Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue forår/sommer 2019. (Læst 134660 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue forår/sommer 2019.

Svar #850

Er jeg den eneste der i forhold til Amini ser en signalværdi i at man netop har købt et ungt australsk talent?
Jeg tænkte det samme. Så nej :D
Men jeg nåede konklusionen, at det enten betød at Amini allerede var planlagt at skulle blive, og at man brugte Amini for at lokke Duncan, og ikke den anden vej rundt. For jeg ved ærligt talt ikke hvorfor Amini skulle tillægge det stor betydning. Men det er ikke usædvanligt at spillere trives bedre med flere landsmænd. Dog især hvor de kulturelle forskelle er større, som med Georgierene, og mindre med Australiere.

Men hvem ved. Og det skader i hvert fald ikke.

Jeg tænkte det netop den vej rundt. Ung fyr fristes til at rejse til Langbortistan. For i den for ham ukendte flække Aarhus er der en landsmand, endog inde omkring landsholdet, han kan støtte sig til. I en liga, som ikke er verdens hårdeste, men dog også en liga, hvorfra mange kommer videre til større europæiske klubber.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #851
På et tidspunkt kommer der vel noget frem om hvordan hans prøvetræning kom i stand her, måske som en af flere i forskellige klubber. Det kan selvfølgelig være lidt tilfældigt eller at PC kender hans agent, men der kan jo også være en eller anden forbindelse til Amini, fx en af Aminis tidligere holdkammerater der nu spiller i Brisbane. Jeg kan ikke forestille mig at det skulle være afgørende at der er en anden australier her, men hvis Duncan selv har stået for noget opsøgende arbejde kan han måske også have startet med at kigge på klubber med australiere på holdet og eventuelt lige ringet til Amini (men jeg tænker nu han har haft en agent til at arrangere prøvetræninger på et passende niveau.)

Svar #852
På et tidspunkt kommer der vel noget frem om hvordan hans prøvetræning kom i stand her, måske som en af flere i forskellige klubber. Det kan selvfølgelig være lidt tilfældigt eller at PC kender hans agent, men der kan jo også være en eller anden forbindelse til Amini, fx en af Aminis tidligere holdkammerater der nu spiller i Brisbane.

Jeg tror at det er PC der nogle kontakter i Australien. Jeg kan huske at AGF tidligere har været sat i forbindelse med Jamie MacLaren (vist nok også Brisbane Roar). PC var i Australien for at kigge på ham. Han røg så til Darmstadt i stedet for Århus. Var vi ikke også meldt interesseret i venstrebacken Alex Gersbach inden han røg til Rosenborg?

Svar #853
En Twitter tråd om den nye Duncan. Lavet af en kommende Stiften praktikant:

Mathias Hansen
‏ @gali_mathias
17. jun.

19 år gammel, født i 2000. Han fik debut for Brisbane Roar tilbage i marts måned i 22. runde. Sammen med et par andre unge spillere fik han spilletid for Roar, da de ikke længere kunne nå noget som helst. Han kvitterede med et mål i næstsidste spillerunde mod Jets. Ingen assists.
1 svar 0 retweets 0 likes

Her spillede han på en offensivtlignende midtbane i en 4-2-3-1-system, som Roar oftest har spillet i. Hans ene mål var dog ikke ligefrem noget specielt, da han sendte den i tomt net efter svagt målmandsspil.

Faktisk ville Roar gerne have beholdt Duncan, og de var meget overraskede over, at han ville forlade dem. Han endte med at skifte til Marconi Stallions, en semiprofessionel klub, for 14 dage siden og skifter officielt til AGF derfra. Han har dog aldrig spillet en en kamp der.

I forbindelse med Duncans farvel skrev The Australian også, at han var regnet som "one of the next big things in australian soccer". Store ord.

Nok om det spøjse. Hvad kan han? Den sparsomme information fra hans A-League-kampe fortæller trods alt en smule om den unge Duncan.

Lad os starte med det positive. Han er MEGET offensivt minded og søger en offensiv aflevering stort set hver gang han får bolden. Det er for eksempel hans penetrerende aflevering mod Eric Bauthéac, der giver et straffe og senere mål mod Adelaide United.

Han har et godt genpres og en fornuftig work rate uden bold. Hans fysiske styrke gør, at han vinder mange tacklinger, men der skal stadig nogle kilo på, hvis han skal begå sig i Superligaen. Generelt er spillerne i A-League langt fra lige så robuste.

