Spring til hovedindholdet
Emne: Den store pisser mig af tråd. (Læst 2726 gange) forrige emne - næste emne

Den store pisser mig af tråd.

Nu har jeg prøvet at give Onside en chance til i håb om, de var begyndt at tage deres produkt og seerne alvorlige men ak.
I søndags efter Esbjerg mod BIF kampen var der ingen analyse af EfBs flotte sejr, det handlede udelukkende om BIF.

Jeg er helt med på seertal, men som største rettighedsindehaver har NENT - eller hvad fanden de hedder nu til dags - også et ansvar og en forpligtigelse til at komme bredt omkring. Det ansvar svigter de gang på gang.

De er sikkert ligeglade, men for en som jeg, der også gerne vil blive klogere på andre hold end AGF, så er et program som Onside bare ikke tiden værd.
Jeg lærer mere ved at læse Twitter  ::)
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Sv: Den store pisser mig af tråd.

Svar #1
Enig. Onside er som Se og Hør. Det er jo også derfor ‘seriøse’ fodboldfolk flokkes til diverse Podcasts. Mediano synes jeg fanger det rigtig godt. Som fritidstræner og fodboldglad synes jeg Medianos ‘taktiske værksted’ er fedt. Generelt kommer de også langt mere i dybden med tingene.

Svar #2
Noget andet, der også kan pisse mig af, er Skipperligaen. Magen til ligegyldigt ævl fra en mand, der vel ikke har nogle nævneværdige kompetencer, der kvalificerer ham til at være et altvidende fodboldorakel, skal man godt nok lede længe efter.

Så kan man mene hvad man vil om Fodbold med Horup, men sammenlignet med Skipperligaen så var niveauet markant højere.

Alle østjyske hold i Top 6?! Skipperligaen Update: Runde 22 | TV2 ØSTJYLLAND

Svar #3
Enig. Onside er som Se og Hør. Det er jo også derfor ‘seriøse’ fodboldfolk flokkes til diverse Podcasts. Mediano synes jeg fanger det rigtig godt. Som fritidstræner og fodboldglad synes jeg Medianos ‘taktiske værksted’ er fedt. Generelt kommer de også langt mere i dybden med tingene.

Meget enig med jer begge. Jeg tror at Viasat har lavet en kynisk kalkule der går på at man kan få især flere kvindelige seere, hvis man skruer ned for fodboldnørderi og tilsætter noget farvelade. Samtidig satser man på, at folk som os herinde alligevel hænger på. Det er snart en håndfuld år siden jeg droppede programmet og de enkelte 1-2 gange i løbet af en sæson jeg ender med at se det bliver jeg blot bekræftet i at det er spild af min tid. Jeg orker heller ikke rigtig reklameblokkene. Som regel ser jeg bare højdepunkter fra kampene på nettet eller i fodboldmagasinet på DR. Men det er da ærgerligt, at rettighedshaverne ikke vil give deres kerne-målgruppe et ordentligt produkt.  

Svar #4
Jeg har de sidste par år ikke set hverken optakter eller nedtakter da det simpelthen er spild af tid. Joachim Boldsen der render rundt og stiller dumme / dum-smarte spørgsmål som intet bringer siger for mig lidt om hvilket produkt det er. Halvleg's studiet har i flere år været en joke, så den kører bare på mute

Svar #5
Jeg har i adskillige år optaget Onside, XL og hvad der nu er af fodboldprogrammer på de kommercielle kanaler. Det er SÅ befriende bare at spole forbi reklamer og intetsigende indslag.....der ER jo guldkorn ind imellem. Men I guder hvor er der meget staffage....

Svar #6
Jeg har de sidste par år ikke set hverken optakter eller nedtakter da det simpelthen er spild af tid. Joachim Boldsen der render rundt og stiller dumme / dum-smarte spørgsmål som intet bringer siger for mig lidt om hvilket produkt det er. Halvleg's studiet har i flere år været en joke, så den kører bare på mute
Jeg er helt enig. Jeg ser til gengæld Superliga XL. Jeg synes Laudrup har et helt okay fagligt niveau og debattørerne ved lidt om fodbold.

