Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue forår/sommer 2019. (Læst 100893 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue forår/sommer 2019.

Svar #400
Det ville da være fuldstændig tosset at hente en spiller der er dårligere end det man har. Det forstår jeg intet af. Målet må da være at forbedre truppen. AA vil med garanti være tilfreds med at være en del af kamptruppen og kæmpe med en anden om at være førstereserve. Det presser ham til at blive bedre. Det presser ham ikke, at vi henter en backup til backuppen. Der skal være kamp om at være førstereserve - og for den sags skyld også som starter. PM skal også mærke presset, og det gør han ikke ved at hente en spiller der er dårligere end den nuværende reserve. Hvis det er målet med rekruttering, så kan vi lige så godt benytte det vi har i truppen, om det så betyder Bundu, Stage, Riel eller hvem der nu alligevel er dårligere på pladsen end AA.

Jeg synes bestemt ikke Bundu skal bruge tid på at træne angriberposten. Han skal kun koncentrere sig om at den højre fløj, og lægge alle sine kræfter i det arbejde.

Svar #401
I mine øjne skal der - hvis man ikke vil bruge Bundu forrest - hentes en markant mere rutineret angriber end Ammitzbøl - men også en, der er indforstået med ikke at være øverst i angrebshierarkiet. Det kan være en spiller, der nærmer sig sidste salgsdato eller har været målræv i første division, men som ikke prismæssigt og attitudemæssigt koster en bondegård.

Ammitzbøll er god og har potentiale, men han har jo ikke erfaringen til at være en stabil kraft over fx en halvsæson. Havde man en erfaren type (som Rasmus Festersen i OB, der dog stopper karrieren, Finnbogason i VB, Andreas Albers fra Viborg), der er indforstået med rollen og med at der også skal være plads til talentudvikling, var vi kommet langt.

Svar #402
Helt enig. Enhver angriber der hentes ind vil naturligvis være under PMs niveau, da vi selvsagt ikke har penge til at finde en bedre, men derfor skal han jo være mindst lige så god som den nuværende reserve. Der skal jo være kamp om pladserne men med en forståelse for, at der umiddelbart er et førstevalg i PM. De to andre må så kæmpe for bedste dagsform.

Svar #403
Som jeg læser denne tråd, er der to mere eller mindre  underforståede præmisser. 1. Målsætningen er top 6. Da vi ikke har nået top 6 siden 2011, flere sæsoner har fristet tilværelsen som nedrykningskandidat og har været nede 3 gange siden 2006, synes jeg det er rimeligt at sætte spørgsmålstegn ved den præmis. Målet er for mig at se at holde os fri af nedtylningsfaren. Om vi bliver 5 eller 8 er ligegyldigt.  Som målsætning nr. 2 at vi af og til viser seværdigt spil. Præmis nr 2 er for de fleste at vi sælger 3 til 5 af de bærende kræfter. Men i så fald er præmis nr 1 stendød. Det vil koste kassen at finde en fuldgod erstatning for Amini i topform. Så jeg håber virkelig at EL er så tillokkende at han forlænger. Ankersen og Stage bliver heller ikke let at erstatte. Alt i alt er mit håb et stille vindue, hvor vi finder et par erstatninger for Riel og Guira

55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #404
I mine øjne skal der - hvis man ikke vil bruge Bundu forrest - hentes en markant mere rutineret angriber end Ammitzbøl - men også en, der er indforstået med ikke at være øverst i angrebshierarkiet. Det kan være en spiller, der nærmer sig sidste salgsdato eller har været målræv i første division, men som ikke prismæssigt og attitudemæssigt koster en bondegård.
@fsc‍ 
Han hedder Finbogasson, og er snart rykket ud med Vejle, og så er han lige klar til at blive hentet :D 
Det er præcis sådan en type jeg efterspørger, så jeg er helt enig.

Svar #405
I mine
@fsc
Han hedder Finbogasson, og er snart rykket ud med Vejle, og så er han lige klar til at blive hentet :D
øjne skal der - hvis man ikke vil bruge Bundu forrest - hentes en markant mere rutineret angriber end Ammitzbøl - men også en, der er indforstået med ikke at være øverst i angrebshierarkiet. Det kan være en spiller, der nærmer sig sidste salgsdato eller har været målræv i første division, men som ikke prismæssigt og attitudemæssigt koster en bondegård.[/font][/size][/color]
@fsc
Vejle er vel ikke favorit til nedrykning?

Svar #407
Finnbogason står faktisk i mit indlæg ;-)
@fsc
Jep, du har sikkert også set mig nævne ham flere gange. Jeg synes han er oplagt. Vi er helt enige.   EDIT: Overså det ganske enkelt.
Før Jesper Hansen mistede sin bror synes jeg også at han var oplagt at hente i FCM, såfremt de ville have en ny målmand. Nu er jeg ikke sikker på hans status.

Jeg har som beskrevet 3 pladser jeg gerne så os få på plads hurtigt, og med disse 3 forslag.
Målmandsposten: Forlængelse med Grabara eller hente Jesper Hansen.
Midterforsvar: forlænge med Juelsgård + hente AJA i Vendsyssel.
Angreb: Finbogasson / anden som ham.

Svar #408

Vejle skal sandsynligvis møde Viborg om en superliga-placering (hvis de klarer Hobro i weekenden på et udsolgt Vejle Stadion). Den kamp er meget meget lige -- og de fleste play off kampe er jo vundet af 1, divisions holdene.

