Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue forår/sommer 2019. (Læst 137501 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue forår/sommer 2019.

Svar #2050
Her synes jeg du er lidt for hurtig på aftrækkeren. Eskelinen har set ringe ud i sine første kampe. Han kan ikke gribe en bold og ser generelt enormt usikker ud. Der skal meget mere til, før jeg er overbevist om, at han er svaret. Jeg har på ingen måde afskrevet ham, for Grabara havde også startvanskeligheder og jeg håber naturligvis at han bliver en succes.
@Nizzleroy‍ 
Fair betragtning. Jeg mente faktisk mere at situationen havde løst sig ift det problem vi havde med at vi ikke havde fundet en førstekeeper. Og sitautionen er også "mindre løst" af at Whalley nu er taget afsted. Men det er normalvist få kampe en målmand misser på en sæson, og jeg ser et stort lys i TK. 

Ift Eskelinen så havde Jovanovic også en lang periode hvor han boksede for meget. Det kommer jo tit af, at man vælger at bokse for at "være sikker", mens man griber bolden når man har selvtilliden til at gøre det. Eskelinen er en ung keeper, men jeg synes det er tydeligt, at han kan komme derop, at han også er shotstopper og har et rigtig godt fodspil (paradoksalt at han kiksede netop det i en aktion i sin debut). Han er desuden fin til at dirregere, og har generelt et stort mod til at komme ud. Jeg kan ikke se, hvorfor han ikke skulle blive os en rigtig god keeper på linje med Jovanovic. Man kan og bør ikke sammenligne med Grabara. 

Ift forsvaret så skulle jeg have skrevet: "forudsat at Backmann er 100% skadesfri". For hvis der kommer følgeskader stadigvæk etc, så er det ikke løst på nogen måde. Men ift til sidste år, hvor Hausner ikke var nær så langt fremme, og vi havde Kanstrup istedet for Tingager, og en Juelsgård der slet ikke var på samme niveau, og ikke kunne vende sig til at spille med Kanstrup (uanset hvorfor), så står vi bedre i år dernede. Især fordi vi har Anbo+Hausner der kan dække højre back, fremfor før, hvor man jo kun havde Dino. Vildt at Dino nærmest aldrig gik i stykker. Munksgaards kvaliteter kommer muligvis ikke til syne så godt i disse kampe, men jeg synes han har været beskrevet noget hårdere end jeg har vurderet ham til. Og da bredden er stærkere med Anbo/Hausner, mener jeg at vi er minimum status quo derovre.

Venstre back med Højer+Gersbach er nærmest unødigt godt besat. Jeg har stadig en teori om, at Gersbach er købt til fremtiden, og at Højer nu kan sendes afsted på den rette timing. Man ser også andre klubber som FCM og FCK handle på den måde. Tænk på at FCM købte Okosun over et år før de havde tænkt sig at bruge ham fast. Indtil det punkt, så havde de en super sub. Og hvis man først køber når man har solgt, og salget som i vores tilfælde kommer ud af det blå, så skal man muligvis starte fra scratch ift at finde en. Jeg ved godt at mange arbejder med et "skyggehold". Men jeg tror ikke man har haft travlt med at finde en teoretisk afløser for en spiller man havde 4 års kontrakt med!

Svar #2051
Jeg synes Eskelinen får en lidt vel hård medfart mange steder og han skal selvfølgelig heller ikke holdes op imod Grabara, men det er dog også klart det meget gerne skal blive lidt mere sikkert og dominerende, så der er noget sikkerhed der kan der kan brede sig dernede fra. Jeg hæfter mig ved at de åbenbart har fulgt ham længe, så de kan ikke være i tvivl om de grundlæggende kvaliteter. Det sværeste at vurdere er måske hvordan han håndterer en større scene og et større pres og det kan godt være det bare er nerver der påvirker ham lidt, men det er så også væsentligt at gøre noget ved. Mon ikke det kommer med lidt tilvænning og i den sammenhæng var det også ret fint med et clean sheet senest.

Svar #2052
Jeg ved godt at mange arbejder med et "skyggehold". Men jeg tror ikke man har haft travlt med at finde en teoretisk afløser for en spiller man havde 4 års kontrakt med!
Har man ikke spillere til alle pladser på sådan et? Enver spiller kan pludselig blive langtidssskadet, men i Stages tilfælde må man også have overvejet at der kunne komme et bud efter U21-EM. Der var i hvert fald interesse og også et (latterligt lavt) bud inden EM.

Jeg gætter på at man har flere mulige erstatninger i kikkerten og også nogle man har haft kendskab til før han blev solgt. Så kan det være man har vurderet vi godt kunne klare os lidt uden nogle kampe, hvis der kan hentes noget bedre senere i vinduet.

Jeg troede dog også der ville komme en spiller straks efter Sana blev solgt, men jeg kan ikke forestille mig at der ikke kommer en i det her vindue og jo længere frem vi kommer jo større forventninger har jeg også. Jeg håber så ikke man spiller for højt spiller og slet ikke får hentet noget.

Svar #2053
Har man ikke spillere til alle pladser på sådan et? Enver spiller kan pludselig blive langtidssskadet, men i Stages tilfælde må man også have overvejet at der kunne komme et bud efter U21-EM. Der var i hvert fald interesse og også et (latterligt lavt) bud inden EM.

