Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue forår/sommer 2019. (Læst 130752 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue forår/sommer 2019.

Svar #2700
For Tingager gælder, at han helt sikkert har en aftale med klubben om, at han skal ud igen. Og med så klare spidskompetencer og forhåbentligt en god sæson, kunne han sagtens ryge for 7-10 mio.

SÅ god synes jeg altså heller ikke at Tingager har været. Han har nogle spidskompetencer, men kan nogle gange også ligne Bambi på glatis. Han kom hertil i januar og jeg synes det er lidt tidligt at tale om at han skal videre. Vi tegnede godt nok kun en 2½-årig kontrakt med ham, men lad os nu se om ikke der kommer en forlængelse efter denne sæson.

Enig. Men selvom han kan ligne bambi så har han overraskende godt styr på bolden med fødderne. Jeg er dog en smule skuffet over hans relativt ringe tilstedeværelse når vi har dødbolde. Det er alt for sjældent han kommer frem til noget. Et par mål mere ville lige give værdien et nøk op. Men jeg tror nu heller ikke han bliver solgt inden næste sæson sparkes igang. Som du også siger, så tror jeg kontrakten bliver forlænget i denne sæson, når han har bevist at han kunne træde ind i superligaen og levere. Men altså en stor og velspillende forsvarsspiller kan jo hurtig blive interessant for en 2. bundesliga klub eller en hollandsk/belgisk klub. Hvis vi kan komme i top-6 så er vi heldigvis i en økonomisk situation, hvor vi kan være kræsne med buddene.

Svar #2701
@admin: Skal vi have gang i en tråd om næste transfervindue. Det nuværende er afsluttet, og vi er ikke længere i en evaluering af det :-)

Svar #2702
Alle kan oprette nye tråde, så bare sæt i gang :).
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #2703
@admin: Skal vi have gang i en tråd om næste transfervindue. Det nuværende er afsluttet, og vi er ikke længere i en evaluering af det :-)
Det er ikke noget vi dikterer oppefra, så som Martin Hansen siger, må du gerne oprette en tråd. Personligt vil jeg mene vi stadig evaluerer det vindue der netop er afsluttet - Links og Diks er fx stadig ret åbne spørgsmål - men ret beset kan det evalueres i flere år,så det kan foregå i den her tråd samtidig med at man kigger frem, eller i en ny tråd samtidig med at kigger tilbage til tidligere vinduer.

Svar #2704
En ny tråd er vel først aktuel når vi nærmer os afslutningen på efterårets kampe, så vi kan vurdere om der skal suppleres med en spiller. Vi skal nok også noget længere hen før der kommer egentlige spekulationer i pressen osv. Jeg tænker et naturligt tidspunkt for en ny tråd er omkring 1. december. Men altså, for mig er det lidt ligemeget, da jeg bare følger den tråd der er aktiv.

Svar #2705
Kan også bare omdøbes til tranfersvindue - en det er løbende proces

Svar #2706
Er der nogen der ved hvad der sker med Lasse Vigen i Brøndby? Jeg sad en stille stund og funderede over erstatninger til Amini når han ryger, enten til januar eller næste sommer. Og så lagde jeg mærke til at Vigen slet ikke har været i truppen til de seneste 6 kampe. Hvis det fortsætter og vi får lidt penge for Amini til januar, kunne det være en oplagt mulighed, såfremt BIF vitterligt vil slippe ham. De har jo en enorm trup og den skal vel slankes. Nuvel, det var bare en strøtanke, men Amini situationen skal der jo tages hånd om i den nære fremtid.

Svar #2707
Er der nogen der ved hvad der sker med Lasse Vigen i Brøndby? Jeg sad en stille stund og funderede over erstatninger til Amini når han ryger, enten til januar eller næste sommer. Og så lagde jeg mærke til at Vigen slet ikke har været i truppen til de seneste 6 kampe. Hvis det fortsætter og vi får lidt penge for Amini til januar, kunne det være en oplagt mulighed, såfremt BIF vitterligt vil slippe ham. De har jo en enorm trup og den skal vel slankes. Nuvel, det var bare en strøtanke, men Amini situationen skal der jo tages hånd om i den nære fremtid.
 Han er skadet.

