Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue forår/sommer 2019. (Læst 123640 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue forår/sommer 2019.

Svar #800
Men var det ikke netop det BIF kom i problemer med, altså at når de betalte dele af lønnen som sign on fee, så "glemte" de at betale feriepenge af de beløb, da de ikke lå i den månedlige løn!?

Svar #801
Et signon fee er en tiltrædelsesbonus, der betales i et hug. Ellers ville det bare være alm løn.

I andre lande med andre skatteregler kan man måske gøre anderledes, men i dansk kontekst er det meningsløst at kalde en fast månedlig udbetaling for signon fee

Svar #802
Det kan ikke helt udelukkes, at Toutouh kan komme tilbage på sporet, men hvis vi får mulighed for at sende ham videre, er det en no brainer.

Niveauet i foråret har været alarmerende dårligt.
Ja, jeg bytter ogsaa gerne Toutouh med Thorsteinsson som det ser ud nu. Maaske kan der i forbindelse med et skifte komme lidt indikationer af hvad der gik galt med Toutouh, det har set maerkeligt ud efter han scorede alle de maal i opstarten. Det goer ikke noget hvis han ikke lige er paa nippet til at brage igennem igen saa man skal til at aergre sig, men klubben har selvfoelgelig et ret godt indtryk og kan se hvor det baerer henad. Han er jo under alle omstaendigheder ogsaa paa en kort kontrakt.

Svar #803
Bror Blume har forøvrigt spillet 4 hele kampe og 15 kampe, hvor han enten er blevet skiftet ind eller ud i den sæson vi lige har overstået. Alt i alt er det blevet til 1253 minutter i sæsonen. Flere af kampene var i slutspillet, hvor vi sparede en række af vores bedste spillere.
Det er faktisk rigtig få minutter i en hel sæson. Husker jeg forkert eller har han været skadet?
Sjovt som hukommelsen indimellem spiller et puds og man bedst husker hvad der er sket i forårssæsonen og ikke kan huske tilbage til efterårssæsonen.

Som tidligere skrevet, så bliver det afgørende hvad DN ønsker af spillestil til næste sæson. Egentlig ufattaligt så få spillere vi har tilbage som har spillet mange minutter - det er vel Stage, Amini, Højer, JJ og Ankersen der er hjørnestenene. I næste række kommer Guira, Sana og Bundu. Resten har ikke været her så længe i form af spilletid.
Men nu hvor jeg tænker over det, så er det måske meget normalt for klubberne i superligaen selvom jeg ville tro de fleste havde mere end 5 spillere i den faste stamme.

Svar #804
Altså hvis du lige nu får 65.000kr i løn, du har fået et sign-on-fee som er sat ind på pensionsopsparingen, og der står en anden klub og vil have dig til dem og tjene 75.000kr om måneden, så er du jo noget lettere at lokke, frem for hvis du fik 0kr i sign on, men tjener 85.000kr i løn, og der kommer en klub og tilbyder dig samme 75.000kr i løn om måneden.
Den økonomiske belastning for AGF i de to eksempler vil jo betyde at AGF vil kunne tilbyde at betale differencen uden at det vil koste mere for klubben i det samlede perspektiv. Derfor er jeg uenig i at det ene eksempel gør det sværere at komme af med en spiller en det andet.

Svar #805
Transfernyt fra Stoke på Twitter
AGF kigger på Alexander Milošević, som ikke er tilfreds i Forrest. #ultratwitteragf
Stoke  - I know, men et rygte er et rygte

Jeg kiggede lidt stats på Milošević på Transfermarkt og han har levet et temmeligt omtumlet fodboldliv siden U21 mesterskabet med Sverige i 2015. Udlån til flere forskellige tyske og tyrkiske klubber og en periode uden klub. Men efter han kom til Forrest i Januar har han spillet stort set fast, bortset fra en lille måneds (skades?) periode midtvejs i forårssæsonen.  Så det ville være overraskende hvis han allerede var blevet træt af tilværelsen i Nottingham Forrest og trængte til at komme til AGF i stedet?!?

Men man kan selvfølgelig aldrig vide.

