Spring til hovedindholdet
Emne: Vendsyssel – AGF, Søndag d. 3.3.2019 kl. 14.00 (Læst 6303 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Vendsyssel – AGF, Søndag d. 3.3.2019 kl. 14.00

Svar #165
Højer får rødt kort i overtiden. Guira får rødt kort med 40 min. igen.  AGF havde tabt sutten på det tidspunkt af FCM-kampen. I mod Vendsyssel var der meget at spille om endnu.
Jeg er lidt i tvivl om hvor du vil hen men med 2,5 minut igen i en kamp, så virker det fuldstændig åndssvagt at spurte 30 meter for at nedlægge en modstander ude ved sidelinjen og tiltrække sig selv et rødt kort Stort drama i Aarhus: Tre spillere og en træner udvist – Ekstra Bladet

Bortset fra det - så er det jo den slags der sker og jeg kan (næsten) ikke forstå hvis folk er ude efter Guira. Nuvel - det er naturligvis dumt men det er vel heller ikke værre. Derudover kan jeg være overrasket over hvor kort hukommelsen er, for hold op nogle statistikker Guira havde i efterårssæsonen og han er vel ikke blevet fuldstændig dårlig henover vinteren. Det største problem for ham, er vel systemskiftet. Det må vi vel se om er permanent eller der måske kan/skal veksles imellem. Havde DN været fuldstændig sikker på han endte på bænken i foråret, så burde PC have solgt ham i vinters men der tror jeg ikke man var og er endnu.

Svar #166
Jeg skriver, at udvisningerne er lige dumme, men konsekvenserne er forskellige.

Forskellen ligger i, at Højer får rødt i en situation, hvor der er meget kort tid tilbage af kampen til at ændre udfaldet. Guiras røde kort får langt større konsekvenser, da det sker langt tidligere i kampen.

Svar #167
Jeg synes Guiras røde kort er værre en Højers, fordi forholdene er så forskellige. Mod FCM var der ikke megen tid tilbage og vi jagtede (hovedløst) en udligning; det giver en masse frustration og adrenalin, og det var en torskedum advarsel at trække, men med 2-3 minutter igen, var skaden til at overse.
Guira derimod, er for det første noget mere rutineret end Højer. Desuden er der næsten en hel halveg tilbage og vi er foran! Der er bare ikke rigtig nogen af de formildende omstændigheder ved den torskedumme advarsel - i øvrigt var den første advarsel heller ikke videre kløgtig, så vidt jeg husker (men det var Højers nu heller ikke, var den ikke faktisk for brok? I så fald må det være uafgjort på dén konto).
I forhold til DAP situationen må jeg tilstå, at jeg ikke kan huske hvor tumpet det var, men jeg kan faktisk huske, at jeg var klar til at sætte ham af holdet og ikke forlænge. Men det handlede egentlig mere om, at jeg syntes han trak for mange dumme kort til sig og i øvrigt var i stykker for ofte.
Med Dino i sin tid, bar jeg faktisk over med ham et stykke hen ad vejen. Jeg var sur over det i Silkeborg, men for det første var han på det tidspunkt vores eneste realistiske bud på en højre back. Desuden var han altså også stadig relativt urutineret dengang.

Jeg ved ikke helt hvordan det stemmer overens med argumentet om, at udenlandske spillere har kortere snor? Det er i øvrigt fair hvis de har - man må formode at de er købt ind til at være profiler, eller tæt på profiler. Hvorfor ellers bruge dem, frem for egne talenter? Og så kan man godt tillade sig at stille nogle andre krav, end man gør til vandbærer og talenter.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #168
Jeg synes Guiras røde kort er værre en Højers, fordi forholdene er så forskellige. Mod FCM var der ikke megen tid tilbage og vi jagtede (hovedløst) en udligning; det giver en masse frustration og adrenalin, og det var en torskedum advarsel at trække, men med 2-3 minutter igen, var skaden til at overse.
Det er så der vi er helt uenige. Højer ligner en der ligefrem går efter en advarsel og efter at blive smidt ud - han jagter en mand over 20-30 meter for at sparke ham ned, vel og mærke i en kamp hvor der er 2,5 min. igen og en situation helt ude ved sidelinien. Det giver bare ingen mening.
Han sælger jo holdet i de kommende kampe - på det tidspunkt bør de vide at JJ er i karantæne, Backman er skadet og Tingager ligner også en der ikke er på toppen.