Svar #409

Vejle skal sandsynligvis møde Viborg om en superliga-placering (hvis de klarer Hobro i weekenden på et udsolgt Vejle Stadion). Den kamp er meget meget lige -- og de fleste play off kampe er jo vundet af 1, divisions holdene.
Vejle mangler vigtige mand i den afgørende kamp imod Hobro pga. karantæner, men får dem tilbage til kampene imod nummer 2 i 1.division. Så altså jeg ved ikke om Hobro kan vinde 2-1 eller 2-0 evt. efter 1-0 og forlænget, men Kirkevold skal man i hvert fald aldrig afskrive... 

Men går de videre og skal møde Viborg, og får deres spillere tilbage fra karantæne, så har jeg svært ved at se det Viborg-hold slå Vejle ud. Hvis SIF snubler, og kun bliver 2'er til gengæld, så kan jeg sagtens. Ronnie Schwartz har scoret over 20 mål, og lavede også 2 i går imod netop Viborg i 2-2 kampen. 

Det bliver sgu spændende. Men nej de er ikke favorit til nedrykning. Jeg har bare en fidus til Hobro og Kirkevold under PS, som vi også har set her i foråret, faktisk er svære at slå. Men med en 1-0 i bagagen for Vejle, så bliver det sgu svært.

Svar #410
Det ville da være fuldstændig tosset at hente en spiller der er dårligere end det man har. Det forstår jeg intet af. Målet må da være at forbedre truppen. AA vil med garanti være tilfreds med at være en del af kamptruppen og kæmpe med en anden om at være førstereserve. Det presser ham til at blive bedre. Det presser ham ikke, at vi henter en backup til backuppen. Der skal være kamp om at være førstereserve - og for den sags skyld også som starter. PM skal også mærke presset, og det gør han ikke ved at hente en spiller der er dårligere end den nuværende reserve. Hvis det er målet med rekruttering, så kan vi lige så godt benytte det vi har i truppen, om det så betyder Bundu, Stage, Riel eller hvem der nu alligevel er dårligere på pladsen end AA.

Jeg tror at alle er interesseret i at vi henter de bedst mulige spillere. Spørgsmålet er nok nærmere, hvor mange penge der skal bruges på en ekstra angriber. En forholdsvis billig løsning, som samtidig sikrer en god sund konkurrence vil jo være at hente endnu et lovende angribertalent. Det væsentlige for mig er egentlig bare, at ansvaret om at score mål ikke pludselig hænger alene på Ammitzbølls skuldre. Har vi PM og to lovende boblere i truppen, så behøver vi for min skyld ikke at investere mere på den plads. Men hvis PC prioriterer at købe en spiller mere på PMs niveau, så er det da også en beslutning jeg accepterer.

Under alle omstændigheder handler det om at kunne sammensætte den stærkest mulige start-11er til hver enkelt kamp, uanset hvor vi bliver ramt af skader.

Svar #411
Jeg tror at alle er interesseret i at vi henter de bedst mulige spillere. Spørgsmålet er nok nærmere, hvor mange penge der skal bruges på en ekstra angriber.
 Altså nu gik diskussionen jo faktisk herinde på, at der var en bruger/måske flere som frygtede for Ammitzbøls udvikling, og direkte skrev at de ikke ønskede en angriber ind som var bedre.

Svar #412
Jeg tror at alle er interesseret i at vi henter de bedst mulige spillere. Spørgsmålet er nok nærmere, hvor mange penge der skal bruges på en ekstra angriber.
  Altså nu gik diskussionen jo faktisk herinde på, at der var en bruger/måske flere som frygtede for Ammitzbøls udvikling, og direkte skrev at de ikke ønskede en angriber ind som var bedre.
Jeg ønsker i hvert fald ikke endnu en type som PM og AA (som jo minder meget om hinanden). Så skal der hentes en ekstra spiller til angrebet, synes jeg det skal være en som kan noget andet og kan bruges sammen med en af de to eller evt. på fløjen. At have tre identiske typer kan jeg ikke rigtigt se meningen med når man samtidig tænker på vores økonomi.

Svar #413
Jeg ønsker i hvert fald ikke endnu en type som PM og AA (som jo minder meget om hinanden). Så skal der hentes en ekstra spiller til angrebet, synes jeg det skal være en som kan noget andet og kan bruges sammen med en af de to eller evt. på fløjen. At have tre identiske typer kan jeg ikke rigtigt se meningen med når man samtidig tænker på vores økonomi.
@Holmertz
Well... Hvis PM er skadet, så er det vel netop godt at kunne spille på samme måde som vi gør med ham med en ny 2.angriber.

Hvorfor skal man kunne spille anderledes når PM er ude?
Altså jeg forstår godt argumentet for at det i princippet er godt at kunne spille på flere måder. Men jeg synes vi har et rigtig godt koncept lige nu, og min bekymring går på hvad der sker hvis PM er ude i 10+ kampe. Der frygter jeg at vi netop ikke kan spille på samme måde, altså en ulempe, ikke fordel.