Svar #806
Altså hvis du lige nu får 65.000kr i løn, du har fået et sign-on-fee som er sat ind på pensionsopsparingen, og der står en anden klub og vil have dig til dem og tjene 75.000kr om måneden, så er du jo noget lettere at lokke, frem for hvis du fik 0kr i sign on, men tjener 85.000kr i løn, og der kommer en klub og tilbyder dig samme 75.000kr i løn om måneden. 

Der ligger mit forsøg på pointen om, at en Riel og Spelmann bl.a. var svære at komme af med, da deres løn var for høj ift hvad andre klubber ville betale. Hvis Riel og Helsingør istedet havde fået 500.000kr kontant hver, og lønnen over de 3 år så var en tilsvarende 500.000kr mindre for Riel, så har Riel tjent det samme og samtidig fået penge upfront = fint for ham sikkert. Men han vil være lettere for andre klubber at overtage ift at Riel ikke skal acceptere lønnedgang ved et skifte.
Du antyder vel lidt, at den gennemsnitlige superligaspiller (og hans agent) ikke kan regne? De bliver jo præsenteret for en samlet pakke, som er den samme i dine eksempler.  Man kan faktisk lige så godt vende logikken på hovedet og sige, at jo større del af kagen vi mangler at udbetale til spilleren, desto mere har vi at forhandle med i forhold til at lokke en anden klub til at tage over. For spilleren er problemet stadig mest, at den nye klub tilbyder en mindre samlet pakke, og den er altid svær at sluge.

Svar #807
Det kan ikke helt udelukkes, at Toutouh kan komme tilbage på sporet, men hvis vi får mulighed for at sende ham videre, er det en no brainer.

Ja, jeg bytter ogsaa gerne Toutouh med Thorsteinsson som det ser ud nu. Maaske kan der i forbindelse med et skifte komme lidt indikationer af hvad der gik galt med Toutouh, det har set maerkeligt ud efter han scorede alle de maal i opstarten. Det goer ikke noget hvis han ikke lige er paa nippet til at brage igennem igen saa man skal til at aergre sig, men klubben har selvfoelgelig et ret godt indtryk og kan se hvor det baerer henad. Han er jo under alle omstaendigheder ogsaa paa en kort kontrakt.

Der er stor forskel på at score mål mod sekundamodstandere i træningskampe og så kunne præstere på Superliganiveau.

Svar #808

Der er stor forskel på at score mål mod sekundamodstandere i træningskampe og så kunne præstere på Superliganiveau.
Jo, men det gælder jo for hele holdet og der var bred enighed om at han så ud til at være i form. Efterfølgende har han ikke bare haft problemer med at erobre en startplads, men er endt som en nærmest ubrugelig spiller. Han burde være kommet i bedre og bedre form og tættere og tættere på sit gamle niveau, så der må være noget galt med hans indstilling, eller fysik, eller mellem ham og DN. Jeg tænker det første, men når han rejser vil klubben måske indikere et eller andet omkring hvorfor han overhovedet ikke lykkedes her.

Svar #809

Jo, men det gælder jo for hele holdet og der var bred enighed om at han så ud til at være i form. Efterfølgende har han ikke bare haft problemer med at erobre en startplads, men er endt som en nærmest ubrugelig spiller. Han burde være kommet i bedre og bedre form og tættere og tættere på sit gamle niveau, så der må være noget galt med hans indstilling, eller fysik, eller mellem ham og DN. Jeg tænker det første, men når han rejser vil klubben måske indikere et eller andet omkring hvorfor han overhovedet ikke lykkedes her.

Der er nok for mange fristelser i byer som København og Aarhus for Toutouh, måske vil Esbjerg have færre fristelser, så han kan få sin karriere på rette spor igen. (Var det ikke Esbjerg der var rygter om?)

Svar #811
Det er godt nok påfaldende stille omkring AGF. Det er det for så vidt også andre Superliga klubber. Historien om Thorsteinsson er også gået kold.

Svar #812
Det er godt nok påfaldende stille omkring AGF. Det er det for så vidt også andre Superliga klubber. Historien om Thorsteinsson er også gået kold.

Tålmodighed er en dyd.

Svar #813
Transfervinduet åbnede først lørdag. Og da Thorsteinsson er ejet af en anden klub, kan han således først officielt skifte nu. Mon ikke det kommer i dag?

Svar #814
Når vinduet åbnede i lørdags, hvorfor skulle han så først kunne skifte idag?
 I princippet kunne alle papir være underskrevet- og han kunne være flyttet. Så havde de offentligt gjort skiftet i lørdags.

