Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue forår/sommer 2019. (Læst 22866 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue forår/sommer 2019.

Svar #150
CiterDet virker som ren spekulation fra din side - det er slet ikke sikkert klubben har haft interesse i at sende Kanstrup videre før nu

@Martinstranger
Beklager hvis jeg misforstår for hårdt i det følgende.....
Betvivler du at Kanstrup tjente færre penge i FC Fredericia fra 2012-2014 som 24-25-årig? Eller er det, at de betaler højere løn i den bedste række i Tyrkiet end i AGF? Eller er det kun delen om, at AGF kunne have haft interesse i at opgradere til noget bedre før denne vinter?

Ift det sportslige, så synes jeg svaret ligger i, at det man kommunikerede omkring signingen af Tingager ift forventninger/forcer etc, så kunne han nogen af de ting som Kanstrup ikke kunne. Og samtidig, så spillede man hele efteråret med Guira foran forsvaret pga. af det, og sløjfede den rolle da Kanstrup blev erstattet.

Ift økonomien: Da Kanstrup kommer til Sønderjyske på sin første rigtige superligakontrakt tager Jesper Juelsgård som 24-25-årig til Franske Evian fra FCM efter at have spillet 144 kampe for Midtjylland. De to karriereforløb kan bare slet ikke sammenlignes.
Det er ikke mig der sammenligner karriereforløb - det er dig der skriver at AGF ikke kunne komme af med Kanstrup før nu pga. hans løn................... Det er den del jeg kalder ren spekulation fra din side.
Jeg tror sagtens AGF kunne have solgt Kanstrup sidste sommer, hvis man havde ønsket det men man ventede indtil man havde den rette afløser.

Som jeg skriver, er jeg principielt ikke interesseret i Juelsgaard som andet end backup og det er fint hvis han vil være det. Jeg mener der skal hentes en forstærkning eller være meget stor tiltro til de unge stepper op nu.

Svar #151
Det er ikke mig der sammenligner karriereforløb - det er dig der skriver at AGF ikke kunne komme af med Kanstrup før nu pga. hans løn................... Det er den del jeg kalder ren spekulation fra din side.
Jeg tror sagtens AGF kunne have solgt Kanstrup sidste sommer, hvis man havde ønsket det men man ventede indtil man havde den rette afløser.
 Tak for opklaring. 

Jeg tænker at man med Dino, Kanstrup og Spelmann havde 3 spillere som præsterede under niveau, fik høje lønninger som profiler, og som alle tre kom afsted inden deres kontrakt løb ud, men ikke før de var inde i det sidste halve år. 

At AGF skulle have haft interesse i at komme af med deres høje lønninger ift præstationer før tid, hvis man kunne, ja den del er spekulation, ja. Men derfor kan der jo sagtens være noget om det alligevel. Munksgaard hentet inden udløb af Dino, Guira hentet inden udløb af DAP og Sverrison (som jo egentlig også kan tages med i den ligning). Tingager hentet inden Kanstrup-udløb, og Spelmann kom i overskud efter kabalen med Stage, Lunding, Toutouh og flere kom foran i køen.

Kanstrup sagde det jo også lidt, gjorde han ikke? At han gerne ville blive, men at han godt kunne se hvor det bar hen ad, når nu klubben slet ikke ville snakke med ham om forlængelse. Det lød i sig selv på mig som om at AGF var ganske klare over hvad man gerne ville ift Kanstrup. 

Så spørgsmålet er, hvorvidt man først kunne finde en afløser for Kanstrup efter at han havde så lidt af kontrakten tilbage, at det økonomisk gav mening, eller om man ventede med at lade ham gå, fordi der ingen bud kom på Kanstrup, og man jo ikke kunne rende rundt og byde ham til.!?
Spekulation, ja. 

Svar #152
Så spørgsmålet er, hvorvidt man først kunne finde en afløser for Kanstrup efter at han havde så lidt af kontrakten tilbage, at det økonomisk gav mening, eller om man ventede med at lade ham gå, fordi der ingen bud kom på Kanstrup, og man jo ikke kunne rende rundt og byde ham til.!?
Spekulation, ja.[/i]
Nemlig - spekulation ;) Du har bare en tendens til at udlægge det som sandheden ;)

Der kom sjovt nok lynhurtigt en løsning på Kanstrup, så mon ikke man kunne have ordnet det før, hvis man ønskede det.

Btw. jeg er måske ikke helt enig i at Dino præsterede under niveau men det kan altid diskuteres.