Svar #2708
Han er skadet.

Nå OK. Der fremgik bare ikke nogen skade på transfermarkt, så jeg undrede mig over at han pludselig var helt ude i kulden.

Svar #2709
Flere fans havde gerne set, PC også var med i kampen om Fossum. Måske spillede økonomien ind, billig var han i hvert fald ikke iflg. EB Indefra:

Bestyrelsen nikkede mod afslutningen af transfervinduet ja til to kolossale aftaler. I Hannover hentede nordjyderne Iver Fossum for omkring 500.000 euro - 3,75 millioner kroner.

Den investering blev samtidigt fulgt af en lønpakke, der gør nordmanden lønnet på niveau med Jores Okore - altså omkring tre millioner kroner årligt.

Thelander som AaB også hentede, får 2 mill. om året i løn. Det betyder iflg. EB at økonomien i AaB fremadrettet skal skæres til, hvis ikke der kommer nogle store indtægter i form af kraftige øgede sponsorater eller store spillersalg.

Superligaen Indefra: Klar med kæmpe pengesæk til stjernen – Ekstra Bladet

Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #2710
Flere fans havde gerne set, PC også var med i kampen om Fossum. Måske spillede økonomien ind, billig var han i hvert fald ikke iflg. EB Indefra:

Bestyrelsen nikkede mod afslutningen af transfervinduet ja til to kolossale aftaler. I Hannover hentede nordjyderne Iver Fossum for omkring 500.000 euro - 3,75 millioner kroner.

Den investering blev samtidigt fulgt af en lønpakke, der gør nordmanden lønnet på niveau med Jores Okore - altså omkring tre millioner kroner årligt.

Thelander som AaB også hentede, får 2 mill. om året i løn. Det betyder iflg. EB at økonomien i AaB fremadrettet skal skæres til, hvis ikke der kommer nogle store indtægter i form af kraftige øgede sponsorater eller store spillersalg.

Ja, det er jo en velvoksen investering ham nordmanden ligge i. Han var vel også kun interessant såfremt man havde solgt Amini. På nuværende tidspunkt vil det være lidt overkill med så dyr en spiller. Men omvendt ville han jo virkelig også pynte ved siden af Amini med NP bagved.

Thelander er også en pæn løninvestering, omend det ser noget mere rimeligt ud. Ca 170.000 om måneden er ikke voldsomt for en spiller der gerne skulle være en profil. HAm havde jeg gerne set i AGF, men heldigvis var man åbenbart klar over, at Backman var på nippet til at være 100% klar.

Svar #2711
Det betyder iflg. EB at økonomien i AaB fremadrettet skal skæres til, hvis ikke der kommer nogle store indtægter i form af kraftige øgede sponsorater eller store spillersalg.
Det er interessant ift diskussionen om klubbernes økonomi og hvor vores spillerbudget ligger ift fx OB og AaB's. Hvad var det forlydender sagde om fx NP's løn i AGF? 250.000/måned lyder af temmelig meget for klubber omkring vores økonomiske niveau.

JN snakkede for ikke så længe siden om at AaB lå over AGF bl.a. fordi de var ude i et økonomisk sats. De kiksede så som bekendt akkurat top-6 sidste sæson, kom ud med et stort underskud og meldte ud at der skulle skæres til og satses mere på egne talenter. Deres ageren i det her transfervindue viser lidt noget andet og udover dyre tilgange er det værd at hæfte sig ved et par salg der ikke lykkedes. De har stadig nogle penge de kan brænde af, men det ligner højt spil der meget snart kan tvinge dem til at skære lidt ned. Deres handler har set fornuftige ud og addresseret områder hvor de så svagest ud, men bredden virker ikke over ælde de og det bliver stadig tæt omkring top-6 og kan sagtens kikse igen.