Han vandt fx. alle sine fire tacklinger i sidste opgør for Roar, og hans fysiske styrke og især hans vilje i tacklingerne gør, at han ofte kommer ind foran.

Nå. Nu til det negative. Det svageste ved Duncan er hans førsteberøring, der minder om noget, en frossen kalkun laver. Hans teknik i små områder er heller ikke specielt god, men hans overblik er ret godt. Men der er endnu for mange bolde, der springer fra ham.

Den sidste ting, jeg gerne vil påpege, er, at han ikke altid reagerer hurtigt nok, Ofte gør han, men han viser også, at han mangler lidt tempo i hovedet. Det kan dog bestemt ændre sig med tiden i en bedre liga.
1 svar 0 retweets 0 likes

KONKLUSION (1/2): Zach Duncan er en meget offensivminded midtbanespiller, der kigger fremad på alle afleveringer. Men teknikken svigter nogle gange, og i et højere tempo med bedre placerede forsvarsspiller i en væsentlig bedre liga kan det give problemer.

KONKLUSION (2/2). Der mangler stadig en del, før han kan starte for AGF. Men der er konturer af noget meget spændende. I starten virker han dog som en spiller, der skal vende sig gevaldigt til tempoet, og i starten mangler der stadig en del, før han kan starte inde.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #854
Uanset hvad. Duncan og GF er et godt match
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #855
Det er et misforhold ift. beskrivelsen af Duncans teknik i twitter-tråden og så på AGFs hjemmeside, hvor PC udtaler, at han har god teknik.

Vi må se, hvem der har ret, eller om sandheden er et sted midt imellem.

Svar #856
Vi har forlænget Jesper Juelsgårds aftale, fordi han har fortjent det, og for at vi nu kan gå i gang med stort set samme hold. Vi har selvfølgelig også gjort det for at gardere os, hvis det ikke går den rigtige vej med Backman. Det er også en del af det at bygge et fodboldhold op og bevare en kontinuitet. Og det er det, vi vil i AGF, lyder det fra sportschef Peter "PC" Christiansen.

Først den gode nyhed: Backmann er ved at være klar igen. We shall see....

Den anden del af nyheden:
PC siger her, at Juelsgård er garderingen hvis Backmann går i stykker igen/ikke bliver klar... Så min frygt er, at det gør han igen, og så står vi med samme problemer som i foråret, hele året.

Så altså det lader ikke til at PC umiddelbart er på jagt efter endnu en forsvarer. Og jeg ville kunne forstå beslutningen hvis Backmann var fit for fight. Men altså mon ikke vi henter en såfremt Backmann stadig eller igen er i stykker op til transfervinduets lukning!?

AGF-profil melder sig kamp-klar igen | Sport | stiften.dk

Svar #857
Hvis ikke han er klar inden vinduet lukker, så skal der hentes en ny. Såfremt han viser sig klar og blot mangler noget kampform, så er det en rigtig svær balancegang. Meningitis og hjernerystelse er jo ikke deciderede skader i samme forstand som forstrækning osv. så på den måde er kroppen jo egentlig klar. Men han skal vise sig noget nær 90% klar inden vinduet lukker for at vi ikke skal hente en ny.

Svar #858
PC siger her, at Juelsgård er garderingen hvis Backmann går i stykker igen/ikke bliver klar... Så min frygt er, at det gør han igen, og så står vi med samme problemer som i foråret, hele året.

Så altså det lader ikke til at PC umiddelbart er på jagt efter endnu en forsvarer.

Bold.dk tolker Stiftens artikel lidt anderledes:

Spændt AGF-kaptajn: Ikke bange for at spille

AGF's sportschef Peter Christiansen antyder over for stiften.dk, at udviklingen med Backman kommer til at afgøre, om klubben skal have en stopper mere eller ej.

Svar #859

Så altså det lader ikke til at PC umiddelbart er på jagt efter endnu en forsvarer.

Bold.dk tolker Stiftens artikel lidt anderledes:

Spændt AGF-kaptajn: Ikke bange for at spille

AGF's sportschef Peter Christiansen antyder over for stiften.dk, at udviklingen med Backman kommer til at afgøre, om klubben skal have en stopper mere eller ej.

