Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue forår/sommer 2019. (Læst 22857 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue forår/sommer 2019.

Svar #165
Og det princip kan jeg kun hylde for hold op hvor har AGF hentet mange spillere, som overhovedet ikke passede ind i systemet eller på en plads, hvor der i forvejen var dækket godt ind.
@Martin Hansen‍ 

Jep. Og det er jo netop i det lys at Mmaee-handlen skal ses. At man henter ham i 10 måneder med option på køb/forlængelse såfremt man lykkes med at spille ham ind, og kvaliteten var/er god nok.

Vi ser jo hvordan en Riel-handel kan begrænse mulighederne for køb af angribere i årevis, da man jo ikke får noget som helst valuta ud af det. Hverken spilleminutter eller kroner og ører. Så jeg er glad for at se, at man nu handler smartere. 

Vi skal huske på, at Junker blev erstattet af Mmaee, og at Duncan/Pusic blev erstattet af Patrick Mortensen.
Så til sommer skal Junker erstattes "for alvor". Men hvor meget Riel-handlen, Ammitzbøls forfremmelse og Bundus skader spiller ind vil tiden vise. Jeg kan kun se os hente endnu en angriber, og lade Mmaee smutte. Riel bliver nok lige indtil sidste dag af grunde vi har diskuteret før.

Men Bundus endeløse skader er uholdbare. Så mon ikke man skal hente en direkte konkurrent til PM, og så lade Bundu/Ammitzbøl være reserver. Bundu kan jo trods alt også være reserve på højrekanten for Lunding.

Svar #166
Jeg synes, det er lidt flot, at rose PC for ikke at have hentet en forkert angriber i sommers - eller i det mindste var den forkerte angriber kun på et års leje. Skal han så også roses for ikke at hente en forkert målmand til sommer, hvis Grabara stopper?

Efter min mening var sommerens transfervindue blandt de svageste i AGF det seneste årti. Alt var lagt til rette til at tage næste skridt op i top 6, men den mulighed blev sjoflet væk.

Svar #167
Vi ser jo hvordan en Riel-handel kan begrænse mulighederne for køb af angribere i årevis, da man jo ikke får noget som helst valuta ud af det. Hverken spilleminutter eller kroner og ører. Så jeg er glad for at se, at man nu handler smartere.
Altså - hvad tror du han får i løn, siden han åbenbart helt har stoppet tilgangen af angribere siden ham kom til?

Riel har spillet i Fremad Amager, Vendsyssel og Helsingør - han blev hentet i absolut sidste øjeblik som trejdevalg (til en plads) i det transfervindue, vel at mærke efter vi havde konstateret det var lukket - mon ikke der både var en sælgende klub og en angriber der skulle acceptere en pris og det var baggrunden for det endeligt faldt på plads.

Btw - det var vel sportschef PC der hentede ham..........

Svar #168
Jeg synes, det er lidt flot, at rose PC for ikke at have hentet en forkert angriber i sommers - eller i det mindste var den forkerte angriber kun på et års leje. Skal han så også roses for ikke at hente en forkert målmand til sommer, hvis Grabara stopper?

Efter min mening var sommerens transfervindue blandt de svageste i AGF det seneste årti. Alt var lagt til rette til at tage næste skridt op i top 6, men den mulighed blev sjoflet væk.

Altså hvis man altid kun skal se negativt på tingene, kan du da sagtens så sarkastisk udlægge det.
At sige top 6 blev sjoflet væk, er en grov karakterisering.

Jeg synes da også, PC burde have haft tid nok til at finde en angriber, men jeg vil fastholde princippet i, at hvis ikke der kan findes den rigtige spiller, så skal PC lade være. Det andet har AGF prøvet utallige gange de seneste par årtier.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #169
Altså - hvad tror du han får i løn, siden han åbenbart helt har stoppet tilgangen af angribere siden ham kom til?

Riel har spillet i Fremad Amager, Vendsyssel og Helsingør - han blev hentet i absolut sidste øjeblik som trejdevalg (til en plads) i det transfervindue, vel at mærke efter vi havde konstateret det var lukket - mon ikke der både var en sælgende klub og en angriber der skulle acceptere en pris og det var baggrunden for det endeligt faldt på plads.