@Winther
Jeg kender ikke til PCs skyggehold, og om han har et der kun kigger på dem med et år tilbage af kontrakten eksempelvis. Ellers skal man jo kigge efter erstatninger hele tiden, også selvom man lige har forlænget med en spiller og/eller hentet ham. Og det kan også sagtens være at man gør det, og har nogen i kikkerten. Lad os sige at det er timingen der afgører, om ham man har er ledig vs nyligt skiftet = totalt forskellig situation. Tag Gersbach eksempelvis. Ham hentede PC denne gang, fordi han tidligere har vil have ham/holdt øje med ham (haft ham på skyggeholdet), og nu var han til at hente for en meget fordelagtig pris (i Pas optik). Faktisk så god, at det var værd at hente ham før tid, og betale dobbelt-løn indtil Højer er videre måske.

Hvis man eks. har udset en spiller som oplagt afløser for Stage, men han havde 2 år tilbage af kontrakten, og man tænkte at skulle sælge Stage om 1 år, så var timingen jo god. Stage blev jo solgt før den tid/timing man regnede med og arbejdede ud fra, så må må formode, at det har rykket lidt ved timingen af de spillere man følger ift at skulle hente en af dem ind.

Så PC kan stå i en situation hvor man er tvunget til at se på hvad der er ledig NU, og ikke hvad der vil passe på den plan han evt. havde lagt ift Stage med et salg om 1 eller 1,5 år. Han havde trods alt 4 år tilbage af kontrakten.

Jeg troede dog også der ville komme en spiller straks efter Sana blev solgt, men jeg kan ikke forestille mig at der ikke kommer en i det her vindue og jo længere frem vi kommer jo større forventninger har jeg også. Jeg håber så ikke man spiller for højt spiller og slet ikke får hentet noget.

Enig. Og jeg vil slet ikke konkludere noget før vinduet lukker. Me jeg får lavere og lavere forventninger som vinduet går. For PC har faktisk vist, at spillere som Tingager, NP, Eskelinen og andre bliver hentet i god tid. Det er i kategorien "gennemarbejdet". 
Så jeg frygter at vi får "nej tak" fra de spillere vi har gennemarbejdet pt, og må lede på må og få, og i desperation hente noget, og kan ende op med Mmaee-typer, som kun ser lovende ud på papir, og endda kun hvor det negative er skåret væk.

Men det er baseret i frygten, og ikke i troen og håbet. Jeg synes PC har flere træffere end ikke.

Svar #2054

@Winther
Jeg kender ikke til PCs skyggehold, og om han har et der kun kigger på dem med et år tilbage af kontrakten eksempelvis. Ellers skal man jo kigge efter erstatninger hele tiden, også selvom man lige har forlænget med en spiller og/eller hentet ham. Og det kan også sagtens være at man gør det, og har nogen i kikkerten. Lad os sige at det er timingen der afgører, om ham man har er ledig vs nyligt skiftet = totalt forskellig situation. Tag Gersbach eksempelvis. Ham hentede PC denne gang, fordi han tidligere har vil have ham/holdt øje med ham (haft ham på skyggeholdet), og nu var han til at hente for en meget fordelagtig pris (i Pas optik). Faktisk så god, at det var værd at hente ham før tid, og betale dobbelt-løn indtil Højer er videre måske.

Hvis man eks. har udset en spiller som oplagt afløser for Stage, men han havde 2 år tilbage af kontrakten, og man tænkte at skulle sælge Stage om 1 år, så var timingen jo god. Stage blev jo solgt før den tid/timing man regnede med og arbejdede ud fra, så må må formode, at det har rykket lidt ved timingen af de spillere man følger ift at skulle hente en af dem ind.

Så PC kan stå i en situation hvor man er tvunget til at se på hvad der er ledig NU, og ikke hvad der vil passe på den plan han evt. havde lagt ift Stage med et salg om 1 eller 1,5 år. Han havde trods alt 4 år tilbage af kontrakten.

Enig. Og jeg vil slet ikke konkludere noget før vinduet lukker. Me jeg får lavere og lavere forventninger som vinduet går. For PC har faktisk vist, at spillere som Tingager, NP, Eskelinen og andre bliver hentet i god tid. Det er i kategorien "gennemarbejdet".
Så jeg frygter at vi får "nej tak" fra de spillere vi har gennemarbejdet pt, og må lede på må og få, og i desperation hente noget, og kan ende op med Mmaee-typer, som kun ser lovende ud på papir, og endda kun hvor det negative er skåret væk.

Men det er baseret i frygten, og ikke i troen og håbet. Jeg synes PC har flere træffere end ikke.

Der har dog længe været rygter om Sana til bl.a. Rusland, og PC var også hurtigt ude og love en erstatning til 8’er positionen, så mon ikke han er meget langt i forhandlingerne med en spiller som pressen ikke har fået nys om endnu?

Jeg tror i øvrigt at PC arbejder med et skyggehold for stort set alle spillere. Senest er der f.eks. rygter om at der er blevet holdt øje med Bundu i de seneste kampe, så han er hele tiden nød til at overveje mulighederne. Måske lige bortset fra PM, Backman og Juelsgård, som der nok ikke er så meget hype omkring.

