Spring til hovedindholdet
Emne: Vendsyssel – AGF, Søndag d. 3.3.2019 kl. 14.00 (Læst 6995 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Vendsyssel – AGF, Søndag d. 3.3.2019 kl. 14.00

Svar #50
Vi bør have en reel sejrschance på trods af vores skader/karantæner.
Vendsyssel var helt væk af udmattelse de sidste 15-20 min mod BIF i pokalkampen i går. Og det var ikke fordi BIF dominerede og spillede bolden rundt, tværtimod.

Lyder godt ;D

Med alle de skader/karantæner i bagkæden og Sana sandsynligvis ude, ville det ikke overraske mig, hvis David valgte en meget konservativ tilgang, med en regulær 4-5-1 og knap så højt pres som vi ellers har set. På den måde kan man undgå VFFs farlige kontraer og så skrue op for offensiven i 2. halveg når de må forventes at gå ned fysisk. Så jeg forventer en halvkedelig kontrolleret affære, som vi først afgør i de sidste 25 minutter.

Hvis hverken Tingager eller Backman bliver klar, skal vi være meget lykkelige, hvis vi får noget med hjem fra Hjørring.  Forskellen mellem Hjørring og AGF er ikke ret stor - og med et fuldstændigt maltrakteret forsvar er nordjyderne klare favoritter.

Lykkelige ligefrem? Også uden de to CB'er vil VFF stå dybt og satse på kontrastød.

Vendsyssel er ligaens anden ringeste hold på boldbesiddelse (43 %), andet ringeste på antal afslutninger, ringeste på afslutninger i feltet, laveste antal skabte chancer, andet ringest på antal afleveringer, andet ringeste på procent fuldførte pasninger, andet flest indkasserede mål og tredje færrest scorede mål.

Til gengæld er de gode til at stå dybt og cleare bolden, og de har næstflest lange afleveringer fremad banen. Altså et kontrahold, men ikke noget specielt dygtigt kontrahold.

Svar #51
Vendsyssel var helt væk af udmattelse de sidste 15-20 min mod BIF i pokalkampen i går. Og det var ikke fordi BIF dominerede og spillede bolden rundt, tværtimod.

Lyder godt ;D

Med alle de skader/karantæner i bagkæden og Sana sandsynligvis ude, ville det ikke overraske mig, hvis David valgte en meget konservativ tilgang, med en regulær 4-5-1 og knap så højt pres som vi ellers har set. På den måde kan man undgå VFFs farlige kontraer og så skrue op for offensiven i 2. halveg når de må forventes at gå ned fysisk. Så jeg forventer en halvkedelig kontrolleret affære, som vi først afgør i de sidste 25 minutter.

Hvis hverken Tingager eller Backman bliver klar, skal vi være meget lykkelige, hvis vi får noget med hjem fra Hjørring.  Forskellen mellem Hjørring og AGF er ikke ret stor - og med et fuldstændigt maltrakteret forsvar er nordjyderne klare favoritter.

Hvis Backman er ude i længere tid igen, så skal vi da bare til at glæde os over afstanden ned til 11. pladsen, frem for at tænke så meget på top 6. Jeg anser heller ikke os selv som favoritter på søndag, sådan som det ser ud, men hvis Vendsyssel virkelig vil prøve at udfordre vores forsvar, så har vi trods alt et giftigt kontravåben. Det bliver interessant at se, hvordan David griber opstillingen an. En 4-1-4-1 kan sagtens være fornuftig, men risikoen for en langgaber og 0-0 er bestemt til stede. Spørgsmålet er så, om det ikke vil være tilfredsstillende, hvis vi har fem vigtige spillere ude med skader og karantæner. Det er stadig OB- og AaB-kampene som betyder mest, fordi de er mod direkte modstandere, men vi kan så blive tvunget til at vinde dem begge.

Svar #52

Lyder godt ;D

Lykkelige ligefrem? Også uden de to CB'er vil VFF stå dybt og satse på kontrastød.

Vendsyssel er ligaens anden ringeste hold på boldbesiddelse (43 %), andet ringeste på antal afslutninger, ringeste på afslutninger i feltet, laveste antal skabte chancer, andet ringest på antal afleveringer, andet ringeste på procent fuldførte pasninger, andet flest indkasserede mål og tredje færrest scorede mål.

Til gengæld er de gode til at stå dybt og cleare bolden, og de har næstflest lange afleveringer fremad banen. Altså et kontrahold, men ikke noget specielt dygtigt kontrahold.

Vi kan da godt diskutere graden af glæde ved at få noget med hjem fra Hjørring.

Jeg kan dog ikke se, hvad betydning det har, at VFF er et kontrahold?  Man kan vel ligeså godt forestille sig, at Hausner eller hvem end,, der skal spille i midterforsvaret vil have det fint med skulle stå dybt og lade nordjyderne presse på frem for at skulle ud og beskytte et stort bagrum.

At Hjørring ikke er specielt gode offensivt, kan vi da sagtens blive enige om, men jeg er da i allerhøjeste grad i tvivl om Hausner, Stage o.lign. har noget, der minder om niveauet til at håndtere selv den svageste offensiv i Superligaen. Thøgersen er jeg lidt mindre bekymret for, selvom det også er en svækkelse ifht. Højer.