Svar #2712

Ja, det er jo en velvoksen investering ham nordmanden ligge i. Han var vel også kun interessant såfremt man havde solgt Amini. På nuværende tidspunkt vil det være lidt overkill med så dyr en spiller. Men omvendt ville han jo virkelig også pynte ved siden af Amini med NP bagved.

Thelander er også en pæn løninvestering, omend det ser noget mere rimeligt ud. Ca 170.000 om måneden er ikke voldsomt for en spiller der gerne skulle være en profil. HAm havde jeg gerne set i AGF, men heldigvis var man åbenbart klar over, at Backman var på nippet til at være 100% klar.

Jeg var en af dem der ærgrede mig over at Fossum endte i AaB og ikke AGF, men man skal også tage trupsammensætning i betragtning ifht. sådan en handel. Det lyder bl.a. fra Helenius og Jovanovic, til at der er en rigtig god stemning i truppen (Helenius sagde allerede dette da man tabte hele tiden). Det er ikke sikkert at en ny meget løntung nordmand ville være det helt rigtige for truppen.

Thelander kunne også have været interessant, men han gik vist meget målrettet efter AaB, og han lader til at være meget langt fra sit tidligere niveau lige nu, så det kan godt komme til at tage lige så lang tid, som det gjorde med Okore. Til gengæld har AaB en gulvkalv i Lucas Andersen, som godt kan komme til at indbringe 50+ mill, med mindre han har en frikøbsklausul i sin kontrakt, så det kan være at regnestykket ender med at gå godt for Allan Gaarde.

Svar #2713
Det kan godt være AaB satser på at det hele, i hvert fald for de næste par sæsoner, skal reddes af et Lukas Andersen-salg. I så fald skal de nok nærmere takke ungdomsafdelingen end Allan Gaarde for en spiller der kunne hentes billigt uden konkurrence fra andre klubber, men det giver da mulighed for at satse i lidt længere tid. Og hvis man så kan lave sådan en igen et par år efter går det jo nogenlunde...

Svar #2714
Er der i øvrigt nogen, der kan huske udsigterne for Diks og hvornår han burde være klar.

Svar #2715
Er der i øvrigt nogen, der kan huske udsigterne for Diks og hvornår han burde være klar.

Det kan lyde underligt, men det tror jeg faktisk aldrig, der er blevet skrevet noget om. Kun at det var en mindre alvorlig skade et cetera.

Svar #2717
Bundu var på vej videre tidligere på året Han bliver AGF's rekordsalg: Amerikansk klub jagtede Bundu | BT Fodbold -...

25 mio vil være et stort salg for AGF, men med den seneste udvikling in mente nok også lidt ærgerligt, fordi det dobbelte virker ikke urealistisk.

Men nu ser vi, Bundu er først for alvor rykket her i efteråret. Det kan sagtens være at de 25 mio er fra i sommers, og der nu er et opdateret prisskilt.

Edit: uanset min tanke om de 50, vil alt over 30 (ud af landet), være helt fint med mig, selvom jeg tror det har enorm sportslig værdi at lade ham gå kontakten ud (men han skal jo tydeligvis noget større, og helst ikke en blindgyde som USA

Svar #2718

Ifølge sin egen Instagram er han tilbage på træningsbanen, så forhåbentlig ser vi ham snart :)

Svar #2719
25 mio vil være et stort salg for AGF, men med den seneste udvikling in mente nok også lidt ærgerligt, fordi det dobbelte virker ikke urealistisk.
Jeg syntes det med priser er svært - indimellem skal der ikke meget til for at svinge 20 mio og andre gange virker det som om der skal. Vi skal formentlig holde os til i toppen, hvis vi skal op mod 50 mio. Det virker umiddelbart højt men han skal ko bare fortsætte stimen af mål😎

Svar #2720
En ny tråd er vel først aktuel når vi nærmer os afslutningen på efterårets kampe, så vi kan vurdere om der skal suppleres med en spiller. Vi skal nok også noget længere hen før der kommer egentlige spekulationer i pressen osv. Jeg tænker et naturligt tidspunkt for en ny tråd er omkring 1. december. Men altså, for mig er det lidt ligemeget, da jeg bare følger den tråd der er aktiv.

