Spring til hovedindholdet
Emne: Nyt stadion / Ny Ceres Park (Læst 6161 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Nyt stadion / Ny Ceres Park

Svar #105
Konsulentfirmaet PWC  siden  primo  januar  2019  arbejdet  med  evalueringen af driften på Ceres Park og Arena

Sideløbende har det rådgivende ingeniørfirma NIRAS lavet en gennemgang anlæggets  vedligeholdelsesstand. Det vurderes at  der  over  de  kommende 10  år  skal  bruges  ca.  53mio.  kr.  til  løbende  vedligehold  og  forebyggen-de/oprettende  aktiviteter.  Det giver  et  gennemsnit  på  5,3  mio.  kr.  om  året, hvilket er 2,3 mio. kr. højere end de 3 mio. kr. der gennem de sidste mange år er blevet budgettet med tilvedligehold af anlægget.

https://aarhus.dk/umbraco/api/EsdhCloudFile/Download?agendaId=394186&fileName=ce4e5f60-5e26-4707-927d-8518a8565fd2.pdf&committeeId=973&downloadName=Bilag%201:%20Evaluering%20af%20driften%20p%C3%A5%20Ceres%20Park%20og%20Arena
Jeg ville have kommenteret det her tidligere, men linket holdt op med at virke. Der var et par interessante aspekter i at driftsformen er til diskussion og at formen skal fastlægges i år. Det betyder for det første at der næppe kommer til at ske noget ifb med bygningerne lige foreløbig - og det skal måske også lige evalueres igen i forhold til den driftsmodel man så vælger. De to ting hænger sammen, men det får mig også til at spekulere i at kommunen vil gå efter en ny ordning hvor der ikke skal laves så meget ved bygningerne. Der var vist en der hed ‘blandet’ i rapporten, som jeg også tænkte de andre brugere ville foretrække. Som det bl.a. fremgår her er de ikke helt tilfredse, selvom der måske også bare er lidt politisk snak nu: AGF afviser kritik af Ceres Park & Arena-drift - Aarhus

Det er spændende hvad det ender med, men jeg kan sagtens forestille mig det ender med en driftsmodel der uanset hvad peger i retning af at AGF er nødt til at finde et alternativ hvor man ikke er afhængige af kommunen. Hvis det på nogen måde kan lade sig gøre.

Sv: Nyt stadion / Ny Ceres Park

Svar #106
Der var i øvrigt et debatindlæg mere her: Bliver byen (og AGF) bedre med et nyt stadion? - Debatindlæg - Meninger - Aarhus - ikke et af de mest velargumenterede synes jeg nok, når et argument skulle være Sarah Slotts enlige sølvmedalje, men LF har nok pointe i at debatten i medierne er præget af den slags, mens der ikke er mange stemmer der taler for forbedrede forhold for fodbolden.

Simple Audio Video Embedder