Svar #414
Jeg vil også sige, at på angrebspositionen må det væsentlige være at finde en, der minder om PM som type, især med styrken i at være på rette sted til rette tid.
Vi har hele tiden evnet at skabe chancer, også før PM kom til. Problemet har været at have en fuldblodsafslutter stående på rette sted.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #415
En spiller som Ronnie Schwarz ville jo være fin, men mon ikke han bliver i Skinkeborg, især hvis de rykker op. Kan man finde en som ham, der er faldet lidt i glemslen og som vil være villig til kæmpe for sine chancer vil det være idéelt. Jeg kan dog ikke lige slynge nogle navne.

Svar #416
En spiller som Ronnie Schwarz ville jo være fin, men mon ikke han bliver i Skinkeborg, især hvis de rykker op. Kan man finde en som ham, der er faldet lidt i glemslen og som vil være villig til kæmpe for sine chancer vil det være idéelt. Jeg kan dog ikke lige slynge nogle navne.

Ronnie Schwartz er lige præcis en type, jeg ikke vil pege på. Måske som spiller, men ikke som person. Han vil ikke være bedre end Riel til at gå i udkanten af truppen og vente på sin chance.

Svar #417

Ronnie Schwartz er lige præcis en type, jeg ikke vil pege på. Måske som spiller, men ikke som person. Han vil ikke være bedre end Riel til at gå i udkanten af truppen og vente på sin chance.

Det var også spillertypen og ikke selve Ronnie Schwartz jeg tænkte på. En der er faldet lidt væk fra rampelyset men som er garant for mål hvis chancen opstår.

Svar #418
 @Holmertz
Well... Hvis PM er skadet, så er det vel netop godt at kunne spille på samme måde som vi gør med ham med en ny 2.angriber.

Hvorfor skal man kunne spille anderledes når PM er ude?
Altså jeg forstår godt argumentet for at det i princippet er godt at kunne spille på flere måder. Men jeg synes vi har et rigtig godt koncept lige nu, og min bekymring går på hvad der sker hvis PM er ude i 10+ kampe. Der frygter jeg at vi netop ikke kan spille på samme måde, altså en ulempe, ikke fordel.
 Men vi kan jo netop spille på samme måde med AA? Vi har jo heller ikke tre backups på vores backs. Der har vi en etableret spiller, et talent + andre der til nød kan spille pladsen. Den samme tilgang giver mening i angrebet.

Vi har ikke økonomien til to fuldgode startere på alle pladser. Og som det har været diskuteret i anden sammenhæng ville truppen blive enorm når der også skal være plads til talenter.

Vi bliver ramt på alle de pladser hvor der kun er en starter (dvs. alle andre pladser end centerforsvar og -midt) i tilfælde af skader, da vi ikke har økonomien til fuldgode backups.

Svar #419
 Men vi kan jo netop spille på samme måde med AA? Vi har jo heller ikke tre backups på vores backs. Der har vi en etableret spiller, et talent + andre der til nød kan spille pladsen. Den samme tilgang giver mening i angrebet.

Vi har ikke økonomien til to fuldgode startere på alle pladser. Og som det har været diskuteret i anden sammenhæng ville truppen blive enorm når der også skal være plads til talenter.

Vi bliver ramt på alle de pladser hvor der kun er en starter (dvs. alle andre pladser end centerforsvar og -midt) i tilfælde af skader, da vi ikke har økonomien til fuldgode backups.
@Holmertz‍ 
Der er nu altså en grund til at man traditionelt har flere angribere end højre backs... Det er katastrofalt hvis man ingen angriber har. PT er vores højre back skadet, men både Ankersen, Hausner og Anbo har spillet den med succes siden da. Det kan man ikke bare med angriberposten hvilket vores efterårs forsøg med Stage og Bundu deroppe også viser. Man kan også spille lidt anderledes forsvarsspil for at gardere sig. Men uden angriber er det svært lige at spille "lidt anderledes" og så bare score mål alligevel.

Jeg synes ikke det kan sammenlignes. 
Hvis AGF spiller sæsonen med PM+Ammitzbøl som eneste angribere, så er vi den Superliga-klub med færrest angribere som jeg lige kan vurdere (ret mig hvis jeg tager fejl) Det kan jeg ikke forstå man overhovedet kan få sig selv til at foreslå efter at AGF minimum 1 gang netop er rykket ud fordi man lod en angriber gå, og en anden+reserven så blev langtidsskadet (Nando fik lov at smutte, og Dioh+Graulund blev skadet). 

Og her har man ikke engang ligeså etablerede angribere som Gralulund/Dioh som reserve da beslutningen blev truffet. Jeg vil på det allerkraftigste advare imod det igen, ligesom jeg gjorde det i efteråret, hvor jeg godt kunne forstå salget af Junker, men kritiserede at man solgte ham og lod Pusic gå samtidig, og lod beslutningen om at hente Pusic-erstatningen til vinter være kategoriseret som et sats om top 6, og ikke et sats om nedrykning. 

Svar #420
Hvis AGF spiller sæsonen med PM+Ammitzbøl som eneste angribere, så er vi den Superliga-klub med færrest angribere som jeg lige kan vurdere
Det er lidt en fortolkning, hvor mange angribere, vi har. Eftersom vi i øjeblikket spiller noget, der mest af alt minder om en 4-3-3, så spiller vi på sin vis med 3 angribere, men kun en "striker". Men udover PM og AA (og Riel og Mmaee) kan man også sige, at vi har Bundu, Sana, Lunding, Ankersen, Kaastrup og Toutouh som kan spille falske niere, offensive wingers og lignende. De fleste af dem vil også kunne operere som den ene part af en angrebsduo i en 4-4-2. Jeg synes også vi skal have en ekstra angriber som erstatning for Riel og Mmaee, men jeg ville gå efter en talentfuld spiller, som kan noget andet end PM og AA, sådan at der var andre veje ind på holdet, end at slå to lignende spillere af. Måske en goalgetter-type, der kunne supplere Sana på toppen i nogle kampe.

