Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue forår/sommer 2019. (Læst 123644 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue forår/sommer 2019.

Svar #50
Nej det lyder skørt, såfremt Liverpool har gjort det.

Grabara var deres U23-målmand.

Jeg mener netop det var fordi han var 4.målmand, og var udset til at blive 3.målmand, at han skulle gøres klar til det med noget førsteholdsfodbold hos os.

EDIT: Liverpool FC - Team
De har Gaoimhin Kelleher som 3.målmand.

Svar #51

Jeg mener netop det var fordi han var 4.målmand, og var udset til at blive 3.målmand, at han skulle gøres klar til det med noget førsteholdsfodbold hos os.

Ikke fordi vi skal gøre en større diskussion ud af det men Grabara er også med på billedet af 1. holds truppen. Så Kelleher er helt naturligt 3. målmand nu hvor Grabara er udlejet - uanset hvem der var det inden han blev udlejet😉

Men muligt jeg husker forkert - pointen fra min kammerat var, at vi ikke kunne forvente at leje Grabara igen, hvis Mignolet bliver solgt. Det er en de har stor tiltro til, og regnes internt i Pool som et kæmpe talent.

Svar #52
Men muligt jeg husker forkert - pointen fra min kammerat var, at vi ikke kunne forvente at leje Grabara igen, hvis Mignolet bliver solgt. Det er en de har stor tiltro til, og regnes internt i Pool som et kæmpe talent.
 Så er det da sikkert sådan det er. Jeg ved sgu ikke meget om Liverpool. jeg prøver kun at huske på det der blev skrevet om Grabara ved transferen. Men ja, lad os se. 

Svar #53

Ikke fordi vi skal gøre en større diskussion ud af det men Grabara er også med på billedet af 1. holds truppen. Så Kelleher er helt naturligt 3. målmand nu hvor Grabara er udlejet - uanset hvem der var det inden han blev udlejet😉

Men hvis Mignolet bliver solgt, vil de så have en så ung og prøvet mand på bænken som andet valg? Vil de ikke gå efter en mere rutineret løsning, og så udleje Grabara for at få spilletid og hår på brystet (evt på et højere niveau end AGF)?

Svar #54

Ikke fordi vi skal gøre en større diskussion ud af det men Grabara er også med på billedet af 1. holds truppen. Så Kelleher er helt naturligt 3. målmand nu hvor Grabara er udlejet - uanset hvem der var det inden han blev udlejet😉

Men hvis Mignolet bliver solgt, vil de så have en så ung og prøvet mand på bænken som andet valg? Vil de ikke gå efter en mere rutineret løsning, og så udleje Grabara for at få spilletid og hår på brystet (evt på et højere niveau end AGF)?
Kommer jo an på hvor højt de vurderer ham. Men min kammerats bud er, at de tror nok på ham til at lade ham erstatte Mignolet, hvis han bliver solgt. Klopp har i hvert fald ikke været bange for at bruge de unge spillere, hvis han har vurderet at de er gode nok.

Svar #55
City har Ederson og Claudio Bravo.
Chelsea har Kepa og Willy Caballero
United har De Gea og Romeo
Spurs har Lloris, Vorm og Gazzaniga.

Jeg kan ikke forestille mig, at Liverpool vil nøjes med en andenkeeper med 15 kampe fra superligaen, talent eller ej. Men vi får at se.

Svar #56
Vores nuværende startopstilling tror jeg på er til top-6 næste sæson. Det er lidt tidligt at vurdere de nye spillere, men umiddelbart er spørgsmålene vel mest hvor mange mål der er i Mortensen og om Lunding vil kunne være stabil over en sæson. Alle de nye og det at de unge har taget et skridt op, er dog forbedringer, der burde rykke os de point vi mangler lige nu (og ville have kunnet give de point vi formentlig ender med at mangle ifht top-6 i år). Derfor er det heller ikke nødvendigvis skidt hvis evt tilgange til sommer ikke er direkte til startelleveren, hvis de giver mere kvalitet der hvor vi ellers er sårbare. Jeg kunne rigtig godt tænke mig en målfarlig angriber mere, det har givet meget bare at have truslen og de rigtige bevægelser fra en sådan og vi vil være ilde stedte hvis PM bliver skadet. Jeg tænker ikke Ammitzbøll er helt klar endnu, Bundu er meget skadet og Riel har vist ikke nogen fremtid her. Jeg vil også gerne have alternativer i højre side og på venstre back får vi jo nu at se hvordan det ser ud uden Højer.

Nicolaj Poulsen er en bærende spiller og anfører hos en anden top-6-aspirant så man må formode at han kommer ind højt i hierarkiet. Jeg kender ikke nok til ham, men en dansk spiller i en god alder, der er anfører hos en direkte konkurrent og som kan hentes uden transfersum, er som udgangspunkt ret attraktiv. Når jeg ser på de spillere der er hentet det sidste års tid synes jeg også helt overvejende det er meget opløftende. Det har primært været spillere der ikke nødvendigvis har haft et stort navn, men har været nemme at integrere og som hurtigt har leveret. Så jeg har mere tiltro end længe til at man ser rigtigt og henter det der flytter os næste skridt fremfor noget der lyder mere spændende på papiret.

Svar #57
Spelli skifter omgående til Strømgodset. Der er godt nok skabt noget luft i lønbudgettet.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #58
Og godt at det blev offentliggjort nu  😎

Svar #59
Ja, det er da lige paa falderebet i Norge, saa man kan spekulere over om han har vaeret svaer at overtale eller der var noget andet der skulle falde i hak. Det lyder umiddelbart som en fin loesning for ham - edit: det er da vist aabent i marts ogsaa - saa har han vel ikke ligefrem faaet noget af sin loen med ogsaa.