Jeg læser den også på samme måde som bold.dk. Forlængelsen af JJ giver os noget ro til at se tiden an med Backman og gør at vi kan gå relativt trygge ind til de første kampe selv hvis han får tilbagefald.

Transfervinduet lukker jo først et stykke inde i sæsonen, så der er tid til at finde en erstatning hvis hovedet ikke holder. Hvilket jeg også forstår på artiklen er en prioritet hvis det skulle komme dertil.

Svar #860
Han siger decideret " Vi har selvfølgelig også gjort det (givet JJ 3 år) for at gardere os, hvis det ikke går den rigtige vej med Backman."....

Det kan jeg ikke få til at blive andet end, at Juelsgård har fået 3 år og fast kontrakt for at imødekomme hvis Backmann ikke spiller snart.. Altså så enten så misforstår jeg helt, eller også er det simpelthen dårligt dansk, eller også har han til bold.dk sagt noget andet end til stiften, hvor "mit" citat var fra.

"Citatet" I linker til fra Bold.dk er ikke en udtalelse til citat, men skribentens tolkning af stiftens artikel, som bringer et andet citat.

EDIT: Men jeg tror personligt mest på bold.dks tolkning af PCs mening med citaterne (især hvis der blev sagt andre ting som ikke blev bragt til citat) For det er jo trods alt det der giver mest mening.

Svar #861
Men han skal vise sig noget nær 90% klar inden vinduet lukker for at vi ikke skal hente en ny.

Eller måske rettere, man skal være mindst 90% sikker på at han ikke får tilbagefald i løbet af efteråret.

Mit umiddelbare 'problem' med det PC siger er at Juelsgaard ikke er backup for Backman hvis det skulle vise sig at det ikke holder med hovedet - han er backup under alle omstændigheder. Med fire centrale forsvarsspillere er vi meget sårbare overfor langtidsskader og kan dårligt tillade os at starte med et stort spørgsmålstegn.

Det giver fin mening at holde på Juelsgaard (længden af en kontrakten var en anden debat) også bare så han kan starte sæsonen hvis Backman ikke helt kan nå at komme i form, men det væsentligste budskab her er nok at Backman bliver testet nu og så må man lave en meget sikker vurdering af hvor han står. Det er lige før han skal have et par ekstra hårde bolde smidt i hovedet så man kan blive helt overbevist...

Situationen lige nu er det den samme som før. PC skal træffe et vigtigt valg indenfor ikke alt for lang tid: skal Juelsgaard være reserve som det var meningen sidste sæson eller er det sandsynligt han bliver reserven der spiller fast igen. I så fald der skal en spiller mere til - eller også skal man have det OK med at Stage kan ende med at spille en hel del kampe i forsvaret.

Hvis Hausner er foran Anbo på højre back, bør man i endnu højere grad overveje en central forsvarsspiller mere, evt en højre back der også kan vikariere centralt. Fire centrale er altså absolut minimum og med en hvis risiko.

Svar #863
Hvis Hausner er foran Anbo på højre back, bør man i endnu højere grad overveje en central forsvarsspiller mere
Hausner blev jo brugt af nød på HB, fordi Anbo også blev skadet. Inden da synes jeg at Anbo gjorde det meget fornuftigt. Men det var da fint at se, at Hausner også godt kan bruges der. Forhåbentlig får vi dog Munksgaard tilbage som fast mand til den plads.

Svar #864
Hvis Hausner er foran Anbo på højre back, bør man i endnu højere grad overveje en central forsvarsspiller mere
Hausner blev jo brugt af nød på HB, fordi Anbo også blev skadet. Inden da synes jeg at Anbo gjorde det meget fornuftigt. Men det var da fint at se, at Hausner også godt kan bruges der. Forhåbentlig får vi dog Munksgaard tilbage som fast mand til den plads.

Men det er dog ikke usædvanligt at talentfulde centrale forsvarsspillere, starter på en af back pladserne fordi der ikke er helt så store konsekvenser, hvis de begår en fejl. Man kan da håbe at der investeres i spilletid til Hausner enten centralt eller alternativt på HB.