Svar #53

Grabara
Munksgaard - Tingager - Backman - Thøgersen
Lunding - Stage - Amini - Ankersen
Mogensen - Ammitzbøll (Sana)

Mogensen har vi altså solgt til Brentford  8)

Ja ja Mogensen eller Mortensen, han skal til at høvle nogle flere bolde i kassen hvis jeg skal begynde at kunne huske hans navn (men så skal jeg også nok huske det) 8)

Med Tingager, Backman og Sana ude ser start 11 efterhånden noget alternativ ud, måske i en 4-2-3-1 opstilling:

Grabara
Anbo - Munksgaard - Hausner - Thøgersen
Guira - Amini
Stage - Toutouh - Ankersen
Mortensen

Det trækker store defensive veksler på især Guira, Amini, Stage og Ankersen, og bussen skal parkeres det meste af kampen, ellers kan det godt nok blive grimt. Vendsyssel har i starten af foråret spillet lige op med både FCM og FCK. Det kommer nok til at koste Lunding en plads i start 11 at der kommer 3 andre “Mælketænder” ind i startopstillingen, i øvrigt er det vanskeligt at se hvordan forsvaret skal lappes hvis en af de 4 bagerste skal udskiftes undervejs, men så er det nok Stage der må rykkes der ned.

Svar #54
Jeg tror man holder fast i Munksgaard på den højrekant, hvor Lunding og ham fungerer så fint, og har fået en god solid start. I højre side kan Ankersen/Højer af gode grunde ikke spille sammen, og derfor synes jeg det giver mening at rykke Ankersen ned på backen (en rolle han kender fra HB tidligere i karrieren), og så lade Toutouh spille sin vante venstrekant foran. Så kan Stage og Hausner tage midterforsvaret sammen.

Så kan midtbanen stille med Blume/Amini centralt, og med Guira ligge som safety foran forsvaret som vi spillede i efteråret.
Såfremt Tingager eller Backmann bliver klar, så overtager de for Stage, og sender ham op på linje med Amini, så Blume bare erstatter Sana i offensiven. Alternativt erstatter Tingager/Backmann Hausner, og man kører med nævnte opstilling med en af dem istedet for Hausner.

Mit bud:

Grabara
Munksgaard - Stage - Hausner - Ankersen
                          Guira 
      Lunding - Blume - Amini - Toutouh
                      Mortensen

Svar #55
Jeg tror man holder fast i Munksgaard på den højrekant, hvor Lunding og ham fungerer så fint, og har fået en god solid start. I højre side kan Ankersen/Højer af gode grunde ikke spille sammen, og derfor synes jeg det giver mening at rykke Ankersen ned på backen (en rolle han kender fra HB tidligere i karrieren), og så lade Toutouh spille sin vante venstrekant foran. Så kan Stage og Hausner tage midterforsvaret sammen.
 Hvornår har Jakob Ankersen spillet HB? Det vidste jeg ikke at han havde gjort.

Svar #56

Den slags kan man let se på Transfermarkt.com hvis du finder spillere, vælger "stats"-all seasons. Så ser du et kort over banen og hvor mange kampe spilleren har optrådt der. Klikker man så på positionen kan du se præcis hvornår det var, og for hvilken klub. Her i dette tilfælde var det for EfB, og de 3 af kampene var i pokalen/SL/Europa League, mens det sidste 23 var i 1.division for EfB.
Jakob Ankersen - Detailed stats | Transfermarkt

Man ser iøvrigt også, at han stadig har spillet klart flest kampe på højrekanten (153). Sammenlagt med HB har han spillet 179 kampe på højre side. I venstre har han spillet 69 på venstrekant, 11 som "left winger"-længere fremme, og kun 1 på venstre back, altså 81 i alt. Så ca. 100 kampe flere på højrekanten i karrieren.

Svar #57

Den slags kan man let se på Transfermarkt.com hvis du finder spillere, vælger "stats"-all seasons. Så ser du et kort over banen og hvor mange kampe spilleren har optrådt der. Klikker man så på positionen kan du se præcis hvornår det var, og for hvilken klub. Her i dette tilfælde var det for EfB, og de 3 af kampene var i pokalen/SL/Europa League, mens det sidste 23 var i 1.division for EfB.
Jakob Ankersen - Detailed stats | Transfermarkt

Man ser iøvrigt også, at han stadig har spillet klart flest kampe på højrekanten (153). Sammenlagt med HB har han spillet 179 kampe på højre side. I venstre har han spillet 69 på venstrekant, 11 som "left winger"-længere fremme, og kun 1 på venstre back, altså 81 i alt. Så ca. 100 kampe flere på højrekanten i karrieren.
Ok, så han har spillet 28 minutter i en enkelt superligakamp som højreback, så vidt jeg kan se. Det er nok årsagen til at jeg ikke havde lagt mærke til det. Jeg var lige ved at tro, at man havde forvekslet ham med brormand et eller andet sted. 

Det vil godt nok være ærgerligt, hvis vi bruger ham som back, men det er jo rigtigt at vi har noget mere at skyde med på den venstrekant. Kaastrup er jo også en mulighed, hvis ikke Toutouh har luft til at spille kant i 90 minutter. Dog er det her nok ikke kampen, hvor vi også skal tænke på at bringe Kaastrup.

Jeg vil stadig stemme for at bruge Thøgersen de næste to kampe. Ham er jeg egentlig ret tryg ved. Problemet er mest at det samlede forsvar kan blive meget urutineret. Jeg krydser alt hvad jeg har for at Backman og/eller Tingager bliver klar.

Svar #58
@SteenA‍ Det er lidt vildt som vi to kan se forskelligt på tingene, haha :D (fedt i øvrigt. Jeg tager imod det med kyshånd, ift at du er fed at diskutere fodbold med. Tak for det) :D

Men ja, han har spillet langt mere på højre end man lige skulle tro.
Det vil godt nok være ærgerligt, hvis vi bruger ham som back, men det er jo rigtigt at vi har noget mere at skyde med på den venstrekant

Hvis Toutouh, Bundu og Kaastrup ikke er "noget at skyde med", så ved jeg sgu ikke hvad. Jeg har faktisk ofte tænkt at det var skørt at vi var så gode på venstrekanten, men så tynde på højre. Nu spiller Lunding der så, og gør det fint.