BT har rygter om Bundu allerede, så lidt røre er det da (deres transferpodcast)

edit: den var vist fanget lang tid før jeg skrev...

Svar #2721

BT har rygter om Bundu allerede, så lidt røre er det da (deres transferpodcast)

edit: den var vist fanget lang tid før jeg skrev...
Det bliver spændende, når vi begynder at sælge profiler som Bundu. Hvis vores økonomi er i nogenlunde balance uden transferindtægter, så påvirker et stort salg klubbens indre værdi (egenkapital = aktiekapital) meget mere, end hvis det var FCK, FCM eller Brøndby ville sælge til samme pris, da jeg går ud fra, at AGFs egenkapital stadigvæk er væsentlig mindre end de 3 klubbers. Jeg troede, at aktiekapitalen er omkring 30-40 mil kr, men var inde og se på seneste halvårsregnskab, at aktiekapitalen er 78.000.000.

Svar #2722
Er der egentlig nogen tilbagemeldinger om hvordan det går Kaastrup i Dortmund? Er de begejstret og spiller han nogle kampe?

Svar #2724

Men nu ser vi, Bundu er først for alvor rykket her i efteråret. Det kan sagtens være at de 25 mio er fra i sommers, og der nu er et opdateret prisskilt.

I BTs transferpodcast var snakken meget løs, og de var ikke i nærheden af at nævne konkrete beløb. Historien var blot, at (i) en amerikansk klub havde forhørt sig på Bundu, men der var for langt mellem parterne, og at (ii) AGF håber på, at Bundu bliver klubbens største salg, dvs. sælges for mere end 25 mio. kr.

Den første del giver god mening. Hvis jeg udefra fulgte med i dansk fodbold, så havde jeg efter foråret også sendt følere ud, om Bundu kunne købes for en sum i Junker & Jovanovic-klassen. Til gengæld giver det også mening for AGF med den nuværende sportslige og økonomiske situation klart at afvise en-cifrede millionbeløb. I historien var ikke nogen indikation af, at nogen ville byde 25 mio. kr. - eller at AGF ville acceptere et bud i den størrelsesorden. Alene, at AGF håber at kunne sælge Bundu dyrere, end man solgte Jens Stage. Den del giver også god mening.

Jeg tror personligt, at man vil strække sig langt for at holde på Bundu også i vinterens transfervindue - for så gerne at sælge ham til sommer. Det var næppe tilfældigt, at Jens Stage-handlen formelt gik igennem (ca.) den første dag i et nyt regnskabsår, så man reelt er sikker på at kunne følge et overskud (2018/2019) med et endnu større overskud (2019/2020). Det vil være helt oplagt, at man forsøger at lave samme nummer igen, så Bundu sælges de første dage i juli. Så har du med ret stor sikkerhed endnu et overskud i bogen, mens der stadigt vil være tid til at hente eventuelle erstatninger/forstærkninger for pengene.

Har der i øvrigt været nogen rygter om, hvad klausulerne i Jens Stage-salget gik ud på? Han er jo kommet fint fra start med allerede 16 kampe for FCK, så afhængigt af det præcise indhold kunne nogle af dem godt blive udløst snart. Den rygtede forskel på 7 mio. kr. svarer jo i AGF til forskellen på underskud og overskud - eller et i AGF ganske pænt spillerkøb/spiller salg.

Svar #2725
Jeg kunne forestille mig at klausulerne i Stage handlen er afhængig af FCKs bedrifter, dvs. mesterskaber og europæisk deltagelse. Vi ville garanteret have fået mere ud af at FCK kom i CL i stedet for EL. Måske er det 1 mio. kr. pr. mesterskab og 1 mio. kr. pr. europæisk deltagelse.