Svar #7
Boldsen er nærmest sindbilledet på hvad Onside er. Valgt fordi han (åbenbart) har en eller anden folkelig fjollet appel, men helt underordnet om det er bakket op af nogen faglig substans. Det er ikke hans skyld, men programmet har valgt, som SteenA er inde på, at henvende sig til det segment med en fortventning om at kernemålgruppen udholder både det og uendelige reklamer for at se lidt højdepunkter.

Har man analyseret på dem der kommer til fx AGF’s kampe, er det dog heller ikke helt urimeligt, hvis man er kommet frem til at her er en gruppe man kan udsætte for hvad som helst ;)

Svar #8
Ja. Den her er på kanten, men det pisser mig i den grad af at Riskær får lov til at stille op og fægte med sine politiske arme uden at nogen sådan mere voldsomt påpeger at manden, bevares lidt tid endnu, er frakendt retten til at drive virksomhed. Dette mener jeg også bør kunne påvirke mandens valgbarhed. Desuden har han stadig en større million gæld til det offentlige. Hvis en af os dødelige skylder National Banken, Finansiel Stabilitet osv, osv, penge kan vi jo ikke slå en skid uden det går direkte til inkasso. Men det skal man åbenbart først tage stilling til senere. Det kan jeg ikke lide......
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #9
Ja. Den her er på kanten, men det pisser mig i den grad af at Riskær får lov til at stille op og fægte med sine politiske arme uden at nogen sådan mere voldsomt påpeger at manden, bevares lidt tid endnu, er frakendt retten til at drive virksomhed. Dette mener jeg også bør kunne påvirke mandens valgbarhed. Desuden har han stadig en større million gæld til det offentlige. Hvis en af os dødelige skylder National Banken, Finansiel Stabilitet osv, osv, penge kan vi jo ikke slå en skid uden det går direkte til inkasso. Men det skal man åbenbart først tage stilling til senere. Det kan jeg ikke lide......
Du så ikke Clement den anden dag kan jeg regne ud - der blev stillet lidt spørgsmål »Du ville ikke være i stand til at få et job som gadebetjent«: Debat med...
Han fik en hård (overraskende for ham) start på programmet men det burde han vel forvente.

Edit: Btw - jeg er stadig forarget over Morten Messerschmidt vender tilbage som folketingskandidat som om intet er hændt, efter han har svindlet med EU-midler. Der syntes jeg heller ikke medierne har været nok efter ham og stillet kritiske spørgsmål til hans ageren og ikke mindst kommende kandidatur - jeg håber vælgerne straffer ham men tvivler stærkt.
Gad vide om han kan blive godkendt af folketinget efter sådan en sag om svindel med offentlige midler.

Svar #10
Du så ikke Clement den anden dag kan jeg regne ud - der blev stillet lidt spørgsmål »Du ville ikke være i stand til at få et job som gadebetjent«: Debat med...
Han fik en hård (overraskende for ham) start på programmet men det burde han vel forvente.

Ja, han fik en hård medfart, men slap egentlig ok ud af det.
Jan E. Jørgensens arrogance må dog have bekræftet Riskærs vælgere i at han har en pointe i forhold til at det segment af folk med politikerlede han repræsenterer.

Jeg har ikke noget problem med at han kan stille op.
Kunne aldrig drømme om at stemme på ham, men hvis der er nok folk her til lands der synes han skal ind, så ser jeg ikke problemet.
Han har udstået sin straf og har vel efterhånden også en ren straffeattest igen.

Svar #11
Nej jeg må lige finde Clement online.
Men det ændrer ikke på min opfattelse af at der er et dilemma i at man kan erklæres valgbar til at administrere statens penge igennem politiske beslutninger når manden stadig skylder netop statsapperattet masser af penge......
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #12
Det pisser mig af 😎 at jeg prøver at læse det med Klaus Egelund og Santa K på side 184 i denne tråd men den er ej tilgængelig. Er der nogen der kan linke så man kan smide den i KE’s hoved med et stort skilt hvor der står dobbeltmoral?