Svar #153
Der kom sjovt nok lynhurtigt en løsning på Kanstrup, så mon ikke man kunne have ordnet det før, hvis man ønskede det.
Jeg troede for det første at vi havde en konsensus om, at man som udgangspunkt skriver ud fra hvad man mener og vurderer personligt herinde, og at det var selvklart at ingen har patent på sandheden så længe den ikke er bekræftet af klubben. Da vi jo ikke kender spillerenes præcise lønninger, og hverken var eller er inde i hovedet på PC, spillerne eller andet, så bliver det da sådan som udgangspunkt tale om subjektive udlægninger. Forsøger ikke at "udlægge det som sandheden" hvis du tænker at fordreje noget til at skulle være "sandt uden at vide det". Snarere mangelfuld formulering, og det beklager jeg.

For når du skriver: "mon ikke man" kunne komme af med ham hvis man ville, så gør du jo det samme. Jeg forsøger at bakke mit gæt op med tips og hints fra hestenes munde/medier omkring etc etc, og tilsætter så lige dele tolkning ind over. Jep.

Så altså det er "mit bedste bud", ikke som et forsøg på at udlægge noget som sandhed som sådan. Min pointe var iøvrigt oprindeligt ikke at påstå AGF havde lyst til sende Kanstrup videre uden at kunne det, men at man ikke kunne det, selv hvis man skulle få lyst pga. økonomien (Kanstrup hentet som profil i SøE, det har da ikke været helt billigt i løn).

Og hvis du siger at man kunne have solgt ham hvis man ønskede det, så kan jeg jo sige at det tror jeg ikke man kunne, da Kanstrup ikke præsterede så godt ift løn/status i truppen. Men hvis AGF gerne ville holde på Kanstrup, så må du jo se på, at Kanstrup end ikke blev tilbudt forlængelse etc. Ift at ville "finde en afløser først", så er det altså ikke så let at time det at finde en afløser til en spiller, som ikke vil væk. Og da Kanstrup efter eget udsagn var rigtig glad for at være i AGF, og gerne ville have blevet der, og lige havde stiftet famile i Aarhus, så kan jeg ikke se hvordan man sådan bare kunne have solgt ham "hvis man ønskede det", sådan som du udlægger det.

Det er der min pointe om deres karriereforløb og lønhistorik spiller ind. Den slags betyder efter min overbevisning langt mere end vi som fans giver det kredit til.

Svar #154
Det er ikke sikkert man var indstillet på at sende Kanstrup videre allerede i sommer - Backman-Kanstrup fungerede trods alt fint, man havde udsigt til at skifte målmand og har måske ikke villet skifte i midterforsvaret, sommerpausen var kort og man kan have vurderet en erstatning bedre kunne hentes til vinter og man har måske også gerne villet have en kontraktforlængelse med Backman på plads. Jeg erindrer heller ikke selv at have tænkt det skulle være et fokusområde at opgradere (men der var selvfølgelig også en angrebsposition der overskyggede det meste.)

Svar #155
Jeg forstår ikke rigtigt debatten om, hvorvidt AGF ønskede at komme af med Kanstrup før det seneste vindue. Kanstrup var kun i klubben i 1½ år, og efter det turbulente første halve år med fyring af Glen og blandede resultater med mange nye spillere (Ankersen og Guira var heller ikke gode det første halve år), så spillede Kanstrup jo et rigtig fint forår i 2018, hvor han også blev anfører efter Duncan. Han fik så et dyk igen i efteråret, og det var vel først her man traf beslutningen om, at man ikke ville forlænge kontrakten. Noget tyder så også på, at PC allerede havde fået et bud fra Tyrkiet på ham, for det gik pludselig hurtigt, da Kanstrup selv begyndte at lave støj i medierne.

Det virker ikke som om det er specielt svært at afsætte spillere med snarligt kontraktudløb og derfor er det jo også fint at PC slår til i god tid, når mulighederne opstår (Tingager og Munksgaard). Det kunne dog have været rart at have haft Kanstrup her i de seneste kampe.

Svar #156
Noget tyder så også på, at PC allerede havde fået et bud fra Tyrkiet på ham, for det gik pludselig hurtigt, da Kanstrup selv begyndte at lave støj i medierne.
Nu bliver det vist lidt omvendt historiefortælling.