Svar #865
Pis. Det jeg frygtede er ved at ske - Grabara står kanon under U-21 EM og var åbenbart fantastisk i Polens 1-0 sejr over Italien i går: Flyvende AGF-profil drillede italienske værter | BT Fodbold - B.T. Nyheder | Læs nyhederne på bt.dk

Det gør det nok ikke mere sandsynligt, at han kommer tilbage til os.
 Jeg har simpelthen bare "accepteret" at han allerede er væk. Historier om, at PC ikke har opgivet giver jeg kun forståelse for da der stadig er flere uger til kampstart, og at målmænd som Jova og Grabara fra dag 1 stod gode kampe. Hvem husker ikke Jovanovic' sindssyge redning på Beckmann i Haderslev i hans første kamp!? Whalley stod iøvrigt godt i hans første kamp imod Vendsyssel, hvor Stage scorede et mærkeligt og uheldigt selvmål, og Whalley tog et straffe i kampen.

Så jeg har personligt en tro på, at det ikke haster ligeså meget som med markspillere. Det er vigtigere at det bliver den rette. Og da grundspillet allerede er ovre på lørdag får PC snart en melding. Og hvis der mod min forventning stadig er en minimal chance, så kan Liverpool da se på hans nuværende spil, at han i hvert fald ikke er blevet dårligere af at spille i AGF, tværtimod. Og det kan jo være at hans præstationer til slutrunden bekræfter det, nærmere end at skræmme dem til at tro at han er gået i stå i sin udvikling i DK. Og når nu dansk fodbold har ry for at være hårdt for målmændene i feltet, så kan det jo ske at LFC synes at det nuværende setup er helt perfekt. 

Svar #866
Var han skadet? Så er Hausner nok ikke foran og spørgsmålet er om man tror på at han kan spille pladsen når det bliver alvor. Det vil være helt fint, men Munksgaard skal selvfølgelig tilbage på pladsen og helst ikke være ude for ofte.

Svar #867
Jeg er godt nok glad for, at jeg ikke er i PC-stol i de her dage. Hvis han går med Backman bliver klar og det så ikke sker, så kan vi stå i en utrolig skrøbelig situation. Går han med Backman bliver ikke klar, så vi henter en profil, så kan vi stå i den situation, at vi bruger virkelig mange penge på forsvaret og samtidig skal rotere mellem 3 profiler, der dermed ikke bliver 100% samspillet eller lade en profil være backup.

Jeg synes det er alarmerende, at vi ikke får en fuldstændig klarmelding på Munksgaard, Lunding og Mortensen, men bare en - de træner med, for hvis de stadig har problemer, så ser det altså skidt ud. Særligt Mortensen er jeg bekymret for på grund af hans mange hovedskader i løbet af sin karriere.

Hvis vi skal hente en forsvarsspiller til, så gad jeg godt, at vi kiggede på enten Rasmus Thelander eller Bubacarr Sanneh, der begge er i lidt problemer i deres nuværende klub, men tidligere jo har vist et meget højt niveau.

Hvis vi skal ud og hente en angriber, så kunne det være meget sjovt at udnytte vores gode kontakter til Liverpool til at låne Liam Millar - Liam Miller og Duncan på banen mener jeg aldrig jeg har set før(mener Duncan startede efter Miller var skiftet tilbage til Celtics). Ok jeg ved godt, at de ikke staves ens og derudover var det bare for sjov, men jeg er gammel nok til at måtte have en mærkelig nostalgisk humor.

Svar #868
Pis. Det jeg frygtede er ved at ske - Grabara står kanon under U-21 EM og var åbenbart fantastisk i Polens 1-0 sejr over Italien i går: Flyvende AGF-profil drillede italienske værter | BT Fodbold - B.T. Nyheder | Læs nyhederne på bt.dk

Det gør det nok ikke mere sandsynligt, at han kommer tilbage til os.
Jeg har simpelthen bare "accepteret" at han allerede er væk. Historier om, at PC ikke har opgivet giver jeg kun forståelse for da der stadig er flere uger til kampstart, og at målmænd som Jova og Grabara fra dag 1 stod gode kampe. Hvem husker ikke Jovanovic' sindssyge redning på Beckmann i Haderslev i hans første kamp!? Whalley stod iøvrigt godt i hans første kamp imod Vendsyssel, hvor Stage scorede et mærkeligt og uheldigt selvmål, og Whalley tog et straffe i kampen.