Svar #14
Afleverede min leasede VW hos FDM i går og fik en faktura på kr 14.500 for nogle overfladiske ridser i lakken og et par tusinde overkørte kilometer.
Fand... mange stadionplatter man kunne få for det beløb 🤯🤯🤬🤬
Kære venner, hvis I leaser, så husk at tegne en afleveringsforsikring (i modsætning til mig..)

Svar #15
At Viashit har rettighederne til Esbjerg og FCK's kampe i Europa men ikke sender dem på deres normale kanaler, men derimod på Viaplay. Tænk sig at folk betaler +500kr for den store TV pakke og stadig ikke kan se kampene. Svineri.

Svar #16
Der er ikke meget mere tilbage at gøre end at boycotte lortet. Jeg har i årevis forsøgt dialog med deres ansatte mm. 

Jeg har personligt gået fra at være kunde til 159kr/md hvor jeg kunne se hele superligaen, og til at betale 309kr/md for en halv superliga. Altså de halve superliga-produkt til den dobbelte pris. Og ingen har spurgt mig om jeg vil have tennis/boksning eller Formula 1 eller noget som helst andet. 

Og de gemmer sig bag den EU-lov som gør, at ingen må eje et monopol på ligaen. Derfor er det korrekt når viasat siger at det er derfor de ikke har hele ligaen selv længere. MEN, det de sammen med discovery/eurosport har gjort er at dele ligaen imellem sig, og ikke vise hele ligaen begge to, og lade pris/kvalitet kæmpe om kunderne. Istedet har de monopol på hver deres del af ligaen, og er direkte i strid med den EU_lov de peger på. Det er konkurrenceforvridende, snyd af kunder, og alt det som anti-monopol-lovene kæmper for. 

Som det er nu, så er superligaen blevet dyrere, og spredt på flere kanaler. Det er ikke det loven er til for. 
Og ja, så sidder der folk og hader EU for at lave sådan en lov. Men i virkeligheden er det 1: viasat/discovery der udnytter/overtræder loven, og 2: danske instanser der er for dårlige til at komme efter dem ift at opfylde loven. 

Hvis viasat og discovery viste hele ligaen begge to, og skulle kæmpe om kunderne, så ville viasat miste langt de fleste af deres kunder efter alle disse års forfærdelige forvaltning af rettighederne, og i manges øjne, dårlige produkt ift Onside mm, som handler alt for meget om følelserne uden om fodbolden, og for lidt nørderi omkring selve spillet. Den del er discovery langt bedre på. Viasat har KLART deres berettigelse, og jeg tror man vil blive vildt overrasket over hvor godt den gængse dansker kan lide Joachim Boldsen i rolle som interviewer. 

Men hele min pointe er, at de lige nu har monopol på hver deres del af ligaen, da man ikke har et valg om hvor man ser sin AGF-kamp. Vises den på eurosports kanaler, så er dit viaplay-abonnement ubrugeligt ift at se kampen. Jeg kan SAGTENS forstå at det ville være åndssvagt hvis begge virksomheder skulle producere kampen. MEN, viasat og discovery har allerede samarbejde omkring premier league-kampen, og jeg har da flere gange set en PL-kamp på viaplay som kanal 6 producerede/hostede. 

Så det eneste de skal gøre er, at begge abonnementer koster x, og viser hele superligaen, og så kan kunderne selv vælge de værter/den ekstra sport man betaler for. Lad os sige at viaplay koster 309kr og du får masser af ligaer og formel 1, og eurosport streaming abonnement koster 200kr, men du får KUN superligaen+europaleage+landsholdet. Så har DU som forbruger valget. 

Og ja, så ville Joachim Boldesen stå og interviewe en spiller på dit eurosport-stream, og der ville stå 3 sport 1 i hjørnet... OG HVAD SÅ!?? Der står allerede stort fedt blot logo med Kanal 6 på viaplay når de viser de kampe... SAME THING!

De kan sagtens gøre det lige nu, de vil bare ikke!

Svar #17
Folk der smider deres cigaretskod på gaden. Ja faktisk folk der i det hele tiden sviner i det offentlige rum. Hvad de gør derhjemme styrer de selv, men de steder vi andre kommer, må de sgu gerne holde deres slikpapir og ispinde væk fra!

Svar #18
HØRT

Simple Audio Video Embedder