Husk nu på, at Toutouh spillede ca. 100 kampe for FCK på den venstrekant. At han egentlig helst vil spille inde centralt efter eget udsagn giver jeg ikke meget for når man ser ham imod FCM. Toutouh er rigtig god til det Ankersen er god til ift at score mål ved at trække ind i banen fra venstrekanten, og så er de ellers meget forskellige ift at Ankersen bl.a. er hurtig, og kører i overlap og kontra-specialiteter, mens Toutouh mere er spilleren der kan være med til at nedbryde et lavt forsvar med driblinger etc.

Toutouh var også 80 gange bedre imod FCM da man flyttede ham der ud.

Svar #59
Det vil godt nok være ærgerligt, hvis vi bruger ham som back, men det er jo rigtigt at vi har noget mere at skyde med på den venstrekant

Hvis Toutouh, Bundu og Kaastrup ikke er "noget at skyde med", så ved jeg sgu ikke hvad. 
 Læs nu hvad jeg skriver (og som du også citerer). 

Svar #60
@SteenA‍ Det er lidt vildt som vi to kan se forskelligt på tingene, haha :D (fedt i øvrigt. Jeg tager imod det med kyshånd, ift at du er fed at diskutere fodbold med. Tak for det) :D
Jamen tak i lige måde. Jeg tror nu ikke at vi ser så forskelligt på det hele. Din optimisme løber bare lidt hurtigt afsted ind imellem. Især synes jeg at du er hurtig til at gøre matematiske muligheder til sandsynlige scenarier.  Men det plejer holdet jo at regulere for os i kampene  ;) Det er dog fedt, at nogen er (over)optimistiske. Der er nok af pessimister derude. Jeg tror at jeg har fået så mange hug gennem tiden, at jeg højest kan driste mig til at være forsigtig optimist.

Jeg synes i hvert fald at klubben er inde i en positiv retning. Kan man ikke direkte se det på placeringen i superligatabellen lige pt., som kan man jo kigge på aktiekursen de seneste 14 måneder, som er steget fra 19 øre op til de 32 øre den blev handlet til i går. Det er altså omkring 40% den (og altså markedets tro på AGF) er steget.

Svar #61
Har vi ikke (næsten) alle råbt på unge spillere, der bruges i kamp?
Er det så ikke det, vi skal håbe på? For hvis de ikke bringes i spil ved multiple skader, sender man vel det signal til dem, at vi ikke tror på dem?
Jeg håber faktisk Anbo tager HB, Munk CB med Hausner og Thøger på VB. Dermed bevares konstellationerne på resten af banen.
Jeg anerkender dog præmissen om at det er mange og juvenile ændringer, hvorfor Stage på HB, Munk og Hausner på CB og Thøger VB måske er mere sikkert.
Det betyder så blot Guira for Stage centralt hvilket er ganske fint.
Thøger på VB vil også kunne få masser af hjælp fra en rutineret og arbejdsom Anker mens Amini og Guira kan sikre rummet foran Hausner.
KSDH

Svar #62
Er det så ikke det, vi skal håbe på? For hvis de ikke bringes i spil ved multiple skader, sender man vel det signal til dem, at vi ikke tror på dem?
Jeg håber faktisk Anbo tager HB, Munk CB med Hausner og Thøger på VB. Dermed bevares konstellationerne på resten af banen.
Jeg anerkender dog præmissen om at det er mange og juvenile ændringer, hvorfor Stage på HB, Munk og Hausner på CB og Thøger VB måske er mere sikkert.
Det betyder så blot Guira for Stage centralt hvilket er ganske fint.
Thøger på VB vil også kunne få masser af hjælp fra en rutineret og arbejdsom Anker mens Amini og Guira kan sikre rummet foran Hausner.
KSDH
Du svarer lidt selv på det. Det vil helt klart være ønskværdigt, at nogle af de unge får chancen i dette forår. Et par unge bør holdet kunne bære, men vi gør ikke nogen en tjeneste, hvis de unge ikke har erfarne spillere at læne sig opad. Med Højer og Juelsgård i karantæne ville det være en no-brainer at bruge Thøgersen, hvis Backman og Tingager var klar. Tilsvarende ville jeg også være tryg ved at sætte Hausner sammen med Backman. Det ser desværre bare ud til at de erfarne mangler i morgen.

Svar #63
@SteenA‍ Det er lidt vildt som vi to kan se forskelligt på tingene, haha :D (fedt i øvrigt. Jeg tager imod det med kyshånd, ift at du er fed at diskutere fodbold med. Tak for det) :D
 Jamen tak i lige måde. Jeg tror nu ikke at vi ser så forskelligt på det hele. Din optimisme løber bare lidt hurtigt afsted ind imellem. Især synes jeg at du er hurtig til at gøre matematiske muligheder til sandsynlige scenarier.  Men det plejer holdet jo at regulere for os i kampene  ;) Det er dog fedt, at nogen er (over)optimistiske. Der er nok af pessimister derude. Jeg tror at jeg har fået så mange hug gennem tiden, at jeg højest kan driste mig til at være forsigtig optimist.