Det var en kæmpe historie at Kanstrup gik i pressen og var skide sur over, at AGF ikke engang gad at snakke forlængelse med ham, og at han nu måtte se sig om efter noget andet, og da han skrev i Tyrkiet udtalte han at det var gået rigtig hurtigt med det.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiNrL-g6f7gAhWrqIsKHfbDBSEQFjABegQIBBAB&url=https%3A%2F%2Fwww.tipsbladet.dk%2Fnyhed%2Fsuperliga%2Fkanstrup-klar-til-tyrkiet-en-af-de-bedre-klubber-til-betale-loen&usg=AOvVaw0fDAPSpsjR9Y_XdEnTkXKn

Han forklarer, at der ikke var langt fra tanke til handling i forbindelse med skiftet til Erzurumspor.

- Det gik meget stærkt, må man sige. Jeg hørte om interessen onsdag aften, tog af sted til Tyrkiet torsdag eftermiddag, og fredag faldt det hele på plads, så det var nogle travle døgn, siger forsvarsspilleren og tilføjer:

Svar #157
Noget tyder så også på, at PC allerede havde fået et bud fra Tyrkiet på ham, for det gik pludselig hurtigt, da Kanstrup selv begyndte at lave støj i medierne.
  Nu bliver det vist lidt omvendt historiefortælling.

Det var en kæmpe historie at Kanstrup gik i pressen og var skide sur over, at AGF ikke engang gad at snakke forlængelse med ham, og at han nu måtte se sig om efter noget andet, og da han skrev i Tyrkiet udtalte han at det var gået rigtig hurtigt med det.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiNrL-g6f7gAhWrqIsKHfbDBSEQFjABegQIBBAB&url=https%3A%2F%2Fwww.tipsbladet.dk%2Fnyhed%2Fsuperliga%2Fkanstrup-klar-til-tyrkiet-en-af-de-bedre-klubber-til-betale-loen&usg=AOvVaw0fDAPSpsjR9Y_XdEnTkXKn

Han forklarer, at der ikke var langt fra tanke til handling i forbindelse med skiftet til Erzurumspor.

- Det gik meget stærkt, må man sige. Jeg hørte om interessen onsdag aften, tog af sted til Tyrkiet torsdag eftermiddag, og fredag faldt det hele på plads, så det var nogle travle døgn, siger forsvarsspilleren og tilføjer:

Hvordan blev det omvendt? Tænker du, at PC automatisk henvender sig til en spiller, hver gang han får en henvendelse fra en klub? Hvis AGF som udgangspunkt ikke er interesseret i handlen, så vil det ikke give mening for mig. Mit gæt er, at PC ligger inde med en lang række af den slags henvendelser. Også på nogle af de unge spillere.

Det er i hvert fald påfaldende, at Kanstrup var solgt blot et par dage efter at han havde luftet sin utilfredshed med klubben. Forhandlingerne kunne godt klares på den tid, men interessen må næsten have været der forinden.

Svar #158
Hvordan blev det omvendt?
Ja altså at det gik den anden vej.

1: PC/AGF vil ikke forlænge.
2: Kanstrup var overrasket/ærgerlig over det.
3: Tyrkisk klub henvender sig, Kanstrup skriver få dage senere.

Men hvis jeg skal høre for at "fremlægge ting som sandheden" af andre brugere herinde, så kan jeg jo også forvente samme omkring mig, eller? Altså det jeg beskriver er i hvert fald det forløb der er offentligt kendt.

Om du har ret i, at PC har henvendelser liggende i skuffen, og han hev den op da Kanstrup gik i pressen ved jeg ikke.
Jeg bliver lidt forvirret/rundtosset af at skulle forholde mig til spekulationer, men ikke selv må fremføre dem :D

Jeg tror sagtens du kan have ret. Men det er på ingen måde uhørt at folk kan klare den slags på få dage, når der er afklaring, og klubben har givet "go" for forhandlinger som med Spelmann/Kanstrup.

EDIT: Glem bare mine indlæg om hele denne her sag. Jeg har fået den galt ind under huden. Jeg aner ikke en skid om Kanstrups exit udover, at han var i klubben i kort tid, jeg synes han skuffede helt vildt ift at være hentet som stor liga-profil, og så skal han videre 1,5 år efter. Og han sidder kort tid forinden på AGF-TV og fortæller hvor glad han er for AGF/Aarhus og det hele. David sender Guira ned og garderer forsvaret, og stopper med det så snart Kanstrup er væk.
Det tolker jeg som om, at AGF ikke var tilfredse med Kanstrup, og ville bytte ham med en type som Tingager!

Tolkning/Spekulationer/gæt og bud... Det er vel alt vi kan diskutere ud fra.

Svar #159
Ja, nu skal vi jo heller ikke blive bange for at debattere...