/Balder

Svar #815
    Transfervinduet åbnede først lørdag. Og da Thorsteinsson er ejet af en anden klub, kan han således først officielt skifte nu. Mon ikke det kommer i dag?

Jeg synes bare det er mærkeligt, da jeg blev mindet om at man må underskrive og præsentere spillere når som helst, at man ikke underskrev og præsenterede Thorsteinsson den dag hvor han var til lægetjek, sådan som EB kunne melde at de mente.

Så enten var han til lægetjek, bestod det, men klubben er kun nået til enighed med spilleren, men ikke Fullham, eller han bestod ikke lægetjekket, eller han er bestået, men man har ikke kunne opnå enighed med spilleren endnu. Hvad ved jeg.

Men der er ingenting der har forhindret dem I at offentliggøre et kommende skifte da spilleren var til lægetjek for 1-2 uger siden ifølge EB. De kunne jo bare gøre det som da OB præsenterede Opondo. X spiller har underskrivet, og skifter til os når spillerne møder ind igen om y dage (hvor vinduet er åbent).

I princippet kunne alle papir være underskrevet- og han kunne være flyttet. Så havde de offentligt gjort skiftet i lørdags.

@Balder‍ 
Som jeg blev gjort opmærksom på andetsteds, så kunne de endda have offentliggjort det før. Han kunne bare ikke skifte før. Men de kunne have offentliggjort det for en måned siden før ligaen var afsluttet.

Svar #816
Eller også vil de offentliggøre det i forbindelse med træningsstarten i dag for, at gøre lidt mere ud af det

Svar #817

De fleste superligaklubber afvikler sommerferie frem til ca 20 juni. Så starter træningen frem mod næste sæson. Mon ikke også administrationens skruer ned.

Svar #818

De fleste superligaklubber afvikler sommerferie frem til ca 20 juni. Så starter træningen frem mod næste sæson. Mon ikke også administrationens skruer ned.

Det gør de sikkert. Men det ville da være at foretrække, at nye spillere er klar til opstarten. Men der er jo også noget ferie og lignende der skal overstås først på både spiller og administrationssiden. Hvis vi skulle hente en udenlandsk spiller, så er de fleste nok stadig på ferie. Men det er ihvertfald ikke transfervinduets manglende åbning der bør spille ind. Det er jo bare en administrativ deadline der skal overholdes rent formelt.

Svar #819
Spillerne har jo krav på 3-ugers sommerferie. Nu ved jeg ikke om landskampe tæller med, men Thorsteinsson var udtaget til landskampen mod Danmark (Islands U21 mod DKs U20) den 7/6. Hvis den kamp tæller med, er han først til rådighed den 29/6 og bliver så næppe præsenteret før.

Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #820
Kan også være der er dukket en anden mulighed op, og man derfor venter lidt med Thorsteinsson? Der gik tygter om, at man var interesserede i Sabbi også, så det kan jo være der sker noget der?

Ren spekulation fra min side

Svar #821
Der er for mange seriøse rygter til, at han ikke kommer.

Vi skal ikke glemme, de seriøse rygter om NP var blevet enig med AGF om en kontrakt, kom allerede i januar, flere måneder inden han blev offentliggjort.

Svar #822
Kan også være der er dukket en anden mulighed op, og man derfor venter lidt med Thorsteinsson? Der gik tygter om, at man var interesserede i Sabbi også, så det kan jo være der sker noget der?

Ren spekulation fra min side

Så du siger en double signing med Thorsteinsson og Sabbi? Interessant ;)

Svar #823
Kan det vaere en forudsaetning at vi samtidig afskiber Toutouh? I saa fald maa vi jo vente paa at den gaar igennem foer vi kan effektuere et koeb af Thorsteinsson.

Svar #824
Altså hvis du lige nu får 65.000kr i løn, du har fået et sign-on-fee som er sat ind på pensionsopsparingen, og der står en anden klub og vil have dig til dem og tjene 75.000kr om måneden, så er du jo noget lettere at lokke, frem for hvis du fik 0kr i sign on, men tjener 85.000kr i løn, og der kommer en klub og tilbyder dig samme 75.000kr i løn om måneden.

Hm, jeg er ikke sikker på, at det er sådan, at det fungerer.