Jeg synes i hvert fald at klubben er inde i en positiv retning. Kan man ikke direkte se det på placeringen i superligatabellen lige pt., som kan man jo kigge på aktiekursen de seneste 14 måneder, som er steget fra 19 øre op til de 32 øre den blev handlet til i går. Det er altså omkring 40% den (og altså markedets tro på AGF) er steget.
 Altså der er nogen der siger, at man skal kunne forestille sig det, før man kan jagte det. Jeg ser efter mulighederne, og jeg søger dem. Derfor sad jeg imod Vejle i en af efterårets sidste kampe efter sorte november og sagde, at nu skulle vi vinde 2 af 3 kampe for stadig at være med. Det gjorde vi. Jeg har aldrig mistet håbet, og jeg har endda kunne få øje på mulighederne. Og jeg synes ikke man skulle være fantast eller over-optimistisk for at se, at hold kan hente 4 point på 6 kampe, når alle møder alle, og alle slår alle. 

Det var i vores egne hænder, tænkte jeg, og vi skulle handle godt ind i januar. Det gjorde vi.  

@Odonten‍ 
Jeg har gentagne gange argumenteret for, at man skal passe på med hvordan man sætter unge defensive spillere ind. Det er alle dage bare sådan, at det er okay at brænde en stor chance, mens man risikerer at blive slagtet når man lukker mål ind på dumme fejl. Det viser historien også om AGFs unge. Tænk Kirkeskov og TK vs Kaastrup/Lunding. Det er bare ikke det samme. 

Men der er den finte omkring Hausner, at han efter forlydende er kold som bare fanden. Det lyder godt. Det er jo det der er medicinen imod det pres og tryk. Men spillere som Anbo skal i min optik slet ikke være i spil til sådan en kamp her. Og da slet ikke når Munksgaard er klar. Så hellere spille med Munksgaard på HB, og Stage+Hausner i centerforsvaret. 

Og ja, så er spørgsmålet om Thøgersen vurderes klar til at spille venstre back allerede imorgen. Det er jo faktisk hans "fordel" ift relationer, at han i så fald kan have Hausner ved sin side, som han spiller med til dagligt. Det må de kunne håndtere. 

Så jeg kan fint acceptere Hausner og Thøgersen. Men altså ikke Anbo oven i.

Svar #64
Så har VFF meldt deres trup ud. Stort set gengangere. Mulig come back til Hjorth og mulig debut til Kamara. Karantæne til Junior og stadig 5 på skadeslisten.

Svar #65
Der er bare ikke meget at rafle om for AGF, der skal sejre til hvis top 6 skal i hus. AGFs forår var stort set godkendt spillemæssigt, men ikke sejrs- og pointmæssigt. Jeg er sikker på at AGF kan slå VFF, selv med de skader & karanæner har AGF har raget til sig.

AGF SEJR !
:D
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #66
Enig. 

Og egentlig bare skønt, at han stadig selv kan afgøre det her 3 kampe før tid, og med 3 modstandere som vi har en god chance imod.

Svar #67
Vi er holdet med tredie færrest nederlag, men 7 sejre indtil nu er det ømme punkt. Der skal minimum to sejre til i de sidste kampe.

Svar #68
Vi er holdet med tredie færrest nederlag, men 7 sejre indtil nu er det ømme punkt. Der skal minimum to sejre til i de sidste kampe.
Jep, og hvis vi ikke vinder i morgen, så sætter vi os selv under stort pres. Så skal vi vinde over både OB og AaB. Men lad os tage en kamp ad gangen...

Svar #69
Truppen til imorgen.....uden Højer og Juelsgaard grundet karantæner, men også minus Backman og Tingager....Daniel Thøgersen, Hausner og Kaastrup er bl. a med.....pyha....
Truppen til Vendsyssel-kamp - AGF Fodbold

Svar #70
Pyhaaaaa det bliver hedt.

Svar #71
Jeg håber DN går " all-in " forstået på den måde at spillerne skal spille deres naturlige pladser....men vi skal ud og " hekse " lidt alligevel. Jeg mener det er en fejltagelse af de helt store hvis ikke Daniel Thøgersen får den venstre back...Hausner i midten gir sig selv. Mon ikke man rykker Munksgård ind i midten også, og lade Stage få højre back? Det betyder så Guira starter inde....eller Blume.

Jeg anerkender forslaget om at lade Ankersen spille backen og så lade Kaastrup starte på kanten.....men for f....lad os nu se hvad DT kan!

Svar #72
Man kan nøjes med at lade Stage spille i midterforsvaret sammen med Hausner, og så ellers lade Thøgersen spille på venstre back, og Munksgaard på højre back, og lade midtbanen være præcis som i de andre kampe, men med Guira istedet for Stage (på linje med Amini, eller lige foran forsvaret), og så spille med Toutouh eller Blume istedet for Sana.

Det efterlader kun Stage ude af normal position i en rolle, som DAP, Gjesing, Leon og Jens Jønsson i nyere tid alle har oplevet at skulle forsøge sig med. Mon ikke Stage kan finde et godt niveau frem der minder om Jønsson dernede? Det behøver jo ikke være en Leon-indsats for at være godkendt.

Blume/Toutouh, hvem mon vinder den duel? 
Skal Guira ligge på linje med Amini, eller som gardering foran et ungt forsvar? 

Så altså 4-4-1-1 som her i foråret

Grabara                                                                                       
Munksgaard  -  Stage/Hausner    -  Thøgersen

Lunding            Guira    -    Amini          Ankersen

Toutouh

Mortensen

---------------------------------------------------------------------------------------
Elller som i efteråret 4-1-4-1 Med Blume istedet for Toutouh.

Grabara

Guira 
Lunding            Blume        Amini          Ankersen

Mortensen

Svar #73
Den første smule svar er vel nok, at Anbo ikke er med. Altså har vi nok en bedre plan end at rykke Munksgaard ind som CB. Dejligt at Sana er med - så er det bare hvorfor? For at starte, for at være joker - eller for at lede VFF på vildspor?