Svar #2055
@Stig AKA Frank Heskjær
Måske er skyggehold ikke den bedste betegnelse, jeg tænker det sådan, at de har mange spillere de holder øje med med forskellig intensitet. De bør i hvert fald hele foråret have fulgt flere målmænd velvidende at vi nok snart ville mangle en. De bør også have gjort sig nogle tanker om at en spiller som Stage kunne blive solgt. Vi er ikke en klub der bare kan følge en spiller og købe ham fri, så det kan være lidt vanskeligt og der kan da også komme et lidt uventet salg eller en skade et sted hvor man ikke har scoutet så intensivt. I tilfældet Stage har man haft nogle uger nu, men det kan jo også bare være man har hævet barren fordi man fik lidt ekstra ind, eller lidt værre kunne man ikke få den man havde fokus på. Det er svært at vide helt hvad der foregår, men de må have nogle emner de har kendskab til. Og så kan det godt være der kommer noget ind fra siden alligevel hvor man må stole på sit netværk og det er klart det er mere risikabelt selvom der kan laves en ekstra gevinst. Så kravene til at det skal retfærdiggøre at man venter til sidst i vinduet stiger, men jeg kan også godt være lidt nervøs for hvad man ender med. Jeg tror dog, jvf beslutningen om en angriber sidste sæson, at man ikke smider en større transfer hvis ikke man er sikker.

Jeg kom i øvrigt til at tænke på at Heltne Nielsen blev solgt i dag fordi transfervinduet i Sverige lukker. Det havde jeg overset, så min teori omkring Sana holder nok ikke, han skulle jo så også afsted de her dage når det var destinationen. Men PC's udtalelser peger stadig klart i retning af det kommer noget i det her vindue.

Svar #2056
Der har dog længe været rygter om Sana til bl.a. Rusland, og PC var også hurtigt ude og love en erstatning til 8’er positionen, så mon ikke han er meget langt i forhandlingerne med en spiller som pressen ikke har fået nys om endnu?
 Min teori er, at Thorsteinsson blev hentet som tidlig Sana/YT-erstatning, og intet havde med Stage at gøre. 
De er jo slet ikke samme typer, og PC/DN ville noget andet end Sana på pladsen. Så Thorsteinsson er ekstra spiller til kanten, men kan også spille dynamisk 10'er, hvis det er nødvendigt. 

Så altså jeg tror vi så PC lave en "typisk PC" som i min optik er at hente en spiller ind, for derefter at sælge en. 
Munksgaard ind, Dino ud kort efter.
Tingager ind, Kanstrup ud kort efter.
Eskelinen in, Whalley ud kort efter. 
Thorsteinsson ind, Sana ud kort efter.
NP ind, Guira ud kort efter.

Gersbach ind, Højer måske snart ud!? (lettere atypisk, og måske hentet som fremtidig gardering mere end til nu og her)
Stage var det atypiske og ikke-planlagte salg, som har heddet: Stage ud, ingen ind endnu.

Svar #2057
De bør også have gjort sig nogle tanker om at en spiller som Stage kunne blive solgt. Vi er ikke en klub der bare kan følge en spiller og købe ham fri, så det kan være lidt vanskeligt og der kan da også komme et lidt uventet salg eller en skade et sted hvor man ikke har scoutet så intensivt.
@Winther‍ 
Hvis man har begrænsede resourcer/folk til at scoute, så tænker jeg ikke man føler at man har alt for travlt med at scoute en afløser til en spiller man har på kontrakt i 4 år endnu, og har store planer for i den kommende sæson. Så jeg tror ærligt talt, at der var konsensus om, at Jens skulle blive her. Men jeg kan da se at AGF lige har søgt scouts til at kigge på spillere 10-12 timer ugenligt, haha :D  (ungdomsspillere, og ikke-relateret må vi gå ud fra).

Men på den anden side anderkender jeg, at man allerede ved Zulte Waregems bud burde have været sat en indkøbsliste i værks. Og det ved vi jo heller ikke om der har/er. PC fortalte sidste sommer, at den slags spillere vi jagtede havde mange tilbud og skulle sige nej til andet først, og at vi bl.a jagtede profiler. Tingager og PM er profiler i AGFs SL_sammenhæng. Vi må håbe at vi får en minimum ligeså god erstatning for Stage.

Svar #2058
Det er svært at vide i hvor høj grad man kalkukerede med at sælge Stage, men jeg kom til at tænke på at de sikkert også har noget ekstra viden om intessen i en spiller ud fra klubber der henvender sig, men også bare via agenter og spejdere der besøger stadion osv.

Svar #2059
  Min teori er, at Thorsteinsson blev hentet som tidlig Sana/YT-erstatning, og intet havde med Stage at gøre.
De er jo slet ikke samme typer, og PC/DN ville noget andet end Sana på pladsen. Så Thorsteinsson er ekstra spiller til kanten, men kan også spille dynamisk 10'er, hvis det er nødvendigt.

Så altså jeg tror vi så PC lave en "typisk PC" som i min optik er at hente en spiller ind, for derefter at sælge en.
Munksgaard ind, Dino ud kort efter.
Tingager ind, Kanstrup ud kort efter.
Eskelinen in, Whalley ud kort efter.
Thorsteinsson ind, Sana ud kort efter.
NP ind, Guira ud kort efter.

Gersbach ind, Højer måske snart ud!? (lettere atypisk, og måske hentet som fremtidig gardering mere end til nu og her)
Stage var det atypiske og ikke-planlagte salg, som har heddet: Stage ud, ingen ind endnu.
Jeg opfatter Thorsteinsson som en erstatning for Ankersen, som lige nu står på affyringsrampen (sammen med Højer i nogen grad). Så PC har været forudseende, på nær på den centrale midtbane, med mindre han da har regnet med Duncan som en spiller der kan løfte opgaven her og nu. 

