Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: AGF - OB, mandag d. 11.03.2019 kl. 19.00 (Læst 4480 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: AGF - OB, mandag d. 11.03.2019 kl. 19.00

Svar #15

Der er iøvrigt den krølle at OB kan være sikre på top 6 allerede inden vores opgør, hvis Randers og Horsens spiller uafgjort og FCK og BIF vinder over FCN/AAB.
 Enig, og vil tilføje, at det kan være det værst tænkelige scenarie for os, hvis OB triller bolden rundt for at tage tempoet ud af kampen. Hvis vi skal jagte et mål i slutminutterne, tror jeg desværre, at de unge, især Benjamin og Hausner, taber hovedet og buser på, så OB får nogle farlige kontraer. Håber, at jeg tager fejl.
 Husk på, at vi ved uendeligt meget mere før den OB-kamp. 

Så hvis scenariet opstår, at OB er sikre på top 6 før kampen, så kan de jo også spille mere frigjort, ikke nødvendigvis lallende hvor de "triller bolden rundt". AGF kan i øvrigt også have fået den situation, at man ved at en uafgjort i kampen+sejr i den sidste 100% er nok. Vi er jo de sidste der spiller. Hvis det er tilfældet, at OB er sikre på top 6, og AGF kan nøjes med uafgjort, så kan de godt ende ud i en underlig "rolig" uafgjort.

Men min personlige følelse er snarere en gentagelse af 3-2 kampen fra EL-playoff. OB der spiller bedst, AGF med mest blod på tanden, og for en gangs skyld lidt marginaler på vores side. BUM!!!

Svar #16

Der er iøvrigt den krølle at OB kan være sikre på top 6 allerede inden vores opgør, hvis Randers og Horsens spiller uafgjort og FCK og BIF vinder over FCN/AAB.
 Enig, og vil tilføje, at det kan være det værst tænkelige scenarie for os, hvis OB triller bolden rundt for at tage tempoet ud af kampen. Hvis vi skal jagte et mål i slutminutterne, tror jeg desværre, at de unge, især Benjamin og Hausner, taber hovedet og buser på, så OB får nogle farlige kontraer. Håber, at jeg tager fejl.
 Jeg tænker nu det vil være noget nær optimalt, hvis de er sikre allerede inden kampen. Motivation er utroligt vigtigt i fodbold og et OB-hold, der allerede har opfyldt sæsonens mål om top-6, vil sandsynligvis lige mangle de 10% tænding som er så vigtige.

Svar #17
  Jeg tænker nu det vil være noget nær optimalt, hvis de er sikre allerede inden kampen. Motivation er utroligt vigtigt i fodbold og et OB-hold, der allerede har opfyldt sæsonens mål om top-6, vil sandsynligvis lige mangle de 10% tænding som er så vigtige.
Ikke for at kneppe fluer. Men altså hvis AGFs spillere går på banen og ved at uafgjort er nok (forudsat at vi vinder i Aalborg ugen efter), så kan vi da så sandelig også mangle 10% :D Og det ville være værst for os, da OB jo mangler dem fordi de så allerede ER I MÅL, mens vores spillere kan tage glæder på forskud.

Svar #18
  Jeg tænker nu det vil være noget nær optimalt, hvis de er sikre allerede inden kampen. Motivation er utroligt vigtigt i fodbold og et OB-hold, der allerede har opfyldt sæsonens mål om top-6, vil sandsynligvis lige mangle de 10% tænding som er så vigtige.
  Ikke for at kneppe fluer. Men altså hvis AGFs spillere går på banen og ved at uafgjort er nok (forudsat at vi vinder i Aalborg ugen efter), så kan vi da så sandelig også mangle 10% :D Og det ville være værst for os, da OB jo mangler dem fordi de så allerede ER I MÅL, mens vores spillere kan tage glæder på forskud.
Arrh, jeg er nu ret sikker på, at så længe vi ikke er sikre på top 6, så har spillerne kun fokus på at vinde den næste kamp og er 100% motiverede for det. Jeg tror ærligt talt ikke de går nær så meget op i alle mulige tænkelige scenarier (det håber jeg da i hvert fald ikke) som vi gør :D

Svar #19
Arrh, jeg er nu ret sikker på, at så længe vi ikke er sikre på top 6, så har spillerne kun fokus på at vinde den næste kamp og er 100% motiverede for det. Jeg tror ærligt talt ikke de går nær så meget op i alle mulige tænkelige scenarier (det håber jeg da i hvert fald ikke) som vi gør  :D
 Altså det er ikke så meget tænkte scenarier, såfremt vi allesammen på forhånd ved, at 4 point er nok, hvis man vinder i Aalborg. Vi spiller jo sidst af alle. Men jeg er enig med dig. Det spiller ikke ind hos spillerne som hos os. Men det gælder jo nok også OBs, som kan spille frit, og kan starte medalje-kampen allerede imod os måske.