Generelt tror jeg ikke særlig meget på indkøb af rutinerede spillere til bredden. Rutinerede spillere skal man forsøge at hente til startopstillingen. En Schwartz eller Finnbogasson eller hvad der ellers er nævnt ville bare visne på bænken.

Svar #421
Visne ligesom Juelsgård, der er 3.valg i midterforsvaret, og af mange blev ønsket kasseret tidligere? :-)

hvis PM er skadet i 10+ kampe, så er jeg pænt sikker på at det er penge givet super godt ud at have en god rutineret erstatning...

Svar #422
Det er en svær diskussion. 2 angribere virker på papiret nok, når det ene af dem er et fremadstormende talent og vi i forvejen kun spiller med 1 ad gangen.

Men som en anden nævner, vil 2 angribere være det absolut mindste en Superliga-klub kan præstere.

Kan svaret hedde Martin Koch Helsted?

Stor og stærk spiller. 29 år (30 til sommer). Har aldrig spillet Superliga. Men har scoret godt med mål i 1. division for HB Køge. 16 i denne sæson, 17 i sidste.

Stik ham en kontrakt på halvandet år med option på yderligere ét år. Så kan vi til sommer se, om hans kontrakt skal opløses med et halvt år igen.

Svar #423
Visne ligesom Juelsgård, der er 3.valg i midterforsvaret, og af mange blev ønsket kasseret tidligere? :-)
Juelsgaard blev hentet til at være førstevalg til venstre back. Han er hentet til at være profil. Det gik så ikke rigtigt som håbet, og det gør det ofte ikke, når man henter spillere, man tror skal i start-11. Men den eneste rigtige indkøbspolitik er efter min mening at gå benhårdt efter folk, som man tror på kan være i startopstillingen nu eller på sigt. Når man så har 20 af den slags spillere, så er de af gode grunde ikke alle i idealopstillingen, men så har man en sund konkurrence. Og spørger man Juelsgaard, så er han ikke i klubben for at være tredjevalg i midterforsvaret. Det kan jeg endda huske, at han har sagt i et interview i foråret.

Svar #424
hvis PM er skadet i 10+ kampe, så er jeg pænt sikker på at det er penge givet super godt ud at have en god rutineret erstatning...
Så er min profeti, at det alligevel ikke bliver "Finnbogason eller Schwartz", der starter inde, men nogle af de andre angribere (Sana, Bundu, Lunding, Kaastrup, Toutouh) spillet lidt ude af position via en mindre ændring af systemet.

Svar #425
Ja altså problemet med vores reserver har i noget tid været, at de ikke var gode nok til, at hvis de som Mmaee ikke var "vores egne", at de skulle spille frem for vores unge "egne". 

Men da Graulund har Aron og Søren Larsen etc etc omkring sig, og Mate kommer til, og Graulund stopper er der da ikke nogen der skriger om at vi har for mange angribere. 

Og altså vi havde også Skhirtladze, Devdariani som var vores egne, og vi havde også Osama, Berg etc etc som var de andre "angriber-typer". Men reelt til start 11 havde vi 3-4 gode spillere til 2 pladser, og så både talenter/unge/egne og fyld. Vi skal kun spille med 1 angriber, så der er selvfølgelig ikke brug for ligeså mange. Det er klart. Men mindre kan også gøre det. 

Jeg synes PM+en ung angriber er for lidt, selv til en enkelt angriberplads ganske enkelt pga faren for skader/karantæner. 
Vi skal i min optik have en angriber som erstatter Mmaee og Riel. Og det hører jeg kun enkelte sige at vi ikke skal. Og hvis din profeti går op, så er ham der er hentet ikke god nok, eller skadet.

David Nielsen i Lyngby havde følgende angribere i sin sidste tid i Lyngby: Kim Ojo, Maryon George og Jeppe Kjær. Så altså mon ikke han gerne vil have 3 angribere her også. lige nu har vi 4, så ved ikke hvorfor vi overhovedet skal diskutere det. 

Vi har for dælan 4, og jeg vil gerne have 3, og nogle ønsker at vi skal have 2 :D 
Jeg tror selvfølgelig at vi ender på 3. Men spørgsmålet er om AA bare erstatter "på papiret", og vi skal vente til Riel er ude, førend der kommer en ny. Aner det ikke. Jeg giver op.  Haha :D Jeg er forvirret og træt.

Jeg tror ikke at DN og PC ønsker den smalleste trup angriber-mæssigt i Superligaen. Men jeg skal ikke kunne udelukke det

Svar #426
Vi har for dælan 4, og jeg vil gerne have 3, og nogle ønsker at vi skal have 2  :D
Hvis det er mig du mener der kun vil have to, så er det faktisk ikke korrekt. Jeg vil bare ikke have tre ens spillere. Du nævner selv dem DN havde i Lyngby. Der var to store skur og så en lille hurtigløber der også kunne bruges på fløjen. Og den kombi køber jeg gerne - man kan endda sige at vi allerede har den med Bundu der også kan tage pladsen i front til nød.