Svar #2060
Jeg opfatter Thorsteinsson som en erstatning for Ankersen, som lige nu står på affyringsrampen (sammen med Højer i nogen grad). Så PC har været forudseende, på nær på den centrale midtbane, med mindre han da har regnet med Duncan som en spiller der kan løfte opgaven her og nu.

Det gør han ikke. Det har været kommunikeret klart ud.

Svar #2061
@SteenA‍ 
Sådan så jeg det også, men jeg lod mig overtale til at tænke, at det kunne være for Sana, da Thorsteinsson har spillet hængende angriber før. Men jeg er enig med dig. Og selvom jeg ikke tror at Zach Duncan er afløseren for Sana, så er han mere hentet til Sanas plads. Og Helenius kan også spille den, ifølge PC. 

Men hvis Stage erstattes som type, så er jeg ikke sikker på at Sana erstattes som type. For Stage skulle jo trods alt have overtaget den plads. Så altså med Thorsteinsson, Helenius og Duncan ind, og en afløser for Stage i en hvis kaliber, så tror jeg ikke Sana erstattes 1:1. Det ville der jo ikke være plads til. Og ville være skørt at hente en profil til bænken lige nu ift vores økonomi. Hvis Hvidt ikke er 100% klar, så ønsker jeg hellere en god breddespiller som backup til NP.

Svar #2063
   @SteenA
Sådan så jeg det også, men jeg lod mig overtale til at tænke, at det kunne være for Sana, da Thorsteinsson har spillet hængende angriber før. Men jeg er enig med dig. Og selvom jeg ikke tror at Zach Duncan er afløseren for Sana, så er han mere hentet til Sanas plads. Og Helenius kan også spille den, ifølge PC.

Men hvis Stage erstattes som type, så er jeg ikke sikker på at Sana erstattes som type. For Stage skulle jo trods alt have overtaget den plads. Så altså med Thorsteinsson, Helenius og Duncan ind, og en afløser for Stage i en hvis kaliber, så tror jeg ikke Sana erstattes 1:1. Det ville der jo ikke være plads til. Og ville være skørt at hente en profil til bænken lige nu ift vores økonomi. Hvis Hvidt ikke er 100% klar, så ønsker jeg hellere en god breddespiller som backup til NP.

Jeg ser Thorsteinsson som en afløser i truppen for både Sana og YT (vi mangler bare at skibe YT afsted endnu). Altså en hængende angriber/fløj-type, som kunne presse/aflaste Ankersen og give alternativer som hængende angriber. At han så allerede har skubbet Ankersen ud på bænken er nok lidt overraskende, men bestemt ikke en udvikling jeg er ked af:)

Men på den vis ser jeg allerede Sana som afløst i truppen.

Personligt synes jeg bare ikke vores presspil hænger sammen når vi spiller med en 10'er i stedet for en rigtig 8'er, så jeg ser meget gerne truppen suppleret af en meget stærk en af slagsen. Om man så vil kalde det en afløser for Stage eller ej synes jeg ikke er så vigtigt - der mangler bare sådan en spiller i truppen pt.

Men det giver ikke mening at hente en backup for NP, hvis Hvidt allerede tiltænkt den rolle og har imponeret i optakten. At han så har haft en mindre skade er naturligvis ærgerligt, men hvis han allerede er på vej tilbage nu, så må vi leve med at være tyndt besatte en kamp eller to. Men det understreger bare vigtigheden af at få hentet den 8'er hurtigst muligt. Det ville have gjort savnet af både NP og Hvidt noget nemmere at håndtere.

Svar #2064
Jeg ser Thorsteinsson som en afløser i truppen for både Sana og YT (vi mangler bare at skibe YT afsted endnu). Altså en hængende angriber/fløj-type, som kunne presse/aflaste Ankersen og give alternativer som hængende angriber. At han så allerede har skubbet Ankersen ud på bænken er nok lidt overraskende, men bestemt ikke en udvikling jeg er ked af:)

Men på den vis ser jeg allerede Sana som afløst i truppen.
@Holmertz‍ 
Enig. Og så igen: hvis Ankersen ryger, så er Thorsteinsson jo direkte overtager af pladsen derude, ikke? Og så mangler Sana-afløseren måske alligevel. For det ville vel ikke give mening at hente en ny kant stedet for Ankersen for at sætte ham på bænken bag Thorsteinsson, især ikke med Kaastrup på udlejning, og Gersbach der kan spille pladsen ifølge PC.

Svar #2065
Vi går og leder efter en boks til boks 8er, og AaB har fortalt at de ikke har penge til forstærkninger før der bliver solgt en spiller. Alligevel er det tilsyneladende AaB der henter en 23 årig boks til boks 8er i Hannover som tidligere har spillet under David Nielsen i Strømsgodset!! Det virker mærkeligt at Iver Fossum skifter til AaB, rygtet der har spredt sig til de fleste danske aviser kommer allesammen fra tyske Bild (kan de have forvekslet AAB og AGF?, eller er det ønsketænkning)

Svar #2066
Alligevel er det tilsyneladende AaB der henter en 23 årig boks til boks 8er i Hannover som tidligere har spillet under David Nielsen i Strømsgodset!!
Det kendskab kan så også føre til at man ved han ikke er det man søger eller er for dyr ift kvaliteten eller lignende.

Svar #2068
Man må virkelig gå ud fra at PC har andre jern i ilden.