Svar #20
Jeg har en rigtig god mavefornemmelse af, at vi får mindst 1 point. Ikke ud fra en analyse om spillestile eller andet fodboldrelevant, men simpelthen fordi det er yderst sjældent at andre hold end FCK og FCM vinder 4+ kampe i træk. Og da OB er på 3 sejre i træk, så kan de ikke af lykkens gudinde tildeles flere sejre nu

Svar #21
Jeg har en rigtig god mavefornemmelse af, at vi får mindst 1 point. Ikke ud fra en analyse om spillestile eller andet fodboldrelevant, men simpelthen fordi det er yderst sjældent at andre hold end FCK og FCM vinder 4+ kampe i træk. Og da OB er på 3 sejre i træk, så kan de ikke af lykkens gudinde tildeles flere sejre nu
 Ja og derudover har vi selv en sejr snart i kikkerten ift hvordan vi har svinget. Og er også svære at spille imod på hjemmebane. 

FCM vandt i en skør kamp som tophold.
Horsens vandt i den mest vanvittige underlige kamp jeg har set længe ift chancer/mål. Vi havde 10 store chancer, og scorede kun 1. Ankersen var den værste synder af alle der. De 3 point kunne have været dejlige at have nu.

Og så den eneste "black out"-kamp, imod Randers hvor vi taber i en forfærdelig forestilling, som var det værste Sorte November havde at byde på. Føj for den.

Svar #22

"Meldingerne lyder at Tingager træner på græs imorgen"
Freddy Kirschner på Twitter efter at have talt med Søren Højlund Carselsen, bekræftet af Stiftens Kim Robin Graahede:

Nemlig Freddy, dine to små hunde har gode ører

Svar #23
Jeg tænker nu det vil være noget nær optimalt, hvis de er sikre allerede inden kampen. Motivation er utroligt vigtigt i fodbold og et OB-hold, der allerede har opfyldt sæsonens mål om top-6, vil sandsynligvis lige mangle de 10% tænding som er så vigtige.
Hmm..... jeg er lidt overrasket over I er flere der har den holdning. Mener I virkelig de slår op i banen, mangler de sidste 10 % og ikke vil gå efter bronzemedaljerne som absolut er indenfor rækkevidde?
Eller har jeg misforstået konceptet og alle hold begynder fra nul point igen efter grundspillet?

Svar #24
OB har helt sikkert noget at spille for.

Men alle kampe for OB i en lang periode, i særdeleshed de sidste 4, har været meget vigtigt (det gælder sådan set for alle 8 top 6-bejlere). Og hvis de finder ud af om søndagen, at de er sikret top 6, kunne det godt ske, de dagen derpå ender med at tage et mentalt pusterum fordi de inde i hovederne nu ved, at de kan slappe lidt af.

Det var det samme der skete med os i runde 4 og 5 af af slutspillet sidste år mod Helsingør og Hobro, efter vi i runde 3 sikrede os overlevelse.

Svar #25
Jeg tror ikke, at det vil være nogen fordel for os, hvis OB er sikker på top-6 inden kampen. Jo, det kan være, at de reagerer ved at slække. Men mindst lige så vel kan de reagere ved at gå ud og spille frit, ofte en fordel. Eller de kan sætte sig for at fejre den sikrede top-6 med endnu en god kamp.

Det er jo heller ikke sådan, at de så ikke vil have mere at spille for. Motivationen for at gå efter tre point vil så bare ligge i at komme tættere på bronzen og Europa.

Det bliver en svær kamp, trods hjemmebane en sværere kamp end mod AaB, vil jeg tro. For OB er bedre end AaB. De var godt kørende allerede i preseason, og efter 1-6 i Parken har de rejst sig og vundet de følgende tre. Senest mod Brøndby var de velorganiserede, aggressive, kloge, teknisk stærke, boldsikre, målfarlige. OB er et svært hold, når det kører for dem.

“Sjovt nok” skal vi i de sidste to kampe ud at jagte præcis de fire point, vi satte til i de to kampe, der står øverst på min liste over bitre, unødvendige og tåbelige pointtab i denne sæson: De to gange 2-2 i efteråret mod netop OB og AaB burde hævet over al tvivl have været vundet begge to. Hvor meget de fire tabte point ville have lunet lige nu, kan vi nu bare drømme os til - og spillerne kan gå ud og se, om de klokken to minutter i 12 kan redde det ellers dyrebart tabte hjem igen. Vi spiller for point, som vi i den grad skulle have haft allerede.