Så jeg har personligt en tro på, at det ikke haster ligeså meget som med markspillere. Det er vigtigere at det bliver den rette. Og da grundspillet allerede er ovre på lørdag får PC snart en melding. Og hvis der mod min forventning stadig er en minimal chance, så kan Liverpool da se på hans nuværende spil, at han i hvert fald ikke er blevet dårligere af at spille i AGF, tværtimod. Og det kan jo være at hans præstationer til slutrunden bekræfter det, nærmere end at skræmme dem til at tro at han er gået i stå i sin udvikling i DK. Og når nu dansk fodbold har ry for at være hårdt for målmændene i feltet, så kan det jo ske at LFC synes at det nuværende setup er helt perfekt.

Hvis en Championship klub melder sig på banen, så tror jeg ikke han havner i AGF. Liverpool skal bare se mod Manchester, og hvor meget de har fået ud af at låne unge Henderson ud til Sheffield United. En god sæson i Championship og han bliver langt mere værd end en god sæson i Superligaen,

Svar #869
Går han med Backman bliver ikke klar, så vi henter en profil, så kan vi stå i den situation, at vi bruger virkelig mange penge på forsvaret og samtidig skal rotere mellem 3 profiler, der dermed ikke bliver 100% samspillet eller lade en profil være backup.

Dilemmaet er måske:
Vil du hente en god backup til nier pladsen, eller en god backup til centerforsvaret

Svar #870
Går han med Backman bliver ikke klar, så vi henter en profil, så kan vi stå i den situation, at vi bruger virkelig mange penge på forsvaret og samtidig skal rotere mellem 3 profiler, der dermed ikke bliver 100% samspillet eller lade en profil være backup.

Dilemmaet er måske:
Vil du hente en god backup til nier pladsen, eller en god backup til centerforsvaret

Helt klart nier pladsen.

Svar #871
Hvis Backmann går i stykker igen, så har vi Juelsgård og Tingager, samt unge Hausner som backup.
Hvis PM går i stykker, så har vi kun Ammitbzøl. Sagen bør være klar hvis vi tvinges til et valg om de to pladser.

Svar #872
Hvis Backmann går i stykker igen, så har vi Juelsgård og Tingager, samt unge Hausner som backup.
Hvis PM går i stykker, så har vi kun Ammitbzøl. Sagen bør være klar hvis vi tvinges til et valg om de to pladser.
Man kan sige, at i forsvaret skal vi have tre skader før vi ikke har nogen tilbage at sætte ind, i angrebet skal vi kun have to. Men omvendt kan man måske også sige, at der er større risiko for en skade til en centeforsvarer simpelthen fordi der er to der kan blive skadet.

Jeg vil dog også sige at vi nok bør hente en angriber mere før en centerforsvarer, fordi vi bedre kan spille en kamp med Stage i forsvaret end med Stage i angrebet og fordi der oftere er behov for at lave udskiftninger af en angriber eller for at sætte en ekstra ind.

Det må bare stadig alt sammen komme an på Backmans status, hvis vi står med "3½" forsvarere skal der hentes noget der. I angrebet er løsningen måske Thorsteinsson hvis han evt kan rykkes på toppen og man så spiller lidt anderledes og så må Backmans tilstand fastslås meget hurtigt nu hvor de er tilbage fra ferie.

Svar #873
Jeg synes det er alarmerende, at vi ikke får en fuldstændig klarmelding på Munksgaard, Lunding og Mortensen
Kun hvis man kan kalde en lovgivning (GDPR) for alarmerende? Frustrerende er det ord jeg vil bruge, fordi det er noget essentiel information for en fan. Heldigvis må man gå ud fra at PC er bedre orienteret om situationen end os andre.

Svar #874
Dilemmaet er måske:
Jeg kan ikke forestille mig andet, end at vi henter en ekstra angriber nu hvor vi har sagt farvel til både Riel og Mmaee. Så skal det da være fordi Anders Fæster begynder at være konkurrencedygtig i sammenligning med Ammitzbøll. Med mindre Mortensen er ude i større perioder, så synes jeg faktisk, at det vil være spændende med 2-3 unge talenter til at kæmpe om spilletid. Vi skal bare ikke komme til at stå i en situation, hvor alt ansvaret kommer til at ligge på en enkelt ung angribers skuldre.

Svar #875
Man kan da håbe at der investeres i spilletid til Hausner enten centralt eller alternativt på HB.