Svar #2071
Officielt: AaB henter norsk midtbanespiller

AaB hentede ham.

Der må være et stort salg på vej i AaB.

Mon ikke Abildgaard ryger snart.

PC har vist Gaarde de kompromitterende billeder han ligger inde med fra Gaardes tur til Thailand, og henter dermed Abildgaard for en slik.

Svar #2072
Alligevel er det tilsyneladende AaB der henter en 23 årig boks til boks 8er i Hannover som tidligere har spillet under David Nielsen i Strømsgodset!!
Det kendskab kan så også føre til at man ved han ikke er det man søger eller er for dyr ift kvaliteten eller lignende.

Han lyder sgu godt nok som en spiller PC burde have hentet med den ros han får af Uffe Bech (spiller næsten aldrig en dårlig kamp, Bundesligarekord for flest km i en kamp, et super bindeled mellem forsvar og angreb, gør sine medspillere bedre) :( :

Uffe Bech: Fossum passer perfekt til AaB

Det kunne godt være PCs plan A som Allan Gaarde snuppede der.

Svar #2073
Mon ikke de også var nære venner dernede... men god lyder han, og naturligvis kan han også noget ellers havde han ikke spillet Bundesliga og 12 landskampe (selvom Norge ikke er vildt stærke)
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #2074
Inden vi går i selvsving af ærgerlse over, at vi ikke fik ham Fossum, skal vi så ikke huske på, at Hannover er nedrykker til 2. Bundesliga og at Fossum ikke kunne komme på hold.
Dermed ikke sagt, at han ikke kan begå sig i superligaen, det kan han sagtens. Men det er ikke en profil fra tysk fodbold, AaB har hentet. At han har løbet flest km i en Bundesligakamp, kan lige så godt betyde, at han har løbet forgæves, fordi han ikke er fodboldklog.
Just saying...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #2075
Inden vi går i selvsving af ærgerlse over, at vi ikke fik ham Fossum, skal vi så ikke huske på, at Hannover er nedrykker til 2. Bundesliga og at Fossum ikke kunne komme på hold.
Dermed ikke sagt, at han ikke kan begå sig i superligaen, det kan han sagtens. Men det er ikke en profil fra tysk fodbold, AaB har hentet. At han har løbet flest km i en Bundesligakamp, kan lige så godt betyde, at han har løbet forgæves, fordi han ikke er fodboldklog.
Just saying...
Lige som alle andre, ved man aldrig om de nye transfers slår igennem, se Staale i sin tid, da han blev hentet fra Wimbledon til boligforeningen, måske han ikke var god nok derovre, men han smadrede den danske liga, og blev også mester med boligforeningen inden han tog turen videre til fuckerne... Selvom man har et navn, er det ikke ensbetydende med man slår igennem, dette er vist sket mere end et par gange i Aarhus desværre....

Svar #2076
Just saying...

Det lyder lidt som Frederik Tingagers situation inden hen blev hentet, bortset fra at Braunschweig spiller 3. Bundesliga, og Tingager er lidt ældre.

Umiddelbart lyder han som en kommende superligaprofil, med en rigtig god alder for et stort videresalg. Han kunne nemt være en spiller som PC har været interesseret i, måske er AaB endda først blevet opmærksom på ham efter AGF, via spillerens agent? Det overrasker at PC ikke matchede AaBs bud, det lyder som om Allan Gaarde har bluffet big time, med sin udmelding i pressen om at der ikke var råd til indkøb, og der skulle skaffes penge via salg til mindst mulig skade for start 11. Nu er udmeldingen at truppen er på plads, og der ikke skal sælges noget.

Han er blevet mere snu end det han har vist i tidligere transfervinduer.

Svar #2077
Det overrasker at PC ikke matchede AaBs bud,
Sku vi nu ikke lige klappe hesten - er det meldt ud vi var med i kampen om ham? Hvis DN kender ham fra Norge, kan han sagtens have vendt tommelen ned og ikke op.
Men umiddelbart lyder han spændende og som en med en god alder.

det lyder som om Allan Gaarde har bluffet big time, med sin udmelding i pressen om at der ikke var råd til indkøb, og der skulle skaffes penge via salg til mindst mulig skade for start 11. Nu er udmeldingen at truppen er på plads, og der ikke skal sælges noget.
Tjaaee måske. Den blev ihvertfald købt herinde men det er jo ikke sikkert det har været nok til at bluffe de andre sportschefer - lur mig om de ikke nogenlunde ved, hvilke midler konkurrenterne kan trylle frem.

Svar #2078
Det overrasker at PC ikke matchede AaBs bud,
Sku vi nu ikke lige klappe hesten - er det meldt ud vi var med i kampen om ham? Hvis DN kender ham fra Norge, kan han sagtens have vendt tommelen ned og ikke op.
Men umiddelbart lyder han spændende og som en med en god alder.

det lyder som om Allan Gaarde har bluffet big time, med sin udmelding i pressen om at der ikke var råd til indkøb, og der skulle skaffes penge via salg til mindst mulig skade for start 11. Nu er udmeldingen at truppen er på plads, og der ikke skal sælges noget.
Tjaaee måske. Den blev ihvertfald købt herinde men det er jo ikke sikkert det har været nok til at bluffe de andre sportschefer - lur mig om de ikke nogenlunde ved, hvilke midler konkurrenterne kan trylle frem.

