Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue forår/sommer 2019. (Læst 125196 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue forår/sommer 2019.

Svar #2650
Synes også jova, staff, kamil og Eske er ret forskellige og unikke med hver deres spidskompetencer. Kamil kunne bare det hele - men dårligste i sweeper-spillet med fødderne.

Man kan sammenligne Eske og Jova lidt i at de begge er bedst på stregen, men også fint går ud og i boksen - men naturligvis ikke som Kamil, men heller ikke fair sammenligning - han var vel ligaens bedste på høje bolde. Ogi en anden liga. Men synes nu Eske er en lidt frisk på at gå ud i feltet end Jova, lidt bedre i spillet i som sweeper, mens Jova er en anelse mere sprællemand på stregen. Og måske en smule mere reaktionsstærk der, begge viker dog gode i det. Men lad os se - kun få kampe vi har set Eske indtil videre.

Hvordan ser I dem?

Synes iøvrigt vi skal spille med Eske hvis han bare er nogenlunde lige så god som Jova.

Svar #2651
Jeg er meget enig i din vurdering, Dichio.
Tror meget på Eskileinen. Han har set godt ud indtil skaden. TK lavede et fint indhop sidst. Men det super af PC at hente Jova ind på leje.
Jeg har en god fornemmelse med forsvaret her i efteråret. Der kommer flere clean sheats.
Gerne i de næste tre kampe...

Svar #2652
Så nu kan PC resten af efteråret have snakke med målmænd, der skal ind som 2.keepere/konkurrent til Eskelinen.
Enig - jeg syntes den manøvre var noget nær perfekt og mon ikke det koster småpenge i det samlede billede. Jeg forventer ikke han går ind som 1 keeper hvis Eskelinen er klar men hvis han ikke er klar, så har vi en super gardering der kender en del af forsvaret i forvejen. Det er sku stærkt.

Svar #2653
Musti skriver ifølge brugere på twitter via sin instagram at hans fremtid i AGF ikke er færdig-afklaret. Han synes ikke han er citeret korrekt.

Så den historie er ikke skrevet færdig.

Svar #2654
I et interview med Gift Links på ksdh.nu fortæller han, at han først blev kontaktet få dage før kontraktunderskrivelsen. Så det står efterhånden ret klart, at de tre spillere sidst i vinduet ikke var indkøb, der var planlagt hundrede år i forvejen.
Og så går man og tænker: hvem mon den lovede erstatningsspiller på midtbanen var, som ikke kom i hus 😉? Og man bliver lidt mere interesseret i at se både Links og Diks på banen.

Svar #2655
I et interview med Gift Links på ksdh.nu fortæller han, at han først blev kontaktet få dage før kontraktunderskrivelsen. Så det står efterhånden ret klart, at de tre spillere sidst i vinduet ikke var indkøb, der var planlagt hundrede år i forvejen.
Og så går man og tænker: hvem mon den lovede erstatningspiller på midtbanen var, som ikke kom i hus 😉? Og man bliver lidt mere interesseret i at se både Links og Diks på banen.
De har stadig fulgt ham i længere tid, selvom det er uklart hvor længe det så faktisk er. Jeg tænker PC har nogle kontakter i Sydafrika han kan trække på også, han har måske ikke selv været dernede 20 gange, men jeg tror godt man kan stole på at der er scoutet rimelig grundigt gennem et stykke tid når vi lægger et større beløb for en spiller. Så ved jeg ikke hvornår man normsæt kontakter klub/spiller, om det er senere i processen fordi det er i Sydafrika, eller om man egentlig først ville have rykket til vinter. Det er dog nok meget godt ikke at hive ham herop direkte til vintertræning.

Svar #2656
Og så går man og tænker: hvem mon den lovede erstatningspiller på midtbanen var, som ikke kom i hus 😉? Og man bliver lidt mere interesseret i at se både Links og Diks på banen.
De har stadig fulgt ham i længere tid, selvom det er uklart hvor længe det så faktisk er. Jeg tænker PC har nogle kontakter i Sydafrika han kan trække på også, han har måske ikke selv været dernede 20 gange, men jeg tror godt man kan stole på at der er scoutet rimelig grundigt gennem et stykke tid når vi lægger et større beløb for en spiller. Så ved jeg ikke hvornår man normsæt kontakter klub/spiller, om det er senere i processen fordi det er i Sydafrika, eller om man egentlig først ville have rykket til vinter. Det er dog nok meget godt ikke at hive ham herop direkte til vintertræning.

Tror helt sikkert han er blevet scoutet ok, men hvis man ikke har været i direkte kontakt med spilleren, kan man jo ikke være sikker på, at det er et sted, han ville ønske at fortsætte karrieren. Klimamæssigt er der f.eks. jo ret stor forskel på Sydafrika og DK 😉.

