Spring til hovedindholdet
Emne: Vendsyssel – AGF, Søndag d. 3.3.2019 kl. 14.00 (Læst 8417 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Vendsyssel – AGF, Søndag d. 3.3.2019 kl. 14.00

Svar #100
Det var den mest oplagte startopstilling med de spillere der er til rådighed. Det er naturligvis lidt ligegyldigt hvordan sejren kommer i hus, men Toutouh må meget gerne lige vise lidt af målfarligheden fra træningskampene.

Svar #101
Det var den mest oplagte startopstilling med de spillere der er til rådighed. Det er naturligvis lidt ligegyldigt hvordan sejren kommer i hus, men Toutouh må meget gerne lige vise lidt af målfarligheden fra træningskampene.
Men det er bemærkelsesværdigt, i en situation med to unge debutanter i forsvaret og Stage uden erfaring på pladsen, at vi slet ikke har en forsvarsspiller siddende på bænken. Ankersen og måske Blume er vel de næste der må træde til.

Svar #102
Ser ud til at blæse voldsomt på langs af banen. Håber vi får medvind i 1. halveg, så VFF er ved at være trætte når de får fordel af den.

Svar #103
Ser ud til at blæse voldsomt på langs af banen. Håber vi får medvind i 1. halveg, så VFF er ved at være trætte når de får fordel af den.
 Vi har medvind - men det hjalp så ikke så meget. Føj en start.

Svar #104
Så kom vi ligesom i gang...  ::)

Svar #105
Fandme køligt af Lunding!  :))
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #106
Yes! To mål på 8 minutter. Skal vi tage en 10-9 sejr?  ;)

Svar #107
Udover lige de første 15 sekunder har det sgu set godt ud. Hausner virker rolig og Thøgersen har meldt sig virkeligt godt ind i kampen.

Svar #108
AGF er bedst indtil videre, men VFF rammer alligevel overliggeren. Jeg tror AGF skal score 3 mål for at vinde i dag og AGF skal altså score (generelt) oftere i deres bedste perioder.

KSDH

Svar #109
Det er jo ikke en angriber vi har købt, men en kunstner ;D

Svar #110
Godt Patrick, du hørte hvad jeg sagde!  :D

KSDH

Svar #111
Der er ikke straffe, men heller ikke gult til VFF. Btw, dumt dumt gult kort til Thøgersen.

KSDH

Svar #112
Lige nu hænger AGFs kæder ikke godt sammen, for mange fejlafleveringer.

KSDH

Svar #113
VFF virker til at have bedre lunger end AGF...intet slår kamptræning!

KSDH

Svar #114
 Synes jeg nu ikke de gør. Vi har bare alt, alt for mange nemme boldtab. Det skal stoppes i 2. halveg.

Svar #115
Fed kamp. Så vigtigt at Hausners fejl blev nulstillet hurtigt.
Selvfølgelig bliver vi pressede. Dybest set er det mælketænder mod voksne mænd.

Svar #116
Selvfølgelig bliver vi pressede. Dybest set er det mælketænder mod voksne mænd.
 Bortset fra at det primært er Ankersen og Amini der hele tiden smider bolden væk. Man kan høre helt ud igennem skærmen hvor utilfreds David er med Ankersen.

Svar #117
Synes jeg nu ikke de gør. Vi har bare alt, alt for mange nemme boldtab. Det skal stoppes i 2. halveg.

Okay rigtigt nok, VFF har også flere hurtige spillere end AGF. Men flere gange har AGF haft muligheden for sætte kontraer igang...sker bare ikke da nærmest ingen løber frem over stepperne.

KSDH

Svar #118
Det er noget shaky ind imellem, men det handler egentlig meget om et par dårlige beslutninger og situationer hvor vi mister bolden for hurtigt på midtbanen. Det ser OK ud i defensiven hvis vi kan sætte os lidt mere på spillet som det lykkedes i en periode. Det lugter lidt af at der skal mindst et mål mere til for at vinde, men det er ikke så galt som det så ud til at blive efter 16 sekunder... Det var fedt at se dem rejse sig så hurtigt efter den start, man kunne godt have frygtet det ville have rystet dem voldsomt.

Svar #119
Jeg tror AGF skal score 3 mål for at vinde i dag

:)

KSDH

Svar #120
Jeg er bekymret for Thøgersen og Guira, da begge har gult og begge er involveret i mange dueller. Og imen jeg skriver....

KSDH

Svar #121
Jeg er bekymret for Thøgersen og Guira, da begge har gult og begge er involveret i mange dueller. Og imen jeg skriver....
Nøj hvor dumt.

Så må vi have Hvidt ind i stedet for Toutouh.