Jeg tør gerne komme med mit bud på forløbet. Andre tolkninger er fuldt ud lige så valide:

Fredag den 4. januar: AGF offentliggør Tingagers skifte til klubben. Det ligger i luften, at den nye duo hedder Backman/Tingager.
I en af de følgende dage taler Kanstrup med en journalist fra Stiften.

Onsdag den 9. januar: Stiften offentliggør interviewet med Kanstrup. http://stiften.dk/agf/Paa-vej-vaek-AGF-anfoerer-snakker-ikke-kontraktforlaengelse-med-klubben/artikel/552847
PC tager en snak med David, som giver udtryk for at han gerne vil give slip på sin illoyale anfører.
PC indkalder derefter sin anfører til en venskabelig samtale... Her præsenterer PC Kanstrup for en række alternativer, herunder den her interesse fra en tyrkisk klub.

Det passer fint sammen med omtalen fra PK om, at det hele gik hurtigt fra han første gang hørte om den tyrkiske interesse om onsdagen.

Svar #161
Jeg troede for det første at vi havde en konsensus om, at man som udgangspunkt skriver ud fra hvad man mener og vurderer personligt herinde, og at det var selvklart at ingen har patent på sandheden så længe den ikke er bekræftet af klubben. Da vi jo ikke kender spillerenes præcise lønninger, og hverken var eller er inde i hovedet på PC, spillerne eller andet, så bliver det da sådan som udgangspunkt tale om subjektive udlægninger. Forsøger ikke at "udlægge det som sandheden" hvis du tænker at fordreje noget til at skulle være "sandt uden at vide det". Snarere mangelfuld formulering, og det beklager jeg.
Det kan også være mig der læser dine skriverier som fanden læser biblen.

MEN jeg skriver blot det jeg opfatter - at du "spekulerer" meget i at man ikke kan (kunne) komme af med spiller X, X,X og X fordi de var på "høj løn". I forbindelse med nogle spillere er der naturligvis korrekt men det behøver ikke nødvendigvis at gælde for alle dem du nævner og man kunne sikkert finde en løsning hvis man endelig ville (det er før set, at vi sender penge med en spiller men den del tror jeg man gerne vil stoppe med og ikke have som et alternativ).

Svar #162
Iflg. Kanstrup var der ingen dialog mellem ham og AGF, hverken direkte eller igennem agenten, derfor tog Kanstrup SELV initiativ til at finde en ny klub:

Kanstrup valgte tyrkisk klub: Der var ingen dialog med AGF | Tipsbladet.dk

Interessant. Det stiller så bare Kanstrups udtalelser til Stiften i et endnu mere kalkulerende lys, end jeg først havde troet. Men egentlig meget logisk, for de udtalelser han kom med indbød jo direkte til en afbrydelse af samarbejdet.

Vi kan nok bare gå ud fra, at hele sandheden i denne historie ikke er kommet frem. Men Kanstrup reagerede selvfølgelig på, at han som anfører blot havde udsigt til at sidde på bænken i foråret.

Svar #163
Spændende læsning on PCs arbejde og udsigten til meningsfuld kontinuitet og brug af midler/unge etc..
AGF-boss: Kontinuitet er kun godt, hvis tingene fungerer | Tipsbladet.dk

Og så med dette guldkorn ift sommerens transfervindue: (som forklarer lidt om, hvorfor man ingen angriber hentede for Pusic i sommers. Man ville vente til man kunne hente den rette.
Det var helt tydeligt, vi skulle have en type angriber som Patrick. Vi kunne ikke få ham i sommer, men vi kunne få ham her i januar, og så slog vi til.

Svar #164

Og så med dette guldkorn ift sommerens transfervindue: (som forklarer lidt om, hvorfor man ingen angriber hentede for Pusic i sommers. Man ville vente til man kunne hente den rette.
Det var helt tydeligt, vi skulle have en type angriber som Patrick. Vi kunne ikke få ham i sommer, men vi kunne få ham her i januar, og så slog vi til.

Og det princip kan jeg kun hylde for hold op hvor har AGF hentet mange spillere, som overhovedet ikke passede ind i systemet eller på en plads, hvor der i forvejen var dækket godt ind.
Med den godt nok forbedret økonomi men stadig skrøbelig så nytter det simpelthen ikke, at købe en spiller man ikke er sikker på. Det har måske kostet en top 6, men det kunne også være gået meget værre, hvis PC havde brugt sparsomme transfer og lønkroner på den forkerte angriber.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Simple Audio Video Embedder