Spring til hovedindholdet
Emne: Vendsyssel – AGF, Søndag d. 3.3.2019 kl. 14.00 (Læst 6304 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Vendsyssel – AGF, Søndag d. 3.3.2019 kl. 14.00

Svar #30
Hvis man skal følge DNs stil hidtil, bliver det:
Grabara
Munksgaard - Tingager - Hausner - Thøgersen
Lunding - Stage - Amini - Ankersen
Sana - Mortensen

Som minimum vil jeg i hvert fald bytte om på Tingager og Hausner, så forsvaret ikke får helt slagside. Jeg vil dog stadig mene, at det er er modig startopstilling med det forsvar. Det må være fristende at sætte stage ned på VB og Guira ind som makker til Amini.

Det var en skrivefejl med pladseringen af Tingager, så den har jeg redigeret.
Er enig med dig i det mere sikre med f.eks. Stage, men DN har vist, at han gerne gambler lidt mere for at få folk ind på deres rette plads, men det ville nok også være mit valg. Ret vildt at der p.t. ikke er en eneste genganger i de 5 bagerste. Og med Lunding og Mortensen er der kun fire gengangere fra foråret.

Svar #31
https://stiften.dk/sport/Forsvaret-halter-AGF-risikerer-kun-at-have-en-forsvarsspiller-til-raadighed/artikel/561201

"AGF risikerer kun at have én forsvarsspiller til rådighed"

Så bliver det vist ikke mere "doom and gloom".
Vi må håbe at drengene klarer den. Og ellers skal vi godt nok skrue den drabelige mine på i de sidste to kampe.

Svar #32
https://stiften.dk/sport/Forsvaret-halter-AGF-risikerer-kun-at-have-en-forsvarsspiller-til-raadighed/artikel/561201

"AGF risikerer kun at have én forsvarsspiller til rådighed"

Så bliver det vist ikke mere "doom and gloom".
Vi må håbe at drengene klarer den. Og ellers skal vi godt nok skrue den drabelige mine på i de sidste to kampe.

Så er det nu vi kan se hvad de unge kan

Grabara
Munksgaard - Stage - Hausner - Thøgersen
Lunding - Guira - Amini - Ankersen
Toutouh - Mortensen
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #33
Hvilken type er Thogersen hvis vi stiller med ham - jeg taenker vi maaske under alle omstaendigheder skal overveje hvordan han faar stoette fra midtbanen, men hvis hans styrke isaer er fart og offensive loeb, skal vi maaske i endnu hoejere grad give mulighed for at han kan bruge det. Farten skal han dog nok faa brug for under alle omstaendigheder.

Tingager er noed til at slaebe sig igennem endnu en kamp. Selvom han heller ikke kan undvaeres mod OB, kan det ogsaa risikere at vaere ligegyldigt ifht top-6, hvis vi ikke faar mindst et point i Hjoerring.

Svar #34
Det blev et dyrt nederlag til FCM, damnit!  :-\
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #35
I øvrigt er Stage og Ankersen ude mod OB, hvis de får kort på søndag, så det kan også hurtigt blive tyndt til den kamp.

Svar #36
Vi har en del bedre erstatninger for dem i Guira og Kaastrup/Toutouh, så det er jeg ikke nær så nervøs for, som hvis vi mangler 3/4 af forsvaret i weekenden. 

Jeg tror Tingager spiller med smerterne igen, men stadig voldsomt hvis vi skal spille med to U-19 debutanter i bagkæden samtidig.

Svar #37
Vi har en del bedre erstatninger for dem i Guira og Kaastrup/Toutouh, så det er jeg ikke nær så nervøs for, som hvis vi mangler 3/4 af forsvaret i weekenden.
...Bortset fra at Stage maaske allerede er ved at skulle erstattes i forsvaret og ikke paa midtbanen. Men VFF-kampen vil jo vise om vi kan/toer stille med Thoegersen og/eller Hausner.

Svar #38
Det faktisk lidt vildt, at vi spillede hele sidste sæson kun med Juelsgård/Backmann/Kanstrup, og fortsætter nu med 3 totalt.
Det er antalsmæssigt slet ikke nok. Selvom Kanstrup og Backmann var 1.forsvarerne så spillede Juelsgård 21 kampe sidste sæson.

Dvs vi slap nogenlunde antalsmæssigt med at have 3 spillere til de 2 pladser i 1,5 sæson... Jo mere jeg tænker over det, jo mere vildt synes jeg det er. Jeg synes minimum vi skal være 4. Og hvis man er nærvøs for at have for mange, og gerne vil have spillere som kan dække flere pladser, så er Juelsgård og Alexander Juel Andersen gode eksempler på spillere, som til tider har spillet store roller uden at være tiltænkt det. Juelsgård eks. sidste år, og AJA dengang i 16/17 under hvor Backmann var skadet første gang, og AJA var en af vores bedste, og også scorede et par mål, og generelt gjorde det rigtig godt.