Edit. Det blev så Lunding. Nok meget fornuftigt. Toutouh har spillet godt og vigtigt med noget rutine på banen.

Svar #122
   Nøj hvor dumt.

Ubeskriveligt idiotisk og unødvendigt. Men det kan da heller ikke passe at Hvidt ikke også skal have et par kampe ::)

Svar #123
Det blev så Hvidt i stedet for Lunding. Det er ok. Tror desværre ikke vi vinder nu.

KSDH

Svar #124
Det blev så Hvidt i stedet for Lunding. Det er ok. Tror desværre ikke vi vinder nu.
 Omvendt er VFF virkeligt dårlige til at skabe kampene. 

Svar #125
Ankersen har altså stadigvæk et for lavt bundniveau. Toutouh har været mere end bare solid i dag.

Og Munksgaard bedste AGF indtil nu.

KSDH

Svar #126
Men hvem havde før sæsonen tippet Vendsyssel - AGF til årets mest spændende kamp..

Svar #127
Overraskende valg at sætte Bundu ind, men vi er selvfølgelig nødt til at fortsætte med at bringe noget fremad banen.

Svar #128
Synes man begynder at kunne se at de begynder at blive trætte. De er knækket over de sidste par gange vi har erobret bolden. Så der burde komme flere muligheder til os.

Svar #129
Dumheder koster, Guira!

KSDH

Svar #130
Pis.

Svar #131
Forudsigelse: Mortensen og Lunding scorer, og Bundu lukker kampen, når han kommer ind. Hausner bliver valgt som man of the match 😉.

Jeg håber du får ret!

Svar #133
Øv, vi har altså bare heller ikke marginalerne med os for tiden. Det Vendsyssel-hold var altså ret ordinært. Nu tæller kun 3 point imod OB.

Svar #134
Flot indsats af hele AGF holdet...på nær Guira - skammeligt rødt kort, torske dumt.
Munksgaard & Stage er klasse, de unge gør det alle godt, selv med de fejl de begår. Toutouh er også god. Glemte Ankersen, som lavede alt for mange fejl og bestod vel knapt.
Det er dog et lorte resultat.

KSDH

Svar #135
Hmm... uafgjort er jo altid lidt uforløst.

Det positive: De unge stod distancen. Som et minimum i den forstand, at de ikke faldt igennem og blev ydmyget. Så langt fra faktisk. Positivt er det også, at efter sådan en mareridtsstart, med dét forsvar, at vi går til pause foran. Spillet var i lange perioder af især første halveg også rigtig godt.
Det negative: Nu tæller vel kun to sejre i de sidste to kampe, jeg er ikke sikker på, at dét pres er noget truppen vil trives med.
Det katastrofale: Guira - jeg vil ikke gøre ham til synebuk og jeg er sikker på, at han allerede har fortalt sig selv ting der er langt, langt værre, end noget jeg råbte fra sofaen, men det er lige op over, at han koster os to point i dag.

I et lidt bredere perspektiv end et snævert top-6-her-og-nu-fokus, så er jeg godt tilfreds med denne kamp. Især Thøgersens præstation giver mig håb for fremtiden, jeg synes han lavede præcis én fejl i hele kampen (det gule kort). Det er dælme godkendt for sådan en knægt.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #136
Nå, men så gør jeg dét....Guira tabte kampen for os. Når skadessituationen er nogenlunde normaliseret må det være slut med ham på banen. Én ting er at få gult, men han er en rutineret spiller og han har HAR bevist han ikke kan ændre sin tilgang med et gult kort i bagagen. Bl. a. derfor må det være helt slut med ham. Han skal skibes af til sommer. Hvidt laver en del fejl og er umoden, men han må få minutter i de kampe hvor Guira var tiltænkt en opgave.

Svar #137
Hold da op, DN gav en bredside til Guira og det er bare i orden med mig.

KSDH

Svar #138
Nøj, jeg er sur på Guira, det var totalt unødvendigt. Det kostede nok sejren for selvom Vendsyssel også havde chancer i første halvleg var der udsigt til at de måske ville blive lidt trætte til sidst og den fordel blev så mere end udlignet. Med lidt held havde vi stadig vundet, men det kunne være gået begge veje og det ene point kan blive vigtigt. Nu står vi så bare overfor to finaler der skal vindes. Forhåbentlig kan vi få mindst en midterforsvarer mere klar.

Det var OK i forsvaret og især Thøgersen gjorde det udmærket. Næste gang bliver det en sværere opgave, så forhåbentlig lægger de også hurtigt lidt ekstra på. Det er generelt en positiv oplevelse med de unge, men man kan trods alt også godt se at der mangler noget erfaring.

