Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue forår/sommer 2019. (Læst 6588 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue forår/sommer 2019.

Svar #30
I hørte det her først: Spelmann forsvinder i dette transfervindue og ikke først til sommer 😉.

Hvilket vindue?

Spelli er iflg. EB den 3. højeste lønnede spiller i truppen, så det vil da være skønt, hvis han får en udenlandseventyr, både for ham og ikke mindst vores økonomi.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #31
I hørte det her først: Spelmann forsvinder i dette transfervindue og ikke først til sommer 😉.

Hvilket vindue?

Spelli er iflg. EB den 3. højeste lønnede spiller i truppen, så det vil da være skønt, hvis han får en udenlandseventyr, både for ham og ikke mindst vores økonomi.

Dette vindue. Men ikke det danske, der lukkede i sidste måned.

Svar #32
EB har lidt om, hvad der kan forventes i sommer vinduet:

Ekstra Bladet forstår, at klubben planlægger at tilføje op mod tre spillere til toppen af spillerhierarkiet. En af de spillere bliver efter alt at dømme Randers FC's kaptajn Nicolai Poulsen, der har afvist forlængelse hos kronjyderne.

Der er lidt mere i artiklen men ikke noget nyt:

($) Superligaen Indefra: Varme transfer-drømme i AGF – Ekstra Bladet

Svar #33

Ekstra Bladet forstår, at klubben planlægger at tilføje op mod tre spillere til toppen af spillerhierarkiet. En af de spillere bliver efter alt at dømme Randers FC's kaptajn Nicolai Poulsen, der har afvist forlængelse hos kronjyderne.

Eneste "nye" i det skulle være, at det ikke er vinklet som en "nogelunde okay erstatning", men som en "spiller til toppen af spillerhierakiet". Det rimer da vist ikke på Nicolai Poulsen i hvert fald. Ham ser jeg som en okay erstatning for et Guira-salg.

Svar #34
Med ikke noget nyt mener jeg, der står ikke noget andet i artiklen, som ikke allerede har været fremme,

Det jeg har fremhævet, er nyt i hvert fald for mig. Har ikke før hørt, PC jagter op til 3 spillere. At det er til toppen af spillerhierakiet er til gengæld forventelig med de udtalelser både PC og DN tidligere er kommet med.

Det bliver et af de mest spændene vinduer måske nogensinde i klubben. Løntunge spillere forventes at sige farvel, og der er kommet på penge i kassen, så der kan betales transferkroner.

Svar #35
Med ikke noget nyt mener jeg, der står ikke noget andet i artiklen, som ikke allerede har været fremme,

Det jeg har fremhævet, er nyt i hvert fald for mig. Har ikke før hørt, PC jagter op til 3 spillere. At det er til toppen af spillerhierakiet er til gengæld forventelig med de udtalelser både PC og DN tidligere er kommet med.

Det bliver et af de mest spændene vinduer måske nogensinde i klubben. Løntunge spillere forventes at sige farvel, og der er kommet på penge i kassen, så der kan betales transferkroner.

Spørgsmålet er så, hvilke tre pladser på holdet, man vil opgradere. Den defensive midtbane lyder som den ene. Jeg tænker at en anden bliver endnu en central forsvarsprofil på niveau med Backman og Tingager. Ellers taler vi vel erstatning for andre profiler på vej ud? Målmansposten er også uafklaret.

Svar #36

Spørgsmålet er så, hvilke tre pladser på holdet, man vil opgradere. Den defensive midtbane lyder som den ene. Jeg tænker at en anden bliver endnu en central forsvarsprofil på niveau med Backman og Tingager. Ellers taler vi vel erstatning for andre profiler på vej ud? Målmansposten er også uafklaret.
 Ja, og det er jo der, hvor niveauet ikke nødvendigvis bliver til en forbedret trup, som EB's artikels ordlyd ellers direkte indikerer. 

En Nicolai Poulsen for Guira, og X ny målmand for Grabara er jo svær at kalde en direkte opgradering, med mindre man henter Grytebust, eller bedre. 

Hvis Juelsgård erstattes med en Tingager, så er det jo ganske fedt. Men hvis det bliver en no-name-lottokupon, så ved jeg ikke hvordan jeg vil have det med det. Men en ny Elez er jo også fedt nok. Det kan der også være point og transferkroner i på længere sigt. Men der er bare også risikoen for, at det bliver en ny Bjørdal-oplevelse, hvor han bare ikke slår til. 
Jeg vil måske konservativt holde fast i, at Alexander Juel Andersen-retur ville være optimalt, da han jo netop kan dække den højreback som Dino ikke længere er backup til. Anbo er ikke fast-superligareserve-klar endnu. Så altså hvis vi har Backman/Tingager/Juelsgård/AJA, så er jeg SUPER tilfreds.

