vi vinder i Aalborg, og at FCN og Randers taber. Så kan vi faktisk hente Randers med 34 point!!!

Svar #36
og stiften tror ankersen er på bænken :
Kamil Grabara - Alxander Munksgaard, Frederik Tingager, Jesper Juelsgård, Daniel Thøgersen - Kasper Lunding, Mustafa Amini, Jens Stage, Youssef Toutouh - Patrick Mortensen, Tobias Sana
https://stiften.dk/agf/AGF-stopper-med-fynsk-fortid-Selvfoelgelig-jubler-jeg-hvis-jeg-scorer-mod-OB/artikel/563994

Svar #37

AGF-stopper med fynsk fortid: Selvfølgelig jubler jeg, hvis jeg scorer mod OB
Sådan er overskriften på Stiftens artikel om Tingager. Mon ikke det betyder at han er nogenlunde aktuel?
Ellers ville han jo nok hellere sige at han håber han kan spille imod OB.

Svar #38
SÅDAN....

Tingager er med i aften! 

Truppen til kampen er nu klar og her møder vi igen Frederik Tingager, der er blevet klar efter han har døjet med en mindre skade i de senere uger. 
Truppen til i aften - AGF Fodbold

Svar #39
AGF har i øvrigt ikke tabt til OB i 2 år. Sidste nederlag er i Marts 2017. Siden da er det blevet til 3 sejre og 2 uafgjorte.

Svar #40
Startopstillingen giver vel næsten sig selv:

Grabara // Munksgaard, Tingager, Juelsgaard, Thøgersen // Lunding, Stage, Amini, Ankersen // Sana, Mortensen.

Vi vinder i øvrigt.

Svar #41
Startopstillingen giver vel næsten sig selv:

Grabara // Munksgaard, Tingager, Juelsgaard, Thøgersen // Lunding, Stage, Amini, Ankersen // Sana, Mortensen.

Vi vinder i øvrigt.

Ja, bortset fra at Stiften åbenbart har en formodning om at Toutouh spiller i stedet for Ankersen. Tingager skal vel også testes inden kampstart. Men i betragtning af omstændighederne, er det da en fornuftig opstilling. 

Jeg er dog ikke helt så optimistisk. OB kan dog være meget svingende, så vi kan håbe at de har en af de dårlige dage.

Svar #42
Truppen er blevet udtaget:

Truppen til i aften - AGF Fodbold

Ikke de store overraskelser. Tingager og Juelsgård er heldigvis tilbage, mens Guira er ude med karantæne og Kaastrup er vel den anden der er gledet ud siden Hjørring.

1. Óscar Whalley / 5. Frederik Tingager / 7. Jakob Ankersen / 8. Mustafa Amini / 11. Tobias Sana / 13. Alexander Munksgaard / 14. Jens Stage / 18. Jesper Juelsgård / 19. Mustapha Bundu / 20. Patrick Mortensen / 22. Benjamin Hvidt / 24. Youssef Toutouh / 29. Bror Blume / 33. Daniel Thøgersen / 35. Kasper Lunding / 37. Sebastian Hausner / 38. Alexander Ammitzbøll / 73. Kamil Grabara

Edit: Hov, havde ikke set at Stig allerede havde bragt den.

Svar #43
Ja, bortset fra at Stiften åbenbart har en formodning om at Toutouh spiller i stedet for Ankersen. Tingager skal vel også testes inden kampstart. Men i betragtning af omstændighederne, er det da en fornuftig opstilling. 

Jeg er dog ikke helt så optimistisk. OB kan dog være meget svingende, så vi kan håbe at de har en af de dårlige dage.

Ankersen er vores topscorer, og har vel ikke spillet sig af holdet. Toutouh er stadig lidt vag i sit udtryk. Men han kan jo være verdensmester til træning.

Svar #44
Ankersen er vores topscorer, og har vel ikke spillet sig af holdet. Toutouh er stadig lidt vag i sit udtryk. Men han kan jo være verdensmester til træning.
Jeg ved ikke, om Stiftens journalist har set nogle tegn til træning, men jeg er da enig med dig i at Ankersen normalt er en meget vigtig spiller i vores normalt meget stabile venstreside. Men måske er det bare bedømt på seneste kamp, hvor Toutouh da klart var meget bedre end Ankersen. 

Simple Audio Video Embedder