Spring til hovedindholdet
Emne: Vendsyssel – AGF, Søndag d. 3.3.2019 kl. 14.00 (Læst 6302 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Vendsyssel – AGF, Søndag d. 3.3.2019 kl. 14.00

Svar #15
Så er første indlæg rettet til med den korrekte stilling og karantæne info
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #16
Når Backman blev sparet pga. en bold i hovedet til træning, så tror og håber jeg at han bliver klar til på søndag, jeg ved dog ikke om Sana er aktuel:

Grabara
Munksgaard - Tingager - Backman - Thøgersen
Lunding - Stage - Amini - Ankersen
Mogensen - Ammitzbøll (Sana)

Jeg synes det var tydeligt mod FCM, at Toutouh ikke er klar til startopstillingen endnu desværre han gik død til sidst og løb ikke de nødvendige meter.

Svar #17

Grabara
Munksgaard - Tingager - Backman - Thøgersen
Mogensen - Ammitzbøll (Sana)

Mogensen har vi altså solgt til Brentford  8)

Svar #18
https://stiften.dk/sport/AGF-profil-tror-paa-hurtig-klarmelding/artikel/560889

Sana er i spil til søndag... FEDT!
Personligt ville jeg gemme ham til OB/AAB-kampene, bare for at være sikker på, at en mini-skade ikke bliver semi-alvorlig ved at spille for hurtigt på fuld damp.

Og Bundu spillede reservekamp imod Horsens, så er også klar.
Til gengæld virker det til, at Mustapha Bundu igen er ved at være fit for fight efter at have døjet med lyskeproblemer siden træningslejren i Portugal. Han har ikke været en del af truppen i de tre første kampe i foråret, men var med i mandagens reserveholdskamp mod Horsens, og er dermed også i spil til truppen mod Vendsyssel.

Svar #19
Fra træningen lyder det, at de fleste af reserverne sad over efter kamp, men  Bundu skulle have trænet med sammen med “førsteholdet”.

Svar #20
Det er i øvrigt den unge Mikkel Redder, som skal dømme kampen. Jeg synes han gjorde det fint, da han dømte vores kamp i Haderslev for et par uger siden. Han tillod en del, men bevarede alligevel kontrol over kampen. Efter den seneste kort-fest, så vil det også være velkomment med lidt færre af slagsen denne gang.

Svar #21
Uhh jeg er godt nok spændt på denne kamp. Vendsyssel spillede en super kamp i parken og vi kan ikke løbe fra at være ramt efter karantæner og mulige skader.
Spørger man mig skal vi helt klart stille med Thøgersen på vb og, hvis Backman ikke bliver klar, Hausner på cb.
Den for mig lidt større udfordring bliver hvad vi gør hvis Sana ikke er klar. Er han ikke det mener jeg at vi skal lade Amini og Stage deles om Sanas opgaver oppe foran og så sætte Guira ind som anker. Dette mener jeg fordi at Toutouh ikke har overbevist mig de to kampe han har fået tid i. Særligt Midtjylland kampen savnede jeg at han tog teten og fordelte spillet.
Så mit bud på et start 11'er er:
Grabara
Munksgaard - Tingager - Backman/Hausner - Thøgersen
Guira
Mortensen
Og igen er Sana klar glider han ind
for Guira.

Kigger vi så lidt mere med fornuften som også flere af jer herinde har gjort, så virker det jo meget oplagt at sætte Stage ned på vb og rykke Guira ind på midten. Cb kan forhåbentlig tages af Backman og så skal Toutouh vel ind for Sana, hvis han ikke bliver klar. Et frisk bud kunne være at prøve Kaastrup ved siden af Mortensen, men kan godt med den løsning frygte at vi har for få der er gode med bolden i det opbyggende. Men så modsat, sikke en sværm af spillere at have rundt om Mortensen med fart og dribleevne.
Men spændende det er det.
Edit: Jeg havde da jeg skrev dette indlæg fuldstændig glemt Ammitsbøl. Han er helt klart også en mulighed, da han arbejder hårdt både offensivt og defensivt.
Kender du det når man ikke kan huske sin signatur efter så mange år.... Det er godt nok træls.

Mon ikke det er som vittigheden om boomerangen man ikke kan huske.

Den skal nok komme tilbage til dig.

Svar #22
Spørger man mig skal vi helt klart stille med Thøgersen på vb og, hvis Backman ikke bliver klar, Hausner på cb.

Hvis Backman og Tingager er klar, så ser jeg heller ikke nogen problemer med at bruge Thøgersen i denne kamp. Men så heldige er vi nok næppe. Tingager er jo også stadig halvskadet. Mangler en af dem må David alvorligt overveje at bruge en af midtbanespillerne dernede. Det oplagte vil være Stage på VB, hvis Hausner skal spille i det centrale forsvar. Men ideelt er det ikke ligefrem.