Det er ihvertfald ikke et bluf man kan bruge mere end en gang.

Svar #2079
Vi er startet med en lidt mager pointhøst og går og venter på en forstærkning og så er det nemt at blive lidt utålmodig og se det ændre gør som genialt, men det er tidligt at konkludere noget før vinduet er lukket eller endda lidt efter når man kan begynde at vurdere de sidste handler. Det vil være skuffende hvis der ikke kommer noget jvf PC's udtalelser, men det kan jo nås endnu og mon ikke der kommer lidt både ind og ud flere steder.

Svar #2080
Yousef Toutouh er blevet spottet i Billund lufthavn ved gaten til en afgang mod Oslo!!

Svar #2081
Analyse - mens vi venter på PC handler ind: Nej tak til mere bredde - ja tak til kvalitet eller ekstra ordinært talent der løfter os hen på sæsonen.

Ønske 1: En stærk kant der sætter sig tungt og laver mange mål - men også kan spille 9'er
Alternativt en kant der kan spille 10 eller dynamisk 8'er også.

Ønske 2: En ny Stage-type der både kan spille 6 og dynamisk 8'er - og vil være fantastisk hvis han også kan dominere luftrummet i overalt som Stage kunne (side gevinst hvis han kunne være vores 5. mand i midterforsvaret som Stage også var).

Alternativt "bare" en kvalitets 6-8 eller 10'er. Men en der er så stærk han bare tager pladsen og skubber Amini, NP eller Blume ud på bænken (mest Blume der er vores blødeste punkt lige nu af de 3 - men hellere en ny stage-type ind).

Kan vi bare få en af dem - er vi nået langt... får vi en kant, kan det frigive Jon Dagur til 10er og backup 8'er, hvor vi mangler mest i bredden. Omvendt synes jeg mest vi mangler mål. Selvom vi antalsmæssigt har nok til offensiven.

Uddybning
Antalsmæssigt ingen problemer ved skader. Kun kvalitet der løfter eller ekstra ordinært talent er noget vi kan bruge på kant og central midt.  Så jeg håber PC har is i maven - så vi ikke kommer til at hænge 3 år på en middelmådig der ikke er bedre end dem vi har.

9'er
Jeg bliver i hvert fald skufffet hvis vi henter noget i Helenius niveua både mht alder og lotto-status, hvor vi skal kickstarte en i den alder efter to år i stampe. Ikke det bliver umulig for tror faktisk godt han kan genfinde Sif-formen og blive en stærk signing til få penge. Men bare lidt risiki med både ham, en ung uprøvet AA og en PM der aldrig bevist sig på højere niveau end norske ligae (og dansk nedrykningsspil - det samme). Ikke jeg er utilfreds med AA og PM. Synes bare vi skulle have haft noget bedre end Helenius. Nu er den ligesom lukket i. Så næsten hellere Aron, også fordi han kan spille kant også, så både ham og PM/AA kan være på banen hvis begge blev en succes. Men der er noget med skadeshistorik. Nå nu blev det AA, PM og NH og sådan ser det ud de næste 3 år + kontraktligt, så må vi få det bedste ud af det....

Jeg drømmer stadig om at vi henter en kant mere som også kan gøre sig som angriber lidt a la Aron - sådan en som bare brager igennem og sætter sig tungt på den ene kant, men også kan flyttes ind som 9'er hvis der kommer scoringskrise hos dem alle. Det er min ønske forstærkning nr 1.

Kant
Antalsmæsssigt er det fint med 4 stærke kanter og Blume der også kan gøre sig derude. Vil tro at Zach også kan lidt kant sjov. Højer kan vi også skubbe frem på kanten og bruge Gersbach på vb. Anbo har også været kant hele sin ungdom bort set fra sidste ca 12-18 er det vist. Amini kan også til nød bruges derude - gjorde det i de fleste af sine to første sæsoner i DK og lavede faktisk alle sin mål som kant under Glen. Men ikke den plads han vil. AA kan måske også. Ialt 8-10 der kan...

Central midt
Central midt er vi ikke helt så bred, men dog bred nok. Udover Amini, NP, Zach, Blume, Hvidt. Er det noget mere uprøvet men tror som godt Julle eller Tingager kan spille 6'er, og Jon Dagur har før spillet 8'er nogle få kampe. hvis vi skulle i en "vensyssel situation" - hvor alle har karantæne og skader på samme tid. Anbo ligner i type lidt en Stage der kan spille alt - men det må tiden vise. Man kan også vægle at spille to central midt og en 10'er og her er Jon Dagur oplagt sammen med Blume. Lunding kan måske også? Helenius burde også kunne selvom han altid har været 9'er.

Der er altså en væld af muligheder på central midt. Men vi kunne godt bruge en superstærk 6'er der er på NP+ niveau (som Stage), så der er hård konkurrence og vi står lige stærkt ved karantæner for dem får han vist nogen af.... eller endnu bedre hvis NP kun er gardering eller vi kan spille med to 6'ere og give 10'eren helt frie kræfter ofensivt (kunne være spændende med både Bundu, Jon og Lunding/Helenius bag AA/PM - eller prøve Amini fremme som 10'er og se hvad det giver hans spil, plus hvis stiller med en "ny Stage" samt NP og Amini centralt burde vi kunne sætte de 2 kanter og 9'eren yderst fri til at tænke offensivt.