Svar #26
“Sjovt nok” skal vi i de sidste to kampe ud at jagte præcis de fire point, vi satte til i de to kampe, der står øverst på min liste over bitre, unødvendige og tåbelige pointtab i denne sæson: De to gange 2-2 i efteråret mod netop OB og AaB burde hævet over al tvivl have været vundet begge to. Hvor meget de fire tabte point ville have lunet lige nu, kan vi nu bare drømme os til - og spillerne kan gå ud og se, om de klokken to minutter i 12 kan redde det ellers dyrebart tabte hjem igen. Vi spiller for point, som vi i den grad skulle have haft allerede.
@Jakob Marschner‍ 
Sjov tanke.
Jeg kan ikke slippe hjemmekampen imod Horsens. Det var en af de mest uforståelige AGF-nederlag jeg nogensinde har set. Vi havde 10 gigantchancer, og Horsens havde 3 i alt, og de scorede 2 mål mod vores ene. Bo H. stod også efter kampen og sagde, at AGF kunne have scoret 6 mål uden problemer.. 
Og så kan jeg ikke slipper FCK-kampen hjemme, hvor vi scorede et smukt kontra-mål, og fightede som gjalt det livet, og havde sejren i sækken helt ind i overtiden foran mere end 15.000 tilskuere. Av det gjorde ondt at se netop ham der score det lortemål.

I OB synes jeg selv vi var skyld i det, da vi trak os tilbage/blev presset. Og så dummede Kanstrup sig. Lidt ligesom imod AAB, hvor jeg synes vi fejlede på nogle dødbolde. Jeg synes ikke AAB og OBs udligner var ufortjente. 

Svar #27
@Jakob Marschner
Sjov tanke.
Jeg kan ikke slippe hjemmekampen imod Horsens. Det var en af de mest uforståelige AGF-nederlag jeg nogensinde har set. Vi havde 10 gigantchancer, og Horsens havde 3 i alt, og de scorede 2 mål mod vores ene. Bo H. stod også efter kampen og sagde, at AGF kunne have scoret 6 mål uden problemer..
Og så kan jeg ikke slipper FCK-kampen hjemme, hvor vi scorede et smukt kontra-mål, og fightede som gjalt det livet, og havde sejren i sækken helt ind i overtiden foran mere end 15.000 tilskuere. Av det gjorde ondt at se netop ham der score det lortemål.

I OB synes jeg selv vi var skyld i det, da vi trak os tilbage/blev presset. Og så dummede Kanstrup sig. Lidt ligesom imod AAB, hvor jeg synes vi fejlede på nogle dødbolde. Jeg synes ikke AAB og OBs udligner var ufortjente.

Jeg ved ikke, hvor mange points konkurrenterne har sat over styr ved at dumme sig i slutminutterne. For vores vedkommende kan jeg nemt finde 10-12, mens jeg kun ser 4-6 vi har vundet på samme vis. Så selvfølgelig kunne vi i dag stå med 37 og være sikret, Sådan er verden ikke, og derfor skal vi mindst have 4 og muligvis endog 6 points i de sidste to for at ende i top 6.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #28
Jeg ved ikke, hvor mange points konkurrenterne har sat over styr ved at dumme sig i slutminutterne. For vores vedkommende kan jeg nemt finde 10-12, mens jeg kun ser 4-6 vi har vundet på samme vis. Så selvfølgelig kunne vi i dag stå med 37 og være sikret, Sådan er verden ikke, og derfor skal vi mindst have 4 og muligvis endog 6 points i de sidste to for at ende i top 6.

Man kan også pege på den statistik som Benjamin Leander lavede midt igennem efteråret, hvor vi trods alt var blevet snydt for straffespark eller mål i rigtig mange afgørende situationer. Hvis vi havde haft de point, vi mistede der, så er der ingen tvivl om, at vi havde ligget lunt i svinget - på en 3. plads.

Svar #29

Man kan også pege på den statistik som Benjamin Leander lavede midt igennem efteråret, hvor vi trods alt var blevet snydt for straffespark eller mål i rigtig mange afgørende situationer. Hvis vi havde haft de point, vi mistede der, så er der ingen tvivl om, at vi havde ligget lunt i svinget - på en 3. plads.

Man kan lave mange "hvis'er". I netop den dumme kamp mod AaB, hvor vi (uberettiget) spillede 11 mand mod 10 i en time og derefter både var foran 1-0 og 2-1, der fik vi netop også et straffespark, som Sana så brændte. Man skal også passe på med at sætte lighedstegn mellem straffespark og mistede point. Dels kan straffespark bliver brændt og dels så ændrer mål bare kampe - hvad vi f.eks. måtte erkende da vi spillede i Odense. Selv den totalt chanceforladte kamp i Randers ville sikkert have fået et meget anderledes forløb, hvis vi havde fået straffespark (og scoret) i starten af 2. halvleg.

Simple Audio Video Embedder