Svar #427
I mine
@fsc
øjne skal der - hvis man ikke vil bruge Bundu forrest - hentes en markant mere rutineret angriber end Ammitzbøl - men også en, der er indforstået med ikke at være øverst i angrebshierarkiet. Det kan være en spiller, der nærmer sig sidste salgsdato eller har været målræv i første division, men som ikke prismæssigt og attitudemæssigt koster en bondegård.[/font][/size][/color]
@fsc
Saa napper vi Kirkevold i stedet ;)

Svar #428
Saa napper vi Kirkevold i stedet  ;)
 Han ville være bedre end Finbogasson, men have den udfordring, at han måske ikke ville være tilfreds med at være rotationsspiller med PM. Jeg tror dog AA ville have nemt ved at acceptere at han skulle stå bag køen lidt endnu, og det er bl.a. derfor det er vigtigt at ham der kommer ind er god nok. Han skal nemlig være så god, at AA og de andre forstår hvorfor de ikke selv spiller, og så de ikke tvivler på egen udvikling. Ja faktisk kan AA jo komme til at lære en del af en 3. angriber, som han ikke lærer af Riel/Mmaee lige nu. 

Det kan også være et ungt endnu større talent som Grabara på mål vs Whalley, men det tvivler jeg på. 
Vi så jo i øvrigt også TK være god på mål sidste efterår. Alligevel henter man Grabara, endda på leje. Er der nogen herinde der ikke synes vi skulle have gjort det? Tvivler. 

Havde Grabara været marginalt bedre end Whalley, så ville det ikke give mening at fjerne TK som 2.keeper, og heller ikke bremse Whalleys udvikling (uden at den jo stoppes). Han er endda på leje!!! Men det giver fuldt ud mening.

Ligesom det ville give mening at leje Timothy Whea eksempelvis i PSG eller hvor han ejes lige nu, efter han gjorde det ok i Celtic, men skal videre. 

Svar #429
Det kan også være et ungt endnu større talent som Grabara på mål vs Whalley, men det tvivler jeg på. 
Vi så jo i øvrigt også TK være god på mål sidste efterår. Alligevel henter man Grabara, endda på leje. Er der nogen herinde der ikke synes vi skulle have gjort det? Tvivler. 

Havde Grabara været marginalt bedre end Whalley, så ville det ikke give mening at fjerne TK som 2.keeper, og heller ikke bremse Whalleys udvikling (uden at den jo stoppes). Han er endda på leje!!! Men det giver fuldt ud mening.
Forskellen er jo, at vi i efteråret ikke havde en målmand på superliga-niveau - eller i hvert fald en af de dårligste. Derfor var det oplagt at opgradere også selvom det var på leje. Noget skulle der i hvert fald ske og jeg tror ikke man ser hverken Whalley eller TK som startere på hverken kort eller mellemlang sigt.

I angrebet har vi jo en af de bedre/bedste angribere i superligaen, samt en backup der allerede nu ligner en kompetent superliga-angriber. Så det er ikke fordi vi har et gabende hul der pine død skal lukkes.

"Problemet" er som jeg ser det, at AA holder et overraskende højt niveau indtil videre. Havde han lignet en spiller der skulle bruge 2-3 sæsoner før han var en brugbar angriber var jeg helt enig i, at der skulle en forstærkning til - og gerne en af samme type som PM. Men jeg tror simpelthen ikke at en Finnbogason eller Kirkevold (med alle sine skadeproblemer) er en bedre spiller end AA pt., så det virker underligt at bruge en god slat penge på dem.

Det jeg derimod gerne så var en hurtig angriber/fløj type som kunne supplere begge steder og var god på omstillinger. Den type mangler vi lidt i truppen pt. (det burde vel være Riel men han er åbenbart ikke god nok), og kunne være rigtig god enten som 2. angriber, når der skal jagtes mål, eller som eneangriber, hvis der skal spilles på omstillinger sidst i en kamp hvor vi er foran.

Svar #430
I angrebet har vi jo en af de bedre/bedste angribere i superligaen, samt en backup der allerede nu ligner en kompetent superliga-angriber. Så det er ikke fordi vi har et gabende hul der pine død skal lukkes
@Holmertz

Jeg synes det er helt "fjollet" (af mangel på bedre ord) at kalde Alexander Ammitzbøl for en kompetent superliga-angriber, også selvom du skriver "ligner" foran :D
Jeg synes det er derfor, at man ikke kan komme udenom, at det ville være et komplet oversats at satse alt på, at han er det.
Jeg synes han ligner en der kan udvikle sig til en kompetent angriber, hvilket gør at jeg synes at to regulere angribere plus ham er nok, og kun fordi vi normalvist spiller med 1 angriber.

Hvis vi er ude og skrive "kompetent superliga-angriber", så er det vel fair at sammenligne med ligaens andre angribere. Og der har jeg svært ved at se at han skulle være bedre end så mange andre. 2.angribere.
Jeg tager givetvis fejl, men for mig er han en oplagt 3.angriber. Ung, talentfuld, og igang med god udvikling.
Og ligesom Whalley og/eller TK helt sikkert ville have gennemgået en rigtig god udvikling hvis vi ikke havde hentet Grabara, og vi kunne have "nydt godt af" det nu, så er jeg super glad for, at man hentede en spiller som var god nok til at bære AGF i top 6 lige nu, og ikke først på den anden side af et udviklingsforløb.