Når man handler sidst i vinduet er det jo ofte med drømmen om, at man kan få en rigtig god spiller, der går noget billigere, når højere prioriteter ikke bliver til noget. Og det var jo en midtbanespiller, man havde meldt ud, der stod på ønskesedlen, så her nåede man ikke i mål men brugte pengene på tre andre.

Svar #2657
  Klimamæssigt er der f.eks. jo ret stor forskel på Sydafrika og DK 😉.
Temperaturen i Sydafrika og Danmark er dog vist ret ens i øjeblikket. Men der er selvfølgelig også vinterhalvår dernede nu. Så ikke den store omvæltning at komme til Danmark nu.

Svar #2658
Mon ikke PC - bare først er blevet enige med klubben om prisen i onsdags, og derfor Links først hørte om det der.

Svar #2659
Tror helt sikkert han er blevet scoutet ok, men hvis man ikke har været i direkte kontakt med spilleren, kan man jo ikke være sikker på, at det er et sted, han ville ønske at fortsætte karrieren. Klimamæssigt er der f.eks. jo ret stor forskel på Sydafrika og DK 😉.
Det lød som om Links var ret glad for at komme til Europa, så sydafrikanerne er sikkert generelt til at overtale, også efter PC's egen erfaring og også til Danmark bortset måske fra de allerbedste, men AGF skal jo uanset hvad først snakke med klubben som kan give dem lov til at kontakte Links. Når det ikke var en uge tidligere kan det godt skyldes AGF lurede på andre muligheder, men også bare at forhandlingerne trak ud, eller måske skiftede man bevist fokus sidst i vinduet fordi Duncan var længere fremme end ventet, Blume også havde hævet niveauet og Thorsteinsson viste sig som en mulighed centralt. Den slags kunne det være interessant at høre lidt omkring fra PC - men han kan måske også bare forventes at sige det var helt efter planen...

Svar #2660
Mon ikke PC - bare først er blevet enige med klubben om prisen i onsdags, og derfor Links først hørte om det der.

Sikkert.

Men det er hverken unormalt at klubber følger spillere, snakker med agenter, netværk og "følger" gennem video-updates fra præstationer som bliver tilsendt, og så først snakker med selve spilleren når timingen er rigtig for køber/sælger, endda før spilleren er blevet hørt om sagen. Men han har kunne have haft samtaler med sin agent om, hvad han som udgangspunkt er interesseret i/ikke er. Altså at spiller/Agent er enige om hvad agentens beføjelser er.

[font=Helvetica, Arial, "Nimbus Sans L", sans-serif]
Det lød som om Links var ret glad for at komme til Europa,
[/font][/size]

Ovenstående kan være et eksempel på, hvorfor AGF-Links-handlen gik hurtigt. Agenten var allerede klar over, at Links gerne ville til europa.

Og så er der spiller/agent/klub-forløb som med Eskelinen, hvor der er mange snakke med spilleren op til en handel, eksempelvis hvis han har mindre end 6 måneder tilbage af kontrakten. For Stage kunne jo ikke rende og snakke løs med FCK sidste år.. Men derfor har FCK jo fulgt Stage i længere tid alligevel. Så altså man skal ikke ligge så meget i den slags.

Og at konkludere at Links må være en ny ukendt Mmaee fordi spilleren ikke havde hørt om AGF en uge før underskriften er heller ikke seriøst. Det ser jeg heller ikke mange mene/skrive. Men altså jeg forstår sagtens dem der giver udtryk for, at de er mest trygge ved de handler hvor PC har haft flere snakke med spillere gennem længere tid.

Men det er nok vigtigt, såfremt man har det sådan, at man holder sig for øje, at snakke med spilleren er forbudt så længe der ikke er en handel/accept på plads med sælgende klub hvis der er mere end 6 måneder tilbage af spillerens kontrakt.

Svar #2661
Men altså jeg forstår sagtens dem der giver udtryk for, at de er mest trygge ved de handler hvor PC har haft flere snakke med spillere gennem længere tid.
Det er rigtigt at den del er lidt sværere at 'scoute' og må vurderes uden at snakke direkte med spilleren. Det kunne også være interessant at høre lidt om hvordan man gør det. Noget af det må være det vi var inde på tidligere, at det betyder noget at have lidt erfaring med spillere fra det land og så tænker jeg at det heller ikke gør noget han allerede har været udenlands.

Svar #2662
Men er han en trussel offensivt?
Kan han score mål?
Det bliver vildt spændende at finde ud af.
Hans stats siger 5 mål og 35 kampe i de sidste 3 sæsoner, men de er alle sammen scoret i dette forår, primært i kampe hvor han fik fuld tid, det svinger meget med det (uden jeg ved hvorfor). Han har i øvrigt scoret fra et udgangspunkt både på højre og venstre kanten samt centralt. Og hvis han havde høvlet mål ind som 20 årig, så havde PC nok ikke haft en chance for at hente ham. Der er tegn på at det er et rigtigt godt køb, men det bliver spændende at se om det er rigtigt.