Der er det ene gode at sige om det amputerede forsvar, at vi om ikke andet har haft hele ugen til at forberede planen og de centrale spillere i planen. Og så måske det her: Hvor det er let for os at grue for Thøgersen og Hausner, glæder de sig helt sikkert som små børn til jul. Kampen bliver den foreløbige kulmination på hele deres tid i klubben - den kamp, hvor de for første gang er rigtig, rigtig vigtige for AGF. Det er alt det, som de har arbejdet for at komme frem til.

De af jer, der tager nordpå: Giv dem særskilt støtte. Giv dem jubel for hver eneste gode aktion. Hjælp dem særligt godt ind i kampen og bliv ligegyldigt hvad ved at vise, at vi tror på dem, og at vi sgu står bag dem.

Svar #74
Det bliver da megafedt uanset hvad. Vi stiller måske med 1/2 hold hjemmedyrkede talenter. Det må gå, som det går.

Svar #75
Det bliver satme alternativt med truppen udtaget uden Anbo, han er nok trods alt vurderet for grøn endnu. Det havde været dejligt med Dino eller Kanstrup i truppen stadigvæk lige nu!

Munksgaard bliver nok på sin vante HB, med Hausner og Stage på de to centrale pladser og Thøgersen på VB, så 3 ud af 4 trods alt ikke spiller ude af position.

Grabara
Munksgaard - Stage - Hausner - Thøgersen
Lunding - Guira - Amini - Ankersen
Sana
Mortensen

Det er mange mælketænder, jeg ved ikke om Lunding skal erstattes med Toutouh for at få noget mere rutine. I hvertfald er der brug fra rigtigt meget defensiv støtte fra midtbanen, og Guira/Amini bliver nok nærmest et fremskudt centralt forsvar, med Ankersen nærmest som en ekstra VB til at støtte Thøgersen rigtigt meget.

Svar #76
Det bliver satme alternativt med truppen udtaget uden Anbo, han er nok trods alt vurderet for grøn endnu. Det havde været dejligt med Dino eller Kanstrup i truppen stadigvæk lige nu!

Munksgaard bliver nok på sin vante HB, med Hausner og Stage på de to centrale pladser og Thøgersen på VB, så 3 ud af 4 trods alt ikke spiller ude af position.

Grabara
Munksgaard - Stage - Hausner - Thøgersen
Lunding - Guira - Amini - Ankersen
Sana
Mortensen

Det er mange mælketænder, jeg ved ikke om Lunding skal erstattes med Toutouh for at få noget mere rutine. I hvertfald er der brug fra rigtigt meget defensiv støtte fra midtbanen, og Guira/Amini bliver nok nærmest et fremskudt centralt forsvar, med Ankersen nærmest som en ekstra VB til at støtte Thøgersen rigtigt meget.

Nixen-biksen.....vi skal spille med Ankersen og Lunding som vi har gjort de første 3 kampe; de skal lave det defensive arbejde de plejer, hverken mere eller mindre. Vi må stole på de unge....
Det er da iøvrigt godt det er mod Vendsyssel med mindst 1/3 der holder med os; det havde været lidt mere surt hvis det var mod et tophold og for mange modstanderfans. Det blir´ svært....men lad os nu se....

Svar #77
Nixen-biksen.....vi skal spille med Ankersen og Lunding som vi har gjort de første 3 kampe; de skal lave det defensive arbejde de plejer, hverken mere eller mindre. Vi må stole på de unge....
Det er da iøvrigt godt det er mod Vendsyssel med mindst 1/3 der holder med os; det havde været lidt mere surt hvis det var mod et tophold og for mange modstanderfans. Det blir´ svært....men lad os nu se....
Det er herligt optimistisk, men måske også en smugle naivt at tro en superligadebutant ikke skal have ekstra støtte af en spiller der har hans ryg når Tiémoko Konaté eller Jon Thorsteinsson kommer blæsende over kanten. Ankersen kommer næppe til at få et brag af en kamp offensivt, som oplægger og målscorer, dertil bliver hans defensive fokus for stort.

Svar #78
Det bliver da megafedt uanset hvad. Vi stiller måske med 1/2 hold hjemmedyrkede talenter. Det må gå, som det går.

Ja, man kan vel sige, at vi tager forskud på den fest vi kan få, hvis vi kommer i top-6 slutspillet eller ret hurtigt sikrer os i gruppespillet. Det havde dog været lidt sjovere, hvis ikke det var hele forsvaret der var ramt.

Svar #79
 Det er herligt optimistisk, men måske også en smugle naivt at tro en superligadebutant ikke skal have ekstra støtte af en spiller der har hans ryg når Tiémoko Konaté eller Jon Thorsteinsson kommer blæsende over kanten. Ankersen kommer næppe til at få et brag af en kamp offensivt, som oplægger og målscorer, dertil bliver hans defensive fokus for stort.
Nej, man må næsten gå ud fra, at vi vil stille os solidt fra kampens start. Kan godt blive en langgaber, men vi må forvente at Vendsyssel-spillerne kører lidt trætte til slut og måske kan vi så stjæle de 3 point. Det kan også være at de beslutter sig for at komme længere frem på banen end normalt for at straffe vores defensiv, men så må folk som Ankersen, Sana, Lunding og Mortensen jo straffe dem for det.

Svar #80
Det bliver fedt at se Thøgersen og Hausner det havde bare været mere betryggende at det ikke var i samme kamp første gang og samtidig med at rutinen centralt er repræsenteret ved en midtbanespiller. Min frygt er ikke nødvendigvis de tos individuelle niveau (som jeg ret beset ikke kender), men at der mangler en til at styre forsvaret. Det havde gjort en stor forskel hvis vi i det mindste havde haft Backman eller Tingager centralt. Men det må briste eller bære og er stadig et kapabelt hold. VFF vil sikkert angribe meget over vores venstre side, men Thøgersen og Hausner er vel også et lidt ukendt bekendtskab for dem.

