Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue forår/sommer 2019. (Læst 46597 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue forår/sommer 2019.

Svar #225
Mon ikke den goal-station skal bruges af SL-truppen også!? Bare som eksempel.

Svar #226
Jo, det er da muligt at det udelukkende handler om at forbedre rammerne. Det er nok bare udtrykket "sportslig konsolidering af Superliga-truppen", som jeg tolker som forstærkninger.

Svar #227
 Jo, det er da muligt at det udelukkende handler om at forbedre rammerne. Det er nok bare udtrykket "sportslig konsolidering af Superliga-truppen", som jeg tolker som forstærkninger.
 Og det tror jeg sagtens du kan have eller få ret i. Både/og. 

Svar #228
Jo, det er da muligt at det udelukkende handler om at forbedre rammerne. Det er nok bare udtrykket "sportslig konsolidering af Superliga-truppen", som jeg tolker som forstærkninger.
Jeg er særdeles enig i din tolkning - min første, spontane tanke var, at de er nået til bunden af papiret med regnestykker, og er ved at finde sparebøsse og hammer frem fordi, vores keeper er en keeper :D

Svar #229
 Jeg er særdeles enig i din tolkning - min første, spontane tanke var, at de er nået til bunden af papiret med regnestykker, og er ved at finde sparebøsse og hammer frem fordi, vores keeper er en keeper :D
Der er ingen tvivl om, at vi gerne vil beholde ham, men som flere har skrevet, så er det næppe muligt at købe ham. Men et stunt som det han lavede mod Vejle kan paradoksalt nok godt betyde, at chancen for at forlænge lejemålet er blevet forøget.

Svar #230
Kæft jeg synes det er op ad bakke. Glem bare hele den her diskussion. Jeg trækker mig fra den. Jeg har måske tolket alt for vildt på, at man bl.a. gik efter PM i sommers, når jeg synes at det præcis er det PC siger. Min udlægning, min tolkning, min spekulation. Suk. For mig handler det om, at hvis man gik specifikt efter PM
Hold nu op og forhold dig hellere til det der bliver skrevet. Jeg er ikke ude på at såre dig, træde dig over tæerne eller hvad du nu tror. Det bliver blot lidt for langhåret for mig, når spekulationer bliver til sandheder - især fordi det står på nettet til evig tid eller i det mindste til Alsgaard skifter forum 8) .

Du linker selv til artiklen men læser slet ikke hvad der står i sætningen lige før det med hvornår vi kunne få ham.
Citat fra artiklen:
Hvad er tilgængeligt? Er der noget, der er bedre end det, vi har? Det er mere det. Det var helt tydeligt, vi skulle have en type angriber som Patrick. Vi kunne ikke få ham i sommer, men vi kunne få ham her i januar, og så slog vi til.
Bemærk ordet type - PC hinter ikke på nogen som helst måde til, at man forsøgte at hente PM i sommers men det konkludere du.
Jeg afviser ikke på nogen måde, at man allerede har forsøgt at hente ham i sommers men i dit indlæg, får du det drejet over til at man specifikt ville have Patrick og derfor ventede til jul.

@SteenA tak for dit bud - det gav lidt tanker til refleksion og måske du har ret omkring ivrighed/entusiasme. Jeg kan jo passende vende den om og overveje om det er mig der er for nærtagende overfor spekulationer (grebet ud af det blå i min verden).

Som et stærkt forsinket indspark har jeg noteret mig, at PC i "mellem håb og håbløshed" siger til David Nielsen, at "ham her er jo helt vild efter at spille for dig". Jeg har spekuleret over den bemærkning jævnligt, og nu fik jeg så endelig taget mig sammen til at bruge de fem minutter, det tog at samle trådene.

Jeg er i bagklogskabens lys 99 % sikker på, at der er tale om Patrick Mortensen.

Patrick Mortensen var topscorer i Lyngby, før han blev solgt til Sarpsborg i foråret 2015. På det tidspunkt hedder træneren i Lyngby Jack Majgaard. Majgaard bliver dog fyret i løbet af foråret, og efter sæsonen præsenteres David Nielsen som ny træner i Lyngby.

Mortensen får succes i Norge, og den nye kontrakt luner gevaldigt, men han kan ikke helt lade være med at ærgre sig over, at meldingerne fra de tidligere holdkammerater i Lyngby går på, at David Nielsen er en fantastisk træner, som ville passe godt til Mortensen.

Den følelse får lov at vokse over et par sæsoner, hvor både Patrick Mortensen og David Nielsen er med til at skabe flotte resultater i deres respektive klubber.

I sommer stod AGF med et akut behov for en angriber. Patrick Mortensen var helt vild efter at spille for David Nielsen, men med vigtige europacupkampe i vente var Sarpsborg ikke interesserede i at sælge deres bedste angriber. Derfor indgik man et kompromis om, at Sarpsborg ville se med milde øjne på en salgspris, hvis Mortensen blev efteråret ud og hjalp med at skabe succes i Europa, hvilket lykkedes.