Vi naermer ellers snart der hvor vi kan faa brug for ham... Men det er selvfoelgelig positivt at vi lige sparer lidt loenkroner.

Svar #60
Vi naermer ellers snart der hvor vi kan faa brug for ham..
Altså med Lundings gennembrud på højrekanten var Spelmann milevidt fra spilletid, da også Stage var foran i køen til den højrekant. Og hvem ved om Bundu ikke også var det!?

Hvis du tænker ift forsvaret, så tænkte jeg faktisk at man kunne have benyttet Spelmann til netop søndagens kamp, med Munksgaard i det centrale forsvar.

Svar #61
Altså med Lundings gennembrud på højrekanten var Spelmann milevidt fra spilletid, da også Stage var foran i køen til den højrekant. Og hvem ved om Bundu ikke også var det!?

Hvis du tænker ift forsvaret, så tænkte jeg faktisk at man kunne have benyttet Spelmann til netop søndagens kamp, med Munksgaard i det centrale forsvar.
Just precis - lige de naeste kampe kunne han maaske alligevel godt have faaet noget spilletid. Fx paa hoejre back hvis Munksgaard kan spille centralt og tvinges ind der, eller som en mere defensiv hoejre midt, hvis Anbo saa skulle spille men have lidt mere stoette.

Men lad os nu se, jeg tror Tingager kan spille, ellers er vi ogsaa bare vildt uheldige med fire forsvarsspillere ude paa samme tid. Hvis man havde vurderet at vi snart ikke kunne faa puslespillet til at gaa op havde vi vel heller ikke solgt ham, eller i det mindste forsoegt at udsaette det.

Svar #62

Just precis - lige de naeste kampe kunne han maaske alligevel godt have faaet noget spilletid. Fx paa hoejre back hvis Munksgaard kan spille centralt og tvinges ind der, eller som en mere defensiv hoejre midt, hvis Anbo saa skulle spille men have lidt mere stoette.

Men lad os nu se, jeg tror Tingager kan spille, ellers er vi ogsaa bare vildt uheldige med fire forsvarsspillere ude paa samme tid. Hvis man havde vurderet at vi snart ikke kunne faa puslespillet til at gaa op havde vi vel heller ikke solgt ham, eller i det mindste forsoegt at udsaette det.

Men det der talte imod det var trods alt, at Munksgaard lige er kommet til klubben, og lige har sat sig på højreback. Så det ville nok snarere være Guira der overtager for Stage, og så Stage på CB ved siden af Tingager/Backmann/Hausner ift hvem der kan spille. Jeg synes mere det er på venstre back vi har en udfordring, og der ville Spelmann intet kunne gøre. Sidst vi havde denne situation med skader/karantæne-overlap var Juelsgård heller ikke i stand til at spille VB, og Sverisson måtte en tur derned.

Jeg er frisk på at sende Ankersen derned og lade Toutouh spille foran ham, og så lade Stage spille CB. På midten skal Guira ligge sammen med Amini for at kompensere lidt for den offensive venstreside. Lunding skal kunne sættes afsted+drible løs på højrefløjen som vanligt :D Hvis Sana ikke er klar, så hopper Blume ind for ham. Er Blume heller ikke klar, så eller Hvidt det. Måske Bundu i ny rolle der? (tvivler)

Svar #63
Jeg synes det er fint Spelmann faar lov at rejse, vi sparer lidt loen og han faar ogsaa en god mulighed, der maaske ville vaere svaerere at faa efter et halvt aar paa baenken her. Det er lidt en ekstrem situation hvor han man alligevel kunne begynde at overveje om han skulle med - man ved jo heller ikke om mandefaldet er stoppet...

Jeg ved ikke om han slet ikke kunne spille venstre back, men det ville vaere helt nyt og Stage er mest oplagt hvis ikke Thoegersen vurderes klar. Man vil maaske heller ikke spille med baade Hausner og Thoegersen, men Stage er igen alternativet centralt. Er vi helt ude i at foerste, anden og tredje centerforsvarer er ude begynder det at blive kritisk og hvis man saa ikke vil stille med Thoegersen-Stage-Hausner-Munksgaard fordi det er for urutineret, kunne man have begyndt at kigge til Spelli. Hvis venstre back slet ikke duer, saa i hoejre side med Munksgaard modsat eller centralt. Men jeg tror vi faar Tingager klar og Spelmann er jo under alle omstaendigheder sendt videre, saa det er ren spekulation. Jeg haaber bare ikke vi skal til at sende Ankersen eller Blume ned som back.

Svar #64
Så længe vi ikke sender en check med Spelmann så er det optimalt for alle parter. Jeg kommer ti at savne hans arbejdsiver.
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #65
Så længe vi ikke sender en check med Spelmann så er det optimalt for alle parter. Jeg kommer ti at savne hans arbejdsiver.
Men det er vel sandsynligt, at vi har sendt nogle (små)penge med for at slippe ham nu? Vi stod overfor at skulle betale 4 måneders løn = 520.000 kr. Samtidig er Spelmann vel ikke engang spilleklar? Mit gæt er, at vi som minimum har måttet slippe forskellen på lønnen i AGF og den han får i Strømsgodset. Pusic-modellen i mindre målestok. Men det vil så også stadig betyde penge sparet.