Svar #37
. Jeg tænker at en anden bliver endnu en central forsvarsprofil på niveau med Backman og Tingager

Det har jeg svært ved at forestille mig. Tingager er lidt købt og iflg. EB gået ind som den højst betalte spiller i truppen. Backman har lige forlænget, det vil være spild af løn og evt. transferkroner at købe en central forsvarsprofil.
Jeg er helt med på, Backman har en skadeshistorik, der godt kan skræmme lidt, men det er noget af et sats at bruge surt optjente penge på en spiller, der i bedste fald (hvis Backman holder sig skadesfri) kan ende på bænken.

Jeg kan forestille mig en Amini afløser, måske en højrekant og så målmandsposten.

Hvis det vitterlig er virkelig profiler som EB påstår, så bliver det spillere direkte til startopstillingen.

Svar #38
. Jeg tænker at en anden bliver endnu en central forsvarsprofil på niveau med Backman og Tingager

Det har jeg svært ved at forestille mig. Tingager er lidt købt og iflg. EB gået ind som den højst betalte spiller i truppen. Backman har lige forlænget, det vil være spild af løn og evt. transferkroner at købe en central forsvarsprofil.
Jeg kan sagtens følge, at det ikke direkte flugter med ideen om at hente en spiller, som går direkte ind i startopstillingen, men der er vel også forskel på, hvilke spillere der hører til den kategori, afhængig af om man spørger PC eller David? Nicolai Poulsen går vel heller ikke nødvendigvis ind i startopstillingen, selvom PC ser en stor stjerne i ham.

Jesper Juelsgård har spillet 66 superligakampe for os i sine 2½ år i klubben, herunder 20 ud af 23 i denne sæson. Det viser med al tydelighed, at det ville være en rigtig god investering at hente en 3. spiller ind, som vil kæmpe med om en startplads. Udover at det er de to pladser på holdet, hvor skadesfrekvensen er klart størst, så er det heller ikke optimalt (hvis vi skal spille med i toppen), at der slet ikke er nogen konkurrence om pladserne.  

Jeg kan dog også se noget fornuft i, at vi i stedet henter en upcoming man til centerforsvaret (2-3 år ældre end Hausner), fra en af de lavere rækker. Det var præcis det OB gjorde, da de hentede Tingager i Holbæk for 4 år siden.

Svar #39

Jeg tænker at skiftet til 4-4-2 gør at en ny angriber kunne give god mening. Mmaee bliver helt sikkert sent retur, og Andre Riel kunne måske også lokkes til at smutte, han har uanset hvad han gør, ikke udsigt til at blive udtaget til kamp. Så er der Patrick Mortensen, Mustapha Bundu  og Alexander Ammitzbøll tilbage, og Bundu er bedst på kanten Ammitzbøll er meget grøn, og Patrick Mortensen har ikke været i nærheden af at være outstanding i sine første tre optrædender (ultra kort tid til at fælde dom det ved jeg, men Nando bragede igennem fra kamp 1 ;-))

Derudover kunne en markant forstærkning også være Kamil Grabara på en længere aftale, og så er jeg enig i at et stærkt top 6 hold har 3-4 centrale forsvarsspillere på samme niveau, så hvis Julle ikke bliver forlænget, skal der findes en erstatning. Derudover er der måske ikke tilstrækkelig konkurrence på back pladserne med mindre Anbo og Thøgersen kan levere denne.

Svar #40
Et tankeeksperiment kunne jo være at prøve at vurdere holdets spillere og førstereserver i forhold til vores top-6 ambition. Det bliver selvfølgelig ret subjektivt, men jeg vil forsøge at tage AGF-brillerne af:

Kategorier:
A: Top-6 spiller
B: Superliganiveau (7-12)
C: 1. division

Forsvar:
Målmænd: Grabara A/B, Whalley B/C
HB: Munksgaard B, Anbo C
CB: Backman A, Tingager A, Juelsgaard B, Hausner C
VB: Højer A, Thøgersen C

Midtbane:
Lunding B
Amini A, Stage B, Guira B, Blume B, Hvidt B/C
Ankersen A, Kaastrup B

Angreb:
10'er: Sana A, Toutouh A/B
9'er: Mortensen A/B, Bundu B, Ammitzbøll C, Riel C

Det er lidt svært at vurdere de nye, som stadig har spillet få kampe. Måske er Tingager vurderet for højt. Munksgaard har selvfølgelig stort potentiale til kategori A, ligesom Stage, Bundu, Lunding, Kaastrup og flere af de unge.
Jeg har set bort fra spillere, som med stor sikkerhed er væk til sommer (jeg ser det som en mulighed, at Grabara og Juelsgård stadig er her).