Ja, det skulle gerne blive til (endnu) mere spilletid til Hausner i denne sæson. Han er en spændende type, som råber og dirigerer og som godt kan udvikle sig til at blive vores forsvarsgeneral med tiden. Af flere bliver han sammenlignet med John Stampe. Men først og fremmest skal han jo have nogle kampe i benene.

http://stiften.dk/agf/AGFs-Hausner-Med-spilletid-kommer-ogsaa-oeget-ansvar/artikel/578294

Den højtråbende stil, gadedrengs-manererne, har han også taget med sig ind i AGFs førsteholdstrup.

- Det er den fodboldspiller, jeg er. Så jeg har faktisk ikke ændret så meget på den del af det. Det er klart, at man ikke bare træder ind i en Superliga-trup, og så begynder at råbe til højre og venstre. Det ville måske være en anelse upassende. Men det er ikke noget, jeg tænker over mere. De forventninger mine holdkammerater har til mig, har jeg også til dem. Så hvis de ikke leverer, skal de nok få én over nallerne, ligesom de gør det samme mod mig, hvis jeg ikke passer min opgave.

Svar #876
@SteenA
Jeg skal ikke kloge mig på GDPR, for det ved jeg simpelthen ikke nok om, men det er da for dumt, at man ikke må sige, om folk er raske og klar. Jeg kan godt forstå, at man ikke må fortælle, hvad folk fejler, men det andet er da for dumt.

Det er den her udtalelse fra PC jeg studser over "Og hvor står de andre, der har haft problemer (Kasper Lunding, Patrick Mortensen og Alexander Muksgaard, red.)? De træner allesammen med nu, og det er i første omgang et godt svar, kommer det fra Christiansen."

Hvis det ikke er GDPR, så er det bare irriterende, at de stadig er skadede og særligt Mortensen er jeg som sagt nervøs for på grund af hans tidligere historik med hovedskader.

Svar #877
@SteenA
Jeg skal ikke kloge mig på GDPR, for det ved jeg simpelthen ikke nok om, men det er da for dumt, at man ikke må sige, om folk er raske og klar. Jeg kan godt forstå, at man ikke må fortælle, hvad folk fejler, men det andet er da for dumt.

Det er den her udtalelse fra PC jeg studser over "Og hvor står de andre, der har haft problemer (Kasper Lunding, Patrick Mortensen og Alexander Muksgaard, red.)? De træner allesammen med nu, og det er i første omgang et godt svar, kommer det fra Christiansen."

Hvis det ikke er GDPR, så er det bare irriterende, at de stadig er skadede og særligt Mortensen er jeg som sagt nervøs for på grund af hans tidligere historik med hovedskader.
PCs udtalelse kan jo også bare forstås sådan, at vi har en række spillere, som har været udsat for en karrieretruende skade, som der altid er en risiko for tilbagefald med. De træner med nu, men ingen ved hvor meget belastning der skal til, før de er ude igen. Det er ikke alle spørgsmål der har klare svar. 

Svar #878
@SteenA

Men det er godt nok også et øv-svar, for det betyder, at vi skal være bekymrede. Jeg klandrer ikke PC, hvis det er sådan - jeg synes bare det er øv, at vi har så store usikkerheder på pladser, hvor vi er meget tynde i bredden.

Svar #879
Det lidt underlige omkring Backman er at han nåede med på bænken en kamp og derefter røg helt af holdet igen. Hvis han har været klar og derefter fået et tilbagefald vil han vel også sagtens kunne være klar igen til træningskampene og så få tilbagefald. Der kunne godt være den mulighed at man på den baggrund allerede har besluttet at der skal hentes en centerforsvarer mere, men at det er bedre at lægge lidt røgslør ud så vi fremstår mindre trængende og der heller ikke kommer helt det samme pres for at få det på plads hurtigt.

Svar #880
Jeg synes det er alarmerende, at vi ikke får en fuldstændig klarmelding på Munksgaard, Lunding og Mortensen, men bare en - de træner med, for hvis de stadig har problemer, så ser det altså skidt ud. Særligt Mortensen er jeg bekymret for på grund af hans mange hovedskader i løbet af sin karriere.

Backman, Mortensen, Lunding og Munksgaard er alle udtaget til træningskampen mod Aabyhøj i aften. Det lugter af en klarmelding af alle fire, hvis du spørger mig. Det betyder vel, at de alle skal spille en halv time (DN har meldt ud at alle udtagne skal spille 30 minutter i den kamp)

Svar #881
@mph
Fedt! Men hvorfor siger man så ikke bare det i stedet for at gøre os urolige!