Btw - det var vel sportschef PC der hentede ham..........
Ved ikke lige hvorfor du har brug for 10 punktummer, som om jeg har begået en kæmpe brøler, haha :D Jeg skriver netop flere gange i denne her tråd at jeg er glad for at PC har lært af den lektie som han gjorde sig ved Riel-handlen.  Så det er er ikke nogen overraskelse for mig at det er PC der hentede ham. Ved ikke hvor/hvordan du har misforstået den.

Jeg kender ikke Riels løn. Jeg tolker på, at han er hentet i allersidste øjeblik i et transfervindue, hvilket plejer at være dyrere end ellers. Og så det jo ikke svært at regne ud, at det er Riels bedste kontrakt nogensinde, netop også pga. det du selv skriver med tidligere klubber. Så udfordringen er, at man ikke kan komme af med Riel, og ikke synes han er god nok/andre faktorer.

Det er min klare overbevisning, at grunden til at AGF ikke kan komme af med Riel, og Riel ikke vil afsted er, at Riel er rigtig godt tilfreds med sin løn, og ikke kan få bedre løn andetsteds. Og man kan jo ikke komme af med en spiller som ikke vil afsted. AGF har jo ellers undladt at udtage ham i lange perioder, så hvis det var sportslige ambitioner der drev Riel ift spilletid, så tror jeg da nok han var røget afsted, trods skadesforløb. Kan ikke se hvordan man kan være uenig i den udlægning.

Og ja ift hvordan det kan forhindre værnelsen af andre angribere, så giver det vel sig selv, at man ift trupsammensætning ikke bare sådan kan have en angriber i overskud der står og hæver løn. Ikke i lille DK med de økonomiske forhold tror jeg. Men jeg ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed.

Svar #170
Jeg kan godt forstå det sentiment. Men for at præcisere, så går "rosen" her på, at man ville have Patrick Mortensen specifikt, og var villig til at vente på ham, og ikke at man bare lurepassede i sommers. Og hvis man har en kontrakt klar med en målmand til sommer allerede, så er lejemålet af Grabara da tæt på genialt!? Synes du ikke. Vi ved det ikke endnu, derfor må man vente med at konkludere på det til vi ser hvad der sker til sommer på den post. Har PC lavet et mirakel og har skrevet med Grytebust så er det jo genialt. (ikke at jeg tror det sker).

Ift angriberne: Som rygterne gik, så var vi tæt på en angriber i sommers, hvor det ikke lykkedes ifølge Klaus Egelund etc. Rygterne var mange på Toivonen og Braten (Braken?). Så altså det betyder ikke at Patrick var drømmeangriberen som man bare ønskede at vente på i årevis. Men der var tale om et par angribere, som vi ikke fik skrevet kontrakt med, og som jeg dengang skrev, at vi skulle bedømme sommerens vindue udfra hvad det så er vi har ventet på. Det fik vi i Patrick Mortensen.

Jeg er enig i at vinduet isoleret set var svagt. Men nuancerne omkring det er jo, at det skal sættes i relief til det vindue vi har overstået nu, og skal igang med snart til sommer.
Jeg kan godt forstå man løb risikoen. Den viste sig for stor. Men Bundu, Mmaee, Stage og Riel burde tilsammen have givet DN en stærkere offensiv at vælge mellem end det viste sig. Bundu og Riel var konstant skadet i efteråret (umuligt at vide) og Mmaee viste sig at være helt ved siden af det man håbede på (dårlig scouting?).

Så jeg synes at PC skal kritiseres for sommerens vindue. Men beslutningen om ikke bare at købe Mmaee var god. Så jeg forsøger egentlig udelukkende at rose ham for at leje Mmaee istedet for at købe ham, når han nu havde en angriber i sigte, som man allerede forsøgte at hente i sommers, og som vi må gå ud fra var i dialog med klubben ift at skulle skifte til vinter istedet, efter at Sarpsborgs EL_eventyr og sæson var ovre. Når spillere skifter til/fra Norge/Sverige, så er vintervinduet jo forud for en ny sæson. Så altså det er jo ikke så underligt hvis PM gerne ville spille sæsonen/EL-turen færdig deroppe, og/eller hvis de ikke ville slippe ham før det var ovre.