Selvom Links ikke har kendt til AGFs interesse før meget sent, kan PC godt have haft scouts til at se hans kampe, han kan endda selv have overværet dem, uden at Links derfor er blevet orienteret om hvilke klubber der har været til stede til hvilke kampe, og hvem de evt. har haft et specielt focus på. Så man kan ikke nødvendigvis konkludere at en af klubbens største investeringer er blevet foretaget uden den nødvendige due-diligence.

Svar #2663
Selvom Links ikke har kendt til AGFs interesse før meget sent, kan PC godt have haft scouts til at se hans kampe, han kan endda selv have overværet dem, uden at Links derfor er blevet orienteret om hvilke klubber der har været til stede til hvilke kampe, og hvem de evt. har haft et specielt focus på. Så man kan ikke nødvendigvis konkludere at en af klubbens største investeringer er blevet foretaget uden den nødvendige due-diligence.
    [/list]

@T-Knogle

Præcis. Og ligesom med Whalley, så er der ingen garantier. Man hentede Whalley baseret på det man så, og det man vurderede man kunne bygge på for at få en fuldendt/komplet målmand. Men man kunne ikke bygge luftspillet på, og faktisk var det så kritisk en mangel, at man måtte sige tidligt farvel.

Med en langt højere pris har Links nok færre mangler lige umiddelbart. Men lur mig, om at han ikke falder i kategorien af spillere der skal bruge tid til at vende sig til Nord-europæisk fodbold ift disciplin/tilbageløb/defensiv struktur i det hele taget. Bundu er jo først nået dertil engang i sidste sæson, og han har ellers spillet en del år i England (hvor den slags offensiv-spillere dog ofte får friere hænder end i de nordiske ligaer)
    Dladla var jo også et sydafrikansk eksempel på en spiller som manglede en del defensivt. Vi må se :D

Svar #2664
    Links
    Jeg er virkelig også meget tvivlende ift, at Links bare sådan lige går direkte ind som JN/PC siger. Jeg forventer faktisk mest ham som indhopper i efteråret. Og måske skal han også bruge store dele af foråret på at finde sig rigtig til rette, og faktisk er jeg nervøs for at han nogensinde slår til. Men det er en spændendende satsning og perspektivrigt.

Lidt som med Diks, hvor det er skader og den korte tidshorisont til næste sommer der bekymrer.

Spilller-transferstrategi
    Det er fint vi holder øje med det store udland. Hvis jeg var sportschef, ville jeg prioritere som følger:
    1) eget talentarbejde som mest vigtigt og billigst - her får man også kendskab til spillerens mentalitet og alt i mindste detalje
    2) talenter i superliga, dk1, lokale klubber (stage fx), sverige, norge, finland, island, færøerne - hvor man ved mentalitet osv passer ind

3a) 18-26 årige store profiler i samme ligaer som er slået igennem og kan bruge DK som springbræt til udlandet (på forskerløn)
    3b) 18-26 årige store skandinaviske profiler i udlandet som kan købes hjem for 3-5 mio eller på fri transfer (på forsker deal) til at kickstartes og sælges igen

Derefter ville jeg kigge på andre ligaer som især USA og Australien samt tildels Sydafrika. Det vil være uoverskueligt at holde øje med alt i de ligaer. Men jeg ville holde øje med U19 og U21 samt landsholdsspillere, om der opstår muligheder (a la ovenstående som nordiske spillere).

Når man får en Diks, Grabara eller østeuropærer er det jo nok via gode kontakter mere end PC selv følger med. Så må man kigge på casen.

OW og YT
    OW blev scoutet fint nok - det var jo vores spanske mand Ruben Sellers de havde helt styr på den del. Ikke til at vide for AGF at han var nervøs ved de høje indlæg og det pres der er omkring dem ift det fysisk og hvad dommeren tillader. Det er man blevet klogere på nu. Nå pyt OW er fortid nu og vi hentede ham gratis og fik penge for ham, så det betalte vel lidt af det års investering i løn. Lidt som YT hvor vi måske får lidt igen i transfer til at dække løn-omkostninger.

Svar #2665
    Ikke til at vide for AGF at han var nervøs ved de høje indlæg og det pres der er omkring dem ift det fysisk og hvad dommeren tillader. Det er man blevet klogere på nu. Nå pyt OW er fortid nu og vi hentede ham gratis og fik penge for ham, så det betalte vel lidt af det års investering i løn. Lidt som YT hvor vi måske får lidt igen i transfer til at dække løn-omkostninger.
    @Dichio‍ 

Det vidste AGF nok godt, men tænkte at de kunne tillære OW det i skandinavisk fodbold via træning af en af skandinaviens bedste målmandstrænere, tilvænning og kamptræning. For resten af pakken havde han jo.