I hvert fald er reglerne i England sådan her:
In both the English Premier League (“EPL”) and the English Football League (“EFL”) signing-on fees must be paid in equal annual instalments over the period of the contract and the default position is that where a player is transferred before the expiry of their playing contract, the unpaid element of the signing-on fee must be paid in full by the selling Club.
Transfer requests and signing-on fees in the premier league and football...
(Bemærk, at resterende sign-on fee ikke skal betales, hvis spilleren skriftligt ansøger om at blive løst fra sin kontrakt)

Rent økonomisk (her ses bort fra spilletid og sportslige hensyn) så bør en spiller tænke sådan ifm :
Sum(Ny løn + sign-on fee) > sum (eksisterende løn + resterende rater af sign-on fee)

Såfremt de danske regler er lig de britiske, så vil en høj sign-on fee give spillere incitament til at holde kontrakten ud, for at få de sidste rater med, indtil det punkt, hvor den/de sidste rate(r) er så beskeden en størrelse, at de kan søge videre. Det kan f.eks. forklare, hvor Riel blev hængende så længe, fordi han gerne ville have en rate mere.

Som udgangspunkt bør en klub opbygge kontrakter ud fra en præmis om, at man ønsker, at spilleren er der fuldt ud. Ellers bør man ikke hente spilleren. Derudover kan en klub ikke selv styre, hvordan kontrakten udformes, da man jo ønsker at spilleren skriver under også, og derfor skal være på vilkår, denne kan købe ind på.

Jeg har altid anset sign-on som en nu og her-bonus for at skrive under. Et solidt forskud, så man kan etablere sig. Og jeg har aldrig hørt den britiske model nævnt i andre sammenhænge.

I David Nielsens bog, fortæller han, at han frasiger sig sin resterende sign-on, da han beder om at skifte hjem til Danmark efter et ophold i England. Han fortæller også, at udbetalingen af den resterende sign-on ved et skifte er en særskilt britisk regel.

Bogen har mere end et årti på bagen, så det kan være ændret hundrede gange siden.
Jeg tror på det.

Svar #825
PC bekræfter den belgiske interesse i Stage, men han er ikke imponeret over hverken deres bud eller fremgangsmåde:

- Jeg har aldrig talt med ham face-to-face, så den oplysning B.T. har kan jeg afkræfte. Jeg ved ikke hvilket agentfirma, de har deres informationer fra. Men det er en lodret løgn. Jeg har ikke haft et direkte møde med Eddy Cordier (klubdirektør, red.).

- Jeg har oplyst dem om, at vi ikke kunne de dage, fordi vi var på et bestyrelsesseminar. Og at der ikke var nogen grund til, at de kom for de peanuts - de penge - de havde smidt i puljen. Ud fra det var der ikke noget grundlag til at tage en snak.

https://stiften.dk/agf/AGF-slaar-fast-Jens-Stage-er-ikke-til-salg/artikel/584496

Svar #826
Det mest interessante ved den artikel er dog at det som om der skal meget på bordet for at Stage og Amini sælges. Det tegner umildbart rigtig godt synes jeg.

Der er mere værdi i at have Amini i et år mere, hvor han forhåbentligt kan være med til at spille top 6 i land, end at sælge ham nu til 6-7 mio kr. Skulle vi så floppe og alligevel ikke ende i top 6, ja så det jo bare som det plejer i Århus.  ::)

Svar #828
På billederne på AGF hjemmeside ser YT helt slank ud. Har han endelig smidt de mange overflødige kilo? Nuvel jeg håber stadig han bliver erstattet.

Svar #829
Dennis Bjerre

Fra Twitter:

@dennisbjerre
 20 min.for 20 minutter siden

Plan A er Kamil, historie på vej ...

Svar #830
Dennis Bjerre

Fra Twitter:

@dennisbjerre
 20 min.for 20 minutter siden

Plan A er Kamil, historie på vej ...

Selvfølgelig er Plan A Kamil. Det er der vel ikke noget nyt i. Bare vi ikke skal vente til sidste dag vinduet har åbnet for så at finde ud af, at han skifter til en klub i Championship eller Holland/Belgien.

Svar #831
I forhold til de oplysninger som især EB har kommet med, så er det ganske nyt PC åbenbart har Grabara som 1. prioritet. Historien har ellers lydt, PC har håbet men ikke anset det som realistisk.