Svar #171
Ved ikke lige hvorfor du har brug for 10 punktummer, som om jeg har begået en kæmpe brøler, haha  :D  Jeg skriver netop flere gange i denne her tråd at jeg er glad for at PC har lært af den lektie som han gjorde sig ved Riel-handlen.  Så det er er ikke nogen overraskelse for mig at det er PC der hentede ham. Ved ikke hvor/hvordan du har misforstået den.
Den anden dag havde PC stort set ikke hentet en forkert spiller og lige nu har han hentet ikke mindre end to forkerte angribere - dvs. Riel og Mmaee indenfor ca. 1,5 år.

Jeg kender ikke Riels løn. Jeg tolker på, at han er hentet i allersidste øjeblik i et transfervindue, hvilket plejer at være dyrere end ellers. Og så det jo ikke svært at regne ud, at det er Riels bedste kontrakt nogensinde, netop også pga. det du selv skriver med tidligere klubber. Så udfordringen er, at man ikke kan komme af med Riel, og ikke synes han er god nok/andre faktorer.

Det er min klare overbevisning, at grunden til at AGF ikke kan komme af med Riel, og Riel ikke vil afsted er, at Riel er rigtig godt tilfreds med sin løn, og ikke kan få bedre løn andetsteds. Og man kan jo ikke komme af med en spiller som ikke vil afsted. AGF har jo ellers undladt at udtage ham i lange perioder, så hvis det var sportslige ambitioner der drev Riel ift spilletid, så tror jeg da nok han var røget afsted, trods skadesforløb. Kan ikke se hvordan man kan være uenig i den udlægning.
Jeg tolker til gengæld at prisen blev som PC ville have og dermed opstod muligheden i sidste øjeblik. Som jeg skriver, så blev han vel hentet som 3 valg og måske endda 4 valg - reelt set gætter jeg på han var backup, indtil de unge begyndte at blive modne nok og det ser det ud til de er ved at være.
Vi kan til gengæld hurtigt blive enige om, at Riel ikke (umiddelbart) kan få bedre muligheder for at slå igennem end ved at blive i AGF. Alternativet er at rykke til en af de mindre klubber og det vil være et stort skridt nedad sportsligt samt økonomisk. Ikke fordi han får den store løn men nu lever han endelig den "rigtige" professionelle tilværelse og skal/vil naturligvis give det chancen. Det er hans bedste alternativ og derfor piver han heller ikke.

Og ja ift hvordan det kan forhindre værnelsen af andre angribere, så giver det vel sig selv, at man ift trupsammensætning ikke bare sådan kan have en angriber i overskud der står og hæver løn. Ikke i lille DK med de økonomiske forhold tror jeg. Men jeg ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed.
Nu er der typisk 25 spillere i en superligatrup, så der må være nogen der ikke spiller og dermed må det være indkalkuleret.
Hvad har vi i AGF - Ammitzbøll, Riel, Mortensen og Mmaee til en plads - ergo må nogen af dem være betegnet som backupspillere og dermed en del af et større lønsumsspil.

Overordnet er jeg nok ikke helt enig i, at Riel skal udstilles som en spiller, der står i vejen for at AGF kan få succes. Umiddelbart mener jeg blot han udfylder den funktion han var hentet til - selvom alle parter da havde håbet, at han blot bankede 20 kasser ind hvert år, så var der nok ikke nogen der havde regnet med det. Man havde nok heller ikke forventet, at han var det store salgsobjekt med den alder og det karriereforløb han havde haft.

Svar #172
Citat fra: Ato Vari dato Idag kl. 21:42Jeg synes, det er lidt flot, at rose PC for ikke at have hentet en forkert angriber i sommers - eller i det mindste var den forkerte angriber kun på et års leje. Skal han så også roses for ikke at hente en forkert målmand til sommer, hvis Grabara stopper? Jeg kan godt forstå det sentiment. Men for at præcisere, så går "rosen" her på, at man ville have Patrick Mortensen specifikt, og var villig til at vente på ham, og ikke at man bare lurepassede i sommers.
Jeg forstår stadig ikke dine roser og forsvaret for det dårlige vindue i sommers.