Btw - det er ikke fordi jeg vil retfærdiggøre Guira's røde kort for det var åndssvagt men jeg mener der er forskel på at agere dumt i en duel og så ligefrem opsøge det så målrettet som Højer gjorde.

Svar #169
  Ok. For mig er det helt uforståeligt, hvis et så dumt rødt kort som Guiras ikke har en eller anden form for betydning i vurderingen af spilleren. Det SKAL han simpelthen være for rutineret, klog og disciplineret til at undgå. Og så lige som kampen er mellem Hvidt og Guira, tror jeg godt det kan få betydning for spilletiden. Om ikke andet får Hvidt i hvert fald noget kortere til spilletid de næste par kampe og kan overbevise DN om, at han den der skal satses på :))
  Altså DAP blev smidt ud i Randers på ca. lige dum facon, og Dino imod SIF.
Det sker... Også for rutinerede spillere. Og da Højer vidste at næste gule kort gav karantæne, var et rødt kort lig med 2 karantænedage = katastrofe lige nu.

Guira er en mand der er sat lidt af, og skal kæmpe for at få sin plads tilbage. Dino og Højer gjorde det selvom der ikke var en rutineret spiller til at tage over i kampene efter. Guira efterlader jo bare pladsen til Stage i de næste kampe. Det er jo ikke så meget ift Hvidt, da han kun var aktuel til lige Vendyssel-kampen.

Men ift hvorvidt Guira får mere eller mindre spilletid fremover pga. den kamp, så siger det sig selv, at det kun kan indvirke negativt for hans mulighder, eller ikke indvirke overhovedet. David virkede sur over det, og den fine linje som Guira havde formået at balancere på (som Spelmann), er borte. Linjen, hvor man evner at spille lige til grænsens hele tiden, men aldrig få rødt. Dette var Guiras første røde kort i AGF. Hvis man skal smides ud af billedet for spilletid pga. det, så fatter jeg ikke at DAP havde sådan en stor stjerne hos så mange fans. DAP fik dobbelt så mange gule kort som Guira, og fik også et dumt rødt kort på et kritisk tidspunkt i Randers, hvor vi lå og kæmpede for at få holdet i top 6.
Jeg mener bestemt ikke Guira skal bandlyses e.lign. pga. af et enkelt rødt kort, slet ikke. Men i en situation, hvor kampen om spilletid på midten er ekstremt hård vil det være underligt, hvis ikke det indgår i Davids overvejelser, hvilke spillere der er mest disciplinerede ift. den slags.

Men uanset hvad tror jeg han ryger et trin ned i rangfølgen på midten når grundspillet er afsluttet. Han er dyr at have siddende på bænken og passer ikke super godt ind i den nye spillestil, så tror planen er at han skal væk til sommer. På den baggrund vil det give mening, at give Hvidt mere spilletid for at udvikle ham.

Svar #170
 Jeg mener bestemt ikke Guira skal bandlyses e.lign. pga. af et enkelt rødt kort, slet ikke. Men i en situation, hvor kampen om spilletid på midten er ekstremt hård vil det være underligt, hvis ikke det indgår i Davids overvejelser, hvilke spillere der er mest disciplinerede ift. den slags.

Jeg tror ikke du finder nogen der mener andet. Så jeg er helt enig. Jeg skrev, at det i hvert fald ikke kan påvirke det positivt :D 
Men jeg er da glad for, at ingen herinde er skøre nok til at mene at Guira skal smides ud af klubben eller aldrig igen få spilletid pga mandens første røde kort i AGF, og iøvrigt har været rigtig god og vigtig for os i hele 2018.

Svar #171
Men uanset hvad tror jeg han ryger et trin ned i rangfølgen på midten når grundspillet er afsluttet. Han er dyr at have siddende på bænken og passer ikke super godt ind i den nye spillestil, så tror planen er at han skal væk til sommer. På den baggrund vil det give mening, at give Hvidt mere spilletid for at udvikle ham.

Han er jo ikke billigere at have siddende helt udenfor? Desuden, hvis planen er at skulle sælge ham til sommer (hvad jeg er enig i at vi skal forsøge), så øger det jo ikke ligefrem muligheden eller salgsprisen at sætte ham helt udenfor.

Simple Audio Video Embedder