Jeg tror ikke på, at vi vælger at spille med en decideret defensiv midtbane (Guira) til denne kamp. Toutouh må spille igen, hvis Sana ikke er klar. Han vil også kunne gøre ondt på Vendsyssel som en trussel på distancen. Det er vigtigt at vi ikke absolut skal spille os til chancer i det lille felt for at blive farlige.

Svar #23
Det kunne ellers være frækt at holde toutouh i baghånden som supersub. Det er vendsyssels tredje kamp på 6 dage mod hhv FCK, BIF og os. De må være godt møre efter 70 min.

Svar #24
Vendsyssel er mentalt instillet på at kæmpe hele sæsonen. De er heller ikke for fine til at spille på kontra på hjemmebane. Med vores karantæner i forsvaret, synes jeg ærligt talt at en Guira ind som anker er sund fornuft- han vil kunne være dén ekstra gardering der skal til, for at dæmme op for de kontraangreb, der nødvendigvis vil komme...

Et all-out angreb fra start vil være en halsløs gerning efter min mening, så tror jeg sgu vi får kniven. Kan vi derimod dominere på bolden og få VFF ud at løbe forgæves, så tror jeg på, at vi kan få et mål eller to sidst i kampen, vi MÅ have mere i tanken end dem. Men det kræver at vi spiller relativt hurtigt og bredt, så de kommer ud at løbe mange forgæves meter, gerne i højt tempo.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #25
Et all-out angreb fra start vil være en halsløs gerning efter min mening, så tror jeg sgu vi får kniven. Kan vi derimod dominere på bolden og få VFF ud at løbe forgæves, så tror jeg på, at vi kan få et mål eller to sidst i kampen, vi MÅ have mere i tanken end dem. Men det kræver at vi spiller relativt hurtigt og bredt, så de kommer ud at løbe mange forgæves meter, gerne i højt tempo.
LIge netop fordi det bliver vigtigt at vi kommer til at dominere kampen (er helt enig), så mener jeg at det vil være vigtigt at vi fastholder den nuværende formation. Men jeg forstår også godt usikkerheden ved det forsvar vi kommer til at stille med, i forhold til at stå lidt højere end vi gjorde i efteråret. Igen kan det komme til at afhænge af, om Tingager/Backman spiller.

Svar #26
Det er ikke usandsynligt at kampen kommer til at foregå præcis som den i Aarhus. 

Vendsyssel er farlige hvis de får dødbolde. Bl.a. pga. Thorsteinsson, men også fordi man jo aldrig ved hvad der kan ske der, selv med en Grabara på mål. VFF brændte jo også straffespark i den kamp. Men en gentagelse af Stages selvmål skal vi kke som sådan frygte. Vi står ikke så langt inde under mål på dødbolde længere (var en kæmpe bjørnetjeneste for Whalley at vi skulle det imod Horsens og Vendsyssel og flere kampe derefter).

Men spillemæssigt var AGF bedst, og vi skabte masser af chancer, og endnu flere tilløb til chancer. Men det fes ud, og det er min frygt at det også gør søndag. Præcis som det også gjorde for FCK i Parken.

Svar #27
Det bliver spændende, om DN tør satse på de unge mod VFF, eller om han blander kortene på en ny måde.
Vi ved at Højer og Julle er ude, og alt tyder på, at Backman er det samme. Han var ikke at se på træningsbanen, hvor både Sana og Tingager var i gode hænder hos fyssen. Sana så meget frisk ud, og mon ikke Tingager også bliver klar.

Hvis man skal følge DNs stil hidtil, bliver det:
Grabara
Munksgaard - Hausner - Tingager - Thøgersen
Sana - Mortensen

Bænken: Oscar, Anbo, Guira, Blume, Hvidt, Toutouh og Bundu

Svar #28
Det bliver spændende, om DN tør satse på de unge mod VFF, eller om han blander kortene på en ny måde.
Vi ved at Højer og Julle er ude, og alt tyder på, at Backman er det samme. Han var ikke at se på træningsbanen, hvor både Sana og Tingager var i gode hænder hos fyssen. Sana så meget frisk ud, og mon ikke Tingager også bliver klar.

Grabara
Munksgaard - Tingager - Hausner - Thøgersen
Sana - Mortensen

Bænken: Oscar, Anbo, Guira, Blume, Hvidt, Toutouh og Bundu

Og hvis Sana ikke er klar, så må Toutouh få chancen. Vendsyssel vil stå dybt og forsvare sig, så der er behov for en 10'er rolle (Sana/Toutouh) snarere end en bolderobrer i Guira.

Svar #29
Grabara
Munksgaard - Tingager - Hausner - Thøgersen
Sana - Mortensen

Som minimum vil jeg i hvert fald bytte om på Tingager og Hausner, så forsvaret ikke får helt slagside. Jeg vil dog stadig mene, at det er er modig startopstilling med det forsvar. Det må være fristende at sætte stage ned på VB og Guira ind som makker til Amini.

Simple Audio Video Embedder