På samme måde har jeg det med AA. Han er fremtidens mand. Men jeg tvivler på, at han er god nok til at bære AGF i top 6, såfremt PM sidder ude i 10+ kampe. Og da han er 30 snart, så vil jeg kalde det et kæmpe sats.

Men nu er den snak vist også kørt godt igennem. Vi er jo egentlig bare lidt uenige om, hvorvidt man skal sikre sig imod en PM-skade eller ej. Prisen er, at AA måske bliver sat lidt tilbage i udvikling, men belønningen er potentielt, at vi ikke skal gennemgå endnu et forsømt efterår. Og den pris synes jeg skal betales forud. Kald det en forsikring. De er aldrig sjove. Men man skal ikke spille for penge man ikke kan tåle at tabe.

Svar #431
Hvis - HVIS - Amini skal sælges til sommer, så har Mads Albæk kontraktudløb i Kaiserslautern. Husker ham som en boldstræk og energisk boks-til-boks spiller.

Der har måske været mange skader over årene, men kunne være et godt bud.

Svar #432
Tidligere AGF-bomber er færdig i Werder

Her er løsningen :D 
Aron skal have gang i karrieren igen, og stopper i Werder Bremen til sommer! Vi satser ikke alt på at han er skadesfri da vi har PM, og selv ved skader har vi Ammitzbøl til at supplere. 

Sæt igang PC :D 
Gerne til tonerne af Footloose i en video der kan gå viral :D

Svar #433
Hvis Aron kan leve med en løn der retfærdiggør at han ikke er førstevalg, så er han oplagt. Netop en af de spillere der er gledet ud i glemslen, men som vi ved kan score mål. Han vil givetvis også have noget international erfaring han kan videregive til AA. Jeg tror ikke han kommer til at svømme i tilbud, så det kam sagtens være at en superligakontrakt pludselig er interessant. Med hans skadeshistorik er der nok ikke mange der vil tilbyde ham en tjans som førsteangriber, så en plads her hvor han skal kæmpe med AA om at være førstereserve kan være en god løsning for alle parter. Jeg smider gerne Riel og Mmaaes lønkroner efter ham.

Svar #434
[quote author=Stig AKA Frank Heskjær link=msg=2738 date=Jeg synes det er helt "fjollet" (af mangel på bedre ord) at kalde Alexander Ammitzbøl for en kompetent superliga-angriber, også selvom du skriver "ligner" foran :D
[/quote]
Jeg er enig, Ammitzbøll er lige nu et sted mellem at blive en Marcus Solberg, eller en Aron Johansson, det er ikke til at sige hvor han ender i øjeblikket, så han er nød til at have en hel masse konkurrence, og være i stand til blive tilvalgt alligevel, for at kunne spille angriber i AGF.

Jeg håber dog ikke som du skriver i en tidligere post, at han kan acceptere dette, hvis han kan acceptere at være 3. Valg så skal han ikke være i AGF, det er det problem vi har med Riel og Maee, de har det fint med at være reduceret til periferi spillere, så kommer man aldrig nogen vejene som angriber.

Jeg tror PC leder efter en mere “polyvalent” angriber der vil kunne spille alle 3 pladser i front, frem for Aron Johansson, der (som jeg husker det) ikke kunne spille på kanten. Men det kan da godt være at Aron ville være så interesseret i at komme “hjem” at han giver et tilbud som PC ikke kan sige nej til.

Svar #435
Riel og Mmaae

Begge har fået besked på at de ikke indgår i planerne for næste sæson.
Ikke den store overraskelse i det, men alligevel lidt underligt at de ikke træner med førsteholdet.
Mmaae træner med U19 og Riel har fået fri til at finde en anden klub
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #437
Riel og Mmaae

Ikke den store overraskelse i det, men alligevel lidt underligt at de ikke træner med førsteholdet.
Hvis de hårde ord i artiklen holder, så er det vel en fornuftig beslutning fra klubbens side. Det mindste klubben må forvente når den betaler løn, er en professionel indstilling hos spillerne.
Fra artiklen
Alt andet end selvlysende

Ifølge Århus Stiftstidendes oplysninger har de to spillere ikke ligefrem lyst op på træningsbanen i foråret, og den slappe attitude har altså fået den sportslige ledelse til at reagere. Farvel og tak.

Svar #438
http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/medie-svenske-og-russiske-klubber-lurer-pa-agf-stjerne
Sana ifølge svensk presse på blokken hos flere klubber
Hvis Russerne vil betale noget der ligner de 15 mio. der tidligere har været fremme, så er det vist en nobrainer for PC ;)  Der er et år tilbage af kontrakten og dermed synger vi på sidste vers i forhold til at få lidt midler for ham. Jeg tvivler nu på så stort et beløb men mindre kan også gøre det - jeg tvivler på de svenske klubber kan konkurrere med en Russisk men man skal aldrig sige aldrig men så er beløbet formentlig noget mindre.

Sana kan nogle ekstraordinæere ting men ligner en der pt. ikke rigtig passer ind i det koncept DN ønsker at spille - derfor kan midlerne bruges bedre på andre kræfter.