Forsvar og Backs
Der kommer naturligvis ikke mere i forsvaret efter Backman har vist han er klar. Så skal det være fordi man vil udleje Hauser som led i en plan med ham. Uanset hvad håber jeg Thøger kommer på græs med mindre Højer skal skydes af her i august.

Højer og Munks skal nok komme op i omdrejninger igen, det var super stærke i foråret. Ellers har vi Anbo og Gersbach. Anbo var stærk de få kampe han fik i foråret - spiller han som der, vil jeg faktisk have ham som førstevalg. Men han skal visse sig stærk over flere kampe end 3½ kampe og et par pokalkampe i efteråret.

Kan dog godt irritere mig over at FCN fik Thychosen der er lidt stærke og slog Munks af i FCM. Plus de også fik Kian Hansen, hvor vi forlængede med Julle. Men sådan er det. Og Kian ville jo til Kbh af familie årsager. F...  han kunne have taget færgen og 45 min kørsel fra Århus - næste samme som Farum. Eller flyvebåden. Nå...

Keeper
Synes det er fint at bruge de 3 vi har og se tiden an til jul. TK er ung men kun et år yngre end Grabara og OB har også en purung keeper. Vurderer PC ham god nok - er han også gammel nok. Synes han virkede fornuftig de kampe han fik sidste efterår.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #2082
Hvad synes I ... hvad skal vi have - nogen der ser noget andet?

Svar #2083
Hvad synes I ... hvad skal vi have - nogen der ser noget andet?

Uden tvivl en erstatning for Stage, der ganske direkte sætter Blume på bænken. Gerne en der kan gardere for NP (med en lidt anden konstellation), når denne er ude med karantæne. Jeg tænker en spiller, der gerne må koste som en profil. Måske 1 - 1.2 mio Euro.

Svar #2084
Tør nogen lægge hovedet på blokken og sige, at det med sikkerhed ER Toutouh på det foto fra Billund? Jeg har sammenlignet med portrætter og andre fotos af ham uden at finde noget, der taler imod det. Men strengt taget kunne det være enhver arabisk mand midt-sidst i tyverne.

Svar #2085
Ja når man kigger efter kommer man i tvivl om det faktisk er YT....

Svar #2086
Næsen, skægget og håret passer med Toutouh. Men det resignerende uendeligheds-blik i øjnene på personen i lufthavnen bringer mig i tvivl. Toutouh kan på den anden side også godt have sine tænksomme stunder, hvor han ikke ved, at han bliver fotograferet.

Svar #2087
Det er da Mathias Tesfaye😂

Svar #2088
Blot med NP i karantæne er vi på spanden på midtbanen. Stage, Guira og Sana er væk. Blume har ikke kvaliteten, og Amini og Anker er i spillemæssig krise. Vi trænger i den grad til, at der kommer forstærkninger på midtbanen. Horsens er ikke ligefrem en ønskemodstander i den nuværende situation fulgt op med BIF ude i næste runde. Vi kan nemt ligge sidst efter de kampe, og så er fanden løs i Aarhus.

Svar #2089
EB har en historie om, at både BIF og OB viser interesse for Thøgersen. Synes vi i den grad mangler spillere, så måske skulle man bruge sit krudt på at få spillere ind end det modsatte.

Svar #2090
Kan naturligvis være Thøgersen der gerne selv vil noget andet, men håber de finder hinanden og lægger en god karriereplan. Han har en rigtig motor og indlægsfod. Alle parter kan drage fordel i at det bliver i AGF han folder sit talent ud. Plus fordel med flere års sammenspil med Hausner. Vigtigt i forsvaret. KOM NU

Fodbold, nyheder, livescore, video, spil, odds | Tipsbladet.dk

Svar #2091
Tror iøvrigt ikke skal miste tålmodigheden i AGF, selvom han er 3. valg lige nu. Det kan gå hurtigt, og et år 1. div eller Horsens eller lign. vil kunne modne meget. Han er kun 19 år.

Og der er vel ikke noget bedre sted end AGF at slå igennem, og i AGF kan han få stage-kult-status. Håber han tænker sig godt om.

Svar #2092
Jeg synes, at rygterne om Daniel Thøgersen er meget overraskende og lidt ubehagelige.

Det behager mig dog ikke at lade ham smutte til OB eller BIF - også selvom vi har dækning på pladsen og det måske kan blive en hæderlig transfer i kroner og ører.

En forlængelse og udlejning til 1.division var umiddelbart mere i mine tanker.

Svar #2093
 Synes vi i den grad mangler spillere, så måske skulle man bruge sit krudt på at få spillere ind end det modsatte.

@Di Stefano‍ 

Så du tror PC/AGF bruger krudt på at sælge Thøgersen lige nu? :D Altså som om AGF render rundt og bruger tid på at overbevise andre klubber om at købe ham? Hehe :D Eller hvordan skal man forstå det?
Jeg læser det helt anderledes. Jeg læser at vi har en ung talentfuld spiller som to andre klubber bruger krudt på at forsøge at hente, fordi de kan se at han lige nu er 3.valg. 

Vi har Højer og Gersbach foran Thøgersen, så det er klart at andre klubber forhører sig på ham. Vi og de kender jo ikke PCs plan for Højer, men det er jeg sikker på at PC har haft en snak med Thøgersen om, såfremt Thøgersen har spurgt til sin sine udsigter nu hvor de er 3 til pladsen. Hvis Højer skal væk om 6 måneder, og Thøgersen så er 1. reserve til backen, så er det vel fine udsigter for en ung spiller? 