Svar #66
Netop som alle forsvarspillere er skadede eller ude med karantæne, skriver Thomas Juel-Nielsen kontrakt. Med Sønderjyske

Svar #67
Netop som alle forsvarspillere er skadede eller ude med karantæne, skriver Thomas Juel-Nielsen kontrakt. Med Sønderjyske
Mon ikke også han havde krævet en længere kontrakt, hvis han skulle tilbage til AGF? Det var med en lidt grim smag i munden at vi bare sagde farvel til ham efter foråret 2017, hvor han lige havde reddet vores røv. Men da havde vi jo de skadede Rask og AJA på kontrakt et år endnu, og Kanstrup kunne hentes på en fri transfer.

Svar #68
Mon ikke også han havde krævet en længere kontrakt, hvis han skulle tilbage til AGF? Det var med en lidt grim smag i munden at vi bare sagde farvel til ham efter foråret 2017, hvor han lige havde reddet vores røv. Men da havde vi jo de skadede Rask og AJA på kontrakt et år endnu, og Kanstrup kunne hentes på en fri transfer.

Selvfølgelig skulle vi ikke signe TJN bare for at Vendsysselkampen.

Selv hvis man havde kunne nøjes med kontrakt sæsonen ud, så er det måske 4*100.000 kr for en unfit spiller, der næppe vil præstere bedre end en fit og integreret Hausner.

Det var mere den spøjse timing.

Svar #69

Selvfølgelig skulle vi ikke signe TJN bare for at Vendsysselkampen.

Selv hvis man havde kunne nøjes med kontrakt sæsonen ud, så er det måske 4*100.000 kr for en unfit spiller, der næppe vil præstere bedre end en fit og integreret Hausner.

Det var mere den spøjse timing.
Hvorfor tror du, at problemet vil være væk efter Vendsysselkampen? Jeg er med på, at Juelsgård er tilbage mod OB (hvis han ikke bliver skadet i mellemtiden), men Tingager og Backman kan vel sagtens være ude i længere tid. Højer har i øvrigt også karantæne mod OB.

Selvfølgelig skal vi undgå hovsa-løsninger, og 100.000 om måneden er også klart i overkanten for en reserve, men vi kunne generelt godt bruge en ekstra mand til det centrale forsvar. Fire mand er for lidt - især når den ene er en uprøvet U-19 spiller.

Svar #70
Højer har i øvrigt også karantæne mod OB.

Ja det er sgu lidt underligt, hvorfor får Dal Hende kun en spilledag, når Højer får to?

Svar #71
Ja det er sgu lidt underligt, hvorfor får Dal Hende kun en spilledag, når Højer får to?
Fordi Højer med sit gule kort fik point nok til karantæne. Det røde gav en ekstra dag.

Svar #72
Men det er vel sandsynligt, at vi har sendt nogle (små)penge med for at slippe ham nu? Vi stod overfor at skulle betale 4 måneders løn = 520.000 kr. Samtidig er Spelmann vel ikke engang spilleklar? Mit gæt er, at vi som minimum har måttet slippe forskellen på lønnen i AGF og den han får i Strømsgodset. Pusic-modellen i mindre målestok. Men det vil så også stadig betyde penge sparet.
Jeg tror faktisk på rettidig omhu her:
-Vi kunne jo bare vælge at lade kontrakten løbe ud. Stille og roligt. Spelmanns evner er jo en luksus at have i overskud.
- Hvis argumentet er at spare penge når vi helt officielt ophæver kontrakten OG så sender en godtgørelse i form af lønkroner med så tror da fanden fodboldklubberne er så gode til at bruge andres penge!!! Spellman har højst fået noget personligt. Vi sender ikke 100.000 - eller mere - bagefter hver måned. No way.
Hvorfor?
Jo skiftet er betinget af at Spellman er kontraktfri. = engangsbeløb, her og nu.
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #73
Men det er vel sandsynligt, at vi har sendt nogle (små)penge med for at slippe ham nu? Vi stod overfor at skulle betale 4 måneders løn = 520.000 kr. Samtidig er Spelmann vel ikke engang spilleklar? Mit gæt er, at vi som minimum har måttet slippe forskellen på lønnen i AGF og den han får i Strømsgodset. Pusic-modellen i mindre målestok. Men det vil så også stadig betyde penge sparet.
Jeg tror faktisk på rettidig omhu her:
-Vi kunne jo bare vælge at lade kontrakten løbe ud. Stille og roligt. Spelmanns evner er jo en luksus at have i overskud.
- Hvis argumentet er at spare penge når vi helt officielt ophæver kontrakten OG så sender en godtgørelse i form af lønkroner med så tror da fanden fodboldklubberne er så gode til at bruge andres penge!!! Spellman har højst fået noget personligt. Vi sender ikke 100.000 - eller mere - bagefter hver måned. No way.
Hvorfor?
Jo skiftet er betinget af at Spellman er kontraktfri. = engangsbeløb, her og nu.
Nej, vi sender selvfølgelig ikke 4 x 100.000 med Spelmann, når hans månedsløn var 130.000. Nok nærmere de 30.000. Altså 120.000 i hånden som engangsbeløb for at ophæve. Men altså, hvis han stadig er halvskadet, så er det jo oplagt, at vi ikke ville få mere glæde af ham, og så var det jo bare om at spare det vi kunne.

Men det er jo bare et gæt. Det kan da også være, at Spelmann selv har bedt om at få revet kontakten over, kvit og frit.

Svar #74
Spelmann tager til norsk klub efter AGF-brud

Altså når der skrives:

Martin Spelmann har på det seneste haft langt til spilletiden hos AGF, og det har de to parter torsdag taget konsekvensen af.

Martin Spelmann har således fået sin kontrakt med den aarhusianske Superliga-klub ophævet, selvom kontrakten egentlig først stod til at udløbe til sommer.