Svar #439
Riel og Mmaae

Hvis de hårde ord i artiklen holder, så er det vel en fornuftig beslutning fra klubbens side. Det mindste klubben må forvente når den betaler løn, er en professionel indstilling hos spillerne.
Fra artiklen
Alt andet end selvlysende

Ifølge Århus Stiftstidendes oplysninger har de to spillere ikke ligefrem lyst op på træningsbanen i foråret, og den slappe attitude har altså fået den sportslige ledelse til at reagere. Farvel og tak.

Man kan være ligeglad med hvor ugidelig og doven Ryan Maee er, det er Standard Lieges hovedpine, men med mindre PC har planer om at udbetale det meste af Andre Riels løn for den resterende del af kontraktperioden, når han bliver strittet ud til sommer, så er det vel vigtigt at en anden klub kan se et lys i at skrive kontrakt med ham, det hjælper den udtalelse ikke på (men det er nok DN der ikke gad at se på de to kegler længere):

De er her i foråret blevet overhalet af andre spillere og har været langt fra spilletid. Sådan er det i fodbold. Det er de bedste spillere, der bliver peget på, andre bliver valgt fra.

Svar #440
Originalhistorien om Sana: AVSLÖJAR: Allsvenska storklubbar i kontakt med förre MFF-stjärnan -FotbollDirekt
I den står der ikke noget om 15 mio. Ved ikke hvor det kommer fra. Men vi skal selvfølgelig også sælge en del under det, når nu DN ser ud til ikke at ville bruge en tier. Skulle Sana blive solgt så håber jeg (fandme) bare at PC ikke glemmer de mål og assits han har leveret i denne sæson. Der skal en erstatning til.

Svar #441
Tidligere AGF-bomber er færdig i Werder

Her er løsningen :D
Aron skal have gang i karrieren igen, og stopper i Werder Bremen til sommer! Vi satser ikke alt på at han er skadesfri da vi har PM, og selv ved skader har vi Ammitzbøl til at supplere.

Tja, Aron har vist snart haft alle andre skader end hovedskader, så det vil da være oplagt for ham at prøve det... 

Jeg synes det er svært at vurdere, om han har mere eller reelt er fodboldinvalid. Det er vel det første man skal tage stilling til. Er der omvendt tegn på, at han er på vej tilbage, så bliver han sikkert for dyr. Eneste mulighed er nok, at ingen andre udenlandske klubber vil røre ved ham.

Svar #442
Dilemmaerne omkring angriberen: Hvem kan vi finde, der dels kan acceptere at ende som tredjevalg - og dels kan fungere som førstevalg i en situation, hvor de andre angribere er ude? Det sunde og “organiske” svar havde været Gustav Mogensen, men det er jo lige meget nu.

Martin Koch Helsted i Køge eller Casper Johansen i Middelfart kunne også passe på profilen. Johansen har U-landskampe, men har aldrig rigtig forsøgt sig på højeste danske niveau. Begge er tæt på 30. Sandsynligheden for at de ikke har liganiveau og ikke har tid til at få det er måske nok for stor. Aron har ikke spillet i flere år. Han skal godt nok være billig at hente, før vi skal forfølge den beskedne chance for, at han kan komme tilbage på topplan.

Interesse for Sana fra flere svenske topklubber og en russisk top 10-klub er et drømmescenarie for PC. Lad budkrigen starte.

Svar #443
Martin Koch Helsted i Køge eller Casper Johansen i Middelfart kunne også passe på profilen. Johansen har U-landskampe, men har aldrig rigtig forsøgt sig på højeste danske niveau. Begge er tæt på 30. Sandsynligheden for at de ikke har liganiveau og ikke har tid til at få det er måske nok for stor.
Ja, man kan sige at vi har prøvet det uden succes, med Jeppe Kjær og Andre Riel, som begge scorede godt i 1. division, men også var sidst i 20'erne da vi hentede dem. Der virkede så også til at være nogle mentale årsager til at lige de to ikke kunne slå igennem her, så man skal selvfølgelig passe på med at generalisere ud fra to eksempler. Både Kjær og Riel (i få kampe) gjorde det jo også fint for Lyngby og Helsingør i superligaen.

Jeg er ikke imod at vi finder en spiller fra en af de lavere rækker, men det vil være at foretrække at finde en der er yngre, som stadig har udviklingspotentiale. Man kan så bare sige, at det vel også er det vi gerne vil gøre med vores akademiplaner. Trække unge talenter til og selv udvikle på dem. Det har så bare en længere tidshorisont. Men en gang imellem kan der jo godt dukke en usleben diamant op, som pludselig udvikler sig meget efter ungdomstiden. Man kan vel sige at Stage delvis er et eksempel på det, selvom han selvfølgelig stadig var ret ung, da vi hentede ham tilbage fra Brabrand. Et ældre eksempel var multitalentet Jan Lauridsen, som først kom til AGF fra Viby som 23-årig (endda efter at have været professionel håndboldspiller i Spanien forinden), men ret hurtigt kæmpede sig ind på et ellers stærkt AGF-hold, der vandt DM i 1986. Han nåede endda at få en enkelt landskamp (plus nogle håndboldlandskampe).