En af grundene til ikke at flytte Ankersen ned som back er i øvrigt at Højer jo også er ude mod OB og i den kamp kan Thøgersen så stille op uden debutnerver og forhåbentlig med en positiv oplevelse mod Vendsyssel.

Svar #81
Noget vi også skal huske er at Thøgersen og Hausner kender hinanden. De har spillet sammen mange år. Givet på et helt andet niveau men det bør også kunne give dem lidt ro.
At Stage rykkes ned giver nok sig selv hvis vi holder fast i 4-4-2, men hvad sker der hvis vi rokere og stiller op i 3-5-2? Et bud:
Grabara
Munksgaard - Hausner - Thøgersen
Stage - Guira
Lunding - Amini - Ankersen
Mortensen - Sana
På den måde står de lidt tættere foran Grabara. Lunding og Ankersen får godt nok et større arbejdsrområde, men hellere det end Stage ude af position.
Kender du det når man ikke kan huske sin signatur efter så mange år.... Det er godt nok træls.

Mon ikke det er som vittigheden om boomerangen man ikke kan huske.

Den skal nok komme tilbage til dig.

Svar #82
Diaboccas 3-5-2 kan godt give mening. De tre forsvarere bliver så bare i udgangspunktet alle midtstoppere med ansvarsområder til højre og venstre for Thøgersen og Munksgaard, og det vil lægge et stort ansvar på Ankersen og Lunding i forhold til at stoppe VFFs raids over kanterne tidligt. Magter de det, kan 3-5-2’eren give vældig god mening.

Winther savner en defensiv lederskikkelse, men vent og se, han er der, for den rolle tager....Hausner. Han er en af de mest verbale i truppen, til forskel fra Stage spiller han sin normale position, og Hausner er en leder, der ikke for ingenting er kaptajn på U-19 landsholdet. Husker også da han fik anden halvleg mod Brabrand i optakten og blev den, der dirigerede mest i hele kampen. Stage bliver anfører, men Hausner bliver forsvarsdirigent.

Vi skal frem og presse dem i dag. Både for at beskytte forsvaret, men også fordi uafgjort er stort set lige så værdiløst som at tabe i forhold til top-6.

Uafgjort vil bringe os på 31 point. Alt tyder på, at 35 ikke vil række. Vi kan begynde at snakke om det fra 36 point, og måske skal vi helt på 37. Men siger vi først 36, vil vi med uafgjort i dag mangle fem point. Det er den eneste sum, som man ikke kan lave på to kampe. Derfor betyder både uafgjort og nederlag i dag, at vi er tvunget til at vinde begge de sidste, og forskellen er så egentlig kun, at vi med uafgjort vil få pæn sikkerhed for at klare cuttet med to sejre til sidst, mens selv to sejre kan blive utilstrækkeligt, hvis vi taber i dag.

Kigger man desuden nedad i tabellen, har et point selvfølgelig værdi med tanke på nedrykningsspillet. Er bare selv kommer dejligt ud af vane med at kigge nedad på det sidste. 😋

Svar #83
Jeg vælger at være optimist i dag. Vores unge spillere har faktisk et flot niveau, og jeg regner med, at vores erfarne giver den en ekstra skalle i dag. Og VFF skal ud i deres tredie kamp på en uge.

Opstilling: Grabara, Munksgaard, Hausner, Stage, Thøgersen, Lunding, Guira, Amini, Ankersen, Sana og Mortensen.

Forudsigelse: Mortensen og Lunding scorer, og Bundu lukker kampen, når han kommer ind. Hausner bliver valgt som man of the match 😉.

Svar #84
Jeg vælger at være optimist i dag. Vores unge spillere har faktisk et flot niveau, og jeg regner med, at vores erfarne giver den en ekstra skalle i dag. Og VFF skal ud i deres tredie kamp på en uge.

Opstilling: Grabara, Munksgaard, Hausner, Stage, Thøgersen, Lunding, Guira, Amini, Ankersen, Sana og Mortensen.

Forudsigelse: Mortensen og Lunding scorer, og Bundu lukker kampen, når han kommer ind. Hausner bliver valgt som man of the match 😉.
Jamen, hvem vil ikke købe dette udfald!?? :-)

Svar #85
Årh den er stram! Skal man holde fast i formationen som er kendt af flest, eller skal man ryste posen og stille op på en måde, som beskytter et ungt, usammenspillet og urutineret forsvar lidt mere? Det kommer vel også an på om de spiller det samme system hele vejen ned gennem ungdomsrækkerne. Gør de det, så skal vi holde fast i systemet og finde os i, at Stage er uden for position (jeg antager det bliver ham, vores lille talisman-schweitzerkniv).

Uanset så får vi da i dag en trykprøve på, hvor tæt de unge er på at blive superligaspillere. Jeg har ikke store forhåbninger, det er for mange udksiftninger på én gang...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #86
Diaboccas 3-5-2 kan godt give mening. De tre forsvarere bliver så bare i udgangspunktet alle midtstoppere med ansvarsområder til højre og venstre for Thøgersen og Munksgaard, og det vil lægge et stort ansvar på Ankersen og Lunding i forhold til at stoppe VFFs raids over kanterne tidligt. Magter de det, kan 3-5-2’eren give vældig god mening.

Winther savner en defensiv lederskikkelse, men vent og se, han er der, for den rolle tager....Hausner. Han er en af de mest verbale i truppen, til forskel fra Stage spiller han sin normale position, og Hausner er en leder, der ikke for ingenting er kaptajn på U-19 landsholdet. Husker også da han fik anden halvleg mod Brabrand i optakten og blev den, der dirigerede mest i hele kampen. Stage bliver anfører, men Hausner bliver forsvarsdirigent.