Toutouh steppede en del op i dag og kan måske også erobre venstresiden hvis Sana er klar igen. Ankersen havde generelt ikke den bedste kamp og det var også lidt blandet fra Amini, men også med gode aktioner. Egentlig kan man sige det samme om Hvidt på et lidt lavere niveau, men det var heller ikke den nemmeste kamp at komme ind i. Nu er jeg sur på Guira, men man sidder og tænker at det er Hvidt der skal være førstereserve fremfor ham fremover. Dejligt med et mål til Lunding og i det hele taget to virkelig gode mål. Hvis vi bare lige kan få en centerforsvarer mere klar så Stage kan komme op på midten ser det såmænd OK ud, problemet er mest det lidt voldsomme pointkrav vi nok står overfor.

Svar #139
Både Juelsgaard og Tingager burde sammen med Sana være klar til start mod OB. Og så ser holdet egentlig ok ud, selv om vi jo hellere ville have Højer og Backman med.

Svar #140
Forudsigelse: Mortensen og Lunding scorer, og Bundu lukker kampen, når han kommer ind. Hausner bliver valgt som man of the match 😉.

Jeg håber du får ret!
F.... det var tæt på.

Ja, den syntes jeg godt måtte være gået hjem, men jeg havde ikke forudset Guira 😉.

Svar #141
Både Juelsgaard og Tingager burde sammen med Sana være klar til start mod OB. Og så ser holdet egentlig ok ud, selv om vi jo hellere ville have Højer og Backman med.

Jeg er ikke så sikker på Tingager, det er nu også knæet som driller. Set i bakspejlet, da var det ikke en god ide at lade Tingager spille mod FCM. Sket er sket!

KSDH

Svar #142
I al fairness, så har Guira før spillet med gult kort og holdt hovedet koldt. Men i dag kvajede han sig. Kommer måske af, at det er lidt tid siden, at han sidst har spillet - dog burde rutinen forhindre den slags. F.eks. formåede Thøgersen at passe på.

Sejr og uafgjort i de næste to kampe, så er den vist sikker. Men det er sgu alligevel en del af bede om. Havde vi vundet i dag, så var det vist nok med en enkelt sejr.

Svar #143
En sejr og en uafgjort er næppe nok for AGF.

KSDH

Svar #144
Det er helt vildt.
Med de rigtige resultater, så kan stillingen efter næste runde se således ud

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #145
En sejr og en uafgjort er næppe nok for AGF.
Vi må formode, at der skal 6 point til. Dog har vi i næste uge fordel af at skulle spille mandagskamp (troede jeg aldrig at jeg skulle komme til at skrive), og hvis RFC-ACH kan finde ud at at spille uafgjort og FCN samtidig taber sine kampe til FCM og FCK, så vil vi ligge nr. 7 før sidste runde og være indenfor 3 point afstand af Aab inden den sidste runde i tilfælde af uafgjort mod OB, hvor vi så "bare" skal vinde den sidste kamp. Så der er stadig mange mulige scenarier. Vi kan også risikere, at FCN bare gør rent bord, og så vil 6 point måske ikke være nok for os.

Svar #146
For lige at binde en sløjfe på kampen i går:

Der er flere positive ting at nævne:
- Daniel Thøgersen gjorde det rigtig godt, og jeg er slet ikke bekymret for at bruge ham igen mod OB.
- Det var to flotte mål vi lavede, og det var ekstra vigtigt at både Lunding og Mortensen fik scoret.
- Toutouh fik sin første kamp fra start og spillede en god kamp.
- Grabara viser, at han virkelig har det niveau, som de første kampe viste.
- Stage er bare så værdifuld for det her hold.
- Vi har i den grad fået taget hul på generationsskiftet. Thøgersen, Hausner, Lunding og Hvidt med spilletid i går.

De negative ting har vist allerede været nævnt  ;)

Stage opsummerer her:
Stage stolt af de unge - AGF Fodbold

Vi spiller rigtig god fodbold i dag, og vi skaber de chancer, der skal til. Folk kan snakke om skader og karantæner, men i AGF er der unge spillere, der er klar til at tage over - det er jeg enormt stolt over

Svar #147
For lige at binde en sløjfe på kampen i går:

Der er flere positive ting at nævne:
- Daniel Thøgersen gjorde det rigtig godt, og jeg er slet ikke bekymret for at bruge ham igen mod OB.
- Det var to flotte mål vi lavede, og det var ekstra vigtigt at både Lunding og Mortensen fik scoret.
- Toutouh fik sin første kamp fra start og spillede en god kamp.
- Grabara viser, at han virkelig har det niveau, som de første kampe viste.
- Stage er bare så værdifuld for det her hold.
- Vi har i den grad fået taget hul på generationsskiftet. Thøgersen, Hausner, Lunding og Hvidt med spilletid i går.