Så må vi gå ud fra, at det er den fulde løn som spares.
Kan ikke se hvad der giver anledning til at tro at vi har sendt penge med, når der er ophævet af begge parters enighed.
@SteenA‍ I Pusic-modellen var han udlejet til AGF. Her er der tale om, at Spelmann har underskrevet en regulær kontrakt. Så det tror jeg næppe. Pusic-tilfældet var AGF der overtog resterende del af en kontrakt, ikke leje, og hvor FCK betalte x del af lønnen. Her har Spelmann fået "ophævet". Det er noget andet. AGF skriver selv:  Spelmann stopper i AGF - AGF Fodbold
Derfor kan klubberne fortsat tilknytte spillere, hvis den pågældende spiller er kontrakt-fri, hvilket Martin Spelmann altså er efter ophævelsen med AGF

Er der iøvrigt noget der siger at spillere og klub nemmere kan ophæve i en kontrakts sidste halve år, sådan som det ofte ses (SBS/Spelmann i AGF bare i denne sæson).

Svar #75
Spelmann tager til norsk klub efter AGF-brud

Altså når der skrives:

Martin Spelmann har på det seneste haft langt til spilletiden hos AGF, og det har de to parter torsdag taget konsekvensen af.

Martin Spelmann har således fået sin kontrakt med den aarhusianske Superliga-klub ophævet, selvom kontrakten egentlig først stod til at udløbe til sommer.

Så må vi gå ud fra, at det er den fulde løn som spares.
Kan ikke se hvad der giver anledning til at tro at vi har sendt penge med, når der er ophævet af begge parters enighed.
@SteenA‍ I Pusic-modellen var han udlejet til AGF. Her er der tale om, at Spelmann har underskrevet en regulær kontrakt. Så det tror jeg næppe. Pusic-tilfældet var AGF der overtog resterende del af en kontrakt, ikke leje, og hvor FCK betalte x del af lønnen. Her har Spelmann fået "ophævet". Det er noget andet.

Er der iøvrigt noget der siger at spillere og klub nemmere kan ophæve i en kontrakts sidste halve år, sådan som det ofte ses (SBS/Spelmann i AGF bare i denne sæson).

Det må stadig forblive et gæt. AGF har i hvert fald en mangeårig tradition med at give spillere en check i hånden i forbindelse med ophævelse af kontrakten. Jeg ved ikke helt hvordan konstruktionen med Pusic var. Der blev talt om en lejeaftale, men jeg tror faktisk også at FCK endte med at ophæve og give Pusic en check. Stiften skrev lidt om det skifte:

https://stiften.dk/sport/AGF-bekraefter-Henter-Martin-Pusic-i-FC-Koebenhavn/artikel/497616

Angriberen har fået ophævet sin kontrakt i FCK, og har altså skrevet under på en aftale med AGF for resten af sæsonen.

Svar #76
@SteenA‍ 
Jeg bemærker at det ene er stiften, og det andet er AGF selv der udtaler sig. Men det gør jo ikke det du skriver forkert, selvfølgelig. 
Men ift Pusic så var det offenligt kendt, at AGF overtog dele af det økonomiske, og at FCK selv skulle fortsætte med at betale noget. Det var en del af aftalen. Det hører vi intet om her, eller ift Sverrisson. Men jeg kan heller ikke andet end at gætte. Men jeg vælger nu at tro på det AGF skriver. Hvis han har fået penge med, så synes jeg det er "bedragerisk" skrevet. 

Svar #77
Hvis vi ophæver med Riel til sommer og han skifter til en 1. divisionsklub, så har jeg også en formodning om, at vi bliver nødt til at give ham nogle penge med. 

Det underlige med Spelmann er egentlig, at jeg troede at han stadig var skadet? Han har vel ikke rigtig trænet med truppen endnu? Fra Spelmanns perspektiv kan jeg ikke se nogen motivation til at rive kontrakten over og skifte til en lavere løn, hvis han alligevel ikke er spilleklar. Jeg ved selvfølgelig heller ikke,  hvad Strømsgodset har tænkt sig at give ham i løn. Kan jo også være, at han scorer et sign-on fee, men det kunne han vel også gøre om 4 måneder, hvis det var.

Svar #78
Jeg kan i øvrigt ikke få øje på det "bedrageriske" i det AGF skriver. De nævner jo ikke noget om aftalens vilkår. Der er jo heller ingen tvivl om, at AGF sparer en del penge her. Mit gæt er som sagt i størrelsesorden 400.000 kr., som kan komme ned som plus på vores bundlinje. Fint nok. Er det alle 520.000 kr. så er det bare endnu bedre.

Svar #79
Jeg kan i øvrigt ikke få øje på det "bedrageriske" i det AGF skriver.

Tænker mere på virksomhedsdrift-mæssigt udadtil, hvis man sådan går og ophæver med medarbejdere, men forsætter med at betale løn, men skriver at han har fået ophævet. Jeg husker det ikke som om at FCK skrev at han havde ophævet, men mere at man fandt en løsning for Pusic.

EDIT: Se eksempelvis:
- Nu har vi fundet en løsning, så han kan komme til at spille fodbold, og vi har de angribere, vi skal bruge i truppen her i foråret, siger FCK-træneren.

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/han-er-klasser-bedre-end-de-andre-spillere-pa-banen-i-dag-tofting-vild-med-aa-b-stjerne

Svar #80
Så det kan da godt være at man giver ham en check med i forbindelse med ophævelsen. Og der kan man jo så frit skrive at han stadig har netop fået ophævet kontrakten. 