Der var rygter i sidste uge, at klubber i Tyskland og Belgien er interesseret i Grabara.

Svar #832
Når snakken går under fire øjne i klubhuset på Fredensvang, er det alment accepteret, at Kamil Grabara ikke vender tilbage. Eneste lille håb knytter sig til, at Kamil Grabaras muligheder efter U21 EM med Polen ikke møder forventningerne, så Grabara selv beslutter sig for at vende blikket mod AGF igen.

De Hvide er derfor på målmandsjagt, og det er højt prioriteret at lande et nyt førstevalg hurtigt

Superligaen Indefra: Opgiver at holde på kæmpe-profil – Ekstra Bladet

Svar #833
Det mest interessante ved den artikel er dog at det som om der skal meget på bordet for at Stage og Amini sælges. Det tegner umildbart rigtig godt synes jeg.

Der er mere værdi i at have Amini i et år mere, hvor han forhåbentligt kan være med til at spille top 6 i land, end at sælge ham nu til 6-7 mio kr. Skulle vi så floppe og alligevel ikke ende i top 6, ja så det jo bare som det plejer i Århus.  ::)

Nej det suverænt mest interessante ved den artikel er:

- For Amini gælder nøjagtig det samme som for Jens Stage. Han er en del af opbygningen af det her fodboldhold og han er også en af de spillere, vi vil holde fast i.

Men i modsætning til Jens Stage udløber hans kontrakt om et år, i så fald skal I jo tegne en ny med ham?

- Ja, det er en mulighed. Det kunne være rigtig dejligt hvis han vil det, siger Peter Christiansen.

ARMINI ER FORLÆNGET!!!!

Det ville ligne PC rigtigt dårligt at indlede en forhandling om forlængelse, med at udtale i pressen at det vil være rigtigt dejligt med en forlængelse, så den aftale er helt sikkert allerede i hus.

Fedt fedt fedt....

Svar #834
Det er en spændende snak Dennis Bjerre har haft med PC i dag:

http://stiften.dk/agf/Kamil-Grabara-spoeger-stadig-i-AGF/artikel/584550

Passer det, at I har købt Jón Dagur Thorsteinsson?

- Der er i hvert fald ikke noget, der er offentliggjort.

Hvor interessant er han?

- Han er en superdygtig spiller.

Vil det sige, I snart holder et pressemøde?

- Det må du snakke med vores pressechef om, siger Peter Christiansen med et smil.

Der kommer en nyhed om Thorsteinsson lige om lidt!!!

F5 - F5 - F5

Svar #835
ARMINI ER FORLÆNGET!!!!

Det ville ligne PC rigtigt dårligt at indlede en forhandling om forlængelse, med at udtale i pressen at det vil være rigtigt dejligt med en forlængelse, så den aftale er helt sikkert allerede i hus.

Fedt fedt fedt....

Saadan tolkede jeg den ikke foerst, bare at man snakkede om det, men det er faktisk en meget god pointe. Havde der staaet PC sagde det med et smil var den nok helt sikker, og der maa ogsaa som minimum vaere forhandlinger, men det virker rigtigt at ordvalget havde vaeret lidt anderledes hvis der var stoerre usikkerhed. Spoergsmaalet er bare hvorfor man ikke melder det ud hvis den rent faktisk er blevet forlaenget? Kommer det mon sammen med en annoncering af Thorsteinsson?

Svar #837
ARMINI ER FORLÆNGET!!!!

Fedt fedt fedt....

Saadan tolkede jeg den ikke foerst, bare at man snakkede om det, men det er faktisk en meget god pointe. Havde der staaet PC sagde det med et smil var den nok helt sikker, og der maa ogsaa som minimum vaere forhandlinger, men det virker rigtigt at ordvalget havde vaeret lidt anderledes hvis der var stoerre usikkerhed. Spoergsmaalet er bare hvorfor man ikke melder det ud hvis den rent faktisk er blevet forlaenget? Kommer det mon sammen med en annoncering af Thorsteinsson?

Den er helt sikker. Det ville være en rookie mistake for en sportschef at begynde at tale med pressen om en forlængelse med en spiller uden først at have lukket aftalen, det er PC alt for dreven til, det eneste der er uafklaret nu er aftalens varighed. Dennis Bjerre har helt sikkert fanget PC i rigtigt godt humør i dag, fordi han har haft en god dag på kontoret med mange lukkede aftaler.