De negative ting har vist allerede været nævnt  ;)
Man kan godt se at Lunding stadig er en ung spiller og stadig har nogle udfald. Men hold da op et topniveau. Han har i alle kampe leveret detaljer, som har ført til mål eller 100% chancer og har flere aktioner, hvor han totalt tørrer sin direkte modspiller. Sammenholder man det med Ankersen på den anden kant, så er der ret stor forskel i kvaliteten af de individuelle aktioner og det output der kommer ud af dem. Målet i går er jo latterligt godt, med en førstegangsberøring og vending der normalt ikke ses i superligaen. Det giver mig minder om 90'erne, hvor spiller som Martin Jørgensen og Peter Degn bragede igennem.

Og generelt synes jeg faktisk det virker til, at de unge har et højere teknisk niveau end de ældre. Deres førstegangsberøringer er virkeligt gode, mange af dem kan sætte deres direkte modstander (også en Hvidt inde centralt) og deres indlæg ser skarpe ud. Det skal nok blive godt!

Så uanset om vi når top 6 eller ej, så ser jeg virkeligt lyst på næste sæson - primært på grund af de unge spillere.

Svar #148
Så uanset om vi når top 6 eller ej, så ser jeg virkeligt lyst på næste sæson - primært på grund af de unge spillere.
Jeg synes det er lidt svært at spå om næste sæson. Jo, hvis vi lykkes med at forlænge Amini, Ankersen, Sana og Toutouh, eller vi bare lader deres kontrakter løbe ud, så synes jeg at det ser rigtig godt ud, men vi skal formentlig igang med at udskifte dem. Ankersen har fået lidt hug for sin kamp i går, men jeg vil stadig mene, at han normalt er en meget vigtig spiller for os. Bl.a. også fordi han løser sine defensive opgaver på kanten.

De unge spillere skal nok komme, men om det lige rækker til top-6 med Hausner, Hvidt, Lunding og Kaastrup i startopstillingen, er nok tvivlsomt. Det kommer så nok heller ikke til at ske som udgangspunkt. Men også næste år kan vores sæson blive defineret af, hvor meget Backman skal sidde ude. Det er vel efterhånden halvdelen af vores kampe han er ude med skader, desværre. Vi bliver nok nødt til at finde en spiller mere til sommer, med tæt på samme niveau som Backman og Tingager.

Svar #149
Jeg synes det er lidt svært at spå om næste sæson. Jo, hvis vi lykkes med at forlænge Amini, Ankersen, Sana og Toutouh, eller vi bare lader deres kontrakter løbe ud, så synes jeg at det ser rigtig godt ud, men vi skal formentlig igang med at udskifte dem. Ankersen har fået lidt hug for sin kamp i går, men jeg vil stadig mene, at han normalt er en meget vigtig spiller for os. Bl.a. også fordi han løser sine defensive opgaver på kanten.

De unge spillere skal nok komme, men om det lige rækker til top-6 med Hausner, Hvidt, Lunding og Kaastrup i startopstillingen, er nok tvivlsomt. Det kommer så nok heller ikke til at ske som udgangspunkt. Men også næste år kan vores sæson blive defineret af, hvor meget Backman skal sidde ude. Det er vel efterhånden halvdelen af vores kampe han er ude med skader, desværre. Vi bliver nok nødt til at finde en spiller mere til sommer, med tæt på samme niveau som Backman og Tingager.
Det er rigtigt. Men det gør en kæmpe forskel, at vi kan se 4-5 unge spillere, som banker på til startopstillingen. Uden Lundings gennembrud skulle vi jo ud og bruge en del penge på en højre kant, og vi kan lade Hvidt overtage Guiras plads, hvis han bliver solgt. Det giver betydeligt flere ressourcer til at erstatte nøglespillerne, hvis de bliver solgt, samtidig med, at det her og nu giver en bedre bredde på truppen end jeg kan huske vi har haft i 10+ år.

Så jeg forventer ikke, at det er de unge spillere der skal løfte os til top 10, men de frigiver midler og giver en bredde som er nødvendig for top 6. Og kigger man et par år frem i tiden har man jo set andre klubber ramme top 3 med en stamme af unge spillere af egen avl. Jeg kan sagtens se spillere som Hvidt, Thøgersen, Hausner, Lunding og Kaastrup (eller i hvert fald nogle af dem) udvikle sig til profiler som Nikolai Thomsen, Kasper Kusk m.fl. var for AaB for få år siden.

Simple Audio Video Embedder