Svar #2666
    Ja det kan også være. Og ja han var faktisk meget stærk på stregen og iskold som sådan, bortset fra høje bolde. Ellers havde han heller ikke spillet la liga og U21 debut i Spanien. Eller kommet til OFI Crete

Svar #2667
    Hvordan ser I ellers på den nye keeper situation, er Jova sikker 1. keeper når Ekse er klar igen? Eller har Eske en lille chance for at få flere kampe i efteråret?

Svar #2668
    Hvordan ser I ellers på den nye keeper situation, er Jova sikker 1. keeper når Ekse er klar igen? Eller har Eske en lille chance for at få flere kampe i efteråret?
    Som jeg ser situationen, så kommer det helt an på om Jova finder det niveau han havde inden han rejste, gør han det, så tror jeg ikke Eske får flere kampe før foråret med undtagelse af evt. pokalkampe eller opståede skader.

Svar #2669
    Det ville give mening at udleje Thøgersen, men det sker nok først, når man nærmer sig slutningen af vinduet, når man ved, om CH bliver solgt. Det samme vil nok være gældende med Anbo. Især hvis man kan udleje dem til første division, hvor niveauet trods alt må være højere end reserveligaen.

På sin vis holdte denne forudsigelse i forhold til Thøgersen, som ellers ville være blevet klemt. Mon ikke, at man hentede Gersbach fordi, man regnede med at CH ville blive solgt. Nu bliver det i stedet interessant at se frem mod vinter: Ryger CH, så rykker Thøgersen tilbage og forfremmes som andetvalg, mens Gersbach så træder ind som førstevalg. Faktisk så er sidstnævnte nok taberen af transfervinduet, da han givet stod klar til at tage over med det samme.

Omkring backs så tænker jeg, at Anbo (som stadig kun knap 19 år) stadig mangler lidt udvikling, før han er klar som andetvalg. Nu har han et år til at vise, at han er fuldgod reserve, når Diks' lejeaftale udløber.

Derudover ligner det salgs af Bundu og måske Ankersen til vinter. Så PC kommer ikke til at hvile længe oven på dette vindue. Men i mine øjne ser den nuværende strategi og trup ret spændende ud. Et hold der har mange unge spillere, der kan udvikle sig og jeg begynder at se konturerne af langsigtede planer for spillere.

Dog et stort ønske om, at Lunding og Hvidt kan blive skadesfri snart, så vi kan se, hvor deres pladser i truppen er. Særligt efter vintervinduet håber jeg, at det bliver tydeligt.

Svar #2670
      Som jeg ser situationen, så kommer det helt an på om Jova finder det niveau han havde inden han rejste, gør han det, så tror jeg ikke Eske får flere kampe før foråret med undtagelse af evt. pokalkampe eller opståede skader.
    Jeg tror der skal en del til før Jova holder Eskelinen på bænken, når han er helt klar igen. Eskelinen er vores langtidssatsning med en 5 årig kontrakt og så passer han, som jeg ser det, bedre ind på holdet. Han er en virkeligt stærk allround målmand uden svage sider og med potentiale til at blive virkelig stærk i feltet og med virkeligt gode fødder. Jova er en fantastisk shot stopper, der jo kan lave de mest vanvittige redninger, men uden det samme allround spil som Eskelinen.

Jeg ser udelukkende Jova som en meget kompetent backup til Eskelinen, som man er tryg ved kan starte inde indtil han er helt klar igen. På samme måde som Mysak var tiltænkt at være backup for Whalley sidste efterår. Her får man bare en kendt og meget dygtigt spiller ind, så det er et uendeligt meget bedre lejemål end Mysak. Faktisk kan lejemål af reservemålmænd vel være en ok. taktik, hvis man har forventning om, at en af de to unge kan overtage den tjans om et år eller to.

Svar #2671
    Meget enig, jeg håber virkelig ikke Jova står med mindre Eske er skadet. Det ville være at skyde os selv i foden på langsigt...

Svar #2672
    @Dichio @Stig AKA Frank Heskjær

Nu prøver jeg med det her indlæg igen - siden gik ned sidst jeg skrev!

Til diskussionen om Jovanovic vs. Eskelinen

Frygtløs er nok det sidste tillægsord jeg vil sætte på Jovanovic. Jeg ser ham i høj grad som en safety-first målmand, der meget sjældent forvilder sig ud i situationer, hvor han for alvor er presset. Her var Staff den diametrale modsætning, der havde et meget ambitiøst målmandsspil, der dog tit fik ham i problemer. I den lille stikprøve vi har at vurdere Eskelinen ud fra er det efter min mening klart mere Staff end Jovanovic.