For vi skulle ifølge bulletinerne ikke have betalt ret meget for Mortensen, og det taler vel stik imod al fornuft, at en topscorer er billig, right?

Kald det spekulation eller analyse (er der reelt nogen forskel, eller afhænger det kun af, om man er "ekspert"? :D) - det er min deduktion.

Så jeg er på det hold, der hører PC sige "en type som ham", men jeg er sikker på, at man reelt har ment ham. Det er udmærket spin.
Jeg tror på det.

Svar #231
Så jeg er på det hold, der hører PC sige "en type som ham", men jeg er sikker på, at man reelt har ment ham. Det er udmærket spin.
Velkommen i den store spekulationsafdeling :D Der var mange gætterier på vejen til målet ;)

Tilbage står dog, hvorfor skulle Sarpsborg og PM tale om en mulig forlængelse i medierne, hvis de vidste PM var på vej videre. Det giver ikke rigtig mening.

Svar #232
Velkommen i den store spekulationsafdeling :D Der var mange gætterier på vejen til målet ;)

Tilbage står dog, hvorfor skulle Sarpsborg og PM tale om en mulig forlængelse i medierne, hvis de vidste PM var på vej videre. Det giver ikke rigtig mening.

Det er en analyse, nå  8)

Jeg synes, det giver fin mening, hvis jeg tager de professionelle briller på.

Sarpsborg er naturligvis interesserede i at forlænge deres topscorer, og lige så snart, man har talt om en forlængelse, er der jo reelt dialog.

Du kan godt regne med, at Sarpsborg ville stå med et gevaldigt forklaringsproblem, hvis de bare havde solgt Mortensen til AGF uden forudgående at erklære deres interesse i at forlænge offentligt.

Men Mortensen ville noget andet.
Jeg tror på det.

Svar #233

Sarpsborg er naturligvis interesserede i at forlænge deres topscorer, og lige så snart, man har talt om en forlængelse, er der jo reelt dialog.

Du kan godt regne med, at Sarpsborg ville stå med et gevaldigt forklaringsproblem, hvis de bare havde solgt Mortensen til AGF uden forudgående at erklære deres interesse i at forlænge offentligt.

Så siger min analyse mig, at PC ikke kunne være sikker på at hente PM som var det der var omdrejningspunktet for diskussionen?

Sarpsborg kunne jo blot sige nej og bede PM blive kontrakten ud, fordi han var en vigtig spiller for dem.

Ps: Dit link underbygger vel netop, at interessen for PM først er opstået efter deres Europa league succes?
Vi tror, at spillerne ønsker at "cashe ind" på interessen, som er opstået efter vores Europa League-succes. I hvert fald en spiller som Mortensen, som begynder at komme lidt op i årene.

Svar #234

Så siger min analyse mig, at PC ikke kunne være sikker på at hente PM som var det der var omdrejningspunktet for diskussionen?

Sarpsborg kunne jo blot sige nej og bede PM blive kontrakten ud, fordi han var en vigtig spiller for dem.

Ps: Dit link underbygger vel netop, at interessen for PM først er opstået efter deres Europa league succes?
Vi tror, at spillerne ønsker at "cashe ind" på interessen, som er opstået efter vores Europa League-succes. I hvert fald en spiller som Mortensen, som begynder at komme lidt op i årene.

Sarpsborg fortæller jo, at det er en kerneværdi for dem at finde tilfredsstillende løsninger for alle parter.

Citatet er velsagtens en generel betragtning, som ikke udelukkende henviser til Mortensen, men umiddelbart handler det nok mere om, at Mortensen nu kan få en højere løn og derfor insisterer på at komme videre, mens kontrakten under alle omstændigheder ville udløbe ved udgangen af 2019, og klubben ikke har interesse i at have en utilfreds spiller rendende. Så nej, det underbygger ikke, at interessen er opstået for nylig. Faktisk underbygger det ikke andet, end at Mortensen gerne ville afsted. At han valgte AGF kan derimod forstærke min påstand om, at PM var helt vild efter at spille for DN.

Men hey, jeg spørger ham ved lejlighed ;)
Jeg tror på det.

Svar #235
Stopper lige den helt lange citering og tager blot det nye ud.
Sarpsborg fortæller jo, at det er en kerneværdi for dem at finde tilfredsstillende løsninger for alle parter.

Ok - der må være noget af artiklen jeg mangler, da jeg ikke kan se noget om kerneværdier

Citatet er velsagtens en generel betragtning, som ikke udelukkende henviser til Mortensen, men umiddelbart handler det nok mere om, at Mortensen nu kan få en højere løn og derfor insisterer på at komme videre, mens kontrakten under alle omstændigheder ville udløbe ved udgangen af 2019, og klubben ikke har interesse i at have en utilfreds spiller rendende. Så nej, det underbygger ikke, at interessen er opstået for nylig. Faktisk underbygger det ikke andet, end at Mortensen gerne ville afsted. At han valgte AGF kan derimod forstærke min påstand om, at PM var helt vild efter at spille for DN.
Nå men jeg forholder mig blot til hvad der står.
Der står direkte "interessen, som er opstået efter vores Europa League-succes"
Forresten så håber jeg da, at han virkelig er vild efter at spille for David ellers skulle han da ikke komme til klubben:-)

Vi kommer vist ikke længere med den debat - du kan se en masse i artiklerne som jeg ikke kan ;)

Svar #236
PC har garanteret været i gang længe med at forberede sommervinduet, men nu da fremtiden er sikret vil han helt sikkert accelerere den proces. Så det er på høje tid med nogle rygter og spekulationer.