Nu ville man have Patrick specifikt og ventede på ham? Havde han ikke kontrakt indtil sidst i 2019 og var i dialog omkring en forlængelse med Sparpsborg i november måned? Sarpsborg-chef hylder Patrick Mortensen
Hvad så hvis PC ikke kunne købe ham fri - havde det så være flot, hvis vi havde fået ham til næste årsskifte?

Svar #173
Jeg forstår stadig ikke dine roser og forsvaret for det dårlige vindue i sommers.
 Nu satte jeg "rosen" i situationstegn, fordi det jo egentlig bare er et indlæg om, at jeg erklærer mig forstående for bevæggrundlaget hvorpå beslutningerne lader til at være foretaget.

Jeg sidder jo ikke og roser PC for ikke at hente en angriber. Det kan da ikke være til at misforstå.
Jeg forsvarer PC og klubbens ageren, fordi jeg føler at jeg forstår hvorfor det blev gjort som det blev. 

Fodboldfans har det rigtig ofte med at være dejligt bagkloge, gøre alting op i enten succes eller fiasko, mens dem der arbejder med det til dagligt har 117 gråzoner og nuancer med hele tiden. 

Jeg konkluderede for mit eget vedkommende at sommerens transfervindue, at tro på rygterne/meldingerne fra bl.a. Egelund, at der blev arbejdet på at hente en erstatning for Pusic, men at det glippede, og at man besluttede for at vente til vinter, og kører efteråret færdig med Bundu/Junker/Stage og Riel. Der var i årevis snak om, hvornår det var den rette beslutning at satse på Junker, og jeg tror at man forsøgte det forud for denne sæson. Så da angriberjagten gik galt, og AGF på det tidspunkt lå i top 6 og havde vundet 2-0 ude over Hobro, med Stage som flot målscore, så var øjebliksbilledet, at vi sgu godt kunne køre efteråret færdigt med Junker, Bundu og Stage+Riel.

Det var en kold kalkyle. Og min ros i den forbindelse går på, at da Junker så sælges rigtig dyrt i sidste øjeblik, så henter man ikke en eller anden tilfældig for alle 4-5 milioner, men lejer Mmaee, og kører videre. Velvidende at erstatningen for Pusic skal hentes i vintervinduet, da PM eller Sarpsborg ikke godtager et sommerskifte midt i deres sæson.

Hvad så hvis PC ikke kunne købe ham fri - havde det så være flot, hvis vi havde fået ham til næste årsskifte?
Nederen spørsmål.
Husk nu for fanden på at det ikke er mig der bruger ordet "flot" men Ato Vari. Det er ham du citerer der. 

Svar #174
Den anden dag havde PC stort set ikke hentet en forkert spiller og lige nu har han hentet ikke mindre end to forkerte angribere - dvs. Riel og Mmaee indenfor ca. 1,5 år.
@Martinstranger‍ 
Jeg ved ikke hvem du hentyder til. Men jeg har aldrig sagt at han ikke har hentet nogle forkerte. 
Jeg har hele tiden snakket om, at Riel var en fejl, og at jeg sætter pris på, at PC lærte af den handel, og ikke har lavet flere af den slags lange handler.

Helt ærligt Martin. Jeg synes du er skide hård i spyttet, og går til mig som om du diskuterer med en fan af en anden klub. Kan vi ikke prøve at hæve niveauet til et sted, hvor man kommer folk lidt mere i møde?

Overordnet er jeg nok ikke helt enig i, at Riel skal udstilles som en spiller, der står i vejen for at AGF kan få succes.
 Der er ingen herinde der har "udstillet Riel" til at være en spiller der står i vejen for at AGF kan få succes. Sådanne "smarte" bemærkninger bliver man sgu træt af. Det er da klart at penge der er brugt et sted ikke kan bruges et andet. Og når David kun spiller med en angriber, så er det da indlysende, at når Riel har 1.5 år tilbage af kontrakten, så kunne de penge bruges bedre andetsteds... 
Det unikke ved den nuværende situation er, synes jeg, at vi nærmest aldrig har haft så få "døde lønkroner" i truppen som jeg synes vi har lige nu. Ikke at vi ingen har. Men dejligt få.

Jeg synes det hele er sat godt i spil, overordnet set. 