Jeg mindes bare at Pusic blev håndteret anderledes af en eller anden grund. Jeg kan tage fejl, selvklart :D

Svar #81
Tænker mere på virksomhedsdrift-mæssigt udadtil, hvis man sådan går og ophæver med medarbejdere, men forsætter med at betale løn, men skriver at han har fået ophævet. 
Igen, der er jo ikke oplyst nogen vilkår for ophævelsen. Der er ikke nogen logik forbundet med ordet "ophævelse", som tilsiger at det skal være en gratis omgang. Man har blot lavet en aftale, som begge parter er tilfreds med. Det KAN så godt være, at begge parter var tilfreds med blot at rive kontrakten over og sige at det var så det.

Svar #82
Tænker mere på virksomhedsdrift-mæssigt udadtil, hvis man sådan går og ophæver med medarbejdere, men forsætter med at betale løn, men skriver at han har fået ophævet.
Der er ikke nogen logik forbundet med ordet "ophævelse", som tilsiger at det skal være en gratis omgang. Man har blot lavet en aftale, som begge parter er tilfreds med. Det KAN så godt være, at begge parter var tilfreds med blot at rive kontrakten over og sige at det var så det.
Kan sagtens være jeg bare er lidt rundt på gulvet over det. Men altså jeg kan ikke se nogen indikationer på, at det ikke skulle være gratis, andet end "det KAN være at det er det" jvf andre eksempler. Og jeg husker da også tilfælde hvor man har hørt at man sendte penge med personen for at ophæve. Man ser det jo også konstant med trænere (men er der ikke mere tale om fyringer, end ophævelser?). Spillerne lader man bare gå rundt, og bruger dem i ny og næ (Spelmann/Riel). 

Svar #84
Det ville passe meget dårligt ind i foryngelses-strategien at hente en 32 årig spiller til en meget dyr løn, som knap nok har spillet førsteholdsfodbold i et år.

Ift. at hente spillere og have et lille budget, så bør vi kigge på Vendsyssel og Hobro, når en af dem eller begge rykker ned.

Fra Hobro kunne følgende spillere være interessante:
- Rasmus Minor/Yaw Amankwah (som back-up, såfremt vi ikke forlænger med Juelsgaard. Således er vi sikrede at have et tårn, når Tingager ikke er med)
- Vito Hammershøy-Mistrati (som erstatning, når Amini formentligt ryger til sommer, samt kreativ rotationsspiller)
- Edgar Babayan (som alternativ til Lunding på højrekanten)
- Emmanuel Sabbi (som evt. erstatning for Sana og alternativ til venstrekanten).

Fra Vendsyssel:
- Jakob Hjorth (såfremt han kommer tilbage fra skade, og vi ikke forlænger med Juelsgaard)
- Alexander Juel (som erstatning for Juelsgaard)
- Mikkel Frankoch/Mikkel Wohlgemuth (som alternativ til Guira)
- Morten Knudsen (dygtig og hårdtarbejnde to-vejs spiller)
- Lucas Jensen (som hurtig, kontraorienteret venstrekant)
- Moses Opondo (hurtig, kontraorienteret offensivspiller)

Svar #85
Det ville passe meget dårligt ind i foryngelses-strategien at hente en 32 årig spiller til en meget dyr løn, som knap nok har spillet førsteholdsfodbold i et år.

Ift. at hente spillere og have et lille budget, så bør vi kigge på Vendsyssel og Hobro, når en af dem eller begge rykker ned.

Fra Hobro kunne følgende spillere være interessante:
- Rasmus Minor/Yaw Amankwah (som back-up, såfremt vi ikke forlænger med Juelsgaard. Således er vi sikrede at have et tårn, når Tingager ikke er med)
- Vito Hammershøy-Mistrati (som erstatning, når Amini formentligt ryger til sommer, samt kreativ rotationsspiller)
- Edgar Babayan (som alternativ til Lunding på højrekanten)
- Emmanuel Sabbi (som evt. erstatning for Sana og alternativ til venstrekanten).

Fra Vendsyssel:
- Jakob Hjorth (såfremt han kommer tilbage fra skade, og vi ikke forlænger med Juelsgaard)
- Alexander Juel (som erstatning for Juelsgaard)
- Mikkel Frankoch/Mikkel Wohlgemuth (som alternativ til Guira)
- Morten Knudsen (dygtig og hårdtarbejnde to-vejs spiller)
- Lucas Jensen (som hurtig, kontraorienteret venstrekant)
- Moses Opondo (hurtig, kontraorienteret offensivspiller)
Det er nogle fine forslag, men vel ikke decideret spillere der i næste sæson vil kunne styrke vores top-6 muligheder? Jeg er enig med dig i, at truppen gerne skal have tilført unge spillere, men det er også nødt til at være et mix. Vibe er selvfølgelig kun interessant, hvis han holder et top-6 niveau, men det vil også overraske mig, hvis det ikke er tilfældet. Læg dertil, at han først fik sit gennembrud i en ret sen alder, så man kan god forvente, at han ikke er nedslidt endnu.

Svar #86
Altså hvis Ankersen skal ud, og Toutouh skal spille der efter sommer, så ser jeg meget gerne Vibe ind istedet for på højrekanten, med Lunding som backup.

Truppen skal være yngre ja, og det er vi også godt i gang med. Men start 11 behøver ikke have unge spillere over det hele. Ligesom Mortensen i angrebet, så ville Vibe på højrekanten også være sådan en Søren Berg-type ift stabilitet og erfaring, som er så vildt vigtigt i mange af de kampe, som vi bl.a. skal spille imorgen. Spillere som bare kan deres kram.