Jeg læste et sted at han forventer 2-3 nye spillere i sommerens transfervindue, og jeg tænker han kigger efter spillere til målmandsposten, det centrale forsvar, og i angrebet, derudover kan der naturligvis komme direkte erstatninger for spillere som måske bliver solgt (Amini, Sana, Højer).

Det er ikke sandsynligt at Grabara kan hentes permanent, der er dog en chance for at lejemålet kan forlænges et år. Hvis ikke dette er muligt skal der hentes en ny målmand da Whalley sansynligvis ikke bliver førstevalg med den tilstedeværelse i feltet. Her skal Nicolai Pold også på banen, han må have nogle interessante emner i bogen.
Forslag: Grabaras landsmand Marcin Bułka fra Chelseas U23 hold har udløb til sommer, så han kunne måske være et emne, ellers skal man måske finde en rutineret keeper der kan spille en sæson eller to inden pensionen.

I det centrale forsvar er Backman ikke stabil nok til at være det logiske førstevalg, derfor skal der hentes en direkte afløser for ham der gør at niveauet ikke falder i forsvaret når han er ude, så vil han også få tid til at blive helt klar efter sine skader, og ikke være tvunget til at forcere noget. Hvis Hausner vurderes klar til at tage pladsen som 4. valg, så er det ikke nødvendigt at forlænge med Juelsgård, ellers skal Hausner udlejes og JJ forlænges.
Forslag: Sigurd Rosted er en 24 årig norsk central forsvarsspiller i Gent der også kan score mål, han er nok ikke billig, men en spiller der vil kunne konkurrere direkte med Tingager og Backman.

I angrebet bliver Maee helt sikkert sent retur til Belgien, og så skal der hentes en erstatning for ham. Ammitzbøll er en spændende spiller, men det vil ikke gøre noget at han får mere konkurrence end Maee og Riel kan levere.
Forslag: Isaac Kiese Thelin fra Anderlecht kunne være et bud, han er udlånt til Leverkusen hvor han dog kun har fået 6 kampe, han kan også spille den tilbageliggende position sammen med PM.

Svar #237
Forslag: Sigurd Rosted er en 24 årig norsk central forsvarsspiller i Gent der også kan score mål, han er nok ikke billig, men en spiller der vil kunne konkurrere direkte med Tingager og Backman.
Er han skadet eller faldet i unåde hos Gent?
Plejer de ikke at have flere midler end i DK og har han ikke spillet en del kampe for dem?

Svar #238
Bliver stadig mere til at forlænge med Juelsgaard. Han gør det ret solidt, Tingager må efterhånden kende ham rimelig godt efter Backmans lange fravær - og fire midterforsvarere er ikke for meget, det er tilpas.

I klubbens 100 kamps-interview virker Amini i høj grad som en, der gerne vil forlænge (eller også viser hans udtalt store glæde ved klubben og byen bare, at han er ualmindeligt godt opdraget). Kan vi forlænge med ham, så skal vi gøre det. Tre år ekstra, så vi har ham til han er 30 - med mulighed for at fyre ham bedre af, end vi vil kunne til sommer. Amini har ikke toppet endnu og er kun på vej ind i sin bedste fodboldalder. Han er allerede meget vigtig for holdet, og bygger han flere mål og assists ovenpå, så har vi en killer.

Afhængigt af hvad de måtte få af tilbud, ville jeg i PCs sted være meget mere tilbøjelig til at slippe Ankersen og/eller Sana. Kan vi fuldt ud forløse Sanas talent, er han jo fantastisk, men det er endnu ikke lykkedes og slet ikke kontinuerligt. Ankersen er der en hel del erstatninger for allerede i dagens trup. Havde han bare scoret på halvdelen af sine store chancer i denne sæson, ville vi sikkert stå med pæne tilbud på en midtbanespiller, der havde scoret 12-15 mål. Men nu? Kan vi sælge ham for 5-6 mio med et år tilbage af kontrakten, er det fint.

Den største gåde blandt profilerne med udløb i 20 er selvfølgelig Toutouh. Stadig en meget svær sag at bedømme.

Svar #239
Juelsgaard er iflg. EB i top 3 over højeste lønninger i klubben. Skal han blive, skal han være villig til en lønnedgang. Det er ikke godt nok, at være solid når du bliver betalt som en af de absolut bedste i truppen.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Simple Audio Video Embedder