Det er klart mest tydeligt, når man kigger på afspillet og spillet med fødderne. Om end det blev lidt bedre til sidst med Jovanovic, så var perioden med ham på mål præget af udspark op gennem midten, når alle var på plads og med god tid til at tage det, efter han havde lagt sig på bolden, i stedet for mere seriøse spark ud mod siderne, der er mere brugbare til en videre opbygning, men også med mulighed for at se dum ud, da der er en risiko for at bolden kan ryge ud over sidelinien. De korte afleveringer var et absolut no-go.

Ud fra den lille sample vi har med Eskelinen, så er han mere i Staff-grøften, hvor han ikke er bange for spillet med fødderne og heller ikke er bange for at være rimelig ambitiøs med sine afleveringer.
    Det bliver endnu mere tydeligt når man også tager sweeping med. Både Staff og Eskelinen deltager/deltog aktivt i spillet med fødderne også uden for feltet, mens Jovanovic sjældent gjorde sig spilbar og når han så endelig fik bolden blev den sparket så langt væk som overhovedet muligt.

Det bliver også meget udtalt, når det kommer til at komme ud af målet. Både Staff og Eskelinen virker/virkede til at være meget fokuseret på at komme ud og undgå redninger, hvis de kunne nå bolden før modstanderen. Straffesparket mod FCM er et klassisk eksempel på det og man kan vel nærmest se Staff for sig i den aktion. Den positive af den måde at spille på så vi efter 1 minut mod Brøndby, hvor Jovanovic ikke var kommet ud i den risikable redning, men var blevet længere inde i sit mål.

Når det kommer til indgreb i feltet, så ser jeg også Jovanovic som en meget mere safe målmand, der ikke begiver sig langt ud i feltet. Han var rigtig god til at komme ud i den sidste periode i klubben, men det skyldes mest, at vi spillede med et ultradybt forsvar, hvorfor forsvaret altid stod på sin plads og kunne boxe ud, så Jovanovic kunne komme rimelig sikkert ud uden at blive testet. Vi så bl.a. i kampen mod FCM, hvordan Eskelinen fik forvildet sig ud i risikable situationer, fordi han blev for ambitiøs i sit målmandsspil - en ting vi også har set mange gange med Staff, men meget sjældent med Jovanovic.
    Det er så rigtigt, at Jovanovic tit har reageret meget voldsomt på kontakt, men det er meget sjældent, at den kontakt har været meget alvorlig og mere end andre målmænd har oplevet, men qua hvad jeg skrev tidligere, så er det meget sjældent, at han oplever kontakt.

Derfor holder jeg fast i, at Eskelinen ligner Staff ret meget og Jovanovic meget lidt som målmandstype.

Hvem David så vælger at gå med er et godt spørgsmål. Jeg synes Jovanovic passer bedre til spillestilen, men jeg kan som type langt bedre lide Eskelinen.

Svar #2673
    Hvem David så vælger at gå med er et godt spørgsmål. Jeg synes Jovanovic passer bedre til spillestilen, men jeg kan som type langt bedre lide Eskelinen.

Her kan det måske tilføjes, at Eskelinen selv har udtalt, at trænerteamet har været begejstrede for hans stil. Så jeg håber da, at han passer bedre til spillestilen, end Jova gør ud fra dine betragtninger (som jeg ellers er ret enig i). Man må trods alt antage, at man har hentet en målmand, der passer til den måde, man gerne vil spille på :)

Svar #2674
    Til dem, der allerede nu bedømmer Eskelinen, vil jeg blot stilfærdigt sige: Det er da et spinkelt grundlag I bygger vurderingen på. Alle Clean Sheets med Backman på banen. En enkelt bommert og et par hæderlige indgreb i øvrigt. Jeg afventer stadig en mere stabil længerevarende periode. Ellers en fuldgod spiller ud -Stage- og to forrest på bænken dvs Guira og Sana. Resten af de solgte langt fra fast spilletid.  I stedet mindst 5, der presser sig på til startelleveren samt et par eksotiske ungersvende. I min bog et stort tital til PC
    55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #2675
    Til dem, der allerede nu bedømmer Eskelinen, vil jeg blot stilfærdigt sige: Det er da et spinkelt grundlag I bygger vurderingen på. Alle Clean Sheets med Backman på banen. En enkelt bommert og et par hæderlige indgreb i øvrigt. Jeg afventer stadig en mere stabil længerevarende periode. Ellers en fuldgod spiller ud -Stage- og to forrest på bænken dvs Guira og Sana. Resten af de solgte langt fra fast spilletid.  I stedet mindst 5, der presser sig på til startelleveren samt et par eksotiske ungersvende. I min bog et stort tital til PC

Der er vel ingen der sådan rigtig bedømmer Eskelinen endnu. Det har set både godt og skidt ud, men det er jo meget få kampe, De første par kampe var meget bekymrende, men efterfølgende er det blevet bedre. Der er tydeligvis potentiale, men knægten er stadig ny i klub og liga og meget ung for en målmand. Grabara lignede heller ikke en boss i de første par kampe.