Jeg havde i øvrigt fuldstændig afskrevet Grabara da Bundu slukkede de europæiske drømme, jeg var helt sikker på at Liverpool havde et klart ønske om at se ham prøvet af imod internationale modstandere. Men det er jo rigtigt nok, at der ikke er mange klubber der vil tage en målmand ind midlertidigt som AGF gør. Topklubber i Tyskland og Belgien vil sandsynligvis have en mere permanent løsning på lige netop den position. Samtidig er det nemmere for Grabara, med kort varsel, at beslutte sig for en ny lejeaftale med AGF, end det ville være at takke ja til en klub han ikke kender. Så muligheden for en ny lejeaftaler lige pludselig en lille mulighed!!

Svar #838
Det er interessant, at PC igen fremhæver hensynet til opbygningen af holdet (kontinuitet) i snakken om Stage og Amini. Man skal ikke være helt blind for muligheden af, at der kan være noget forhandlingstaktik overfor nogle interesserede købere, men det er godt at det er den vinkel han har. Amini er stadig på ferie, så jeg tvivler på at de har gået og forhandlet her på det seneste. Men Amini kan selvfølgelig godt have givet en tilkendegivelse af, at han vil acceptere en forlængelse. 

I forhold til Grabara, så læser jeg det sådan at PC har opstillet en frist, før han går videre med andre emner. Han nævner på lørdag, når gruppespillet er ovre, men fristen er jo nok lidt længere. 

Svar #839
Den er helt sikker. Det ville være en rookie mistake for en sportschef at begynde at tale med pressen om en forlængelse med en spiller uden først at have lukket aftalen, det er PC alt for dreven til, det eneste der er uafklaret nu er aftalens varighed.

Men saa er den jo heller ikke forlaenget endnu ;)

Jeg havde i øvrigt fuldstændig afskrevet Grabara da Bundu slukkede de europæiske drømme, jeg var helt sikker på at Liverpool havde et klart ønske om at se ham prøvet af imod internationale modstandere. Men det er jo rigtigt nok, at der ikke er mange klubber der vil tage en målmand ind midlertidigt som AGF gør. Topklubber i Tyskland og Belgien vil sandsynligvis have en mere permanent løsning på lige netop den position. Samtidig er det nemmere for Grabara, med kort varsel, at beslutte sig for en ny lejeaftale med AGF, end det ville være at takke ja til en klub han ikke kender. Så muligheden for en ny lejeaftaler lige pludselig en lille mulighed!!

Jeg har taenkt det samme og nogle europaeiske kampe havde naeppe skadet, men paa den anden side ville den jo ikke realistisk hedde EL-gruppespil eller noget andet, der for alvor ville gavne, saa jeg tror alligevel ikke det havde vaeret nok. Til gengaeld er det en god pointe at vi vil vaere villige til at laane ham uden en frikoebsklausul, som man nok vil kraeve i lidt stoerre klubber (ogsaa en der vil vaere realistisk for klubberne at kunne indfri). Blandt klubber paa samme niveau boer vi vel staa rimelig godt, hvis Grabara har vaeret tilfreds. Han kender forholdene, holdet og der er sikkerhed for spilletid. Jeg troede man havde afskrevet ham helt, og maaske er sandsynligheden heller ikke overvaeldende, men Grabara og hans folk er da ikke helt afvisende, saa doeren staar stadig paa klem indtil paa loerdag (eller maaske til U21-EM er slut.)

Svar #840
Den er helt sikker. Det ville være en rookie mistake for en sportschef at begynde at tale med pressen om en forlængelse med en spiller uden først at have lukket aftalen, det er PC alt for dreven til, det eneste der er uafklaret nu er aftalens varighed.
Hvorfor er det en rookie mistake? Tottenham har også sagt i et halvt år, at de gerne vil forlænge med Eriksen, uden at det dermed er en done deal. PC har ikke noget at tabe ved offentligt at sige, at de gerne vil forlænge. Det kan måske være for at lægge yderligere pres på en ubeslutsom Amini.

Jeg er dog under alle omstændigheder svært glad for PC's udmeldinger. Det er lige præcis vejen til succes at holde fast i stammen af holdet. Og der er ikke længere et økonomisk pres for at sælge for enhver pris.