Svar #175
Helt ærligt Martin. Jeg synes du er skide hård i spyttet, og går til mig som om du diskuterer med en fan af en anden klub. Kan vi ikke prøve at hæve niveauet til et sted, hvor man kommer folk lidt mere i møde?
Måske den går begge veje? Jeg har skrevet du udlægger ting som sandheder selvom det blot er dine spekulationer - det må der vel gerne argumenteres imod? Indimellem virker det rent Trump-agtigt, at hvis man nu nævner det ofte nok, så ender det med at blive sandheden. Eller er det blot mig der skal kigge indad?

Eksempel:
Her et par indlæg højere oppe roser du PC, for "specifikt" at vente på Patrick Mortensen, da det var ham man ville have som om det var sandheden.
Derfor spørger jeg naturligvis til, hvorfor du skriver det og vedlægger fakta om, at Patrcik forhandlede forlængelse med Sarpsborg i November og kontrakten i forvejen løb for resten af 2019. Dvs. PC kunne ikke på nogen måde være sikker på at hente Patrick Mortensen, hvis Sarpsborg ikke ville sælge. Den del undlader du pænt at kommentere på.

Svar #176
Måske den går begge veje? Jeg har skrevet du udlægger ting som sandheder selvom det blot er dine spekulationer - det må der vel gerne argumenteres imod? Indimellem virker det rent Trump-agtigt, at hvis man nu nævner det ofte nok, så ender det med at blive sandheden. Eller er det blot mig der skal kigge indad?
@Martinstranger

Jeg er målløs...
Jeg skriver KONSTANT "synes jeg", "tror jeg" og "i min optik"...
Kun og udelukkende kun hvis du ignorerer dem bliver det udlæg som sandheder, og ikke mine bud/spekulationer.

Jeg ved slet ikke om jeg vil gøre indsatsen i at forsøge at gøre det endnu mere klart. Jeg tror istedet jeg er tættere på konklusionen om, at man ikke kan gøre alle tilfredse, og at du bare ikke kan lide min skrivestil, og at så må det være sådan.
Det unikke ved den nuværende situation er, synes jeg, at vi nærmest aldrig har haft så få "døde lønkroner" i truppen som jeg synes vi har lige nu. Ikke at vi ingen har. Men dejligt få.

Jeg synes det hele er sat godt i spil, overordnet set.
Prøv at se om du kan få øje på dem hvis du forsøger en gang. Jeg gør endda så stort et forsøg, at det forringer læsekvaliteten i min optik. Og alligevel bliver jeg kritiseret for det. Jeg kan vist ikke gør dig tilfreds. Det er også okay. Jeg skal måske bare tage det mindre ilde op.

Her et par indlæg højere oppe roser du PC, for "specifikt" at vente på Patrick Mortensen, da det var ham man ville have som om det var sandheden.

Derfor spørger jeg naturligvis til, hvorfor du skriver det og vedlægger fakta om, at Patrcik forhandlede forlængelse med Sarpsborg i November og kontrakten i forvejen løb for resten af 2019. Dvs. PC kunne ikke på nogen måde være sikker på at hente Patrick Mortensen, hvis Sarpsborg ikke ville sælge. Den del undlader du pænt at kommentere på.
Hvad mener du? Jeg linker til Tipsbladets artikel hvor PC decideret siger at man forsøgte at hente ham i sommers, men måtte vente til dette vindue!!
Hvordan vil du ellers udlægge det?

Du får den lige igen: AGF-boss: Kontinuitet er kun godt, hvis tingene fungerer | Tipsbladet.dk

PC: "Det var helt tydeligt, vi skulle have en type angriber som Patrick. Vi kunne ikke få ham i sommer, men vi kunne få ham her i januar, og så slog vi til."
Det kan da kun entydigt betyde, at man ville have netop ham specifikt i sommer. Det betyder jo ikke at man KUN ville have ham. Man kan sagtens have villle have Toivonien som førsteprioritet, dernæst Patrick Mortesen.

Hvis din eneste kritik af mine formuleringer om sagen er, at jeg ikke skrev at man Patrick Mortensen var "en af dem" man specifikt ville have/gik efter, istedet for "ham" man ville have, så synes jeg ærligt talt du bør overveje at gå mindre hårdt til dem du debatterer med. Jeg mister i hvert fald totalt lysten til at snakke om sager som dem her, hvis det er sådan man skal tilgås.