Svar #444
Martin Koch Helsted i Køge eller Casper Johansen i Middelfart kunne også passe på profilen.
Udover Riel og Kjær har vi også forsøgt med Rasmus Katholm og Emil Nielsen. Måske er den slags bare ikke for en klub som AGF. I hvert fald har jeg meget svært ved at tro på, at David Nielsen i den situation, hvor PM er skadet og Ammitzbøl ikke leverer, så giver spilletid til Martin Koch Helsted, når det også er en mulighed at justere lidt i systemet og bruge spillere som Bundu, Toutouh og Sana. Nej hellere lede efter en ung spiller, der kan give flere taktiske muligheder (hurtig og direkte) og måske også byde sig til som partner i tomandsangreb med enten PM eller AA. Det giver langt større mulighed for succes.

Svar #445
Martin Koch Helsted i Køge eller Casper Johansen i Middelfart kunne også passe på profilen.
Udover Riel og Kjær har vi også forsøgt med Rasmus Katholm og Emil Nielsen. Måske er den slags bare ikke for en klub som AGF. I hvert fald har jeg meget svært ved at tro på, at David Nielsen i den situation, hvor PM er skadet og Ammitzbøl ikke leverer, så giver spilletid til Martin Koch Helsted, når det også er en mulighed at justere lidt i systemet og bruge spillere som Bundu, Toutouh og Sana. Nej hellere lede efter en ung spiller, der kan give flere taktiske muligheder (hurtig og direkte) og måske også byde sig til som partner i tomandsangreb med enten PM eller AA. Det giver langt større mulighed for succes.
Helt klart - hvis vi skal hente spillere til bredden skal de have udviklingspotentiale til at erobre en startplads (måske med undtagelse af en tredjemålmand). Vi skal også tænke på at vi gerne skal sælge nogle spillere. De behøver ikke allesammen være 20 år, men hvis de nærmer sig 30 og ikke er hentet til startopstillingen risikerer vi aldrig at få noget ud af dem. Vi må kunne kigge efter en ung spiller i divisionerne, eller en der står på spring til et gennembrud, eller måske en udlænding vi forventer skal have en indkøringsperiode men kan agere backup. Det kunne være en spiller som Bundu i sin tid - men ideelt set en der kan spille lidt flere pladser end bare enlig spids og så er det man ender ved om vi ikke også bare kan bruge den Bundu vi har... Der kan dog under alle omstændigheder komme lidt udskiftning på den forreste del af banen til sommer og hvis fx Sana sælges kunne man godt kigge efter noget “eksotisk med x-faktor.” Gerne en ung spiller.

Jeg har ikke set helt vildt meget til ham og er i tvivl om hans niveau, men jeg tænkte på om ikke fx ham Kamara Randers henter i Vendsyssel kunne være et eksempel på en spiller man kunne bruge - midt i 20’erne (ideelt et par år yngre), måske ikke ideel som eneangriber, men kan vist også bruges på en fløj.

Svar #446
Jeg håber dog ikke som du skriver i en tidligere post, at han kan acceptere dette, hvis han kan acceptere at være 3. Valg så skal han ikke være i AGF, det er det problem vi har med Riel og Maee, de har det fint med at være reduceret til periferi spillere, så kommer man aldrig nogen vejene som angriber.
@T-Knogle
Uden lige at vide præcis hvornår/hvor jeg fik skrevet hvad, så mener jeg jo selvfølgelig at han ikke skal være i AGF hvis han IKKE kan acceptere netop den konkurence som vi begge er enige i at han skal have. Altså sagt på den måde, at hvis han kun gider AGF hvis han skal være 2.angriber allerede, og uden at få konkurrence til pladsen, så må han jo videre hvis han vil det. Sådan må gamet være. Man skal blive og kæmpe sin chance, og bevise sig imod konkurrenter hvis man for alvor skal frem i branchen. Aron kæmpede imod større og stærkere angribere for at komme frem, og vandt pladsen. Han fik den ikke foræret.

Svar #447
Emil Berggreen bliver fritstillet i Mainz. Han skulle være helt klar igen. Det kunne også være et emne såfremt han ikke vælter i tilbud. En chance for at få karrieren i gang igen. Med 26 år er han i sin bedste alder og banker han mål ind kan vi tjene lidt mønt. Med den skadeshistorik tror jeg ikke han får mange tilbud som førsteangriber.

Svar #448
Emil Berggreen bliver fritstillet i Mainz. Han skulle være helt klar igen. Det kunne også være et emne såfremt han ikke vælter i tilbud. En chance for at få karrieren i gang igen. Med 26 år er han i sin bedste alder og banker han mål ind kan vi tjene lidt mønt. Med den skadeshistorik tror jeg ikke han får mange tilbud som førsteangriber.
Han er jo sådan lidt et Søren Larsen tilbud. Har Bundesliga niveau men er alt, alt for meget skadet. Ville have været en klassisk AGF-signing for få år siden - nu tror jeg ikke på det. Nok mere oplagt at AaB eller andre med mere akutte angriberproblemer kigger den vej.

Svar #449
Hvis Amini, Ankersen og Sana skal videre, må erstatninger være første prioritet. Mere kritisk bliver det, hvis vi får tilbud på Stage og Højer, som PC ikke kan sige nej til. Og så er målmandsposten jo også i spil. En 2. angriber må stå langt nede på listen. Som flere andre håber jeg, at PC kan forlænge med Amini og fastholde Stage og Højer. Vi har brug for kontinuitet.

Simple Audio Video Embedder