Svar #841
Det ville være en rookie mistake for en sportschef at begynde at tale med pressen om en forlængelse med en spiller uden først at have lukket aftalen

- Ja, det er en mulighed. Det kunne være rigtig dejligt hvis han vil det, siger Peter Christiansen.

Jeg læser intet i det citat, at en forlængelse er en done deal. Der kan være 3 fortolkninger, som i og for sig kan være lige gode:

1. PC er i forhandlinger med Amini om en forlængelse.
2. PC bruger det taktisk i forhold til evt. interesserede klubber.
3. PC underspiller og der foreligger en aftale, som bare venter på, Amini vender tilbage efter hans Japan ferie.

Jeg vil være godt tilfreds med en forlængelse - som jeg nu stadig ikke rigtig tror på - men jeg vil heller ikke have noget i mod et større millionbeløb. Amini er god, men han laver altså rigtig mange tekniske fejl og jeg ser ham ikke på et niveau, hvor PC ikke kan finde en fuldgod erstatning især fordi, der vil være penge at gøre godt med.

Svar #842
Måske det allervigtigste (og også noget af det sikreste) man kan tolke ud af PC’s citater til Stiften er, at han virker til at have overskud og være i rigtig godt humør. Nærmest afslappet, som om der er styr på alt hvad det er muligt for ham at have styr på. Hvilket vel vil sige alting bortset fra Kamil, hvor han modsat siger meget klart, at vi ikke er favoritter, uden at vi er helt ude af kampen endnu.

Jeg hælder til at tro, at der er en aftale med Thorsteinsson, og at PC er rimelig langt i forløbet med Amini, uden at den er landet endnu.

Svar #843
Det ville være en rookie mistake for en sportschef at begynde at tale med pressen om en forlængelse med en spiller uden først at have lukket aftalen

Jeg læser intet i det citat, at en forlængelse er en done deal. Der kan være 3 fortolkninger, som i og for sig kan være lige gode:

1. PC er i forhandlinger med Amini om en forlængelse.
2. PC bruger det taktisk i forhold til evt. interesserede klubber.
3. PC underspiller og der foreligger en aftale, som bare venter på, Amini vender tilbage efter hans Japan ferie.

Jeg vil være godt tilfreds med en forlængelse - som jeg nu stadig ikke rigtig tror på - men jeg vil heller ikke have noget i mod et større millionbeløb. Amini er god, men han laver altså rigtig mange tekniske fejl og jeg ser ham ikke på et niveau, hvor PC ikke kan finde en fuldgod erstatning især fordi, der vil være penge at gøre godt med.

Det overrasker mig igen og igen hvordan AGF fans hele tiden tror at lykken er at skifte spillere ud med “bedre” spillere. Hvis Amini forsvinder så skal der igen spilles en ny kæde sammen, dettte tager tid, og i den periode vil de nuværende spillere i truppen ikke have særligt gode forudsætninger for at kunne spille op til deres bedste. Når spillerne ikke spiller op til deres bedste, så kan man ikke forvente at komme i top 6 i næste sæson heller.

Holdets største problem er ikke manglende individuel kvalitet men manglende relationer. I sidste vindue blev stort set hele forsvaret udskiftet (3 ud af 5 startere) samt en ny spidsangriber, det er ikke underligt at ringere hold ender højere i tabellen, og hvis Stage, Amini, Ankersen, Sana og/eller Guira forsvinder, så forsvinder der igen en masse relationer som skal bygges op med en ny midtbane konstellation.

Man nu har Amini så heldigvis forlænget, så der begynder at komme noget kontinuitet. ;-) (I hørte det her først)

Svar #844
Jeg håber sgu at Amini forlænger (jeg tvivler på, at der er blæk på papir endnu, men derfor kan man jo godt være grundlæggende enige). Jeg tror også det er muligt. I AGF er han en central figur med ret stor betydning, men helt ærligt: det er jo ikke sådan at han har sat superligaen i brand. Han dominerer ikke stort i alle kampe, han dominerer faktisk kun marginalt i sporadiske kampe. Derfor må han også selv have indset, at til trods for at være nøglespiller i AGF, så står der ikke nogen stor klub med en guldrandet kontrakt i kulissen - et skifte til subtoppen i Belgien eller Holland er vel det meste han realistisk kan håbe på, og spørgsmålet er, om han vil få lige så meget spilletid dér?