Vi skal frem og presse dem i dag. Både for at beskytte forsvaret, men også fordi uafgjort er stort set lige så værdiløst som at tabe i forhold til top-6.

Uafgjort vil bringe os på 31 point. Alt tyder på, at 35 ikke vil række. Vi kan begynde at snakke om det fra 36 point, og måske skal vi helt på 37. Men siger vi først 36, vil vi med uafgjort i dag mangle fem point. Det er den eneste sum, som man ikke kan lave på to kampe. Derfor betyder både uafgjort og nederlag i dag, at vi er tvunget til at vinde begge de sidste, og forskellen er så egentlig kun, at vi med uafgjort vil få pæn sikkerhed for at klare cuttet med to sejre til sidst, mens selv to sejre kan blive utilstrækkeligt, hvis vi taber i dag.

Kigger man desuden nedad i tabellen, har et point selvfølgelig værdi med tanke på nedrykningsspillet. Er bare selv kommer dejligt ud af vane med at kigge nedad på det sidste. 😋
Selvom Hausner måske er et ledertalent, ville det have været bedre hvis han lige havde fået nogle kampe hvor han mest skulle koncentrere sig om sit eget spil, nu skal han i stedet i sin debut styre en bagkæde hvor der indgår en anden debutant og en midtbanespiller. Det er ikke sådan at jeg slet ikke tror det går, men det er hårde odds og en kæmpepræstation hvis det sammenflikkede forsvar går ind og løser opgaven.

Jeg er enig i at vi skal forsøge at holde spillet væk fra forsvaret og gå efter sejren - men jeg er ikke enig i at uafgjort er næsten lige så dårligt som et nederlag. Du giver selv begrundelsen: 36 point er muligvis ikke nok (selv hvis det inkluderer en meget vigtig sejr over OB). Vi skal med sikkerhed vinde de to sidste hvis vi ikke vinder i dag, men har vi så også et point fra i dag vil det næsten helt sikkert også være nok. Vinder vi i dag, vil vi naturligvis være i en væsentligt bedre position.

Svar #87
Selvom Hausner måske er et ledertalent, ville det have været bedre hvis han lige havde fået nogle kampe hvor han mest skulle koncentrere sig om sit eget spil, nu skal han i stedet i sin debut styre en bagkæde hvor der indgår en anden debutant og en midtbanespiller.
Men hvad nu hvis det ER Hausners spil at lede og dirigerer med forsvarskæden? Jeg har aldrig set knægten spille, men mit bud er, at han ikke er blevet anfører for U19 landsholdet fordi han er kærester med trænerens datter... så måske er han sådan lidt som Højbjerg var, da han først kom ind på landsholdet; brystet frem og ikke bange for at kæfte op?
Jeg siger ikke det forholder sig sådan og du kan sagtens have ret. Det er et stort ansvar uanset, men det kan jo godt være at lige ham her, ikke oplever den store forskel, fordi det er en naturlig del af hans spil?

Svar #88
Jeg er enig i at vi skal forsøge at holde spillet væk fra forsvaret og gå efter sejren - men jeg er ikke enig i at uafgjort er næsten lige så dårligt som et nederlag. Du giver selv begrundelsen: 36 point er muligvis ikke nok (selv hvis det inkluderer en meget vigtig sejr over OB). Vi skal med sikkerhed vinde de to sidste hvis vi ikke vinder i dag, men har vi så også et point fra i dag vil det næsten helt sikkert også være nok. Vinder vi i dag, vil vi naturligvis være i en væsentligt bedre position.

Klart, at et point potentielt kan blive meget vigtigt i dag. Det kan jo heller ikke udelukkes, at 5 point er nok i de sidste 3 kampe, men vi skal så vinde mod OB næste gang og tage bestik af det hele oppe i Aalborg til sidst. Det vil nok bl.a. kræve, at OB og Randers taber i dag og at Randers-Horsens samt OB-Randers ender uafgjort. 

Svar #89
Nej, man må næsten gå ud fra, at vi vil stille os solidt fra kampens start. Kan godt blive en langgaber, men vi må forvente at Vendsyssel-spillerne kører lidt trætte til slut og måske kan vi så stjæle de 3 point. Det kan også være at de beslutter sig for at komme længere frem på banen end normalt for at straffe vores defensiv, men så må folk som Ankersen, Sana, Lunding og Mortensen jo straffe dem for det.
Hvis man skal tage de positive briller på, så har Vendsyssel det meget svært mod hold der parkerer bussen, og har gjort det bedst mod de hold der vil dominere, og forsøge at tromle dem (med sejre over OB og  FCK hjemme samt en meget tæt kamp mod FCM som eksempler). Det kommer vi ikke til at gøre i dag, det bliver mere i retning af en Horsens, Randers eller Sønderjyske tilgang, der alle vandt i Vendsyssel. Derudover har de haft en midtugekamp, så hvis man kan lade dem slide sig selv op så kan der komme muligheder sidste kampen.

Svar #90
Med udgangspunkt i udtalelser fra mange fodboldspillere gennem tiderne, som også er blevet sagt af bl.a. Peter Graulund optakten til den kommende superliga weekend...så kan superligaspillere altså sagtens klare 3 kampe på en uge. Det er en skrøne, at det er en nævneværddig fordel.
Nuvel, hvis mange spillere er slidte og spiller med småskader, så ja, da betyder det noget. Ydermere, i slutningen af turneringer er der ofte en træthed i mange spilleres krop og der ville mange kampe på en uge betyde noget mere - dette kunne eksempelvis ses da Viborg rykkede ned i playoffkampene - de var slidte og trætte efter en lang sæson (både fysisk og mentalt).