Hvis Guira byttes med Nicolai Poulsen, og Sverrison er byttet med Toutouh, og Ankersen så med Vibe, så går det jo mere end lige op ift gennemsnitsalderen.
Guira 30, Sverrison 28 og Ankersen 28 = ca. 29 i snit
Toutouh 26, Nicolai Poulsen 25 og Vibe 32 = ca. 28 i snit.

Svar #87
Det er nogle fine forslag, men vel ikke decideret spillere der i næste sæson vil kunne styrke vores top-6 muligheder?

Det var Casper Højer heller ikke. Faktisk var han i en endnu ringere position end de nævnte, da han var reserve på et bundhold. Samme med Mustafa Amini, som var helt ude i kulden i Randers.

Omvendt var Spelmann og Kanstrup profiler, der var købt til at spille os i top 6.

Min pointe: Det handler om meget mere, end hvilken klub og hvilket niveau, spilleren spiller på. Har de de rigtige kompetencer og passer de ind i systemet, så er CV sådan set ligegyldigt.

Svar #88
@8000‍ Enig. 

Men også om hvem de har konkurreret med på pladserne. Højer tabte jo til Lumb ift spilletid. Og det forstår man jo godt ift Lumbs karriere og position i truppen på det tidspunkt. 

Det er bare ikke 1:1. Var det det, så blev ingen spillere handlet for dyrt eller for billigt, og ingen ville over eller underpræstere :D Der er et utal af faktorer der kan gøre at man ikke får det ud af en spiller som man håbede, eller omvendt, får frigivet noget som ikke før var der.

Svar #89
Det er nogle fine forslag, men vel ikke decideret spillere der i næste sæson vil kunne styrke vores top-6 muligheder?

Det var Casper Højer heller ikke. Faktisk var han i en endnu ringere position end de nævnte, da han var reserve på et bundhold. Samme med Mustafa Amini, som var helt ude i kulden i Randers.

Omvendt var Spelmann og Kanstrup profiler, der var købt til at spille os i top 6.

Min pointe: Det handler om meget mere, end hvilken klub og hvilket niveau, spilleren spiller på. Har de de rigtige kompetencer og passer de ind i systemet, så er CV sådan set ligegyldigt.
Jeg er egentlig heller ikke imod, at vi henter en eller flere af dem du nævner. Men man skal forstå, at hvis vi henter lovende 23-24 årige spillere ind som stamspillere, så må vi forvente et lille dyk i præstationen, sammenlignet med Amini, Guira, Sana og Ankersen, som må være transferemner til sommer. Det kan vi så i princippet godt leve med, men det bliver svært samtidig at skulle integrere vores 18-19 årige på holdet.

Det er ikke sort/hvidt. PC skal bestemt stadig holde øje med gode tilbud på unge superligaspillere fra andre klubber, men det helt ideelle (for mig) er, at udviklingsspillere kommer op fra vores egen ungdomsafdeling og at de suppleres med køb af nogle større profiler, som f.eks. Sana, Ankersen eller Vibe.

Svar #91
Superligaen Indefra: Skal træffe giftigt valg om drømmespiller – Ekstra Bladet
Det betød samtidig, at Nicolai Poulsen i det interne lønhierarki stod til at få baghjul af den mere offensivt anlagte midtbane-kollega, Mikkel Kallesøe.
I starten af året forlængede Mikkel Kallesøe sin aftale med Randers FC og hoppede op blandt de fire højst lønnede i klubben med en årsløn lige under en million.
Det blev udslaggivende for Nicolai Poulsens beslutning, at klubben ikke anså anføreren for mere betydningsfuld. Ifølge Ekstra Bladets oplysninger ser Randers FC-anføreren ud til at gå til AGF på en aftale, der ikke er markant bedre end det, som han kunne få i Randers FC.
Specielt chokerende er det jo ikke hvis Randers har udlagt historien et stykke fra sandheden, specielt ikke når de mister en spiller til AGF, men det er jo positivt at vi ikke sprænger banken for at hente ham.

Jeg har spekuleret lidt på hvilken type Nicolai Poulsen egentlig er, men oprindeligt fordi det ville sige noget om hvorvidt vi ville fortsætte med et defensivt anker eller i højere grad have to centrale midtbanespillere ved siden af hinanden. Opstillingerne her i foråret har dog klart peget på det sidste. Mest oplagt er det vel at han skal afløse Guira, hvis man kan sælge ham, men det er også tænkeligt Musti er et salgsemne.

Svar #92
Hvis der er rigtig, at de tilbød ham 100.000, og at vi kan få ham for ca. det, så er det jo ligefrem et nær-scoop såfremt evnerne er som beskrevet de gange jeg har hørt ham omtalt.

Jeg har ikke personligt fulgt ham så tæt. Men altså hvis EBs  tal fra 2017 var korrekte med Bjarnasson på 150.000kr, og Juelsgård med 140k, og Spelmann 130k, så er det da noget af et spring. Især forstår man NP når han er anfører etc.

Svar #93
Jeg har spekuleret lidt på hvilken type Nicolai Poulsen egentlig er, men oprindeligt fordi det ville sige noget om hvorvidt vi ville fortsætte med et defensivt anker eller i højere grad have to centrale midtbanespillere ved siden af hinanden. Opstillingerne her i foråret har dog klart peget på det sidste. Mest oplagt er det vel at han skal afløse Guira, hvis man kan sælge ham, men det er også tænkeligt Musti er et salgsemne.
Ja det ville være mærkeligt at hente en NP til bænken. Så altså med Amini og Stage solidt på de pladser, og en Benjamin Hvidt klar, og Blume i folden, så kan jeg godt se NP istedet for Guira. Der vil være flere kampe NP er oplagt i, end Guira, af den simple grund, at vi ikke længere spiller det system, hvor Guira er bedst. NP har et par assists og et mål, bl.a. fordi han ligger længere fremme, og kan/får lov til at deltage lidt længere fremme. 