At Stage ikke er til salg (læs: der skal fanden flå og fløjte mig klingende mønt på bordet) er ganske enkelt vidunderligt. Tænk at vi nu er der, hvor AGF har råd til IKKE at sælge profiler. Det er sgu fremskridt.

At vi ikke er helt ude af ræset i forhold til Kamil er godt nyt. Jeg tror, som andre, at PC som oftest melder defensivt ud, sådan at han kun sjældent vil skuffe - det må betyde at chancen for at lande ham igen er lidt større end marginal, og det samme gør sig egentlig gældende for Amini og en forlængelse.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #845
Hvis man er enig med Amini om en forlængelse, så bliver det sikkert først offentliggjort når han er tilbage fra ferie. Jeg kan sagtens se en mellemløsning, hvor man forlænger med 1 år og laver en gentlemanaftale om at han kan smutte næste sommer, såfremt der kommer et acceptablet bud. Men det kræver jo nok, at der ikke har været nogle interessante klubber på banen indtil videre, for mon ikke agenten har været på arbejde. Jeg kunne godt forestille mig, at Aminis agent har sonderet markedet de sidste par uger, men hvis der ingen interesse er for et godt skifte, så forlænger han.

Svar #846
Hvis man er enig med Amini om en forlængelse, så bliver det sikkert først offentliggjort når han er tilbage fra ferie. Jeg kan sagtens se en mellemløsning, hvor man forlænger med 1 år og laver en gentlemanaftale om at han kan smutte næste sommer, såfremt der kommer et acceptablet bud. Men det kræver jo nok, at der ikke har været nogle interessante klubber på banen indtil videre, for mon ikke agenten har været på arbejde. Jeg kunne godt forestille mig, at Aminis agent har sonderet markedet de sidste par uger, men hvis der ingen interesse er for et godt skifte, så forlænger han.
Ja, mon ikke han lige overvejer sine muligheder på ferien, men har også svært ved at tro, at bejlerne står i kø. En forlængelse på f.eks. 3 år men med en (realistisk) frikøbsklausul for udenlandske klubber kunne også være en mulighed.

Men jeg er med på vognen om at kontinuitet er det vigtigste lige nu. Stage/Amini begynder at kende hinanden godt og NP/Amini kender hinanden fra Randers. Det kan blive rigtigt vigtigt i en sæson, hvor det i endnu højere grad end tidligere gælder om at komme godt fra land.

Svar #847
Det overrasker mig igen og igen hvordan AGF fans hele tiden tror at lykken er at skifte spillere ud med “bedre” spillere.

Det var da lidt af en stråmand.

Det vil være rart, hvis du læste hele indlægget igen. Når jeg skriver et større millionbeløb, så ligger der implicit, at jeg hellere vil beholde Amini i et år mere og risikere at han forsvinder på en fritransfer end at få et skaldet beløb for ham. En ting er 100% sikker i AGF: ALLE spillere er til salg for den rette pris, det gælder også Amini.

Når det er sagt, så ser jeg ikke Amini være en uundværlig spiller, som flere AGF fans tilsyneladende mener, ej heller er jeg så nervøs for den manglende kontinuitet. AGFs bundniveau er simpelthen markant bedre, omklædningsrummet er super, det gør det alt andet lige noget nemmere at komme som ny spiller end vi tidligere har set i de mange kaosår.

Svar #848
Er jeg den eneste der i forhold til Amini ser en signalværdi i at man netop har købt et ungt australsk talent?
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #849

Er jeg den eneste der i forhold til Amini ser en signalværdi i at man netop har købt et ungt australsk talent?
 Jeg tænkte det samme. Så nej :D 
Men jeg nåede konklusionen, at det enten betød at Amini allerede var planlagt at skulle blive, og at man brugte Amini for at lokke Duncan, og ikke den anden vej rundt. For jeg ved ærligt talt ikke hvorfor Amini skulle tillægge det stor betydning. Men det er ikke usædvanligt at spillere trives bedre med flere landsmænd. Dog især hvor de kulturelle forskelle er større, som med Georgierene, og mindre med Australiere. 

Men hvem ved. Og det skader i hvert fald ikke.

Simple Audio Video Embedder