Så nej, 3 kampe på en uge betyder ikke alverden. Karantæner & skadede spillere er et langt større handicap.

Derfor skal AGF vinde alligevel over VFF !  :)

KSDH

Svar #91
Så nej, 3 kampe på en uge betyder ikke alverden. Karantæner & skadede spillere er et langt større handicap.

Altså jeg har intet imod konklusionen. Jeg bemærker blot, at en spiller som Tingager kom for tidligt på banen igen efter en hel uge. Den slags bliver ikke bedre af at spille 3 kampe på en uge. Så flere kampe ettere betyder flere skader, da der er mindre restituering, hvilket du også er inde på. 

Svar #92

Altså jeg har intet imod konklusionen. Jeg bemærker blot, at en spiller som Tingager kom for tidligt på banen igen efter en hel uge. Den slags bliver ikke bedre af at spille 3 kampe på en uge. Så flere kampe ettere betyder flere skader, da der er mindre restituering, hvilket du også er inde på.

Vi er sgu' enige ! :)

KSDH

Svar #93
BTW, jeg føler mig i top form i dag...weekenden startede fantastisk i fredags, hvor konen og jeg så Nephew i Ceres Arena. Igår lavede jeg ægte italiensk pizza ala Gorms, som sad lige i skabet, samt top notch rødvin.

OG I DAG VINDER AGF :)

KSDH

Svar #94
BTW, jeg føler mig i top form i dag...weekenden startede fantastisk i fredags, hvor konen og jeg så Nephew i Ceres Arena. Igår lavede jeg ægte italiensk pizza ala Gorms, som sad lige i skabet, samt top notch rødvin.

OG I DAG VINDER AGF :)

Det er sgu ikke så ringe endda. Lyder som en fed weekend.

Og der er ingen drama på GF-forum længere. Det blev pludselig for kedeligt med alle de forsøg på konfrontationer. Dejligt. 

EDIT: Lavede om i ordlyden på sidste del. Nyder bare at der igen er respekt for mennesket bag skribenterne. 

Svar #95
Selvom Hausner måske er et ledertalent, ville det have været bedre hvis han lige havde fået nogle kampe hvor han mest skulle koncentrere sig om sit eget spil, nu skal han i stedet i sin debut styre en bagkæde hvor der indgår en anden debutant og en midtbanespiller.
Men hvad nu hvis det ER Hausners spil at lede og dirigerer med forsvarskæden? Jeg har aldrig set knægten spille, men mit bud er, at han ikke er blevet anfører for U19 landsholdet fordi han er kærester med trænerens datter... så måske er han sådan lidt som Højbjerg var, da han først kom ind på landsholdet; brystet frem og ikke bange for at kæfte op?
Jeg siger ikke det forholder sig sådan og du kan sagtens have ret. Det er et stort ansvar uanset, men det kan jo godt være at lige ham her, ikke oplever den store forskel, fordi det er en naturlig del af hans spil?
Jeg kender ikke ret meget til Hausner, jeg taenker bare at uanset hvor meget han er vant til at styre et forsvar paa U19-niveau er det en stor opgave at goere det i sin debutkamp i Superligaen og ogsaa en del stoerre naar makkeren centralt er hentet ned fra midtbanen og venstre back ogsaa spiller foerste Superligakamp. Spillere man kan forvente lige skal have lidt ekstra instruktioner undervejs. Selv for Backman eller Tingager ville opgaven vaere lidt stoerre end normalt.

Det ville selvfoelgelig ogsaa vaere maerkeligt hvis det her mandefald i forsvaret ikke var en kaempe svaekkelse, men jeg glaeder mig til se et par af de unge talenter i aktion.

Svar #96
Enig. Min pointe var bare, at hvis det, at dirigere, er en naturlig del af hans spil, så behøver det ikke være en ekstra byrde lige for ham. Måske er det ligefrem en fordel, når resten af forsvaret har det ekstra behov? Ja ok, nu fisker jeg vidst... men SøE er foran 3-0 mod Randers, alle vores direkte modstandere kan sagtens snuble denne weekend og vi kan med en sejr komme max tæt på top 6... jeg er lidt desperat.  :D

Svar #97
Og det bliver Munksgaard-Hausner-Stage-Thøgersen

Fedt at se der er tillid til de unge, men nok meget fornuftigt at placere Stage imellem dem. En venstreside med kun de to kúnne nemt blive bragt ud af fatning hvis der går et eller andet skævt. Nu kan Stage støtte dem begge og Munksgaard kan støtte Hausner.

Og faktisk præcist den opstilling jeg foreslog i formiddags i Morten Bruuns Twitter-tråd😇

Svar #98
Sana nåede ikke at blive tilstrækkeligt klar til en plads i startopstillingen, man må håbe han kan komme ind hvis Toutouh ikke viser noget mere end han gjorde i sidste runde.

Svar #99
Og det bliver Munksgaard-Hausner-Stage-Thøgersen

Fedt at se der er tillid til de unge, men nok meget fornuftigt at placere Stage imellem dem. En venstreside med kun de to kúnne nemt blive bragt ud af fatning hvis der går et eller andet skævt. Nu kan Stage støtte dem begge og Munksgaard kan støtte Hausner.

Og faktisk præcist den opstilling jeg foreslog i formiddags i Morten Bruuns Twitter-tråd😇
 Jep. Som jeg også skrev så er spørgsmålet om Guira kommer til at spille som i efteråret, eller som Stage har gjort i foråret her. Altså om vi spiller 4-1-4-1 eller 4-4-1-1.

Grabara                                                                                        

Lunding            Guira    -    Amini          Ankersen

Toutouh

Mortensen

Simple Audio Video Embedder