Sådan ser jeg også Stage. Så altså hvis man vil have Amini+Hvidt til den ene plads, og Stage+NP på den anden, og så sælge Guira på hans vilde efterårssæson (statsmæssigt alene var den god, men sad man og fulgte ham, så var den endnu bedre, og Guira lignede i flere kampe MoM for os, synes jeg). 
Jeg ser Blume som erstatning for Amini, men også for Sana. Med Toutouh bliver Blume jo bare lidt i overskud der. Blume blev forsøgt på højrekanten det sidste kvarter imod EfB, og han gjorde det fint, uden at gøre det vilde væsen af sig.

Og med Hvidt der kom ind i Vendsyssel istedet for Blume, synes han lidt i overskud. Jeg har altid været glad for Blume, og han er en af de eneste spillere i klubben der har scoret flere mål udefra. Ankersen har vel ikke scoret udefra siden under Glen i Farum? Blume scorede imod Vejle og OB i 2018 på kanten af feltet et par af de mål, som jeg synes vi mangler flere af. Vi elsker allesammen når det lykkes mellem Sana, Ankersen, Amini og Højer derude i venstresiden og de laver mål som imod AAB og BIF. Det var flotte mål. 
Men vi mangler langt flere "lette" mål. Lundings mål i Vendsyssel var ikke "let", men det var alligevel lidt derhen af hvor jeg mangeler en del fra Ankersen. Det der med at kunne vende rundt og bare skyde, det synes jeg slet ikke Ankersen får gjort nok.

Svar #94
Hvis der er rigtig, at de tilbød ham 100.000, og at vi kan få ham for ca. det, så er det jo ligefrem et nær-scoop såfremt evnerne er som beskrevet de gange jeg har hørt ham omtalt.

Jeg har ikke personligt fulgt ham så tæt. Men altså hvis EBs  tal fra 2017 var korrekte med Bjarnasson på 150.000kr, og Juelsgård med 140k, og Spelmann 130k, så er det da noget af et spring. Især forstår man NP når han er anfører etc.

Som jeg læste det, var det en årlig lønstigning på 100.000 kr., så det siger ikke noget konkret om, hvad han får om måneden.

Svar #95

Jeg har ikke personligt fulgt ham så tæt. Men altså hvis EBs  tal fra 2017 var korrekte med Bjarnasson på 150.000kr, og Juelsgård med 140k, og Spelmann 130k, så er det da noget af et spring. Især forstår man NP når han er anfører etc.

Som jeg læste det, var det en årlig lønstigning på 100.000 kr., så det siger ikke noget konkret om, hvad han får om måneden.
Saadan laeste jeg det ogsaa. Men hvis Kallesoe er en af de hoejest loennede i Randers med lidt under en million og Poulsen fik baghjul af ham, maa vi gaa ud fra de tilboed ham noget under, og hvis AGF saa har tilbudt 100.000 mere end det, kan tilbuddet vel hoejest komme op i naerheden af det Kallesoe faar. Med andre ord taler vi maaske en maanedsloen til Poulsen paa 80.000. Der kan saa vaere noget sign-on eb ikke kender til og nogle mulige bonusser, men det lyder som en god handel (uden dog at kende saa meget til Poulsen).

Svar #96
Ja det ville være mærkeligt at hente en NP til bænken. Så altså med Amini og Stage solidt på de pladser, og en Benjamin Hvidt klar, og Blume i folden, så kan jeg godt se NP istedet for Guira. Der vil være flere kampe NP er oplagt i, end Guira, af den simple grund, at vi ikke længere spiller det system, hvor Guira er bedst. NP har et par assists og et mål, bl.a. fordi han ligger længere fremme, og kan/får lov til at deltage lidt længere fremme.
Jeg tror egentlig Guira kan mere fremad banen end han faar lov at vise - det synes jeg ogsaa vi ser her i foraaret hvor systemet er lidt anderledes, men til gengaeld spiller han jo saa ikke saa meget. Han har da i hvert fald lavet en fin assist og et enkelt skud paa maal. Han er ogsaa en god type at skifte ind i visse situationer. Alligevel foeler man lidt at det er et naturligt skridt i udviklingen at han er baenket til fordel for Amini-Stage, der er mere tovejsspillere. Jeg tror ogsaa NP passer bedre ind der (og Hvidt i oevrigt). Hvis NP kommer, og det vil nu overraske hvis han ikke goer, og naar Hvidt ogsaa er rykket taettere paa holdet, maa der vaere mindst en spiller der skal saelges og saa ser jeg ogsaa Guira som den mest oplagte, mens Blume er reserve for Amini. Men vi bestemmer jo kun delvist selv hvem vi vil saelge.