Men måske jeg bare har misforstået det også?

Svar #177
Jeg sidder og vrider min hjerne for at forstå hvad du mener. Det er jo torskedumt. 
Men det kan være at du mener at man fejlede på at hente PM i sommers, full stop. Og at man ikke "ventede", men bare var heldige jvf. PMs snak om forlængelse med Sarpsborg. Altså du tror da ikke at PM var i tvivl om AGFs interesse efter sommerens vindue? Du tror vel ikke, at PC bare fejlede og stod med ingenting efter sommeren? Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at man har fået indikationer om, at man skulle snakke sammen igen til vinter, og at man har ladet Patrick vide, at man var meget interesseret. 

Men altså hvis du vil reducere hele sagen til, at PC ingen ros fortjener, fordi det hele gik anderledes tilfældigt, og i en helt anden udlægning end min, så helt fair. 
Jeg tror på min udlægning. (Som er en udlægning baseret på tolkning/spekulation/sammentrækning af elementer i forløbet som i min optik giver mig anledning til at tro sådan)

Svar #178
Stig, jeg tror at det der kan virke provokerende ved din debatstil er, at du lidt for ofte er "for hurtig" med at læse og fortolke. Du får simpelthen ikke altid læst, hvad andre skriver og mener, før du kaster dig ud i en argumentation. Jeg tolker det som ivrighed/entusiasme, men det kan altså også tolkes anderledes. Dit svar #149 på side 10 er f.eks. et godt eksempel, hvor du godt nok citerer MartinStranger, men egentlig overhovedet ikke forholder dig til det han skriver, fordi dit hoved er fyldt af din egen diskussion om spillerlønninger. 

Hvad mener du? Jeg linker til Tipsbladets artikel hvor PC decideret siger at man forsøgte at hente ham i sommers, men måtte vente til dette vindue!!
Hvordan vil du ellers udlægge det?

Du får den lige igen: AGF-boss: Kontinuitet er kun godt, hvis tingene fungerer | Tipsbladet.dk

PC: "Det var helt tydeligt, vi skulle have en type angriber som Patrick. Vi kunne ikke få ham i sommer, men vi kunne få ham her i januar, og så slog vi til."

Det kan da kun entydigt betyde, at man ville have netop ham specifikt i sommer. Det betyder jo ikke at man KUN ville have ham. Man kan sagtens have villle have Toivonien som førsteprioritet, dernæst Patrick Mortesen.

Prøv at genlæse, hvad du selv citererer. Der står ingen steder, at PC har forsøgt at hente Patrick Mortensen sidste sommer. Jeg har markeret med fed/understregning, hvad du specifikt burde have bemærket i PCs udtalelse.

Svar #179
Prøv at genlæse, hvad du selv citererer. Der står ingen steder, at PC har forsøgt at hente Patrick Mortensen sidste sommer. Jeg har markeret med fed/understregning, hvad du specifikt burde have bemærket i PCs udtalelse.
@SteenA

Giver ingen mening i kontekst af at han udtaler: "Vi kunne ikke få ham i sommer,men vi kunne få ham her i januar, og så slog vi til.""...
Det ved man jo for dælen ikke hvis man ikke har forsøgt. Og selv det at finde ud af hvorvidt man kan få ham er da mere end indikerende for, at man har forsøgt? Især når han spiller i AGF et halvt år senere..

Kæft jeg synes det er op ad bakke. Glem bare hele den her diskussion. Jeg trækker mig fra den. Jeg har måske tolket alt for vildt på, at man bl.a. gik efter PM i sommers, når jeg synes at det præcis er det PC siger. Min udlægning, min tolkning, min spekulation. Suk. For mig handler det om, at hvis man gik specifikt efter PM og/eller Toivonen (+andre?), så er jeg glad for, at PC i mellem håb vs håbløshed siger, at han ikke synes at det er gennemarbejdet nok, det vi ellers kan hente. Det var jeg, og muligvis andre, glad for at høre. I den kontekst er jeg glad for, at man nøjes med en 10 måneders kontrakt til Mmaee, og så en udskydelse af jagten på den permanente løsning (Sådan som jeg tolker det).

Simple Audio Video Embedder