Svar #882
@mph
Fedt! Men hvorfor siger man så ikke bare det i stedet for at gøre os urolige!
De kan heller ikke foele sig sikre paa at de (Backman om ikke andet) er helt ovre det, saa ville det vaere maerkeligt at udtrykke tvivl. Spoergsmaalet er hvor mange dage uden tilbagefald det kraever eller om man bare ikke vil kunne foele sig sikker.

Svar #883
Martin Hansens kontrakt revet i stykker.
Måske en mulighed hvis Kamil glipper...men MH er vist noget kontroversiel men nok ikke noget DN ikke kan klare

Svar #884
Martin Hansens kontrakt revet i stykker.
Måske en mulighed hvis Kamil glipper...men MH er vist noget kontroversiel men nok ikke noget DN ikke kan klare
Sjovt nok et andet tidligere Liverpool-talent, hvis man skulle "vælge" Martin Hansen. Kender dog ikke meget til hans niveau.

Svar #885
Uden at vi nok bør ligge for meget i det, så manglede både Guira og Amini i dag til dagens showkamp.

Guira blev spottet på vej til sjælland med en engelsktalent-agent-type i sidste uge, og Amini har fået lidt ekstra ferie skriver klubben. 

bonusinfo: mortensen scorede 2, hvidt og ankersen hver 1. Backmann fik iøvrigt også comeback og spillede sammen med Tingager. Duncan fik debut, og alt gik fint.

Sommersejr i jubilæumskamp - AGF Fodbold
Så trods kampens karakter af en uformel showkamp, så blev lejligheden benyttet til at få luftet det meste af truppen, hvor kun Daniel Gadegaard, Magnus Anbo og Adama Guira havde fået en friaften

Svar #886
Uden at vi nok bør ligge for meget i det, så manglede både Guira og Amini i dag til dagens showkamp.

Guira blev spottet på vej til sjælland med en engelsktalent-agent-type i sidste uge, og Amini har fået lidt ekstra ferie skriver klubben.

bonusinfo: mortensen scorede 2, hvidt og ankersen hver 1. Backmann fik iøvrigt også comeback og spillede sammen med Tingager. Duncan fik debut, og alt gik fint.

Så trods kampens karakter af en uformel showkamp, så blev lejligheden benyttet til at få luftet det meste af truppen, hvor kun Daniel Gadegaard, Magnus Anbo og Adama Guira havde fået en friaften

Jeg tror at det var Gadegaard der stod anden halvleg...

/Balder

Svar #887

/Balder
Kan se at de skriver at det var TK, han var blond- jeg synes ikke det lignede ham...

/Balder

Svar #888

/Balder
Kan se at de skriver at det var TK, han var blond- jeg synes ikke det lignede ham...

/Balder

Jeg så Kasper T på bænken i 1. Halvleg og det lignede også ham i kassen i 2. Halvleg, Gadegaard bemærkede jeg ikke på “Stampe Park” i Åbyhøj i går.

Svar #889
Ja pudsigt med Backmann på bænken i foråret, men tror han bare var med for at fylde op.
Ståpladser på løbebanen - til den er væk :-)
- vi vil tættere på...

Svar #890
Ja pudsigt med Backmann på bænken i foråret, men tror han bare var med for at fylde op.
 Njah.. Handler nok mere om, som spillerne tit understreger i de hovedskadeforløb, at man den ene dag kan have 0 bivirkninger, og den anden have det rigtig dårligt. Så altså hvis Backmann har haft en god uge, og han har været udtaget, og så ugen efter have det dårligt igen, så er det jo bare fint at han ikke fik spilletid. 

Tror ikke man har ham med på bænken hvis han ikke kan spille, nærmest uanset hvor mange afbud.

Svar #891
Du har naturligvis ret - han var spilleklar, men tænker ikke man havde lyst til at tage nogen chancer og mener også at huske at Bugge var U19 sad på bænken vist i samme kamp. Det var ret tydeligt, det var fastlagt hvem der skulle skiftes ind og hvem der bare var fyld på bænken - som jeg husker det. Men kan huske forkert.

Uanset så bliver det nervepirrende spændende om han kommer tilbage .... eller PC som bebudet ser tiden an, må handle og hvem der står på skyggelisten for Backmann.