Og med Hvidt der kom ind i Vendsyssel istedet for Blume, synes han lidt i overskud. Jeg har altid været glad for Blume, og han er en af de eneste spillere i klubben der har scoret flere mål udefra. Ankersen har vel ikke scoret udefra siden under Glen i Farum? Blume scorede imod Vejle og OB i 2018 på kanten af feltet et par af de mål, som jeg synes vi mangler flere af. Vi elsker allesammen når det lykkes mellem Sana, Ankersen, Amini og Højer derude i venstresiden og de laver mål som imod AAB og BIF. Det var flotte mål.
Men vi mangler langt flere "lette" mål. Lundings mål i Vendsyssel var ikke "let", men det var alligevel lidt derhen af hvor jeg mangeler en del fra Ankersen. Det der med at kunne vende rundt og bare skyde, det synes jeg slet ikke Ankersen får gjort nok.
Ja, det er jo et gammelt problem selvom det har vaeret vaerre end det er nu. Vi har manglet spillere med maal og herunder skudtrusler udefra. Guira scorer lige saa sjaeldent som DAP og saa er spoergsmaalet om det er bedre eller vaerre at han stort stort set heller aldrig har et skud - jvf det bemaerkelsesvaerdige i at han havde en afslutning mod VFF. DAP fik da en gang imellem ram paa poelsevognen... Jeg ved ikke hvordan NP goer sig, men han har aabenbart faaet scoret et par gange, saa det er forhaabentlig en forbedring. En spiller med langskudsstyrke ville klart vaere godt at have paa midtbanen. Der er dog en stor forbedring i (den forventede) maalfarlighed generelt, hvis man sammenligner holdet for et par saesoner siden og nu.

Svar #97
Ja det ville være mærkeligt at hente en NP til bænken. Så altså med Amini og Stage solidt på de pladser, og en Benjamin Hvidt klar, og Blume i folden, så kan jeg godt se NP istedet for Guira. Der vil være flere kampe NP er oplagt i, end Guira, af den simple grund, at vi ikke længere spiller det system, hvor Guira er bedst. NP har et par assists og et mål, bl.a. fordi han ligger længere fremme, og kan/får lov til at deltage lidt længere fremme.
   Jeg tror egentlig Guira kan mere fremad banen end han faar lov at vise - det synes jeg ogsaa vi ser her i foraaret hvor systemet er lidt anderledes, men til gengaeld spiller han jo saa ikke saa meget. Han har da i hvert fald lavet en fin assist og et enkelt skud paa maal. Han er ogsaa en god type at skifte ind i visse situationer. Alligevel foeler man lidt at det er et naturligt skridt i udviklingen at han er baenket til fordel for Amini-Stage, der er mere tovejsspillere. Jeg tror ogsaa NP passer bedre ind der (og Hvidt i oevrigt). Hvis NP kommer, og det vil nu overraske hvis han ikke goer, og naar Hvidt ogsaa er rykket taettere paa holdet, maa der vaere mindst en spiller der skal saelges og saa ser jeg ogsaa Guira som den mest oplagte, mens Blume er reserve for Amini. Men vi bestemmer jo kun delvist selv hvem vi vil saelge.

Og med Hvidt der kom ind i Vendsyssel istedet for Blume, synes han lidt i overskud. Jeg har altid været glad for Blume, og han er en af de eneste spillere i klubben der har scoret flere mål udefra. Ankersen har vel ikke scoret udefra siden under Glen i Farum? Blume scorede imod Vejle og OB i 2018 på kanten af feltet et par af de mål, som jeg synes vi mangler flere af. Vi elsker allesammen når det lykkes mellem Sana, Ankersen, Amini og Højer derude i venstresiden og de laver mål som imod AAB og BIF. Det var flotte mål.
  Jeg ved ikke hvordan NP goer sig, men han har aabenbart faaet scoret et par gange, saa det er forhaabentlig en forbedring. En spiller med langskudsstyrke ville klart vaere godt at have paa midtbanen.

Han har scoret et mål og lavet 3 assists, men får også lov til at ligge længere fremme.

Citer Jeg tror egentlig Guira kan mere fremad banen end han faar lov at vise - det synes jeg ogsaa vi ser her i foraaret hvor systemet er lidt anderledes, men til gengaeld spiller han jo saa ikke saa meget. Han har da i hvert fald lavet en fin assist og et enkelt skud paa maal. Han er ogsaa en god type at skifte ind i visse situationer.

Præcis.

Svar #98
Jeg ærgrer mig virkelig over at skulle skrive noget positivt om FCN. Men meget tyder på, at de har fundet konceptet, hvis man ikke hedder FCK eller har en mand med en stor check i baghånden, hvis man har købt for dyrt ind, såsom Brøndby og visse andre. Konceptet er dels at udvikleunge talenter, købe billigt ind, dels at fyre dem, der har succes af, når der kommer et godt bud. Mange kommentatorer har forudset, at det ville gå galt, fx da de skippede 3 profiler incl. Deres topscorer i samme vindue, men så kom der en ny i stedet for. Det usympatiske er, at nogle er kommet alt for tidligt af sted og sidder permanent bænket eller er røget i andetholdstrppen. Men moral har jo aldrig været Farumfolkets stærke side. Det står efterhånden ret klart, at de fleste klubber må indstille sig på, at hele truppen er udskiftet på fire år. Tænk bare på, at Dino var den, der havde været længst i GF, da han blev solgt efter fire år i den hvide trøje. Disse nye tider kræver en livlig aktivitet i hvert eneste vindue, og en hel del tyder på, at PC er ved at rette ind efter dette.

55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #99
Han har scoret et mål og lavet 3 assists, men får også lov til at ligge længere fremme.

Ja, OK, det er jo ikke overvaeldende. Guira spillede vist ogsaa lidt laengere fremme his Soenderjyske, saa jeg tjekkede lige de to paa Wikipedia . Ifoelge den engelske udgave scorede Guira 3 maal i 96 kampe der, mens Poulsen har scoret 3 maal i 127 kampe for Randers. Tallene varierer maaske lidt efter kilden, men umiddelbart vurderet er der ikke den store forskel her.

Positivt ved en udskiftning af de to er dog ogsaa alder og fremtidsudsigter. Og Poulsen er stadig godt paa vej mod de 200 foersteholdskampe.

Simple Audio Video Embedder