Så jeg gentager gerne: Tingager+Backmann med AJA/Juelsgård som reserver er mit drømmescenarie. Sidstnævnte er backup til HB og VB. 

Svar #39
Særligt med FCM-kampen i erindring går jeg ind for, at Tingager kun spiller, hvis han er 100 klar. Det var han ikke mod FCM, det kunne ses, og måske kostede det endda. Vil han ikke normalt være på den rigtige side af Onuachu (dvs mellem forstolpen og Onuachu), da han får det flade indlæg til 2-1 målet...?

Hvorom alting er, kunne Tingager ifølge eget udsagn MÆRKE det dagen efter. Og det han siger, at han mærkede, oversætter jeg til, at han ikke skulle have spillet. Nu meldte han sig så klar - “pligten frem for alt” - og staben ønskede givetvis ret brændende, at han ville spille. Særligt i bagklogskabens lys virker det som en fejl. Han virker sat tilbage i denne uge - med en skade, der (som jeg tolker bulletinerne) havde været væk nu, hvis han havde fået ro mod FCM. Endda i den kamp, der pointmæssigt var gratis, men samtidig den hårdeste for Tingager (at slås med Onuachu er et andet game end at gøre det med Ogude fra VFF og Helenius i næste weekend). Han skulle have været skånet i stedet for, at vi risikerede så meget for at få point mod FCM. Det nytter ikke noget at forværre en skade 10-15 procent eller mere, som det alt for tit sker, når man spiller uden at være klar. Og det er (endnu) vigtigere at have Tingager med og helt klar mod OB og AaB. Så må det briste eller bære mod VFF - for resten af holdet, men ikke en gang mere for Tingager selv.

Vi skal have tillid til Hausner og Thøgersen nu. Vis dem, at I har tillid, hvis I har. Det har jeg indtil de selv måtte vise noget andet, at de ikke er parat. De var gode i optakten, gode i Portugal med det de fik vist.

Uden både Backman og Tingager er Stage vel bedste bud på en midterforsvarer. Hausner ved siden af og Thøgersen på backen...det er ret improviseret, men jeg kan vanskeligt se, at vi kan gøre det bedre. At spille Stage ude af position som venstre back, tror jeg, er værre endnu. Thøgersen er en naturlig venstre back, trænet og skolet på pladsen. Stage er primært højrebenet og har næppe heller farten til at følge med ham VFF-raketten på kanten.

Det rekonstruerede forsvar giver så meget desto mere god grund til at presse højt og sætte os mest muligt på spillet. Ud over at det bør give os bedre chancer for at score, vil det også tjene det formål at holde bolden mest muligt væk fra vores egen forsvarszone. En del i den forbindelse kan stå og falde med Toutouh, der skal steppe op og træde meget klart i karakter, hvis han starter i stedet for Sana, hvad meget jo tyder på nu. I forhold til den blege indsats mod FCM har han denne gang både fordel af en svagere modstander - og af at have tid til rent mentalt at forberede sig på at starte inde.

Svar #40
Jeg forstaar ikke ideen med at den kamp pointmaessigt var gratis bare fordi vi var undertippede. Udover at vi fik uafgjort i Herning udviklede kampen sig saa man foeler vi faktisk burde have hentet en uafgjort mere. Og det kan jo godt blive et point vi staar og mangler til sidst. Tingager virkede ikke helt paa toppen saa man har selvfoelgelig skullet vurdere om man risikerede at forvaerre noget eller forlaenge tiden foer han er helt fit, men det er meget svaert at vurdere udefra. Havde vi haft en etableret central forsvarsspiller med hovedstoedsstyrke mere havde han maaske ikke spillet, men nu hed alternativet jo Hausner eller Stage og en vis risiko for ogsaa at oedelaegge maalscoren, der ogsaa kan blive afgoerende.

Svar #41
Ja, Sana bliver vigtig, da Toutouh ikke er oppe i gear, men han så OK ud i dag til træningen, selv om han var på skånekost sammen med Tingager.

Svar #42
Vil Blume ikke være en mulighed, hvis Sana ikke er klar?

I forsvaret tror jeg, at Stage er reserve, hvis både Tingager og Backmann er ude.

Men det kan godt blive en vanskelig kamp. Vendsyssel ser ret farlige ud mod BIF i pokalen. Jeg håber sgu, at det er trætte på søndag, og vi kan presse dem til sidst. Vil ikke gøre spor med forlænget spilletid, og så en kold klud med nederlag på straffe.

Svar #43
Vendsyssel fik fejlagtigt underkendt et mål ved 0-1 og så lukkede BIF den til 2-0 i oversiden. Så ingen forlænget spilletid eller udvisninger i pokalen.

Svar #44
De blev også snydt for et straffespark. 

Så mentalt tror jeg faktisk den slider lidt denne her kamp.

Simple Audio Video Embedder