Svar #2676
    Fra optakten til dagens kamp og citat PC:

Transfers denne sommer er både til bredden og toppen af truppen, samtidig med man ser 1-2 transfervinduer frem og henimod hvem man forventer der vil være væk .
    Det er noget af det vi har diskuteret. Truppen ser bred ud og det ser ud til vi er i en situation, hvor vi har råd til langtidsplanlægning. På flere positioner ser det ud til at vi har hentet erstatninger for nogen som måske er væk i et af de to kommende transfervinduer. Det kan være både ved salg og kontraktudløb.

Svar #2677
    Fra optakten til dagens kamp og citat PC:

Transfers denne sommer er både til bredden og toppen af truppen, samtidig med man ser 1-2 transfervinduer frem og henimod hvem man forventer der vil være væk .
    Det er noget af det vi har diskuteret. Truppen ser bred ud og det ser ud til vi er i en situation, hvor vi har råd til langtidsplanlægning. På flere positioner ser det ud til at vi har hentet erstatninger for nogen som måske er væk i et af de to kommende transfervinduer. Det kan være både ved salg og kontraktudløb.

Der er nok ingen tvivl om, at man planlægger med, at Amini, Højer og Bundu skal videre. Så lige nu mangler man nok mest at forstærke midtbanen plus en decideret angriber, der ligger er niveau over de nuværende.

Svar #2678
    Jeg har også tænkt på om DN virkelig vil spille med både Bundu og Links på samme tid, han har generelt foretrukket at den ene af kanterne er en løbestærk og hårdtarbejdende 2-vejstype som Lunding og Anker, men også generelt ønsket der var en ekstra kreativ kant man kunne sætte sin lid til.

Så selvom vi har 5 kanter nu, så kan Jon Dagur nemt være tilbage som kun kant snart ved Bundu salg.

Svar #2679
    Derfor var mit ønske også en ensidet option, dvs en mulighed for AGF til at aktivere fx en 3-årig aftale med prædefinerede vilkår (som så sikkert er meget favorable). Det ville være et scoop.
    Det er der næppe (forhåbentlig) nogen spillere der vil acceptere. Ensidige optioner er som regel en utrolig dårlig ide for den anden part...

Der er jo mange muligheder. AGF har en ensidet option mod klubben. Hvis prisen i den option er 15 mio, er det meget sandsynligt, at en evt købspris bliver genstand for forhandling, den bliver bedre ikke højere. Hvis prisen for en ensidet option hedder 'løn på 3 mio årligt, med 20% stigning årligt og en signoff på 5 mio', har AGF mulighed for at udnytte optionen, men i så fald også incitament til at sælge hurtigt igen. Med mindre det bliver et enormt hit og AGF udnytter optionen (for så med stor sandsynlighed at videresælge med det samme), sætter det bare en ramme for de videre samtaler.

'Er den ensidede købsoption så ikke en illusion?' jo, og nej. Den beskytter AGF i det ekstreme scenarie, hvor spilleren bare råhitter. Det vil give mulighed for at score en gevinst som belønning for lejeaftalen, men vil samtidig stiller begge parter frit, hvis det ikke blive det store hit, men måske bare 'godt'

Svar #2680
    Problemet er vel at spilleren ikke ville acceptere det. Hvorfor skulle en spiller af Diks kaliber tage den “risiko” med en superligaklub at han reelt kan brænde inde med en superligaklub i tilfælde af at han hitter. Det tror jeg sgu ikke en spillet gider med mindre skiftet er et skridt op, eksempelvis Kaastrup til Dortmund.

Svar #2681
    Jeg giver op. 

Jeg giver op for de følelser der siger, at David først skal få tilbudt forlængelse til jul hvis x og y og alt muligt.
    Jeg er vild med Davids AGF, Davids trænerteam med Selles, Friis og Pold (Pold og Friis er ikke uløselige fra ham, i know).

Jeg synes alt kører i og omkring AGF lige nu sammenlignet med de AGF-hold som jeg har fulgt siden slut-90'erne..