Svar #2726
Jeg kunne forestille mig at klausulerne i Stage handlen er afhængig af FCKs bedrifter, dvs. mesterskaber og europæisk deltagelse. Vi ville garanteret have fået mere ud af at FCK kom i CL i stedet for EL. Måske er det 1 mio. kr. pr. mesterskab og 1 mio. kr. pr. europæisk deltagelse.
Mit gæt - og det er et rent gæt - er, at klausulerne er en blanding er personlige og klub-relaterede resultater. Så f.eks. flere penge efter et antal kampe, mål, landsholdsudtagelse o.lign. og så en række klausuler som dem beskrevet ovenfor.

Men kunne være spændende med lidt detaljeret viden om, hvordan den slags struktureres.

Svar #2727
 Mit gæt - og det er et rent gæt - er, at klausulerne er en blanding er personlige og klub-relaterede resultater. Så f.eks. flere penge efter et antal kampe, mål, landsholdsudtagelse o.lign. og så en række klausuler som dem beskrevet ovenfor.

Men kunne være spændende med lidt detaljeret viden om, hvordan den slags struktureres.
I hvert fald kunne man godt forvente, at noget af den bonus allerede er i hus, i og med at FCK er i et europæisk gruppespil og at Stage allerede har spillet ganske mange kampe (imponerende). Det er værd at bemærke, at FCK sikrede sig gruppespillet lige inden transferdeadline og det kan sagtens have været det der gjorde de sidste handler - eller i hvert fald Jovanovic-aftalen - mulig. Men ja, ren spekulation. 

Svar #2728

I hvert fald kunne man godt forvente, at noget af den bonus allerede er i hus, i og med at FCK er i et europæisk gruppespil og at Stage allerede har spillet ganske mange kampe (imponerende). Det er værd at bemærke, at FCK sikrede sig gruppespillet lige inden transferdeadline og det kan sagtens have været det der gjorde de sidste handler - eller i hvert fald Jovanovic-aftalen - mulig. Men ja, ren spekulation.

Jeg tænker ikke en 4 måneders leje af Jovanovic er kommet i hus pga. en Stage bonus. Jeg tror simpelthen bare Jovanovic handlen er et eksempel på at nogle gange går en masse omstændigheder bare op i en højere enhed. Til gengæld kan en evt. bonus måske have haft indflydelse på, at man pludselig to en chance med en mere omkostningstung satsning i Diks.

Svar #2729

Jeg tænker ikke en 4 måneders leje af Jovanovic er kommet i hus pga. en Stage bonus. Jeg tror simpelthen bare Jovanovic handlen er et eksempel på at nogle gange går en masse omstændigheder bare op i en højere enhed. Til gengæld kan en evt. bonus måske have haft indflydelse på, at man pludselig to en chance med en mere omkostningstung satsning i Diks.

Økonomien i klubben er rigtigt god, og en aftale med FC Nordsjælland om at købe Mikkel Rygård i de sidste minutter af transfervinduet, ville ikke have haft nogen nævneværdig betydning for resultatet. Der er sponsor indtægter for omkring 50 mio i AGF, ca 20 mio i TV indtægter, ca 15 mio i billet og merchandise salg og også ca 15 mio i koncerter, events og hal leje indtægter. Så omtrent 100 mio i indtægter om året, og en trup som Tipsbladet vurderer til at koste omkring 44 mio. For ikke at nævne de spillersalg som PC er lykkedes med, jeg vil tro at der går flere penge ind i klubben via transfers, end ud.

Mediano Marketing: Kom tæt på AGFs succes på sponsorområdet — Mediano

AGF-boss svarer Michelsen igen: Han vil gerne være underdog | Tipsbladet.dk

Svar #2730
Jeg tror virkelig ikke, at Diks koster os noget (særligt). Han er skadet og Fiorentina er kun glade, hvis vi kan bringe ham tilbage i kampform på superliganiveau. Men måske mente du Gift Links? I så fald giver jeg dig ret.

Simple Audio Video Embedder