Lykkes det - så også spændende om han holder efter 1/9.

Og hvad koster en ophævelse i kr og øre, jeg var skeptisk da den blev forlænget. Men god er Batman.

Kunne være rart med en mere, især hvis Stage sælges og ikke er 5. backup. Men hellere en angriber som du har været inde på.
Ståpladser på løbebanen - til den er væk :-)
- vi vil tættere på...

Svar #892
Og hvad koster en ophævelse i kr og øre, jeg var skeptisk da den blev forlænget.
Der er vel stadig noget der hedder fodboldinvaliditet - som klubben forsikrer sig imod.

Svar #893
Og hvad koster en ophævelse i kr og øre, jeg var skeptisk da den blev forlænget.
Der er vel stadig noget der hedder fodboldinvaliditet - som klubben forsikrer sig imod.

Backmann spillede, som planlagt, hele 2. Halvleg i fredags i Åbyhøj. Han virkede ikke hæmmet eller som om han trak sig fra infights eller i hovedstødsdueller, men det kan selvfølgelig komme første gang han får en albue i hovedet, eller støder sammen med en modspiller i en luftduel. Jeg lader nu tvivlen komme ham til gode, han er stærk nok til at være vores bedste CB også selvom han ikke helt rammer det samme niveau som inden skaden, og indtil videre ser han som sagt ikke hæmmet ud.

Svar #894
Tak for update på Backmann.

Svar #895
Alt andet lige må det være en fordel, at både Grabara, Stage og Amini er tilbage fra landskampe, så deres fremtid kan blive afklaret. Og mon ikke Guira er på vej videre?
Herfra bliver det spændende, hvem der forsvinder og skal erstattes på samme niveau, og hvilke øvrige forstærkninger der kommer til. Som i sidste transfer er det en kæmpe fordel, hvis truppen er på plads tidligt.

Svar #896
lt andet lige må det være en fordel, at både Grabara, Stage og Amini er tilbage fra landskampe

Har Grabara først udløb til 30/6, eller har han faktisk allerede haft udløb efter sæsonens udløb? Det ville være mærkeligt hvis AGF skulle betale løn til en spiller efter sæsonen sluttede, og som åbent ikke er AGF-spiller længere. Men det er måske vilkårene. Ifølge hans "lejr", så skulle de tage en beslutning efter U21-exit for Grabara (faktisk sagde de at de ville vente til at snakke sammen lørdag uanset hvad, men der var jo chance/risiko for at Polen gik videre, og så var han stadig i gang med slutrunden efter lørdag).

Men nu er han ude af turneringen, og han spillede et par rigtig gode kampe, men havde (måske til vores held) også en kamp hvor Polen lukkede 5 mål ind. Og uanset hvor godt han stod i den kamp, så er det jo ikke noget der ligefrem får nogen til at spærre øjnene op og ringe til ham ud fra den kamp. Men der er givetvis nogle klubber der har fulgt ham længe, og set ham spille kontinuerligt godt. Vi må håbe, at de kunne tænke sig at se ham præstere over længere tid end en halvsæson, og at AGF netop er det rette sted for ham at gøre det.

For min frygt er, at der er nogle klubber som siger, at de er interesseret, men at de vil se ham præstere på et højere niveau inden de vil tilknytte ham/satse på ham som førstevalg. 

Svar #898
Medie: Grabara skal udlejes endnu en sæson - Morethanaclub.dk

MTAC skriver, at Grabara skal lejes ud endnu et år, men at en kilde i Liverpool (tolk hvordan I vil) beretter, at det ikke bliver AGF.

Den tror jeg ikke på. Altså at det nødvendigvis skal være en anden klub.....hvis jeg har ret i det synspunkt kan jeg godt se aftalen forlænges. Som tidl udtalt af PC vil større klubber end os ifm med en lejeaftale sikkert forlange en rimelig købsoption m.m./eller andet......vi er nok mere ydmyge den vej rundt; hvilket KAN gøre at vi fortsat er attraktive for LFC. Hvis man samtidig kunne hjælpe LFC ved at arbejde dedikeret med manden omkring " spillet i benene ", så ser jeg vi fortsat har en chance.

Svar #899
Den ubehagelige del er, at Klopp er citeret for, at Grabara skal finde “a new club for further development”.

Simple Audio Video Embedder