FORLÆNG FOR HELVEDE!!! 
    Hvis vi ikke skulle prøve det der "kontinuitet" sådan for alvor nu, hvornår fanden så??
    Mit største ønske til vinterens transfervindue er at få forlænget med David. Jeg har nærmest aldrig set AGF spille så god og helstøbt en kamp som den imod AAB, og med en vaskeægte holdpræstation krydret med individuelle top-præstationer. Når det ikke var en enlig svale men opfølgningen på vores største udesejr i Brøndby i 36 år, og en top 6-placering 9 kampe inde i sæsonen selv efter at have mødt både FCK, FCM, BIF og AAB. Så ca. 50% af vores kampe har været imod tophold. Det er sgu flot.

AGF kan gøre sig imod alle under David. Og vi vinder flere end vi taber, og taber generelt få kampe. Spillemæssigt ser det rigtig godt ud, og der er tonsvis af aspekter man kan pege på som ikke er forløst endnu, som giver løfter om endnu mere, eller i hvert fald, at selv hvis noget glipper, så kan andre tage over. Især PCs arbejde med truppens bredde som jeg personligt har efterlyst er jeg vild med.

PC, DN og alle omkring virker på bølgelængde.... Kan slet ikke se hvorfor man skulle ødelægge det. 
    Der er 10-11 kampe tilbage af efteråret. Fed kurs vi er på pt.

Svar #2683
    Jeg følger meget med i Championship. Og jeg synes Ikke bjarnason har nogle spidskompetencer. Han har altid været et ligegyldigt bekendtskab. Håber virkelig ikke vi gider bruge tid og penge på en aldrene islænding som tilsyneladende har høje tanker om sig selv. Mit ønske til udgangen af januars vindue er en forlængelse af kontrakterne med Amini, Bundu og DN. Selvom jeg er realistisk nok til at indse at Amini nok er historie senest til sommer.

Svar #2684
    »Jeg svarer modvilligt på spørgsmålet om min egen kontraktsituation. Det er ikke der, mit fokus ligger nu,« siger David Nielsen.

På et eller andet tidspunkt skal I jo tage den. Hvornår skal I det?

Det er noget, som 'PC' og jeg tager en snak om, når vi tager et af vores møder eller drikker en Faxe Kondi. Det er ikke noget, som folk i offentligheden skal bruge tid på. For det er ikke et tema at begynde at skrue på nu.«
    »Det er utroligt positivt. Men for fire kampe siden skulle jeg også have spørgsmål om, hvornår jeg bliver fyret. Det her er fodbold. Jeg har ikke fokus på de ting. Det har jeg, når jeg bliver bedt om at forholde mig til det. Mit og 'PC's forhold er ikke der, hvor den ene eller anden bliver sur over, hvornår der bliver taget en beslutning - eller hvornår det bliver bragt op. Det behøver I ikke at bruge så meget mere energi på,« siger David Nielsen.

AGF kan miste David Nielsen til sommer: 'Jeg svarer modvilligt på spørgsmålet...
    Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #2685
    Jeg kan altså heller ikke forstå det store postyr lige pt. og hvorfor det skal pustes op. Som han selv siger, er det ikke mange runder siden han skulle svare på spørgsmål om hvornår han skulle fyres.

Der er masser af tid til at enderne kan nåes, hvis begge parter finder det relevant. Mon ikke det bliver i vinterpausen.

Svar #2686
    Jeg følger meget med i Championship. Og jeg synes Ikke bjarnason har nogle spidskompetencer. Han har altid været et ligegyldigt bekendtskab. Håber virkelig ikke vi gider bruge tid og penge på en aldrene islænding som tilsyneladende har høje tanker om sig selv. Mit ønske til udgangen af januars vindue er en forlængelse af kontrakterne med Amini, Bundu og DN. Selvom jeg er realistisk nok til at indse at Amini nok er historie senest til sommer.
    Må indrømme, at jeg ikke kender så meget til ham, bortset fra at han har været ret fast mand for Island i lang tid. Hvad er det for nogle høje tanker han har om sig selv?

Svar #2687
    Interview i Stiften i dag, hvor Jova giver udtryk for at befinde sig rigtigt godt i GF, hvor han også ser udvikling gennem det sidste år. Noget spændende om begge parter kunne være interesserede i en fortsættelse efter nytår.

Svar #2688
    Må indrømme, at jeg ikke kender så meget til ham, bortset fra at han har været ret fast mand for Island i lang tid. Hvad er det for nogle høje tanker han har om sig selv?

Det var med tanke på at han tilsyneladende føler sig bedre end superligaen på trods af at han stadig er transferfri og end ikke var nogen nævneværdig profil i Championship. Jeg mener ikke han vil være nogen nævneværdig forstærkning af os og da slet ikke FCK og Midtjylland.

Svar #2689
    Interview i Stiften i dag, hvor Jova giver udtryk for at befinde sig rigtigt godt i GF, hvor han også ser udvikling gennem det sidste år. Noget spændende om begge parter kunne være interesserede i en fortsættelse efter nytår.