Hvis de ikke har tålmodigheden, og smutter så snart der er et halvt år, hvor de ikke lige har det som de gerne vil, så er de nok ikke de rette på et AGF-hold alligevel. Der skal man kunne klare modgang i og mellem kampene, og vise at man kommer igen. Hver gang! Det er det der kendertegne mine AGF-helte. Dem der aldrig giver op. Derfor kunne Sana aldrig rigtig blive det for mig på banen, da jeg hader det der med at slå op i banen, og ud med armene. Men uden for banen var han en kæmpe kaptajn. 

Tilbage til Thøgersen: Det er andre klubber der bruger krudt på at hente vores spiller, må vi da gå ud fra. Ikke omvendt.

Svar #2094
Jeg synes, at rygterne om Daniel Thøgersen er meget overraskende og lidt ubehagelige. 

Det behager mig dog ikke at lade ham smutte til OB eller BIF - også selvom vi har dækning på pladsen og det måske kan blive en hæderlig transfer i kroner og ører. 

En forlængelse og udlejning til 1.division var umiddelbart mere i mine tanker. 
@Stats‍ 

Jeg synes 100% det er et udtryk for, at vi har mange gode unge spillere. Og når vi er i en periode hvor de ikke spiller fast for vores førstehold endnu, så bliver andre intresserede. Gribenco spiller på Island, Kaastrup i Tyskland, og trenden er lidt, at vi holder på dem vi kan, mens andre får lov at smutte til udlandet (Fæster til Groeninngen, som netop kom hjem igen), og Gustav Mortensen som røg til Brentford. Hvis OB eller BIF har tænkt sig at give ham spilletid nu, så er det fair at han vil overveje det. Men køber OB eller BIF en spiller i AGF til startopstillingen, så er han jo dyr.

Så altså det er "positive problemer" det vi snakker om her. For dengang vi ingen interessante unge spillere havde, der sov man ikke mere trygt af, at ingen ville købe dem :D Det var jo fordi holdet og de ikke var godt nok. 
Tværtimod havde jeg mange våde drømme om, at OB ville hente Kirveskov. Og han spillede endda i vores start 11... Og den drøm gik i opfyldelse :D Men AGF fik det ikke skide meget bedre af det :D 

Lad os sætte pris på at AGF nu har så mange gode unge spillere at nogle af dem tiltrækker opmærksomhed. Det er en sund trend.

Svar #2095
Synes vi i den grad mangler spillere, så måske skulle man bruge sit krudt på at få spillere ind end det modsatte.

@Di Stefano

Så du tror PC/AGF bruger krudt på at sælge Thøgersen lige nu? :D Altså som om AGF render rundt og bruger tid på at overbevise andre klubber om at købe ham? Hehe :D Eller hvordan skal man forstå det?
Jeg læser det helt anderledes. Jeg læser at vi har en ung talentfuld spiller som to andre klubber bruger krudt på at forsøge at hente, fordi de kan se at han lige nu er 3.valg.

Vi har Højer og Gersbach foran Thøgersen, så det er klart at andre klubber forhører sig på ham. Vi og de kender jo ikke PCs plan for Højer, men det er jeg sikker på at PC har haft en snak med Thøgersen om, såfremt Thøgersen har spurgt til sin sine udsigter nu hvor de er 3 til pladsen. Hvis Højer skal væk om 6 måneder, og Thøgersen så er 1. reserve til backen, så er det vel fine udsigter for en ung spiller?

Hvis de ikke har tålmodigheden, og smutter så snart der er et halvt år, hvor de ikke lige har det som de gerne vil, så er de nok ikke de rette på et AGF-hold alligevel. Der skal man kunne klare modgang i og mellem kampene, og vise at man kommer igen. Hver gang! Det er det der kendertegne mine AGF-helte. Dem der aldrig giver op. Derfor kunne Sana aldrig rigtig blive det for mig på banen, da jeg hader det der med at slå op i banen, og ud med armene. Men uden for banen var han en kæmpe kaptajn.

Tilbage til Thøgersen: Det er andre klubber der bruger krudt på at hente vores spiller, må vi da gå ud fra. Ikke omvendt.

Nej, det tror jeg ikke 😉. Men andre klubber vil gerne have flere af vores spillere, og det var sjovere, hvis vi var bedre forberedt, når der skal erstatninger ind. Lige nu er der et kæmpe hul eller to på midtbanen. Og vi er på røven, hvis ikke der kommer points ind nu inden landskampspausen.

Svar #2096
Youssef Toutouh udlejes til norsk fodbold for resten af året. Så det var nok ham i afgangshallen i Billund..

Twitter

Svar #2098
PC: “...en mulighed, der forhåbentlig kan resultere i, at der kommer en bedre og mere fit udgave af Youssef ud på den anden side af jul”.

Så PC både gentager den kritik, der også har været fremført herinde - og fortæller, at AGF ikke har givet op med Toutouh endnu. Det ligger jo også i, at vi ikke bare slipper ham, men nøjes med at leje ham ud.

Stabæk virker svært begejstrede, og det er jo dejligt at se. Jo mere de får brugt ham, desto bedre. Toutouh er 26 og burde være i starten af sine bedste år. Han var sublim i FCK, da han var bedst, men har godt nok haft svært ved at genfinde det. Lykkes det, er han en klassespiller (og ja, jeg håber endnu).

Svar #2099
YT har udløb næste sommer

Simple Audio Video Embedder