Man kan sagtens diskutere, om Sana skulle være A, da præstationerne svinger meget. Jeg er dog ikke i tvivl om at han vil være A, hvis resten af holdet også er det.

Svar #41
Jeg kan godt frygte for kvaliteten af "toppen af spillerhierakiet" hvis man ser Nicolai Poulsen som en der tilhører i den del af truppen. Er jeg den eneste som tænker det?

Svar #42
Jeg kan godt frygte for kvaliteten af "toppen af spillerhierakiet" hvis man ser Nicolai Poulsen som en der tilhører i den del af truppen. Er jeg den eneste som tænker det?
 Altså hvis Guira kommer ud, og Poulsen kommer ind, så er Nicolai Poulsen i toppen af hierakiet sammen med Stage til den 6'er plads. Som jeg skrev er det jo ikke så nemt at kalde det en opgradering ligeud. Så det kommer an på hvad der menes. Det skal måske ikke forveksles spillere fra "øverste hylde", som BSN altid sagde.

Der er vel bare tale om, at AGF vil hente spillere som skal i start 11, eller nær det. Så man skal nok tænke: Tingager og ikke Blume. Altså spillere tiltænkt en plads i start 11 (eller tæt derved), vs en breddespiller. 

Det er faktisk første gange rigtig længe, at det eneste vi mangler er spillere til start 11, og ingen til bredden. Jeg vil gå så langt som at sige, at hvis vi henter AJA, så er forsvarssituationen løst, da AJA kan dække den højre back inden Anbo bliver klar til reservebold. Og personligt kan jeg rigtig godt lide Juelsgård, som jeg flere gange har skrevet. Og begge to har bevist at de kan håndtere reserverollen i klubben, og begge kan dække CB+en back.

Svar #43

Jeg har svært ved at vurdere ham. Defensive midtbanespillere er ikke så sexede, men de er ofte meget vigtige for et hold. En spiller som William Kvist var på et tidspunkt meget vigtig for landsholdet, selvom han sjældent løb med overskrifterne. Går vi helt tilbage til 80'er holdet med Laudrup, Elkjær, Arnesen, Lerby osv. kan man sige det samme om Jens Jørn Bertelsen.

Poulsen er/var anfører i Randers og stadig forholdsvis ung. I øvrigt vil jeg mene, at de næste profiler vi skal hente godt kan blive "ikke-profilerede profiler". Vi har unge spillere der kan tage over på nogle af de offensive positioner (Lunding/Kaastrup). Men en ekstra angriber kunne vi selvfølgelig godt bruge.

Svar #44

Jeg har svært ved at vurdere ham. Defensive midtbanespillere er ikke så sexede, men de er ofte meget vigtige for et hold. En spiller som William Kvist var på et tidspunkt meget vigtig for landsholdet, selvom han sjældent løb med overskrifterne. Går vi helt tilbage til 80'er holdet med Laudrup, Elkjær, Arnesen, Lerby osv. kan man sige det samme om Jens Jørn Bertelsen.

Poulsen er/var anfører i Randers og stadig forholdsvis ung. I øvrigt vil jeg mene, at de næste profiler vi skal hente godt kan blive "ikke-profilerede profiler". Vi har unge spillere der kan tage over på nogle af de offensive positioner (Lunding/Kaastrup). Men en ekstra angriber kunne vi selvfølgelig godt bruge.
Vores trup er i hvert fald så solid, at det skal være nogle ret markante profiler for at man kan tale om væsentlige forstærkninger. Den kategori vi jeg ikke sætte Poulsen i - det er nærmere en 1-1 udskiftning, hvis han erstatter Guira.

Umiddelbart er det nok primært højre kant, hvor vi nemmest kan opgradere, men omvendt var Lunding en af de bedste mod FCM. Og så skal der naturligvis findes en permanent løsning på målmandsposten, hvor Grabara ser ud til at have niveauet, men nok er for dyr at få permanent fra Liverpool (hvis han overhovedet har lyst). 

Så kan der selvfølgelig ske salg af spillere som Amini og Sana, og sker det, skal der naturligvis bruges væsentlige midler på at erstatte dem. Men umiddelbart har jeg svært ved at se det kommende transfervindue som specielt skelsættende for klubben, medmindre der er nogle salg undervejs, som vi ikke kender til. Den nuværende trup bør i hvert fald være rigeligt stærk til top 6 hvilket forårets resultater og spil indtil videre underbygger.

Simple Audio Video Embedder