Det skal vel i så fald være en forlængelse af lejeaftalen eller en fri transfer. Jeg kan ikke tro at AGF vil bruge penge på en transfer.

Svar #2690
    Enig. Eskelinen er ham der satses på....og fair nok. Hvis skaden trækker ud er situationen en anden. Men jeg tor ikke GF vil betale en større sum for at få Jova hjem permanent; der findes sikkert ganske gode alternativer til en billigere pris.

Svar #2691
    Eske er med i truppen til kampen i morgen, så han er nok over sin skade. Det bliver interessant at se hvem DN vælger når begge er fit. Den bedste bør under normale omstændigheder spiller, men der er mere potentiale i Eske og så er han vores egen spiller. Han bør spille indtil han spiller sig af, og det synes jeg ikke han har gjort endnu. Men hvis har kun er på 90% nu så bør Jova starte i morgen.

Svar #2692
    Eske er med i truppen til kampen i morgen, så han er nok over sin skade. Det bliver interessant at se hvem DN vælger når begge er fit. Den bedste bør under normale omstændigheder spiller, men der er mere potentiale i Eske og så er han vores egen spiller. Han bør spille indtil han spiller sig af, og det synes jeg ikke han har gjort endnu. Men hvis har kun er på 90% nu så bør Jova starte i morgen.

Lyder godt med Eske, men jeg har kun set OBs trup er udtaget. GF plejer jo ikke at offentliggøre deres før om morgenen på kampdagen.

Svar #2693

Jeg kan ikke finde truppen til i morgen nogen steder, men det fremgår af sidste afsnit i denne artikel fra i går, at Eskelinen ikke bliver klar til OB kampen:

AGF-keeper om Jovanovic-konkurrence: Klubben var tvunget til at agere |...

Svar #2694
    Vi har hentet en stor profil i Jovanovic. Selvfølgelig skal han stå, så længe han spiller her, hvis han er den bedste keeper.

Svar #2696
    Nå for Søren. Jeg var sikker på jeg så en nyhed på bold.dk hvor der stod at OB havde en 17 årig med og AGF havde Eskelinen med. Men jeg har nok set forkert.

Edit; der stod eskesen i overskriften. Same same but different.

Svar #2697
    I et lille moment af kedsomhed og nørderi legede jeg med holdet frem mod næste sæson.

Her tænker jeg, at følgende spillere godt kunne være fortid:
    Højer, Bundu, Amini, Kaastrup, Tingager

For disse gælder, at Bundu og Kaastrup formentligt indbringer en god sum penge.
    For Tingager gælder, at han helt sikkert har en aftale med klubben om, at han skal ud igen. Og med så klare spidskompetencer og forhåbentligt en god sæson, kunne han sagtens ryge for 7-10 mio.

Jeg tænker og håber, at Hausner (og Juelsgaard) er de naturlige arvtagere for Tingager. Og Hausners plads som 4. forsvarer overtages af Mikkel Møller Lassen, Sune Balle eller Emil Agerbæk.

Ift. at erstatte Amini synes jeg, at Silkeborgs Mads Emil Madsen er VIRKELIG interessant. Og han ville kunne passe godt ind i strategien med unge spillere, der er nemme at integrere, og som har videresalgspotentiale.

Jeg er med på, at Gift Links formentligt er Bundus erstatning. Men med offensive kanter, der hedder Links, Lunding, Ankersen (som får en forlængelse) og Maarouf, mangler vi stadig lidt. Og her faldt jeg over Dylan Ruiz-Diaz (ung australier). Han kunne virkelig være spændende:

Svar #2698
    Jeg tænker og håber, at Hausner (og Juelsgaard) er de naturlige arvtagere for Tingager. Og Hausners plads som 4. forsvarer overtages af Mikkel Møller Lassen, Sune Balle eller Emil Agerbæk.

Jeg er enig ang. Mikkel Møller Lassen. Sune Balle tror jeg ikke på, og Emil Agerbæk er korsbåndsskadet og umiddelbart først tilbage omkring april. Han vil nok skulle bruge noget tid på at komme så meget i omdrejninger, at han bliver aktuel i Superligaen (men måske i løbet af efteråret 20).

Svar #2699
    For Tingager gælder, at han helt sikkert har en aftale med klubben om, at han skal ud igen. Og med så klare spidskompetencer og forhåbentligt en god sæson, kunne han sagtens ryge for 7-10 mio.

SÅ god synes jeg altså heller ikke at Tingager har været. Han har nogle spidskompetencer, men kan nogle gange også ligne Bambi på glatis. Han kom hertil i januar og jeg synes det er lidt tidligt at tale om at han skal videre. Vi tegnede godt nok kun en 2½-årig kontrakt med ham, men lad os nu se om ikke der kommer en forlængelse efter denne sæson.

Simple Audio Video Embedder